EVOLUUTIOKO?

Tiedetään, että aurinko kutistuu tietyn määrän vuodessa. havaintoja on tehty n. 300 vuoden ajalta. Vain 20 miljoonaa (ei lähelläkään 1 miljardia vuotta sitten se olisi ollut niin suuri, ettäse olisi koskettanut maapalloa. Auringon koko olisi tehnyt kaiken elämän mahdottomaksi.

Saturnuksen renkaaat laajenevat laajenevat koko ajan tiettyä vauhtia. Jos taas mennään ajassa taaksepäin muutama tuhat vuotta niin suhteen ei ole ongelmaa. Mutta jos puhutaan miljoonista vuosista ongelmia tulee.

Jupiter, Uranus ja Saturnus kylmenevät kaiken aika.Jos kylmemenis-vauhtia verrataann aikaan ja mennään taaksepäin, niin ei tarvit mennä kovin pitkälle kun ne olivat kuumia.

Suolaa siirtyy meriin maaperästä tiettyä vauhtia ja meret käyvät yhä suolaisimmiksi. Nykyinen suolaisuus edellyttää maapallon iäksi 4000-13000 vuotta - ei miljardeja vuosia. Missippi- joki tuo maata 80000 tonnin tuntivauhdilla
Meksikon lahteen, Jos maapallo olisi miljoonia vuosia vanha koko meksikon lahti olisi jo aikoja sitten täyttynyt. Samaperiaate pätee muihinkin vesistöihin.

On tavattu öljylähteitä, joissa on valtava paine vastaan maan puristusta. Tiedemiehet myöntävät, että jos paine olisi ollut olemassa miljoonia vuosia maaperä olisi murtunut ja paine olisi vuotanut ulos.

Mantereet kulkeutuvat erilleen toisistaa tiettyä vauhtia. Jos maa olisi edes 14
miljoonaa vuotta vanha (puhumattakaan 4,6 miljardista vuodesta) maapallo olisi
litteä, ei meriä ei vuoria, eroosion takia.

Maapallon vanhin puu on Metusalem puu Kaliforniassa. Sen iäksi on laskettu 4300 vuotta. Ikä täsmää täysin Raamatun vedenpaisumus-kertomukseen. Miksi maapallolla ei ole tavattu vanhempia puita, jos kasvit ja eläimet ovat olleet täällä jo miljardeja vuosia?

Uskomme Raamattuun vahvistukseksi emme tarvitsee miljoonien tai miljardien vuosien kehityskertomusta. Jos niitä sovitetaan Raamatun yhteyteen, kyseessä on aivan uusi uskonto.

Vety maailmankaikkeudessa: Erään aurinko edergiaa teorian mukaan vety muuttuu jatkuvasti heliumiksi tähden loistaessa. Vety ei kuitenkaan muunnu toiseksi aineeksi. Fred Hoyle eräs johtavista tähtitieteilijöistä, että jos maailmankaikkeus olisi yhtä vanha kuin alkuräjähdysteoreetikot väittävät. niin maailmankaikkeudessa olisi vain vähän vetyä. Se olisi jo varmaan jomelkein kokonaaan muuttunut heliumiksi Tähti spekrit paljastavat, että vetyä on todella paljon tähdissä, siksi maailmankaikkeuden täytyy olla nuori, ei vanha (miljardeja
vuosia).

Lähteet: Luominen ja evoluutio ja God loves all the World

7

92

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • huh huh

      Ei evoluutio vaan sekopäisen hihhulin mielikuvitustarinoita.
      Noihin satuihin uskoo jos yleissivistys on lapamadon luokkaa.

      • Kyllä Raamattu ja Raamatunhistoria kestää tieteellisen tarkastelun, mutta sen pitää
        olla REHELLISTÄ JA VAILLA VÄÄRIÄ ennakko-odotuksia.

        Kyllähän jos ollaan tarkoitushakuisia saa Raamatun lyötyä ristille, mutta moinen on
        vahingollista ja vie harjoittajansa helvettiin, mikäli eivät ajoissa kadu tekojaan ja tee
        niistä parannusta.

        Ainoa oikea kriittisyys Raamattua kohtaan on tekstikriittisyys, eli seuraa kysymys, että
        miten tarkka ja alkutekstin mukainen on käyttämämme raamatunkäännös?

        Mutta luonnollisesti itse Raamatun sisältöä ei saa kritisoida, sillä se on meille
        annettu tietty Jumalan ilmoitus ja hänen Henkensä innoittamana kirjoitettu.


      • huhuhuhuhuhuh

        kerro mikä noista väittämistä ei pidä paikkaansa


      • satukirja vain
        miikanaahum kirjoitti:

        Kyllä Raamattu ja Raamatunhistoria kestää tieteellisen tarkastelun, mutta sen pitää
        olla REHELLISTÄ JA VAILLA VÄÄRIÄ ennakko-odotuksia.

        Kyllähän jos ollaan tarkoitushakuisia saa Raamatun lyötyä ristille, mutta moinen on
        vahingollista ja vie harjoittajansa helvettiin, mikäli eivät ajoissa kadu tekojaan ja tee
        niistä parannusta.

        Ainoa oikea kriittisyys Raamattua kohtaan on tekstikriittisyys, eli seuraa kysymys, että
        miten tarkka ja alkutekstin mukainen on käyttämämme raamatunkäännös?

        Mutta luonnollisesti itse Raamatun sisältöä ei saa kritisoida, sillä se on meille
        annettu tietty Jumalan ilmoitus ja hänen Henkensä innoittamana kirjoitettu.

        "Mutta luonnollisesti itse Raamatun sisältöä ei saa kritisoida, sillä se on meille
        annettu tietty Jumalan ilmoitus ja hänen Henkensä innoittamana kirjoitettu."

        Raamatun sisältö on muinaisten beduiinien satuilua.
        Eikä haittaa vaikka uhkaillaan helvetillä koska helvetti on osa kyseistä satua.


      • satukirja vain kirjoitti:

        "Mutta luonnollisesti itse Raamatun sisältöä ei saa kritisoida, sillä se on meille
        annettu tietty Jumalan ilmoitus ja hänen Henkensä innoittamana kirjoitettu."

        Raamatun sisältö on muinaisten beduiinien satuilua.
        Eikä haittaa vaikka uhkaillaan helvetillä koska helvetti on osa kyseistä satua.

        Raamattu ei ole mikään satukirja, ei ainakaan uskoville, sillä se ohjaa arvoja ja
        asenteita, eikä Raamatussa ole mitään mikä ei olisi totta.

        Vain täydellisen tietämätön tai/ja Jumalan vihaaja voi pitää Raamattua satukirjana.
        Mikä muu kirja alkaa niin majesteettisesti ja totuudellisesti kuin Raamattu, kun se sanoo: Alussa loi Jumala taivaan ja maan.

        Suosittelen satukirjalle tutustumista Raamattuun. Mikään muu kirja ei ole niin tarkka ja puolueeton kuin Raamattu kun se esim. kuvaa Israelin muinaishistoriaa.

        Jos aviopuolisot tekisivät niinkuin Raamattu ohjaa, eli ottaisivat Jumalan mukaan
        perhe-elämään saataisiin avioeroja pudotettua ronskisti; mutta tavallinen ihminen
        on niin ylpeä ja tietämätön, ettei halua avata vanhaa kirjaa Raamattua ja etsiä
        sieltä elämänohjeet. Avioerot ovat kuin syöpä, joka nakertaa yhetiskunnan perustaa.


      • satukirja vain
        miikanaahum kirjoitti:

        Raamattu ei ole mikään satukirja, ei ainakaan uskoville, sillä se ohjaa arvoja ja
        asenteita, eikä Raamatussa ole mitään mikä ei olisi totta.

        Vain täydellisen tietämätön tai/ja Jumalan vihaaja voi pitää Raamattua satukirjana.
        Mikä muu kirja alkaa niin majesteettisesti ja totuudellisesti kuin Raamattu, kun se sanoo: Alussa loi Jumala taivaan ja maan.

        Suosittelen satukirjalle tutustumista Raamattuun. Mikään muu kirja ei ole niin tarkka ja puolueeton kuin Raamattu kun se esim. kuvaa Israelin muinaishistoriaa.

        Jos aviopuolisot tekisivät niinkuin Raamattu ohjaa, eli ottaisivat Jumalan mukaan
        perhe-elämään saataisiin avioeroja pudotettua ronskisti; mutta tavallinen ihminen
        on niin ylpeä ja tietämätön, ettei halua avata vanhaa kirjaa Raamattua ja etsiä
        sieltä elämänohjeet. Avioerot ovat kuin syöpä, joka nakertaa yhetiskunnan perustaa.

        Hassuja kirjoitat. Raamattu on kirja muiden joukossa.
        Ei mitään erikoista.

        Tuli sotka, suora lintu;
        lenteä lekuttelevi
        etsien pesän sijoa,
        asuinmaata arvaellen.


      • huh huh
        huhuhuhuhuhuh kirjoitti:

        kerro mikä noista väittämistä ei pidä paikkaansa

        Riippuu tietenkin siitä mitä ottaa lähtökohdaksi. Jos uskoo tieteellisiin todisteisiin niin mikään noista ei pitänyt paikkansa. Jos ottaa uskon niin mikä tahansa pitää paikkansa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      179
      1756
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      108
      987
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      94
      874
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      19
      683
    5. 51
      655
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      41
      567
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      164
      523
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      518
    9. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      24
      475
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      193
      466
    Aihe