Duster Vs. Avensis

Romaniasta rautaa

Nyt kun nämä edulliset vaihtoehtoautot nykyään puhuttavat, päätin vertailla kahta suunnilleen samanhintaista halpista ja mitä rahalla saa. Näissähän jaksetaan aina korostaa sitä, minkälaisen vastineen auto antaa rahalle.

Varteenotettava malli Dacialta, eli Duster Laureate 1,5 dci irtoaa 22 300 eurolla. Eli parisen tonnia halvemmalla kuin Avensis.
Daciaan tuolla rahalla saa nykyaikaisen pieniruokaisen commonrail dieselin, sähköisesti ohjattavan nelivedon ja kaikki perushilppeet ilmastoinnista sekä ESP:stä lähtien. Autossa on myös nykyaikainen nelivalojärjestelmä. Daciassa myös vetokyky on Avensista parempi, mikä on tärkeää monille kärryn vetäjille.

Avessa saa joitakin mukavuusvarusteita (ei montaa) enemmän, mutta muussa suhteessa auto ei ole juurikaan parempi verrattuna Dacian maasturin kanssa. Tilat ja kontti sekä monikäyttöisyys samaa luokkaa, takuu täysin sama ja jälleenmyyntiarvo sekä imago suunnilleen samalla tasolla. Myös ajettavuudet ovat lähellä toisiaan.

Väitän, että Dacian ostamalla tekee paremmat kaupat, kun auto on uutenakin halvempi, mutta rahaan saa huimasti enemmän autoa, kuten nelivedon jne....
Jos halvempaa hinnan erotusta haluaa käyttää Dusterin varusteluun, erotuksella saa Dusteriin mm. nahkaverhoilun, bluetooth audiokeskuksen tai vaikkapa kromisomisteita jolloin käsissä onkin jo selvästi hulppeampi auto kuin Avensis.

90

1481

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Osta,osta,osta------

      vaan sellainen Da,da, dacia jos se sinusta on noin hyvä.
      Kommarien kuuluukin ostaa aatteen veljien valmistama
      mahtava sosialismin saavutus ja mieluusti punaisena.
      Meiillä kapitalisteilla onneksi on valinnan vapaus.

      • ...???

        Miksi vertaat kahta koriratkaisultaan täysin erilaista autoa? Haluatko lemmikiksi tanskandogin vai marsun. Kysymys on yhtä järkevä.


      • ceaucescun perintö
        ...??? kirjoitti:

        Miksi vertaat kahta koriratkaisultaan täysin erilaista autoa? Haluatko lemmikiksi tanskandogin vai marsun. Kysymys on yhtä järkevä.

        Milläs rahalla Dacian saa näin hulppeaksi?

        - Etusäleikkö: korinvärinen, krominen logo
        - LED-takavalot
        - Audiojärjestelmän säätimet ohjauspyörässä
        - ABS & EBD
        - Brake Assist (BA) -hätäjarrutustehostin
        - VSC ajonvakautus
        - Turvatyynyt 7 kpl (etu, sivu, ikkunat kuljettajan polviturvatyyny)
        - Etusumuvalot
        - Peruutuskamera
        - Automaattinen dual-ilmastointi
        - Toyota Touch & Go (kosketusnäyttö, peruutuskamera, navigointi, liikenneinfo, nopeusrajoitus- ja nopeuskamerailmoitin, mobiilipalvelut ja paikkatieto-internethaut)
        - Peruutuskameran näyttö keskikonsolissa
        - 17" kevytmetallivanteet 10-puolaiset (215/55R17)
        - LED-päiväajovalot
        - Bi-xenon kaasupurkausajovalot AFS-kaarrevalojärjestelmällä
        - Sähkötoimisesti kääntyvät ovipeilit
        - Täysnahkaverhoilu
        - Panoraamakatto (Wagon)
        - Radio, CD-soitin MP3/WMA-tiedostojen soittomahdollisuus CD:ltä, Aux-In -liitäntä, Bluetooth® handsfree, 11 kaiutinta, Premium Sound system)
        - Etuistuimet, sähkösäätöiset (8-suuntainen säätö)

        Avensiksen varusteet yllä.


      • Hilavitkutin Ave
        ceaucescun perintö kirjoitti:

        Milläs rahalla Dacian saa näin hulppeaksi?

        - Etusäleikkö: korinvärinen, krominen logo
        - LED-takavalot
        - Audiojärjestelmän säätimet ohjauspyörässä
        - ABS & EBD
        - Brake Assist (BA) -hätäjarrutustehostin
        - VSC ajonvakautus
        - Turvatyynyt 7 kpl (etu, sivu, ikkunat kuljettajan polviturvatyyny)
        - Etusumuvalot
        - Peruutuskamera
        - Automaattinen dual-ilmastointi
        - Toyota Touch & Go (kosketusnäyttö, peruutuskamera, navigointi, liikenneinfo, nopeusrajoitus- ja nopeuskamerailmoitin, mobiilipalvelut ja paikkatieto-internethaut)
        - Peruutuskameran näyttö keskikonsolissa
        - 17" kevytmetallivanteet 10-puolaiset (215/55R17)
        - LED-päiväajovalot
        - Bi-xenon kaasupurkausajovalot AFS-kaarrevalojärjestelmällä
        - Sähkötoimisesti kääntyvät ovipeilit
        - Täysnahkaverhoilu
        - Panoraamakatto (Wagon)
        - Radio, CD-soitin MP3/WMA-tiedostojen soittomahdollisuus CD:ltä, Aux-In -liitäntä, Bluetooth® handsfree, 11 kaiutinta, Premium Sound system)
        - Etuistuimet, sähkösäätöiset (8-suuntainen säätö)

        Avensiksen varusteet yllä.

        Ei Avensiksesta Hyvää ajettavaa saa vaikka ostaisi mitä heebeleitä!!! Eikä Toyotan moottoreita nykyaikaiseksi, ennen kuin saavat BMW, PSAn ja Mazdan koneet nokalle!!!


      • hilavitkutin datsia
        Hilavitkutin Ave kirjoitti:

        Ei Avensiksesta Hyvää ajettavaa saa vaikka ostaisi mitä heebeleitä!!! Eikä Toyotan moottoreita nykyaikaiseksi, ennen kuin saavat BMW, PSAn ja Mazdan koneet nokalle!!!

        Onkos Duster sitten sen kummempi. Epäilen.


      • da-da-datcia
        hilavitkutin datsia kirjoitti:

        Onkos Duster sitten sen kummempi. Epäilen.

        Dacian moottorihan onkin alansa huippua, kuten tuosta alempaa näkyy: kovimmassa myllyssä huimat 110 konia.


      • Led ?
        ceaucescun perintö kirjoitti:

        Milläs rahalla Dacian saa näin hulppeaksi?

        - Etusäleikkö: korinvärinen, krominen logo
        - LED-takavalot
        - Audiojärjestelmän säätimet ohjauspyörässä
        - ABS & EBD
        - Brake Assist (BA) -hätäjarrutustehostin
        - VSC ajonvakautus
        - Turvatyynyt 7 kpl (etu, sivu, ikkunat kuljettajan polviturvatyyny)
        - Etusumuvalot
        - Peruutuskamera
        - Automaattinen dual-ilmastointi
        - Toyota Touch & Go (kosketusnäyttö, peruutuskamera, navigointi, liikenneinfo, nopeusrajoitus- ja nopeuskamerailmoitin, mobiilipalvelut ja paikkatieto-internethaut)
        - Peruutuskameran näyttö keskikonsolissa
        - 17" kevytmetallivanteet 10-puolaiset (215/55R17)
        - LED-päiväajovalot
        - Bi-xenon kaasupurkausajovalot AFS-kaarrevalojärjestelmällä
        - Sähkötoimisesti kääntyvät ovipeilit
        - Täysnahkaverhoilu
        - Panoraamakatto (Wagon)
        - Radio, CD-soitin MP3/WMA-tiedostojen soittomahdollisuus CD:ltä, Aux-In -liitäntä, Bluetooth® handsfree, 11 kaiutinta, Premium Sound system)
        - Etuistuimet, sähkösäätöiset (8-suuntainen säätö)

        Avensiksen varusteet yllä.

        LED-takavalot on huonot ei edes sulata valoista lumia pois, joten perinteiset on paremmat ja turvallisemmat.


      • Laiska, ehkä deeku
        Led ? kirjoitti:

        LED-takavalot on huonot ei edes sulata valoista lumia pois, joten perinteiset on paremmat ja turvallisemmat.

        Lumiharja on sitä varten. Vai miten laiska olet?


      • Säteileekö, valot
        Laiska, ehkä deeku kirjoitti:

        Lumiharja on sitä varten. Vai miten laiska olet?

        Lumiharja ei pyyhi ajaessa. Tietenkin jos vaimosi juoksee autosi perässä ja pyyhkiin Lumiharjalla takavalot puhtaaksi, niin toimiihan se noinkin.


      • Näin se vaa on
        ceaucescun perintö kirjoitti:

        Milläs rahalla Dacian saa näin hulppeaksi?

        - Etusäleikkö: korinvärinen, krominen logo
        - LED-takavalot
        - Audiojärjestelmän säätimet ohjauspyörässä
        - ABS & EBD
        - Brake Assist (BA) -hätäjarrutustehostin
        - VSC ajonvakautus
        - Turvatyynyt 7 kpl (etu, sivu, ikkunat kuljettajan polviturvatyyny)
        - Etusumuvalot
        - Peruutuskamera
        - Automaattinen dual-ilmastointi
        - Toyota Touch & Go (kosketusnäyttö, peruutuskamera, navigointi, liikenneinfo, nopeusrajoitus- ja nopeuskamerailmoitin, mobiilipalvelut ja paikkatieto-internethaut)
        - Peruutuskameran näyttö keskikonsolissa
        - 17" kevytmetallivanteet 10-puolaiset (215/55R17)
        - LED-päiväajovalot
        - Bi-xenon kaasupurkausajovalot AFS-kaarrevalojärjestelmällä
        - Sähkötoimisesti kääntyvät ovipeilit
        - Täysnahkaverhoilu
        - Panoraamakatto (Wagon)
        - Radio, CD-soitin MP3/WMA-tiedostojen soittomahdollisuus CD:ltä, Aux-In -liitäntä, Bluetooth® handsfree, 11 kaiutinta, Premium Sound system)
        - Etuistuimet, sähkösäätöiset (8-suuntainen säätö)

        Avensiksen varusteet yllä.

        Toyota Touch&Go ei kuulu Avensiksen varusteisiin ja ESP ja ABS on Dusterissa.
        Lisäksi Dusteriin voi tarvittaessa laittaa vaikka Hellan Sumarit ja nahkaverhoilun saa. Vanteita saa jokaisesta Varaosaliikkestä


      • PILLUY NAWREPOK aö>o
        Säteileekö, valot kirjoitti:

        Lumiharja ei pyyhi ajaessa. Tietenkin jos vaimosi juoksee autosi perässä ja pyyhkiin Lumiharjalla takavalot puhtaaksi, niin toimiihan se noinkin.

        Buhhahahahhahahahhaahahhahahahahahaahahahhaah sulla ei edes ole vaimoa, kommari-dusteri bubhahahahahahash OJKLFGCZ L,GJHXAKSÖÄLM X€DKJL,FDKXHJNMLDJKNMXGJFJNMG,XLÄRB HAISDT VBUT6UER


      • katopa www.toyota.fi
        Näin se vaa on kirjoitti:

        Toyota Touch&Go ei kuulu Avensiksen varusteisiin ja ESP ja ABS on Dusterissa.
        Lisäksi Dusteriin voi tarvittaessa laittaa vaikka Hellan Sumarit ja nahkaverhoilun saa. Vanteita saa jokaisesta Varaosaliikkestä

        Tiedätkö edes mikä Avensis on tai mikä on Touch & Go?


      • DA DA DACIAAAAAAAAAA
        Hilavitkutin Ave kirjoitti:

        Ei Avensiksesta Hyvää ajettavaa saa vaikka ostaisi mitä heebeleitä!!! Eikä Toyotan moottoreita nykyaikaiseksi, ennen kuin saavat BMW, PSAn ja Mazdan koneet nokalle!!!

        Taidat omistaa DACIA dusterin joo kyllä se on uutena saman arvoinen kun ave 5-6 vuotta käytettynä että revi siiiitä!!!!!! Mutta sanon teille DACIA pellet että kuljen ennen vaikka kännissä kontaten kesät talvet kuin DACIA:lla ainakin konttaaminen on turvallisenpaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Eikä tartte hävetä jos joku vaikka sattuis näkee!


      • kesäranta

        taitaa olla taas joku maalaispöljä pellonvieruksien tallaaja,joka tienaa kympin tunti ja pitää itseään porvarina ,kun tommosia juttelee.


      • kesäranta.
        DA DA DACIAAAAAAAAAA kirjoitti:

        Taidat omistaa DACIA dusterin joo kyllä se on uutena saman arvoinen kun ave 5-6 vuotta käytettynä että revi siiiitä!!!!!! Mutta sanon teille DACIA pellet että kuljen ennen vaikka kännissä kontaten kesät talvet kuin DACIA:lla ainakin konttaaminen on turvallisenpaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Eikä tartte hävetä jos joku vaikka sattuis näkee!

        taitaa taas olla joku maalaispoju asialla,ainakin teksti vaikuttaa siltä.


      • kesäranta.
        katopa www.toyota.fi kirjoitti:

        Tiedätkö edes mikä Avensis on tai mikä on Touch & Go?

        lopettakaa jo nyt pikku hiljaa noista saatanan riisipusseista puhe kun autoista puhutaan.


    • mutta sun älylläs...

      Nyt et ota sitä huomioon, että vertaat Dacia Dusterin parasta malliversiota Toyota Avensiksen karvalakkiversioon.

    • Romanian tehotykki

      Dusterin huippunopeus 171 km/h. Maksimiteho 110 hv. Kertoo kaiken.

      • Niinpä...

        Meinaatko että 171 km/h huippunopeus ei riitä? Muistaakseni Suomessa ei yleisillä teillä saa missään ajaa kovempaa kuin 120 km/h, joten minusta Dusterin huippunopeus on enemmän kuin riittävä.

        Ja kyllä se 110 hevosvoimaakin riittää ihan kivasti 1300 kiloiseen autoon. Vääntöä myllystä kuitenkin löytyy mukavat 240Nm

        Aikaisemmalle kirjoittajalle: Ostajaa varmaan kinnostaa mitä käytettävissä olevalla rahalla saa. Jos Dusterin paras versio maksaa saman verran kuin Avensiksen karvalakkimalli, niin silloin niitä verrataan keskenään.

        Minusta Dacian pahin heikkous on heikohko törmäysturvallisuus. Euro NCAP testissä tuloksena vain 3 tähteä.


    • pelle,pelle

      sama juttu myöskin foordin sivuilla verrattu vain focucseen!!!!

    • Eri koneet vertailus

      Idiootti ketjun aloittaja. Kirjoituksesi on pelkästään vitttuilua.

      Muuten tuo duster on ihan kelpo vehje samoin kuin avensis.

      • sitä itseään,...

        ..mutta olette ansainneet sen, koska käytte jatkuvasti sepustamassa satuja ja
        v i t t u i l e m a s s a muilla palstoilla! Sitä niittää mitä kylvää sanoisi vanha kansa.


      • Toyota haisee
        sitä itseään,... kirjoitti:

        ..mutta olette ansainneet sen, koska käytte jatkuvasti sepustamassa satuja ja
        v i t t u i l e m a s s a muilla palstoilla! Sitä niittää mitä kylvää sanoisi vanha kansa.

        Anjovis on niin pyllystä että Dusterkin on premium-luokan auto sen rinnalla, kaikki ovat, jopa Ligier-mopoautoni.


      • jake18
        Toyota haisee kirjoitti:

        Anjovis on niin pyllystä että Dusterkin on premium-luokan auto sen rinnalla, kaikki ovat, jopa Ligier-mopoautoni.

        Jotain koetan vastailla edelliseen kysymykseen:
        - Etusäleikkö: korinvärinen, krominen logo: krominen logo on, mitähän merkitystä silläkin on?
        - LED-takavalot ovat huonommat kuin tavalliset, ne eivät sulata lunta
        - Audiojärjestelmän säätimet ohjauspyörässä. Ratti on ratti eikä siinä tarvita lisähärpäkkeitä.
        - ABS & EBD. Kaikki luistonestot on
        - Brake Assist (BA) -hätäjarrutustehostin. Ei ole enkä tiedä saako.
        - VSC ajonvakautus. Ajonvakautus on
        - Turvatyynyt 7 kpl (etu, sivu, ikkunat kuljettajan polviturvatyyny). Tyynyjä on neljä.
        - Etusumuvalot. On
        - Peruutuskamera. Rahalla varmman saa, noin 200 €
        - Automaattinen dual-ilmastointi. En tiedä saako. Omasta mielestäni ei välttämätön.
        - Toyota Touch & Go (kosketusnäyttö, peruutuskamera, navigointi, liikenneinfo, nopeusrajoitus- ja nopeuskamerailmoitin, mobiilipalvelut ja paikkatieto-internethaut). Kaikenlaiset kosketusnäytöt eivät mielestäni autoon kuulu. Kunnon säätimet, mitä tarvitaan.
        - Peruutuskameran näyttö keskikonsolissa. Joku kiinalainen versio oli myynissä noin satasella.
        - 17" kevytmetallivanteet 10-puolaiset (215/55R17). Suattaapi suahakin. Onko ne puolasta?
        - LED-päiväajovalot. Kyllä saa, hintaa en tiedä.
        - Bi-xenon kaasupurkausajovalot AFS-kaarrevalojärjestelmällä. Joku pitää kaarrevaloista, joku tyttäristä
        - Sähkötoimisesti kääntyvät ovipeilit. On jo
        - Täysnahkaverhoilu. Kyllä saa, hinta ei tiedossa
        - Panoraamakatto (Wagon). Panokettoa ei tietääkseni saa. Muutoin kyllä saa
        - Radio, CD-soitin MP3/WMA-tiedostojen soittomahdollisuus CD:ltä, Aux-In -liitäntä, Bluetooth® handsfree, 11 kaiutinta, Premium Sound system). Sitä saa, mitä tilaa. 12 kaiutinta tilauksessa.
        - Etuistuimet, sähkösäätöiset (8-suuntainen säätö). Etuistuimet on, säätyvät eteen ja taake. Sivulle ei mene.


      • itäblokin
        jake18 kirjoitti:

        Jotain koetan vastailla edelliseen kysymykseen:
        - Etusäleikkö: korinvärinen, krominen logo: krominen logo on, mitähän merkitystä silläkin on?
        - LED-takavalot ovat huonommat kuin tavalliset, ne eivät sulata lunta
        - Audiojärjestelmän säätimet ohjauspyörässä. Ratti on ratti eikä siinä tarvita lisähärpäkkeitä.
        - ABS & EBD. Kaikki luistonestot on
        - Brake Assist (BA) -hätäjarrutustehostin. Ei ole enkä tiedä saako.
        - VSC ajonvakautus. Ajonvakautus on
        - Turvatyynyt 7 kpl (etu, sivu, ikkunat kuljettajan polviturvatyyny). Tyynyjä on neljä.
        - Etusumuvalot. On
        - Peruutuskamera. Rahalla varmman saa, noin 200 €
        - Automaattinen dual-ilmastointi. En tiedä saako. Omasta mielestäni ei välttämätön.
        - Toyota Touch & Go (kosketusnäyttö, peruutuskamera, navigointi, liikenneinfo, nopeusrajoitus- ja nopeuskamerailmoitin, mobiilipalvelut ja paikkatieto-internethaut). Kaikenlaiset kosketusnäytöt eivät mielestäni autoon kuulu. Kunnon säätimet, mitä tarvitaan.
        - Peruutuskameran näyttö keskikonsolissa. Joku kiinalainen versio oli myynissä noin satasella.
        - 17" kevytmetallivanteet 10-puolaiset (215/55R17). Suattaapi suahakin. Onko ne puolasta?
        - LED-päiväajovalot. Kyllä saa, hintaa en tiedä.
        - Bi-xenon kaasupurkausajovalot AFS-kaarrevalojärjestelmällä. Joku pitää kaarrevaloista, joku tyttäristä
        - Sähkötoimisesti kääntyvät ovipeilit. On jo
        - Täysnahkaverhoilu. Kyllä saa, hinta ei tiedossa
        - Panoraamakatto (Wagon). Panokettoa ei tietääkseni saa. Muutoin kyllä saa
        - Radio, CD-soitin MP3/WMA-tiedostojen soittomahdollisuus CD:ltä, Aux-In -liitäntä, Bluetooth® handsfree, 11 kaiutinta, Premium Sound system). Sitä saa, mitä tilaa. 12 kaiutinta tilauksessa.
        - Etuistuimet, sähkösäätöiset (8-suuntainen säätö). Etuistuimet on, säätyvät eteen ja taake. Sivulle ei mene.

        maissa ei ole ollut tapana kehittää "valmista tuotetta"
        Kansalle annetaan vain välttämätön hieman tingittynä.


      • sakke
        itäblokin kirjoitti:

        maissa ei ole ollut tapana kehittää "valmista tuotetta"
        Kansalle annetaan vain välttämätön hieman tingittynä.

        Autonvalmistajien kannattaisi panostaa esim. seuraaviin seikkoihin:

        -sähköhärpäkkeiden ("välttämättömien") toimivuus. Nykyautoissa niitä on liikaa ja siksikin häiriöt ovat lisääntyneet
        -maavara ns. tavallisiin autoihin. Onko saatava kohtuullisella maavaralla olevaa tavallista autoa, maasturia ei moni tarvitse? Autot madaltuvat koko ajan. hyvä niillä on tasaisella tiellä ajella, mutta huono tie on tuskaa. Samoin veto-ominaisuuksia ei ole juurikaan vaikka saisi vetääkin. Jo 1000 kg: n paino on monelle autolle liikaa.
        -ruostesuojaus. Testien mukaan monissa autoissa retuperällä. Dusterissa muuten parempi kuin japseissa
        -roiskeläpät vakioiksi, oma auto ja naapurin auto säästyisi (lentävät kivet ja nastat)
        -puskurit puskemista, ei ulkonäköä varten
        -kosketusnäyttö ei todellakaan sovi autoon, eikä muukaan liiallinen nippelihienous


      • Du-du-duster ROM
        sakke kirjoitti:

        Autonvalmistajien kannattaisi panostaa esim. seuraaviin seikkoihin:

        -sähköhärpäkkeiden ("välttämättömien") toimivuus. Nykyautoissa niitä on liikaa ja siksikin häiriöt ovat lisääntyneet
        -maavara ns. tavallisiin autoihin. Onko saatava kohtuullisella maavaralla olevaa tavallista autoa, maasturia ei moni tarvitse? Autot madaltuvat koko ajan. hyvä niillä on tasaisella tiellä ajella, mutta huono tie on tuskaa. Samoin veto-ominaisuuksia ei ole juurikaan vaikka saisi vetääkin. Jo 1000 kg: n paino on monelle autolle liikaa.
        -ruostesuojaus. Testien mukaan monissa autoissa retuperällä. Dusterissa muuten parempi kuin japseissa
        -roiskeläpät vakioiksi, oma auto ja naapurin auto säästyisi (lentävät kivet ja nastat)
        -puskurit puskemista, ei ulkonäköä varten
        -kosketusnäyttö ei todellakaan sovi autoon, eikä muukaan liiallinen nippelihienous

        Kosketusnäyttö ei sovi köyhän kommunistin lompakolle.


      • Sakke -koira
        Du-du-duster ROM kirjoitti:

        Kosketusnäyttö ei sovi köyhän kommunistin lompakolle.

        Siis vielä sivuuttaen tuon edellisen terävän kommentoijan, autonvalmistajien tulisi kiinnittää huomiota vääntöön huipputehojen sijaan. Kukaan Suomessa eikä muuallakaan tarvitse 200 km/ h nopeuksia eikä lähellekään. Samoin ykkösvaihde saisi olla lyhyt, mikä helpottaisi kärrin vetoa ja liikkeelle lähtöä hankalissa paikoissa.

        Kiteytetysti: jos ajelet vain hyvillä teillä ja haluat hipelöidä auton nappuloita niin Avensis, mutta jos haluat autoon monikäyttöisyyttä edullisesti ja hipelöidä sitten ihan muuta, se on sitten Duster. Se ei maksa;Da, Da!


    • duster-hipelöijä

      Itsetyydytys julkisella paikalla on rikos, Sakke-koira.

    • Koira kirjoitti

      Kukin tyydyttyy tavallaan, itse tyydytyn muutoin kuin itsestäni. En kuten edellisen kirjoittaja.

      • nimism.

        Daciaa voi verrata aivan hyvin mihin tahansa muuhunkin kulkuneuvoon. Esim. Volkkariin, Audiin, Bemariin ym. Normaalikäytössä Dacia Duster on varmaan parempi kuin yksikään näistä edellämainituista. Toyota voi kyllä hyvinkin olla parempi, jos engelsmannit vaan eivät ole tunaroineet sitä kasatessaan.


      • jussi ö. virtanen
        nimism. kirjoitti:

        Daciaa voi verrata aivan hyvin mihin tahansa muuhunkin kulkuneuvoon. Esim. Volkkariin, Audiin, Bemariin ym. Normaalikäytössä Dacia Duster on varmaan parempi kuin yksikään näistä edellämainituista. Toyota voi kyllä hyvinkin olla parempi, jos engelsmannit vaan eivät ole tunaroineet sitä kasatessaan.

        Dacia Duster on premium-luokan aito maasturi, paljon laadukkaampi kuin esim. Toyota Land Cruiser. Itse ainakin ajan mieluummin eurooppalaisella laatupelillä kuin japanilaisella ylihintaisella vikasäkillä.


      • SeNo
        jussi ö. virtanen kirjoitti:

        Dacia Duster on premium-luokan aito maasturi, paljon laadukkaampi kuin esim. Toyota Land Cruiser. Itse ainakin ajan mieluummin eurooppalaisella laatupelillä kuin japanilaisella ylihintaisella vikasäkillä.

        Katoppa parinkymmenen vuoden ja miljoonan kilometrin jälkeen, että mikä se vikapesä olikaan.Maailma on pullollaan miljoona kilometrä ajettuja Tojon Land Cruisereita mutta erittäin vähän esiintyy oikeastaan mitään muita samanlaisen rääkin ja ajomäärän läpikäyneitä kulkuneuvoja. Pitäis ensin olla tuolla kansainvälisissä tehtävissä eri aloilla ja tulla sitten vasta sitä lärviä aukomaan. Tojon Land Cruiser sekä Hilux ovat täysin ylivoimaisia maailman vaikeimmissa olosuhteissa. Kuumuudessa sekä kylmyydessä. Kyllä tosiasiakkaat tietävät mihin voi luottaa. Toyota Hilux on ylivoimaisesti suosituin pick-up kautta maailman. Ei se turhan takia kärkipaikalla ole. Nykyiset jenkkipelit kypsyy viidessäkymmenessätuhannessa kilometrissä. Volkkarin Amarokilla ei uskalla lähteä edes kotijärvelle kalaan.


      • eipä tiedä
        SeNo kirjoitti:

        Katoppa parinkymmenen vuoden ja miljoonan kilometrin jälkeen, että mikä se vikapesä olikaan.Maailma on pullollaan miljoona kilometrä ajettuja Tojon Land Cruisereita mutta erittäin vähän esiintyy oikeastaan mitään muita samanlaisen rääkin ja ajomäärän läpikäyneitä kulkuneuvoja. Pitäis ensin olla tuolla kansainvälisissä tehtävissä eri aloilla ja tulla sitten vasta sitä lärviä aukomaan. Tojon Land Cruiser sekä Hilux ovat täysin ylivoimaisia maailman vaikeimmissa olosuhteissa. Kuumuudessa sekä kylmyydessä. Kyllä tosiasiakkaat tietävät mihin voi luottaa. Toyota Hilux on ylivoimaisesti suosituin pick-up kautta maailman. Ei se turhan takia kärkipaikalla ole. Nykyiset jenkkipelit kypsyy viidessäkymmenessätuhannessa kilometrissä. Volkkarin Amarokilla ei uskalla lähteä edes kotijärvelle kalaan.

        Yli 600000km ajetut on näköjään enimmäkseen mersuja: http://www.nettiauto.com/listAdvSearchFindAgent.php?id=86709688&tb=tmp_find_agent&PN[0]=adv_search&PL[0]=advSearch.php?@qs=Y?id=86709688@tb=tmp_find_agent


      • ...

      • Kilu Vilu
        SeNo kirjoitti:

        Katoppa parinkymmenen vuoden ja miljoonan kilometrin jälkeen, että mikä se vikapesä olikaan.Maailma on pullollaan miljoona kilometrä ajettuja Tojon Land Cruisereita mutta erittäin vähän esiintyy oikeastaan mitään muita samanlaisen rääkin ja ajomäärän läpikäyneitä kulkuneuvoja. Pitäis ensin olla tuolla kansainvälisissä tehtävissä eri aloilla ja tulla sitten vasta sitä lärviä aukomaan. Tojon Land Cruiser sekä Hilux ovat täysin ylivoimaisia maailman vaikeimmissa olosuhteissa. Kuumuudessa sekä kylmyydessä. Kyllä tosiasiakkaat tietävät mihin voi luottaa. Toyota Hilux on ylivoimaisesti suosituin pick-up kautta maailman. Ei se turhan takia kärkipaikalla ole. Nykyiset jenkkipelit kypsyy viidessäkymmenessätuhannessa kilometrissä. Volkkarin Amarokilla ei uskalla lähteä edes kotijärvelle kalaan.

        Nettiautosta, kun vilkaisin niin aika vähän on yli 600 000 ajettuja tojoja. Mites nyt selität tämän? Eurooppalaisia ja varsinkin mersuja moninkertainen määrä.


      • niintainäin
        Kilu Vilu kirjoitti:

        Nettiautosta, kun vilkaisin niin aika vähän on yli 600 000 ajettuja tojoja. Mites nyt selität tämän? Eurooppalaisia ja varsinkin mersuja moninkertainen määrä.

        syynä on suomessa oleva korkea elintaso. Suurimmalla osalla ihmisistä liikkuminen omalla autolla on niin tärkeä asia että aniharva haluaa ajaa noilla muutaman satasen kotteroilla joilla on ajettu yli puoli miljoonaa.


      • Katsotaanpa...
        SeNo kirjoitti:

        Katoppa parinkymmenen vuoden ja miljoonan kilometrin jälkeen, että mikä se vikapesä olikaan.Maailma on pullollaan miljoona kilometrä ajettuja Tojon Land Cruisereita mutta erittäin vähän esiintyy oikeastaan mitään muita samanlaisen rääkin ja ajomäärän läpikäyneitä kulkuneuvoja. Pitäis ensin olla tuolla kansainvälisissä tehtävissä eri aloilla ja tulla sitten vasta sitä lärviä aukomaan. Tojon Land Cruiser sekä Hilux ovat täysin ylivoimaisia maailman vaikeimmissa olosuhteissa. Kuumuudessa sekä kylmyydessä. Kyllä tosiasiakkaat tietävät mihin voi luottaa. Toyota Hilux on ylivoimaisesti suosituin pick-up kautta maailman. Ei se turhan takia kärkipaikalla ole. Nykyiset jenkkipelit kypsyy viidessäkymmenessätuhannessa kilometrissä. Volkkarin Amarokilla ei uskalla lähteä edes kotijärvelle kalaan.

        "Katoppa parinkymmenen vuoden ja miljoonan kilometrin jälkeen... Maailma on pullollaan miljoona kilometrä ajettuja Tojon Land Cruisereita"

        Kumma juttu kun noita ei kuitenkaan Suomeen ole montaakaan siunaantunut. Nettiautossa pistin hakukriteeriksi:
        - Tojota
        - Vanhempi kuin 1992-mallinen
        - Ajettu enemmän kuin 600 000 km

        Haku tuotti 12 osumaa. Näistä yksi oli -83 mallinen Corolla, jonka mittarilukemaksi ilmoitettiin yli 2 miljoonaa kilometriä. Ja sitä ei kyllä usko Kialakaan. Kukaan ei viitsi sellaisella kikottimella ajaa kahta miljoonaa. Toinen oli Hiace jonka mittarilukemaksi ilmoitettiin rapiat 55 miljoonaa kilometriä...

        Suurin uskottavan tuntuinen ajomäärä oli -90 mallisella Land Cruiserilla: 909 000 km. Tuokin kuitenkin jäi vielä kauaksi miljoonasta.

        Ja muutenkin: Halvinkin Land Cruiseri maksaa suomessa 77 000 euroa. Dustereita saa samalla rahalla 3 ja rahaa jää vielä 10 000 käyttämättäkin. Eli ei liene mikään yllätys että Land Cruiseri on joissakin asioissa vähän parempi.


    • petteri ja passat

      Terve, olen petteri ja ajan passatilla. Siis silloin kun se ei ole pajalla, lupailivat jouluksi kuntoon, mutta kokemus on osoittanut että loppiainen taitaa olla oikeampi ajankohta. Onneksi pajalta saa plussapisteitä.

    • gone to africa

      Yli 600 000 ajetut tojot on jo somaliassa ja sierra leonessa.

      • Toilooda

        Pistähän linkkiä tulemaan. Faktaa kehiin!


      • remuilija
        Toilooda kirjoitti:

        Pistähän linkkiä tulemaan. Faktaa kehiin!

        Petteri, Ford Focus Plussastakin saa plussapisteitä! Romalaisia autoja tekevät romanialaiset kerjäläiset, tai siis ne muuttivat Suomeen, kun jäivät työttömiksi ja ajelevat täällä tojoilla. Ne on ostettu halvalla corolla.


    • faktoja, sama hinta

      Katsotaan objektiivisesti, ilman turhaa kiihkoa, mitä suunnilleen samalla rahalla saa Avensikseen ja Daciaan. Tutkaillaanpa ensin autojen perusluonnetta, vertaan tässä Avensis-farmaria (wagon) Dusteriin, koska ne ovat lähinnä toisiaan käytön kannalta (kuormaus ym.)

      Avensis on Isossa-Britanniassa valmistettu, joko sedan- tai wagon-korimallilla saatavissa oleva, etuvetoinen keskiluokan henkilöauto. Pituus wagonina 478 cm, leveys 181 cm, korkeus 148 cm, tavaratila 543 l (normaali, takaistuimet käytössä).

      Dacia on Romaniassa valmistettu, kompaktin kokoluokan katumaasturi, joka on saatavissa etu- tai nelivetoisena. Pituus 431,5 cm, leveys 182,2 cm, korkeus 169,5 cm (kattokiskoilla), tavaratila 443 l (normaali, takaistuimet käytössä).

      Suorituskyky em. moottoreilla: Avensis 195 km/h, 0-100 10,6 s, 132 hv, 160 Nm (huom. bensa), CO2 150 g/km. Duster 168 km/h, 0-100 12,5 s, 109 hv, 240 Nm, CO2 137 g/km (huom. diesel).

      Suurin perävaunumassa: Avensis 1 400 kg (jarruitta 500 kg), Duster 1 500 kg (jarruitta 680 kg).

      Varusteet (Avensis matalin varustetaso "Terra" vs. Duster korkein varustetaso "Laureate"):
      * luistonesto ja ajonvakautus: kummassakin, lisäksi Avessa hätäjarrutehostin
      * ilmastointi: manuaalinen kummassakin, Avessa erillinen lämpötilansäätö kuskille ja etumatkustajalle
      * etusumuvalot: duster on, avensis ei
      * kauko-ohjattu keskuslukitus: kummassakin
      * bluetooth handsfree: Avensis ei, Duster lisävaruste (huomioitu alla hinnassa)
      * ikkunannostimet: kummassakin sähköiset edessä, veivit takana (Duster taakse saatavissa lisävarusteena, huomioitu alla hinnassa)
      * radio: Avensis 6-kaiutinta ja cd-radio, Duster osittainen radiovalmius, ei kaiuttimia (vain lisävarusteena, huomioitu alla hinnassa)
      * turvatyynyt: Avensis 7 kpl, Duster 4 kpl
      * ratin säädöt: Avensis korkeus- ja syvyys, Duster korkeus
      * vararengas: Avensis vain paikkaussarja, Duster saatavilla lisävarusteena huomioitu alla hinnassa)
      * takaistuin: Avensiksessa kääntyy suhteessa 60/40 tai kokonaan, Dusterissa 2/3 tai 1/3 tai kokonaan
      * verhoilu: kangas kummassakin, Dusteriin saatavilla puolinahka (huomioitu alla hinnassa)
      * ratin verhoilu: avensis uretaani, duster lisävarusteena nahka (huomioitu alla hinnassa)

      Ja tärkein, hinnat:
      Avensis (1,6 l bensiini wagon, 6-vaihteinen manuaali, ei metalliväriä, matalin varustetaso "Terra") 25 739,97 euroa.

      Duster (4x4 1,5 l diesel, 6-vaihteinen manuaali, metallivärillä, sähkötoimisilla takalaseilla, bluetooth-radiolla, comfort-varustepaketilla, vararenkaalla ja nahkaverhoilulla, korkein varustetaso "Laureate"), max. 25 923,45 euroa.

      • Vielä vertailua

        Jatkoa edelliseen:

        Neliveto: Duster on, Avensis ei
        Kunnollinen maavara: Duster on, Avensis ei
        Soveltuvuus vetoon: Duster on, Avensis ei niin hyvä
        Monikäyttöisyys parempi Dusterilla, kun taas Avensis parempi hyville teille ja kesäolosuhteisiin.


      • dududududududu
        Vielä vertailua kirjoitti:

        Jatkoa edelliseen:

        Neliveto: Duster on, Avensis ei
        Kunnollinen maavara: Duster on, Avensis ei
        Soveltuvuus vetoon: Duster on, Avensis ei niin hyvä
        Monikäyttöisyys parempi Dusterilla, kun taas Avensis parempi hyville teille ja kesäolosuhteisiin.

        Soveltuvuus vetoon on dusterilla käytännössä ihan sama kuin avella:

        Suurin perävaunumassa: Avensis 1 400 kg (jarruitta 500 kg), Duster 1 500 kg (jarruitta 680 kg).

        100 kg sinne tai tänne, jo monen muija painaa 100 kg


      • Kaukana_samasta
        dududududududu kirjoitti:

        Soveltuvuus vetoon on dusterilla käytännössä ihan sama kuin avella:

        Suurin perävaunumassa: Avensis 1 400 kg (jarruitta 500 kg), Duster 1 500 kg (jarruitta 680 kg).

        100 kg sinne tai tänne, jo monen muija painaa 100 kg

        Monellako on jarrullinen perävaunu? Avensiksella, kuten muillakaan tojoilla ei jarruttomalla saa laillisesti kustata juuri muuta kuin terveisiä. 180kg:n ero on merkittävä. Se on yli 4 isoa sementtisäkkiä tai tynnyrillinen öljyä.


      • Duster sopii sulle
        Kaukana_samasta kirjoitti:

        Monellako on jarrullinen perävaunu? Avensiksella, kuten muillakaan tojoilla ei jarruttomalla saa laillisesti kustata juuri muuta kuin terveisiä. 180kg:n ero on merkittävä. Se on yli 4 isoa sementtisäkkiä tai tynnyrillinen öljyä.

        Niin, jos on maajussi landepaukku duunari. Toimihenkilö, joka asuu kaupungissa pärjää hyvin Avella.


      • Ei ole
        dududududududu kirjoitti:

        Soveltuvuus vetoon on dusterilla käytännössä ihan sama kuin avella:

        Suurin perävaunumassa: Avensis 1 400 kg (jarruitta 500 kg), Duster 1 500 kg (jarruitta 680 kg).

        100 kg sinne tai tänne, jo monen muija painaa 100 kg

        Kaikista keveimmät jarruttomat kärryt painavat noin 160kg. Jos tältä pohjalta lähdetään laskemaan hyötykuormaa, joka kärrylle voidaan lastata, niin Aven perässä kulkee 340kg ja Dusterin perässä 520kg. Mielestäni tuo on huomattava ero.

        No, otetaanpa toinen esimerkki: Lainataan naapurilta tyttären muuttoa varten vähän suurempi kaksiakselinen kärry korokelaidoilla ja muovikuomulla. Painoja:
        - Kärry 270kg
        - Korokelaidat 35kg
        - Kuomu 40kg
        YHTEENSÄ: 345 kg

        Tälle kärrylle voidaan lastata Avensiksen perään 155kg kuormaa ja Dusterin perään 335kg. Ero on VALTAVA.


      • ei tarvi hikeentyä
        Ei ole kirjoitti:

        Kaikista keveimmät jarruttomat kärryt painavat noin 160kg. Jos tältä pohjalta lähdetään laskemaan hyötykuormaa, joka kärrylle voidaan lastata, niin Aven perässä kulkee 340kg ja Dusterin perässä 520kg. Mielestäni tuo on huomattava ero.

        No, otetaanpa toinen esimerkki: Lainataan naapurilta tyttären muuttoa varten vähän suurempi kaksiakselinen kärry korokelaidoilla ja muovikuomulla. Painoja:
        - Kärry 270kg
        - Korokelaidat 35kg
        - Kuomu 40kg
        YHTEENSÄ: 345 kg

        Tälle kärrylle voidaan lastata Avensiksen perään 155kg kuormaa ja Dusterin perään 335kg. Ero on VALTAVA.

        Jos haluat vedellä paria apulantasäkkiä vähän arkisemmalla autolla, siitä vain.


    • Kiala Viulu

      Dacia/Dusteria ei saatu myydyksi marraskuussa kuin vaivaiset 30 kpl onneksi, joten kyllä ihmiset tietävät ja tuntevat perin pohjin Dacia/Dusterin todella heikon laadun ja välttävät sen häpeällistä ostoa, josta ei seuraa kuin ikuisia vaikeuksia elämään.

      Http://db2.stb.s-msn.com/i/D2/EA929C35F92242D3E5894A3575E78.jpg

      • sitäsuntätä

        toki tuolla asiantuntemuksella kerrot myös mitkä ovat ne tekniset heikon laadun ongelmat dusterissa. Näitähän on jo pari vuotta ollut suomessa joten jonkinlaista faktaa on siis olemassa.
        Toki olen varma että teet listaa tästä heikosta laadusta niin me muutkin saamme saman tietouden kuin sinä.
        kiitos jo etukäteen.


      • Kiala Viulu
        sitäsuntätä kirjoitti:

        toki tuolla asiantuntemuksella kerrot myös mitkä ovat ne tekniset heikon laadun ongelmat dusterissa. Näitähän on jo pari vuotta ollut suomessa joten jonkinlaista faktaa on siis olemassa.
        Toki olen varma että teet listaa tästä heikosta laadusta niin me muutkin saamme saman tietouden kuin sinä.
        kiitos jo etukäteen.

        Eipä siinä listoja tarvita, kun ostajat ovat parhaimpia listoja ja välttävät heikkouksien ostoa. Sana kun kiertää hyvin tehokkaasti heikosta laadusta puskaradion kautta ja vain 30 kpl marraskuussa myytyä losoa rekisteriin.


      • Onneksi ei
        Kiala Viulu kirjoitti:

        Eipä siinä listoja tarvita, kun ostajat ovat parhaimpia listoja ja välttävät heikkouksien ostoa. Sana kun kiertää hyvin tehokkaasti heikosta laadusta puskaradion kautta ja vain 30 kpl marraskuussa myytyä losoa rekisteriin.

        edes tyhmimmät ja köyhimmätkään sukulaiset ole
        sortuneeet kommarikiikkudaatsiaan,ettei tarvi
        hävetä ja selitellä


      • Lama-aikanakin
        Onneksi ei kirjoitti:

        edes tyhmimmät ja köyhimmätkään sukulaiset ole
        sortuneeet kommarikiikkudaatsiaan,ettei tarvi
        hävetä ja selitellä

        kannattaa pitää jotain rajaa auton hankinnassa
        Peräti 30 suomalaista on sortunut Marraskuussa
        Mahtaa hävettää ja kaduttaaa.


      • sitäsuntätä
        Kiala Viulu kirjoitti:

        Eipä siinä listoja tarvita, kun ostajat ovat parhaimpia listoja ja välttävät heikkouksien ostoa. Sana kun kiertää hyvin tehokkaasti heikosta laadusta puskaradion kautta ja vain 30 kpl marraskuussa myytyä losoa rekisteriin.

        edelleen odotan sinulta listaa niistä vioista joita dacioissa tietämäsi mukaan on. Nyt ei ole kyse siitä kuinka monta niitä on missäkin kuussa myyty. Siitä voidaan keskustella myöhemmin.
        Joten sanasta miestä.


      • sitäsuntätä
        Lama-aikanakin kirjoitti:

        kannattaa pitää jotain rajaa auton hankinnassa
        Peräti 30 suomalaista on sortunut Marraskuussa
        Mahtaa hävettää ja kaduttaaa.

        Saanko kysyä kuinka sinun elämääsi vaikuttaa se mihin ihmiset rahansa laittavat? Ihan oikeasti, kerro omin sanoin tekeekö se sinun elämääsi yhtään onnellisemmaksi jos vaikkapa joku heittää sata tonnia autoon.


      • sitäsuntätä
        Onneksi ei kirjoitti:

        edes tyhmimmät ja köyhimmätkään sukulaiset ole
        sortuneeet kommarikiikkudaatsiaan,ettei tarvi
        hävetä ja selitellä

        oletko varma jos vaikka ovatkin ostaneet? Arvaisinko väärin ettet kuulu siihen listaan jolle he auto-ostoksiaan ilmoittavat?


    • vikalistan alku

      Dacian viat, osa 1. Valmistusmaa: Romania. Euroopan köyhimpiä maita, jossa valmistetaan autot orjatyövoimalla ja myydään kaikesta mahdollisesta tingittynä.

      • sitäsuntätä

        mitkä ovat ne kaikki mahdolliset tingityt asiat?


      • siinä muutamia
        sitäsuntätä kirjoitti:

        mitkä ovat ne kaikki mahdolliset tingityt asiat?

        - laatutaso ja ulkonäkö, kovaa muovia, "köyhä" ilme
        - turvatyynyjen määrä kilpailijoihin verrattuna
        - törmäystestissä 3/5 tähteä
        - hätäjarrutehostin puuttuu


      • On siinä
        sitäsuntätä kirjoitti:

        mitkä ovat ne kaikki mahdolliset tingityt asiat?

        meillä oikein varsinainen jankuttaja ja jääräpää.
        Jos jotain hevospelikaudella elävässä korruptoituneessa
        kommarivaltiossa valmistettua kotteroa ei ihmiset halua
        ostaa kuin 30 autoa kuukaudessa niin mitä listaa
        siitä nyt pitäisi värkätä. Ne surkimukset jotka kyseiseen
        kotteroon ovat viimeiset roponsa sijoittaneet niin
        laatikoot vaan listojaan kaikessa rauhassa. Eihän
        koko lullasta ole mitään kestävyyskokemusta.
        Törmäystestissä oli ainakin hevoskärryjen kanssa
        samaa tasoa. Romanialaista huipputeknologiaa,heh


      • sitäsuntätä
        On siinä kirjoitti:

        meillä oikein varsinainen jankuttaja ja jääräpää.
        Jos jotain hevospelikaudella elävässä korruptoituneessa
        kommarivaltiossa valmistettua kotteroa ei ihmiset halua
        ostaa kuin 30 autoa kuukaudessa niin mitä listaa
        siitä nyt pitäisi värkätä. Ne surkimukset jotka kyseiseen
        kotteroon ovat viimeiset roponsa sijoittaneet niin
        laatikoot vaan listojaan kaikessa rauhassa. Eihän
        koko lullasta ole mitään kestävyyskokemusta.
        Törmäystestissä oli ainakin hevoskärryjen kanssa
        samaa tasoa. Romanialaista huipputeknologiaa,heh

        no minä uskon että sinulla ei ole mitään mahdollisuutta esittää listaa dusterin vioista. Harmi, olisi ollut kiva tietää koska olen ostoaikeissa. Tuli taas näköjään tuo hevosmiesten tietotoimistokin todistettua. Jotenkin vaan ihmetyttää mikää on se selittämisen into asioista joista ei tuon taivaallista tiedä.


      • Ettet vaan olisi
        sitäsuntätä kirjoitti:

        no minä uskon että sinulla ei ole mitään mahdollisuutta esittää listaa dusterin vioista. Harmi, olisi ollut kiva tietää koska olen ostoaikeissa. Tuli taas näköjään tuo hevosmiesten tietotoimistokin todistettua. Jotenkin vaan ihmetyttää mikää on se selittämisen into asioista joista ei tuon taivaallista tiedä.

        jo ostanut ! Suosittelen rintapanssaria ,polvisuojia ja kypärää
        käytettäväksi ajon aikana niin ja kuulosuojia tietysti,kun sen
        törmäystestin tulos oli vain 3 pinnaa kun Avessa oli täydet 5.
        Tulos on julkaistu ja virallinen,eikä mistään hevosmiesten
        tietotoimistosta.


      • Vode 666
        siinä muutamia kirjoitti:

        - laatutaso ja ulkonäkö, kovaa muovia, "köyhä" ilme
        - turvatyynyjen määrä kilpailijoihin verrattuna
        - törmäystestissä 3/5 tähteä
        - hätäjarrutehostin puuttuu

        -laatutaso ihan riittävä niille joille auto on auto EI egon jatke
        -Turvatyynytkö sinut onnelliseksi tekee??? Ihan riittävästi niitäkin on...
        -Törmäystestissä 4/5 nykyään kun ESP pakollinen uusissa autoissa.
        -Hätäjarrutehostin löytyy, päivitä tietosi.

        Kohta sompailtu 90tkm Dusterilla ja EI mikään kiire vaihtaa pois. Toki alussa oli ongelmia muttaa takuu korvasi kaiken. Nytten vain tehoton lämmityslaite kiusaa kovemmilla pakkasilla -20-. Ja lastu takaa väänön riittävyyden...


      • romanian rautaa
        Vode 666 kirjoitti:

        -laatutaso ihan riittävä niille joille auto on auto EI egon jatke
        -Turvatyynytkö sinut onnelliseksi tekee??? Ihan riittävästi niitäkin on...
        -Törmäystestissä 4/5 nykyään kun ESP pakollinen uusissa autoissa.
        -Hätäjarrutehostin löytyy, päivitä tietosi.

        Kohta sompailtu 90tkm Dusterilla ja EI mikään kiire vaihtaa pois. Toki alussa oli ongelmia muttaa takuu korvasi kaiken. Nytten vain tehoton lämmityslaite kiusaa kovemmilla pakkasilla -20-. Ja lastu takaa väänön riittävyyden...

        Katohan satanistilla on laatuauto XD


      • rom(u) laatua
        Vode 666 kirjoitti:

        -laatutaso ihan riittävä niille joille auto on auto EI egon jatke
        -Turvatyynytkö sinut onnelliseksi tekee??? Ihan riittävästi niitäkin on...
        -Törmäystestissä 4/5 nykyään kun ESP pakollinen uusissa autoissa.
        -Hätäjarrutehostin löytyy, päivitä tietosi.

        Kohta sompailtu 90tkm Dusterilla ja EI mikään kiire vaihtaa pois. Toki alussa oli ongelmia muttaa takuu korvasi kaiken. Nytten vain tehoton lämmityslaite kiusaa kovemmilla pakkasilla -20-. Ja lastu takaa väänön riittävyyden...

        Ei ole minkäänlaista mainintaa hätäjarrutehostimesta ko. "auton" (=Rutsari) esitteessä valmistajan suom. nettisivuilla.


      • laatuauto
        On siinä kirjoitti:

        meillä oikein varsinainen jankuttaja ja jääräpää.
        Jos jotain hevospelikaudella elävässä korruptoituneessa
        kommarivaltiossa valmistettua kotteroa ei ihmiset halua
        ostaa kuin 30 autoa kuukaudessa niin mitä listaa
        siitä nyt pitäisi värkätä. Ne surkimukset jotka kyseiseen
        kotteroon ovat viimeiset roponsa sijoittaneet niin
        laatikoot vaan listojaan kaikessa rauhassa. Eihän
        koko lullasta ole mitään kestävyyskokemusta.
        Törmäystestissä oli ainakin hevoskärryjen kanssa
        samaa tasoa. Romanialaista huipputeknologiaa,heh

        on siinä miehelle.....taidat olla sinäkin tosi maalais tollo kun noin paljon hevosistakin tiedät.


    • Ratsia Rutsari go-go

      Listataanpas muutamia Avensiksen vakio- ja lisävarusteita, joita Rutsariin ei saa edes kovalla rahalla:

      - hätäjarrutehostin (vakiona jo perusversiossa)
      - kuljettajan polviturvatyyny (vakiona jo perusversiossa)
      - sivuturvatyynyt eli ns. turvaverhot koko kyljen mitalla (vakiona jo perusversiossa)
      - sadetunnistin (vakiona 2. varustelutasosta lähtien)
      - adaptiivinen vakionopeudensäädin (saatavana premium-varustustasoon)
      - kaistavahti (saatavana premium-varustustasoon)
      - automaattisesti himmentyvä taustapeili (vakiona 2. varustelutasosta lähtien)
      - avaimeton käynnistys ja ovienavaus (smart entry, vakiona 3. varustelutasosta lähtien)
      - kiinteä navigaattori peruutuskameralla ja puhelimen bluetooth-toiminnoilla (vakiona 2. varustetasosta lähtien), malliston huipulla ääniohjauksella (premium-varustetasossa)
      - valoautomatiikka (saatavilla 2. varustetasoon, 3. lähtien vakiona)
      - bi-xenon ajovalot kaarrejärjestelmällä (saatavilla 2. varustetasoon, 3. lähtien vakiona)
      - sähkösäätöinen kuljettajan istuin (premium-varustelussa vakiona)
      - sähköisesti koria vasten taittuvat sivupeilit (vakio 3. varustelutasosta lähtien)
      - suksiluukku (vakio 2. varustelutasosta lähtien)
      - 6 kauttimen cd-radio bluetoothilla (vakiona 2. varustetasosta lähtien, (9 kauttimen premium sound system premium-varustelussa vakiona)
      - sähköinen seisontajarru (vakiona jo perusmallissa)
      - automaattivaihteisto ratin vaihtosiivekkeillä (saatavilla jo perusmalliin)
      ym. ym.

      • sitäsuntätä

        komea on lista.
        siinäpä se ero sitten oikeastaan tulikin näiden kahden auton välillä selväksi.

        toinen on tarkoitettu menemään sinne minne kuljettaja haluaa, kelistä riippumatta, toinen taas on kiva joulukuusi tai yökerho, ihan kuinka halutaan kutsuttavan. Ja menee eteenpäin varmasti ihan kivasti normitiellä.
        Vähän erilaiselle käyttäjäkunnalle tai käyttäjille.


      • Et kai vaan
        sitäsuntätä kirjoitti:

        komea on lista.
        siinäpä se ero sitten oikeastaan tulikin näiden kahden auton välillä selväksi.

        toinen on tarkoitettu menemään sinne minne kuljettaja haluaa, kelistä riippumatta, toinen taas on kiva joulukuusi tai yökerho, ihan kuinka halutaan kutsuttavan. Ja menee eteenpäin varmasti ihan kivasti normitiellä.
        Vähän erilaiselle käyttäjäkunnalle tai käyttäjille.

        ole mennyt ostamaan tuota rupista romanialaista
        "kaikilla herkuilla"???


      • Rahalla saa...

        ...ja niin pois päin.

        Ostaja, joka harkitsee Avea kaikilla herkuilla tuskin vilkaiseekaan Daciaan päin. Toisaalta, silloin palaa rahaakin jo yli 50 000 euroa, eli parin Dusterin verran....


      • Kiala Viulu
        Et kai vaan kirjoitti:

        ole mennyt ostamaan tuota rupista romanialaista
        "kaikilla herkuilla"???

        Ostakaa vain kalliita Dacian romuja, joissa laatu on laulettu suohon jo tekovaiheessa
        . Myitiinhän niitä tosiaa marraskuussa peräti valtavat 30 kpl!

        www.iltasanomat.fi/autot/art-1288522916204.html


      • sitäsuntätä

        - hätäjarrutehostin (vakiona jo perusversiossa) (ok, hyvä juttu)
        - kuljettajan polviturvatyyny (vakiona jo perusversiossa) (ok, hyvä juttu)
        - sivuturvatyynyt eli ns. turvaverhot koko kyljen mitalla (vakiona jo perusversiossa) (ok, hyvä juttu)
        - sadetunnistin (vakiona 2. varustelutasosta lähtien) (ja mitähän tällä tekee....)
        - adaptiivinen vakionopeudensäädin (saatavana premium-varustustasoon) (dusteriin saa vakionopeussäätimen)
        - kaistavahti (saatavana premium-varustustasoon) (ok, hyvä juttu)
        - automaattisesti himmentyvä taustapeili (vakiona 2. varustelutasosta lähtien) (hohhoijaa)
        - avaimeton käynnistys ja ovienavaus (smart entry, vakiona 3. varustelutasosta lähtien) (täyttä turhuutta, ei lisäarvoa käytölle)
        - kiinteä navigaattori peruutuskameralla ja puhelimen bluetooth-toiminnoilla (vakiona 2. varustetasosta lähtien), malliston huipulla ääniohjauksella (premium-varustetasossa) (kaupparatsuille kai kiva uutinen)
        - valoautomatiikka (saatavilla 2. varustetasoon, 3. lähtien vakiona) (turhuus)
        - bi-xenon ajovalot kaarrejärjestelmällä (saatavilla 2. varustetasoon, 3. lähtien vakiona) (ok, hyvä juttu)
        - sähkösäätöinen kuljettajan istuin (premium-varustelussa vakiona) (aivan turha härpäke)
        - sähköisesti koria vasten taittuvat sivupeilit (vakio 3. varustelutasosta lähtien) (ei hyvä, veikkaan vaikeuksia talvella)
        - suksiluukku (vakio 2. varustelutasosta lähtien) (ehkä voi olla käyttöä)
        - 6 kauttimen cd-radio bluetoothilla (vakiona 2. varustetasosta lähtien, (9 kauttimen premium sound system premium-varustelussa vakiona) (jos pitää äänentoistosta niin ehkä)
        - sähköinen seisontajarru (vakiona jo perusmallissa) (enemmän haittaa kuin hyötyä)
        - automaattivaihteisto ratin vaihtosiivekkeillä (saatavilla jo perusmalliin)
        ym. ym (jos tykkää automaatista niin ehkä).

        Ja mitenkäs se neliveto, missä varustepaketissa?
        Vai saako rahallakaan?


      • turhuuksia
        sitäsuntätä kirjoitti:

        - hätäjarrutehostin (vakiona jo perusversiossa) (ok, hyvä juttu)
        - kuljettajan polviturvatyyny (vakiona jo perusversiossa) (ok, hyvä juttu)
        - sivuturvatyynyt eli ns. turvaverhot koko kyljen mitalla (vakiona jo perusversiossa) (ok, hyvä juttu)
        - sadetunnistin (vakiona 2. varustelutasosta lähtien) (ja mitähän tällä tekee....)
        - adaptiivinen vakionopeudensäädin (saatavana premium-varustustasoon) (dusteriin saa vakionopeussäätimen)
        - kaistavahti (saatavana premium-varustustasoon) (ok, hyvä juttu)
        - automaattisesti himmentyvä taustapeili (vakiona 2. varustelutasosta lähtien) (hohhoijaa)
        - avaimeton käynnistys ja ovienavaus (smart entry, vakiona 3. varustelutasosta lähtien) (täyttä turhuutta, ei lisäarvoa käytölle)
        - kiinteä navigaattori peruutuskameralla ja puhelimen bluetooth-toiminnoilla (vakiona 2. varustetasosta lähtien), malliston huipulla ääniohjauksella (premium-varustetasossa) (kaupparatsuille kai kiva uutinen)
        - valoautomatiikka (saatavilla 2. varustetasoon, 3. lähtien vakiona) (turhuus)
        - bi-xenon ajovalot kaarrejärjestelmällä (saatavilla 2. varustetasoon, 3. lähtien vakiona) (ok, hyvä juttu)
        - sähkösäätöinen kuljettajan istuin (premium-varustelussa vakiona) (aivan turha härpäke)
        - sähköisesti koria vasten taittuvat sivupeilit (vakio 3. varustelutasosta lähtien) (ei hyvä, veikkaan vaikeuksia talvella)
        - suksiluukku (vakio 2. varustelutasosta lähtien) (ehkä voi olla käyttöä)
        - 6 kauttimen cd-radio bluetoothilla (vakiona 2. varustetasosta lähtien, (9 kauttimen premium sound system premium-varustelussa vakiona) (jos pitää äänentoistosta niin ehkä)
        - sähköinen seisontajarru (vakiona jo perusmallissa) (enemmän haittaa kuin hyötyä)
        - automaattivaihteisto ratin vaihtosiivekkeillä (saatavilla jo perusmalliin)
        ym. ym (jos tykkää automaatista niin ehkä).

        Ja mitenkäs se neliveto, missä varustepaketissa?
        Vai saako rahallakaan?

        liikaa monessa automallissa. Paras sähköosa autossa ja aseessa on se mikä puuttuu. Koskahan joku tunnettu "laatumerkki" valmistaisi kulkineen jossa näitä tiluliluominaisuuksia ei olisi? Hinta laskisi ja toimintavarmuus paranisi. Ei nähtävästi kannata tehdä koska ihmiset haluavat näitä tummenevia peilejä, meikkivaloja aurinkolippaan, sähkökäsijarruja, sähköjakkaroita ym. p...aa!


      • kesäranta 3
        Et kai vaan kirjoitti:

        ole mennyt ostamaan tuota rupista romanialaista
        "kaikilla herkuilla"???

        kannattaa aina ostaa parhaat ,niinkuin esim dasian.


      • eisaatana.......
        Rahalla saa... kirjoitti:

        ...ja niin pois päin.

        Ostaja, joka harkitsee Avea kaikilla herkuilla tuskin vilkaiseekaan Daciaan päin. Toisaalta, silloin palaa rahaakin jo yli 50 000 euroa, eli parin Dusterin verran....

        johan siinä avessa pitäis tuohon rahaan olla ainakin ratti umpikultaa, ihan älytön hinta laittaa johonkin aveen yli 50 000€, sama ku heittäis rahat takkaan ainaki hetken lämmittäis....


      • sitäsuntätä
        eisaatana....... kirjoitti:

        johan siinä avessa pitäis tuohon rahaan olla ainakin ratti umpikultaa, ihan älytön hinta laittaa johonkin aveen yli 50 000€, sama ku heittäis rahat takkaan ainaki hetken lämmittäis....

        oli muuten hyvin sanottu, juuri näin.
        Ja on muuten aika erikoista että 50 tonnin hintaan ei saa nelivetoa joka on kyllä aivan käsittämätöntä...mutta makunsa kullakin.


      • eisaatana.......
        sitäsuntätä kirjoitti:

        oli muuten hyvin sanottu, juuri näin.
        Ja on muuten aika erikoista että 50 tonnin hintaan ei saa nelivetoa joka on kyllä aivan käsittämätöntä...mutta makunsa kullakin.

        Niin, henkilökohtaisesti ihmettelen suuresti jos joku on valmis pistämään moisen summan avensikseen ja rehellisesti sanoen jo alan epäillä jo ostajan järkevyyttäkin... Sen verran avensista ajaneena, mun mielipiteeni on, etten ikimaailmassa maksaisi moista summaa avensiksesta, en sillä ajettavuudella,ajo/matkustusmukavuudella tai suorituskyvyllä(moottori on hengettömän tuntuinen), en vaikka olis kaikki mahdolliset hilavitkuttimet.


    • missä dacia?
      • sitäsuntätä

        mulle tuli oikeastaan sääli kuinka suomessa todellakin on vanha tuo autokanta.


      • jumalainen auto
        sitäsuntätä kirjoitti:

        mulle tuli oikeastaan sääli kuinka suomessa todellakin on vanha tuo autokanta.

        Daciaa ei tarvitse koskaan romuttaa, sen kun kerran ostaa sillä ajaa maailman tappiin asti. Siksi niitä ei tuolla paalipinossa näy.


    • CC, oikea valinta

      Mitä te jauhatte täällä romanian romusta ja japanin jätekasasta, kun tarjolla on laatuauto samaan tai vielä halvempaan hintaan. Ks. mainos ylempää.

      • Kiala Viulu

        Mersut ovat menneen talven lumia ja kestävyys tipo tiessä. Aivan samaa heikkoa tasoa Dacian kanssa, joissa paljon vikoja ja kalliit huollot yhdessä Mersun kanssa. Myyjät hylkää, ellei jälleenmyyjä ole jo ajautunut romu Mersun vuoksi konkurssiin.
        Dacian myynti on pysähtynyt täysin ja pian loppuu tuonti Suomeen. Dacian 30 kpl kuukausi myynti on yhtä tyhjän kanssa.

        Toyota on sentään maailman eniten myydyin sen luotettavuuden vuoksi, johon muut ei kykene.

        www.ksml.fi/erikoissivut/autot/mika-mersun-myynnissa-ja-laadussa-tokkii/1184638


      • Perustele väite
        Kiala Viulu kirjoitti:

        Mersut ovat menneen talven lumia ja kestävyys tipo tiessä. Aivan samaa heikkoa tasoa Dacian kanssa, joissa paljon vikoja ja kalliit huollot yhdessä Mersun kanssa. Myyjät hylkää, ellei jälleenmyyjä ole jo ajautunut romu Mersun vuoksi konkurssiin.
        Dacian myynti on pysähtynyt täysin ja pian loppuu tuonti Suomeen. Dacian 30 kpl kuukausi myynti on yhtä tyhjän kanssa.

        Toyota on sentään maailman eniten myydyin sen luotettavuuden vuoksi, johon muut ei kykene.

        www.ksml.fi/erikoissivut/autot/mika-mersun-myynnissa-ja-laadussa-tokkii/1184638

        Kysymys Kialalle: todista,että Toyota on maailman myydyin merkki juuri luotettavuuden takia. Mielipide ei riitä, vaan todista se, että tuotteen ollessa maailman myydyin on se myös luotettavin. Perusteellisesti tutkittua faktaa ja lähteitä näkyviin!


      • No mitä itse
        Perustele väite kirjoitti:

        Kysymys Kialalle: todista,että Toyota on maailman myydyin merkki juuri luotettavuuden takia. Mielipide ei riitä, vaan todista se, että tuotteen ollessa maailman myydyin on se myös luotettavin. Perusteellisesti tutkittua faktaa ja lähteitä näkyviin!

        arvelisit? Senkö takia tuote olisi maailman myydyin että
        olisi huono ja epäluotettava. Jos näin olisi niin Fiatit,Sitikat ja Rellut
        olisivat kärkisijoilla.


      • Perustele väite
        No mitä itse kirjoitti:

        arvelisit? Senkö takia tuote olisi maailman myydyin että
        olisi huono ja epäluotettava. Jos näin olisi niin Fiatit,Sitikat ja Rellut
        olisivat kärkisijoilla.

        Mielestäni en väittänyt Toyotan olevan huono ja epäluotettava. Tuskinpa erityisen epäluotettava tuote olisi maailman myydyin. Mutta odotellaanpa Kialan vastausta, koska hän vetää aika yksioikoisesti yhtäläisyysmerkin luotettavuuden ja myyntimäärien välille, vaikka markkinoinnissa on kysymys kokonaisuuden hallinnasta.


    • turhaa kitinää

      Yhdellä tutulla on Dacia ja toisella Toyota. En pidä kumpaakaan sen parempana ihmisenä kuin toista, saati tyhmempänä. Ajakoon kukin millä lystää.

    • Ootko käyny ajaan molempia? Millasia ne on käyttää ja ajaa?

    • Ei kiinnosta

      Surkeita molemmat.
      2011 Avensiksen olen omistanut ja pettynyt.
      Premiumia ei tosiankaan molemissakaan.
      Tojo kyllä siistimpi..Eikä tarvi hävetä, jos kuskilla heikko itsetunto (pieni muna).
      Autot aivan eri luokassa typerä verrata.
      Daciaa pitäisi verrata Urban Cruiseriin..
      Niillähän on molemmilla 3.tähteä EuroNACP:kin, ja neliveto ym..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitään järkeä?

      Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      127
      1904
    2. Noniin rakas

      Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      100
      1660
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

      Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      56
      1246
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

      Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      52
      1131
    5. Multa sulle

      Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      31
      988
    6. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

      Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      47
      886
    7. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

      Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      51
      883
    8. Onko sulla empatiakykyä?

      Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      42
      837
    9. Olet myös vähän ärsyttävä

      Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      820
    10. Okei nyt mä ymmärrän

      Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      798
    Aihe