Yrittäjyyteen kuuluu olennaisena osana taloushallinnon järjestäminen ja tiedustelisinkin nyt, että mitä maksaa kirjanpito tänä päivänä? Monilla tilitoimistoilla hintoja ei ole näkyvissä.
Mitä maksat kirjanpidosta?
38
1697
Vastaukset
- fkdfjsdjdfljjksd
Sehän riippuu vielä niin kaikesta ... paljon on aineistoa ja minkälaista aineistoa.
Lisäksi kannattaa muistaa että vaikka hinnastokin on näkyvissä, niin eihän se vielä
kerro laskun suuruutta. Joku kirjanpitäjä saattaa nysvätä aineistoa kolme tuntia
(tai ainakin laskuttaa kolmesta tunnista) kun toinen tekee sen tunnissa.
Eli, kirjanpito maksaa x euroa / kk. - Äläkysytyhmiä
Jaa. Paljonko maksaa auto?
- Ulkoista
Minulla 700-1000€kk. yritykseni liikevaihto n. 4M€
- jshdhsj
Minulla 300-400 euroa kuussa ja liikevaihto 50 000 euroa
- raihnainen kotiluutt
Minulla 100 ALV/kk. Tilinpäätös ja veroilmoitus triplasti ja vähän yli enemmän.
Tälle vuodelle huono liikevaihto, tuleekohan edes 22000, ja tästä vielä alvi pois. Normi vuodet olleet himpin alle 40000. - Kohtuullinen!
raihnainen kotiluutt kirjoitti:
Minulla 100 ALV/kk. Tilinpäätös ja veroilmoitus triplasti ja vähän yli enemmän.
Tälle vuodelle huono liikevaihto, tuleekohan edes 22000, ja tästä vielä alvi pois. Normi vuodet olleet himpin alle 40000.Kahden jannun Oy liikevaihto noin 300 000.-/vuosi
Kirjanpito 200.-/kk Tilinpäätöksestä menee hiukan lisää.
- firmaa pystyyn
Juuri tuon epäselvän hinnoittelupolitiikan takia yritin tätä asiaa vähän selvitellä. Tuntuu, että monissa tilitoimistoissa hinnat nousee äkkiä pilviin, kun on perusmaksua tosite tai vientkohtaista maksua. Kylläkai tässäkin palvelussa pitäisi jokin keskihinta löytyä, jotta asiakas voisi arvioida mitä kirjanpidosta kannattaa maksaa. Tämä osa-alue on aika iso osa kustannuksista kuitenkin.
Mulla tulee n.60-80 kuittia /kk ja liikevaihto varmaan 25 000 luokkaa.- asdfguioklöpä'Ö-l.k,
60-80 kuittia kuukaudessa on todella paljon varsinkin. Osteletko jokaikisen nippelin ja nappelin erikseen omalle kuitille?
Kirjanpidon hintaan vaikuttaa helvetin paljon se miten sekaista asiakkaan tapa hoitaa firmaansa on. Vaikka olisi kaksi tasan samanlaista yritystä joista toisella on kaikki rahan liikkeet asiallisesti dokumentoitu, papereita ei puutu ja ovat järjestyksessä on hänen kirjanpitonsa halvempi kun sen toisen jonka paperit on sekaisin kuin haminan kaupunki.
Myös sillä on merkitystä hintaan kuinka maksunsa yrittäjä hoitaa. Jos esimerkiksi aina maksaa verotilimaksunsa ajallaan niin verotiliotteelle kirjautuu pienimmillään vain kaksi tapahtumaa.
Jos taas ne maksaa miten sattuu ja ilmoituksetkin menee miten sattuu niin verotiliote voi pisimmillään olla kolmatta sivua ja sisältää kymmeniä selvitettäviä ja kirjattavia tapahtumia.
Kannattaa myös huomioida että tositteita ei ole pelkästään osto ja myyntilaskut. Tositteita on myös mm. pankkitiliote ja se edellä mainittu verotiliote. Pankkitilin pituuskin vaikuttaa olennaisella tavalla kirjauksien määrään. Esimerkiksi jollakin pikku kauppiaalla joka myy paljon halpahintaista tavaraa korttikaupalla niin tiliote saattaa olla useita kymmeniä sivuja kun pieniä korttitilityksiä tulee koko ajan.
Toiminimillä tapahtumien määrään vaikuttaa myös yrittäjän tapa siirtää varoja omaan käyttöön. Toinen käyttää samaa tiliä elinkeinotoimintaan ja yksiytyismenoihin ja toinen taas siirtää itselleen yhden suorituksen kerran kuussa. Se joka käyttää tiliä myös yksityismenoihin aiheuttaa kymmeniä tapahtumia lisää kirjanpitoonsa joka kuukausi.
Eli selvää keskihintaa ei voi kukaan sanoa. Sen voin kuitenkin sanoa että nyrkkisääntö on se että mitä isompi ja ketjuun kuuluva toimisto on, sitä kalliimpi se on. Laskutusperusteina on yleensä aika, vientimäärä, tositemäärä tai näiden yhdistelmä. Lisäksi jotkut laskuttaa vielä perusmaksun tai ohjelmistomaksun.
Itse veloitan vain tuntiveloituksella. Olenkin joskus ihmetellen katsellut isoimpien toimistojen laskuja, niissä kun on osittain päällekkäistä laskutusta. Olen päässyt niitä näkemään kun minulle on siirtynyt asiakkaita toisista toimistoista. Ehkä siksi olenkin aina ihan PA, kun en ole osannut hinnoitella työtäni edes lähelle sitä mitä isot veloittaa.
Samaan päällekkäislaskutukseen kylläkin syyllistytään muillakin aloilla. Esimerkiksi kun viet auton korjaamoon(95€/h) on työ jo valmiiksi hinnoiteltu. Asiakkaalta veloitetaan huollon ohjeajan mukaisesti vaikka asentaja tekisi työn puolet nopeammin.
- 2+15
"Tämä osa-alue on aika iso osa kustannuksista kuitenkin". Eipä yleensä pidä paikkansa, yleensä suuruusluokkaa 2-5% kaikista yrityksen pyörittämiseen menevistä kuluista.
- ert7890+
Mulla se on 1,2%
- t.ili
0,90 kirjaus 36,00€ perusmaksu , tilinpäätös 450,00€ 150 veroilmoitus
hinnat alv 0%. Normaali kk kulu on noin 180,00€. Reskontra on tehty koneella, joten siitä ei vientejä tule montaakaan, koska laskutaphtumia on kuukaudessa kuitenkin 30-100 kpl ,lv noin 240t euroa. Toimisto on ns auktorisoitu tilitoimisto. No se tossa vähän maksaa, mutta homma hoituu, edellinen toimisto oli mitä oli ja päreet paloi kun tilinpäätös piti tehdä uudestaan, kun oli kirjaamatta asioita ja jos oli tehty niin väärin.
HTM tilintarkastaja maksaa 350,00€ vuosi, halpa ja hyvä homma. Eipähän ole verottaja koskaan mitään kysellyt tilinpäätöksestä, kun on HTM puumerkki.
Kun hoitaa noi paperihommat asiallisesti pois niin saa keskittyä siihen olenneiseen - myyntiin, firman pyörittämiseen.
Kaikki hinnathan on suhteellisia, mutta kun homma toimii niin se muutama satanen ns. liikaamaksettua veloitusta tulee moninkertaisena takaisin, kun saa rauhan keskittyä oleellliseen.- åaeäougheåäoti
>verottaja koskaan mitään kysellyt tilinpäätöksestä, kun on HTM puumerkki.>
Tilintarkastajan puumerkki ei kuitenkaan ole mikään tae. Verottaja kiinnostuu jos on kiinnostuakseen tilintarkastajasta huolimatta.
>Kaikki hinnathan on suhteellisia, mutta kun homma toimii niin se muutama satanen ns. liikaamaksettua veloitusta tulee moninkertaisena takaisin, kun saa rauhan keskittyä oleellliseen. >
Tästä olen täysin samaa mieltä. Täällä palstalla saivarrellaan täysin marginaalisesta kuluerästä.
Jos homma toimii niin on ihan sama maksaako kirjanpidon tekeminen satasen vai kaksi.
Se missä toimistossa homma toimii, ei kuitenkaan ole kiinni auktorisoinnista. Auktorisointi käytännössä tarkoittaa sitä että toimiston vastaavalla on KLT tutkinto ja toimisto on maksanut taloushallintoliiton jäsenmaksun. Se että yhdellä on KLT ja jäsenmaksu on maksettu, ei tietenkään kerro muiden toimiston työntekijöiden tasosta yhtään mitään.
Pienemmissäkin toimistoissa on ihan ammattitaitoista väkeä töissä vuosien kokemuksella ilman auktorisointia.
- Markan tilastot
>Se että yhdellä on KLT ja jäsenmaksu on maksettu, ei tietenkään kerro
>muiden toimiston työntekijöiden tasosta yhtään mitään.
Suurin osa kaikenlaisista kaupallisten toimijoiden toinen toisilleen myöntämistä "auktorisoinneista" ja "validoinneista" on täyttä hevonkakkaa. Markan rahalla kun saa niin monenlaista sertifikaattia.
Kaupalliselta toimijalta ostettavilla sertifikaateilla oman firman mainostaminen paremminkin ennakoi että toi firma meinaa rahastaa sinulta ylihintaa. Ihan tavallisistakin, normaaleista asioista, kuten vaikka kirjanpidosta. - Ellinoori
Olen parturi Tampereelta ja maksan kirjanpidosta 30 e/kk. Liikevaihto n. 50 000e.
- åäowsiowrgaworig
Ei sinulla varmaankaan montaa tapahtumaa kuukaudessa ole ja kirjanpitäjäsi todennäköisesti tekee töitä harrastusmielessä?
Tuolla hinnalla kirjanpitäjäsi veloittaa vähemmän kun sinä itse omasta työstäsi. - gallupia
åäowsiowrgaworig kirjoitti:
Ei sinulla varmaankaan montaa tapahtumaa kuukaudessa ole ja kirjanpitäjäsi todennäköisesti tekee töitä harrastusmielessä?
Tuolla hinnalla kirjanpitäjäsi veloittaa vähemmän kun sinä itse omasta työstäsi.Riippuu vientien määrästä, ei tuolla liikevaihdolla paljon enempää voi maksaa.
Moni maksaa aivan liikaa tämän ketjun perusteella. Riippuu tietysti paljon itsestä, miten osaa hoitaa asiansa, että saa mahdollisimman vähän tilitapahtumia. Maksan palkkaa itselle 1-2 kertaa vuodessa, nippelitarvikkeita ostan kerralla vuodeksi, polttoineet tulee koottuna useampi tankkaus samalle laskulle, jne.
Itsellä OY:n liikevaihto n. 100 000, viennit 25-35 välillä kk, kirjanpito keskimäärin 50€/kk
- Omansa herra.
Maksoin kirjanpito-ohjelmasta 49 euroa muutama vuosi sitten.
Datamike. Siinä on kaikki.
Sillä olen surrannut kaikki nämä vuodet. Se laskee ALV kuukausi-ilmoitukset, vuosi-ilmoitukset ja tilinpäätöksen, palkat.....
Kuitit voi naputtaa ohjelmaan kerran kuukaudessa. Hyvin on pelannut ja ei ole ongelmia mihinkään suuntaan. Voi keskittyä olennaiseen.
Vientejä tulee 30 - 80 per kuukausi.
Miksi maksaa muualle kun voi hoitaa itse. Eli hinta on ollut 7 - 8 euroa per vuosi.
Sopii isommillekin yrityksille. Ei taida olla kovin kallis tänäänkään? Päivityksiä olisi voinut ostaa mutta en ole katsonut tarpeelliseksi.- aoeirgjhoetih
>Miksi maksaa muualle kun voi hoitaa itse.>
Kaikki ei vain osaa eikä halua. Kirjanpidon lisäksi tilitoimistot auttaa veroasioissa ja juridiikassa.
En minäkään tee kaikkea itse. Kun auto menee rikki, vien sen korjaamoon kun en itse osaa sitä korjata. Eikä huvita edes opetella, sitä varten on korjaamot.
>Sillä olen surrannut kaikki nämä vuodet. Se laskee ALV kuukausi-ilmoitukset, vuosi-ilmoitukset ja tilinpäätöksen, palkat.....>
Yksikään ohjelma ei tee tilinpäätöstä, eli jos olet vain ohjelmasi tulosteiden varassa, ei tilinpäätöksesi ole silloin oikein laadittu. - Ulkoista
aoeirgjhoetih kirjoitti:
>Miksi maksaa muualle kun voi hoitaa itse.>
Kaikki ei vain osaa eikä halua. Kirjanpidon lisäksi tilitoimistot auttaa veroasioissa ja juridiikassa.
En minäkään tee kaikkea itse. Kun auto menee rikki, vien sen korjaamoon kun en itse osaa sitä korjata. Eikä huvita edes opetella, sitä varten on korjaamot.
>Sillä olen surrannut kaikki nämä vuodet. Se laskee ALV kuukausi-ilmoitukset, vuosi-ilmoitukset ja tilinpäätöksen, palkat.....>
Yksikään ohjelma ei tee tilinpäätöstä, eli jos olet vain ohjelmasi tulosteiden varassa, ei tilinpäätöksesi ole silloin oikein laadittu.Kirjanpitoon käytetty raha ei kerro oikeastaan mitään. Pitäisi kysyä: paljonko taloushallinto maksaa kokonaisuudessaan ?
Minun yhtiöni liikevaihto on n. 4M€. Kirjanpitoon menee n. 700-1000€ tilinpäätös n. 1500€. Lisäksi minulla on yksi toimistotyöntekijä joka esivalmistelee kirjanpitoaineiston, laskee palkat ja hoitaa toimiston juoksevia asioita. Ko. henkilö on täysipäiväinen eli maksaa tuhansia euroja/kk.
Säästäisin vuodessa ehkä tuhansia euroja jos ulkoistaisin taloushallinnon, mutta se että toimistolla on joku jolla on aikaa hoitaa ns. pakollista byrokratiaa on kullan arvoista. Voin keskittyä täysillä varsinaiseen bisnekseen. - hyvä maksaa!
Ulkoista kirjoitti:
Kirjanpitoon käytetty raha ei kerro oikeastaan mitään. Pitäisi kysyä: paljonko taloushallinto maksaa kokonaisuudessaan ?
Minun yhtiöni liikevaihto on n. 4M€. Kirjanpitoon menee n. 700-1000€ tilinpäätös n. 1500€. Lisäksi minulla on yksi toimistotyöntekijä joka esivalmistelee kirjanpitoaineiston, laskee palkat ja hoitaa toimiston juoksevia asioita. Ko. henkilö on täysipäiväinen eli maksaa tuhansia euroja/kk.
Säästäisin vuodessa ehkä tuhansia euroja jos ulkoistaisin taloushallinnon, mutta se että toimistolla on joku jolla on aikaa hoitaa ns. pakollista byrokratiaa on kullan arvoista. Voin keskittyä täysillä varsinaiseen bisnekseen.Kirjanpito on muutakin kun vain "vientejä" Ainakin minä käytän
kirjanpitäjää verokonsulttina ym neuvonantajana!
Eihän tälläinen metalli jätkä pysty/kerkiä hoitamaan noita paperi koukeroita jotka lisääntyvät ja monimutkaistuvat kokoajan esimerkkinä verotili!!!! - liuhgcvbnm,.-
hyvä maksaa! kirjoitti:
Kirjanpito on muutakin kun vain "vientejä" Ainakin minä käytän
Eihän tälläinen metalli jätkä pysty/kerkiä hoitamaan noita paperi koukeroita jotka lisääntyvät ja monimutkaistuvat kokoajan esimerkkinä verotili!!!!Verokonsultit ovat myös verohallinnossa, tosin he eivät opasta aloitteellisesti verosuunnittelussa. Itse soitan tarvittaessa sinne, sieltä saa ensikäden tiedon ja heille kuuluu verotilin opastus, kun ovat sellaisen tekeleen hankkineet.
- wigrjaerigjaerigj
liuhgcvbnm,.- kirjoitti:
Verokonsultit ovat myös verohallinnossa, tosin he eivät opasta aloitteellisesti verosuunnittelussa. Itse soitan tarvittaessa sinne, sieltä saa ensikäden tiedon ja heille kuuluu verotilin opastus, kun ovat sellaisen tekeleen hankkineet.
Verohallinnon omista palvelunumeroista saa välillä täysin toisistaan poikkeavia vastauksia samaan kysymykseen, eli älä luota liikaa siihen mitä veroneuvonnassa sinulle sanotaan.
Verohallinnon asiakaspalvelijan neuvot eivät myöskään ole sitovia, eli jälkeenpäin on turha sanoa että näin minulle neuvottiin.
Verottajaa sitoo vain kirjallinen vastaus ja sen saa pyytämällä ja maksamalla muutaman satasen. - hyvä maksaa!
wigrjaerigjaerigj kirjoitti:
Verohallinnon omista palvelunumeroista saa välillä täysin toisistaan poikkeavia vastauksia samaan kysymykseen, eli älä luota liikaa siihen mitä veroneuvonnassa sinulle sanotaan.
Verohallinnon asiakaspalvelijan neuvot eivät myöskään ole sitovia, eli jälkeenpäin on turha sanoa että näin minulle neuvottiin.
Verottajaa sitoo vain kirjallinen vastaus ja sen saa pyytämällä ja maksamalla muutaman satasen.Onneks ei tarvi soittaa noihin verottajan "palvelunumeroihin" kirjanpitäjä on sitävarten että pysytään ajantasalla!
- mutta kuka maksaa?
hyvä maksaa! kirjoitti:
Onneks ei tarvi soittaa noihin verottajan "palvelunumeroihin" kirjanpitäjä on sitävarten että pysytään ajantasalla!
Kirjanpitäjä ei varsinaisesti ole mikään neuvova puhelin, jos jokainen aloitteleva yrittäjä sieltä kaikki veroasiansa yrittäisi selvittää, niin ei kirjanpitäjän aika muuhun riittäisi. Kirjanpitoon liittyvistä asioista vastaa tietysti kirjanpitäjä.
Kirjanpitäjältä et saa myöskään mitään sitovaa tietoa, ei kirjanpitäjä vastaa jos tulee väärää tietoa. Kirjanpitäjissä on monenlaista tasoeroa, kirjanpitosi voi tehdä harjoittelija, joka on muuten hyvässä vanhassa firmassa töissä.
Verottajalta on kyllä aina saanut varmat tiedot palvelupuhelimesta, heillä on kuitenkin kapeat osaamisen alueet, joten pitää ymmärtää soittaa oikaan numeroon. Joskus on käynyt niin, kyseinen virkailija ei ole ollut täysin varma, on sitten kipaissut päälliköltä neuvoa kysymään, tai soittanut vastapuhelun asian selvitettyään.
Jos ajatellaan tilannetta, kirjanpitäjä tekee kirjanpitoasi tuntiveloituksella ja sinne soittaa samaan aikaan joku reppana veroasioita kysyäkseen, puhuen pitkään ja hartaasti, sinä maksat käytännössä neuvonkyselijän ajankäytön. Ei niitä kuitenkaan erikseen laskuteta keneltäkään. - 5min
hyvä maksaa! kirjoitti:
Kirjanpito on muutakin kun vain "vientejä" Ainakin minä käytän
Eihän tälläinen metalli jätkä pysty/kerkiä hoitamaan noita paperi koukeroita jotka lisääntyvät ja monimutkaistuvat kokoajan esimerkkinä verotili!!!!"hyvä maksaa", kysyn sinulta, paljonko kirjanpitäjäsi veloittaa verokonsultti ym neuvonantajatöistä?
Olen kuullut että jotkut jopa laskuttavat 5 min puhelusta erikseen, joka tosin on kai aika harvinaista. - nii
mutta kuka maksaa? kirjoitti:
Kirjanpitäjä ei varsinaisesti ole mikään neuvova puhelin, jos jokainen aloitteleva yrittäjä sieltä kaikki veroasiansa yrittäisi selvittää, niin ei kirjanpitäjän aika muuhun riittäisi. Kirjanpitoon liittyvistä asioista vastaa tietysti kirjanpitäjä.
Kirjanpitäjältä et saa myöskään mitään sitovaa tietoa, ei kirjanpitäjä vastaa jos tulee väärää tietoa. Kirjanpitäjissä on monenlaista tasoeroa, kirjanpitosi voi tehdä harjoittelija, joka on muuten hyvässä vanhassa firmassa töissä.
Verottajalta on kyllä aina saanut varmat tiedot palvelupuhelimesta, heillä on kuitenkin kapeat osaamisen alueet, joten pitää ymmärtää soittaa oikaan numeroon. Joskus on käynyt niin, kyseinen virkailija ei ole ollut täysin varma, on sitten kipaissut päälliköltä neuvoa kysymään, tai soittanut vastapuhelun asian selvitettyään.
Jos ajatellaan tilannetta, kirjanpitäjä tekee kirjanpitoasi tuntiveloituksella ja sinne soittaa samaan aikaan joku reppana veroasioita kysyäkseen, puhuen pitkään ja hartaasti, sinä maksat käytännössä neuvonkyselijän ajankäytön. Ei niitä kuitenkaan erikseen laskuteta keneltäkään.Esim lakimies, Finnvera, ja verottaja on lähiaikoina kehottanut mi nua kysymään jotain asiaa kirjanpitäjältä.
ja esim aloittavaa yrittäjää kehotetaan heti alussa hankkimaan kirjanpitäjä ja kysymään häneltä neuvoja.
Mikä ihme näihin nykyisiin, joihinkin, on mennyt, että ei muka enää neuvota.
Ja kyllä kirjanpitäjän täytyy osata neuvoa, sitä vartenhan hänet "on palkattu".
Jos ei osaa, hänen on otettava selvää tai opiskeltava lisää ammattitaitonsa
säilyttääkseen.
Kuka tahansa numerot tunteva osaa näpytellä valmiisiin taloushallinto-ohjelmiin lukuja, kirjata siis.
Ja siihen ei tarvita 40-100€ tuntipalkalla olevaa henkilöä, joka osaa vain sen.
Kyllä tuohon tuntiveloitukseen täytyy sisältyä myös neuvontaa ja muutakin osaamista. - Kaffel
nii kirjoitti:
Esim lakimies, Finnvera, ja verottaja on lähiaikoina kehottanut mi nua kysymään jotain asiaa kirjanpitäjältä.
ja esim aloittavaa yrittäjää kehotetaan heti alussa hankkimaan kirjanpitäjä ja kysymään häneltä neuvoja.
säilyttääkseen.
Kuka tahansa numerot tunteva osaa näpytellä valmiisiin taloushallinto-ohjelmiin lukuja, kirjata siis.
Kyllä tuohon tuntiveloitukseen täytyy sisältyä myös neuvontaa ja muutakin osaamista."Kyllä tuohon tuntiveloitukseen täytyy sisältyä myös neuvontaa ja muutakin osaamista."
Osuit asian ytimeen. Tulevat vamasti vaikka keittämään kahvit ,tuntiveloituksella...... - tääh ?????????
nii kirjoitti:
Esim lakimies, Finnvera, ja verottaja on lähiaikoina kehottanut mi nua kysymään jotain asiaa kirjanpitäjältä.
säilyttääkseen.
Kyllä tuohon tuntiveloitukseen täytyy sisältyä myös neuvontaa ja muutakin osaamista.Ristus siunakkoon sinua, lakimies, finnvera, verottaja ovat lähiaikoina kehoittaneet kysymään kirjanpitäjältä... puuttuu enään viikatemies listalta. Mitä helvettiä sinä teet, et ainakaan harjoita yritystoimintaa!
- hyvä palvelu
Oy ja liikevaihtoa 130 te/vuosi ja tilitoimisto maksaa 90 e/kk alv0% ja siihen kuuluu kaikki tilinpäätökset, palkanmaksut, alv-ilmoitukset, neuvomiset, hallistu- / yhtiökokous pöytäkirja pohjat, yms......selkee hinta ja palvelu....
- t_yrittäjä
Voitteko suositella muutamia hyviä jotka eivät ole kalliita? Osakeyhtiölläni noin 15 tositetta/kk ja lv 50-100 t€.
- hyvä maksaa!
t_yrittäjä kirjoitti:
Voitteko suositella muutamia hyviä jotka eivät ole kalliita? Osakeyhtiölläni noin 15 tositetta/kk ja lv 50-100 t€.
"kysyn sinulta, paljonko kirjanpitäjäsi veloittaa verokonsultti ym neuvonantajatöistä?"
No ei maksa "konsultoinnit" ylimääräistä , velotus 200eur/kk tilinpäätöksestä lisä velotus. Liikevaihto 350 000eur/v osakeyhtiö kaks osakasta ei muita työntekijöitä.
Pidän summaa ihan kohtuullisena! - toinen yrittäjä
t_yrittäjä kirjoitti:
Voin suositella omaani, mutta annatko yhteystiedot. Kirjanpitäjälläni ei ole internet-sivustoja ja ottaa vain harvoja ja valittuja asiakkaikseen, joten en kehtaa tänne laittaa nimeä ja hänen puhelinnumeroa.
- 7oikein
600-700 euroa vuodessa, ei siitä enempää kannata maksaa. Yksinkertaisia asioita, jotka voisi tehdä itsekin...
- ei itse
Kaikilla ei ole niin pientä puljua että itse ehtisi tehdä kaiken.
- Tili-täti
Se hintahan riippuu siitä kuinka sotkuinen asiakas on, maksaako maksukehoituksella ja ulosottomiehelle yms yms. Se mikä sopii toiselle, ei välttämättä sovi toiselle. Hinta katsotaan aina yrityskohtaisesti eikä yrityksiä voi verrata keskenään. Hinta riippuu niin monesta tekijästä.
Noita KLT-kirjaimia ei muuten rahalla saa ostetuksi, kyllä se pitää ihan tenttimällä tenttiä!- asdfghjklöäölk
Kirjaimet on tentittävä, se on selvä, mutta auktorisointia ei saa jos ei ole taloushallintoliiton jäsen. Eli KLT voi saada auktorisoinnin vain maksamalla jäsenmaksun.
KLT tentti on toki hyvä osoitus kirjanpitäjän ammattitaidosta ja laaja-alaisuudesta, mutta hyviä kirjanpitäjiä on myös niissä tuhansissa ammattilaisissa jotka on suorittanut jonkin muun tutkinnon. Siinä joukossa on merkonomeja, tradenomeja, ekonomeja, kauppatieteiden maistereita. On myös kauppateknikkoja ja taloushallinon ammattitutkinnon suorittaneita.
Jos kirjanpitäjä tekee pääsääntöisesti esimerkiksi vain pieniä yrityksiä ja ammatinharjoittajia, ei KLT tutkinto tuo välttämättä mitään lisäarvoa asiakkaille.
- Säästöä joka sentti
Minä teen itse, toiminimi on! Pienyrittäjän olisi syytä itse perehtyä omaan kirjanpitoonsa, tietää mihinkä raha oikein menee?
- tyuilökjhg
Säästät muutaman kympin kuussa, mutta saatat tietämättömyyttäsi maksaa jossain toisessa kohdassa liikaa veroja tuhansia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 866338
Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta
Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t303793törniöläiset kaaharit haaparannassa
isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/283160Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!
https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu3691716- 331398
- 271330
Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi46959Anteeksi kulta
En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv11956Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."
Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:11880- 42859