Moi!
Maksetaanko nykyisin ikälisiä, jos vaihtaa työpaikkaa? Kyse on laitoshuoltajan ammatista. Vai pitääkö uudessa työpaikassa tyytyä ihan perustason palkkaan? Ikälisäthän jäivät pois käytöstä jokin aika sitten, mutta ennen uutta käytäntöä ansaittuja ikälisiä ei silloin poistettu.
Kysymys ikälisistä
2
154
Vastaukset
Olin vuosina 2005-2009 L&T:llä silloin ikälisä oli jotain 17 c. Palasin elokuussa 2012 L&T:lle. En saa enää ikälisiä vaikka sama firma, joten tuskin saisit sinäkään ellet sitten pysty sopimaan erikseen asiaa. Periaatteessa laikkarina sinulla on teknisesti ottaen parempi mahdollisuus kilpailla ja saada parempi palkka kuin minulla.
Mutta vastaus kysymykseesi: TES ei määritytä ikälisiä enää uudessa työsuhteessa.- Ei makseta
Ikälisiä ja kokemusvuosilisiä EI makseta, jos siirtyy firmasta toiseen. AInoana etuna on koulutuslisät, laitoshuoltajan tutkinnosta 3% ja siivoustyönohjaajan koulutuksesta 5%. Eli nykypäivänä koulutus kannattaa, koska se on enemmän valttia kuin monen vuoden kokemus (siivousala on muuttunut ja tulee muuttumaan; 10 vuoden takaisilla tiedoilla ei ole välttämättä enää hyötyä).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S607564- 1314277
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.313625- 212948
- 272523
- 232522
- 472100
- 252080
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3732041- 321988