Hamsterini puree!

SormessaHaava

mun hamsteri puree, ja kovaa, sain ison haavan sormeeni, tänäänkin. Ja sitten hamsterini roikkuu hihassani sun muuta ilkeätä. Hamsterini on ruvennut pelottamaan minua. Jos annan kämmeneni sille nuuskittavaksi, se laittaa etujalkansa kämmenelleni, ja rupeaa puremaan. Vaikka pesen käteni ennen kuin menen hamsteriani käsittelemään, niin että se ei voi johtua siitä, ett' hamsterini luulee mua ruuaksi. Pikaista apua, en halua omaa lemmikkiäni vihamiehekseni. Siis se vain yksinkertaisesti puree KAIKKIA jotka sitä yrittää koskettaa.

11

1094

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sedä

      Kuinka kauan hamsteri on ollut sinulla? Mistä se on peräisin ja miten ja kuinka paljon sitä on käsitelty aiemmin? Jos se on ollut sinulla pidempään, miten se on käyttäystynyt aiemmin? Miten käyttäydyit ennen kuin se puri? Miten käyttäydyt kun hamsteri on purrut sinua? Pureeko se sormen aina verille, vai myös kokeilee sitä hampaiden välissä?

      Hamsteri ei luule sinua ruuaksi (paitsi jos haiset tosi selvästi ruualle ja työnnät sormen arvaamatta hamsterin eteen, niin että se innostuu liikaa. Ruuaksi luullessaan jyrsijä yleensä vain kokeilee. Ite tosin olen saanut rotalta paristi hammasta kun se ei ole tajunnut että huulikin on ihoa.) Se joko luultavasti a) pelkää sinua valtavasti (koska sitä ei ole käsitelty tarpeeksi tai on käsitelty väärin), tai b) on sairas ja siksi sekaisin (etenkin jos on ennemmin käyttäytynyt normaalisti).

      Käsiä ei välttämättä kannata pestä liian neuroottisesti että hamsu oppii tunnustamaan oman hajusi. Jos se on uusi, yritä viettää sen kanssa aikaa vaikka puhelemalla ja katselemalla asumuksen ulkopuolelta. Kun annat sille kätesi, ole paikallasi äläkä yritä edes koskettaa hamsteria. Voit pitää kättä nyrkissä, niin hamsterile ei ehkä tule pureminen niin vahvasti mieleen kuin sormesta. Jos hamsteri yrittää purra sinua, olisi tärkeää että et ota kättä pois ettei se opi että puremalla ihmisestä pääsee eroon (toki vaikeaa, jos se oikeasti puree verille :D). Yritä vain olla tosi kärsivällinen. Sitten kun hamsteri antaa paikallaan olevan käden olla asunnossaan rauhassa, siirry tarjoamaan sille herkkuja, ja siitä vähitellen käsittelyyn.

      Vastaisuuden varalta, älä osta eläimiä enää samasta paikasta! Kunnolla käsitellyn hamsterin ei kuulu käyttäytyä noin aggressiivisesti.

      • SormessaHaava

        Hamsterini on ollut minulla vasta suunnilleen 2 viikkoa. Hankin sen eläinkaupasta ja epäilen että sitä ei ole vielä ikinä edes kosketettu sormenpäällä. Se on käyttäytynyt koko ajan samalla tavalla. Otin käteni pois sen häkistä ja sanoin ''Ei saa purra'' tiukasti. Nykyisin varon laittamasta kättäni häkkiin, koska minulla on eräänlainen kammo, että se taas puree minut verille. Se aina yrittää purra verille, ihan aina. Se ei ikinä koeta vain hampailla, vaan se puree verille.


    • SormessaHaava

      Mun hamsteri puree mun käden aina verille.. laitan lisää seuraavan viestiin. Joten se on vaikeaa pitää kättä aloillaan, koska se oikeasti puree kovaa!

    • pikku-myy3

      mulla kävi vähän samalla tavalla kuin sulla. Mä aloin kesyttää sitä niin et laitoin aina kädelle jotain sen herkkua ja se alkoi tottua muhun ja aina tuli mun kädelle:)) tein sitä samaa aika kauan ja jossain vaiheessa olin aika ilonen jo että se oli niin kesy, mut sit kun kerran laitoin käden sinne ILMAN ruokaa siirtääkseni sitä (kun siivosin häkkiä) se tuli kädelle, haisteli hetken ja alkoi purra. Pelästyin ja vetäsin käteni pois. siitä lähtien aina kun laitan käteni sinne se haistelee ja yrittää purra::::(((((( tätä samaa ei kannata tehdä kuin minä siis antaa aina ruokaa kun se tulee kädelle

    • Sedä

      Kannattaa viettää paljon aikaa hamsun asumuksen lähettyvillä, että se tottuu läsnäoloosi. Voisit kokeilla laittaa sinne jonkun kankaanpalan, jota ensin olet pitänyt ihoasi vasten (pitkään) että se tottuu hajuusi. Oletko kokeillut antaa kättä nyrkissä, pureeko se silloinkin heti?

      Mulla ei ole omakohtaista kokemusta pelkoaggressiivisista eläimistä, joten suosittelen että laittaisit viestisi myös tänne:
      http://www.hamsteriyhdistys.fi/foorumi/
      tai sähköpostia jollekulle kokeneelle kasvattajalle:
      http://www.hamsteriyhdistys.fi/kasvattajat/
      jotka osaavat pitkällä kokemuksella auttaa, tai sitten etsisit olisiko hamsteriyhdistyksen foorumilla jo annettu vastaavaan tapaukseen ohjeita. En viitsi itse alkaa arvailemaan, etten onnistu vaan pahentamaan tilannetta :/

      Tosi harmi, että monille just eka jyrsijä tulee eläinkaupasta, ja ne voi olla tuollaisia, ja sit myöhemmin viisastuneena otetaan kasvattajalta. Ekaa hoitaessa kun juuri olisi parempi saada sellainen valmiiksi kesy ja myöhemmin vasta paremmalla kokemuksella sujuisi villimpienkin kesytys :/ (Noin niin kuin yleisesti, et tainnut edes mainita onko sulla ennen ollut hamsuja). Suosittelen muuten käymään mainitsemassa eläinkaupassa millaisen hamsterin ostit, vaikka et haluaisikaan palauttaa sitä. Ehkä nekin sit ainakin tajuaa ettei kannata ottaa hamstereita samasta paikasta uudestaan, tai ainakin panostaa niiden kesyyteen paremmin kun ei tuollaisia oo kauhean kiva myydä eteenpäin :/

    • VOIVOIVOIVOIVOI

      huonosti käsitelty,opetettu ja alun alkaen jotain on ollut vialla,Anteeksi jos loukkasin,alkuvuosista kokemusta on...

    • hamsterit<333

      Mul oli sama ongelma mut sitten aloin totuttaa sitä silleen, että aina kun siivosin sen häkin niin otin hamsterin sen omaan kuljetus boxii, laitoin boxin mun sylii (istuin lattialla) ja annoin sen haistella mun kättä aukoista. Vähän ajan päästä avaan sen boxin auki ja anna sen tulla sielt ite ulos. Se ei purru mua IKINÄ häkin ulkopuolella. Nykyään se ei pure mua melkein ollenkaa :)

    • syrkit <3

      onko nuo hamsterit talvikkoja?

    • hamsu

      Moi! Munkin hamsteri puri aluksi koska menin häiritsemään sitä ja herätin sen päivisin joten se oli vihainen. Mutta sitten kun hamsterini kotiutui ja tottui minuun niin ei sen jälkeen se ei enää purrut. Sun ehkä kannattaa tehä ittestäs sun hamsterille semmonen mukava henkilö joka juttelee ja sitten antaa välillä herkkuja. ( Älä kuitenkaan lihota sitä) Auttaiskohan se?

    • elzu

      Meillä hamsteri oli vihainen, murisi ja yritti purra, en yrittänyt koskea hamsuun, enkä nostanut sitä pois häkistä edes sillon kun siivosin häkin. Tätä kesti puolisen vuotta. Siivosin häkin aina pienellä lapiolla, hamsu tykkäsi puolen vuoden jälkeen tulla lapiolle istuskelemaan, siitä alkoi meidän ystävyys, vuoden päästä hamsteri oli jo kädessäni :) En pitäisi hamsterin kanssa mitään kiirettä, ajattelin itsekkin, että tälläinen vihanen kaveri on ja saikin nimekseen tytöltäni nimekseen Raivo :D Rauhallisuus ja pitkä pinna yhdistettynä siihen, että hyväksyy hamsterin sellaisena kuin se on helpotti meitä. Puhuin tytölle usein, että me tyydytään vain ihailemaan :) Harmi vain, että yhteinen aika oli niin lyhyt. Tuntuu siltä, että juuri kun saimme pidellä hamsteria se jo nukkui pois. :/

    • Minunkin hamsteri välillä puree ja näykkii mutta otan käden vaan äkkiä pois jos se näykkäsee se ei ole vielä ikinä purrut kovaa tänään se näykkäiai vähän kovempaa mitä yleensä ja se on ollut minulla vuoden melkein

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      16
      1429
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1285
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1192
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1072
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1026
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1015
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1003
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe