Kokoomuksen

Ratikkakuski.

mukaan ihmiset voidaan laittaa kahteen eri kategoriaan.

Köyhät ja rikkaat.

Kumpaan ryhmään itse kuulut?

He-hee! :-)

29

100

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Räntää sataa

Köyhiin rikkaisiin tietysti.
      Entäs sinä?
      Ja eikös sun vuoro jo ala?

Heh ja heh

• Nasdaq

Joku nuorisokokkari oli tänään ehdottanut lapsilisien poistoa. Hänet tiemmä erotettiin tehtävistään.

En ole tutustunut asiaan sen paremmin, mutta nämä mutu.jutut kertovat aika paljon tulevaisuudesta. Tulevaisuuteen taas voi tutustua historiassa, jota voi lukea esmes netissä, jos kirjastoon tai koulutukseen on ylipitkä matka.

(naurua tulevaisuudesta)

• elielin eri mieli

Minä en kuulu mihinkään sellaiseen ryhmään mikä on kokoomuksen määrittämä.

• Tämä oli hyvä vastaus. Ei varsinkaan Kokoomuksen Vapaavuori-Bogomoloff ym. wannabe-republikaanien määrittelemiin ryhmiin :o

• Lapsi- tai tukilisää voidaan maksaa silloin kun vanhempien elatuskyky on syystä tai toisesta heikentynyt, irtisanomiset, pitkäaikaiset sairaslomat ja/tai lapsi on erityisesti sen tarpeessa. Todella prvoa on se, että joku piikittää tuet suoraan suoneen ja joku työntää ne Hummerin bensatankkiin.

• Mistä mahtaa johtua, että persaukiset ihmiset toistelevat, ettei raha tuo onnea ja samaan aikaan ovat mieluusti käsi syvällä porvarin taskussa? Joku tässä asetelmassa ei nyt täsmää...

• Mikäpä tässä maailmassa laskelmallisesti täsmäisi?

Voin vain hämmästellä sitä, että porvarien muksut aloittaa koulutaipaleensa samoissa kouluissa, missä rahvaan lapset. On se niin väärin.

Mä oon ommellu porvarien(kin) vaatteisiin taskuja, enkä suinkaan ilmaiseksi.

• Ei porvarin taskuista mitään löydy, ei edes tuloverokorttia. Kyllä ne rahat mitkä jaetaan vähempiosaisille jA PORVAREILLE, lähtee kyllä sieltä keskikastin selkänahasta ja taskusista.

• Porvarit käy

aina duunareiden pöydässä syömässä, eivätkäö edes suostu tiskaamaan jälkiään.

• S Etämies

Minua kai luultiin rikkaaksi kokkelipenskaksi, kun pääsin yksityiseen eliittikouluun huippupistemäärällä "erikoislahjakkaana" maksuvapaaoppilaaksi

Jo normaaleista vaatteistanikin huomattiin, että olenkin vain duunariperheestä ja
        annettiin ymmärtää, ettei minun anneta valmistua siellä, joten karkasin merille
        Erotodistksee Kymppien sekaan neloset kielissä ja maantiedossa

Kun kierisin ympäri maapallon ja menin amikseen, sain vapautuksen kielitunneista ja 10:t todistuseenki ja oppinut muitakin kieliä, kun kävin itse katsomassa ja toteamassa virheet maantidonoppikirjassa.

Tienasin samalla työlläni enemmän, kuin poroprvari Ratikka ikinä
        pystyin maksamaan yh-isänä elarit nykyrahassa 2800€/kk

• S Etämies kirjoitti:

Minua kai luultiin rikkaaksi kokkelipenskaksi, kun pääsin yksityiseen eliittikouluun huippupistemäärällä "erikoislahjakkaana" maksuvapaaoppilaaksi

Jo normaaleista vaatteistanikin huomattiin, että olenkin vain duunariperheestä ja
        annettiin ymmärtää, ettei minun anneta valmistua siellä, joten karkasin merille
        Erotodistksee Kymppien sekaan neloset kielissä ja maantiedossa

Kun kierisin ympäri maapallon ja menin amikseen, sain vapautuksen kielitunneista ja 10:t todistuseenki ja oppinut muitakin kieliä, kun kävin itse katsomassa ja toteamassa virheet maantidonoppikirjassa.

Tienasin samalla työlläni enemmän, kuin poroprvari Ratikka ikinä
        pystyin maksamaan yh-isänä elarit nykyrahassa 2800€/kk

Elareita 2800€/kk ja samaan aikaanvasurimaisesti itket taitetun eläkeindeksin perään? Sinähän varsinainen humoristi olet. ;-)

• S Etämies
        Ratikkakuski kirjoitti:

Elareita 2800€/kk ja samaan aikaanvasurimaisesti itket taitetun eläkeindeksin perään? Sinähän varsinainen humoristi olet. ;-)

Ei Ratikan juippi 36v---ei minun tarvitse itkeäa muiden, kuin köyhien puolesta
        joita kokkelit riistävät keskiluokan ohella

Eläkkeni ei ole juhlava, mutta suurempi, kuin monen palkka työstä

Jos Ratikka edes eläisi enää kokoomuksen suunnitelmien mukaan
        ei Ratikka ehdi saamaa edes leikattua eläkettä juopon yksikönpäällikön palkastansa joutomiehen työstänsä

DE ÄR FACTA DE NIHILISTI -GOOD FOR NOTHING

• Fejknkjwfnefefwwef

Raha ei tuo onnea, mutta onneen tarvitaan esim. katto pään päälle, terveyspalveluja, riittävästi liikkumismahdollisuuksia, terveellistä ravintoa.

Jos näitä hyödykkeitä ei mitattaisi rahalla vaan ne olisivat ehdoton ja kiistämätön kansalaisoikeus joka hoidettaisiin esim. kollektiivisella työllä (joka voisi olla velvoite) - niin saisitte pitää rahanne täysin.

Nyt verotusta tarvitaan perusinfrastuktuurin ylläpitämiseen, ja tähän perusinfrastruktuuriin kuuluu mm. omaisuuden turva ja ne turvallisuuspalvelut jotka aiheuttavat sen että sinulta ryöstetään vain pikkuisen eikä kaikkea.

Jos haluat että ryöstäminen lopetetaan kokonaan silloin koko infrastruktuuri pitää rakentaa toisenlaiseksi. Näet ne virkamiehet ottavat yhtälailla palkkansa sinun taskustasi eivätkä tuota mitään todellista hyötyä tilalle.

Sinä aitona kokoomuslaisena osaat kyllä laskea riskit ja hyödyt. Laillisen ryöstämisen lopettava infrastruktuuri tarkoittaisi sitä että sinun todellinen työpainoksesi pitäisi mitallistaa. Tämä voisi tarkoittaa sitä että tiput ekonomis-sosiaalisessa asemassasi mahdollisesti huonompaan asemaan kuin esim. kotiäiti tai siivooja.

Pidä siis kynsin ja hampain kiinni status quosta, anna systeemin ryöstää vähän että se pysyy tyytyväisenä - koska jos systeemi muuttuu saattaa käydä niin että menetätkin kaiken ja saat passituksen johonkin oikeaan työhön.

• Sitä saa mitä...

Verotietojen mukaan kuulun ylimpään kymmenykseen. Mutta olennaisempaa kuin se, mitä tienaan, on se, MIKSI tienaan. Sillä ei ole puoluekannan kanssa mitään tekemistä.

On ihan turha mussuttaa tuloeroista, jollei itse ole valmis tekemään mitään oman tilanteensa eteen. Tälläkin palstalla on kymmenittäin niitä kirjoittajia, jotka lietsovat vihaa varakkaampia kohtaan, mutta ainoa asia, mitä itse tekevät omalle tilanteelleen, on että menevät fattan luukulle kerjäämään ja rahaa saadessaan juoksevat keskikaljahyllylle tankkaamaan.

Minä olen omaan tilanteeseeni päästäkseni kuurannut paskaisia vessoja, kaatanut kaljaa keskikaljakuppilassa kaltaisillenne, tehnyt kolmea työtä samanaikaisesti ja ollut ostamatta viinaa tai muita turhakkeita. Olen tehnyt niitä töitä mitä on tarjottu, ja sillä rahalla mitä on maksettu, syyttämättä työn tarjoajaa ahneudesta vaan olemalla kiitollinen annetusta mahdollisuudesta. Ja aika oli työllisyyden näkökulmasta vielä huonompi kuin nyt.

Ja nyt nautin tuloksista. Kantamatta siitä huonoa omaatuntoa pätkääkään. Mitä sinä olet tehnyt?

• Suu auki lukenut juuri eteeni ilmestynyttä tekstiä:O

• Tyytyväinen duunari

Näin on närhen munat.
        Mä kuulun verotietojen mukaan selvästi keskitasoa paremmin tienaaviin, vaikka olen freelancer. Sama tausta mullakin eli raadettu on, jotta päästiin vihdoin asemaan, jossa voin valita itse työni.

On tullut asuttua myös ulkomailla ja tajuttua, miten toimiva sosiaalihuolto tässä maassa sentään on, sitä kun ei ole joka paikassa. On sitten asia erikseen alkaa väitellä siitä, miten tällainen "ketään ei jätetä" meiniki ketäkin passivoi, ilmasto ja elämisen hintatasokin ovat sitä luokkaa, ettei täällä selviäisi välttämättä edes hengissä ilman yhteiskunnan tukea - toisin kuin etelämpänä.

Tyynesti maksan veroni, jotta kaikilla olis hyvä olla. Valitettavasti vaan sekä tuloluokan ylä- että alapäässä on niitä, jotka ajattelevat vain ja ainoastaan itseään, mutta onneksi se poppoo on kuitenkin selvä vähemmistö tässä maassa.

• Fehfbhjfbhjwefbhjwef

Hei. Tyttöystäväni tekee nyt kolmatta vuottaan työharjoitteluja eri kaupan alan yrityksille. Hän saa siis harjoittelustaan sen 9e/päivä tuen.

Eikö hän tee juurikin sitä mitä sinun ohjeillasi pitäisi tehdä? Kauanko pitää harjoitella ja tehdä että saa tilaisuuden vihdoin saada edes peruspalkka ja täydet työviikot alalta?

Tyttöystäväni valmistui alan koulusta erittäin hyvin arvosanoin, hän on myös kouluttautunut alalla eteenpäin.

Eli siis ahkeruus palkitaan?

Vai onko se sittenkin niin että ahkeruutta hyväksikäytetään sumeilematta?

• Fefjwnjejefwwef

"Minä olen omaan tilanteeseeni päästäkseni kuurannut paskaisia vessoja, kaatanut kaljaa keskikaljakuppilassa kaltaisillenne, tehnyt kolmea työtä samanaikaisesti ja ollut ostamatta viinaa tai muita turhakkeita."

Kärsimysnäytelmäsi ontuu siinä että yhtälailla työttömät kunnon ihmiset kärsivät, ja luultavasti enemmänkin kuin sinä koska heillä ei ole edes palkkaa.

Sinä olet ottanut asiaksesi demonisoida huonompiosaisia jotta oikeutat oman asemasi. Okei, olet ahkera - mutta luultavasti olet myös saanut ahkeruudellesi kompensaatiota.

Osaatko samaistua tilanteeseen jossa nuorelle luvataan 6 kuukauden harjoittelun jälkeen työpaikka, hän tekee ilman korvausta tuon 6 kuukautta ja sitten tippuu tyhjän päälle?

Miltä hänestä pitäisi tuntua? Kuinka kauan sinä olisit jaksanut ilman kompensaatiota näkemästäsi vaivasta? Entä milloin sinä olisit lopettanut jos tekemäsi työ ei olisi johtanut mihinkään?

Huomaatko? Asian voi nähdä myös niin että olit vain onnekas ja sait tilaisuuden saavuttaa aseman jossa olet ja sinua ei latistettu tai hyväksikäytetty. Tällöin olet saanut nykyajan mittapuussa itseasiassa silkkihansikaskohtelun työmarkkinoilta ja sinulle kävi hyvin.

Olet siis yhdestä näkökulmasta onnekas koska näkemäsi vaiva kantoi sinut eteenpäin. Tunnen ihmisiä jotka ovat kärsineet ja nähneet vaivaa sinua 10 kertaa enemmän eikä se koitunut heidän menestyksekseen.

Itse ansaittua vai oletko vain saanut tuurilla voittavan elämäkohtalon jossa roikuit koska tilaisuus oli? On selvää että valitset sen vaihtoehdon peilikuvista jossa valaistus korostaa sitä mitä haluat olla. Sensijaan empatianpuutettasi ja kapeaa katsantokantaa (joka mahdollistaa itsekorostuksen) et sensijaan onnistunut välttämään....

• KooKoolla tapettavii

.

Kuulun ylpeänä kokoomuksen määrittämiin kookoolla tapettaviin

"Hiekkamontulle mars"

Har!

.

• vili.

Mitä ylpeää on laiskuudessa?

• Koksut itse laiskoja
        vili. kirjoitti:

Mitä ylpeää on laiskuudessa?

.

Ne on oikein saamattomia laiskamatoja jotka teetättää kaikki työt muilla

Har!

.

• Puska.

Kumpaan sinä?

• Kumpaan ryhmään itse kuulut?
      - En kumpaankaan, olen väliinputoaja.

• Väliinputoajaa:.!1%#

.

Väliinputoajaa ammutaan jalkaan

Har!

.

• määmy

Eilises A-Studios kävi selväks, et ky. mister kannattaa eriarvoisuutta. Venatkaa vaa ku tuonkaltaiset päsee vallan kahvaan.

• Eipä taida päästä, joten huoli on aivan turhaa.

• ~c~

Käy sääliksi poikaparkaa, jota nyt lyödään kuin vierasta sikaa. Tod.näk. kärsii esim. Aspergerin syndroomasta, mikä ei sinänsä haittaa opintoja ja työntekoa, mutta vapaita ajatuksia tulee sanottua ääneen sitten.

Toimittajat mielellään nostavat tikunnokkaan vaikka tuommoisen juniorin, koska ovat punaviherporukkaa joita kyrsii, että kokoomus on edelleen suurin puolue.

• En taida kuulua kumpaankaan kastiin. En ole rikas, mutten rutiköyhäkään. Kunhan taas aika koittaa, että työn syrjään pääsen kiinni, niin ihan tavallinen duunari, joka tienaa n. 1600-1680 € nettona käteen.

• kokoomuspamppu

No rikkaisiin tietenkin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenet naiselle

Harmittaa ettei ehkä nähdä enää koskaan. Näillä mennään sitten.
      Ikävä
      33
      2282
    2. Oletko pitkävihainen ja onko sinulla " huono muisti muisti "?

Mitä asioita et unohda tai anna anteeksi ? Mitä asioita voit " unohtaa" tai unohtaa? Vastaa koskien kaivattuasi tai yle
      Ikävä
      47
      2086
    3. Ei sua enään tunnista

Kun olet vanhentunut ja lihonut.
      Ikävä
      40
      1964
    4. Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta

Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas
      Maailman menoa
      319
      1843
    5. Mitä tapahtuu

Syksyllä?
      Ikävä
      113
      1471
    6. Kaikesta muusta

Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko
      Ikävä
      16
      1405
    7. Ikävöin sua

Sä vaan pyörit mun mielessä, en saa sua unohdettua. Tilanteesta tekee vaikean sen kun molemmat ollaan varattuja ja tilan
      Ikävä
      7
      1298
    8. Neljä kuukautta vankeutta, kenelle?

Kuka tuomittiin ehdottomaan neljän kuukauden vankeustuomioon ja korvauksiin?
      Suomussalmi
      10
      1157
    9. Olet huippunainen

Ja onneksi tiedät sen itsekin.
      Ikävä
      41
      1055
    10. Oho! Esko Eerikäinen joutuu palaamaan "kalakukkokaupunkiin" - Tämä syy ei jätä kylmäksi!

Esko Eerikäinen on kyllä monessa mukana ja uskaltaa heittäytyä. Hatun nosto siitä! Eerikäinen palasi “kalakukkokaupunkii
      Kotimaiset julkkisjuorut
      66
      1036
    Aihe