SEGORIA PERINTÄ YHTIÖ

onzpu

Minulla oli klarnaan tili, mutta en pystynyt kovassa velkakierteessä makselemaan eriä, ja velka siirtyi Segorialle perintään. Teimme maksusopimuksen, että maksan 40e/kk. Olen nyt maksanut heinäkuusta asti tätä 40euroa, yhteensä siis 160e. Velkaa oli alunperin 170e. Tästä maksusopimuksesta en ole saanut missään vaiheessa minkäänlaista paperillista lappua, enkä sähköpostia. Aluksi kun olin ensimmäisen erän maksanut, sain toisen perintäkirjeen jossa väitettiin etten ole maksanut velkaani ja he jatkavat perintää, tästä tietenkin koitui 20e lisäkulu. Soitin Segorialle ja selvitimme asian, he lupasivat poistaa tämän turhan 20e perintämaksun. Tänään sitten tupsahti postilaatikosta kirje, jossa luki näin: Velattomaksi ennen vuotta 2013? Maksathan loppu velkasi 12.12.2012 mennessä, tai soita ja kysy voitko vielä sopia maksusta erissä. SUMMA: 110e.
Mitä hittoa? Miten summa voi olla muka vielä noin paljon, saavatko he muka ottaa minulta maksusopimuksesta edes sitä 30e kulua, kun eivät ole sitä kirjallisesti toimittaneet? Kusetuksen makua... Toimiikohan tämä segoria edes laillisesti?

15

5655

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 10+16

      Heh, toihan kuulostaa ihan samalta kuin Klarnan normaali laskutuskin.

    • >:(

      SEGORIA JA KLARNA BOIKOTTIIN !

      Varmaan paras lainrajoissa oleva kusetus suomalaisia kohtaan kyseessä,
      perintäfirma saman katon alla maksupalvelun kanssa,
      jos maksat tilauksesi voit olla varma että Klarna muuttaa sentinkin maksamattomista laskuista 30 euroksi.
      Näinhän he tienaavat; koronkiskonnalla.

      Älkää siis missään nimessä tilatko mitään klarna maksulla, 100 ostos muuttuu heidän käsissään 160 ostokseksi, vaikka maksaisitkin ajallaan.

    • Ei Klarnaa!!!

      Klarna ja Segoria on saman katon alla toimivia huijareita kaikki.Joskus erehdyin tilaamaan osamaksulla ja lasku jäi monista syistä maksamatta. En ole saanut kuukausiin sieltä mitään uhkauksia enää, mutta nyt tuli minullekin kirje velattomaksi ennen vuotta 2013. No en aio maksaa senttiäkään heille. Laittakoon ulosottoon vaan. Perusteettomasti ne ainakin keräävät perintäkuluja, kun minulla on 300 €:n ostos on muuttunut 700 euroksi, vaikka alussa maksoinkin sitä pois vaikka kuinka paljon. Lakihan kieltää perusteettoman perinnässä roikuttamisen ja kulujen keräämisen, mutta eipä se laki tunnu näitä koskevan.

    • Rahastusta

      Minulla oli Klarnan lasku myöhässä, okei myönnetään. Maksoin sen kuitenkin sentilleen pois ennen ensimäistäkään perintäkirjettä.

      Samana päivänä,kun rahat olivat Klarnan tilillä (tarkistettu fakta) lähti Segorialta perintälasku. Perintälaskun ainoa perintä oli Segorian perintämaksu - varsinainen Klarnan lasku näkyi siinä oikein suoritettuna.

      Siis johan on saatananmoista rahastusta, kun peritään perimismaksua maksusta joka on jo maksettu. Eli perintämaksu perinnästä jota ei tarvinnut suorittaa!

      Nordean puljuja nämä huijarilafkat eli kannattaa pysyä kaukana paitsi klarnasta niin myös nordeasta.

    • vierailija9

      Klarna on pelkkää huijausta, en enää ikinä käytä sitä maksutapaa. Sain viime perjantaina epämääräisen sähköpostin otsikolla "missä maksu viipyy?" Segorialta. Segoria karhuaa minulta yli 100 euroa, koska en ole muka maksanut Klarnan laskua. Yllätys, yllätys; minulle ei ole koskaan tullut kyseistä laskua Klarnalta, ja olen maksanut kaikki saamani laskut. Otettuani yhteyttä Klarnaan vastaus oli; asiakkaan tulee itse huolehtia laskun saapumisesta. Klarna ei ole lähettänyt minulle taatusti koko laskua, vaan siirsi alle 30 euron laskuni Segorialle, joka ilman laskunerittelyä vaatii minulta sähköpostitse yli 100 euroa! Selvää huijaamista. Alle 30 euron sijasta Klarna/Segoria firma vaatii nyt yli 100 euroa olemattoman laskun maksamatta jättämisestä. Pari aiempaa saman luoton laskua saapui ihan normaalisti, mutta summan ollessa enää alle 30 euroa laskua ei enää tullutkaan. Koko laskua ei ole taatusti koskaan edes postitettu minulle, ja luulin laskun viipyessä vain jo sittenkin maksaneeni koko summan pois. Ja nyt pitäisi maksaa muka yli 100 euroa. Selvitin äsken oikeasti maksamatta jääneen summan, ja maksoin sen pois. Muuta en sille firmalle maksa.

    • Mielestäni on perin kummaa, että kuluttajien pitää aktiivisesti huolehtia siitä, että saavat laskun. Jos jokin firma unohtaa laskuttaa, niin se on firman asia, ei kuluttajan! Tietysti rehellinen kuluttaja kyselee firmasta, missä lasku viipyy. Kuitenkaan häntä ei pidä rangaista siitä, että saava osapuoli ei peri saataviaan.
      Mutta mitä laissa todetaan tällaisesta tapauksesta - siis siitä, että myyjä toimittaa tuotteen asiakkaalle mutta ei laskuta siitä, vaikka kuluttaja olettaa tuotteen maksulliseksi? Eikö normaali velan vanhenemiskäytäntö koske tällaistakin tapausta?

    • opetelkaa perusasiat

      On se kumma kun ette osaa.Esimerkiksi Klarnatiliä kun lyhentää on aina sama summa kuin ennen maksoi jos ei ole ostanut lisää ja SAMA VIITENUMERO aina.
      Itse laittanut vuoden maksu jo valmiiksi pankkiin ja menee ajallaan.Summan käyn muuttamassa jso hankin lisää kalrna-tilille muuten ei tarvitse tehdä mitään.

      • lukekaahan ehdot

        Mitä tapahtuu, jos en maksa?

        Jos emme ole vastaanottaneet maksuasi ja tililaskun eräpäivä on menyt umpeen, lisätään tiliisi 5,00 EUR myöhästymismaksu ja viivästyskorkoa..

        Mikäli maksuja puuttuu useampia peräkkäisinä kuukausina, lähetämme irtisanomiskirjeen uudella eräpäivällä ja summalla, joka tulee maksaa vähintään, jotta Klarna Tilin ehdot säilyvät. Mikäli irtisanomiskirjeen eräpäivä menee ohi emmekä ole vieläkään vastaanottaneet maksusuoritusta, siirtyy Klarna Tilisi automaattisesti eteenpäin perintoimisto Segorialle.

        eli on jäänyt maksamatta useamman kuukauden laskut aloittajalla.


      • klarnatili2014
        lukekaahan ehdot kirjoitti:

        Mitä tapahtuu, jos en maksa?

        Jos emme ole vastaanottaneet maksuasi ja tililaskun eräpäivä on menyt umpeen, lisätään tiliisi 5,00 EUR myöhästymismaksu ja viivästyskorkoa..

        Mikäli maksuja puuttuu useampia peräkkäisinä kuukausina, lähetämme irtisanomiskirjeen uudella eräpäivällä ja summalla, joka tulee maksaa vähintään, jotta Klarna Tilin ehdot säilyvät. Mikäli irtisanomiskirjeen eräpäivä menee ohi emmekä ole vieläkään vastaanottaneet maksusuoritusta, siirtyy Klarna Tilisi automaattisesti eteenpäin perintoimisto Segorialle.

        eli on jäänyt maksamatta useamman kuukauden laskut aloittajalla.

        no sanotaanko näin että jos ottaa 2vuodeksi tilin luoottoa 400 euroa esimerkiksi kannettavan ostoon niin minusta ei ole kauhea summa maksaa 24-25 euroa per kuukausi siitä että minulla on toimiva kannettava kun vanha hajosi ja korjaukset olisivat maksaneet 200-300 e.

        no pakko maksaa kiltisti luotto pois olen vaikka syömättä jos muu ei auta!
        olen pienituloinen


      • Rupuska1
        klarnatili2014 kirjoitti:

        no sanotaanko näin että jos ottaa 2vuodeksi tilin luoottoa 400 euroa esimerkiksi kannettavan ostoon niin minusta ei ole kauhea summa maksaa 24-25 euroa per kuukausi siitä että minulla on toimiva kannettava kun vanha hajosi ja korjaukset olisivat maksaneet 200-300 e.

        no pakko maksaa kiltisti luotto pois olen vaikka syömättä jos muu ei auta!
        olen pienituloinen

        Kyseessä täysin huijaripohjalla oleva yritys ja varokaa. Jouduimme perumaan matkan sairauden takia ja lähetimme lääkärinlaskun todisteeksi. peruutusmaksu piti olla 30e per henkilö. Kuitenkin nämä huijarifirmat laskutti tämän kusetussfirman kautta yli 150 euroa. maksoimme erissä vaaditun summan ja edeleen tämä kusetus firmaa perää maksua. Varokaa ihmeessä ihmiset kyseistä huijausta. Vaikkei kovin isot summat mutta kuinka paljon ne tekee yhteensä jos monet hairahtaa moiseen sontaa


    • Voi että...

      Ihan omaa vastuuttomuutta, jos tulee lisäkuluja! Naurattaa ihan miten edes kehdataan omista virheistään valittaa...

      • VOISENTÄÄN

        iKINÄ EN OLE JÄTTÄNYT MITÄÄN MAKSAMATTA,ERÄPÄIVÄ ON OLEMASSA SITÄ VARTEN. MUTTA KLARNAN JA SEGORIAN KANSSA OLEN SUORASTAAN KUSESSA. OLEN AMMATILTANI TALOUSHALLINTO IHMINEN JA TIEDÄN MITEN PITÄÄ TOIMIA, MUTTA NÄMÄHÄN RAHASTAVAT SUORASTAAN. TÄYTYY TÄSTEDES VAROA OSTAMASTA MITÄÄN SELLAISILTA, JOTKA OVAT TEKEMISISSÄ NOIDEN KANSSA.


    • kusetettu1

      "Voi että" sinne Segoriaan vaan, onko teidät määrätty työajalla tänne trollaamaan?

      Mullekin tuli muistutusmaksusta 5 € klranaan ostosta maksun jälkeen segorian perintäkirje 10,34 €. Siksi googlesin ko. firmoja, mutta olisi pitänyt tehdä sen ennen kuin tilasin - se oli omaa tyhmyyttä, myönnän!

      En koskaan enää tilaa mitään, jos se pitää maksaa em. yritysten kautta!

    • jfjgjc

      Mulla meni yksi klarnan lasku segorialle.
      Tuli älyttömiä kuluja heti melkei tuplaantui lyhyessä ajassa.
      Oli vielä ensin tullut toisen tilaus minulle jonka palautin ym sekoilua.
      Ravasin postissa turhaan ym.
      Lopulta tuli lindofffilta asiallisin koroin yms lasku jonka maksoin.
      Ilmeisesti klarnakaan ei kovin luota segoriaan.

    • segoria nimi jo viittaa itämaiseen tai venäjän älyttömiin perintä ja yleensä rahan saamiseen. Ruotsalainen klarna yrittää tehdä asiat oikein, mutta ei onnistu. Klarna laittoi minut maksamaan kaksikertaa lasten leikkiurut maksoin kyllä. Jäi paha maku klarnan sekoilusta. Segoria perintä yhtiö EI ole ulosottomiehelle kelpaava , jätä maksaminen kokonaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Terveystalo paljasti yksityisen sairaanhoidon empatia puutteet

      Yksityisellä puolella raha ratkaisee, jos ei ole rahaa potilas ei saa empatiaa eikä siten apuakaan: Poliisi teki rikosi
      Maailman menoa
      181
      1929
    2. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      272
      1448
    3. Ehdin aamulla

      ajattelemaan sinua. Olit ensimmäisenä mielessäni. Avasin silmäni tähän uneen, jota elämäksi kutsutaan. Kuuntelin lintuje
      Ikävä
      139
      1295
    4. Mä todella toivon että

      Sulla on nyt kaikki hyvin sun elämässä, olet sisukas nainen sen näki jo ensimmäisestä hetkestä.
      Ikävä
      36
      1087
    5. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      66
      1016
    6. Naiselle kysymys

      Oletko rakastunut minuun?
      Ikävä
      76
      991
    7. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      163
      955
    8. Katselimme pitkään ja se merkitsi minulle paljon

      Sinulle se ei merkannut näköjään mitään.
      Ikävä
      40
      838
    9. Sun pitää mies unohtaa

      Minut jo. Tiedän että se on sulle tosi hankalaa. Mut sun pitää unohtaa mut jo. Älä kirjoita mulle tänne viestejä enää.
      Ikävä
      63
      815
    10. Salakamera! Kirsikka Simberg julkaisi Farmilla otetut salakuvat: "Paha tapa" paljastuu! Katso kuvat!

      Oho, no nyt on kyllä rikottu sääntöjä… Farmi Suomi -kuvauksista paljastuu yllättävää materiaalia. Lue lisää: https://w
      Tv-sarjat
      2
      809
    Aihe