Kirjoittelumme tarkoitus

texsanell1

Tuli mieleeni lukessani erilaisia mielipiteitä ja tyytymättömyyttäkin, jota toki ymmärrän, m u t t a -- pitäisikö meidän tehdä selväksi itsellemme, miksi kirjoitamme täällä:D

Minulle se on selvennyt nyt miettiessäni, minä kirjoitan huvin vuoksi! Minusta on hauskaa ilmaista ajatuksiani ja tuntemuksiani elämästä. En minä halua palstaa käyttää purkaakseni harmejani, en tosiaankaan tarvitse sellaista ollenkaan.

Jos niitä on, puran ne yksinäisyydessä tyynyyni ehkä kyynelehtien ja sillä siisti. En myöskään i k i n ä ole rasittanut lähimpiäni henkilökohtaisilla suruilla.

Ehkä pääsisimme helpommalla, jos ymmärrettäisi toistemme erilaisuudet:D
Kuka purkaa tänne elämän aiheuttamat traumat, kaipuunsa, harminsa ja pelkonsa tulevaisuudesta! Niillä eväillä tämäkin palsta kulkee, mutta vaikka EU:N tilanne on mielenkiintoinen
ei se koko "maailmaa kaada," sano nuorimmaiseni jo pikkutyttönä, kun jotakin asiaa puitiin, ja siinä oli harvinaisen oikeassa:D

Ei kaada ei, on omakin vakaukseni, palsta elää ja toimii kirjoittajiensa eri vahvuuksien ansiosta!

21

304

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Apina selässä.

Se nyt on vaan niin vaikea tunnustaa,
      että epäonnistuminen omassa elä-
      mässä johtuukin vääristä valinnoista.

• texsanell1

Miten sitä vois olla varma valintojen vääryydestä? Itse olen aina ajatellut, että tämä oli minun tieni, ainoa minkä tiedän, ja sen ansiosta olen oppinutkin jotakin.
      Tuntuis liian helpolta syyttää virheratkaisujaan, miten ihmeessä olis voinut etukäteen arvata huomisen? Tai olisiko mikään olennaisesti muuttunut, jos olis ollut jokin muu vaihtoehto.

Tärkeimmät valinnathan sitä tekee jo ihan nuorena,, ja samoinahan ne on pysyneet.
      Vaelluksella on kompuroimistakin riittänyt :D reppua penkoessa löytää sieltä elämänsä kirjon.
      Mutta selvittämättömiä asioita en reppuuni kyllä ole sullonut!

• ihmetystä

Hyvin olet elänyt jos ei reppuusi ole selvittämättömiä asioita kertynyt.
        Sellaisista kun ei kukaan pääse eroon, aina jää jotain pimentoon, selvännäkijöitä on harvassa

• Apinamies!
        ihmetystä kirjoitti:

Hyvin olet elänyt jos ei reppuusi ole selvittämättömiä asioita kertynyt.
        Sellaisista kun ei kukaan pääse eroon, aina jää jotain pimentoon, selvännäkijöitä on harvassa

Tuo reppu on se apina selässä!

• ihmettelen.

Ettäkö et surujasi kerro palstalla. Tulit näyttävästi surevana leskenä ja vähän aikaa sitten kerroit siskon vakavasta sairaudesta ja syntymättömien vauvojen kuolemasta. Eihän siinä mitään pahaa sait paljon myötätuntoa mutta tuo aloitus antaa kyllä nyt monenlaista aihetta ihmetellä.

• texsanell1

Jaa, eikö se sinusta sitten ole paikallaan? Ollaan me ihmiset sitten niin erilaisia, etteikö kaikki ajattele miksi joku kirjoittaa noin,...miksi noin täynnä kiihkoa EU-asioissa, kokoomus kontra demarit & vasemmistot jne.

Yleensäkin reagoin ihmisten kanssa jutellessani, ihan kotiväkenikin:) Tuloksiin ollaan aina päästy, joissakin hitaasti etenemällä, mutta selvä pohja on kaikkien kanssa tähän mennessä.

Katsos kun jätän ulkopuolelle repustani sellaiset asiat, joihin en ole joko syypää, tai ei riitä ymmärrykseni selvittää niin vaikeita asoita!

Tuo matkareppuuni kertyneet asiat on todella läpikäytyjä, muita en sinne voisikaan kannettavakseni ottaa, itsestähän sitä jokaisen on lähdettävä.

Palstaa ja ja kirjoittajia minä ajattelin, tätä sortmenttiä, niin monenlaisten kohtaloiden veteraaneja:D

Muistin tuon kyllä kirjoittaessani "surevana leskenä" toki tulin ja kerroinkin motiivini, mutta en kyllä siihen *rooliin* jäänyt!

Ilot ja surut jotka on kohdanneet olen jakanut, iloani vaan ei kestetä oikein, jokunen onneksi sentään osaa lukea minuakin:D

Mitäpä tästä enempää minulla, sanoin mitä sillä hetkellä tunsin, ja se oli tällä kertaa asiana muille palstan sisältöä muovaaville törkimyksillekin:D,... terve

• susmorsian ek.

Tänä aamuna en ole kovin miettimistuulella ja kun sen tunnen, en asiaan väkisin ryhdykään. No, se kai kuvaakin sitä, miksi kirjoitan. Silloin ja siksi, jos on virettä päällä, milloin milläkin "tuulella", joskus ei ole tuulta lainkaan, ja silloin on parempi olla sanomatta mitään. Aikamoinen "skaala" onkin kirjoituksissani, johtuen tuulen suunnasta, enkä häpeä sitä lainkaan.
      Tyhjän toistamiselta nyt sanani tuntuvat, mutta ehkäpä jonain aamuna inspiratsiooni yllättää, jolloin taas voi repustaan löytää jonkinmoisen hyvät eväät.

• SkillaN*

Mikäpä estää myös murheistaan täällä kertomaan, ilot ja surut ovat arkipäivää.
      Jos joku vastoinkäyminen kohtaa, voi olla hyväkin siitä kertoa, purkaa mieltään, kummasti se keventää ja voipa olla lohtu jollekin toiselle, jolla samoja murheita.

Ilojen jakaminen toimii samassa suhteessa, ilon esiin tuominen, voi piritää murheissaan olevaa.
      Ihmiset niin eritavalla toimivat, toisille ei mitään harmia kertoesaan avoimesti tapahtumisistaan, toisille se varuillaan olo ja oman elämän salassa pito ehdoton.
      Mikä sitten onkaan parasta ja sopivaa.

Uskon että ei kukaan sisintään tänne tyhjennä, vaan se elämä mitä eletään, sattumineen ja kommelluksineen voi olla hyvin helppoa täällä kertoa.
      Tuntemattomina täällä kirjoittelemme, toiset avoimmin, toiset salaillen, silti en ymmärrä miksi loukkauksiin pitäisi ryhtyä.
      Annetaan jokaisen kertoa haluamansa, jätetään se piikki lähettämättä, emme voi tietää missä olosuhteissa kukin elää, voi olla hyvinkin pistävä se pistos.

Olen osani piikeistäkin saanut, mutta pyrin jättämään ne omaan arvoonsa, tai ehkä ajattelen, että tällä ilkeyksien kirjoittajalla on tällä tavalla halu purkaa itseään.
      Tämä kirjoitusten takana oleva elämä on se minkä me tiedämme ja mitä elämme.

Palsta toimii hyvin, kai sija kaikenlaisille kirjoituksille on oltava, joskin ylilyöntejä joskus tapahtuu.

• Kyllä tuo eletty elämä tuo tuhansia muistoja mieleen vuosien varrella, ne tulevat jostain asiata puhuessa tai joku kertoo omista asioistaan, Ehkä tuo selkäreppu on mainio muistojen säilytyspaikka, sieltä niitä voi kaivella, sitä reppua kannamme koko ikämme. Täällä palstoille kirjoittaessamme niitä tulee usein mieleen.
        Tämä on sellainen paikka jossa voimme tuoda esiin oman mielipiteemme, meidän on vain muistettava, että jokaisella muullakin on sama oikeus.
        Loppujenlopuksi kirjoittelen aika vähän, ja suon kaikille oikeuden esittää mielipiteensä.
        enkä puutu niihin. solvaukset ja valheet eivät ole mielipiteitä, niihin voi sanoa mitä tahtoo.
        Aika pitkän elämäni varrella olen ollut mukana polittisessa elämässä, melkein aina vähemmistön puolella, kuitenkin on tärkeintä saada sanoa oma mielipide. Ei siitä kukaan kaunaa ole kantanut, enkä minäkään, minulla oli hyviä ystäviä yli puoluerajojen ja on vieläkin.
        Minulla on paljon hyviä muistoja jo varhaisesta lapsuudestani saakka, tulee mieleen Rautavaaran laulu, En päivääkään vaihtaisi pois.

• Kirjoittamisen tarkoitus? Siinäpähän sitä voipi mietiskellä, vaikka huvin vuoksi. Tottahan se onttä hupia ja ajankulua tämä monellekin on, niin usein myös minulle. Kuitenkin olemme siinämäärin erilaisia, että hupia ei voi yleistää kaikkien puuhan vaikuttimiksi. Voi se joilllekin olla totista totta, ihan pateettiseen julistamiseen saakka. Jossain vaiheessa asia voikin pyörähtää komiikaksi itseään kirjoittelijaa vastaan.
      Eihän kai EU" koko maailmaa kaada", mutta pahasti se kyllä riepottelee. Vieläpä eri ihmisryhmiä eri tavalla. Joillekin se loppuselvittelyiden uujaossa jakaa mammonaakin. Kyllä EU:n kritisoijillakin on asiaa, siitä tavasta voi olla monta mieltä, jankutus ilman uutta ja ilman perusteluja ...noo, mutta luonnon"kaikkien kukkienhan" pitää sallia kasvaa, vaikka väri tai piikikkyys rasittaisi, jos nyt ei ihan kodin kukkaruukkuun kaivaudu.
      Minulla on kyllä se vaara olemassa, että karahdan joskus, ehkä useinkin tosikoksi ja voihan siinä yksisilmäisyyttäkin olla. Siksipä joskus yritän edes väliin käyttää satiiria välineenä. Sillähän on tarkoitus esittää vakaviakin asioita hilpeämmässä muodossa. Satiiri on - ymmärrykseni mukaan - melkein aina yhteiskunnallista ja myös moraaliin tarttuvaa. Enpä väitä tätäkään muotoa hallitsisin, mutta mikäs kokeillessa "kirjoittamisen tarkoitusta."
      Kyllä "reppuuni" on jäänyt painolastiksi sellaistakin, joka yhä muistojen myötä mukana raahaa. Tärkeätä myös se , minkä vanhemmilta ja tietävämmiltä olen apuna ja neuvoina kiperissä tilanteissa saanut. Sitä kai voisi nimittää moraaliseksi velvollisuudekseni. Ehkä jotakin olen nuorempana tehnytkin tai ainakin yrittänyt. Nyt nuoremmille toivoisin parempaa kuin "ennen" ja ikäisilleni tarpeeseen apua. Siitä tinkimättä.
      Näillä täällä käydyillä "jantteluilla" hyvin vähän maailmaa parennetaan. En nyt niin tomppeli ole, että ihan "sydänverellä" kirjoittamiskisoihin kävisin. Aloitteitahan näyttää olevan ihan vallilla ottaa, mutta harvoin se rytmeihini sopii ja valintaakin teen. Enpä eilenkään läppärini kantta edes avannut. Jokaisella tapansa ja erikoisuudensa. Eikös se ole näin hyvä?
      Tulikohan tässä edes mitään texsin tarkoittamasta kirjoittamisen tarkoituksesta. Olet hyvä "väriläikkä"täällä kirjoittajien joukossa, texanell. Hyvää jatkoa! Jos nyt en kaikesta ole samaa mieltä, haitanneeko tuo. Tai kyllähän se....vähäsen.)

• Tapio Rautavaaran etunimi jäi pienellä alkukirjaimella aloitetuksi, sillä nostan aina sormeni liian aikaisin pois
        ison kirjaimen vaihtavalta näppäimeltä. Ihan ison
        alkukirjaimen ansaitsee hyvä laulaja, jonka lauluissa on sanomaakin.

Tänään olen tehnyt jo suurimmat velvollisuuteni tuolla ulkomaailmassa, pakkasesta oli hyvä tulla kotiin.

On mentävä nyt laskut maksamaan, sitten vasta ruuan vuoro.
        Voidaan hyvin, koko konkkaronkka! :)

• texsanell ek

Ihan mukava konkkaronkka onkin kertonut mielipiteitään, Ihan ilostuin nähdessäni:) Ei minulle ole jäänyt vähääkään haittaa Ynnämuun kirjoituksista koskaan. Ymmärrän vallan hyvin hänen motivaationsa, saatan varmaan omilla kirjoituksillani raivostuttaakin olen ymmärtänyt, mutta en tiedä miksi? Menenkö sitten omalla reippaalla tyylilläni vain eteenpäin astuen ehkä jonkun varpaille,...en tiedä, kun oma sietokykyni on melko hyvä, toipuminen ainakin.

Siinä onkin eräs asia joka on helpottanut elämää paljon, unohtaa ja antaa anteeksikin., eikä kanna niitä, tai vihaa sydämessään.
      Mielihän siinä puhdistuu, ja ilo saa vallan. Uskaltaa sitten uusin innoin luottaa ja uskoa elämään ja ihmisiin.

Kiitos teille osallistuneille ajatuksistanne!

• Laskupinkka on nyt selvitetty taas, joten piipahdan vielä täälläkin.
      Jätin tuohon ekaan viestiini sen ylimääräisen -sek-tavun,
      ajattelin jonkun siitä jutun juurta saavan, mutta ehkäpä ei sitten huomattu. Minusta kirjoitusvirheitä saa ollakin. Kukaanhan ei ole täydellinen, eikä tarvitsekaan olla! - Moi!

• ynnämuu rek

Noo...tex, turhan vahvasti , että kirjoituksesi olisi "raivostuttanut" , vain erilaisia näkökulmia, joita yrirän myös ymmärtää.
      Raivostunut olen vain muutaman kerran elämässäni, jotka kyllä muistan. Eihän täällä tuntemattomien ihmisten kesken sellaista. Aivan hyvin viimeinen lyhyt lauseeni olisi voinut jäädä poiskin, en edes lievennyksenä takonut DDDDD, vaikka kyllä mielessäni kävi. Nythän se siinä on. Hyvää päivän jatkoa!

• tex

Samoin kiitos ynnämuu, en tarkoittanut sinun raivostuneen, vaan Ruuneperin, taisin vain yleisesti mainita1 kivalta näyttäkin kun naurat:D
        Hieno homma, ei väärinkäsityksiä!
        Kiitti!

• missä ruuneperi

raivostunut, miksi hänen niskaan kaadat ???
      Hienoa kun ynnämuu oppinut hirnumaan DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD

• Atolfia

Ihmettelenpä vaan, kuka täällä, ainakaan omalla nimimerkillään, käy tosi murheitansa kertomaan. Kyllä tämä kanava on paremminkin sellaisten kepeitten asioitten väylä.

Onhan niitä elämänvarrella tapahtumia, joissa olisi toiminut toisin. Yön pimeinä hetkinä tällaisia asioita tulvahtaa mieleen hyvin usein, mutta niitä on vaikea enää tässä vaiheessa korjata. Ne lienevät sitä reppuun kertynyttä painolastia.

Siellä repussa ne ovat ja sinne jäävät. Niitä on hyvin vaikea enää tässä elämän vaiheessa pois pudotella, mutta syrjään voi sysätä ja koettaa olla kantamatta
      niitä niitä mukanaan.

Nyt vain on yritettävä elää niin, ettei enää reppuun lisää kerry tavaraa.

• kukako kertonut

Atolfia ihmettrelee, no on kyllä avaajakin, jostain syystä ei vaan halua muistaa vaikka mitä pahaa siinä.

• Miksi menette aina

henkilöön ja ei kun haukkumaan? Onko sielu niin pullollaan vihaa, että sitä pitää joka ketjussa kylvää?
        Tiedetään nuo hyökkääjät. 6-kymppisissä sisar ja hengenheimolainen. Adrenaliini-tujaus verenkiertoonsa on saatava palstalaisten kustannuksella!

• Satu*

Joku yrittää ehkä purkaa sinuun kehnoa oloaan päivän kuluessa, mutta koeta säilyttää rauhallisuutesi.
      Hänen kehnolla olollaan ei ole mitään tekemistä sinun kanssasi ja riittää kun sinä tiedät sen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko varattu minulle?

Mieheltä kysyn.
      Ikävä
      294
      11486
    2. Mitä ensi viikolla tapahtuu?

Mitä toivot, että ensi viikolla tapahtuu?
      Ikävä
      144
      7096
    3. Mitä Ajattelit Kun Näit Kaivattusi

Ensimmäistä Kertaa?
      Ikävä
      102
      5858
    4. Vanhempi mies

Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa
      Ikävä
      42
      5229
    5. Noloa että kaipasin sinua

Toivottavasti et tunnistanut itseäsi. Ikävissään sitä on aika typerä.
      Ikävä
      52
      4341
    6. Minne sä aina välillä joudut

Kun pitää hakemalla hakea sut sieltä ja sitten oot hetken aikaa esillä kunnes taas menet piiloon, en ymmärrä 🤔❤️ Oot ta
      Ikävä
      30
      4139
    7. On niin paha olla

Tarviin jotain jolla turruttaa... Kuka voi auttaa.
      Ikävä
      61
      3574
    8. On niin vaikea olla lähelläsi

En saa ottaa kädestäsi kiinni, en saa halata. En saa silittää hiuksiasi. Enkä saa sinua koskaan omakseni. ☔ Miehelle na
      Ikävä
      32
      3571
    9. Pehmeää laskua

Sinulle. Muutaman kilsan päästä. Mieheltä, joka salaa välittää.
      Ikävä
      81
      3147
    10. Nyt peukut pystyyn

Nyt kaikki peukut pystyyn, siirtopersu on aikeissa muuttaa Kannuksesta pois. Facebookissa haukkui tänään Kannuksen peru
      Kannus
      22
      3095
    Aihe