Pikkujoulusta kontaten ; )

Pikkujouluaika on perhaimmillaan. Istuimme viime perjantaina paikallisessa pubissa, joka kellon lähestyessä yhtätoista alkoi täyttyä pikkujouluista palaavista ihmisistä.

Tupa täyttyi tutuista ihmisistä, joita emme olleet tavanneet aikoihin. Meillä oli tosi hauskaa, joten päätimme piipahtaa toistenkin näin joulun alla lähipubissa.

En tiedä osallistummeko itse yhteenkään pikkujoulun viettoon, mutta hauskinta taitaa sittenkin olla pikkujoulujuhlien jatkoilla paikallisissa pubeissa.

Onko teille pikkujoulunvietot jo taaksejäänyttä vai jaksatteko vielä lähteä tonttuilemaan?.

62

306

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -.,...-.,.

20-30 vuotta sitten niin --muistan vieläkin ja on yleensä hyvä muisti myös suomen historiasta.....

josta kaikki huono on pois......

• Mahdatko poistua pirtistäsi vai istutko historian pölyttyneiden kirjojen seassa muistellen elämääsi josta on puuttunut pahuus ja synti?

• tip tap tip tap

Oli jo toiset pikkujoulut tänä vuonna. Edellisenä viikonloppuna ja nyt - hauskaa on ollut. Joka joulun alusaikana vietän monta erilaista pikkujoulua erilaisissa merkeissä. Joku pikkujoulu vietetään harrastuspiiriläisten, toinen taas meidän vanhojen sisarusten kesken, on ystävien kanssakin juhlittava ja entisten työkavereitten ja erikseen vielä pikkujoulut aivan läheisten kanssa.

Antimetkin vaihtelee aivan torttukahveista tai piparkakuista ja glögistä, viineineen ja kevennetyin jouluruokailuineen - milloin lohta tai kinkkua ym. Pikkujoulumme saattaa olla ihan raitis tai sitten ei - riippuen juhlijoista.

Jatkoja en enää liiemmin harrasta, mutta voihan siinäkin tehdä poikkeuksen vanhasta muistista.

• Kun olin vetreämpi lumessa tarpoja pidimme pikkujouluja ystävieni ja perheeni kanssa mökilläni. Nyt tosin ei ole vielä edes lunta, mutta mukavuuden halu ja laiskuus astuvat kuvaan jos mökillä pitäisi pikkujoulujuhla järjestää.

Muisyella voin kuinka kivaa oli viettää pikkujoulua keskellä korpea saunoa, syödä ja istua iltaa kynttilöiden valossa.

• ...

Pakollista pönöttömistä.

Onneksi ei ole nykyään velvoitteita osallistua mihinkään. Sinällään firman pikkujoulut kiintoisia tapahtumia, aina kiinnostaa, kuka lyö milläkin vuodella pomoa pataan :D

Ollut hyviäkin pikkujouluja, ei perinteisiä, jotain suuria konsertteja jossain Hartwall areenalla, tai syömistä kurmeeraflassa jotain muuta kuin rosollia. Mutta noin yleisesti, mun mielestä tollasia kemuja pitää välttää. Aina paikalla amatöörijuoppoja, jotka vetää lärvit juhannuksena ja pikkujouluissa, sekä yleensä jotain pataan.

Paareissa tule käytyä muutenkaan. Mutta nuorempana oli tapana kerääntyä jonnekin kaverin kämpille joulupäivänä tai tapanina juopottelemaan. Joulu kai vuoden tylsintä ja typerintä aikaa, olipahan edes jotain kivaa, piiitkikiksi "juhlapäiviksi". Nykyään totakaan traditiota ei enää ole, ihmiset niin levällään. Joulunseudussa paras aika on jouluaattona, kun viimein pääsee eroon pakollisista vieraskäynneistä, haudoilla laukkaamisesta jne mökille kattoon videoita konjakkipullon ja muijan kanssa rauhassa.

Ainiin, just, että näkee vanhoja tuttuja. Se just kysrii, kun ei vanhat tutut kiinnosta pätkääkään. Eikä uudet tutut. Se kai pääsyy siihen, että lähipaarit saa olla rauhassa mun puolesta. Kun olisikin sellainen brittityylinen pupimeininki, että vois aina joskus piipahtaa paikallisessa, nimenomaan jututtamassa ihmisiä, mutta suomessa se tarkoittaa lärvien vetämistä ja pataan hakkaamista. Ja karaookkea ja urheiluvideoita ja räntäsateessa tupakilla seisoskelua ja ties mitä. Ei tää suomen meininki raittiutta edistä, mutta paariyrittäjien toimeentuloa ja ihmisten viihtyvyyttä haittaa kyllä.

Ai niin, lopettivat ostarilta postin. Hyvä liiketila, siihen tulee pitseria karaookkeineen. Laskujeni mukaan jo kuudes täsmälleen samanlainen, mitä kaikki muutkin paarit tässä tsadilaisessa lähiössä on. jos haluaa pupiin, pitää mennä keskustaan ja se ei oikein vastaa piipahtamista, siitä tulee iso offensiivi vaikka ei ottais kun pari. Aikanaan oli parikin paaria keskustassa, missä käytiin just työkavereitten jne kanssa aina joskus perjantaisin tms töitten jälkeen haukkumassa pomot. ei tarvinnut lyödä sitten pikkujoulussa ketään pataan, kun oli päässyt edes haukkumaan niitä selän takana :D

=DW=

• Sinulla on elävä kirjoittamisen taito. Kuitenkin pikkujoulumuistosi lieneät aika riidankatkuisia ja viinan höyryisiä ; ). En ole ikinä osallistunut pomon pieksäjäisiin.

Nuorenpana pikkujoulusta tosin tultiin horjuvin askelin, mutta silloin polvetkin olivat vielä kunnossa eikä kompuroinnista jäänyt pahoja muistoja ehkä jokunen mustelma. Nyt on jo sen verran itsesuojeluvaisto kehittynyt, että tietää määränsä ja kykynsä hallita kehoaan.

Entisiä ystäviä ja vanhoja kavereita ei juurikaan enää tapaa muutoin kuin pikkujoulujatkoilla kuten aloituksessani kerroin.

Olen paljon pois kaupunkimme katukuvasta, osan vuodesta ulkomailla ja kesät mökillä niin on kiva piipahtaa tuohon kirkonkylän pubiin.

Viime perjantaina eräs Korven kunnan virkamies piti puheen pöytäseurueellemme kuinka hyvää työtä tein vapaaehtoistyöntekijänä ja kiitokseksi sain eka pikkujoululahjan, jonka tosin jaoin halukkaiden kasken. Lahja oli pullo punaviiniä.

Emme jääneet pilkkuun asti mahdollisia pataanlyöntejä seuraamaan vaan lähdimme kotiin, jossa meitä odotti esivalmistellut pizzat ja ihan raikasta raanavettä ruokajuomaksi.

• kontata piti

Eikö jalat kannattaneet?

• äklöä

Kova oot ryyppäämään...jatkuvasti jossain kapakassa...hyh hyh..:)

• absolutisti1

Ei tulis mieleenkään. Riitti aikoinaan pikkujoulujen jälkien siivoaminen työpaikoilla. Oksennukset roskiksessa, kortsut ym...
        Sikoja on juhlat pulloollaan....

• absolutisti1 kirjoitti:

Ei tulis mieleenkään. Riitti aikoinaan pikkujoulujen jälkien siivoaminen työpaikoilla. Oksennukset roskiksessa, kortsut ym...
        Sikoja on juhlat pulloollaan....

Kolmeen edelliseen viestiin yhdistetty vastineeni. Minua arvosteltiin eräässä ketjussa koska en osannut erottaa modeemia radiosta, enkä älynnyt yhdistää kirjoittajan nimimerkkiä, joka oli modeemiin viittaava.

No, en taida olla ainoa, joka ei älyä lukemaansa tekstiä,. Niin eikä osaa erottaa nimimerkkien mahdollista viitettä kirjoittajan sukupuoleen tai ammattiin.

• korpikirjailija kirjoitti:

Kolmeen edelliseen viestiin yhdistetty vastineeni. Minua arvosteltiin eräässä ketjussa koska en osannut erottaa modeemia radiosta, enkä älynnyt yhdistää kirjoittajan nimimerkkiä, joka oli modeemiin viittaava.

No, en taida olla ainoa, joka ei älyä lukemaansa tekstiä,. Niin eikä osaa erottaa nimimerkkien mahdollista viitettä kirjoittajan sukupuoleen tai ammattiin.

Kun nyt satun seikkailemaan täällä ilman pikkujoulu hössäkkää, selvinpäin. Viimeisistä omista pikkujouluista on aikaa 20 - 22 vuotta. Niin totean, ei ole nogon nuugaa vaik ei kaikkea ehdi ajattelemaan loogisesti, radio tai modeemi, ei niillä ole eroa paljonkaan. Molemmissa kulkee singaali :)

• Korppis*
        mies.modeemista kirjoitti:

Kun nyt satun seikkailemaan täällä ilman pikkujoulu hössäkkää, selvinpäin. Viimeisistä omista pikkujouluista on aikaa 20 - 22 vuotta. Niin totean, ei ole nogon nuugaa vaik ei kaikkea ehdi ajattelemaan loogisesti, radio tai modeemi, ei niillä ole eroa paljonkaan. Molemmissa kulkee singaali :)

En ole ollut tekemisissä modeemien kanssa, en edes kännissä saati pikkujouluissa ; )

Ei silti radio ja tv:kin ovat nurkkaan sammuneita meikäläisen huushollissa. Ex-mieheni maratoonjuoksuikilpailusta voittama kelloradionikin ei ole vuosiin herättänyt, näyttää vain uskollisesti aikaa.

Yötä!

• demeter

Pakkohan se on (lähteä pikkujouluihin), kun kerran joku järjestää. Mun, siveellisen ihmisen, pikkujoulut on tietysti ihan kuivia kun järjestäjät ovat näitä vapaaehtoistyön antajia tai sitten eri järjestöjä. Tänään on kauden avaus...Onhan se kiva nähdä tuttuja, kun meidän ikäiset - itseni mukaan lukien - ovat laiskoja muuten järjestämään tapaamisia.

• Olenhan toki jo ymmärtänyt kuivuutesi ja siveellisyytesi huumorintajuttomuutesi ; ))

Meidän järjestön johon kuuluin vapaaehtoistyöntekinä pikkujoulut ovat olleet tosi kivoja sillä siellä oli aina lapsia mukana. Me leikimme ja lauloimme sekä söimme hyvin. Ne, jotka eivät uskaltaneet tilata viiniä (kunnialliset ihmiset) ruokajuomaksi, lkarkasivat tuon tuosta kintut vinkuen käsiveskassa hölkyneen pikkupullon kanssa vessaan kostuttamaan kuivaa suutaan. ; ))

• demeter
        korpikirjailija kirjoitti:

Olenhan toki jo ymmärtänyt kuivuutesi ja siveellisyytesi huumorintajuttomuutesi ; ))

Meidän järjestön johon kuuluin vapaaehtoistyöntekinä pikkujoulut ovat olleet tosi kivoja sillä siellä oli aina lapsia mukana. Me leikimme ja lauloimme sekä söimme hyvin. Ne, jotka eivät uskaltaneet tilata viiniä (kunnialliset ihmiset) ruokajuomaksi, lkarkasivat tuon tuosta kintut vinkuen käsiveskassa hölkyneen pikkupullon kanssa vessaan kostuttamaan kuivaa suutaan. ; ))

Pitäsköhän minunkin ottaa (tasku)matti mukaan ? Tuolla toisessa ketjussa todisteltiin, että viini/viina lisää luovuutta..))
        Jokos olet saanut autosi pukilta ? Meidän - tai puolison - oma on massattavana ja tässä on jalkamiehenä tarvottu pitkiä matkoja. Naapuri tuossa hämmästeli, kun puoliso kertoi massauksesta. "ai niin vanhan auton meinaat massata".
        15 vuotta nyt mikään vanha ole...))

• demeter kirjoitti:

Pitäsköhän minunkin ottaa (tasku)matti mukaan ? Tuolla toisessa ketjussa todisteltiin, että viini/viina lisää luovuutta..))
        Jokos olet saanut autosi pukilta ? Meidän - tai puolison - oma on massattavana ja tässä on jalkamiehenä tarvottu pitkiä matkoja. Naapuri tuossa hämmästeli, kun puoliso kertoi massauksesta. "ai niin vanhan auton meinaat massata".
        15 vuotta nyt mikään vanha ole...))

Massaa ihmeessä autosi nyt kun se on siellä pukilla. Siitä tulee kuin uusi. Minua odotti korjattu auto kun palasin maisemiin matkaltani. Nyt tosin kuopus on ottanut autoni käyttöönsä sillä tässä kirkonkylän keskellä asuvana en sitä juurikaan tarvitse. Olen jo kertonutkin, että pubit ja kirkkotkin (molemmat pääuskontojen) ovat ihan tuossa tuossa näköetäisyydellä ja citymarketkin viiden sadan metrin päässä. Kuopus tarvitsee autoa työmatkoilla.

Ilmankos minulle luoja on antanut luovuuden lahjan. Alkosta saan taas viinin luovuuttani tukemaan. Niin tai oikeastaan nyt sitä ilolientä on ihan omasta takaa tuolla keittiön nurkassa olevassa sammiossa, pitänee alkaa pullottamaan jahka täältä kirjoittamiseltni taas kerkiän ; )

Minulle itselle tulee pukille meno ensi torstaina. Suukalustoa korjataan ja massataan hymyä.

• fgl

Joulukuun puolivälissä menen kantapaikan pikkujouluihin. Edellisistä pikkujouluista onkin jo vuosia aikaa.

• 1943

Varsin erilaiset ovat joulunalusviikkojen viettotapamme. Mulla ei varsinaisia pikkujouluja ole. Karsinnan jälkeen on jäänyt muutama ateriapainotteinen tilaisuus, ohjelmallinen ilta, konsertti Temppelinaukion kirkossa, luultavasti "Kauneimmat joululaulut" jossain ynnä vuorokauden risteily. Tässä sadan metrin päässä oli kerran pubi, ei enää. En käynyt sielläkään. Kontannut olen joskus työelämän aikoina, kun selkä ei sietänyt muunlaista matelua.

• 1943

Niin ja listalta unohtui tähän vuodenaikaan erilainen tilaisuus: hirvijuhla soittoruokalassa. Matkaa on 30 km, joten konttaaminen kylmettäisi koko kropan. Autolla pitänee mennä jos menee.

• 1943 kirjoitti:

Niin ja listalta unohtui tähän vuodenaikaan erilainen tilaisuus: hirvijuhla soittoruokalassa. Matkaa on 30 km, joten konttaaminen kylmettäisi koko kropan. Autolla pitänee mennä jos menee.

Illalla suunnittelimme joulualusohjelmaamme. Kauneimmat joululaulut kirkossa on tapahtuma, johon ehdottomasti otamme osaa. Kirkkokin kun on tuossa nurkan takana yhtä kaukana kuin se yksi hyvin suosittu ja meitä lähinnä oleva kirkonkylän pubikin.

• ;))

- Joulu juhlista jaloin.
      - Joulujuhlista jaloin.

Toiseen sopii aloiksesi.
      Voisiko jatkaa, pikku joulusta kontaten. ;)) Pikkuinen siis.

• Arvaapas mikä jouluvalmisteluhommeli odottaa tekijäänsä tuolla keittiön pöydällä?

• ;))
        korpikirjailija kirjoitti:

Arvaapas mikä jouluvalmisteluhommeli odottaa tekijäänsä tuolla keittiön pöydällä?

Himmeli?

• ;)) kirjoitti:

Himmeli?

Minijoulupakettien väkerrys nukketalon joulukuusen alle.

Nyt ei kun hommiin; )

• Tase pappa

Muutamia mieleen jääneitä pikkujouluja.
      Hauskin, joskin tympeinkin pikkujoulunviettoilta oli minulla kun Ammattiliittomme järjesti pikkujoulut (tunnetusti kosteat) paikallisessa juottolassa.

Omalla autolla sinne piti lähteä - totta kai.
      Kotona lähtiessä vedimme vaimoni kanssa pitkää tikkua siitä, kumpi ajaa kotiin.
      Sehän tarkoitti vesilinjalla olemista runsaan juomien tarjoilun keskellä.

Ravintelissa sitten Tarjoilijan ottaessa tiauksia, Vaimoni tilasi Vodgan Spritellä ja minä pelkän Spriten. Tarjoilija kiitti tilauksesta ja lähti hakemaan juomia.
      Heiluriovet heilahtivat ja Tarjoilija seisoi hetken kuluttua pöytämme ääressä, tiedustellen minulta huolestuneen näköisenä jotta "oliko se todellakin vain Sprite"? Kerroin "häviöstäni arvonnassa, jolloin neitokaisen naamalle levisi leveä hymy, hänen lähtiessä uudella yrityksellä täyttämään toiveitamme.

Työpaikalla sain kuulla monta kertaa jälkeen päin, ettei minua oteta edes lottoporukkaan, koska minulla on tunnetusti huono onni pelissä.
      Joku sentään totesi lohdutukseksi, jotta ottakaa mies mukaan, kun lähdette tyttöjä jahtaamaan.
      Huono onni peleissä kun kuulemma tietää hyvää tuuria nrakkauden asioissa.
      Otapa tuosta sitten selvää, onkohan näin.

Toisen kerran, samanlaisissa pikkujoulujuomingeissa tarjoilijat kantoivat paukkuja pöytiin, sen kun ehtivät. Kuitenkin aina liian hitaasti - mielestämme.
      Lopulta Tarjoilija hermostui, toi koko pullon joka äijän eteen ja sanoi että tuosta alkuun ja sitten tuodaan lisää, jos on lisätarvetta. Tämän pikkujoulun tarjoilijatytöt saivat kunnon tipit hyvästä palvelusta ja oikeasta pelisilmästä.
      En todellakaan muista, tuliko sitä lisätarvetta mutta känni ja krapula aamusella oli mahtavaa luokkaa.

Monet ja monensorttiset pikkujoulut sitä on tullut lusittua elämänsä varrella.
      Useimmista sentään on selvitty kunnialla, omantunnon pahemmin kolkuttamatta, vaikka paatuneeksi minua moititaankin.

Tosiasiassa niissä pikkujouluissa on sen aviorikoksen tekemisen yritys useimmiten päällimmäisenä, varsinkin siinä vaiheessa iltaa, kun sen tekijöiksi enää monestakaan ole.
      Ne naiset kun on niin sieviä niissä pikkumustissaan, ei kilteinkään mies voi kun katsella killittää. Mihinkäs silmäsi panet.
      Henki tosin on altis, mutta liha on heikko.
      Muistettava on sekin, jotta - pettääkseen - jokainen mies tarvitsee kumppanikseen naisen.
      Kuitenkin niitä pikkujouluja tarvitaan pitkän syyskauden katkaisemiseen. Pidetään hauskaa, kunhan pidetään järki päässä, ainakin pääosin ajasta.

• Näin kirjoittaa mies rehellisin mielin ja tekisipä itsenikin mieli kirjoittaa räikeimmät mokat, mutta tiedät mitä siitä seuraa ; )

Juhlittu on ihan viimeisen päälle työkavereitten kanssa, laskettu liukumäkeä ukkomiesten kanssa, uitu pallomeressä erään Keski-Suomalaisen hotellin lastenleikkihuonessa.

Sekoiltu laivalla ja maalla, yhtään pikkujoulua en antaisi pois. Niitä on soma muistella nyt kun sellaiseen huvitteluun ei ole enää mitään mahdollisuutta ; )

Hienoissa piireissäkin olen pyörinyt ja pikkusormi pystyssä kuohuviinilasia huulilleni nostanut. Herrain kassa kujeillut, mutta aika aikaa kutakin. Nyt on mukavan sopuisaa Petzen kanssa seikkailla. Joskus me vieläkin hiukka hullaannutaan, samanhenkisiä kun ollaan. Flirtit ovat osaltamme jääneet kun me riitetään toisillemme vaikka ei silti flirttailijoista ei ole pulaa. ; ).

• ;)pikkujouluilijatar

>Tosiasiassa niissä pikkujouluissa on sen aviorikoksen tekemisen yritys useimmiten päällimmäisenä, varsinkin siinä vaiheessa iltaa, kun sen tekijöiksi enää monestakaan ole.<

Olen ollut monesti etenkin aviomieheni työpaikan pikkujouluissa, ja niitä on ollut monenlaisella ohjelmalla höystettyinä ja matkattu pitemmällekin kotinurkilta yhteisellä bussikyydillä tai pikkutaksilla pienemmällä porukalla yhtyen firman muiden paikkakuntien henkilökunnan kanssa samaiseen pikkujoulutilaisuuteen. Aina on ollut mukana alkoholitarjontaa, ja se ateriointi monen sorttisissa ravintoloissa. Ruoka on aina ollut hyvää jokaisessa pikkujoulun viettopaikassa vuosikymmenten aikana, mutta mennäkseni tuohon aviorikoksen osioon, jonka ylläoleva mainitsi, niin joopa joo enpä usko, että useimmiten on päällimmäisenä kovinkaan monen vakiosuhteessa olevaisen pikkujouluviettäjän mielessä, vaikka iloliemestä humaltuisikin! Tuosta olen toista mieltä. Jos tuolla mielellä lähtee pikkujouluihinsa, että aikoo pettää puolisoaan, niin sen voi kyllä tehdä muulloinkin kuin pikkujouluissa, jos tarvetta edes on moiseen, harvoilla on edes tarvetta työkaveriaan kiksauttaa. Sinkut ovat sitten asia erikseen; heille se sallittakoon.

• Mä käyn vaan syömässä,sillon kun käyn.

Joka vuosi ei viitti.

Sit hyvissä ajoin veks, ettei joudu kuskiks kun koittaa se jatkoille meno.

• ...

Pakko lisät.

nuorena miehenä kun oli takamus auki, eikä oikein ollut tekemistäkään, keksittiin takahikiän kavereitten kanssa pikkujoulut. niissä sitten käytiin syömässä ja juomassa nurkan takana lientä. Hitto kun muutakaan tekemistä ollut.

Siis Keskustapuolueen, Suomen kokoomuksen, Sosiaalidemokraattien sekä kommunistien. Samana vuonna.

Jostain syystä kaikki puolueet ilmaisi meille, että met ei sitten olla tervetulleita seuraavana vuonna niitten pikkujouluihin.

Tarina on tosi, puoluepolitiikka jäänytkin sitten väjhemmälle vanhemmiten, kitupiikkeilevät köyhien sopissa sekä liemissä, ei taida äänet kelvata :DDDDDD

=DW=

• onks tietoo ??

mistähän löytäisi pikkujoulun johon tämmönen syrjäytyny mummeli kehtaisi mennä,

• ...

Valitettavasti.

Hursti, tai jokin muu seurakunta. Nyt kannattaa ottaa huomioon, erittäin harvoin julkisista pikkujouluista käännytettään ovelta, yleiset tilaisuudet on yleisiä kaikille.

menee just erilaisten yhteisöjen piikkiin, puolueet, uskonnot, eri aatteet

• ei oo tietoo... sitr

...puhumattakaan tällaisesta syrjäytyneestä ukkorähjästä...

• mitäs luulet ???
        ei oo tietoo... sitr kirjoitti:

...puhumattakaan tällaisesta syrjäytyneestä ukkorähjästä...

sittehän meitä on kaksi samanlaista,
        toinen ukko rähjä, toinen kuiva akankäppyrä,
        tulisko meistä ystäviä,,,
        pirteitä olemme silti,,,,,, luulen,,,,

• ei oo tietoo...
        mitäs luulet ??? kirjoitti:

sittehän meitä on kaksi samanlaista,
        toinen ukko rähjä, toinen kuiva akankäppyrä,
        tulisko meistä ystäviä,,,
        pirteitä olemme silti,,,,,, luulen,,,,

Kun vain löydettäisiin toisemme jostakin. Eihän tuosta muuten tiedä.

• " mistä löytäisin "
        ei oo tietoo... kirjoitti:

Kun vain löydettäisiin toisemme jostakin. Eihän tuosta muuten tiedä.

heh, juuu, sinä se suurin vaikeus onki,

meillä voisi olla hauskaa ja menoa riittäis,

• Pirre*
        " mistä löytäisin " kirjoitti:

heh, juuu, sinä se suurin vaikeus onki,

meillä voisi olla hauskaa ja menoa riittäis,

Voi teitä, laittakaa profiili ja siihen yhteystietonne, - harmihan se jos ukko rähjä ja akankäppyrä eivät löydä toisiaan, hop hop nyt toimeksi :)

• ei oo tietoo...
        Pirre* kirjoitti:

Voi teitä, laittakaa profiili ja siihen yhteystietonne, - harmihan se jos ukko rähjä ja akankäppyrä eivät löydä toisiaan, hop hop nyt toimeksi :)

Parempi on kun kärvistellään itse kukin omissa helveteissämme. Ei tarvitse toisen siinä rinnalla kärsiä samoja katastrofeja...

• L - L

Vuosikausia olen osallistunut yhden paikallisen yhdistyksen pikkujouluihin lähinnä velvollisuuden tunnosta.
      Vaimolle se on tärkeämpää kuin minulle mutta en halua osoittaa mieltäni poissaolollani.

Vaimolla on muutama kerhotoimintojen yhteydessä oleva glögi- piparitilaisuus mutta varsinaisia pikkujoulujen tunnusmerkkejä ne eivät täytä.

Olen pahuksen laiska pukeutumaan mitenkään ja vaimoni vaatimuksen täyttävän asustetason koen epämukavaksi.

Päästyäni irti työelämästä olen toteuttanut itseäni olemalla juhlimatta pikkujouluja.
      Satunnaiset tissuttelunikin haluan ajoittaa itse enkä tapahtumakalenterin mukaan.

Nyt on vielä 3-viikkoa aikaa panna kuntoa pankkiin ennen epäterveellistä viikon taukoa joten tätä jaksoa en halua katkoa turhiksi kokemillani kekkereillä.

• ...

Normi meininki.

Kuuluu "aikuistumiseen". Ei epäterveelliset viikot mitään haittaa, nehän voi jopa piristää. Vastallaisen mielipiteen voit sitten lukea Pekka Puskan kotisivulta. Ei muuta kuin kuvaa ruisleippää, suolasilakoita ja lumesta sulateetuua vettä kaikille. Elämän mitta ei ehkä pitene, mutta ainakin se tuntuu pitemmältä >:/

=DW=

• ... kirjoitti:

Normi meininki.

Kuuluu "aikuistumiseen". Ei epäterveelliset viikot mitään haittaa, nehän voi jopa piristää. Vastallaisen mielipiteen voit sitten lukea Pekka Puskan kotisivulta. Ei muuta kuin kuvaa ruisleippää, suolasilakoita ja lumesta sulateetuua vettä kaikille. Elämän mitta ei ehkä pitene, mutta ainakin se tuntuu pitemmältä >:/

=DW=

Minuun iski joulumieli ja vei mennessään. Lähdin ostamaan maitoa. Ulkona oli kaunis lumisade kaupungin jouluvalot tuikkivat somasti joten sorruinkin ostamaan joululahjajoja. Lahjojen ja maidon lisäksi ostoskoriin lisäsin torttutaikinapaketin ja luumumarmeladia. Ensimmäiset tortut maistuvat aina parhaimmille.

• L - L
        ... kirjoitti:

Normi meininki.

=DW=

Kyllä epäterveelliset viikot haittaavat!
        Riippuu tietenkin siitä mihin vertaa.

Keväät ja syksyt menevät velttoillessa 1/4 viihteellä.
        Niistä palautuminen ennalleen vaatii viikon viikosta, kuukauden kuukaudesta.

Jouluviikko merkitsee saman mittaista takaiskua.
        Samoin helmikuun kaksiviikkoinen ja heinäkuun viikon rentoutuminen.
        Useimmiten myös marras- joulukuun vaihteessa viikon takaisku.

• t: valkeaa joulua

Tämä on ollut pitkästä aikaa hauska muisteloketju pikkujouluista.

Kiitos sulle Korpikirjailija sait aikaan mukavan ja iloisen joulumielen....

(ps. selitys: olen yleensä aika positiivinen, muttta tänä syksynä olen jostain kumman syystä potenut aika tylsää kaamosmasennusta, kun on satanut melkein aina ja on niin pimeätä.)

• Kuin myös olen potenut lievää masennusta. Ei liene kovinkaan outoa vajota peiton alle kärvistelemään vaikka kuinka positiivista yrittää ajatella. Vettä, pilvistä ja pimeää. Luovuuteni on juuri nyt katkolla se muhii ja muhii, mutta pomppaa pintaan kun sen aika on.

No, Etelä-Suomeen luvattiin jo lunta. Lumi peittää harmauden ja antaa uutta puhtia elämään. Meidän täällä korvessa on vielä odotettava.

Pistäydyin päivällä mökillä, aurinko yritti tulla esiin pilvien välistä välillä onnistuen. Sain otettua kauniita valokuvia. Rantavedessä oli jäätä, sen aurinko oli värjännyt ruskeanpunaiseksi, kauempana sinisen sävyt vaihtelivat vaaleasta tummaan. Kaislojen värsiin oli jäätynyt pieniä vesipalloja, jotka kimaltelivat kuin kristallit. Laituri ja kivikkopuutarha oli valkean pakkashuurteen alla.

Illalla iso kuu-ukko katseli minua makuuhuoneeni ikkunasta.

Nautitaan pienistä asioista, näillä mennään kohti värikylläistä joulua ; ).

• Pirre*

Onhan niitä ollut, jos jonkinlaisia, mutta nyt viimeisen kolmen vuoden aikana ei minkäänlaisia. Kun ei kuulu minkäänlaisiin yhdistyksiin, ei ole pikkujoulujakaan, ne oisi kehiteltävä itse, mutta - taidanpa ootella varsinaisen joulun.

• ei pikkujouluja enää

Ei ole mullakaan ollut muutamaan vuoteen pikkujouluja, koska mieheni työpaikka ei enää säästösyistä järjestä pikkujouluja niin, että niihin saisi ottaa avecin mukaan!

• Perjantai-iltana olin jäähallissa firman after ski pikkujoulussa jossa meillä oli vieraana eräs mutkamäen ex-huippu.
      Oli hauskaa ja kotiin tulin reippaasti kahdella jalalla.
      Ensiviikolla meidät on kutsuttu yhteistyökumppanin joulubuffet illalliselle, tiedossa on ikivanhassa kesäpaviljongissa tunnelmaa ja monipuolinen kalatarjoilu.
      Seuraavalle viikolle vielä riittää pikkujoulua, nykyiset ja entiset pyhäkoulun opettajat kokoontuvat pikkujoulun merkeissä, minä kuulun entisiin opettajiin.
      Tästä kutsusta olin erittäin iloinen.

• En ole saanut vielä yhtään pikkujoulukutsua, mutta joulukinkun ostin tänään, joten ainakin jouluna syödään perinteistä joulupöytää. Tarjoiltavat teen kaikki itse ; )

• L - L

Olen tainnut olla "väärissä" pikkujouluissa. Päätellenketjun muutamista, lukemistani muisteloista.

Aktiiviaikana oli vakioina työnantajan oman koulutus- ja tehtäväryhmäni "fiinit" juhlat joissa ei voinut kuvitellakaan tapahtuvan mitään sekoilua, missään mielessä.

Sitten oli oman osastoryhmäni kaikkien henkilöiden joulut. Tavallisesti jossakin korvessa metsästysmajalla tai vastaavalla.
      Kaikki olivat puolisoineen. Kuljetuksen ja tarjoilun raaka-aineet maksoi osastoni budjetti mutta juomat hankki jokainen itse paitsi osastoryhmään kuulunut lääkäri joka tuli aina mukaan ainakin kilon pirtupullon kanssa.
      Niin, oluet mahtuivat vielä budjettiin.

Mammat valmistivat tarjottavat.

Söimme, saunoimme, ryyppäsimme, lauloimme, tanssimme eikä koskaan syntynyt mitään sekoilua eri pariskuntien tai puolisoiden välillä.

Urheiluseuramme jouluista ei kannata tuossa mielessä puhuakaan ja paikallisen puolueosaston kekkeritkin ovat olleet hyvin rauhalliset.

Kaikki irstailu- ja esimiesten sinuttelukemut ovat jääneet minulta väliin.
      Muutamissa läksiäisissä niitä on esiintynyt.

• Jokainen on kolunnut omannäköisissä pikkujouluissa ; ) Ennen niin hulvattomat pikkujouluviettoni ovat iän mukana tasoittuneet. Enää ei jaksa siten kuin nuorenpana.

• se.siis

Oli kai noin 1982.

• tip tap tip tap

Voi voi, tapahtui niitä skandaaleja ja sekoiluja 'fiinimmänkin väen pikkujouluissa'.
      Aluksi saattoi olla niin hienoa, niin hienoa ja korrektia, mutta annas olla kun ilta eteni. Oli pukkia ja oli tonttuja ja, kun jouluruokaa tarjos kunnon väki: herkkua ol siinä monenlaista ja maisteltiin lientä....

• Sellaista se on

Voivoi, vuosikymmenten aikana pikkujouluissa koluttani, olen kyllä nähnyt ja kuullut kaikenlaista toimintaa loppuillan aikana, kun porukasta suurin osa on siinä tolassa, että känni on vallannut mielen ja ruumiin, siinä sitä sitten joillekin sattuu ja tapahtuu kaikenlaista ennen kotiin pääsyään.

Eräänkin kerran laivalla Tallinnassa oltuamme pikkujouluissa, jäi muutama mies naisiin Tallinnaan, tulivat sitten srv:lla baatilla perästä päin.

Kerran todistin erästä nyrkkikahnausta tanssiravintolan eteisessä mustasukkaisuudesta johtuen.

Eräissä pikkujouluissa kuulema loppuillasta joulupukki humaltui niin paljon, että tipahti tuoliltaan ja kävi rinnuksiin kiinni työkaveriaan.

Erään kerran istuin erään miehen vieressä pikkujouluista poistulomatkalla bussissa, jonka takapenkillä miehen oma virallinen aviovaimonsa kiihkeästi suuteli miehen erään työkaverin kanssa ja viettivät hellää hetkeä; että myötähäpesin pariskunnan puolesta. Ovat kylläkin tietääkseni vielä tänä päivänäkin virallisesti naimisissa?????

• ei kontannut
        Sellaista se on kirjoitti:

Voivoi, vuosikymmenten aikana pikkujouluissa koluttani, olen kyllä nähnyt ja kuullut kaikenlaista toimintaa loppuillan aikana, kun porukasta suurin osa on siinä tolassa, että känni on vallannut mielen ja ruumiin, siinä sitä sitten joillekin sattuu ja tapahtuu kaikenlaista ennen kotiin pääsyään.

Eräänkin kerran laivalla Tallinnassa oltuamme pikkujouluissa, jäi muutama mies naisiin Tallinnaan, tulivat sitten srv:lla baatilla perästä päin.

Kerran todistin erästä nyrkkikahnausta tanssiravintolan eteisessä mustasukkaisuudesta johtuen.

Eräissä pikkujouluissa kuulema loppuillasta joulupukki humaltui niin paljon, että tipahti tuoliltaan ja kävi rinnuksiin kiinni työkaveriaan.

Erään kerran istuin erään miehen vieressä pikkujouluista poistulomatkalla bussissa, jonka takapenkillä miehen oma virallinen aviovaimonsa kiihkeästi suuteli miehen erään työkaverin kanssa ja viettivät hellää hetkeä; että myötähäpesin pariskunnan puolesta. Ovat kylläkin tietääkseni vielä tänä päivänäkin virallisesti naimisissa?????

Teikäläiset, jälkipyykinpesijät ovat ikäviä, jotka seuraavina päivinä elävät kertomalla, että näiks sää sen ja sen .....

• |||
        Sellaista se on kirjoitti:

Minun ei ole koskaan ollut pakko käydä missään pikkujouluissa, joissa viinan kittaaminen ja aviopuolison pettäminen on ollut pääasia.

Kaipa kukin käy, missä haluaa?

• 161
        ei kontannut kirjoitti:

Teikäläiset, jälkipyykinpesijät ovat ikäviä, jotka seuraavina päivinä elävät kertomalla, että näiks sää sen ja sen .....

Valitettavasti näitä "sairaita" löytyy jotka nauttivat seuraamalla muita ja juoruamalla kanssaihmisistään....

• 1943
        ||| kirjoitti:

Minun ei ole koskaan ollut pakko käydä missään pikkujouluissa, joissa viinan kittaaminen ja aviopuolison pettäminen on ollut pääasia.

Kaipa kukin käy, missä haluaa?

Eipä ole mullakaan kokemusta, vaikka hauskaa on pidetty. Mitä hauskaa on viinan kittaamisessa? Kohtuudella voi sitäkin nauttia, mutta ei viinanjuonti mikään ohjelmanumero ole. Ja kumppanin pettämisessä ei hauskuutta ole senkään vertaa.

• 161 kirjoitti:

Valitettavasti näitä "sairaita" löytyy jotka nauttivat seuraamalla muita ja juoruamalla kanssaihmisistään....

Ootta työ hupasia, kommenteistanne tulisi kutittava sketsi pikkujoulujuhlaan ; )

• että näin
        161 kirjoitti:

Sori vaan mut ei tarvitse tulla nimittelemään "sairaaksi", ite oot, jos sua häiritsee se, että näkee ja kuulee pikkujouluissa yhtä sun toista, niin eikait meidän muiden ole velvollisuus laittaa silmiämme kiinni ja korviamme umpeen. Sitä näkee, mitä porukat itselleen järjestävät nähtäväksi ja kuultavaksi. Kannattaa sitten käyttäytyä niin, ettei jälkijuoruja syntyisi!

En ole nimittäin kertoillut kuin vasta tässä ketjussa, mitä olen vuosien varrella pikkujouluissa nähnyt ja kuullut, niin höh, täällä tuikituntemattomien anonyymien joukossa ei luulisi muita kivistävän kuin mitä nyt ehkä heitä, jotka tunnistavat itsensä tietyistä jutuista.

• käytös 10
        161 kirjoitti:

Totta maar se on nautinto, kun toiset juhlijat töpeksivät, ja itse osaan sentäs käyttäytyä siivosti, ja vältän viimeiseen asti pikkujouluissani örveltämisen, noh viinahan onkin viisasten juoma, ja tyhmillehän se ei sovikkaan;))))

• ja kerron etiäpäi
        161 kirjoitti:

nautin niin saatanasti, kun näen viiden lapsen isän, joka työkamuni painavan pikkujoulun tuiskeissa vessassa konttorimme sinkkupimua nautinnolla:))))

• tip tap tip tap

Laskin tässä äkkkiseltään, että olen ollut työssäoloaikanani noin 40 pikkujouluissa - toki määrä voi vaihdella hieman jostain syystä jonakin vuonna, mutta yleensä osallistuin niihin aina. Juhlat olivat jotenkin samanlaisia, siksi en kai niitä muistakaan ellei niissä olisi tpahtunut jotain erityistä, joskus hauskaa toisinaan taas vähemmän hauskaa.

Toki olen viettänyt lukuisia muitakin pikkujouluja erilaisten ihmisryhmien kanssa kuten harrastuspiiriläisten, yhteisten reissukavereiden, jopa polittisen järjestön pikkujouluja, puhumattakaan joistakin ex-temporepikkujoulujuhlista.

Kyllä jo tähän ikään mennessä on viettänyt ja kokenut kaikenlaisia pikkujoulujuhlia, joissa on tapahtunut kaikenlaista. Ja kuten moni muukin sanoo, ei sitä enää viitsi eikä jaksa eikä huvitakaan, mutta kyllä vietän silti edelleen pikkujouluja - raittiita tai vähemmän raittiita.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Korjaa toki jos...

Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä
      Ikävä
      29
      3245
    2. Mitä aiot sanoa, kun ja jos tapaatte seuraavan kerran?

Oletko päättänyt etukäteen?
      Ikävä
      120
      1289
    3. Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu
      Suomalaiset julkkikset
      10
      1215
    4. Koetko sä mitään

Syyllisyyden tunteita siitä mitä teit mulle?
      Ikävä
      58
      1001
    5. Mies muistatko kun näit

Mut ensimmäisen kerran? Missä se oli? Hyvää yötä.
      Ikävä
      71
      998
    6. Nainen, jos kuuntelet ja tottelet, niin sinulle on hyvä osa

Ominpäin toimiessasi olet jo nähnyt mihin se on johtanut. Olen jo edeltä sen sinulle kertonut ja näen sen asian ja totuu
      Ikävä
      181
      958
    7. olet kaiken rakkauden arvoinen

Olisinpa kertonut kuinka rakastuin sinuun. Kuinka hyvältä tunnuit siinä lähelläni, kunpa en olisi väistänyt vastapäätyy
      Ikävä
      26
      937
    8. Olisi kiva

Tietää, mitä oikein ajattelet minusta tai meistä? Mitä meidän välillä on? Salattua tykkäämistä, halua, himoa? Onhan tämä
      Ikävä
      38
      901
    9. Mikä koirarotu muistuttaa kaivattuasi eniten?

Koirien piirteet muistuttavat usein ihmisten ja omistajiensa piirteitä.
      Ikävä
      66
      880
    10. Oot mun koko maailma

Ei ole koskaan ollut ketään, joka olisi niin täydellinen minulle kuin sinä mies ❤️ Ikävöin sua🥹
      Ikävä
      76
      807
    Aihe