Eräs matkakertomus kylmästä lämpimään

GC:n kävijä

Aika oli kevättalvella armon vuonna 2011. Rankka talvi painoi päälle ja mieli teki lämpimään. Selailin netistä matkoja ajankulukseni ja yhden pakettimatkan kohdalla jäin miettimään. Matka oli täältä pohjolan perukoilta suoralla lennolla Kanarialle ja takaisin. Mikäpäs ettei, valitsin majapaikaksi apartamentos Montecarlon.

Lueskelin ennen matkaa tältä saitilta juttuja kyseisestä majapaikasta ja paikka tuntui loistavalta sijainniltaan, Puerto Ricon Shopping Centerin vieressä. Sinnepä varasin silloin matkan ja hauskaa oli.

Montecarlossa allasbaaria pitää Tino, aivan huikea tyyppi, joka tykkää suomalaisista ja osaa suomea hyvin. Ystävällinen ja huumorintajuinen taikojen tekijä, paikan sielu, niinkuin sanotaan. Hän arvostaa suomalaisia yli kaiken ja näyttää sen.

Näin kissaihmisenä tykkäsin hotellin mustasta kissasta, jonka kanssa oltiin kaverit jo eka päivän jälkeen ja tuo Emma nukkui kaksi viikkoa mun vieressä uskollisesti. Aamuisin kävin hakeen Emmalle safkaa lähikaupasta ja kissa oli tyytyväinen ja minä. Kiltti kissa oli ja halusi jatkuvasti syliin.

Kun lähdin takas Suomeen, tuo kissa saatteli minut portille, hieman jäi haikea mieli, mutta parin viikon kuluttua menen taas samaan paikkaan, toivottavasti se kissa on vielä siellä.

Tein matkasta YouTubeen jonkinlaisen matkakertomuksen, jossa kuvia ja musaa matkasta. Jutussa myös se hotellin kissa naapurin sylissä.

Sen verran vielä, että videon kolme ensimmäsitä kuvaa ja viimeinen kuva ei ole minun ottamia. Lumiukko on itse tekemä. :) Helikopterista kuvatut kuvat otin itse.
Helikopteri-lennon sai tilattua Apartamentos Montecarlosta.

Lähdetään matkaan....

http://www.youtube.com/watch?v=EOY38NeVsiU

21

2315

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vakiasukki

      Hauska juttu ja hyvät kuvat ja kissa!

    • GC- ja kissahullu

      Kiitos! Olipa mukava piriste harmaan lokakuun sateiseen lauantaiaamuun! Videon katselu nosti oman matkakuumeeni taas aivan uusiin sfääreihin. Taidankin katsella sitä aika useasti tulevien kolmen kk aikana, kun lähtöä odottelemme.
      Aamukampa on vielä hieman liian aikaista laittaa... :-)

    • MiriX

      Kiva video, hienosti yhdistetty musiikki!

    • aata

      Olipa kivaa matkamusiikkia ja kiva video!
      4 yötä kun maspalomasiin....hetken jo istuin lentokeessa...

    • Olipa hieno viedeo. Kiva nostattaa matka kuumetta. Parin viikon päästä Teneriffalle.

    • eiriin

      Hyvää matkaa sinulle, ja toivotavasti sinua odotetaan! matka kuvauksesi oli erittäin mukavasti kuvattu, ja musikki sopivaa mun makuuni, joten laita uutta kuvaa /musikkia kun palaat lomaltasi.aurinkoa ja lämpöä toivottelee Minä vaan!

    • 3.kerta

      Kiitos ihanasta videostasi. Kivasti tehty ja musiikki sopi hyvin kuvien kanssa.
      Matkakuume vain nousi tuon videon myötä. Vielä kolme viikkoa ja Moganiin.

      Hyvää matkaa siullekkin. :)

    • Ihania muistoja tuli mieleen.. Meillä mieheni kanssa Puerto ricossa oli kaverina kilpparikuvioinen tyttökissa, joka taisi olla tiine. Kutsuimme sitä Lupaksi, toisen korvan kärki puuttui. Sorruimme myös tuomaan kaupasta kaverillemme ruokaa. Osaavat kisut katsoa ihmisistä, kuka olisi seuraava kaveri, kun edellinen poistuu hotellista. Luppa oli kaverinamme kun pakkasimme laukkuja, tiesi varmaan mitä se meinasi. Kaipuu lämpimään on jo kova, kun Suomessa alkaa mittari viihtyä miinuksen puolella.. Vuoden vaihde on ihana Kanarialla. Raketteja näkyy vähän enemmän ku kotona.. Kiitos ja terkkuja kaikille Espanja-faneille!

      iBuenos dias! :)

    • GC:n kävijä

      Hienoo, että tuo video sai noin paljon myönteistä palautetta. Hieman näin amatöörinä se teki töitä, mutta tein sen mielelläni, rakkaudesta Gran Canariaan.

      Vielä reilu viikko ja lähden sinne pariksi viikoksi. Jospa se musta kissakin sieltä löytyy.

      Varmasti siellä tulee otettua kuvia ja jotain uutta videotakin jossain vaiheessa rakentelen, sitten kun aikaa loman jälkeen on.

      Ehkä jotain juttua ennen sitäkin, ja se saattaa olla monelle todella mielenkiintoista luettavaa. ;)

      • selmariina

        Mukavaa matkaa sinulle, odotan innolla uusia kertomuksia sinulta, ja kuvauksia,ilolla odotan tietoa odottiko sinua kissa, vaiko joku muu siellä...Oma matkani sijottuu helmikuulle, oletko silloin matkalla,? kiisojen kera,?? olisi muka tavata koko jengi!! Iloa ja rentouttavaa lomaa!! !Terv. Minä vaan!!


      • selmariina

        Hei sinulle, allekirjoittanut joutui olemaan poissa pitkään netti yht. siksi kysynkin olitko siellä Kanarialla, löysitkö mukavaa kuvattavaa, kissa jne? Luin suurella mielenkiinnolla, ja katselin samalla tavalla kuvauksiasi aiemmin, tuliko lisää kuvattu viime reissulla, innolla odottelen tietoja asiasta, ystävyydellä minä vaan!


    • GC:n kävijä

      Moikka jälleen.

      Kahden viikon reissu takana, hyvä reissu olikin. Sama paikka, apartamentos Montecarlo. Olin sinne yhteydessä meilillä hieman ennen matkaa ja toivoin saavani majapaikan läheltä allasbaaria. Saatteeksi laitoin tuon videon, joka aloitusviestissä.

      Kun menin Montecarloon, paikan tirehtööri oli jo puolimatkassa vastassa ja antoi avaimet bungalowiin, mistä allasbaarille ei ollut oikeastaan yhtään matkaa, sijaitsi seinän takana, olisko ollut pari metriä ovelta. Loistava palvelu.

      Niin se paikan musta kissa; se löytyi melkein välittömästi. Joku kertoi sen aavistaneensa minun tulon sinne. Mistäpä mustien kissojen sielunelämän tietää. Kuitenkin oltiin taas yhdessä siellä ja paikallisesta kannoin selkä vääränä ruokaa Emmalle. Emmalla oli hieman vuotavat silmät, kävin hankkimassa kissalle silmätippoja lääkitsin sitä muutaman päivän. Kummasti kuntoon tuli ja katse oli jälleen kirkas. Vieressähän Emma taas nukkui lähes koko loman, uskollinen kissa-elukka. Ja oli taas saattamassa minua hotellin portilla, kun pois läksin. Siinä rapsuttelin ja silittelin Emmaa ja lupasin tulla keväällä uudelleen, ehkä pariinkin otteeseen. Ja menenhän minä, kun kissa odottaa. :)

      Ilmat sattuivat kohdilleen, lämmintä oli paria päivää lukuunottamatta 25-30 astetta, yölläkin n. 20, ei tarvinnu lisäpeittoja, pelkkä lakana riitti.

      Otinhan sieltä kuvia, täytyy vaan katsoa, mitä niistä saisi aikaan. Viimeistään kevättalven reissun jälkeen uutta juttua tulee Tubeen. Katsellaan sitten.

      Tuosta saaresta vielä. Vaikka olen käyny siellä useamman kerran, sieltä löytyy aina jotain uutta. Miksipä vaihtamaan matkakohdetta? Loistava paikka. On.

      • Loma oma

        Mitens aurinko paistaa Montecarlon altaalle ja huoneistojen terasseille?
        Olen ensi viikolla menossa :D


      • GC:n kävijä
        Loma oma kirjoitti:

        Mitens aurinko paistaa Montecarlon altaalle ja huoneistojen terasseille?
        Olen ensi viikolla menossa :D

        Montecarlossa hyvä ottaa aurinkoa. Altaalle aurinko alkaa paistamaan jotain klo 10 ja paistaa koko päivän. Huoneiston terasseille aurinko alkaa paistaan muistaakseni ennen puoltapäivää. Auringonpaisteesta saa nautiskella sitten pitkälle iltapäivään, kunnes aurinko laskee länsirinteen taakse. Päivässä sinne aurinko paistaa yli kuusi tuntia.

        Altaalla leppoisa tunnelma, siitä pitää huolen allasbaarin pitäjä Tino, joka osaa hyvin suomea ja viihdyttää asiakkaita taikatenpuillaan ja jutuillaan. Muista puristaa allasbaarin tiskillä olevaa pientä porsasta.

        Kerro Tinolle terveisiä porsaan tuojalta. Itse menen Monecalloon hieman keväämmällä.

        Hauskaa matkaa ja aurinkoisia päiviä.


      • Loma oma
        GC:n kävijä kirjoitti:

        Montecarlossa hyvä ottaa aurinkoa. Altaalle aurinko alkaa paistamaan jotain klo 10 ja paistaa koko päivän. Huoneiston terasseille aurinko alkaa paistaan muistaakseni ennen puoltapäivää. Auringonpaisteesta saa nautiskella sitten pitkälle iltapäivään, kunnes aurinko laskee länsirinteen taakse. Päivässä sinne aurinko paistaa yli kuusi tuntia.

        Altaalla leppoisa tunnelma, siitä pitää huolen allasbaarin pitäjä Tino, joka osaa hyvin suomea ja viihdyttää asiakkaita taikatenpuillaan ja jutuillaan. Muista puristaa allasbaarin tiskillä olevaa pientä porsasta.

        Kerro Tinolle terveisiä porsaan tuojalta. Itse menen Monecalloon hieman keväämmällä.

        Hauskaa matkaa ja aurinkoisia päiviä.

        Kiitos vastauksesta! Terkut menee perille ainakin possulle :D


      • enää 4 yötä..
        GC:n kävijä kirjoitti:

        Montecarlossa hyvä ottaa aurinkoa. Altaalle aurinko alkaa paistamaan jotain klo 10 ja paistaa koko päivän. Huoneiston terasseille aurinko alkaa paistaan muistaakseni ennen puoltapäivää. Auringonpaisteesta saa nautiskella sitten pitkälle iltapäivään, kunnes aurinko laskee länsirinteen taakse. Päivässä sinne aurinko paistaa yli kuusi tuntia.

        Altaalla leppoisa tunnelma, siitä pitää huolen allasbaarin pitäjä Tino, joka osaa hyvin suomea ja viihdyttää asiakkaita taikatenpuillaan ja jutuillaan. Muista puristaa allasbaarin tiskillä olevaa pientä porsasta.

        Kerro Tinolle terveisiä porsaan tuojalta. Itse menen Monecalloon hieman keväämmällä.

        Hauskaa matkaa ja aurinkoisia päiviä.

        Vielä yksi hölmö kysymys :) Onko Montecarlossa hiustenkuivaajat joka huoneistossa?
        en viitsisi omaa ottaa turhaan mukaan...


    • inklisi

      niin on...

      • GC- ja kissahullu

        Todellakaan ei tarvitse lomakohdetta vaihtaa, jos on löytänyt sen, missä viihtyy. Mekin olemme kohta parikymmentä kertaa GC:llä lomailleet (välillä muilla saarilla myös, mutta GC on paras). Sukulaisten ja työtovereitten ihmettelyt paikoilleen jämähtämisestä ja Kanarian muut mollaamiset jätämme omaan arvoonsa, niille emme korvia lotkauta..

        Ja nautimme olostamme, välillä vuoristoteillä, välillä LasPalmasin vilinässä ja useimmiten Atlantin pauhua parvekkeella kuunnellen, ja välillä veneessäkin. Kulmakunnan katit ruokitaan aina kämpillä ollessa (sama kämppäkin vuodesta toiseen). Tuo Emma-veitikka vaikuttaa varsin seurankipeältä tapaukselta, kesyn ja hellyttävän oloinen otus. Suurin osa Kanarian kissoista on kuitenkin arvaamattomia villikissoja.

        Kuusi viikkoa vielä lähtöön...toivottavasti talon kattiseurue tunnistaa meidät. Matkakuume noussut jo huimiin lukemiin. Kiitos "matkaraportista", toivottavasti lämpöä riittää vielä meillekin, yleensä tammikuussa on vähän viileämpää.


    • GC:n kävijä

      Kun tässä nyt tämä ketju nousi ylös, kerron hieman kuulumisia.

      Sain ikäviä uutisia ystäviltäni, jotka myös käyvät Montecarlossa. Tuossa aloituksen videossa oleva musta Emma-kissa oli löytyny kuolleena hotellin alueelta muutama viikko sitten. Hieman oli fiilikset maassa, kun tuo kissa nukkui aina mun vieressä, kun kävin siellä. Saattoi sitten minut hotellin portille kun olin lähdössä pois. Odotin taas tapaamista keväämmällä. Mutta nyt kävi näin.

      Soitin allasbaarin pitäjälle Tinolle ja hän myös pahoitteli juttua. Kertoi kiutenkin, että pari kissan poikasta olis tulossa Monteen. Eipä ne Emmaa korvaa, mutta onpahan siellä lystinä.

      Mahdollisille kissanvihaajille tiedoksi, että niitä kissoja on paljon apartamentoksissa, eikä niistä ole mitään haittaa. Pitävät paikan puhtaana ainakin mahdollisista torakoista ja muista ökkömönkiäisistä. Niistä pidetään hyvää huolta ja ne ovat kilttejä. Ei mitään villikissoja ja taudinkantajia.

      Kuitenkin Montecarloon keväämmällä. Paljon on vielä Gran Canarialla käymättömiä paikkoja.

      Hauskaa kevättä kaikille ja hyvää matkaa matkustajille.

    • tinomirri

      OLIKO kissan nimi Tino? Siis joka nukkui vieressä.

      • Montecarlo♥

        Siis Tino pitää allasbaaria. Kissa-vainaa oli Emma...


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Savonlinnassa machete hyökkäys!

      Myös kirvestä käytetty lyömäaseena......näin se Savonlinnakin rikastui...
      Maailman menoa
      132
      1744
    2. Jos sinua kiinnostaa nainen

      tai olet miettinyt, niin ei minulla ole ollut ketään. Olen viettänyt hiljaista ja yksinäistä elämää. En ole "käynyt nais
      Ikävä
      57
      1411
    3. Suoraan Sinulle

      En usko välttämättä mihinkään sielunkumppanuuteen tai muuhun maagiseen voimaan, mutta sinussa olen silti nähnyt jotain,
      Ikävä
      49
      1149
    4. Mikä siinä sun kaivatussasi on niin

      erityistä muihin verrattuna? 🙋‍♂️
      Ikävä
      79
      1010
    5. Apokryfikirjat: mitä "kielletyt kirjat" kätkevät sisäänsä?

      Itämaiset palstat eivät ole Raamatun tai kristinuskon asialla, mutta koska meitä häiritään täällä, meidän on puhuttava a
      Hindulaisuus
      371
      861
    6. Miksi toisille löytyy kumppani, mutta joillekin ei?

      Usein ihmettelee, miten helppoa joillekin on löytää seuraa. Jo nuoresta asti on kumppani vierellä ja jos tulee ero, vaih
      Sinkut
      124
      739
    7. Niin siinä kävi

      Mä ihastuin suhun. Kukapa ei? Olisi pitänyt kuunnella sisäistä naisen vaistoa, etten takuulla ollut ainut. Kuulin sattum
      Ikävä
      38
      694
    8. aa eli nyt tajuan..

      eli siis pitkä-aikainen vaikeus parisuhteen saamisesta johtuu omalta kohdaltani alhaisesta yhteiskunnallisesta asemasta.
      Sinkut
      117
      685
    9. Mikähän auttaisi kun kuIIi

      Seisoo kun lipputanko. PaIIien sitominen antaa voimakkaan orkun mikä jeesaa himoja hetkeksi, mutta se panetus tulee pian
      Ikävä
      69
      656
    10. Mitä siellä tapahtuu?

      Mitä ihmettä? Joku hyökkäys?
      Savonlinna
      17
      651
    Aihe