koirasusi

haluan

eli siis haluaisin koirasuden lemmikiksi, joten kertokaa mistä saisi ja onko kellään kokemuksia ? :)

29

309

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Parempi idea

Syötä itsesi susille tai rakeille niin yhdistyt niihin.

• Yue

Miksi haluat koirasuden? En vaan voi ymmärtää. Valaise ihmeessä asiaa.

• wannabehukka

Apulassahan niitä ties mitä random sekoituksia löytyy, katso sieltä.

• kannattaa kokeilla!

Niitä saa sillai et homma narttukora ja laske se vapaaksi metsäs sitte se tulee kotiin paksuna sudella

• No ompas taas asiattomia vastauksia.

En ole itse päässyt kuin kerran leikkimisetäisyydelle koirasuden kanssa. Tässä koirassa oli 25% sutta ja voi että se oli upea. Leikki kauniisti omien koirieni kanssa vaikka innostuessaan menikin hiukan ylikierroksille totteli heti kun kävelin väliin ja otin tilan haltuun, alistui ja antoi tilansa minulle -> käveli pois.

Älä ota tällaista koiraa ensimmäiseksi koiraksi, vaikka se onkin todella kaunis ja ihana eläin, tarvitset vankan kokemuksen jotta saat näin vahvaluonteisen koiran koulutettua kunnolla. Tuo koira oli kiltti narttukoirilleni mutta kuulema muita uroksia hän ei siedä ( ei suostu leikkimään, jos on narttuja lähellä ja muita uroksia siinä tilassa niin sitten tapellaan)

• wannabehukka

Minun vastaukseni taisi ihan asiallinen olla? Aloittaja kysyi mistä niitä saa ja minä vastasin. Apulan sivuillahan niitä on vähän väliä myynnissä.

• vähän tietoja-

Ota ensin husky tai malamuutti,jos et pärjää näiden kanssa niin kiität ettet päätynyt ottamaan koirasutta.

Suomessa myytävät koirasudet voi olla ihan sekarotuisia joissa ei sutta ole.Todellisia koirasusia löytyy Kanadasta ja jenkeistä,niistä näkee ihan ulkonäöstäkin ettei ne ole mitään sylikoiria.Silti en neuvo ottamaan,mutta omalla vastuulla se päätös tehdään.Korkeaprosenttinen sitten kasvaa varmaan mittoihin 50-70kg eikä riitä mikään tunnin kävelylenkki päivässä.

• järjentakoja

niin koirasudenhan tunnistaa siitä että ne ulvoo, eikä oikeastaan milloinkaan hauku... munmielestä ne joissa susiprosentti on pieni alle 15 pros. ni ne on kyllä ihan seropeja siinä missä muutkin. kunnon koirasusi on ihan erikseen ja sen prossat on 60 eteenpäin..

oletko munanjatkeeksi hommaammassa koirasutta? meinaan niin moni on hommannu... koirasusi ei oo sit mikää vartoiva reviirikoira joka on puolustamassa sua.. enemmänki ne luikkii pakoon. mua vaan henk koht ärsyttää ku niitä otetaa vaan sen takia ku niis sana susi...

mun mielestä sudet sais viiä pois täältä suomesta, ne on nykypäivinä taas niin paljo tappanu ihmisiä, eläimiä, ja varsinki koiria, että pistää vihaksi.. no siitä se ihminen saa ku menee kesyttämään sutta. luonnoneläimet pitäis pitää luonnoneläiminä eikä miksata niitä lemmikeihin. MILLOIN TULEE ILVES-SIIAMILAINEN MIXAUS, MILLOIN TULEE LEOPARDI-KOTIKISSA MIKSAUS? ENTÄ MILLOIN TULEE KETTU-HYEENA-SUPIKOIRA MIXAUS KU IHMINEN ALKAA VÄHÄ PELLEILEE??? HOHOIJAA SANON MINÄ!

• otahan järjentakoja asioista ensin selvää..

"mun mielestä sudet sais viiä pois täältä suomesta, ne on nykypäivinä taas niin paljo tappanu ihmisiä, eläimiä, ja varsinki koiria, että pistää vihaksi.. no siitä se ihminen saa ku menee kesyttämään sutta. "

Ihmisiä?! Milloin susi on tappanut ihmisiä? anna tästä linkki minulle. Koiria, no joo kun ihmiset jättää susivaara alueella koirat irti yöks pihaan mikä on täysin järjetöntä.

Kesyttämään sutta? millä tavalla kukaan on sitä kesyttänyt, kun susi rupesi kulkemaan itse ihmisen mukana, se kesyyntyi ja aikojen saatossa muuntautui koiraksi.

• Ei kauaa
        mis.sy kirjoitti:

otahan järjentakoja asioista ensin selvää..

"mun mielestä sudet sais viiä pois täältä suomesta, ne on nykypäivinä taas niin paljo tappanu ihmisiä, eläimiä, ja varsinki koiria, että pistää vihaksi.. no siitä se ihminen saa ku menee kesyttämään sutta. "

Ihmisiä?! Milloin susi on tappanut ihmisiä? anna tästä linkki minulle. Koiria, no joo kun ihmiset jättää susivaara alueella koirat irti yöks pihaan mikä on täysin järjetöntä.

Kesyttämään sutta? millä tavalla kukaan on sitä kesyttänyt, kun susi rupesi kulkemaan itse ihmisen mukana, se kesyyntyi ja aikojen saatossa muuntautui koiraksi.

Ruotsissa tappoi ja vähältä piti Venäjällä. Jos Suomessa lapset kulkisivat vielä pitkiä matkoja jalan, kuolisi täällä jälleen. Maaseudulla ei edes ole enää paljoa lapsia.

http://www.iltasanomat.fi/videot/ulkomaat/vid-1288516280541.html
        "56-vuotias Aishat Maksudova oli joutua suden suuhun, kun petoeläin hyökkäsi naisen kimppuun tämän kotipihalla Venäjän Kaukasuksella.

Susi oli ilmeisestikin Maksudovan lampaiden perässä, kun Maksudova havaitsi suden.

Susi ennätti purra Maksudovaa sääreen ja käteen ennen kuin Maksudova heilautti kirvestään.

Päähän osuneet kirvesiskut tappoivat suden hetkessä ja Maksudova pääsi sairaalaan hoidattamaan vammojaan"

• Naurusta viis

Ilves taas niin paljon ihmisiä tappanut.... kirjoituksen taso on sitä että intoa on vaan ei yhtään ymmärrystä. Saati tietoa.

• itse en ainakaan löytänyt yhtään artikkelia mikä kertoisi ilveksen tappaneen ketään.

• ota koira vaan
    • Tiikerililja1

Suomi24:ssä taas tyypillinen keskustelun taso... Ikävää, että asialliseen kysymykseen tulee asiattomia vastauksia.

Mutta asiaan. Koirasusikasvattajia on Suomessa vain kourallinen ja minä olen niistä yksi. Osalla ei ole pentuja hetkeen ollutkaan.

Tietoa koirasusista, tulevista pennuista, ym. löydät (keskeneräisiltä) kotisivuiltani osoitteesta www.tiikerililja.nettisivu.org

Sähköpostia voi lähettää tai miksei soittaakin!

• Toivottavasti tuollainen villieläinten sekoittaminen kotieläimiin lopetetaan viranomaisten puolesta, ja niiden ja sekoitusten myymisestä tehdään laitonta.

• Tiikerililja1

Vaan kun koirasusilla, varsinkaan Suomessa, ei käytännössä ole mitään tekemistä villien susien kanssa :) Suomen koirasusissa susi on jo useamman (yli 3:n) sukupolven päässä ja kysehän ei ole ollut mistään villeistä Suomen susista vaan tarhatuista, alkuperältään Pohjois-Amerikkalaisista susista.

• Ei mitään
        Tiikerililja1 kirjoitti:

Vaan kun koirasusilla, varsinkaan Suomessa, ei käytännössä ole mitään tekemistä villien susien kanssa :) Suomen koirasusissa susi on jo useamman (yli 3:n) sukupolven päässä ja kysehän ei ole ollut mistään villeistä Suomen susista vaan tarhatuista, alkuperältään Pohjois-Amerikkalaisista susista.

vaikutusta. Rakkeja ollut lemmikeinä ties kuinka kauan ja yhä villiintyvät hetkessä, eikä voi luottaa ollenkaan.

• Ei mitään kirjoitti:

vaikutusta. Rakkeja ollut lemmikeinä ties kuinka kauan ja yhä villiintyvät hetkessä, eikä voi luottaa ollenkaan.

aivan, maissa missä joku "rotu" on kielletty, kielletään myös kaikki niihin viittaavat sekotuksetkin, etteivät kaikenmaailman viilaajat vedä vierestä käsittämättömillä miksauksilla, jolloin on ihan sama mistä päin maailmaa niitä rakkeja raahataan.

• suatana1

koirasudet, pittbullit ym muut pois suomesta, sanon minä! ei vittu!

• haluun

kiitos kaikille vastauksistanne, harmi vain että vain osasta on ollut hyötyiä..

ja aion hankkia koirasuden siksi, että olen aina pitänyt susista ja kun tajusin että koirasusi on olemassa mikä on vielä täysin laillinen niin ajattelin et aion hankkia sellaisen :) enkä hanki sitä siksi, että tuntisin itseni ylpeäksi " hei kattokaa mul onkii susi kotoon" . ja sitäpaitsi en usko että se on vaarallisempi kuin mikä tahansa isokoria, sillä jokainen koira väärinkasvatettuna on vaarallinen. sitäpaitsi kaikki koirat muistuttavat edelleenkin sutta, koira on uskollinen omistajalleen koska pitää tätä lauman johtajana ja sama asia jos hankin koirasuden ja saan sen uskomaan että olen lauman johtaja niin se on uskollinen minulle. ja turha väittää, että se hyökkää kimppuuni koska sillä on suden vaisto jne miettäkää kuinka monta tavallista rotukoiraa on hyökännyt ihmisen kimppuun! ne on ihan samanlaisia kuin sudetkin. ainoa ero niillä on se ulkonäkö minkä ihmiset on muokanneet :D

ja kokemuksia minulle on kiinanpalatsikoirista, saksanpaimenkoirasta ja vinttikoirasta, joten enköhän pärjää :) ja voin sanoa että oma kiinanpalatsi koirallanikin on saalisvaisto, jos pieniä lapsia juoksentelee niin se rupee jahtaamaan niitä.

• mistä kettukoira?

Kokemusta löytyy, joten hommaa vain koirasusi

• Tiikerililja1

Se on kyllä totta, että mikä tahansa koira voi olla vaarallinen, jopa ne pienet! Omistajan on ymmärrettävä vastuunsa.

Minun kokemukseni perusteella koirasudet eivät ole sen vaarallisempia kuin muutkaan isot koirat. Arvaamattomattomiksi niitä kutsuvat ihmiset jotka eivät ole olleet niiden kanssa missään tekemisissä tai eivät ymmärrä ylipäänsä eläimistä mitään. Mikään ei ole antanut minulle aihetta pitää omia koiriani poikkeuksellisen arvaamattomina. Kaikki eläimet ovat arvaamattomia, ihmisistä nyt puhumattakaan.

Jos sinua kiinnostaa tutustua koirasusiin lähemmin niin ainakin meille saa koiria tulla katsomaan sovitusti ihan muuten vain.

• Tiikerililja1 kirjoitti:

Se on kyllä totta, että mikä tahansa koira voi olla vaarallinen, jopa ne pienet! Omistajan on ymmärrettävä vastuunsa.

Minun kokemukseni perusteella koirasudet eivät ole sen vaarallisempia kuin muutkaan isot koirat. Arvaamattomattomiksi niitä kutsuvat ihmiset jotka eivät ole olleet niiden kanssa missään tekemisissä tai eivät ymmärrä ylipäänsä eläimistä mitään. Mikään ei ole antanut minulle aihetta pitää omia koiriani poikkeuksellisen arvaamattomina. Kaikki eläimet ovat arvaamattomia, ihmisistä nyt puhumattakaan.

Jos sinua kiinnostaa tutustua koirasusiin lähemmin niin ainakin meille saa koiria tulla katsomaan sovitusti ihan muuten vain.

Itsellänikin oli ennakkoluuloja ennen kuin tämä mies todisti minulle ne vääriksi tämän upean eläimen kanssa :)

• haluan
        Tiikerililja1 kirjoitti:

tulen mielelläni joku päivä katsomaan! :)

• Toivon kovasti

että se syö sinut ja sitten rakkisi tapetaan.

• Sinulla kun niitä kokemuksia varmasti ei ole alotuksesi ansiosta, niin lopeta nyt heti tollanen hölmöily. Jos sulla olis edes jotain tietoja koirista, et tollasta alotusta edes laittaisi. Täysin järjetöntä puhetta sulta.

• Tiibetinspanielista koirasuteen on joo aikas naivia, näkemyksen puutetta. Kun esimerkiksi palveluskoiraharrastajilla on tullut tiukka paikka eteen jo ihan kotimaisen tiukkaluonteisemman porokoiran tai lapinkoirankin kanssa...?!

Näitä kyllä tulee nykypäivänä aika usein vastaan, tietynlaista uusavuttomuutta, haalitaan kaikkea ja on muka ollut kaikenlasta lemmikkiä, muttei sittenkään ymmärretä mitä kaikkea se pito vaatii.

• wolfie1

Lailla pitäisi kieltää mokomat yhdistelmät, sen verran olen niitä nähnyt.Muutaman tosi upeankin mutta useat jotenkin arkoja ja pälyileviä.Ei voi pitää vapaana kun lähtee riista perään, milläs sitten juoksutat sellaista ,että saisi tarpeeksi liikuntaa.Mene vaikka susitarhoille vapaaehtoistyöhön niin näet noita upeita eläimiä omassa ympäristössään.

• eimunanjatkeita

nää suomen koirasudet on ihan lällyjä, monella mun tutulla on koirasusi, no ne nyt onki niitä alle 20 prosenttisia... mut näyttää ihan joltai pystykorvilta, monella niillä on koukkuhännätki, sudella ei oo... näyttää niin koirilta, jotku kasvattajat ei edes halua koirasusiensa näyttävän susilta.. tuttujeni koirasudet näyttää ihan koukkuhäntä huskeilta...ja sitten siitä sanasta susi maksat kasvattajalle 900e...ei HALOO! ottakaa ihmiset seropeja mielummin. tai menkää asuu amerikkaa ja kattokaa kunnon koirausia missä prossat on yli 75... mun tutut ottanu just munanjatkeeks niinku täällä yks sano... munanjatkeeks? ne on ku mitäki pikkukoiria luonteeltaan, ei mitään verrattuna edes mun cockeriin.. mut se siit. ja joku pari viikkoa sit oli husky malamuutti mix puistossa... kävi monien kimppuu siellä, omistaja joutu lähtee puistosta koiransa kanssa.....

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En tullut, koska käytit päätäsi.

Ja koska ihmiset pilaavat sillä mahdollisuudet, kaikki mikä toimii vaatii oman lähestymistapani. Kun levittää punaisia m
      Ikävä
      37
      2736
    2. Miten kaivattusi teki sinuun lähtemättömän vaikutuksen?

Minulla kävi niin, että hän laittoi ruokaa, kun olin nälkäinen. Tie miehen sydämeen käy vatsan kautta.
      Ikävä
      89
      1184
    3. Alkon myynti putosi kesäkuussa 10 prosenttia

Niin se hallitus tuhoaa valtion verokertymää ylisuurella alkoholiverolla, kun kansalaiset hankkivat juomansa ulkomailta.
      Maailman menoa
      127
      979
    4. Oliko mies vetäytyminen

Toimiva veto? Miten meille kävi. Ei hyvin ja mahdottomalta tuntuu tilanne nyt.
      Ikävä
      61
      957
    5. Mitä söitte Hänen kanssaan yhdessä viimeksi?

Tällainen vihjeketju:)
      Ikävä
      66
      907
    6. Ulosotossa olevan tulisi saada itse päättää

Maksetaanko hänen ulosotossa olevia velkoja takaisin yksi kerrallaan vai ripotellen pikku summia sinne tänne, kuten ulos
      77
      871
    7. EU:lta tyly ratkaisu Temulle

On se hyvä, että EU on vihdoin ja viimein puuttunut noiden Kiinan krääsän kauppiaiden toimintaan. https://www.is.fi/ta
      Maailman menoa
      101
      818
    8. Oon tässä pohtinut että se nainen

Ei sovi sulle. Ihmetyttää mitä näet hänessä. Mieheltä miehelle
      Ikävä
      70
      815
    9. Nainen on ihana

ilta-päivää tosi söpölle naiselle 🤗😘☺ Jos saisin sinut nainen oisin onnellisin mies Etpäs tiedäkään keneltä tämä on?
      Ikävä
      25
      718
    10. Hallinto-oikeus kumosi valtuuston päätöksiä

Teksti-tv kertoo, että valtuuston päätöksentekoon on osallistunut varavaltuutettu jolla ei ollut oikeutta osallistua. Mi
      Ähtäri
      30
      684
    Aihe