Itkettää ja naurattaa

Häirikkökö?

Kuuntelin radiosta tänään iltapäivällä, kuin helsinkiläisiä miehiä pyydetään tervyskeskuksiin lääkärin tutkittavasi.

Minä soitin aikavarauksesta syyskuun alussa napurikunnan; Espoon, terveyskeksukseen.
Silloin sanottiin, että ei ole aikoja, mutta menkää ensin labraan.

Kävin labrassa ja kyselin tänään, että josko kohta pääsisisin sinne lekuriin.
Minulle sanottiin, älkää tänne soitelko, ei se mitään auta, kun aikoja ei ole vapaana eikä ole tietoa, milloin on.
Minulle sitten ilmoitetaan, kun vuoroni tulee.

Onkohan tämä ikärasismia, sukupuolirasismia, vai molempia.
Rahasta ei pitäisi olla kiinni, onhan kyseessä yksi Suomen rikkaimmista kunnista.

32

232

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vandakustuu

      Joo mutta nuo ovat tutkimusperäisiä tarkoituksia varten tarkoitettuja, ei kuntavastuun tarkoittamia terveyskeskustapauksia.

    • Näin se on,

      rahat viedään Välimeren lämpimien maiden asukkaille.

      Ei enää ihmetytä se keskisuomalainen mies, joka matkusti Turkuun pääministeri Kataista tapaamaan veitsi mukanaan.

      Suomen kansalla ei vielä ole hyviä johtajia.

    • Taidat olla liian kötyhä kunti Espooseen.

    • yksi monista

      Jospa tehdään jotain kartoitusta, olen ollut itsekin vastaavassa, kesti 2 v ja sinne tuli kutsu, milloin labraan ja milloin lääkärin vastaanotelle.

      Tutkittavat on valittu satunnaisest6i.

      • Jämpti mies.

        Te pirulauta olette liian rehellisiä ihmisiä, kun ette pääse edes terkkariin.
        Itse olen päässyt joka juudaksen kerta alle kahden tunnin varoitusajalla.
        Pääkaupunkiseudulla niin Vantaalla, Helsingissä kuin Espoossa.
        Pitää osata kertoa oikeat vaivat ja vaatien. Valehdella niin että ambulanssikin ajaa katolleen. Noin kuvaannollisesti. Aukeaa edes päivystyksen ovi.
        Tosin paljon olen käynyt yksityisilläkin mutta nyt kun olen onnistunut pääsemään eläkkeelle jo 50 ikäisenä, olen todella timmissä kunnossa, niin ei viitsi kantaa rahojaan yksityiselle.
        Tosin kun sain eläkepaperit en ole käynyt vastaanotolla 1½ vuoteen kun ei ole enää tarvetta :)


    • kateus!

      Se on vaan niin, että vaikka
      sitä rahaa kuinka jakas suo-
      malaisille, ei ne koskaan olis
      tyytyväisiä. Suomalainen ha-
      luaaaina lisää. Ja aina sama
      epäily, joku muukin ehkä saa.

    • aleksandrovitsin i-

      keys, pahuus ja suomalaisten haukkuminen on aina samaa,
      se pysyy vakiona muuten muuttuvassa maailmassa.

      Muuta pois Venäjälle! Tai Ruotsiin! HUS-hus!

      Ha-ha!

    • Häirikkökö?

      "Ruuneperi
      23.10.2012 20:25

      Taidat olla liian kötyhä kunti Espooseen. "

      Olet varmaan oikeassa. Ei ole varaa ostaa yksityistä palvelua.

      Luuletko, että Espoossa rikkaat käyttävät kunnallisia terveyskeskuksia?

    • 15v ja taas nurin

      Monia vuosia paikkakunnalla asuneena kerran kaaduin fillarilla jäisellä alamäki osuudella. Nilkka murtui, joten ajoin terv.kesk. päivystykseen.
      Koipi kuvattiin ja kipsattiin. Eipä siinä muuta kuin että sairaanhoitaja sanoa napautti, olet tapaturma-altis mies. Niin aina.
      Tosiasiassa heillä oli kai tiedot työhistoriani ajoilta. Kuitenkaan vapaa-ajan tapaturmia minulla ei muita ole, enkä ole terv.palv. suurkuluttaja.

    • Tadaa!

      Lensin kerran minäkin - ilman siipii - jäisen lipsakalla kadulla juostessani bussin perään, - ja kun vasen olkapääni kipeytyi pahasti, lähdin terveysasemalle. En saanut autoni ovea kiinni vasemmalla kädelläni, mutta onnistuin oikealla sen sulkemaan.

      Terveydenhoitaja katseli minua tarkkaan, sanoi: "Ei ole olkapää pudonnut. Kyllä se paranee. Onko sinulla kotona Buranaa tai jotain muuta särkylääkettä? Tässä on mukaan niitä. Näkemiin!"

    • Häirikkökö?

      Viikko taas meni ja välillä kävin äänestämässäkin.
      Minä täytin kansalisvelvoiteeni, mutta kotikunta ei täytäomaa velvoitettaan.

      Kutsua lekuriin ei oo vieläkää tullu.
      Kysyäkkään ei enää usklla kun se sano sillo puhelimessa. että ei saa.
      On se vaan nöyryyttävää olla vanhus rikkaitten kunnassa.

      • kanerva5

        Sisko kävi labkokeissa jossa hänelle tuli jonkinasteinen hämärätila, ajoi autolla lapsensa pihamaalle 3km ei muistanut mitään, soitti kuitenkin kännykällä miehelleen, minä olennyt jotenkin sekasin. No poliklinikalle, 3t seurattiin ilman ensimmäistäkään tutkimusta ei otettu ja kotiin, kysyi mikä minulla oli. Johon vastaus yli 65v naisille tulee usein tällaisia kohtauksia! Aika moinen diagnoosi lekurin suusta.
        . Lähipiiri kuitenkin tilasi yksityissektorilta neurologin vastaanoton jossa selvisi kakkostyypin diabetes,joka hoitamattomana aiheuttaa kysyisen häiriön.

        Joten pidetään puolemme näissä terveysasioissa, ei riitä liirum-laarum vastaukset.


    • Kummia juttuja

      Minä olen ihmetellyt, miksi lääkärissä käynti maksaa meille niin kunnallisena kuniyksityisenäkin palveluna, mutta kunnan työntekijöille ja muille työssäkävijöille se on ilmanen.
      Ne sannoo aina, että työnantaja maksaa, mutta jos työnantaja on kunta, niin kuka maksaa??? Me ja muut veronmaksajat tietenkin.
      Entäs sitte yksityinen työnantaja.
      Sillo koravaa Kela ja loput laitetaan yrityksen kuluihin joten ei niistä paljo jää maksettavaa. yritykselle.

      • ootko tietämätön

        Työterveyshuolto kuuluu työnantajan velvollisuuksiin ja näin myös kuntien työntekijöille.


    • Häirikkökö?

      Taas meni viikko ja mittään ei ole kuulunu eikä kirjettä tullu tuolta meidän alueen terveyskeskukseta täällä Espoossa.
      Syyskuusta lähtien olen venannu lääkärille.

      Muistatteko vielä ne kuntavaalien alla annetut lupaukset?

      Soinikin sano että kyllä kolme päivää pitäs riittää lääkäille jonottamiseen.
      Jo on ollu hiljanen mies sen jälkeen.
      No pääsihän se valtuustoon sitähän se tahto.
      Vaan minä en pääse lääkäriin.

      • Oliko Timo Soini

        kunnallisvaaliehdokkaana?


      • Oli toki ja sai
        Oliko Timo Soini kirjoitti:

        kunnallisvaaliehdokkaana?

        paljon ääniä

        Perussuomalaiset: Timo Soini 5 533


      • Minulla on tällainen kokemus kun kyselin aikaani lääkärille, olin nimittäin odotellut jo noin 3 kk ja kun kutsua ei kuulunut niin minä soitin ja kerroin että minä olen silloin ja silloin käynyt lääkärissä ja olen odottanut aikaa uudelle käynille, mutta kun ei ole kuulunut niin päätin soittaa ja kysellä että koska on minun aikani tulla, vastaanottovirkailija vastasi että meillä on puolenvuoden jonot että kyllä kutsu sitten tulee.

        Minä en jättänytkään asiaani siihen vaan kysyin että onko minun paperini tulleetkaan sinne hän vastasi, että kyllä on, tein heti jatkokysymyksen että milloinka minulla on siellä merkattu aika, niin virkailija sanoi että päivämäärää ei ole merkattu, mutta ilmoitetaan.

        Sain sellaisen kuvan että sinne ei pääse päivämäärien mukaan, siis mitenkä on posti tuonut paperit vastaaottopisteeseen, vaan sieltä annetaan aika sen mukaan, kuinka pontevasti osaat pitää puoliasi ja häiritä niiden leppoisaa työrauhaa jos kiltisti odotta niin kyllä odottaa saa. sinne voi mennä edelle henkilökunnan ystävät omat ja sukulaistenkin läheiset ensin, ennenkuin pääsee.

        Kun systeemi on se, että ei anneta heti tulojärjestyksessä aikoja senmukaan kun paperit ovat perillä.

        Minulle tuli kutsu parin viikon päästä,


      • ajat annetaan
        monica kirjoitti:

        Minulla on tällainen kokemus kun kyselin aikaani lääkärille, olin nimittäin odotellut jo noin 3 kk ja kun kutsua ei kuulunut niin minä soitin ja kerroin että minä olen silloin ja silloin käynyt lääkärissä ja olen odottanut aikaa uudelle käynille, mutta kun ei ole kuulunut niin päätin soittaa ja kysellä että koska on minun aikani tulla, vastaanottovirkailija vastasi että meillä on puolenvuoden jonot että kyllä kutsu sitten tulee.

        Minä en jättänytkään asiaani siihen vaan kysyin että onko minun paperini tulleetkaan sinne hän vastasi, että kyllä on, tein heti jatkokysymyksen että milloinka minulla on siellä merkattu aika, niin virkailija sanoi että päivämäärää ei ole merkattu, mutta ilmoitetaan.

        Sain sellaisen kuvan että sinne ei pääse päivämäärien mukaan, siis mitenkä on posti tuonut paperit vastaaottopisteeseen, vaan sieltä annetaan aika sen mukaan, kuinka pontevasti osaat pitää puoliasi ja häiritä niiden leppoisaa työrauhaa jos kiltisti odotta niin kyllä odottaa saa. sinne voi mennä edelle henkilökunnan ystävät omat ja sukulaistenkin läheiset ensin, ennenkuin pääsee.

        Kun systeemi on se, että ei anneta heti tulojärjestyksessä aikoja senmukaan kun paperit ovat perillä.

        Minulle tuli kutsu parin viikon päästä,

        sen mukaan, miten kiireellinen asia on. Ei silmäluomen lumpsutukseen kuole, mutta syöpäepäilyt ja muut vakavat oireet pitää tutkia ensin.
        Ikä on kriteeri myös, lapset, nuoret ja työikäiset ennen eläkeläisiä, sehän on ihan oikuin.
        Mistähän seuraavaksi tärkeilet, sitäpaitsi valitusosoite on väärä.


    • vaaruska

      Elikkä sattuisko niiden olettavan,kun rajantakaa nitä tauteja miehet tuo ,kun Suomen naisilta ei ole niin löysässä.Se on kuulema paha tauti ei ne turhaan tutkittavaksi pyydä,se sana ei ole terveyskeskuksiin vielä kulkenut.

      • Ohoh Lahjuska

        sinulla on nuo alapään asiat vaan mielessäsi ja niin paljon että lotinat käy,,,,,

        Minä lähden ulos lenkille mene sinäkin tuulettamaan sitä lotina paikkaasi, ettei homehdu.


      • on aikaa lueskella
        monica kirjoitti:

        Ohoh Lahjuska

        sinulla on nuo alapään asiat vaan mielessäsi ja niin paljon että lotinat käy,,,,,

        Minä lähden ulos lenkille mene sinäkin tuulettamaan sitä lotina paikkaasi, ettei homehdu.

        monica/vaaruska

        Tässä tyypillinen esimerkki monican alias matamimimmin kirjoituksista! Siitä vain vedetään "hatusta" rekattu nimi ja kyllä kirjoitus on kaiken arvostelun alapuolista teksitä 70

        Onkohan hänellä joku sanasokeus "vaaruska, veeruska, lahjuska"????


      • ////
        on aikaa lueskella kirjoitti:

        monica/vaaruska

        Tässä tyypillinen esimerkki monican alias matamimimmin kirjoituksista! Siitä vain vedetään "hatusta" rekattu nimi ja kyllä kirjoitus on kaiken arvostelun alapuolista teksitä 70

        Onkohan hänellä joku sanasokeus "vaaruska, veeruska, lahjuska"????

        Onpa typerä kirjoitus.


      • on aikaa lueskella
        //// kirjoitti:

        Onpa typerä kirjoitus.

        ////

        Niin, minulta, sinulta, vai häneltä? Minua vain jäi kiinnostamaan tuon monikan kirjoitukset, koska joku viittasi siihen, että matamimimmi on yhtä kuin monica?

        Ruunehan siellä valittaa ainakin kolmessa aloituksessa, kuinka häntä on nyt soimattu, paheksuttu ja jopa "haistateltu"???

        Molemmista minulla on kyllä negatiivisiä muistoja, mutta monikan "hyökkäykset" tuli ensimäisenä mieleeni, jos joku suvaitse epäillä hänen laihdutus ohjeitaan.


      • ________
        on aikaa lueskella kirjoitti:

        ////

        Niin, minulta, sinulta, vai häneltä? Minua vain jäi kiinnostamaan tuon monikan kirjoitukset, koska joku viittasi siihen, että matamimimmi on yhtä kuin monica?

        Ruunehan siellä valittaa ainakin kolmessa aloituksessa, kuinka häntä on nyt soimattu, paheksuttu ja jopa "haistateltu"???

        Molemmista minulla on kyllä negatiivisiä muistoja, mutta monikan "hyökkäykset" tuli ensimäisenä mieleeni, jos joku suvaitse epäillä hänen laihdutus ohjeitaan.

        Minä en ainakaan ole aikoihin nähnyt Monican kirjoitusta, eikä lukemani perusteella todellakaan ole Matamimimmi.
        Olin aikoinaan laihduttamassa ketjussaan.


    • Häirikkökö?

      Terveyteni ei enää kestänyt Espoon kaupugin terveydenhuoltoa, joten tilasin ajan yksityiseltä.
      Siellä lääkäri epäili kohonneen vernpaineen ja veren sokeriarvon nousun johtuvan osittain tressistä, jota myös epävarmuus aiheuttaa.

      Kiitos paljon Espoon Kaupungin Terveydenhuollolle.

      Toivottavasti kohta taas naurattaa.

    • 0885

      Ei turha luulo ollenkaan tuo miesten rajan takaa tulleet sairaudet!!

      Epämiellyttäviä tuliaisia sieltä helposti mukaan tulee,tauteja, torakoita ja

      luteita. Saapi kohta laulaa kuin Irvin ennen: siellä on kirppuja, luteita, täitä,

      seassa lapsia pellavapäitä....!

    • Heippa! Espoossa on kyllä todella vaikeaa saada hoitoa.. Silloin saa ,jos ambulanssilla tuodaan. No,tapauksesta riippuen,pääsee aika nopeastikin..
      Minä sain yhtenä yönä sydänkohtauksen,,Selvisin siitä,kun tässä istuskelen edelleen..Menin aamulla Terv.keskukseen,kun ajattelin,että sydänfilmi olisi paikallaan.. Istuskelin siellä kolme tuntia,ajattelin,että en lähde kulumallakaan pois..Pääsinhän sitten siihen sydänfilmiin..Yleensä menen Diagoriin,kun ei saa aikoja Terv.keskukseen.Terveydenhoito on vähän rempallaan täällä Suomessa,mutta toivomme parannusta,, Toivohan elää aina! Pysykäämme terveenä! :) t.Irkku

      • potilas maalla

        Menin aamulla kello 10.12. terkkariin ja kerroin vaivani.
        Sopisiko illalla kello 18.40 ja vastasin, että sopiihan se.
        Olin lääkärissä, hän kirjoitti lähetteen lisätutkimuksiin, merkitsi kiireellisenä, korkeintaan viikko kun pitäis olla aika keskussairaalassa, kirjoittipa vielä yhden lääkkeenkin E reseptinä ja lääkkeen saan aamulla apteekista.
        Näin meillä täällä maalla. Onko pakko asua kaupungissa? Ei ole, muutin pois aikanaan ja nautin hyvästä palvelusta jopa terkkarissa.


      • joku espoolainen

        taas kehui hyvää ja nopeaa palvelua .


    • Kova jätkä

      tuo

      "Jämpti mies.
      14.11.2012 01:03
      0
      Sulje
      Te pirulauta olette liian rehellisiä ihmisiä, kun ette pääse edes terkkariin.
      Itse olen päässyt joka juudaksen kerta alle kahden tunnin varoitusajalla.
      Pääkaupunkiseudulla niin Vantaalla, Helsingissä kuin Espoossa."

      Se asuu kolmessa kaupungiisa. Kuinka se on mahdollista?

    • ---------

      Mikä mania näitä pölyhomeisia ketjuja on kaivaa arkistojen nurkista?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      228
      5745
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      142
      3438
    3. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      144
      2539
    4. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      344
      2446
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      55
      2032
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      81
      1596
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      120
      1591
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      31
      1453
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1260
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      105
      1121
    Aihe