Nykytoimintapelien surkea tekoäly

Olisi jo aika!

Prosessoritehoa on vaikka simuloida ihmismieltä mutta kaikki pelitekijöiden resurssit käytetään grafiikkaan! Millon saadaan toimintapeli, missä viholliset käyttäytyvät kuin ihmiset eikä zombiet. Tässä olisi jollekin startup-firmalle oiva middlewaren kehityskohde.

52

1155

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tämä on totuus

      Ei nykypelaajat kaipaa realistista tekoälyä. Sitä varten on moninpelit.

      • Monipeli my ass

        Se ettet sinä kaipaa ei tarkoita etteikö muut haluaisi edes hieman älykkäämpiä ja itsesuojeluvaistoisempia vihulaisia. Sitäpaitsi moninpelit on perzeestä.


      • ime kyrpää
        Monipeli my ass kirjoitti:

        Se ettet sinä kaipaa ei tarkoita etteikö muut haluaisi edes hieman älykkäämpiä ja itsesuojeluvaistoisempia vihulaisia. Sitäpaitsi moninpelit on perzeestä.

        Se että sinä kaipaat ei tarkoita etteikö muille kelpaisi nykyinenki taso.


      • Pane mutsias dille
        ime kyrpää kirjoitti:

        Se että sinä kaipaat ei tarkoita etteikö muille kelpaisi nykyinenki taso.

        Sehän nyt on selvä että kaltaisesi CS-Jonnet eivät peleiltä kaipaa mitään mikä vähänkin voisi viitata älykkyyteen.


      • ..........
        Pane mutsias dille kirjoitti:

        Sehän nyt on selvä että kaltaisesi CS-Jonnet eivät peleiltä kaipaa mitään mikä vähänkin voisi viitata älykkyyteen.

        Aika jännä juttu muuten tuo CS joka on half life modi.

        Half life oli oikeastaan ensimmäinen peli jossa yllätyin siitä, kuinka hyvä tekoäly mm. grunteilla oli. Tämä oli vasta sentään vuotta 1999.

        Toinen samoihin aikoihin tehty peli, jossa vastustajien tekoäly oli yllättävän hyvä oli alkuperäinen Rainbow six.

        Taas monissa uusissa peleissä vastustajilla on suhteellisen hyvä tekoäly.

        On vaikeaa tehdä tekoälyä joka muistuttaisi ihmistä. Pelkästään realistisen näkökentän tekeminen, havainnointikyky, ja realistinen tarkkuus(eli helvetillinen ruiskiminen sinne päin mistä AI voisi luulla luotejen tulevan) on aika monimutkaista toteuttaa. Saati sitten järkevät suojautumisen, ja pelaajan hämääminen/yllättäminen. Realistiseen tekoälyyn kuuluisi myös se, että eri vihollisten tekoälyä pitäisi yksilöidä valtavasti vastaamaan eri ihmistyyppien käyttäytymistä eri tilanteissa.


      • asda3
        .......... kirjoitti:

        Aika jännä juttu muuten tuo CS joka on half life modi.

        Half life oli oikeastaan ensimmäinen peli jossa yllätyin siitä, kuinka hyvä tekoäly mm. grunteilla oli. Tämä oli vasta sentään vuotta 1999.

        Toinen samoihin aikoihin tehty peli, jossa vastustajien tekoäly oli yllättävän hyvä oli alkuperäinen Rainbow six.

        Taas monissa uusissa peleissä vastustajilla on suhteellisen hyvä tekoäly.

        On vaikeaa tehdä tekoälyä joka muistuttaisi ihmistä. Pelkästään realistisen näkökentän tekeminen, havainnointikyky, ja realistinen tarkkuus(eli helvetillinen ruiskiminen sinne päin mistä AI voisi luulla luotejen tulevan) on aika monimutkaista toteuttaa. Saati sitten järkevät suojautumisen, ja pelaajan hämääminen/yllättäminen. Realistiseen tekoälyyn kuuluisi myös se, että eri vihollisten tekoälyä pitäisi yksilöidä valtavasti vastaamaan eri ihmistyyppien käyttäytymistä eri tilanteissa.

        Kai tajuat että sinun "grunttisi" olivat Halossa, eikä Half-Lifessa.


    • Asiantuntia98

      Nykyvideopeleissä ei todellakaan tarvita tekoälyä. Ainoastaan toimintoja jotka kasvattaa omaa egoa ja pelaajaa pitää palkita joka toinen minuutti.

    • HLFi

      Miksi käytät sanaa "nykytoimintapeli"? Todella harvassa ovat vuosien aikana olleet ne toimintapelit joissa ihan oikeasti on ollut hyvä, toimiva ja huijaamaton tekoäly.

      • tyuiiiyyt

        Vanhan kunnon tietokonepelit on parhaimpia. Uudet pelit on niin epäaitoja, että huh huh. PUM PUM ja kaikki kuolee. Ei mitään haastetta.Ja muutenkin menee jo vähän yli... Pelottaa ajatella miten tollaiset pelit voi vaikuttaa joittenkin ajatusten kulkuun.


    • jipå

      Kaikki kehittyy aikanaan.

    • Janne1293024

      > Prosessoritehoa on vaikka simuloida ihmismieltä

      Elät kyllä ihan fantasiamaailmassa...

    • Pelitrandomisti

      Jos joku ihminen pelaa toimintapeliä se ei viittaa mitenkään siihen että tekoälyä tarvittaisi

      • 3refdvcfded

        Oletko ikinä pelannut peliä jossa on viholliset ohjelmoitu niin että saa oikeasti jotakin vastusta jopa normaalilla vaikeustasolla? Pelaapas FEAR 1 ja lisä osia. Sen jälkeen pelaa vaikka FAR CRY 2 jossa on paskin tekoäly mitä nyt äkkiseltään tulee mieleen. Tapat jokun machetella ilman että lähtee ääntäkään talon sisällä ja kaikki vihulaiset tietää välittömästi missä liikut.

        Aloittaja on oikeassa että nykyään ei panosteta tekö älyyn peleissä tarpeeksi. Siis tietenkään kyseessä ei ole mikääm "äly" vaan ennalta määrätyt toiminnot mitä viholliset tekee missäkin tilanteessa. FPS peleissä on ihan paskat teko älyt nykyään ja lyhyet yksin peli modet.


      • 191332
        3refdvcfded kirjoitti:

        Oletko ikinä pelannut peliä jossa on viholliset ohjelmoitu niin että saa oikeasti jotakin vastusta jopa normaalilla vaikeustasolla? Pelaapas FEAR 1 ja lisä osia. Sen jälkeen pelaa vaikka FAR CRY 2 jossa on paskin tekoäly mitä nyt äkkiseltään tulee mieleen. Tapat jokun machetella ilman että lähtee ääntäkään talon sisällä ja kaikki vihulaiset tietää välittömästi missä liikut.

        Aloittaja on oikeassa että nykyään ei panosteta tekö älyyn peleissä tarpeeksi. Siis tietenkään kyseessä ei ole mikääm "äly" vaan ennalta määrätyt toiminnot mitä viholliset tekee missäkin tilanteessa. FPS peleissä on ihan paskat teko älyt nykyään ja lyhyet yksin peli modet.

        Pitäisi olla tyhmempi tekoäly, niin ettei kaikki vihulaiset välittömästi tiedä missä pelaaja on kun ampuu yhden vihulaisen väijystä.


      • pc.
        3refdvcfded kirjoitti:

        Oletko ikinä pelannut peliä jossa on viholliset ohjelmoitu niin että saa oikeasti jotakin vastusta jopa normaalilla vaikeustasolla? Pelaapas FEAR 1 ja lisä osia. Sen jälkeen pelaa vaikka FAR CRY 2 jossa on paskin tekoäly mitä nyt äkkiseltään tulee mieleen. Tapat jokun machetella ilman että lähtee ääntäkään talon sisällä ja kaikki vihulaiset tietää välittömästi missä liikut.

        Aloittaja on oikeassa että nykyään ei panosteta tekö älyyn peleissä tarpeeksi. Siis tietenkään kyseessä ei ole mikääm "äly" vaan ennalta määrätyt toiminnot mitä viholliset tekee missäkin tilanteessa. FPS peleissä on ihan paskat teko älyt nykyään ja lyhyet yksin peli modet.

        et ny voi määritellä noiden tasojen mukaan tuota tekoälyä.
        se on ihan pelin tekijöistä kiinni mikä on normaalia taso ja mikä vaikea. se minkä sinä saatat kokea vaikeana voi minulle olla helppo, se on suhteellista.

        ja mitäköhän ap meinaa että nyky fps peleissä? siis oliko ennen hyvä tekoäly, en usko.
        ja turha unelmoida jostakin täydellisestä tekoälystä lähipäivien peleihin.
        peleihin jää aina bugeja vaikka siihen kuinka panostettaisiin ja tehtäisiin vaikka mitä hienoja lisäyksiä kuten operation flashpointissa viholliset huomioivat scope tähtäimen valon tai jtn sellaista. monipeleihin niitä bugeja korjataan, en tiedä voiko yksinpeleihin edes tehdä semmoista.


      • Oot gay
        3refdvcfded kirjoitti:

        Oletko ikinä pelannut peliä jossa on viholliset ohjelmoitu niin että saa oikeasti jotakin vastusta jopa normaalilla vaikeustasolla? Pelaapas FEAR 1 ja lisä osia. Sen jälkeen pelaa vaikka FAR CRY 2 jossa on paskin tekoäly mitä nyt äkkiseltään tulee mieleen. Tapat jokun machetella ilman että lähtee ääntäkään talon sisällä ja kaikki vihulaiset tietää välittömästi missä liikut.

        Aloittaja on oikeassa että nykyään ei panosteta tekö älyyn peleissä tarpeeksi. Siis tietenkään kyseessä ei ole mikääm "äly" vaan ennalta määrätyt toiminnot mitä viholliset tekee missäkin tilanteessa. FPS peleissä on ihan paskat teko älyt nykyään ja lyhyet yksin peli modet.

        Kannattais sunkin siirtyä käyttämään sitä huonoa tekoälyä. Huomaan vain että yhdyssanat ovat sinulla vähän hakusessa. Takaisin tuttipulloa imemään ja sitten 5 vuoden päästä opiskeltuasi olet ehkä valmis tänne. Ei kukaan ihminen voi kirjoittaa tekoälyä erikseen....


      • welcome to internet
        Oot gay kirjoitti:

        Kannattais sunkin siirtyä käyttämään sitä huonoa tekoälyä. Huomaan vain että yhdyssanat ovat sinulla vähän hakusessa. Takaisin tuttipulloa imemään ja sitten 5 vuoden päästä opiskeltuasi olet ehkä valmis tänne. Ei kukaan ihminen voi kirjoittaa tekoälyä erikseen....

        oot gay, also known as a grammar nazi now?
        melkein onnistuit pysymään topicissa, joka liittyi pelien tekoälyyn (sarkasmia, jos et tajunnu).

        jos oot erimieltä jonkun kanssa niin perustele se ja esitä asia kunnolla, äläkä molla ja moiti kirjoitusvirheitä joista kukaan ei välitä pas*aakaan netissä.
        joten ehkä sinun tässä pitäisi mennä opiskelemaan jostakin miten internetissä toimitaan.


      • 3refdvcfded
        pc. kirjoitti:

        et ny voi määritellä noiden tasojen mukaan tuota tekoälyä.
        se on ihan pelin tekijöistä kiinni mikä on normaalia taso ja mikä vaikea. se minkä sinä saatat kokea vaikeana voi minulle olla helppo, se on suhteellista.

        ja mitäköhän ap meinaa että nyky fps peleissä? siis oliko ennen hyvä tekoäly, en usko.
        ja turha unelmoida jostakin täydellisestä tekoälystä lähipäivien peleihin.
        peleihin jää aina bugeja vaikka siihen kuinka panostettaisiin ja tehtäisiin vaikka mitä hienoja lisäyksiä kuten operation flashpointissa viholliset huomioivat scope tähtäimen valon tai jtn sellaista. monipeleihin niitä bugeja korjataan, en tiedä voiko yksinpeleihin edes tehdä semmoista.

        Ei kyse ole vaikeustasoista vaan siitä miten vihulaiset käyttäytyy. Ymmärtääkö mennä suojaan vaan seisooko paikoillaan koko ajan vaikka heittäisit kranun sen jalkoihin. Vihollisten ei pitäisi nähdä seinien läpi myöskään. Vaikeustasoa voi säätää niin ettö vihulaiset ovat nopeampia ja tarkempia. Kyse on siis ihan perus asioista mitä useasti laiminlyödään.

        Moni täällä ei taida oikein ymmärtää käsitettä teko äly peleissä. Ei se ole mikään tietoisuus vaan pelkkiä vasta reaktioita pelaajaa vastaan. Pelitekijät ohjelmoivat vihollisille sen että miten pitkälle ne näkee ja mitä ne tekee missäkin tilanteessa. FEAR 1 on peli jossa viholliset käyttätyy oikein. He yrittävät piirittää pelaajaa koko ajan ja suojautuvat välittömästi. Joskus myös tekevät kamikaze hyökkäyksiä haulikoilla patti tilanteissa.

        Oikeasti jos joku ei huomaa paskaa tekö älyä niin se taittaa pelaajalta itseltään puuttua.


      • 3refdvcfded
        Oot gay kirjoitti:

        Kannattais sunkin siirtyä käyttämään sitä huonoa tekoälyä. Huomaan vain että yhdyssanat ovat sinulla vähän hakusessa. Takaisin tuttipulloa imemään ja sitten 5 vuoden päästä opiskeltuasi olet ehkä valmis tänne. Ei kukaan ihminen voi kirjoittaa tekoälyä erikseen....

        Kerro sitten miksi me kutsumme sitä vihollisen käyttäytymistä? Kyllä kaikki sen tietää ettei kyseessä ole mikään tietoisuus eli oikea oppiva ja tunteva mieli.

        Toisekseen mitä vitun väliä jollain yhdyssanoilla on netti palstoilla?


      • Dunalfgod
        welcome to internet kirjoitti:

        oot gay, also known as a grammar nazi now?
        melkein onnistuit pysymään topicissa, joka liittyi pelien tekoälyyn (sarkasmia, jos et tajunnu).

        jos oot erimieltä jonkun kanssa niin perustele se ja esitä asia kunnolla, äläkä molla ja moiti kirjoitusvirheitä joista kukaan ei välitä pas*aakaan netissä.
        joten ehkä sinun tässä pitäisi mennä opiskelemaan jostakin miten internetissä toimitaan.

        Ei pahalla, mutta omassa tekstissäsikin on kirjoitusvirheitä.
        Isot kirjaimet puuttuu kokonaan, se kirjoitetaan 'kirjoitusvirhe', sinne tulee 'i', 'äläkä molla ja moiti'. Tarkoitatko Äläkä mollaa tai moiti?


      • pystyt siihen, tard!
        Dunalfgod kirjoitti:

        Ei pahalla, mutta omassa tekstissäsikin on kirjoitusvirheitä.
        Isot kirjaimet puuttuu kokonaan, se kirjoitetaan 'kirjoitusvirhe', sinne tulee 'i', 'äläkä molla ja moiti'. Tarkoitatko Äläkä mollaa tai moiti?

        ei tainnut ymmärtää tuon viestin pointtia? ei tuossa kukaan korjannut oot gayn kielioppia, vaan sitä kuinka hän täällä korjaa. sitä paitsi hänenkin kirjoituksessa oli virhe(itä), kuten myös sinunkin.

        joten jos olet uusi internetissä niin suosittelen sinua lähtemään koska voi tulla tukalat paikat sulle ;)
        vaikutat myös vähän vajaalta, kun et ymmärtänyt viestin pointtia.
        turha korjata tästä kirjoitusvirheitä, ihan turhaa. mutta koeta panostaa siihen että ymmärrät viestin pointin ;)


      • 3refdvcfded
        191332 kirjoitti:

        Pitäisi olla tyhmempi tekoäly, niin ettei kaikki vihulaiset välittömästi tiedä missä pelaaja on kun ampuu yhden vihulaisen väijystä.

        Ei hyväkään teko äly voi nähdä seinien läpi ja tietää kuudennen aistin avulla missä joku kaveri kuoli. Far cry 2:sessa vihulaiset näkee puskien, puiden ja talojen läpi. Riittää kun tapat vihulaisen äänettömästi jossakin talossa jonne ei kukaan näe ja jotenkin sinne alkaa ilmestyä autoilla porukkaa sinua metsästämään.

        Ei kyse ole siitä ne olisi liian hyviä vaan ne on paskasti ohjelmoitu.


      • TakasinKauppaanJonne
        3refdvcfded kirjoitti:

        Ei hyväkään teko äly voi nähdä seinien läpi ja tietää kuudennen aistin avulla missä joku kaveri kuoli. Far cry 2:sessa vihulaiset näkee puskien, puiden ja talojen läpi. Riittää kun tapat vihulaisen äänettömästi jossakin talossa jonne ei kukaan näe ja jotenkin sinne alkaa ilmestyä autoilla porukkaa sinua metsästämään.

        Ei kyse ole siitä ne olisi liian hyviä vaan ne on paskasti ohjelmoitu.

        et ole selvästikkään pelannut Far Cry 2.
        Kirjottamasi perusteella olet muutenkin haarukalla 10v, koska ei nuo yhdyssanatkaan onnistu.


    • osku.ok

      Just tän takii pelaan MMORPG pelejä

    • SteamPRO

      I just got a Steam Wallet card pin for free! :D ht tp://steamwalletcodes.co m

    • gdr2

      mutta jos mennään pois sota/räiskintä peleistä esim. NHL peleihin, niin niissä vastustajien tekoäly on loistavaa.

      • "Pakottava" tekoäly

        NHL:ssä on jo liiankin hyvä tekoäly, se saa "pakotettua" maalin mitä eriskummallisimmin keinoin. Esimerkki: oma maalivahtivisi on tehnyt koko ottelun ajan hyviä torjuntoja, jopa niitä game savereita, sitten jossakin vaiheessa tietokone laukoo löysän kudin ilman maskia ja maalivahti imee sen aivan käsittämättömästi. Aivan kuin imurin olisi laittanut päälle ja peli menee vastustajalle. Toinen tapa on ollut se että tietokone tekee hyökkäyksen jota et saa mitenkään katkaistua: tekoäly osaa yht'äkkiä väistää kaikki taklaukset, syötöt napsuvat täydellisesti lapaan ja kiekon blokkaaminenkaan ei auta kun kaveri iskee epärealistisilla reflekseillä riparin ilmasta sisään.

        Sen lisäksi tekoäly jakelee aivan käsittämättömistä tilanteista jäähyjä, jotka eivät ole niitä nähneetkään. Esimerkiksi sain estämisjäähyn siitä kun vastustaja lämäsi pelaajaani päin. Mutta muutoin NHL:ssä on ihan hyvä tekoäly, mutta nämä pikkuiset viat ovat olleet ongelmana jo kauan.
        Sama pätee myös moneen muuhunkin urheilupeliin.


    • asiantuntija2

      Turpaa kii ku et mittää mistää tiiä ne on parhaita

    • r54ty

      Toimintapeleissä lähinnä aseet ja kontrollointi ovat tärkeässä roolissa; samoja rutiineja toistamaton tekoäly on lähinnä strategiapelien osa-alue.

    • GamersUnited

      DeusEX:ssä, molemmissa. oli ihan ok tekoäly, kuten myös Thief sarjassa.
      Crysis tarjosi periaatteessa ok tekoälyä.

      Sitten on näitä tekoälyvapaita tapauksia kuten Aliens colonial marines joka on hyvä esimerkki erittäin huonosta tekoäly koodauksesta.
      Tai sitten surulinen MindJack joka oli niin huono peli tekoälyltään ja kaikelta muultakin että sen ostaneita varmaan vatuttaa vieläkin.

      FarCry 3 tekoäly on myös ok.

      Parhaimmat tekoälyt löytyvät varmaan Sim City, se alkuperäinen, Sims, Creatures, Total war, Halo, Fear ja Black and White

    • alottakaa loli
    • MAKSIUM PLEGEEJÄ 03

      KOUNTER STRAIK ON SE JUTTU TÄS ETTÄ JOKAISENN POJKKENIN PITTÄIS SITÄ KOITTAA KU SE ON AINUT PELI JOTA KOVAT POJAT PELAA KOSKAA SIINÄ ON SE IHA AITO AK 47. JA SE UUS CS ON MYÖS HYVÄ PLEIKKA KOLMOSELLE. {EN OO MIKÄÄ 10 MUSKU)
      );-\=

    • Heke4

      Sitä varten niitä voi pelata netissä muita vastaan.

    • Ai.. Jai.. Jai

      Kieltämättä oppiva ai olis aika kova juttu peliin kuin peliin. Pelivalmistajalla voisi olla vaikkapa useampikin palvelin keräämässä erilaisia toimintamalleja eläviltä pelaajilta ja sitten ohjelma, joka arvottaa niistä parhaat ai:n käytettäväksi itse pelissä.

    • eliittikuppani

      Nykyajan noissa FPS-peleissä grafiikka on epätasaipainossa kaiken muun kanssa (TS. Nykyisissä peleissä menee maisemat liian hienoiksi, ettei se sovi pelattavuuteen) Toimintapelit ja toiminta-animaatio-elokuvat ovat eri asia.

      CSsarja oli ja on vieläkin suosittu. Siinä ovat asiat tasapainossa: ei juuri muuta liikkuvaa kuin pelaajat, ei valotehosteita, ei ihmeellisiä ääniä. Oikeassa taistelutilanteessa, johon cs varmasti pyrkii, ei noille hienouksille ajatuksissa ole tilaa. Tekoäly on siinä sopiva, koska tuossa pelissä ei mietitä, miltä vihollisetaseetautotikkunatkädenasennot näyttää. Tai jalkojen tepsutus ja aseen äänet kuulostaa. Ne on ne vaan oleelliset asiat mukana, jolloin Cs pääsee asian ytimeen: realistiseen räiskintään. Tf2, hl2 eivät ole kuten CS, mutta ovat erittäin onnistuneita ja myyneitä. Koska, niitä pelataan mielenkiinnon, hauskuuden ja ehkä dialoginkin vuoksi. Eikä niissä pyritä just siihen realistisuuteen, jossa nyt vaikka esimerkkinä bf-sarja tekee mokan, kun tekevät niitä uusia pelejään (vanhoissa ei ole mielestäni vikaa, niiden parissa oli mukavaa) vain lähinnä paremman NÄKÖISIKSI, vaikka sisältöä tulisi tasapainottaa, niinkun juuri siinä tekoälyn kohdalla.

      Grafiikka luo realistisuutta, mutta ei se sitä yksinään tee vaikka paljon asiaan vaikuttaakin: Todellisuutta luovaksi tekijäksi voidaan laskea vaikka pelaajan kestävyys, kun nykyään toimintapeleissä vaan saa vastaanottaa aikamoisen luotisateen vastustajalta, ennen kuin tarvitsee tätä edes huomioida. Viholliset, juu ja mukaan lukien myös pelaaja itse, saisi tulla ammutuksi alas muutamalla kudilla, ei koko lippaalla. Eikä niitä vihollisia myöskään ammuta seisomalla luotien viuhuessa ohi. Eikä missään tapauksessa, juoksemallakaan, päästä tulittavaan vihollisrintamaan mora kädessä O_o Jossain kohtaa viholliskaverien luulisi älyävän, että toveri tuossa vieressä tapetaan ehkä aivan kohta, ja se täytyy estää ampumalla, tai vähintään edes huikkasta kaverille asiasta.

      Shootterit siis ovat aivan liian hienoja nykyään. Joku jää niitä maisemiakin katselemaan. Ja yhä useammalla menee aikaa tähdätä, kun se on aika vaikeaa ja epämukavaa, niille ainakin jotka eivät pelaa ampumisen ilosta vaan osumisen. Tähän auttaisi autoaim, joka olisi oikeasti hyvä ratkaisu oikein sovellettuna. Ainakin konsolille. (Tietokoneella muuttaisin sitä, missä aseen paikka eri asennoissa) Mutta silloin tekijöiden ainoaksi vaihtoehdoksi jää kuitenkin jostain syystä vain parannella pelaajan kestoa niin, että semmoinen seisoskelu jää mahdolliseksi ilman niitä liian ikäviä äkkinäisiä kuolemia. Nuo toimintapelien kehittäjät ajattelevat nykyisin peliä tehdessään liian paljon nimenomaan tuota pelin ulkoasua, kun luulevat sen olevan ainoa tie todenmukaisuuteen.

      Siinä olen myös samaa mieltä, että zombiet ovat myös mukavaa ammuskelua, mutta ovat myös helppotekoisia vastustajia, koska ovat 'valmiiksi' jo niin aivottomia ja avuttomia.

    • ARSKA TEHTAALLA????

      TYKKÄÄ TÄSTÄ KOMMENTISTA JOS ET JAKSANU LUKEE EDELLISTÄ KOMMENTTIA LOPPUUN ASTI!

    • BroodShoup

      Pelit on tehty viihteeksi ei rasitteeksi eli hermoilkoon kuka mitäkin haluaa...

    • sarana55

      splinter cell pelissä tuli hälytys kun piiloon kannetun terroristin jalkaterät näkyi betoniseinän läpi :(

    • scxxxxxx

      Jos kaikki resurssit käytettäisiin grafiikkaan niin kuin mainitsit, niin emme näkisi enää peleissä kökköjä kolmiopolygoneja. Toisin sanoen, grafiikka olisi fotorealistista eikä kolmikulmioista rakennettua välkkyvää tekstuurimössöä (=crysis 3).

      Tosiasiassa, kuten kaikilla aloitta yleensä, suurin osa resursseista menee johtajien palkkoihin.

      • ...

        Fotorealistista grafiikkaa ei saada peleihin vielä moneen vuosikymmeneen. Nykykoneilla menee pari vuorokautta yhden ainoan realistisen ray-tracking kuvan laskemiseen. Nekin ovat vielä yksinkertaisia kuvia joissa on muutama esine mutta ei monimutkaisia puita, ruohoa jne.


    • xffgdfgdfg

      se mikä on räiskintäpeleissä MINUN mielestäni tyhmää,on pelaajien kestävyys.Joskus saa räiskiä lippaan kohti vihulaista ja sen jälkeen se tappaa sinut puukolla kerralla(COD).Rynkyllä pitää saada monta osumaa,mutta tarkkuuskiväärillä putoaa kerralla.Tosin joskus on tehtävä kompromisseja pelattavuuden ja realismin välillä,sen balanssin löytäminen voi olla vaikeaa.Minun mielestäni räiskintapelejä voisi viedä enemmän taktisuuden suuntaan jossa pitäisi miettiä kuinka pysyä suojassa vihujen tulelta ja etsiä itse parempaa ampumapaikkaa esimerkiksi.Myös osumien merkitys eri ruumiinosissa voisi olla tärkeämpi,esim osuma jalkaan vaikuttaa liikkumiseen,osuma käteen vaikuttaisi toimintakykyyn muulla tavalla,osuma rintaan/päähän olisi R.I.P.

      • dfkeiodf

        Samaa mieltä! esim. MW2 pelissä vihollinen heittää sinua pikkuvarpaaseen puukolla, kuolet välittömästi mutta jos ammut jotakin 50.caliipperisella vatsaan tyyppi ei kuole ja moraa sua aseeseen ja kuolet -_-


    • mr.papi

      On turhaa kysellä miksi ei ole realistista tekoälyä. Johtunee siitä, että mikään nykypäivän prosessori ei jaksa sitä pyörittää, eikä kukaan osaa ja jaksa tehdä sellaista. Se veisi tuhottomasti aika.

      Ennemmin kannattaisi keskittyä pelien fysiikkaan. Kuten on jo sanottu, moninpeli korvaa tekoälyn, joten enään puuttuu realistiset fysiikat. Toki sellaisiakaan ei pystytä nykypäivänä tekemään, mutta parempaan pystytään kylläkin.

      Mikäli joku moittii BF-sarjaa siitä, että vain grafiikat ovat muuttuneet, niin sopii kystyä että oletko edes pelannut vanhempia ja uudempia BF-sarjan pelejä. Selkeän eron huomaa jo BFBC 2 ja BF 3 välillä. Muutamia ovat ajoneuvojen käyttäytyminen, luotien lentoradat, liikkuminen ja vaikkapa aseet. Muitakin toki löytyy, mutta tuossa oli muutamia.

      Lisäksi mainittakoon, että on turha verrata BF ja CS pelejä keskenään. Ne keskittyvät ihan eri asioihin. En ole CS-sarjan pelejä paljoa pelaillut, joten en osaa sanoa mihinkä osa-alueeseen siinä ollaan keskitytty, mutta ainakaan se ei ole realistisuus, kuin taas BF-sarja keskittyy juurikin siihen.

      • theguyfawkes

        cs on casuaalista fast shootteria.

        ja jos realismia haluaa niin arma 3.


      • TeemuLeinonen

        No nyt todella menit metsään, bf on ''realistinen'' mutta epäonnistunut siinä täysin, on vai aitoa tuhota talo? No, et voi tuhota kaikkia mitkä haluaisit, tarkka-ampuja kiväärit ei tapa MISTÄÄN yhestä (niin no, päästä, mutta kenellä on keskellä sotaa aika ampua päähän?)ja muutenkin ihan paska koko paska. CoD keskittyy toimintaan ja reflexeihin, ja siihen että voit itse luoda hahmostasi juuri sellaisen kuin haluat (perkit)


      • mr.papi
        TeemuLeinonen kirjoitti:

        No nyt todella menit metsään, bf on ''realistinen'' mutta epäonnistunut siinä täysin, on vai aitoa tuhota talo? No, et voi tuhota kaikkia mitkä haluaisit, tarkka-ampuja kiväärit ei tapa MISTÄÄN yhestä (niin no, päästä, mutta kenellä on keskellä sotaa aika ampua päähän?)ja muutenkin ihan paska koko paska. CoD keskittyy toimintaan ja reflexeihin, ja siihen että voit itse luoda hahmostasi juuri sellaisen kuin haluat (perkit)

        No nyt kyllä liijoittelet. Mikään peli ei tietenkään ole täysin realistinen, mutta BF kuuluu ehdottomasti sinne realististen pelien kärkisarjaan. Ja minusta on aika aitoa, että talot tuhoutuu, kun niitä aikansa tykittää. Kaikkia rakennuksia ei tietenkään voi tuhota, koska muuten mappi olisi ihan aukea, mikäli maasto sen sallii. Ja tuosta aseen tehosta voi olla montaa eri mieltä, lähes kaikissa peleissä aseet ovat tehottomampia kuin oikeasti. Tämä johtuu siitä, että muuten sillä ei olisi mitään väliä, mitä asetta käyttää. Pienoispistoolikin tappaa oikeassa elämässä kertalaakista.

        Sinä et ilmeisesti edes halua realistista peliä, koska tykkäät CoDsta. Haluat vain, että nopea laukaus varpaaseen tappaa. Eihän siinä mitään väärää ole, mutta realistisissa peleissä halutaan että sillä aseella joutuu oikeasti tähtäämään, eikä vain roiskasemaan sinne päin. Meitä on moneen junaan, mutta sitä et voi kiistää etteikö BF olisi realistinen.


    • NERD ALERT

      NERD ALERT

    • iT-juoppo

      Peli-bisnes romahtaa pian.

      Koodaajat, gfx ja sfx-hemmot, joilla on velkaa, ovat kusessa.

    • Levels

      Alottajalle:
      Omia suosikkipelejäni ovat Mafia, Far Cry:t, ja Call of duty:t. Joudun pelata noviisien eli alokkaiden tasolla, mutta jos laittaa vaikeusasteet täysille luulisin että viholliset valpastuvat aivan erilaisiksi ja niiden osumatarkkuudet sinua ampuessaan paranevat melkolailla.
      Oletko kokeillut laittaa vaikeustasot täysille?

      • jkdheiwlqh

        Aidon tekoälyn luominen ei ole nykyajan tekniikoilla edes mahdollista. Vaatii aivan liikaa laskentaa ja tehoja.

        Katsotaan uudelleen 10 vuoden päästä.


    • TeemuLeinonen

      Mä en pelaa mitään vaikeaa vastaan, mä vaan buustaan se on niin kivaa mut sit kaikki rage aina pelottaa kun kerran yks sano et se tappaa mut eikä se tietenkään viel oo tappanu mut sitli oli ihan hauskaa! aini tuli muuten mielee et kijrotin tän aika vitsin nopeesti, oon tosi nopea kirjottaja
      jos joku haluaa haastaa mut niin oon xboxilla bloodzilla fin
      mä hakkaan sua peppuun ja voitan kakskyt nolla!

    • prou

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      181
      1743
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      60
      1220
    3. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      55
      957
    4. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      75
      861
    5. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      136
      841
    6. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      41
      816
    7. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      54
      778
    8. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      709
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      72
      700
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      319
      664
    Aihe