Tulipa hankittua näin ihan loppuvuodesta moottoripyörä pitkän tauon jälkeen!
Viimmemmin olen ajellut 1970-luvulla enemmän, silloin oli kulkupelinä Suzuki 250. Sitten tuli nuo opiskelut, perheet ja asuntolainat..no kyllä tiedätte.
Nyt kumminkin innostuin nettiä selailemaan ja totesin moottoripyörien olevan hämmästyttävän halpoja käytettyinä. Ajattelin tällaiselle 57-vuotiaalle olevan joku 750-kuutioinen sopiva, sehän jäi silloin liki 40 vuottaq sitten toteutumattomaksi haaveeksi.
Katselin tuolaista kokokatettua Suyuzuki ( tuttu merkki !) GSXF 750.stä, se tuntui aika sopivan kokoiselta tällaiselle 182/82 jäykkäkoivelle. Ihan tästä semmoista lähialueelta ei netistä löytynyt, mutta löytyi melkein samanmoinen vähänajettu GSX 600 F. Ajattelin sen kyllä minulle riittävän ainakin muutamaksi vuodeksi, pidettiinhä tuota 250-kuutioistakin aikanaan ihan kovanakin kulkijana! Ja hinta ei todellakaan ollut paha!
Jonkinlaiseen matkailukäyttöön ilman matkustajaa sitä Suzukia ajattelin, jospa sitä tuonne Norjaan vaikka sellaisella kestäisi ajella. Pitempiä reissuja tykkäsin silloin nuorena miehenäkin ajella. Tuolla se Suzuki 600 nyt tallissa odottelee kevättä. En valitettavasti kerinnyt käydä kunnolla edes kokeilemassa kun tuli jo tuo lumi maahan. Mutta hitto kun mä olen innostunut!
Varmaan moni pitää tuota liian pienenä kuutiotilavuudeltaan. Mutta aika megalomaaniselta tuntuu, jos pyörässä tosiaan pitää olla 1 200 kuutiota? No kertokaahan kokeneemmat, millaisilla kuutiomäärillä itse olette matkailukäytössä toimeen tulleet?
Ostin moottoripyörän!
24
1442
Vastaukset
- m 1800 r............
näin aikuisiällä kun harrastus heräili uudelleen 750,1000,nyt 1800cc..omasta mielestä vasta 1000cc rupee oleen sopivan kokonen pyörä,1000cc jälkeen pyörästä tulee tukevan tuntunen ja voimaa riittää ilman että tarvii olla kierrokset täysillä.ja mitä massiivisempi pyörä sitä rauhallisempi se on käytökseltään mut tämähän on vain mun mielipide.
- Mieti nyt.
Niin..hevosteho ja kuutiotilavuus ei läheskään aina korreloi keskenään, 750cc taitaa jo kuulua kaikkein suuritehoisimpaan luokkaan jolla on haettu tehokasta teho-painosuhdetta. Eli siis suurta huippunopeutta.
Tälläinenhän on turhaa matkapyörässä, jotka ovat usein vankkoja ja suurikuutioisia, mutta maltillisia tehoiltaan. Niissä voima haetaan suuresta tilavuudesta ja alakierrosten vääntömomentista. Pyörästä tulee taloudellinen ja mukava käyttää sekä tietysti luotettava.
Kyllä kokeneena voin sanoa, että "tuolla iällä" olevan..jos aikoo retkeillä pyörällä, on viisainta hakea suurikuutioinen . Nopeat "räimintäpyörät" ovat nuorten vetomiesten kaluja, joilla imitoidaan kilpakuskeja ja käydään ratapäivillä kokeilemassa kykyjään.
- oih.mnb
Kyllä se periaatteessa jaksaa 600 kuutiota miestä ja matkatavaroita hyvin kuljettaa. Se vaatii vaan kierrosten käyttöä ja ahkeraa vaihteiden hakemista. Siihen saattaa parissa kesässä kyllästyä ja sitten rupeaa tekemään mieli isompaa jossa voi aina ajaa laiskasti pienillä kierroksilla. mut onnea nyt kuitenkin hankinnan johdosta!
- Periaatteessa kyllä
mutta käytännössä tulet huomaamaan ohuen väännön melko nopeasti. Ja se Suzuki T 250 J joka oli aikoinaan "kiivas ja kiukkuinen" testin mukaan, tuntuu tänä päivänä melkein naurettavalta mopolta. Kyllä sillä kuussatasellakin tietysti pärjää ja on omissa nurkissa pyöriessä jopa mukavampi kuin iso mutta aikuisena ei enää viitsi mennä sieltä yli missä aita on matalin. Kunhan keväällä kokeilet, valaistut varmasti pian asiasta.
- kesää odotellessa
Kyllä 600 alkuun pääsee, miksei pidemmällekin, nauti ensi kaudella pyörästäsi, isomman saat myöhemmin, jos siltä tuntuu, ei sitä nyt kannata miettiä. Mahtavinta uudelleen virinneessä mopoilussa on löytää se sama innostunut fiilis, melkein lapsenomainen innostus, mitä koki joskus aikoja sitten, paljon pienemmällä pyörällä.
- isohko, lohko
Joo, kyllä 750 pyörällä matkailee hyvinkin.
- Kuutioista viis
Minulla tällä hetkellä 1250 Suzuki, mutta ei se ajaminen ole kuutioista kiinni. Ihan yhtä lailla olen selvinnyt Suomen päästä päähän vanhalla nelipuolikkaallakin. Toki isompikuutioisella matkanteko on leppoisampaa, mutta ketteryydelläkin on puolensa. Moni on palannut noista suurista kuutioista kokemuksen myötä sinne 600-750-luokkaan. Jos viihdyt ensi kesänä paljon tien päällä, voisit harkita eturattaan vaihtoa piikkiä suuremmaksi. Saat tuolla käytännössä yhden vaihteen lisää.
- aloittajalta
Ennen hankintaa kuulostelin vähän motoristien näkemyksiä ja katselin myös tältä nettipalstalta kirjoituksia.
Saattaapi olla tosiaan, että vääntö tuossa 600-kuutioisessa on ohuenpuoleista nykykäsityksen mukaan. Luulisi sen kuitenkin ainakin pari vuotta minulle riittävän. Seiskapuolikkaan tosin olisi ollut mieluisampi ja 1200 Bandit olisi myös kelvannut, mutta sopivaa ei noista malleista nyt lähitarjonnassa löytynyt. Customeista en oikein innostunut, kun matkakäyttöä etupäässä ajattelin. Epäilen sen customin ajoasennos olevan pitkässä marssissa epämukavan?
Harva asia näillä ikävuosilla enää oikein herättää innostusta. Mutta nyt kyllä iski tallissa ekaa kertaa pyörän päällä istuessani sellainen polte että jessus! Tästä taitaa tulla oikein nuoruuden kesä 2013!
Kiitos kaikille kommentoijille! - Asenne ratkaisee
Asenteesta ajaminen on enemmän kiinni kuin pyörästä.
500:llakin tekee matkaa ihan mainiosti, myös Norjassa.
Hieman enemmän vaihteiden vaihtelua, jne.
Matka-ajossa oppii arvostamaan kunnon kokoisia laukkuja, joten niihin kannattaa panostaa.- ei munanjatkeita thx
Joo todellakin asennekysymys. Itse teen matkaa ja kaikenlaista ajoa 250-kuutioisella eikä edes huvita kokeilla isompaa, kohta lähtee 6 kesä käyntiin samalla vehkeellä, nyt sinnittelin ihan marraskuun lopulle asti. Autot heitin romukoppaan, tää peli riittää, ja huoletonta menoa on ollut. Hyvin jaksaa liikkua ja rivakampi kiihdytys vetää ainakin itsellä edelleen suun hymyyn, joka ainoa kerta kun sillä lähden liikkeelle. Onneksi olen vain vähän yli 60 kiloinen 28-vuotias niin ei vaikuta paino tossa paljoa. En vois kuvitellakaan ajavani millään metelöivällä ja bensaa kuluttavalla hukkaan heitetyillä hevosvoimilla. Kun noi 600 menee tankkaamaan mä ajan vielä viikkoa myöhemmin sillä samalla "ekalla" tankilla, sekin on asia joka on helvetin kivaa, kun pääsee höyryillä. Bensa saa nousta 5 euroon litra, ennenkuin menis saman verran rahaa kun joskus itse autoilleissa. Olen tehnyt sillä 2 päälläkin matkaa ja hyvin jaksaa, mutta en ajakaan mitään älyttömiä vauhteja vaan ihan Suomen vauhteja. Kun aikaa on enemmän voisin vaikka lähteä Eurooppaankin kiertämään, helposti. Ei tarvitse todistella tuolla tiellä mitään, eikä tarvitse jatkeita jatkoväliin. Ja ennen kaikkea, ei tarvitse miettiä minkä pyörän seuraavaksi hommaa, kun ei kyllästy niin ei kyllästy, kivaa on, huoleton on. Nyt ei oo kivaa ku lumet tuli, mut eiköhän sitä jaksa mennä julkisilla taas vähän aikaa, heti maaliskuun 1 päivä ajoon tai aiemminkin jos liukkaus edes poistuu. Menen odottelemaan kevättä.
- ihanokok
Useamman äffän omistaneena voin kyllä sanoa jotta ihan oiva matkapeli mikäli jostain edukkaasti löydät ohj.tangon korotusosat, tuommonen customi on kyllä ehdottomasti mukavampi ajaa matkaa suomen nopeuksissa ja tietty muunlaisessakin curvailussa omasta kokemuksestani, ei tartte vinguttaa kuten äffällä,ja puolta vähempi huollettavia pyttyjä,ei ketjun rasvausta yms.
Käytännössä tuon 600cc ja 750 cc äffän erot menohalujen suhteen tosi pienet varsinkin yksin matkatessa. - RauliHoo
Moroo!
Itse ostin suunnilleen vastaavanlaisen 600 Hondan vuosi sitten, eli eka kausi motoristina takana ja ikää ihan kohta 50.
Olen käytännössä huomannut, että mitä enemmän lukee nettiä, sen riittämättömämmältä kusiainen kuulostaa. Mutta käytäntö on aivan toinen. Tosi kivasti liikkuu, mikäli yhtään kiinnostaa sääntöjen noudattaminen. Ne on nämä Rossit, joille 600 ei riitä. Tällaiselle aloittelijalle piisaa hienosti, ja on kokonaisuudessaan paljonkin mukavampi kuin lian iso pyörä. Kaverilla on xxHonda ja oli ihan innoissaan, kun oli koeajanut mun kusiaisen, mun omalla viitsii ajella kaupungissakin oli palaute.
Ja sitten siihen matkailukäyttöön: ihan jees. Kusiaisen huonoin ominaisuus tulee esiin ehkäpä moottoritieajossa, jossa mylly kiertää 140 nopeudessa n.6800 ja 120 nopeudessa n.5800, eli kierrokset on pikkasen korkeella, ajo ei ole noissa nopeuksissa sellaista leppoisaa lupsuttelua, jos ei täyttä revitystäkään. Aluksi tuo hiukan haittasi, mutta sitten totuin ajatukseen, että nyt ollaan liikkeellä ärhäkällä moottoripyörällä, eikä autolla, ja huippukierrokset on siellä 11500 tienoilla, eli tollanen 7000 ei pitäisi olla ongelma matka-ajossakaan ja tuolloin mennään jo 150km/h. Ja mitä enemmän etsii niitä teitä, joita kaikki motoristit etsivät, eli kurveja ja maisemia, sitä paremmalta kusiainen kevyenä helppona ohjattavana tuntuu, eikä bensaakaan pala kuin 4,5l/100km. Itsekin olen ensi vuonna lähdössä vähän pidemmälle reissulle pohjoiseen, hyvien ekan kauden matkakokemusten vakuuttamana.
Sul tulee pitkä kevät :) niin kuin itselläni oli viime vuonna ja taitaapa olla tänäkin vuonna. Turvallisia kilometrejä toivottaen. - RauliHoo
Ja paras ohje minkä sain viime keväänä kuului: osta kerralla kunnon vermeet, ettei tarvi ostaa useampia. Goretex puku (Rukka saksalaisesta nettikaupasta halvalla), saappaat ja hanskat. Vaikka pikkasen kirpasoo, niin maksaa itsensä kyllä heti ekalla reissulla ylivoimaisena mukavuutena ja terveellisyytenä takaisin, jos satelee tai on viileempää keliä. Tänä suvena ei ainakaan ollut liikaa päällä, kun kuumimpina päivinä otti puvusta vuorit pois, pelasi tosi hyvin. Keveemmällä, sateemmalla ja syksymmällä oli vuorit kiinni.
Seuraava mopo joskus tulevaisuudessa on mulla Triumphin Tiger 800, ei niinkään etteikö 600 riittäisi, van siksi, että tuolla pääsee monipuolisemmin hiekka- ja maastoteitäkin, eli vapaus ja valinnanvara reittien suhteen vaan kasvaa.- fj_1200
Ajopukuun kannattaa todellakin satsata. Itsellä puku jossa irroitettavat lämmin- ja sadevuori. Kesähelteellä on toki turhan lämmin mutta 20 asteessa sopiva ilman vuoria. Ja sadevuori näppärä pukea jos sade yllättää. Mutta tällä yhdistelmällä pärjää lähes joka kelillä. Sadeasu on vielä jos sattuu pitempi sade tulemaan. Itsellä 1200 alla ja se on mukavan väännökäs mutta suurehkon painonsa vuoksi ei parhaimmillaan kaupungissa. Keväällä tuli käytyä ennakoivan ajon kurssi ja suosittelen sen käymistä. Siellä oppii aika paljon oman pyörän ominaisuuksista ja ajotekniikoista.
- Pieneen ajoon....
Itellä 750gsx (naku)noin 85heppaa. Omaaan käyttöön ihan passeli.
Itsekkin suunnitelin alkuun et tällä sitten lähetään norjaan ja saksaan mutta käytännössä mä ajoin viime kesänä tällä lähinnä töihin(2-3vko) ja sitten joskus la-su jotain 50-100km lenkkejä.
Kerran olen heittänyt 1300km ja kolmen yön reissun mutta totesin ettei minusta ole matkamotoristiksi. Sade,kylmyys,tai hiostavat vaatteet monen tunnin pätkinä ei kiitos. Toki voi ostaa vaatehuoneellisen ajovarusteita ja vaihdella niitä vuoron perään mutta nyt käytäntö on se että töihin mennään prätkällä jos ajotakki,ajohanskat ja normifarkut riittää. Sateella ei mennä eikä 5 keleissä enään. - 2*x
Mulla on aika lailla samanlainen tausta, pyöräilyn uudelleen aloittamisesta on jo pitkälti yli 10 vuotta. Ensin oli XJ750, sitten FJ1200 ja nyt XX1100. Jos tykkäät matka-ajosta, kokeile rp-ajoja, eka kerta kannattaa lähteä jonkun ennestään ajaneen matkaan.
- Innokas odottaja
Vaikka kevari alla onkin, niin ainakin ulkopuolisen (lue matkustajan) silmin FJ1200 ja Gold Wing 1800-kuutioisena kulkee todella pehmeesti. Isä kun kuljettajana on toiminut (iso kiitos hänelle), ollaan käyty kokoontumisajoissa, myöskin hieman kauempana, eikä ole kyllä ollut valittamista. Nyt vaan kädet hikoillen odotan kevättä, että pääsee taas ajamaan.
On siinä vaan sitä jotain... - ratastus4
Itselläkin tuo kierroskoneen vinguttaminen motarilla häiritsi,voisi olla helposti hoidettu toisenlaisella ratastuksella? No customilla kummiskin on nykyisin mukava lotkotella...
Minulla tuommoinen yllä mainittu FJ 1200 on. Kulku tosiaan on letkeää. Oman pärräni ikä vain alkaa painaa monin tavoin. Jos moisen vehkeen hankkii, kannattaa edes yrittää selvittää, onko matkamittari toisella, kolmannella vai ännännellä kierroksella. FJ on pitkäikäisen ja luotettavan pyörän maineessa, muttei kuitenkaan ikuinen.
FJ lienee ajoasennoltaan jossakin kyykyn ja pystymallin välimaastossa. Polvet tosiaan ovat jonkinmoisessa kulmassa, mutta yläkroppa ei ole missään ankarassa etukenossa. Kyytiläisen oloista en tiedä, kun en ole ollut takapenkkiläisenä.
Moottori värisee, mikä lienee vanhojen ilma/öljy-jäähdytteisten ominaisuus tai sitten vain vanhuuden ominaisuus. Itseäni se ei juuri häiritse, mutta kyllä sen tuntee. Vääntöä piisaa tällaisen 70-kiloisen käppänän vientiin ihan tarpeeksi. Tai tarkemmin sanoen, en ole juuri missään tilanteessa maantiellä tuntenut tarvetta vaihtaa pienemmälle. Vaikka iskutilavuutta moottorissa piisaa, se ei kuitenkaan ole mikään raketti. FJ:stä ja uudemmista yli tonnisista ei voi siinä suhteessa puhua edes samana päivänä. Vaan eihän sillä totisesti tientukoksi jää.
Raskashan se on. Parkkipaikalla käsitellessä saa olla huolellinen. Huoltoakaan pyörän paino ei erityisesti helpota. Raskas pyörä ja letkeä kaasuranne saattaapi näkyä joutuin kuluvana takarenkaana. Itse kun olen liikenteessä useimmiten rauhallinen, renkaat ovat kuitenkin kestäneet pitkälle yli 10 000 kilsaa.
Käyntiäänen ylenpalttinen kamaluus kuuluu olevan ominaisuus, ei vika. Sikäli se on kelju ominaisuus, että mahtaakohan sitä sitten äänestä erottaa, jos moottoriin ilmenee jokin vika. Kälinää, tikitystä, nakutusta ilmenee etenkin tyhjäkäynnillä vallan keljusti. Omassani kuitenkin tuntuisi olevan ne tehot tallella, jotka siinä ostettaessakin oli, eikä esimerkiksi polttoaineenkulutus ole noussut.
JOS jossakin on vähän ajettu ja siisti yksilö, ja sietää sen vanhanaikaisuuden, niin saahan siinä tyydyttävän matkapyörän melko edullisesti. 90-luvun alun mallista näytetään pyydettävän 2000 - 25000 euroa. Omani osakasko ja liikennevakuutus vuodessa ovat 400 euron luokkaa. Huolloista on koitunut vuodessa muutama satanen menoja. Itse huoltava päässee halvemmalla.
En siis erityisesti lähtisi suosittelemaan FJ:tä, mutten myöskään väheksy sitä. Se ei ole missään erinomainen, mutta lähes kaikkeen kelvollinen, paitsi maastoon ja asfalttiradalle. Oven pönkäksi tai verkon painoksi se on vähän raskas. Tytötkään eivät juuri FJ:n kuskille vilkuttele. Arjen gloriaa siitä sitten löytyy enemmän kuin hintansa edestä :D- n 40v motoristi
Ite ostin viime keväänä seiskapuolikkaan Shiverin ja eka pyörä oli kyseessä. Muutaman viikon totuttelun jälkeen painelin yksikseni pohjois-norjaan 11pv reissulle ja ajoa tuli 3500km. Elämäni paras reissu! Pyörällä pärjäsi hyvin matka-ajossa ja kaupungissa ajokin on yhtä juhlaa ja nyt kutisee uutta ajokautta odotellessa. Tuntuu ettei nyt kevät etene kun vaikka paistaa täys aurinko, mutta pakkasta aamusella 15 astetta. Mp messuilla ajattelin, että ajoon pääsis pääsiäisenä, mutta tällä menolla menee vappuun...
Tälle kesälle ei ole uutta reissua mielessä, joten menee varmaan näitä tuttuja kulmia pyöriessä, mutta ei haittaa!
Ja varovasti sitten ne ekat ajot:) - ADVe kuski
Siinä on kyllä ideaa että panostaa enemmän laatuun kuin kuutioihin ja hevosvoimiin . Itellä on ollut kaikenlaisia , jopa kyseinen T 250 J ( 31hv ) joskus aikoinaan , tais olla vuosimallia -71 . Nyt kun tehoja ja kuutioita oon pienentänyt niin metsäautoteillä riittää 100 km päivässä ja fiilikset on katossa , ennen piti ruuvata
1000km päivässä , bensaa paloi ja selkä jumissa eikä paljon ehtinyt maisemia kattomaan kun piti ajaa " kovaa" . Nyt 70 kW ja sopiva vääntökäyrä ja kevyt käsitellä ja kulkee tosiaan sorateillä kuin kotonaan , toki asfaltillakin . Vähemmän on enemmän .- ADVe kuski
Sit vielä varusteista , toiset ajaa vain nahkoilla ja toiset vain GORE-TEXeillä , maku asia . Mutta kokeiltu on molemmilla kaatumista ja GORE-TEXit sulaa päälle asfalttikosketuksessa ja vielä suojat saattaa pyörähtää sivuun löysässä puvussa .
Jälki on karmean näköistä . Tiukka nahkapuku ei pala eikä repeä ja suojat pysyy paikallaan . Vähän hankala kuitenkin käyttää jokapäiväisessä ajossa.
Metsäteillä ajan kuitekin GORE-TEXeillä . Kypärä pitää kuitenkin AINA olla hyvä ,
mieluiten vyöhyke vaimennettu kuitukypärä . Merkillä ei niinkään ole väliä .
Kesää odotellessa ....jostain syystä autotalliin on paljon asioita. ......
- kyynelsilmin
Jonkinlaiseen matkailukäyttöön ilman matkustajaa sitä Suzukia ajattelin, jospa sitä tuonne Norjaan vaikka sellaisella kestäisi ajella.
Alkuperäisestä tuossa pieni lainaus.
Pisti HETI silmään tuo teksti "ilman matkustajaa"!
Heti alussa ap kertoi, että perhe on tullut perustettua välillä.
Onko tarkoitus noin yleensäkin jättää vaimot kotiin ja ajella itse ("ilman matkustajaa")? Tämänkö takia ap hankki pienemmän pyörän, ettei se kanna molempia (voi selittää vaimolle!)??? Ja suunnitelmissa ajaa heti kauemmas ...
Kysyikö lainkaan vaimon mielipidettä? - ylipäätään mistään?
Vaivautuuko kysymään, haluaako vaimo kenties mukaan,
vai hylkääkö pakosta jäämään kotiin?
Kaikki eivät toki halua, eikä edes kiinnosta, saati vaivaa koko asia!
Moottoripyöristä on havaintojeni mukaan tullut monelle miehelle vaimoa, lähintä ihmistä, tärkeämpi. Ikäänkuin vaimo olisi vain joku omistettava esine, jonka voi jättää hyllylle, kun ei tarvitse tai halua pitää mukanaan?
Vaimoa loukataan kylmästi hankkimalla mp, vaikka vaimo vastustaisi, jopa perustellusta syystä?
Omakohtaisesti olen näissä asioissa syvästi petetty ja pahoin pidelty ja itken. Vaimo, joka nuorena oli rakastettu, ihailtu ja joka heidän lapsensa aikanaan synnytti, on vanhetessaan vain akka, jota ei haluta mukaan juuri sen takia, että ei ole enää kaunis ja nuori!
Moottoripyörä on monelle miehelle vallankäytön väline!
Peniksenjatke-mp vie miestä.
Onneksi KAIKKI (vanhat) miesmotoristit eivät ole vaimonsa hyljeksijöitä!!!
Moni mies tekee mp-ostopäätökset yhdessä vaimon kanssa ja myös yhdessä ajelee ... Onnellisista matkaa heille!- "pisti silmään"hehhe
Jos emännälle on tullut painoa 20 - 30 kiloa lisää nuoruuden ajoista, ei sellaista mielellään kuskaa mp:llä, eikä pidä valittaa, jos ei kyytiin pyydetä, aina voi ostaa oman.
Nuo sinun peniksenjatke ja vallankäytönväline puheet ei vaikuta fiksun ihmisen mielipiteiltä. Jos mies on raatanut perheensä eteen suurimman osan elämästään, maksanut asutolainoja ym, niin eiköhän ole silloin ansainnut yhden harrastuksen oman valintansa mukaan.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1191722
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991558Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy421059Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29919Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?38881Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50836Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s43778Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37770Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56768Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37740