Kertokaa kokemuksia hovawarteista.

008

Olen kuullut, että ovat aika aggressiivisia koiria.

9

966

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oma kokemus

Isäni työkaveri hommasi uroshovawartin, joka maksoi 1200 e. Hän vei koiransa kumminkin piikille sen ollessa 3-vuotias, koska kyllästyi jatkuvasti muille koirille räyhäävään koiraansa. Sitten hän osti 1000 eurolla nartturottweilerin, josta kasvoi todella kiltti. Siinä ainut oma kokemukseni hovawartista.

• kokenut draumat

Kun olin vielä kävelytaidoton pikkuvauva, kimppuuni hyökkäsi iso koira, joka oli samassa taloudessa. Se oli juuri hovawart. En tarkkaan muista sitä tapausta enää itse muuten kuin että jotain dramatiikan tunnetta lapsena koin, mutta siitä todisteina minulle ovat muiden kertomukset siitä sekä oma koirakammoni (jaanyt naarmuiksi siitä kyökkäyksestä). En kysynyt oliko se uros vai narttu.

• Liian isoja ja vaativia joka talouteen soffapuudeleiksi, siitähänse vaikeus syntyy ja samalla menee rodun maine.

t:vierestä seurannut

• ...

Maailman mahtavimpia palveluskoiria sellaisen tahtovalle.

Näin jälkikäteen rotuun tutustuneena harmittaa suuresti, että ottaessani ensimmäistä koiraa juuri palveluskoira mielellä en ollut rotuun perehtynyt.

• Hoffi.♥

Kannattaisi rohkeasti kysellä kasvattajilta ja rodun harrastajilta eikä näiltä joilla on yksi kokemus lapsuudestaan huonosti kuolutetulta yksilöltä..

• Hyväkoira

Se on tiukka vahti. Mutta varmasti juuri oikeaksi palveluskoiraksi varmasti yksi parhaista. Ja vallankin ainakin jokuaika sitten lonkiltaan yksi terveimmistä roduista. Nykytilanteesta ei tietoa.Mutta tervepäinen rotu, ei tosin välttämättä tykkää vieraista, mutta omalle väelle oikein hyvä koira. Mutta kädettömän ja koulutuksesta tiettämättömän koira se ei ole.

• Ewwit

Howavart löytyy kotoa ja voin sanoa että se ei todellakaan ole aggressiivisiä. Oiekin koulutettuina maailman uskollisimpia palvelus koiria. Ei sovi jokaiselle koska vaatii paljon tekemistä ja virikkeitä älkää viitsikö musta maalata toisten koiria vaikka omanne olisivatkin sekopäitä!

• joobax+´

Arvasin heti noiden 2 ensimmäisen kommentin jälkeen, että tänne ilmestyy jokin tuollainen hovawartin maineen puolusteluksi. Et sinä hovawartia omista, ei täällä edes aiemmin kukaan ole maininnut omistavansa hovawartia, kun nyt vasta hovawartia synkentävässä keskustelussa.

• Ikuisesti hovawart

Harmi, että löysin viestin vasta nyt... Minulla on hovawartteja ollut yli 25 v, tällä hetkellä 2. Ihana rotu, omistajalleen uskollinen vahtikoira. Suhteellisen terve koira(meillä "huonoimmat" lonkat on ollut A/B, eikä muitakaan perinnöllisiä sairauksia juurikaan ole).

Vaatii kyllä ihan kunnon kasvatuksen eikä "laiskalle" ihmiselle sovi. Energinen ja älykäs (oppii helposti asiat), vaatii sekä liikuntaa että älyllistä toimintaa. Tervepäinen hovawart vahtii omaa pihaa/kotia/perhettä, mutta ei suinpäin hyökkää vieraiden kimppuun. Esim. meillä ei yksikään hoffi ole koskaan ketään purrut, enkä usko, että nämä nykyisetkään sitä tekisi. Toki haukkuvat, jos vieraita tulee (sehän kuuluu jo hovawartin perusluonteeseen, joten jos vahtivaa koiraa ei voi sietää, niin rotua ei kannata edes harkita).

Koiran kanssa voi harrastaa melkein mitä tahansa (itse oon kisannu agility, toko, pk-puolella jälki, haku, sekä muuten vaan treenannu suojelu ja vepe vetojuttuja, ens kesänä yritetään saada peltojäljeltä tulos).

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. SDP on vastuunkantaja, ja siksi suosituin kansan keskuudessa

Kiusaamiseenkin SDP puuttuu heti sellaisen tultua ilmi. Esimerkiksi persut lakaisevat nämä maton alle ja pahentavat site
      Maailman menoa
      229
      6720
    2. Punavihreät puolueet haluavat Suomeen satoja tuhansia kehitysmaalaisia

SDP, vihreät ja vassarit haluavat nostaa esim. pakolaiskiintiötä todella paljon. Orpon hallituksen aikana maahanmuutto
      Maailman menoa
      140
      5612
    3. Nyt tuli Suomen somaleista todella ikävää faktaa

sillä osa somalivanhemmista lähettää lapsiaan kotimaahansa kurinpitolaitoksiin, joissa heitä pahoinpidellään. Illan MOT
      Maailman menoa
      319
      3728
    4. Häirintäkohun keskellä olevalta kansanedustajalta Jani Kokolta (sd) rajua tekstiä somessa.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011772322.html Ajaakohan tämä SDP:n kansanedustaja Jani Kokko oikein täysillä valoi
      Maailman menoa
      128
      3520
    5. Kähmijä puolueen kannatus romahtamassa

Erityisesti naiset ovat suuttuneet SDP:lle kertoo asiantuntijat
      Maailman menoa
      126
      2550
    6. Sinä et halunnut sitoutua

Samalla tavalla kyin minä ja koen vihdoinkin että se on ihan ok. Sitoutuminen merkitsi meille erilaisia asioita, eikä ne
      Ikävä
      24
      2365
    7. Kommentti: oikeuslaitos korvattava SDP:n johdolla

Näkisin että Suomessa tuomiovalta pitäisi olla demareiden johtoportaalla. Koska porvarimedia säestettynä persujen kirku
      Maailman menoa
      4
      2210
    8. Läppärit kahviloissa

Aika omituista nykyään, että mennään ”trendikkäästi” tekemään lämppärillä töitä kahviloihin ja viedään moneksi tunniksi
      Kahvilat
      60
      2064
    9. Persut pettävät ja valehtelevat aina

Petoksistahan jää kiinni kuten olemme persujen kannatusromahduksesta nähneet, mutta siitä huolimatta persut jatkavat val
      Maailman menoa
      63
      1813
    10. Onko kaivattusi spesiaali?

Millä tavalla ja miten?
      Ikävä
      106
      1584
    Aihe