Olemme lähdössä vuoden alussa Phukettiin onko hintataso minkälainen ja millaisella budjettilla olette 2viikkoa viettänyt kyseisessä paikassa ekaa kertaa Thaimaassa
Paljonko rahaa mukaan?
57
3482
Vastaukset
- minimum mun
150 eur / päivä / henkilö
- voi voi
nämä kysymykset on niin tyhmiä kuin olla voi...ihan sama kun kysyy paljonko sinulla menee viikonloppuna Suomessa rahaa...toinen pärjää 50 eurolla ja toisella menee tonni....Phuketin hintataso on melkoinen ja voi sanoa että jos syö, juo, reissaa, ostelee edes jotain jne...niin 2 hengellä menee 50-80 euroa per päivä...
Homma siis riippuu niin monesta asiasta ja aivan mahdoton sanoa. Lyhyesti siis että 20 eurolla pärjää vuorokauden...ja hyvin.... - €€€€€€
Jokainen käyttää sen verran rahaa kun käyttää EIKÄ yhtään enempää!
- köyhällä köyhän hupi
2010 joulun ajan Kamputseassa, oma armeija (ryhmä naisupseereja) mukana, Hiacen Van alla, talo uima-altaalla, kokki jne rahaa paloi alla 100 eur / päivä
TOKI, Pekka Pihistäjä olisi eleskellyt alle eurolla päivä, mutta mutaa...- matkaa suunnitteleva
Parilla muullakin saitilla (eng) olen törmännyt tuohon mahdollisuuteen Kampotseassa saada noita upseerikoulutuksen saaneita naisystäviä turistin oppaaksi.
google ei löydä, miten niihin saa kontaktin vai onko niitä vaan kyseltävä Phon Phenin kaduilta ? - militiagirls
matkaa suunnitteleva kirjoitti:
Parilla muullakin saitilla (eng) olen törmännyt tuohon mahdollisuuteen Kampotseassa saada noita upseerikoulutuksen saaneita naisystäviä turistin oppaaksi.
google ei löydä, miten niihin saa kontaktin vai onko niitä vaan kyseltävä Phon Phenin kaduilta ?Minuakin kiinnostaisi tuollainen palvelu. Oletteko muuten käyneet tuolla Bangkokissa ollessanne?
http://www.edenbangkok.com/
Riippuu siitä, mitä teet !
Päivällinen 2 - 5 euroon ?
Aamiainen 1 - 3 euroon ?
Illallinen 2 - 5 euroon ?
Bisse noin 1,- euroa ?
Vesi noin 10 centtiä 1/2 litraa ?
Kahvi on kyllä hinnakasta noin 2 euroa ?
T-Paita 2 - 20 euroa ja alushousut noin 1 - 3 euroa.
Pyykkipussi noin 2 - 3 euroa ?
Siinä perustarpeet !!- tokakerta1
missä ei varmaan phuketissa.
- Tammikuussa taas
Mulla meni viimeksi 1200€ kahdessa viikossa. En syönyt turistiravintoloissa, joissa kyllä saa rahansa hyvin kulutettua, vaan paikallistenkin suosimissa ravintoloissa (aterian juomalla saa alta 3€) , tai katukojuista. Olin Patongissa, ja reissasin sieltä käsin saarilla. Kallein retki oli viidakossa vaijeriratareissu. Ja ostin ihan sikana vaatteita ja kenkiä.
- 16.12. taas
kyllä ravintolassakin saa 3 eurolla thai-ruoka-annoksen ettei tarvitse nyt kadulla syödä....mihin ihmeessä sait menemään 600 euroa viikossa....varsinkin kun söit vielä noin edullisesti.....ja ei kai nyt matkalaukkuun nyt sikana edes voi laittaa vaatteita ja kenkiä...en nyt ymmärrä kun meillä menee 2 aik lapsi 10 vee tuo sama ja syömme 2 kertaa päivässä ravintolassa? Vesipuistossa joka toinen päivä ja viidakkoreissua jne.....paikka on tosin Hua hin eli siinä se selitys varmaan on....Patong eli Phuket on todella kallis paikka....
- Patong5
16.12. taas kirjoitti:
kyllä ravintolassakin saa 3 eurolla thai-ruoka-annoksen ettei tarvitse nyt kadulla syödä....mihin ihmeessä sait menemään 600 euroa viikossa....varsinkin kun söit vielä noin edullisesti.....ja ei kai nyt matkalaukkuun nyt sikana edes voi laittaa vaatteita ja kenkiä...en nyt ymmärrä kun meillä menee 2 aik lapsi 10 vee tuo sama ja syömme 2 kertaa päivässä ravintolassa? Vesipuistossa joka toinen päivä ja viidakkoreissua jne.....paikka on tosin Hua hin eli siinä se selitys varmaan on....Patong eli Phuket on todella kallis paikka....
Olen kitupiikki. Tavoitteena o, että takaisin tullessa o ainakin 5000 € jäljellä;-).
Eräs "Phym" dooris yritti murtaa minun periaatteet. Kun kerran kustansin hänen juomat ja juomat, ni rupes ottamaan päähän, kun hän söi ja joi kalliimpia kuin minä. Vaihdoin hänen suosittelemaan hotelliin, joka sit oli 2 kertaa kalliimpi kuin aikaisempi.
Hänelle pitiä jättää hyvästit kesken loman, koska hän kävi turhan kalliiksi. Sanoin hänelle monta krt, että olen tarkka rahoistani.
Omatoimimatkailijoille käy monelle muullekin samoin???.
He jotenkin haluavat turistien jättävän mahdollisimman paljon rahaa saarelle, eivät pelkästään itselle.
Mielenkiintoista - ZooMi
No se riipuu siitä meneekö nauttimaan lomasta vai vennyttämään senttejä.
Minulta meni keväälä 1000 euroa per päivä olin 2 viikkoa aasian mantereella.
Asustelin sviitissä joka kohteessa kun kiertelin mutta varmaan 100 eurollakin selviää.
- passeli
700euroa o aika passeli
- kohta lähtöön
Minä voin vastata sinulle aika rehellisesti, kun tulemme 5.1. takaisin, että paljonko meni, lähdemme 21.12.. Olemme olleet monta kertaa eikä siellä suuria summia mene, jos ei teetä vaatteita ja silmälaseja. Ruoka on halpaa, paikalliset viinakset myös, jos kelpaa :) Meillä on hotelli buffet-aamiaisella, joten rahaa kuluu reissaamiseen ja ruokaan ja juomaan. Itse olen varannut kahdelle hengelle kuitenkin 1400 (eli 100 e/pv/2hlö ja visa varmuudeksi (kun ikinä ei tiedä mitä sattuu), mutta ei sitä mene niin paljon. Kerron palatessa, jos ette ole vielä lähteneet. Mukavaa matkaa teillekin:)
- phuket2
Kannatteko te ihmiset oikeasti käteistä mukana suuria summia? Esim. Phuketissa on kyllä toimivat automaatit, joten käteistä voi nostaa sitten paikan päälläkin tarpeen mukaan.
- here i come jeeeeeee
mulla aattona lähtö ja melkein 4 vk perillä. tarkoitus olis reissata saaria ja rentoutua tästä oravanpyörästä kunnolla. siispä budjetti 3500e mut siitä sais jäädäkkin jotain, mut ei haittaa vaikka meniskin. silloin tietää olleen TOSI hauskaa... :)
- hoh hoijaa
ihan sama kuin kysyisi paljonko syöt ja juot..sekin vaihtelee eli aivan mahdottomia kysymyksiä. 200 eurolla pärjää viikon jos haluaa...lomalla pitää polttaa rahaa ja jos ei ole niin pysyy kotona sitten. Menee se mikä menee....
- gffggthj
Juuri näin! Moni varmaan joutuu säästämään talven reissua varten kotimaassaan, joten eiköhän panna rahaa haisemaan loman aikana ja lopetetaan se säästäminen siellä..PIDETÄÄN HAUSKAA LOMALLA LASKEMATTA JOKA SENTTIÄ....
- Phuketguru
100 euroa päivä on aika hyvä lähtökohta. 10 eurollakin pärjää jos syö thaikkuruokaa, makaa rannalla eikä juhli. Phuket on Thaimaan mittapuulla kallis ja kaljat kyllä maksaa pikemminkin 2,5 euroa kuin yhden euron kuten joku väitti. Turistirannoilla suosituissa baareissa voi drinkistä joutua maksamaan esim. neljäkin euroa. Thairuoka on halpaa, mutta länkkärisafkaan uppoaa äkkiä kymppi tai kaksi. Esim. Midnight sunin suurempi naudanfilepihvi taitaa yksistään maksaa jotain vajaa 20 euroa. Jos joku haluaa tyttöjä juottaa ja kelloja soittaa niin siinä meneekin äkkiä reilusti enemmän.
No joka tapauksessa. 100 euroa päivässä jos syöt hyvin, ajat vähän tuk tukilla ja pidät hauskaa myös yöelämässä. Tällä summalla sitten juhlit vain itse etkä juota puolta baaria. Jos jätät juhlimisen pois niin voit puolittaa budjetin. Niin ja Phuketissa kannattaa valita hotelli sieltä missä aikoo pyöriä. Mafian takia tuk tukit ovat sikahintaisia ja jos niillä joutuu ajamaan päivittäin rantojen väliä niin rahaa kuluu paljon. Esim. Karon-Patong väli maksaa 400-500 bahtia eli 10-12 euroa. Jokainen voi laskea paljonko siihen kuluu jos tuk tukia käyttää päivittäin ja vielä edes takas.- Phuketguru
Ja ennen kuin joku tulee väittämään, että Phuketin tuk tukit eivät ole kalliita niin kannattaa huomioida, että esim. Bangkokissa samainen noin 4-5 kilometrin matka mittaritaksilla kustantaa noin 70-80 bahtia. Eli hinta on muuhun maahan nähden jopa 5-7 kertainen
Ja itse asiassa ei se 80 bahtin thairuokakaan ole halpa kun monesta muusta paikasta se irtoaa 30 bahtiin. :) Mutta tämä ei ole ongelma. Jokaisen Thaimaahan asti lähtevän luulisi olevan vara ostaa tuokin 80 bahtin thaisafka kerran tai kaksi päivässä.
Hei !
Aina voi lähteä vaikka Pattayalle !!
Jossa on paljon enemmän aivan kaikkea !
Olut on oikeasti 40 batia ja sillai !!!- puu jai ban
täällä isaanin perukoilla saa paarista ison archan 40 patilla ja kymmenen rammaa kukkaa 200 patilla, revi siitä...
http://www.youtube.com/watch?v=oKezeUfrL-g
On paikka parhaasta päästä !!
Ja olut taitaa olla 60 batia ?- adftgyjkflkchtb
Tais päiväsaikaan olla happyhour jolloin oluen sai 50baht, illalla 80 baht, viimeks ku kävin, päivällä ihan kiva istuskella näkee hyvin merelle, kun terassi(itse asiassa koko mesta) on rannassa meran päällä;)
- Bath
Toisille oluen hinta on tärkein kriteeri ja toisille aivan eri asiat.
Kylmä olut, kuuman rantapäivän jälkeen on vastustamaton terassilla ?
- Thaimaan matkailija
Valmismatkalla Phuketissakin menee rahaa hyvin vähän tai ainakin itselläni meni kun oli tosi hyvät ateriat aamulla hotellissa enkä liikkunut missään kaukana ja lähiravintoloiden ruoka iltaisin oli hyvää ja edullista. Rahaa saa toki menemään enemmänkin jos liikkuu paljon paikkakunnalta toiselle ja ostaa hotellin milloin mistäkin. Kotimaan lentoliikenne tosin on edullista siellä jos haluaa lähteä vaikka Phuketista Bangkok: iin käymään tms., on tullut käytyä aiemmilla matkoilla. Pidin pohjoisen kaupungista Chiang Mai: sta missä olin yhden uudenvuoden, hieman nykyaikaisempi ja siistimpi kuin jotkut muut paikat. Korat: ssa (Nakhon Ratchasima) on tullut käytyä monen monta kertaa myös.
Thaimaassa on monenlaista nähtävää ellet jumitu pelkästään tuopin ääreen. - nii on
sen verran tarvii kun kuluttaa
- Koopp2
Rahaa kuluu kahdella henkilökkä 2000-4000 neuroon riippuen janosta että silleen
- tsebulon
oletan että teitä on kaksi
-ruuat päivässä 1500bht
-juomat 100bht-2000bht päivässä riippuen alkoholin määrästä
-ostokset 0-ääretön bht keskiarvo ehkä 200€/hlö
-liikkumiset retket 20000bht
ehkä n 80000bht eli n 2000€ kahdelta - toinen eläkeläinen r
tsebulon kirjoitti:
oletan että teitä on kaksi
-ruuat päivässä 1500bht
-juomat 100bht-2000bht päivässä riippuen alkoholin määrästä
-ostokset 0-ääretön bht keskiarvo ehkä 200€/hlö
-liikkumiset retket 20000bht
ehkä n 80000bht eli n 2000€ kahdeltaMolloin olit,kun hinnat oli noin alhaiset,laita tuo summa 5 kertaiseksi ainakin tällepäivälle,soitin aamusta sinne ja on taas ollut levotonta ja hinnat on ihan toiset,
Kuten tuo yksi asukki rantakadun bungalovista jo mainitsi,niin hinnat elää jatkuvasti päivittäin,niin vaikeeta sanoa tarkkaa summaa mitenkä paljon maksaa ruuat 1500bth ei riitä enään,varaa 5500 bth ainakin mukaan,niin tuo takaisin ,jos sattuu levottomuudet olemaan rauhallisia,niin silloin voit 2000 bth:lla saada 2 annosta ja juomat,mutta nyt menee 5000 ainakin, - johanonkallista?
toinen eläkeläinen r kirjoitti:
Molloin olit,kun hinnat oli noin alhaiset,laita tuo summa 5 kertaiseksi ainakin tällepäivälle,soitin aamusta sinne ja on taas ollut levotonta ja hinnat on ihan toiset,
Kuten tuo yksi asukki rantakadun bungalovista jo mainitsi,niin hinnat elää jatkuvasti päivittäin,niin vaikeeta sanoa tarkkaa summaa mitenkä paljon maksaa ruuat 1500bth ei riitä enään,varaa 5500 bth ainakin mukaan,niin tuo takaisin ,jos sattuu levottomuudet olemaan rauhallisia,niin silloin voit 2000 bth:lla saada 2 annosta ja juomat,mutta nyt menee 5000 ainakin,siis meinaatko, että kahden ruoka maksais tuon 5500 per kerta? huhhuh johan on hinnat katossa? suomessakin saa vaikka mitä kurmeeta tuolla hinnalla?5500thb=137€/2henkilöllö= 68€ ???? en nyt ihan jaksa uskoa ennenkuin näen.
- täällätänään
johanonkallista? kirjoitti:
siis meinaatko, että kahden ruoka maksais tuon 5500 per kerta? huhhuh johan on hinnat katossa? suomessakin saa vaikka mitä kurmeeta tuolla hinnalla?5500thb=137€/2henkilöllö= 68€ ???? en nyt ihan jaksa uskoa ennenkuin näen.
Jaajaa.. tokihan se riippuu täysin missä käy, mutta kyllä me vaan ihan helposti on syöty täällä alta 2000baht/2hlöä/pvä ja käymme sentäs pari kertaa pvässä syömässä. Ja jos syötiin thairuokaa niin selvästi vähemmän. Tietty jos meinaatte kunnon alacarte-rafloissa syödä niin sillon se yhden annoksen hinta pyörii 1000-2000bahtin nurkilla.
Mistähän levottomuksista mahtaa olla kyse?
- asukas Phuketista70v
Jos kerran 2 viikkoa lomailette nautiskellen,niin lakekaa tonni per viiko yhtähenkilöä kohden,niin silloin ei tarvitse kokoaikaa miettiä,että riittääkö raha,olimme juuri vaimonkanssa kahdestaan ja kamalasti emme mitään ostaneet,niin meillä se meni tarkalleen kaksihenkilöä viikossa tuhannen ja toisella viikolla olisimme jo selvinneet 800 satkulla,kaksihenkilöä,mutta viimeiset ostokset vaimollani,niin sai vielä sen 200 menemään,jos joku sanoo kahden siellä pärjäävän viikon alle tuhanneneuron,niin lomalla ei ole silloin lomailtu,ainoastaan laskettu senttejä,että mennäänkö illaliselle vai ostetaanko kärrystä,hinnat on nousseet nyt puolessavuodessa huimasti,olemme siellä hyvin usein,koska omistamme talon rantakadulla ja aina kun ehdimme ,niin lennämme sinne lämmittelemään,ennen tuhannella eurolla pärjäsi neljäkinviikkoa 4 henkilöä,mutta nyt on näiden levottomuuksien mukana hinnat kohonneet ihan silmissä,joten varaa mukaasi reilusti rahaa,muuten saattaa lomasi mennä pieleen,naapurini oli kolmisenviikkoa teneriffalla ja edullisempipaikkahan se on,kun nuo mielenosoitukset nosti hinnat kymmenkertaisiksi kaupoissa ja ravintoloissa saat maksaa kun syöt,niin yhdestä annoksesta 5 annoksen hinan,jos vertaa mitä sai kuukausi sitten,silloin yhden hinnalla söi 5 henkilöä,Päivitä matkatoimiston tytöiltä nykyhetken tilanne,niin tiedät,kun se muuttuu niin nopeasti,ettemme me asukkaatkaat aina tiedä mitä ruoka maksaa tänään,jos eilen maksoi euroissa 10 euroa,niin tänään saattaa hintana olla 50 euroa,joten kannattaa varata kortti mukaan ja maksaa sillä,niin silloin sinua ei vedätetä ihan mielin määrin,
Tammikuussa tavataan siellä,koska jouluksi sinne meemme ja palaamme takaisin maaliskuun lopussa tai miten matkoja saa paluulentoon,niin huhtikuulle saattaa mennä,mutta onneksi on oma asuto,niin kuluja asumisesta ei ole ja lenothan vastaavasti on tipahtaneet alimmilleen,mitä 18 vuoteen olemme sinne koskaan lentäneet,hotellit rosvoaa,joten vuokraa suomlaisilta asunto,sen saa sieltä 200 euroa 2 viikkoa kalustettuna ihan rannalta,niin ei mene hotelliin turhaan rahaa,niin saat ison säästön,kun samassa kompuksessahan nekin on,kuin kaikki ravintolat ja turistikaupat,ainoa mikää on ennallaan hintojen suhteen,niin naisten palvelut on edullisia,mutten itse niitä enään tarvitse,toisin,kuin nuo alle 60 vuotiaat kehtaavat kulkea kuin kuninkaat,kolmekin naista kantaa tavaraa ,yksi juomia ja yksi sitten hieman vahvempia juomia ja kolmas kantaa ruokaa ja hauskaa on ja rahaa palaa,juttelin yhden nuoren 40-50 vuotiaan miehen kanssa,niin kehui naisten maksavan viikkoakohden kaikki kolme 500 euroa kahdestaviikosta ja palvelu on kuulemma parasta,sitten berliinin muurin murtumisen jälkeen. - Bath
Olipas sekopäinen tarina.
- maya
pari tonnia voisin sanoa on yleensä mennyt ravintola syömiseen, tuk tuk ajeluihin ja tuliaisiin sekä pari retkeä 2 viikossa..ei olla katottu hintoja
- lomallelompsis
maya kirjoitti:
pari tonnia voisin sanoa on yleensä mennyt ravintola syömiseen, tuk tuk ajeluihin ja tuliaisiin sekä pari retkeä 2 viikossa..ei olla katottu hintoja
Yhdeltä vai kahdelta?
- Minimum
Asiakirjasalkku täyteen erikokoisia dollarin seteleitä, niin hyvin menee!
- 2 kertaa Thaimaassa
Hei,
lounaan syö n. 100-200 bahtia(3-5 e), illalla vähän kalliimmalla. Olut 80-100 b, tuk-tuk kyyti 50-100 b pikkumatkat. Retket paikallisilta ostettuina n. 1000b. Eli ajattelisin että Suomen rahassa n. 500-600e kahdeksi viikoksi riittää, sillä saa jo ruokien lisäksi retkiä ja tuliaisia. Riippuu tietenkin onko teillä majoitus aamiaisineen. Hintataso noussut viimevuosista, mutta sanoisinko että yli puolet halvempaa siellä eläminen kuin Suomessa.
Hyvää ja ikimuistoista matkaa!- tokakerta1
no sanosin et puolet kalliimpaa ku kanarialla, missä olit ku tuk tuk noi halpa phuketis vähintään se 200bahtia vaik ajaisit 500m 9km kata -patong 600-900.
- Phuket11
Olin Phuketissa viime vuoden joulukuussa mieheni ja nuoren (17v.) kanssa. Rahaa meillä meni yhteensä kahdessa viikossa 1300 €. Tehtiin retkiä, syötiin ulkona, otettiin thai-hierontaa yms., mutta ei onneksi saatu enempää rahaa menemään. Tosin ostoksia/tuliaisia me ei kauheasti harrasteta, niihinhän saa rahaa menemään.
- Pari vinkkiä
Turistikohteet vaikuttaa helvetin halvoilta Suomaliselle Thaikuissa verrattuna Suomaliseen hintatasoon(kalliimpaa maata saa hakea kun Suomi) mutta ne on oikeesti helvetin kalliita verrattuna
paikalliseen hintatasoon turisteille koska paikkakuntalaisilla ja kalpeanaamoilla
tai turisteilla on ihan eri hinnasto käytössä eikä juuri mistään makseta Alvia
veroja taikka kuittia noteerata vaikka semmoinen annettaisi.
Naamakertoimen mukaan saatetaan hinnoitella hyvinkin kovasti..
Ikävä kyllä kaikki todelliset "länsimaisetmerkkituotteet" ovat hyvin samoissa hinnoissa
kuin Suomessa eikä niitä oman kokemukseni mukaan mistään saa paljonkaan edullisemmin.
Rahan vaihtokin on Thaimaassa osin turistien puijausta automaateilla ja hotelleissa ynnä muualla paikalliset pankit taas ovat
oma lukunsa kannattaa melkein ottaa joku thai sinne mukaan tulkiksi mutta saa
taatusti ihan eri kurssilla bateja vaihdettua paikallisessa pankissa jossa muuten
Euro on kovaa valuuttaa sekä dollari myös yhä.
Thaikuissa ei joudu kuseen vaikka ottas euroja mukaansa ne kelpaa siel vaihdossa.
Korttien kanssa kannattaa olla tarkempana mutta kyllä nekin aika monesti kelpaa.- XapinaakoijataanX
"Rahan vaihtokin on Thaimaassa osin turistien puijausta automaateilla ja hotelleissa ynnä muualla paikalliset pankit taas ovat
oma lukunsa kannattaa melkein ottaa joku thai sinne mukaan tulkiksi mutta saa
taatusti ihan eri kurssilla bateja vaihdettua paikallisessa pankissa jossa muuten
Euro on kovaa valuuttaa sekä dollari myös yhä."
Kerropas minulle, miten turisteja puijataan pankkiautomaatilla. En ole keksinyt kuinka se tapahtuu. Olen kyllä kymmeniä kertoja nostanut electronilla, mutta en ole havainnut puijausta. Hotellista en ole koskaan vaihtanut euroja/taaloja bahteiksi, voisin kuvitella että siellä on huonompi vaihtokurssi. Pankissakin olen käynyt useammassa Thaimaan kaupungissa vaihtamassa, jopa pohjoisen "pikkukaupungeissa", eikä ikinä ole tulkkia tarvinnut. Kyllä jokainen pankkitoimihenkilö ymmärtää, kun lyöt tukon euroja tiskiin, että haluat vaihdossa takaisin Thaimaan valuuttaa. Ei siinä tarvii mitään selitellä, mutta passia on usein kysytty. Poikkeuksetta jos olen vaihtanut yli 1000€. Kurssi on
pankissa sama kuin ATM:llä tai rahanvaihtopisteissä
Ja tuo, ettei länsimaisia tuotteita saisi halvemmalla, ei myöskään pidä paikkaansa. Pitää vaan osata etsiä oikeat liikkeet. Viimeksi ostin Asicsin juoksulenkkarit satasella(Suomessa halvimmillaan 168€). Ja kyllä, oli aidot, ei mistään kadulta ostetut vaan ihan isosta urheiluliikkeestä.
Ei kannata tulla tänne jakelemaan neuvoja, jos on kerran käynyt Aurinkomatkojen reissulla Phuketissa, eikä ole osannut pitää silmiään auki ja tutustua kohteeseen hieman laajemmin. - pum pui
Virallisien rahanvaihtopisteiden luukulla on näyttötaulu,jossa vaihtokurssit.Pieniä eroja löytyy kioskien välillä. niissä ei tarvita tulkkia,ei passia. Pankissa olen vaihtanut joskus isompia summia,kysyivät passin,vaan tulkkia ei todellakaan tarvittu. Eikä ole huijauksia sattunut kohdalle. Nykyään euron kurssi todella huono. Takavuosiin verrattuna 200euron vaihdossa häviän nykyään n.20 euroa,joten ainaki Phuketin hinnoilla ei ole mitenkään edullista lomailua.Jos seinästä repii rahaa,niin otoissahan on ihan normimaksut,pankin palkkio visan provikat. Nehän maksetaan joka maassa nostokuluina,eikä ole mistään puijauksesta kyse.
- pum pui
Heip.Meillä keski-ikäisellä pariskunnalla on ollut ka 2 vkon kulutuksessa 1500e. Keskiarvon tiedän tarkemmin laskematta,koskapa vuosien ajan homma toiminut niin,että 2-3 pvän välein vaihdamme tai otamme seinästä 200 ekellä bahteja. Hoellihuone aamiaisineen on jo lähtiessä maksettu. Hyvin paljon syömme ruotsi/tanska/italiaomistajien paikoissa ruokarajoitteiden takia,ja nykyään jo siksikin,että on kiva mennä tuttuja tirehtöörejä moikkaan. Rantatuolit joka päivä,jos ei olla reissaamassa taksilla,paikallisbussilla,tai tuk-tukilla,ja kevyt lounas paikallista keittoa.Tyttöbaareissa otetaan iltaisin drinksua pelejä pelaten. Niin ja päivällisellä nautitaan usein kannu tai pari punaviiniä. Mitään tuliaisostoksia ei ole tällä rahalla tehty,ne on vasta seuraavien 2Vkon tuhlauksia.Karonilla tuk-tukin minimitaksa 200,ryöstö.400 Patongille.
- pum pui
pum pui jatkaa: lähes joka pvä jalka- tai thaihieronta,sekä eka pvnä jalkahoito. Hinnat 250-350 baht/tunti. Välttämällä näitä euro-omistjien rafloja säästätte ainakin ruokailussa rahaa muuhun,hyvää ruokaa saa pikkukuppiloissakin.Aurinkopäivä hotellin altaalla halvempi,kuin rannalla,edellyttäen ettei allasbaari ole kovin ahkerassa käytössä ;).Taksit ja retket kannattaa tingata kadun varrelta. Muistakaa myös ihan lomailla ilman sählinkiä ja kellotusta. Nauttikaa edes yksi pvä meren kohinaa kuunnellen rannalla varjon alla.Mahtavan rentouttavaa,ja iloista matkaa teille sekä kaikille Thaikkulaan lähteville!
- Matkailija 39
20.12. Kotsoitiko ohjelman, jossa esiteltiinn Espanjan tilannetta; tyhjä kaupunki jo vuosia ilman asukkaita, toisaalla tyhjä uusi lentokenttä ilman matkustajia, uusia hienoja raitiovaunuja etelän kaupungissa; seisomassa varikolla. Poliitikkojen ja yritystemn liittoutuminen MAFIA on varastanut suunnattomia summia, mutta vieläkään ei ketään olle otettu kiinni; ne ovat yhä vallassa ja vaativat meidänkin rahojamme! Lautakasat joka maassa, mutta siellä suunnnattomat! Älä vie rahaa lainkaan!
- pum pui
Ainakaan minä en kotsonut ;). Mutta sehän on ihan julkista tietoa,että Napolin mafia omistaa,rakennuttaa ja muutenkin häärää Espanjan rannoilla,ja varmasti muutenkin espanjalaisessa infrateollisuudessa.Eu-rahoja sinne on työnnetty miljardeja esim teihin,lähiöiden liikenneympyröihin ja hidasteisiin. Espanjaa ristiinrastiin ajellessa näkyy siellätäällä kyltit :operaatio maksanut niin ja niin miljoonaa.Pelkästään Madridin uudet maksulliset ja maksuttomat kierrot,huhhuh.Mafian betoni- ja maansiirtobisnes imaisi valtavat rahat. Lisäksi vielä muun maan tie- ja rataoperaatiot. Et kyllä suomalaiset rahottaa napolin koijareita runsaalla kädellä. Mut mites tää nyt liittyi 2vkon loman kuluihin ? :)))
- tapio vaan
jos omistatte visa mastercard käteistä mahdollisimman vähän. korteilla voi nostaa tarpeen vaatiessa käteinen aina huono varkaat ym.ym.paljon matkustanut eri maissa.noin 70-80 viikon-kahden matkoja aina luottokortilla automaatista mitä tarve vaatii.kaupoissa ja baareissa ei kannata käyttää kun käteistä koska voidaan velottaa kortilta mitä vain.hyvää lomamatkaa teille terveisin tapio
- lomailija
Phuketissa hinnat ovat Thaimaan korkeimpia. Baareissa juomien hinnat lähes Suomen tasolla. Thairuoka edullista 100 BHT annos, mutta muut ateriat 300-800 BHT/ annos. Rantakadun kaupoista löytyy paitaa, laukkua yms. krääsää, hintapyynnöt 300 BHT ympärillä, mutta puolet ainakin tingittävissä pois.
Onneksi olet menossa vastajoulun jälkeen, silloin taas hinnat laskee, joulun aikana kaikkein korkeimmat. Taksi on edullinen muutamalla eurolla ajelee pitkiä matkoja. Silmälaseista maksoin 350€ ja toimitus oli nopea. Vaatteita kannattaa teettää, etukäteen kannattaa miettiä minkälaisia ja malli mukaan, kankaissa löytyy laaja valikoima ja toimitus nopeaa.
Tulin itse juuri sieltä 14.12.12. Lämmintä ja mukavaa siellä on olla :) oikein hyvää matkaa sinulle jos lennät Bangkokin kautta, ostokset kannattaa tehdä siellä. - Nangin Ao
Juuri palasin Krabilta ja rahhaa meni 50 eur/päivä/hlö. Jos aiot kauhiasti ryypätä, niin saat kertoa tuon summan 2-3:lla...
- matkamiesmaanxxx
Tonni per viikko on mulla menny, tosin pattaylla, joka on halvempi paikka kun phuket, käynyt olen siellä myös. Tänä vuonna 2kk pattijoella maalis ja kesäkuu, maaliskuussa meni reilu 4000€ kesäkuussa pikkusen reilu 5000€ lennot päälle. Nyt meen taas 8.1 kuukaudeksi pattikselle, käydään varmaankin viikko välillä krapilla, käyttörahaa varaan 5000€, periaatteeni on, et takas on helppo tuoda jos mitä jää(yleensä ei jää), mut jos loppuu kesken on se v--tumoista, ja lomalle ei mennä säästämään, sen voi tehdä täällä kotona.
Nuorempana minulla oli aina tasaraha mukana. Brenkku, ym.
Nykyisin jää rahaa yli. Matka ilman brenkkua. Näkee ja kokee enemmän. Kokeile.
Olen lähdössä tammikuussa Thaimaahan kolmeksi viikoksi.
otan 1000 € visan mukaan.- hyvää matkaa
Tuo 150€ on aika hyvä,elkää vaihtako kaikkia rahojanne batiloiksi suomessa
siellä perillä on yleensä aina parempi vaihtokurssi.Kaiken lisäksi voi aina vaihtaa kulkiessa vaikka 200€ batiloiksi.Varaa kahdeksi viikoksi n.1500€ / per.aikuinen
jos ei mene kyllä ne poiskin tulee, mutta on parempi kun on reilusti kun liian vähän.
Käykää hyvät ihmiset ottamassa erillaisia hierontoja ( en todellakaan tarkoita
mitään sex-hierontoja )niin jalka kuin koko vartalo myös kaikenlaiset kasvohoidot ovat erittäin hyviä.Kaiken lisäksi todella edullisia .Jalka hoitoja saa yleensä joka kadun kulmassa muistaakseni n. 5€ puoli tuntia
Ruoka on todella ihanaa.Sekä ihmiset siellä, paikalliset.Voi nauttikaa matkasta
siellä on todella mukavaa.Yksi juttu tuli vielä mieleen , kun illalla olette ulkona
miustakaa aina laitta itikka karkotetta, siellä olevat itikat ovat täysin äänettömiä ja on patti patin vieressä jos et suojaa, levittävät aika pahojakin tauteja. - tokakerta1
moi huomenna matkaan 3000e visat 2aik 2lasta,epäilen et käteinen ei riitä o sen verta kallis hintataso.
- rento lentojätkä
Hyvää matkaa kaikille. Tässäkin ketjussa paljon bullshittiä. Kaksi aikuista ja kaksi lasta 150 €/vrk riittää jos ei istuta baarissa. Phuketissä kannattaa välttää tuk tukeja, ovat oikeasti mafian kusetushommia ja kilometrin matkasta voi joutua maksamaan 10 €. Jos isäntä ei käy maksullisissa eikä rouva hommaa implatteja niin 150 €/vrk riittää hyvin perheelle, saattaa olla jopa ylikin.
Viimeksi aamupala, 10 singhaa altaalla ja lounas ja illallinen noin 1000 baht, 25 euroa, se oli päiväkulutus. Sitten kun rupes pakottamaan ja halus lähteä kylille niin saattoi mennä 150 € yksinään. Siihen liittyi ruokailut ja juomat, hölmöt kellonsoitot sekä pakotuksen poistava hoito. - pum pui
rento lentojätkä kirjoitti:
Hyvää matkaa kaikille. Tässäkin ketjussa paljon bullshittiä. Kaksi aikuista ja kaksi lasta 150 €/vrk riittää jos ei istuta baarissa. Phuketissä kannattaa välttää tuk tukeja, ovat oikeasti mafian kusetushommia ja kilometrin matkasta voi joutua maksamaan 10 €. Jos isäntä ei käy maksullisissa eikä rouva hommaa implatteja niin 150 €/vrk riittää hyvin perheelle, saattaa olla jopa ylikin.
Viimeksi aamupala, 10 singhaa altaalla ja lounas ja illallinen noin 1000 baht, 25 euroa, se oli päiväkulutus. Sitten kun rupes pakottamaan ja halus lähteä kylille niin saattoi mennä 150 € yksinään. Siihen liittyi ruokailut ja juomat, hölmöt kellonsoitot sekä pakotuksen poistava hoito.:))))) sairaan hyvä.Just tulin,200 pattia maksoi lähimatkat tuktukilla.Halvin paluukyyti Patongilta Karonille iltapäivällä oli 350,normi 400:n sijaan. No melperi meni tingatessa,joten säästinkö jotain:)?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En tullut, koska käytit päätäsi.
Ja koska ihmiset pilaavat sillä mahdollisuudet, kaikki mikä toimii vaatii oman lähestymistapani. Kun levittää punaisia m372736Miten kaivattusi teki sinuun lähtemättömän vaikutuksen?
Minulla kävi niin, että hän laittoi ruokaa, kun olin nälkäinen. Tie miehen sydämeen käy vatsan kautta.891184Alkon myynti putosi kesäkuussa 10 prosenttia
Niin se hallitus tuhoaa valtion verokertymää ylisuurella alkoholiverolla, kun kansalaiset hankkivat juomansa ulkomailta.127979Oliko mies vetäytyminen
Toimiva veto? Miten meille kävi. Ei hyvin ja mahdottomalta tuntuu tilanne nyt.61967- 66907
Ulosotossa olevan tulisi saada itse päättää
Maksetaanko hänen ulosotossa olevia velkoja takaisin yksi kerrallaan vai ripotellen pikku summia sinne tänne, kuten ulos77881EU:lta tyly ratkaisu Temulle
On se hyvä, että EU on vihdoin ja viimein puuttunut noiden Kiinan krääsän kauppiaiden toimintaan. https://www.is.fi/ta101828Oon tässä pohtinut että se nainen
Ei sovi sulle. Ihmetyttää mitä näet hänessä. Mieheltä miehelle70815Nainen on ihana
ilta-päivää tosi söpölle naiselle 🤗😘☺ Jos saisin sinut nainen oisin onnellisin mies Etpäs tiedäkään keneltä tämä on?25718Hallinto-oikeus kumosi valtuuston päätöksiä
Teksti-tv kertoo, että valtuuston päätöksentekoon on osallistunut varavaltuutettu jolla ei ollut oikeutta osallistua. Mi30684