Windows tulevaisuudessa kuukausimaksullinen

tyhmille

Tätähän olen sanonut aiemminkin, uusi Office näyttää sunnan mihin Microsoft tulevaisuudessa pyrkii. Hinta per tuote 99€/vuosi.
Ei enää pitkäikäisiä käyttöjärjestelmiä vaan joka vuosi pieni ehostus käyttöliittymään ja vanhemmat lakkaa toimimasta kun parasta ennen päiväys täyttyy. Hinta 99€.

Mikkiksellä on takataskussa "hienoja" uusia ominaisuuksia tuleviin julkaisuihin, esim starttivalikko ja aero.

184

3150

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • melkein oikein

      Microsoft pyrkii itse asiassa kuukausimaksullisiin tuotteisiin jatkossa. Joka kuukausi uusi maksu ohjelmiston käytöstä.

      • prof. turhapuro

        Heh! Minulla on kaikki kuukausimaksutonta ja muutenkin maksutonta - siis kotiin sijoitettu tietotekniikka ja ohjelmistot. Poikkeuksena nettiliittymä.


      • varman jyrki ja arto

        en maksa,kun ei ole tuloja.varma teki,virkavirheen,kun teki eläkehakemuksen kielteisen päätökse.rikosnimike,luottamusasian väärinkäyttö.kuinka varman,jyrki ja arto voi olla lukutaidottomia ja kirjoittaa että on työkykyinen.aivovaurio käsivammat että kirjoitus ei onnistu kuin vasemmalla kädellä.nikamasiirtymiä.selkäranka viottunut.apulitteita monen laisia pyörötuoli ym.kyllä ihmettelevät,kelassa että kuinka voi olla noin tyhmiä päättäjiä,varmassa että kirjoittavat mitä sattuu.onkohan varman jyrki ja arto lukutaidottomia.televisiossa oli ohjelma jossa sanottiin että nämä asiat eivät ole salaisia,mitä varmassa jyrki ja arto hääräilee


      • varman jyrki ja arto
        varman jyrki ja arto kirjoitti:

        en maksa,kun ei ole tuloja.varma teki,virkavirheen,kun teki eläkehakemuksen kielteisen päätökse.rikosnimike,luottamusasian väärinkäyttö.kuinka varman,jyrki ja arto voi olla lukutaidottomia ja kirjoittaa että on työkykyinen.aivovaurio käsivammat että kirjoitus ei onnistu kuin vasemmalla kädellä.nikamasiirtymiä.selkäranka viottunut.apulitteita monen laisia pyörötuoli ym.kyllä ihmettelevät,kelassa että kuinka voi olla noin tyhmiä päättäjiä,varmassa että kirjoittavat mitä sattuu.onkohan varman jyrki ja arto lukutaidottomia.televisiossa oli ohjelma jossa sanottiin että nämä asiat eivät ole salaisia,mitä varmassa jyrki ja arto hääräilee

        suomeen on perustettu.vakuutus ongelmaisten liitto.nyt kaikki yhteis kanne varman jyrkiä ja artoa vastaan.rikosnimike.virkavirhe.luottamusasian väärinkäyttö.eiköhän varman arto ja jyrki saada vaikka pois epäpätevinä tekemään hölmöläisten päätöksiä.nyt nimet eivät ole enää salaisia.varman jyrki ja arto eivät osaa lukea lääkärien lausuntoja.


      • varman jyrki
        varman jyrki ja arto kirjoitti:

        en maksa,kun ei ole tuloja.varma teki,virkavirheen,kun teki eläkehakemuksen kielteisen päätökse.rikosnimike,luottamusasian väärinkäyttö.kuinka varman,jyrki ja arto voi olla lukutaidottomia ja kirjoittaa että on työkykyinen.aivovaurio käsivammat että kirjoitus ei onnistu kuin vasemmalla kädellä.nikamasiirtymiä.selkäranka viottunut.apulitteita monen laisia pyörötuoli ym.kyllä ihmettelevät,kelassa että kuinka voi olla noin tyhmiä päättäjiä,varmassa että kirjoittavat mitä sattuu.onkohan varman jyrki ja arto lukutaidottomia.televisiossa oli ohjelma jossa sanottiin että nämä asiat eivät ole salaisia,mitä varmassa jyrki ja arto hääräilee

        nyt puhuit asiaa mutta totta joka sana.varman jyrki ja artosta,kannattaa tehdä,rikos ilmoitus poliisiille.virkarikos nimike.luottamustehtävän väärinkäyttö.eiköhän jyrki ja arto oikaise virkavirheensä.eikä kirjoittele mitä sattuu päätökiin.onneksi illalla oli ohjelma televisiossa.ja perustettu liitto.vakuutusongelmaisten liitto.löytyy netistä kirjoittaa vain googleen hakusana,vakuutusongelmaisten liitto.sieltä selailemalla löytyy osite ja sähköposti mihin voi kirjoittaa.


      • oikein melkein

        microsoft pyrkii itse asiassa päivittäismaksullisiin tuotteisiin jonka hintana on että suuri yleisö hylkää BILLY BOYN COMPANYN! RIP!


      • noertti
        oikein melkein kirjoitti:

        microsoft pyrkii itse asiassa päivittäismaksullisiin tuotteisiin jonka hintana on että suuri yleisö hylkää BILLY BOYN COMPANYN! RIP!

        Ja vaihtaa joko Appleen (ojasta allikkoon) tai johonkin Linkkari-distroon (kaikesta kuiville). Down Bill Gates and Windism!


      • Nettiniekka
        prof. turhapuro kirjoitti:

        Heh! Minulla on kaikki kuukausimaksutonta ja muutenkin maksutonta - siis kotiin sijoitettu tietotekniikka ja ohjelmistot. Poikkeuksena nettiliittymä.

        "Microsoft pyrkii itse asiassa kuukausimaksullisiin tuotteisiin jatkossa. Joka kuukausi uusi maksu ohjelmiston käytöstä. "

        Itse asiassa M$ pyrkii verottamaan myös Windowsin käyttämättömyydestä. Viisaat sen tosin jo tietävät ja toisaalta tyhmille sitä ei kannata yrittää selittää.


    • Uputupuna

      Käytännössä se olisi uusi käyttöjärjestelmä, sitä se tarkoittaa.
      Applella on jo ilmeisesti tällainen hyvä käytäntö,mikään pakko ei ole päivittää.

      • Apple on pakko päivittää melko usein (~3 -4 vuoden välein) jos aikoo liittää koneen nettiin.


      • olet hevosten stt
        f.e.dzerzhinsky kirjoitti:

        Apple on pakko päivittää melko usein (~3 -4 vuoden välein) jos aikoo liittää koneen nettiin.

        No hui. Jos peräti kerran 3-4 vuodessa pitää ihan 15 euroa pulittaa ja päivittää yhdellä klikkauksella uusimpaan versioon. Ja tämän 3-4 vuoden aikana kone pelaa kuin junan vessa. Samassa ajassa windows kone on asenneltu uudelleen puolen tusinaa kertaa ja poltettu satasia pelkkään virusimurin luonnollisten aukkojen pitämiseen kurissa.

        Olet kyllä melkoinen hevosmiesten stt mitä tulee maciin tai linuxiin. Ei edes alkeellista tietotasoa.


      • Uputupuna
        olet hevosten stt kirjoitti:

        No hui. Jos peräti kerran 3-4 vuodessa pitää ihan 15 euroa pulittaa ja päivittää yhdellä klikkauksella uusimpaan versioon. Ja tämän 3-4 vuoden aikana kone pelaa kuin junan vessa. Samassa ajassa windows kone on asenneltu uudelleen puolen tusinaa kertaa ja poltettu satasia pelkkään virusimurin luonnollisten aukkojen pitämiseen kurissa.

        Olet kyllä melkoinen hevosmiesten stt mitä tulee maciin tai linuxiin. Ei edes alkeellista tietotasoa.

        Juuri näin, joku ei vain tykkää näköjään siitä että halvalla saa käytännössä uuden käyttiksen vaan haluaa maksaa 100€ tai yli mieluummin.

        Tuo on hyvä jos Windpws menee tuohon samaan eli pikkuhintaan suuri päivitys.


      • 15€/3a=5€/a vs 99€/a
        f.e.dzerzhinsky kirjoitti:

        Apple on pakko päivittää melko usein (~3 -4 vuoden välein) jos aikoo liittää koneen nettiin.

        Microsoftin fanboy taas äänessä.


      • 839128 3128
        olet hevosten stt kirjoitti:

        No hui. Jos peräti kerran 3-4 vuodessa pitää ihan 15 euroa pulittaa ja päivittää yhdellä klikkauksella uusimpaan versioon. Ja tämän 3-4 vuoden aikana kone pelaa kuin junan vessa. Samassa ajassa windows kone on asenneltu uudelleen puolen tusinaa kertaa ja poltettu satasia pelkkään virusimurin luonnollisten aukkojen pitämiseen kurissa.

        Olet kyllä melkoinen hevosmiesten stt mitä tulee maciin tai linuxiin. Ei edes alkeellista tietotasoa.

        Kummallisesti minulla on nykyinen Windows-asennus ollut täydessä terässä jo yli 3 vuotta, ei mitään ongelmia. Virustorjunta löytyy, mutta sekin on ilmainen ja kevyt (MSE).

        Windowseissa ja maceissa on tietyt erot: windowsia pitää osata käyttää ja tajuta jotain tietotekniikasta, macia osaa räpeltää kuka tahansa, Macin helppokäyttöisyyden hintana on kaikkien virittely- ja kustomointimahdollisuuksien menetys. Macilla teet vain ja ainoastaan sen, mitä sillä on suunniteltu tehtävän. Ahdistavaa.

        Linux on myös hyvä, mutta kun tulee harrasteltua pelaamista koneella, niin Windows on ainoa järkevä vaihtoehto.


      • 19+18
        15€/3a=5€/a vs 99€/a kirjoitti:

        Microsoftin fanboy taas äänessä.

        Apple fanboy, microsoft fanboy ja linux hörhöt...Meitä on kaikenlaisia. Windows on jees, mutta en siitä rahaa maksaisi kun kerran. Apple on puhdasta roskaa ja Linux ainoa varteenotettava vaihtoehto, tosin vaatii jo vähän enemmän kun hiireän oikean nappulan.

        Jokainen valitsee omansa, itse en omenalogosta pidä oikeastaan yhtään. Mutta onneksi tässä maassa on valinnanvapaus, jota edes fanaattisimmat MÄCboit eivät voi viedä pois...Vaikka kuinka yrittävät ;)


      • 7+7
        olet hevosten stt kirjoitti:

        No hui. Jos peräti kerran 3-4 vuodessa pitää ihan 15 euroa pulittaa ja päivittää yhdellä klikkauksella uusimpaan versioon. Ja tämän 3-4 vuoden aikana kone pelaa kuin junan vessa. Samassa ajassa windows kone on asenneltu uudelleen puolen tusinaa kertaa ja poltettu satasia pelkkään virusimurin luonnollisten aukkojen pitämiseen kurissa.

        Olet kyllä melkoinen hevosmiesten stt mitä tulee maciin tai linuxiin. Ei edes alkeellista tietotasoa.

        3-4 vuotta? Tiesitkö, että kyseessä on järkyttävä aika tietokone teknologian parissa. (Paitsi jos puhutaan nettisurffauksesta, tai asiakirjan kirjottamisesta...Siihen riittää vanha leivänpaahdinkin)

        En ole koskaan alustanut windowssia, paitsi kun olen halunnut toisen järjestelmän päälle. Omituista, että jollain on tarve sitä tehdä kerran puoleen vuoteen. Itse en tosin näe windowsin uudelleenasentamista minään ongelmana ja en ole koskaan joutunut sitä tekemään sen takia, että kone olisi ratkaisevasti häiriintynyt windowsin takia. =O


      • 330d ja hajis
        7+7 kirjoitti:

        3-4 vuotta? Tiesitkö, että kyseessä on järkyttävä aika tietokone teknologian parissa. (Paitsi jos puhutaan nettisurffauksesta, tai asiakirjan kirjottamisesta...Siihen riittää vanha leivänpaahdinkin)

        En ole koskaan alustanut windowssia, paitsi kun olen halunnut toisen järjestelmän päälle. Omituista, että jollain on tarve sitä tehdä kerran puoleen vuoteen. Itse en tosin näe windowsin uudelleenasentamista minään ongelmana ja en ole koskaan joutunut sitä tekemään sen takia, että kone olisi ratkaisevasti häiriintynyt windowsin takia. =O

        En ole vielä leivänpaahtimella nettiin edes yrittänyt päästä, mutta poikaystävän kanssa sillä paahdetaan aamiaiseksi herkulliset leivät ja sitten hilloa päälle.


      • Uputupuna
        330d ja hajis kirjoitti:

        En ole vielä leivänpaahtimella nettiin edes yrittänyt päästä, mutta poikaystävän kanssa sillä paahdetaan aamiaiseksi herkulliset leivät ja sitten hilloa päälle.

        Se on kätevää jos leivänpaahtimella voi lukaista uutiset, ei tarvi aamusella tietokonetta aukoa turhaan.
        Paitsi jos siinä on android niin pitää olla varovainen ettei leivät kärähdä.


      • f.e.dzerzhinsky kirjoitti:

        Apple on pakko päivittää melko usein (~3 -4 vuoden välein) jos aikoo liittää koneen nettiin.

        Väärin meni. 1-2v välein nykyään.


      • jkafhgfwg
        f.e.dzerzhinsky kirjoitti:

        Apple on pakko päivittää melko usein (~3 -4 vuoden välein) jos aikoo liittää koneen nettiin.

        Pian windows pitää vaihtaa vuoden välein. Taas on uhattu tuoda uusi winkku blue markkinoille.

        "Microsoft nopeampaan päivitysrytmiin Applen tyyliin"

        No, PC:t pitää muutenkin vaihtaa parin vuoden välein.


    • Loistava Windows!

      ♥ Ihanasti maksan mielelläni vaikka kaksi kertaa vuodessa! On Windows sen verran mainio käyttöjärjestelmä, että kyllä siitä kannattaa maksaakin! ♥

      Tubutinta en suostu käyttämään ilmaiseksikaan †

      • ♥†♥

        Maksaisit tubuttimesta kaksi kertaa vuodessa mutta et suostuisi käyttämään sitä ilmaiseksikaan?


    • Pilvessä

      ensinnäkin se on pilviversio, joten on kyllä ymmärrettävää, että siinä tapauksessa peritään maksua - eikös serverien pyörittäminen vie rahaa???

      "
      Office Home Premium 365 pitää mieltää ensisijaisesti kokeiluprojektiksi, jolla Microsoft testaa palvelujen myymistä asiakkaille perinteisen ohjelmistokaupan sijaan. B-suunnitelma kulkee silti koko ajan mukana: vanha Office ei ole näillä näkymin katoamassa mihinkään.
      "

      rahalla saa parempaa palvelua, eikös sen näin pidäkkin olla? vielä kun ajatellaan mitä loistavia etuja pilvi tuo...

      • bndavbd

        "rahalla saa parempaa palvelua, eikös sen näin pidäkkin olla? vielä kun ajatellaan mitä loistavia etuja pilvi tuo... "

        Se tuo mm. liikesalaisuuksien jaon.


    • uno

      Aika tyhmää maksella lisenssimaksuja kun ilmainen Ubuntu hoitaa hommat muutenkin.

      • tubutin tuhoo...†

        Niinhän tuo on näköjään ruvennut särkemään samsungin läppäreitäkin - kaiken muun lisäksi!
        Tosiaan - kyllä tubutin hoitaa hommansa!


    • ilmainen Ubuntu

      Joo, lisenssimaksujen maksamisessa ei ole mitään järkeä. Mulla on ilmaiseksi Ubuntu 12.04.1 LTS ja siihen asennettuna useampi sata ohjelmistoa, kaikki ilmaiseksi. Mm. Libre Office, Gimp, F-spot, Maxe-TV jne, jne. Mistään en ole maksanut yhteiskunnassa yleisesti edellytettyjä lisenssimaksuja. Mahtaa windows-maksullisuusfaneja vituttaa ankarasti.

      Eikä tässä kaikki, mulla on se Ubuntu kolmessa koneessa ja kaikissa niistä ohjelmistot ilmaiseksi. Olen siis varastanut käytännössä tuhansien eurojen edestä ohjelmia ihan laillisella tavalla kun sattuvat olemaan GPL-lisenssin alaisia ohjelmia ja ilmaiseksi jaossa. Se ei silti poista sitä tosiasiaa, että kyseessä on lain kirjaimen kiertäminen laillisesti, koska ilmiönä ilmainen softa on tietenkin aina piratismia. Open sourcea nyt vaan ei ole voitu kieltää lailla, joten varastaminen jatkuu jatkossakin. En tule koskaan maksamaan laillisella tavalla softasta yhtään mitään kenellekään.

      Mun tyyppisten ihmisten takia ohjelmistotalot menettävät miljardien tulot vuosittain ja se on pelkästään hyvä asia. Open source-suunnitelma maailman suhteen on se, että ensin ajetaan kaupalliset softatalot konkurssiin ja sitten vallataan niiden elintila ilmaisella softalla pysyvästi. Ei enää palkallista työtä koodareille milloinkaan.

      • Windows 8

        "Joo, lisenssimaksujen maksamisessa ei ole mitään järkeä."

        Paitsi jos haluaa maksaa, kuten miljardi pari maailmassa kun vaihtoehtojakaan ei ole?

        "Mulla on ilmaiseksi Ubuntu 12.04.1 LTS ja siihen asennettuna useampi sata ohjelmistoa, kaikki ilmaiseksi. Mm. Libre Office, Gimp, F-spot, Maxe-TV jne, jne"

        Samat saa Windowsillekkin, ja parempiakin vieläpä.

        "Mahtaa windows-maksullisuusfaneja ******** ankarasti."

        Miks mua harmittais, lähinnä otan osaa sun puolesta kun ei ole tilillä ylimääräistä edes paria kymppiä pistää, menee varmaan tuet kaikki kurkusta alas. Olet sitä kansansosaa jolle 19.90e on liian kova paketti maksettavaksi gigasta ramia.

        "Eikä tässä kaikki, mulla on se Ubuntu kolmessa koneessa ja kaikissa niistä ohjelmistot ilmaiseksi."

        Mullakin on kaikissa kolmessa Windows-koneessa ohjelmistot ilmaiseksi.

        "Olen siis varastanut käytännössä tuhansien eurojen edestä ohjelmia ihan laillisella tavalla kun sattuvat olemaan GPL-lisenssin alaisia ohjelmia ja ilmaiseksi jaossa."

        Etkä ole, ei tuosta mitenkään voi tuollaista johtopäätöstä vetää.

        "koska ilmiönä ilmainen softa on tietenkin aina piratismia2

        Eikä ole, ei frewaret ja muut ole piratismia, jopa Windowsin mukana tulee aimo annos ilmaisohjelmistoa.

        "En tule koskaan maksamaan laillisella tavalla softasta yhtään mitään kenellekään. 2

        No eihän sulla olis rahaakaa ees muutamaa kymppiä.

        "Mun tyyppisten ihmisten takia ohjelmistotalot menettävät miljardien tulot vuosittain ja se on pelkästään hyvä asia."

        Mistäs tälläisen keksit? Ne jotka tarvitsee maksullisia ohjelmistoja, ovat ne hankkineetkin, ne jotka eivät tarvitse, ovat pärjänneet aikojen alusta asti ilmaissoftilla.

        "Ei enää palkallista työtä koodareille milloinkaan. "

        Miksi olet noin vihanpäissäs koodareita kohtaan? Sinustako olisi kiva että Suomeen tulisi työttömiä?


      • 20+6

        Mikään ole niin naurettava, kun Wnb vapaustaistelija joka ottaa tavaraa ilmaiseksi ja kutsuu sitä kostoksi.

        "Mun tyyppisten ihmisten takia ohjelmistotalot menettävät miljardien tulot vuosittain ja se on pelkästään hyvä asia. Open source-suunnitelma maailman suhteen on se, että ensin ajetaan kaupalliset softatalot konkurssiin ja sitten vallataan niiden elintila ilmaisella softalla pysyvästi. Ei enää palkallista työtä koodareille milloinkaan."

        Mene poika töihin ja kato, että on työ missä viihdyt...Ehkä sitten saat uuden harrastuksen kun lataamalla ilmaisohjelmia netistä ja leikkimällä, että se vie rahat joltain toiselta...


      • de facto!
        Windows 8 kirjoitti:

        "Joo, lisenssimaksujen maksamisessa ei ole mitään järkeä."

        Paitsi jos haluaa maksaa, kuten miljardi pari maailmassa kun vaihtoehtojakaan ei ole?

        "Mulla on ilmaiseksi Ubuntu 12.04.1 LTS ja siihen asennettuna useampi sata ohjelmistoa, kaikki ilmaiseksi. Mm. Libre Office, Gimp, F-spot, Maxe-TV jne, jne"

        Samat saa Windowsillekkin, ja parempiakin vieläpä.

        "Mahtaa windows-maksullisuusfaneja ******** ankarasti."

        Miks mua harmittais, lähinnä otan osaa sun puolesta kun ei ole tilillä ylimääräistä edes paria kymppiä pistää, menee varmaan tuet kaikki kurkusta alas. Olet sitä kansansosaa jolle 19.90e on liian kova paketti maksettavaksi gigasta ramia.

        "Eikä tässä kaikki, mulla on se Ubuntu kolmessa koneessa ja kaikissa niistä ohjelmistot ilmaiseksi."

        Mullakin on kaikissa kolmessa Windows-koneessa ohjelmistot ilmaiseksi.

        "Olen siis varastanut käytännössä tuhansien eurojen edestä ohjelmia ihan laillisella tavalla kun sattuvat olemaan GPL-lisenssin alaisia ohjelmia ja ilmaiseksi jaossa."

        Etkä ole, ei tuosta mitenkään voi tuollaista johtopäätöstä vetää.

        "koska ilmiönä ilmainen softa on tietenkin aina piratismia2

        Eikä ole, ei frewaret ja muut ole piratismia, jopa Windowsin mukana tulee aimo annos ilmaisohjelmistoa.

        "En tule koskaan maksamaan laillisella tavalla softasta yhtään mitään kenellekään. 2

        No eihän sulla olis rahaakaa ees muutamaa kymppiä.

        "Mun tyyppisten ihmisten takia ohjelmistotalot menettävät miljardien tulot vuosittain ja se on pelkästään hyvä asia."

        Mistäs tälläisen keksit? Ne jotka tarvitsee maksullisia ohjelmistoja, ovat ne hankkineetkin, ne jotka eivät tarvitse, ovat pärjänneet aikojen alusta asti ilmaissoftilla.

        "Ei enää palkallista työtä koodareille milloinkaan. "

        Miksi olet noin vihanpäissäs koodareita kohtaan? Sinustako olisi kiva että Suomeen tulisi työttömiä?

        Ne pihtiputaan mummot ei muusta tiedäkään kuin windowsista, eikä siitäkään ymmärrä mikä se on. Eivät erota edes keskusyksikköä monitorista. Niille on turha puhua mistään applesta tai linuxista. Niillä on se mikä niille on siitä lähimarketista "edullisesti ;)" myyty.


      • Windows 8 kirjoitti:

        "Joo, lisenssimaksujen maksamisessa ei ole mitään järkeä."

        Paitsi jos haluaa maksaa, kuten miljardi pari maailmassa kun vaihtoehtojakaan ei ole?

        "Mulla on ilmaiseksi Ubuntu 12.04.1 LTS ja siihen asennettuna useampi sata ohjelmistoa, kaikki ilmaiseksi. Mm. Libre Office, Gimp, F-spot, Maxe-TV jne, jne"

        Samat saa Windowsillekkin, ja parempiakin vieläpä.

        "Mahtaa windows-maksullisuusfaneja ******** ankarasti."

        Miks mua harmittais, lähinnä otan osaa sun puolesta kun ei ole tilillä ylimääräistä edes paria kymppiä pistää, menee varmaan tuet kaikki kurkusta alas. Olet sitä kansansosaa jolle 19.90e on liian kova paketti maksettavaksi gigasta ramia.

        "Eikä tässä kaikki, mulla on se Ubuntu kolmessa koneessa ja kaikissa niistä ohjelmistot ilmaiseksi."

        Mullakin on kaikissa kolmessa Windows-koneessa ohjelmistot ilmaiseksi.

        "Olen siis varastanut käytännössä tuhansien eurojen edestä ohjelmia ihan laillisella tavalla kun sattuvat olemaan GPL-lisenssin alaisia ohjelmia ja ilmaiseksi jaossa."

        Etkä ole, ei tuosta mitenkään voi tuollaista johtopäätöstä vetää.

        "koska ilmiönä ilmainen softa on tietenkin aina piratismia2

        Eikä ole, ei frewaret ja muut ole piratismia, jopa Windowsin mukana tulee aimo annos ilmaisohjelmistoa.

        "En tule koskaan maksamaan laillisella tavalla softasta yhtään mitään kenellekään. 2

        No eihän sulla olis rahaakaa ees muutamaa kymppiä.

        "Mun tyyppisten ihmisten takia ohjelmistotalot menettävät miljardien tulot vuosittain ja se on pelkästään hyvä asia."

        Mistäs tälläisen keksit? Ne jotka tarvitsee maksullisia ohjelmistoja, ovat ne hankkineetkin, ne jotka eivät tarvitse, ovat pärjänneet aikojen alusta asti ilmaissoftilla.

        "Ei enää palkallista työtä koodareille milloinkaan. "

        Miksi olet noin vihanpäissäs koodareita kohtaan? Sinustako olisi kiva että Suomeen tulisi työttömiä?

        "Paitsi jos haluaa maksaa, kuten miljardi pari maailmassa kun vaihtoehtojakaan ei ole?"

        Onhan sitä urpoille muutama maksullinen vaihtoehto. Parempi osa väestöä käyttää tietysti maksuttomia vaihtoehtoja.


      • Windows 8
        M-Kar kirjoitti:

        "Paitsi jos haluaa maksaa, kuten miljardi pari maailmassa kun vaihtoehtojakaan ei ole?"

        Onhan sitä urpoille muutama maksullinen vaihtoehto. Parempi osa väestöä käyttää tietysti maksuttomia vaihtoehtoja.

        "Onhan sitä urpoille muutama maksullinen vaihtoehto. Parempi osa väestöä käyttää tietysti maksuttomia vaihtoehtoja. 2

        Ööö ei. Ei se vain ole mahdollista missään kun ei Linuxilla tee mitään.


      • Windows 8 kirjoitti:

        "Onhan sitä urpoille muutama maksullinen vaihtoehto. Parempi osa väestöä käyttää tietysti maksuttomia vaihtoehtoja. 2

        Ööö ei. Ei se vain ole mahdollista missään kun ei Linuxilla tee mitään.

        En minä ole mistään kernelistä puhunut vaan käyttöjärjestelmistä.


    • Windows 8

      "Aika tyhmää maksella lisenssimaksuja kun ilmainen Ubuntu hoitaa hommat muutenkin. "

      Onko? Kerrohan että milloin WinXP käyttäjät maksoivat viimeksi lisenssimaksun?

      • Windoosa

        Kyllä Windows XP:n käyttäjä on sen lisenssimaksun maksanut, kun on tietokoneen hankkinut.
        Miksi päivittää XP tohon Windows 7 ja nyt tähän Windows 8, varsinkaan vanhempaa tietokonetta, kun se toimii XP käyttöjärjestelmällä ja ohjelmat, joita on sihen hankkinut ja maksanut ohjemien lisenssimaksut, toimii XP:ssä.
        Sehän nyt on ihan järjetöntä päivittää käyttöjärjestelmä aina uuteen, vaan sen takia, että olis hieno ja uusi käyttöjärjestelmä, kun XP:ssä toimivat softat eivät toimikaan enää siinä muka paremmassa ja kehittyneemmässä uudessa käyttöjärjestelmässä, vaikka tässä Windows 7.

        Lisäksi, jos on vanhempi tietokone, jossa on XP, niin siinä tuskin toimii Windows 8, joten silloin joutuisi päivittämään koko tietokoneen uuteen ja tehokkaampaan.
        Että vedoten siihen, että sitten olen maksanut lisenssimaksun, kun hankin uusimman käyttöjärjestelmän on ihan turha.
        Eikä tämä Windows ole mikään varma ja kaatumaton käyttöjärjestelmä.
        Lisäksi se on hakkereiden, virusten, vakoiluohjemien ja muiden haittaohjemien suosima käyttöjärjestelmä eli virus imuri, joten virustorjunta täytyy olla kunnossa ja palomuuri päällä.


      • 50€ mieluum. huoriin

        "Kerrohan että milloin WinXP käyttäjät maksoivat viimeksi lisenssimaksun?"
        3v sitten ostin kierrätyskoneen johon olikin asennettu Xp ja hintaa tuli lisenssille n. 50-55€! Siitä viisastuneena ostan nykyään ilman windowsia, kun asennan kuitenkin ilmaisen Ubuntun.


      • hehe
        Windoosa kirjoitti:

        Kyllä Windows XP:n käyttäjä on sen lisenssimaksun maksanut, kun on tietokoneen hankkinut.
        Miksi päivittää XP tohon Windows 7 ja nyt tähän Windows 8, varsinkaan vanhempaa tietokonetta, kun se toimii XP käyttöjärjestelmällä ja ohjelmat, joita on sihen hankkinut ja maksanut ohjemien lisenssimaksut, toimii XP:ssä.
        Sehän nyt on ihan järjetöntä päivittää käyttöjärjestelmä aina uuteen, vaan sen takia, että olis hieno ja uusi käyttöjärjestelmä, kun XP:ssä toimivat softat eivät toimikaan enää siinä muka paremmassa ja kehittyneemmässä uudessa käyttöjärjestelmässä, vaikka tässä Windows 7.

        Lisäksi, jos on vanhempi tietokone, jossa on XP, niin siinä tuskin toimii Windows 8, joten silloin joutuisi päivittämään koko tietokoneen uuteen ja tehokkaampaan.
        Että vedoten siihen, että sitten olen maksanut lisenssimaksun, kun hankin uusimman käyttöjärjestelmän on ihan turha.
        Eikä tämä Windows ole mikään varma ja kaatumaton käyttöjärjestelmä.
        Lisäksi se on hakkereiden, virusten, vakoiluohjemien ja muiden haittaohjemien suosima käyttöjärjestelmä eli virus imuri, joten virustorjunta täytyy olla kunnossa ja palomuuri päällä.

        miksi linux-käyttäjät ovat päivittäneet Ubuntuun, miksi ette käytä sitä samaa jonka Linus Torvalds julkaisi parikymmentä vuotta sitten? Kai teillä jokin syy on tuohon päivitykseen ;)


      • Fedora esim
        hehe kirjoitti:

        miksi linux-käyttäjät ovat päivittäneet Ubuntuun, miksi ette käytä sitä samaa jonka Linus Torvalds julkaisi parikymmentä vuotta sitten? Kai teillä jokin syy on tuohon päivitykseen ;)

        Ubuntu ei ole päivitys Linuxiin vaan käyttöjärjestelmä jossa on edelleen Linux ytimenä, (lähes) sama juttu Androidin kanssa. Itse käytän tyytyväisenä muita Linux-pohjaisia kuin Ubuntua.


    • winkura 8

      "Paitsi jos haluaa maksaa, kuten miljardi pari maailmassa kun vaihtoehtojakaan ei ole?"

      Ei niin ettei vaihtoehtoja olisi, vaan niin tyhmiä etteivät ymmärrä että vaihtoehtoja on tai osaaminen rajoittuu verkkopistokkeen työnämiseen seinään. Eikä siinä mitään,onhan se helppoa. Siinäpä sitten imuroivat öttiäisiä, että helppoo ja helppoo.

      "Kerrohan että milloin WinXP käyttäjät maksoivat viimeksi lisenssimaksun?"

      Tästä syystä mikkis alkaa periä vuokraa käyttiksestä.

      • ei onnistu ikinä

        Kun Windowsista tulee kausimaksullinen, sitä ei sitten enää käytä kukaan. Ihmiset vaihtavat ilmaiseen Linuxiin ja Applen asiakkaiksi. Eli ei tule onnistumaan kausimaksullisuus Microsoftin toivomalla tavalla.


      • Windows 8

        "Ei niin ettei vaihtoehtoja olisi, vaan niin tyhmiä etteivät ymmärrä että vaihtoehtoja on tai osaaminen rajoittuu verkkopistokkeen työnämiseen seinään."

        Ei niitä vaihtoehtoja ole Windowsille. Sanoit myös yhden niistä lukuisista syistä, Windows ei tarvitse osaamista vaan se riittää kun verkkopistokkeen työntää seinään ja alkaa käyttämään konetta.

        "Siinäpä sitten imuroivat öttiäisiä, että helppoo ja helppoo."

        Mistäs tälläisen olet keksinyt? Linuxi se rikkoo todistetusti läppäritkin, mutta sinulla ei ole mitään näyttöä öttiäisistä.

        "ästä syystä mikkis alkaa periä vuokraa käyttiksestä. "

        Ei se ollut syy, vaan minä kysyin sinulta faktuallisesti että milloin ne ovat maksaneet viimeksi? Ettet vain yritä peitellä sitä faktaa että siitä on jo yli 10v, ja jos tuo summa jaetaan vuosien kesken, on summa totaalisen mitätön ja näkymätön. Windows on kokonaisvaltaisesti halvin käyttis kun lasketaan oma työ ja lisenssiajan pituus.


      • lolloti loo
        ei onnistu ikinä kirjoitti:

        Kun Windowsista tulee kausimaksullinen, sitä ei sitten enää käytä kukaan. Ihmiset vaihtavat ilmaiseen Linuxiin ja Applen asiakkaiksi. Eli ei tule onnistumaan kausimaksullisuus Microsoftin toivomalla tavalla.

        Apple onkin hyvä vaihtoehto kun haluaa säästää .... lol!


      • Tietäväinen
        Windows 8 kirjoitti:

        "Ei niin ettei vaihtoehtoja olisi, vaan niin tyhmiä etteivät ymmärrä että vaihtoehtoja on tai osaaminen rajoittuu verkkopistokkeen työnämiseen seinään."

        Ei niitä vaihtoehtoja ole Windowsille. Sanoit myös yhden niistä lukuisista syistä, Windows ei tarvitse osaamista vaan se riittää kun verkkopistokkeen työntää seinään ja alkaa käyttämään konetta.

        "Siinäpä sitten imuroivat öttiäisiä, että helppoo ja helppoo."

        Mistäs tälläisen olet keksinyt? Linuxi se rikkoo todistetusti läppäritkin, mutta sinulla ei ole mitään näyttöä öttiäisistä.

        "ästä syystä mikkis alkaa periä vuokraa käyttiksestä. "

        Ei se ollut syy, vaan minä kysyin sinulta faktuallisesti että milloin ne ovat maksaneet viimeksi? Ettet vain yritä peitellä sitä faktaa että siitä on jo yli 10v, ja jos tuo summa jaetaan vuosien kesken, on summa totaalisen mitätön ja näkymätön. Windows on kokonaisvaltaisesti halvin käyttis kun lasketaan oma työ ja lisenssiajan pituus.

        Tuo rikkomis hommeli on ihan turhaa jankkausta vika oli Samsungilla jonka Canonical korjasi Ubuntun päivityksellä


      • Windows 8 kirjoitti:

        "Ei niin ettei vaihtoehtoja olisi, vaan niin tyhmiä etteivät ymmärrä että vaihtoehtoja on tai osaaminen rajoittuu verkkopistokkeen työnämiseen seinään."

        Ei niitä vaihtoehtoja ole Windowsille. Sanoit myös yhden niistä lukuisista syistä, Windows ei tarvitse osaamista vaan se riittää kun verkkopistokkeen työntää seinään ja alkaa käyttämään konetta.

        "Siinäpä sitten imuroivat öttiäisiä, että helppoo ja helppoo."

        Mistäs tälläisen olet keksinyt? Linuxi se rikkoo todistetusti läppäritkin, mutta sinulla ei ole mitään näyttöä öttiäisistä.

        "ästä syystä mikkis alkaa periä vuokraa käyttiksestä. "

        Ei se ollut syy, vaan minä kysyin sinulta faktuallisesti että milloin ne ovat maksaneet viimeksi? Ettet vain yritä peitellä sitä faktaa että siitä on jo yli 10v, ja jos tuo summa jaetaan vuosien kesken, on summa totaalisen mitätön ja näkymätön. Windows on kokonaisvaltaisesti halvin käyttis kun lasketaan oma työ ja lisenssiajan pituus.

        Windowsihan on kallein, se kun vaatii niin paljon aikaa kaikkeen säätämiseen, haittaohjelmien poistamiseen ja sitten se jatkuva kernelin kääntäminen vielä lisäksi.


    • winkura 8

      "sinulla ei ole mitään näyttöä öttiäisistä."

      Tyhmä winidiootti!

      http://keskustelu.suomi24.fi/debate/3443

      Virustorjuntaohjelmalla niitä etsimään, hopi hopi. Huomenna voi olla liian myöhäistä.

      "Windows ei tarvitse osaamista"

      • Windows 8

        "Virustorjuntaohjelmalla niitä etsimään, hopi hopi. Huomenna voi olla liian myöhäistä.2

        Miks mun niitä pitää etsiä?

        ""Windows ei tarvitse osaamista" "

        No ei ainakaan peruskäytössä toisin kuin komentorivilinuxit.


      • a.fonzarelli
        Windows 8 kirjoitti:

        "Virustorjuntaohjelmalla niitä etsimään, hopi hopi. Huomenna voi olla liian myöhäistä.2

        Miks mun niitä pitää etsiä?

        ""Windows ei tarvitse osaamista" "

        No ei ainakaan peruskäytössä toisin kuin komentorivilinuxit.

        Kato flashtunari taas liikkeel. Jos osaa kohtalaisesti enkkuu ja ei oo hiskitasone vajakki nii linuxi ei vaadi juur taitoi nykyää.


    • Feklmkflefwfefe

      Ja taas kädenojennus piratismille.

    • ewhO

      Vallan mainio ajatus. Nykyään on melkein mahdotonta löytää läppäriä ilman Microsoft-veroa.

      • yllinkyllinkii

        Tilaas Kiinast suoraa valmis Linux-mööpeli. Sielt niit saa. Maksaa korkeintaa puolet siitä, mitä täällä tullit ja alv.. Siin se on. Ei oo maksullisii "lisenssijä". LibreOffice,Firefox, Gimp... niin sulla on kaikki se, mitä yleens koneel tehdää. Niis on GPL-lisenssi, elikkä ovat ilimasii niikö käyttiski. Viruksii ei ole pahemmin tarjolla ja Clamav -torjuntaskiripti karkottaa automaattisest, jos jotain olis tulossa. Ovat lähinnä sp-matosii, mitä pyörii maalimal. Vintoosas on kuiteski tunnettuja jo 1,5 miljuunaa. On "virusta, matoo ja muut örkkii. Nettipelikkin toimii samalla tavoin kuni vintoosass, jos viä lasta leikittää. Kuka ny tänäpäivän omii pelii osteloo?


      • ewhO
        yllinkyllinkii kirjoitti:

        Tilaas Kiinast suoraa valmis Linux-mööpeli. Sielt niit saa. Maksaa korkeintaa puolet siitä, mitä täällä tullit ja alv.. Siin se on. Ei oo maksullisii "lisenssijä". LibreOffice,Firefox, Gimp... niin sulla on kaikki se, mitä yleens koneel tehdää. Niis on GPL-lisenssi, elikkä ovat ilimasii niikö käyttiski. Viruksii ei ole pahemmin tarjolla ja Clamav -torjuntaskiripti karkottaa automaattisest, jos jotain olis tulossa. Ovat lähinnä sp-matosii, mitä pyörii maalimal. Vintoosas on kuiteski tunnettuja jo 1,5 miljuunaa. On "virusta, matoo ja muut örkkii. Nettipelikkin toimii samalla tavoin kuni vintoosass, jos viä lasta leikittää. Kuka ny tänäpäivän omii pelii osteloo?

        Suomi-näppis on harvinainen ulkomaisissa kaupoissa. Lisäksi Kiinasta tilaillessa on suuri vaara menettää rahansa. Ja takuu on perävalotakuu.

        Mihin sinä sitä virusskanneria oikein tarvitset?


      • Globalsopper
        ewhO kirjoitti:

        Suomi-näppis on harvinainen ulkomaisissa kaupoissa. Lisäksi Kiinasta tilaillessa on suuri vaara menettää rahansa. Ja takuu on perävalotakuu.

        Mihin sinä sitä virusskanneria oikein tarvitset?

        Et taida olla pahemmin tilaillut kamaa kiinasta.Kovin ovat päinvastoin siitä huolissaan ettei vain tule negattivistä palautetta.Kerjuu lappuja kehujen suhteen on miltei joka paketissa.

        Venäjä ja muut itä-ja etelä euroopan maat ovat sellaisia ettei sieltä mitään uskalla tilailla.Unkarista kerran jotain tilasin,tuli mutta olisi saanut jäänyt jäädä tilaamatta,tuote ei ihan täsmännyt tilattuun vaikka laatu sinänsä oli kohdallaan.


    • erittäin näreissään

      saapahan apple ja linux lisää käyttäjäjkuntaa. onhan tää nyt iha v1tun p2aska uudistus mutta windows haluaa lopettaa suosionsa.

      • paska Microsoft

        Ei, vaan MIcrosoft haluaa tuhota omat markkinansa lopullisesti tekemällä tuotteistaan kuukausimaksullisia. Se ajaa hyvin äkkiä käyttäjät linux-leiriin ja Apple-käyttäjiksi. Ahneus kostautuu siis Microsoftille heti.

        Ei vaikuta mm. omiin tekemisiini mitenkään vaikka Microsoft tekisi paskoistaan kausimaksullisia, en käytä muutenkaan mitään ohjelmistoa Microsoftin ulostetehtaalta. Mulla on käytössä Linux muutenkin.


      • :DD
        paska Microsoft kirjoitti:

        Ei, vaan MIcrosoft haluaa tuhota omat markkinansa lopullisesti tekemällä tuotteistaan kuukausimaksullisia. Se ajaa hyvin äkkiä käyttäjät linux-leiriin ja Apple-käyttäjiksi. Ahneus kostautuu siis Microsoftille heti.

        Ei vaikuta mm. omiin tekemisiini mitenkään vaikka Microsoft tekisi paskoistaan kausimaksullisia, en käytä muutenkaan mitään ohjelmistoa Microsoftin ulostetehtaalta. Mulla on käytössä Linux muutenkin.

        varsin epäloogista että tiedät Microsoftin tuotteiden laadun vaikka et koskaan niitä käytäkään :D
        itse olen hyvin tyytyväinen MS:n laatuun. Ainoa mikä nyt tökkii on rautapuoli, mut olen juuri ostamassa uutta konetta jossa luonnollisesti Windows 8.


    • PAT

      Linux tulee syömään Bill:in puulaakin ennemmin tai myöhemmin. Ubuntussa on kaikki tarpeellinen ilmaisine pilvipalveluineen ja kohta myös puhelin. Ilmaista mm:
      -Toimisto ohjelmat
      -Kuvankäsittely
      -CAD
      -Pelejä (aikuiselle) riittävästi
      -Selaimet
      -jne

      Win käyttäjien kannattaa asentaa rinnalle Ubuntu tai sitä voi kokeilla vaikka tikulta.

      Windows sekä Ubuntu-käyttäjä

    • a18plus6

      Sen kun laittavat vaikka päivämaksun, tai tuntiveloituksen, en minä mokomaa roskaa käyttäisi vaikka maksaisivat siitä minulle (hinnasta toki voidaan neuvotella!)

      Linux riittää minulle hyvin, paketinhallinta päivittää kaikki käytössä olevat softat napin painalluksella, eikä jokaista ohjelmaa tarvitse erikseen päivittää, kuten Windows-maailmassa. Ohjelmien asentaminen ja poistaminen on muutenkin paljon helpompaa. Kun katsoo ennen esim mikä tulostin tukee Linuxia, toimivat laitteetkin moitteetta, sen kun kytkee kiinni, eikä ajureita tarvitse etsiskellä mistään.

      Sen vähän mitä minä enää pelaan, hoituu Pleikkarilla paremmin kuin PC:llä, eikä omaisuuksia tarvitse sitoa kiinni PC-rautaan. Pleikkarissa on bonuksena myös Bluray, jonka takia laitteen alunperin hankinkin. Muutama peli on sitten tullut hankittua "bonuksena"

      • ögölis gögölis

        Blah. Helpompaa vain tehdä kaikki PC:llä. Pelien kannalta konsolin tehoja vastaava PC ei ole nykyisellään edes kallis, ja laitteistoa voi valkata täysin oman maun ja varallisuuden mukaan. Jonkunlainen tietokone kun on melkein pakko olla joka tapauksessa. Telkkarinkin voi heivata pois tilaa viemästä, kun ei ole konsolia.

        Hinta/teho -suhteeltaan hyvä kohtuullisen tehokas PC oheislaitteineen on paljon parempi ratkaisu kuin halvempi PC oheislaitteet konsoli telkkari. Molemmilla vaihtoehdoilla voi tehdä täsmälleen samat asiat.


      • a18plus6
        ögölis gögölis kirjoitti:

        Blah. Helpompaa vain tehdä kaikki PC:llä. Pelien kannalta konsolin tehoja vastaava PC ei ole nykyisellään edes kallis, ja laitteistoa voi valkata täysin oman maun ja varallisuuden mukaan. Jonkunlainen tietokone kun on melkein pakko olla joka tapauksessa. Telkkarinkin voi heivata pois tilaa viemästä, kun ei ole konsolia.

        Hinta/teho -suhteeltaan hyvä kohtuullisen tehokas PC oheislaitteineen on paljon parempi ratkaisu kuin halvempi PC oheislaitteet konsoli telkkari. Molemmilla vaihtoehdoilla voi tehdä täsmälleen samat asiat.

        Mielestäni pelaaminen on helpompaa ja mukavampaa Pleikkarilla, ja PC:llä taas ohjelmointi, grafiikka, toimisto-ohjelmat jne. Telkkarilla on muitaakin käyttöä, esimerkiksi 24/7 uutiskanavat, joita seuraan, ja on elokuvatkin mukavampi katsoa isosta telkkarista kuin pienestä monitorista.

        Ei PC tosiaan ole kallis, ja hyvin edullisilla osilla saa jo suorituskykyä yli tarpeenkin. Mutta kuten todettu, pelaan mieluummin konsolilla, sen vähän mitä nyt pelaan, ja PC on "hyötyä" (sikäli kun Facebook yms on "hyötyä" :P) varten, ja siten Linux on täydellinen ratkaisu minulle.


    • Kevis is heavy

      Mitähän tämä maksaisi yrityksille? Tai sitten oppilaitoksille joilla on satoja koneita??

      • SY5NQjAb

        Maksaa nykyinenkin systeemi. Ja paljon.


      • Tiesitkö että monet kunnat ja yhteisöt käyttävät Linuxia. Esim työkkärin sadat koneet pyörii sillä.


      • patuko kirjoitti:

        Tiesitkö että monet kunnat ja yhteisöt käyttävät Linuxia. Esim työkkärin sadat koneet pyörii sillä.

        Vai käyttää työkkärit Linuxia.. no nythän se sitten selvisi, että miksi työkkärissä ei mikään asia toimi, kun henkilökunnalla menee kaikki aika koneiden säätämiseen, kuin asiakkaiden asioiden hoitelemiseen! Lol!!


      • 277
        patuko kirjoitti:

        Tiesitkö että monet kunnat ja yhteisöt käyttävät Linuxia. Esim työkkärin sadat koneet pyörii sillä.

        Kyllä työkkärissä oli virkailijalla Windows 7-työasemat lukuisia toolbareja internet explorerissa kun viimeksi kävin, muutenkin asetukset päin p:tä. Työnhakijoille tarkoitetut koneet olivat jotain linuxeja.


      • 277 kirjoitti:

        Kyllä työkkärissä oli virkailijalla Windows 7-työasemat lukuisia toolbareja internet explorerissa kun viimeksi kävin, muutenkin asetukset päin p:tä. Työnhakijoille tarkoitetut koneet olivat jotain linuxeja.

        No ei ne työkkärin koneet ole linuxia nähneetkään. Tosi tyhmäähän olisikin käyttää rinnakkain kahta eri käyttistä. Varmaan työkkäri pelittää winukalla, koska laitteiden käyttäminen on niin helppoa, eikä tarvitse säätää koko ajan.

        Btw.. jos se linux on niin hyvä, niin miksi siihen pitää tehdä uusia parannuksia koko ajan sen edellisen epäkelpoisen parantamiseksi? ;)


      • a.fonzarelli
        annikaar kirjoitti:

        No ei ne työkkärin koneet ole linuxia nähneetkään. Tosi tyhmäähän olisikin käyttää rinnakkain kahta eri käyttistä. Varmaan työkkäri pelittää winukalla, koska laitteiden käyttäminen on niin helppoa, eikä tarvitse säätää koko ajan.

        Btw.. jos se linux on niin hyvä, niin miksi siihen pitää tehdä uusia parannuksia koko ajan sen edellisen epäkelpoisen parantamiseksi? ;)

        Vähä ristiriitane gimma.

        "niin miksi siihen pitää tehdä uusia parannuksia koko ajan sen edellisen epäkelpoisen parantamiseksi? ;)"

        Mietipä sitä miks kaikki kehittyy, miksei kaikki voi olla samoi ku 30-luvul?


      • a.fonzarelli kirjoitti:

        Vähä ristiriitane gimma.

        "niin miksi siihen pitää tehdä uusia parannuksia koko ajan sen edellisen epäkelpoisen parantamiseksi? ;)"

        Mietipä sitä miks kaikki kehittyy, miksei kaikki voi olla samoi ku 30-luvul?

        No mikset sä sitten vastaa siihen sun kysymykseesi, jos sä oot kerran niin viisas? ;)


    • Rahastusta!!

      Ehei. Nykyinen kone pelittää (Windows XP) ja office-ohjelmat on vuodelta 1995. Ja kas kummaa, hyvin on pärjännyt: Kone tekee sen mitä sen tarvitsee. Kaikki ylimääräiset plugarit on ihan huuhaata ja kovalevyn täyttöä. Jos tarvitsee "hienoja" JavaXtremeActiveXFlash -toimintoja, menen KIRJASTOON -:D.

      • ...

        Windowns lopettaa XPn tukemisen muutaman vuoden sisällä.


      • Evsvvk
        ... kirjoitti:

        Windowns lopettaa XPn tukemisen muutaman vuoden sisällä.

        Mulle on ainakin ihan sama.Kyllä tuntuu pelaavan tukemattakin.


      • ,,,
        Evsvvk kirjoitti:

        Mulle on ainakin ihan sama.Kyllä tuntuu pelaavan tukemattakin.

        Nettirikolliset luottavatkin ihmisten väärään turvallisuudentunteeseen.


      • Boogiemann
        ,,, kirjoitti:

        Nettirikolliset luottavatkin ihmisten väärään turvallisuudentunteeseen.

        Sulla on varmaan yöllä kaikki valot päällä.


    • On ihanaa kun on

    • Militantti Antti

      En missään nimessä maksaisi mitään käyttömaksuja! aina on olemassa ilmaisia vaihtoehtoja joka tapauksessa!

    • pinna poikki

      Vihaan tällaisia kustannusautomaatteja että joka kuukausi kiristetään rahaa että voit käyttää kalliisti hankkimaasi tuotetta arjessasi!!
      Ensin tuli pankkeihin ns. palvelumaksut vaikka teet kaiken itse, sitten autoihin ajoneuvoverot että saat käyttää kalliisti ostamaasi autoa liikenteessä ja nytkö pitäisi tietokoneen käytöstäkin rueta maksamaan kuukausittain. EI TULE TAPAHTUMAAN, LOPETAN ENNEMMIN 8AATANA KOKO PA8KAN KÄYTÖN JA TEEN KAIKESTA MUUSTAKIN LOPUN P3RKELE, NYT RIITTÄÄ TÄMÄ H3LVETIN KUPPAUS, 8AATANAN 8AATANA!!!!

      • jdiaojidajoi

        Turhaan lopetat käytön: jos rahasi eivät muuten ala liikkua taskuistasi ulos, asetetaan kaikelle kansalle elämisvero. Pakollista ei ole kuin kuolema ja köyhtyminen.


      • 84474N4
        jdiaojidajoi kirjoitti:

        Turhaan lopetat käytön: jos rahasi eivät muuten ala liikkua taskuistasi ulos, asetetaan kaikelle kansalle elämisvero. Pakollista ei ole kuin kuolema ja köyhtyminen.

        "Pakollista ei ole kuin kuolema ja köyhtyminen."

        Ja sekin maksaa!


    • Pärjään ilmankin.

      En taatusti maksa. Heitän koko tietokoneen romukoppaan. Senkin ajan mitä tietokoen vie voi tehdä jotakin hyödyllisempää.

      • mieti, mitä menetät

        No just. tajuatko, ettet voi lukea S24:n ja Iltalehden keskusteluita tai katsoa kissavideoita Youtubesta tuon jälkeen?


      • RT..
        mieti, mitä menetät kirjoitti:

        No just. tajuatko, ettet voi lukea S24:n ja Iltalehden keskusteluita tai katsoa kissavideoita Youtubesta tuon jälkeen?

        Nykyajan älypuhelimillakin moinen onnistuu jo ihan hyvin. Mutta tietysti toistaiseksi mikään ei päihitä tietokonetta.


      • aivandö
        mieti, mitä menetät kirjoitti:

        No just. tajuatko, ettet voi lukea S24:n ja Iltalehden keskusteluita tai katsoa kissavideoita Youtubesta tuon jälkeen?

        lliekkö turhuuksien markkinoiden läpi mentävä!


    • Kahden loukussa

      Microsoftilla on valtaa, kun valtaosa käyttäjistä ja myytävistä laitteista on tuon monopolin alla, eikä Applea lukuunottamatta muut oikee saa käyttäjille laitteita.

      Mutta jos Microsoft iskee samaan kuin F-secure, että tuotteen käyttöoikeus anntaan tietoliikenneyhteyden mukana määräaikasiesti ilmaiseksi ja sen jälkeen sitten kuukausimaksullisena.....

      Tiedä sitten, onko siinäkään ideaa, kun maksuttomiakin on.

      • aivandö

        Siis tarkoittaako se sitä, että en omistakkaan konettani vaan minulla on vain käyttöoikeus siihen. Samoin kuin ohjelmista en saa asennusCD:tä vaan ainoastaan oikeuden käyttää niitä.

        Miten sitten kun kännykkä ja tietokone yhdistyy, olenko naimisissa monopolin kanssa hamaan .... asti. Sitten kun vaihdan koneen, voin vaikuttaa ostamalla ehkä toisen.

        Monet ovat aluksi ilmaisia palveluja ja sitten maksullisia. Maksu sitten hinataan ylöspäin.


    • suksikaa winuun

      En käyttäisi wintoysia vaikka siitä maksettaisiin satanen kuussa.

    • hkjhkjhkjhkjhk

      Kauppiaat voisi myydä myös tyhjiä läppäreitä, joissa ei ole windowsia asennettuna. Typerää maksaa windowsista, kun se menee heti poistoon ja linux tulee tilalle.

      Lisäksi nuo valmiit windowsit on työnnetty täyteen shareware ohjelmia, kuten 30 päivän virustorjuntaohjelmaa yms... Joilla koneen saa heti hitaaksi.

      • ;DD

    • Tim Jami

      En halua maksaa, paitsi laatikossa. Ikkunoista en halua maksaa enää vaikka nykyiseen koneen maksoinkin konetta päivitettäessä mutta en halua maksaa vuosimaksua. Taidan siirtyä ilmaiskäyttöjärjestelmään kun ei tarvitse enää pelatakaan.
      Microsoft tullenee tulevaisuudessa siirtymään vuosimaksullisiin käyttöjärjestelmiin koska tulot muuten tulisivat tippumaan (=eivät kasvaisi voitto-odutusten vaatimalla tavalla) liian paljon. Ei Billkään pelkällä ilmalla elä.
      Ilmiö vuosimaksullisuudesta tai vastaavasta on käytössä useissa muissa yhteyksissä, esim sähkö, autojen käyttömaksut, nettiyhteydet jne.

      • Win moottori

        Ei sun tarvi lopettaa pelaamista, vaikka tietokoneeseen hankit ilmaisen käyttöjärjestelmän.
        Pelikonsoli pelaamiseen, ei tarvi mitään tietokoneen windows kytköksiä.
        Kohta julkastaan uudet pelikonsolit Playstation 4 ja Xbox720.
        Pelaamiseen ei ole oikeen mitään järkeä hankkia tietokonetta vaan pelikonsoli.
        Eihän XP:n käyttöjärjestelmässä toimivat pelit edes toimi uudemmissa käyttöjärjestelmissä.
        Mitä ihmeen parannusta ja helppoutta se muka on, jos muka kehittyneemmässä windowsissa ei toimi alkeellisemman käyttöjärjestelmän ohjemat, vaikka käyttöjärjestelmä on Windows, mutta vaan numero muuttuu isommaks.

        Ei mene montaa vuotta, niin kohta julkastaan windows 9 ja varmaan on taas sellanen käyttöjärjestelmä, että vaatii myös tietokoneen päivityksen uudempaan.
        Microsoft voi ihan hyvin olla tietokone valmistajien kassa yhteistyössä, että uusi käyttöjärjestelmä vaatii myös uuden tietokoneen, aina kun käyttöjärjestelmä uusiintuu.
        Eihän siinä tarvita, kuin joku siru tai komponentti, jota ei ole näissä Windows 7 ja 8 käyttöjärjestelmää pyörittävissä tietokoneissa.
        Tietokone vain herjaa, että laitteen yhteensopivuus ongelma, päivitä tietokoneen tietokoneen komponentit, se ja se.
        Vielä niin, ettei niistä tavallinen tietokoneen käyttäjä ymmärrä mitään ja joutuu viemään laitteen huoltoon.
        Siitähän syntyy tietenkin taas kuluja tietokoneen omistajalle.


      • 5+16
        Win moottori kirjoitti:

        Ei sun tarvi lopettaa pelaamista, vaikka tietokoneeseen hankit ilmaisen käyttöjärjestelmän.
        Pelikonsoli pelaamiseen, ei tarvi mitään tietokoneen windows kytköksiä.
        Kohta julkastaan uudet pelikonsolit Playstation 4 ja Xbox720.
        Pelaamiseen ei ole oikeen mitään järkeä hankkia tietokonetta vaan pelikonsoli.
        Eihän XP:n käyttöjärjestelmässä toimivat pelit edes toimi uudemmissa käyttöjärjestelmissä.
        Mitä ihmeen parannusta ja helppoutta se muka on, jos muka kehittyneemmässä windowsissa ei toimi alkeellisemman käyttöjärjestelmän ohjemat, vaikka käyttöjärjestelmä on Windows, mutta vaan numero muuttuu isommaks.

        Ei mene montaa vuotta, niin kohta julkastaan windows 9 ja varmaan on taas sellanen käyttöjärjestelmä, että vaatii myös tietokoneen päivityksen uudempaan.
        Microsoft voi ihan hyvin olla tietokone valmistajien kassa yhteistyössä, että uusi käyttöjärjestelmä vaatii myös uuden tietokoneen, aina kun käyttöjärjestelmä uusiintuu.
        Eihän siinä tarvita, kuin joku siru tai komponentti, jota ei ole näissä Windows 7 ja 8 käyttöjärjestelmää pyörittävissä tietokoneissa.
        Tietokone vain herjaa, että laitteen yhteensopivuus ongelma, päivitä tietokoneen tietokoneen komponentit, se ja se.
        Vielä niin, ettei niistä tavallinen tietokoneen käyttäjä ymmärrä mitään ja joutuu viemään laitteen huoltoon.
        Siitähän syntyy tietenkin taas kuluja tietokoneen omistajalle.

        Haiskahtaa petokselta, kumminkin valmistaja joutuu ilmoittaa yhteensopivuudet joten kukaan joka osaa lukea pystyy välttämään "miinat". En ole törmännyt tietokoneen osaan, joka ei toimisi uusimmalla käyttöjärjestelmällä pidemmällä tähtäimellä...Tosin myönnän tässä kohti, että en ole niitä osia siinä mittakaavassa katsellut, että törmäisinkään...Joten jos sinulta löytyy tietokoneen osa, joka on lukittu toimimaan windows 7/8 ja sille ei ole vaihtoehtoa olemassa niin listaa ihmeessä meille kaikille?


      • aivandö
        Win moottori kirjoitti:

        Ei sun tarvi lopettaa pelaamista, vaikka tietokoneeseen hankit ilmaisen käyttöjärjestelmän.
        Pelikonsoli pelaamiseen, ei tarvi mitään tietokoneen windows kytköksiä.
        Kohta julkastaan uudet pelikonsolit Playstation 4 ja Xbox720.
        Pelaamiseen ei ole oikeen mitään järkeä hankkia tietokonetta vaan pelikonsoli.
        Eihän XP:n käyttöjärjestelmässä toimivat pelit edes toimi uudemmissa käyttöjärjestelmissä.
        Mitä ihmeen parannusta ja helppoutta se muka on, jos muka kehittyneemmässä windowsissa ei toimi alkeellisemman käyttöjärjestelmän ohjemat, vaikka käyttöjärjestelmä on Windows, mutta vaan numero muuttuu isommaks.

        Ei mene montaa vuotta, niin kohta julkastaan windows 9 ja varmaan on taas sellanen käyttöjärjestelmä, että vaatii myös tietokoneen päivityksen uudempaan.
        Microsoft voi ihan hyvin olla tietokone valmistajien kassa yhteistyössä, että uusi käyttöjärjestelmä vaatii myös uuden tietokoneen, aina kun käyttöjärjestelmä uusiintuu.
        Eihän siinä tarvita, kuin joku siru tai komponentti, jota ei ole näissä Windows 7 ja 8 käyttöjärjestelmää pyörittävissä tietokoneissa.
        Tietokone vain herjaa, että laitteen yhteensopivuus ongelma, päivitä tietokoneen tietokoneen komponentit, se ja se.
        Vielä niin, ettei niistä tavallinen tietokoneen käyttäjä ymmärrä mitään ja joutuu viemään laitteen huoltoon.
        Siitähän syntyy tietenkin taas kuluja tietokoneen omistajalle.

        - ostat tietokoneen =x euroa
        - päivitykset =y euroa (=sisältää päivitykset että voit käyttää tietokonetta, parantaa sen ostettuja ominaisuuksia)

        Paranneltua versioita saatetaan myydä uutena versiona kaupassa. Jos ostan uuden koneen siis jolla on uusi käyttöjrjestelmä versio, maksanko silloin tupla hinnan toimivasta tietokoneesta eli vanha päivityksin paranneltu kone ja sitten kone, jossa ominaisuudet samat ja sisäänajettu siihen toimivasti??


    • blablbal

      Se on kyllä tämä kaikesta maksaminen tarkoitettu pelkästään omena-hipstereille.
      MS tekee virheen jos oikeasti pyrkii samalle linjalle kuin omena-kartelli.
      Omena-kartelli pyörii sen takia kun joku muotiguru on keksiny että omena tuotteet on ihanasti seksikkäitä, niinpä nämä lahopäät maksaa ittensä kipeeksi siitä että saavat ostaa 1000€ hintaan mp3 soittimen jolla voi myös soittaa puhelun :E...... ja tottakaihan se nyt toimii ku junanvessa, yhtä aneemiset ominaisuudet niin eihän se nyt herranjestas voi olla toimimatta.
      Itse diskaan välittömästi windowsin jos joudun siitä maksamaan muuten kuin kertaostolla, pakko kai alkaa tutustumaan ubuntun ihmeelliseen maailmaan.
      Officen saa toistaiseksi töiden kautta ostettua kotiin käypäseen 9€ hintaan, niin sitä nyt ei tarvitse alkaa warettamaan.

      • libre office

        Ubuntun mukana tulee ilmaiseksi Libre Office. Saat säästää sen 9 euronkin hinnan siinä sitten samalla.


      • Ubuntu fani
        libre office kirjoitti:

        Ubuntun mukana tulee ilmaiseksi Libre Office. Saat säästää sen 9 euronkin hinnan siinä sitten samalla.

        Jep. Juomani on Cuba Libre ja ohjelmani Libre Office. Erikseen käytettynä toki :)


      • herra x
        Ubuntu fani kirjoitti:

        Jep. Juomani on Cuba Libre ja ohjelmani Libre Office. Erikseen käytettynä toki :)

        mieluummin annan 9 euroa koodarille kuin viinanvalmistajalle.


      • libre office kirjoitti:

        Ubuntun mukana tulee ilmaiseksi Libre Office. Saat säästää sen 9 euronkin hinnan siinä sitten samalla.

        Libre office?? Onko se joku toimistossa käytettävä alapään suoja? ;D


      • ei ole
        annikaar kirjoitti:

        Libre office?? Onko se joku toimistossa käytettävä alapään suoja? ;D

        Voithan sä yrittää tietenkin sen libre officen tunkea pillusi suojaksi jos välttämättä haluat. Helpommalla pääset kun ostat tamppoonin.


    • SKIDROW

      Ainahan noihin keksitään erilaisia kräkkejä. Saatavilla on tälläkin hetkellä aikarajoitettuja Windowseja (demoja), joista saat täyden version käyttämällä piraattien kehittämää pientä ohjelmaa. Se käy muutaman sekunnin ja pyytää sitten käynnistämään uudelleen ja kas kummaa, sinulla on rajoittamaton Windows käytössäsi. Kätevää sanoisinko.

      • 435643564356

        Samalla käyttöjärjestelmään asentuu peini, huomaamaton takaportti. Sitten ihmetellään, kun kone on aina täynnä viruksia.


      • :DD
        435643564356 kirjoitti:

        Samalla käyttöjärjestelmään asentuu peini, huomaamaton takaportti. Sitten ihmetellään, kun kone on aina täynnä viruksia.

        näin käy, ja sellaisella onkin sitten kiva käytellä vaikka verkkopankkia.


    • maksut pois

      Menee niin älyttömäksi maksujen kuppaamiseksi, että taitaa ihmisillä jäädä pc:t ostamatta. Sitä pärjää ilmankin tietokonetta.

    • khfykk

      No en maksaisi.

    • Myyntimies

      Ihan totta toi että joka asiasta aletaan imeen rahaa kun ei "muuta" keksitä(vrt sähköinen käsisaippuapumppu, muumimukikokoelmat yms paskaa). Siis jos joku tätä nyt vielä puolustaa niin ajatteleppa että rahanhimoiset kusipäät valtaa maailmaa ja ottaa yksilöiltä oikeuksia ja esim jos postiluukusta/postintoimituksesta alettais perimään kk-maksua (vaikka 3-vuoden sopimuksilla) ja sähköntulosta ja lähikauppojen asiakkuudesta ja vaikka w-lan signaalista käyttömaksua (vaikka 1,20e/kk)(mutta mitä sitten kun se on kertaa 15 tuotetta ja k.a kk-hinta on 10e?)..apple on tehnyt tätä paskaa jo vaikka kuinka kauan ja apinat maksaa kun ei tajua mistään mitään, eikä välitä mistään, saatika tiedä...kunhan ängrypördsi lentää ja saa tehtyä uuden enkan..eka vallataan markkinat ja ajetaan muut alas "seksikkäillä" tuotteilla ja sitten tehdään hintojen kanssa ihan mitä halutaan, siin vaihees kuluttajajoukko ei enää päätä vaan vikisee(ihmiset ei edes tajua mitä tarkoittaa ostaja määrää hinnan)..EI SE OLE PAREMPI TUOTE JOS SIITÄ JOUTUU MAKSAMAAN ENEMMÄN/ERILAILLA VAAN TAPA KUSETTAA TEILTÄ RAHAT!! Te ihmiset jotka sanotte et "sulla ei oo varaa maksaa helvetin perseaukinen pummi" - ootte jotain saatanan idiootteja keitä on vedätetty esim. viikko/loma-osakkeiden muodossa ja vaikka missä ja teille saa myytyä vaikka jäisen kusipatsaan kun osaa myydä kertoo et siinä on tyyliä ja MAKUA!

      • ei juma1auta

        Ja kilpailuvirasto puuttuu vain johonkin maidon hintaan!!


      • ilmoituksia menemään
        ei juma1auta kirjoitti:

        Ja kilpailuvirasto puuttuu vain johonkin maidon hintaan!!

        Eihän se kilpailuvirasto puutu ennen kuin sille tehdään ilmoitus että olis syytä tutkia. Eli jonkun pitää pyytää kilpailuvirastoa puuttumaan Microsoftin toimintaan ja samalla Microsoftista on tehtävä rikosilmoitus.

        Poliisille ilmoituksen voi periaatteessa tehdä kuka vaan, mutta useampi tutkintapyyntö samasta asiasta eri ihmisiltä on tehokkaampi heräte poliisille myös oikeasti aloittaa esitutkinta Microsoftia vastaan.


      • saippuahuijaus

        Se telkkarissa mainostettu saippuapumppu on ihan silkkaa huijausta. Vehje ei edes toimi ja toiseksi sillä ei tee yhtään mitään. Kallis turhake. Sen pumpun idea on se, että ostajan on pakko ostaa myös saman firman saippuapullo aina uusiksi. Ja se pullo on sitten perkeleen kallis vaihtaa aina.


      • hoo moilaska

        Onko kuluttajansuojaviranomaiset olleet hiljaa...
        Nykyään takuukuitteja saa kinuta kassalta. Käyttöohjeita ei meinaa saada. Trendi näyttää olevan, ettei suomenkielistä sitä tule olemaan. eli tuleeko se sitten olemaan yhdellä kielellä netissä ?


    • 34213412

      En maksa! Kaivan ullakolta vanhan kirjoituskoneen ja taon sillä jos on kirjoitettavaa. Pitäkää kallis ja vaikeaselkoinen tietotekniikkanne. Billgates voi pitää tuotteensa ihan itse ja tukehtua pullaan!

      • kirjoituskone kunnia

        Minullakin on vielä kellarissa ihka oikea vanha kirjoituskone. Sen voisikin hakea ylös ja ottaa taas käyttöön. Mustenauhaakin löytyy vielä.


    • 121221

      En varmasti maksaisi. Siirryn ilmaisiin järjestelmiin, jos ja kun tämä tulee voimaan.

      • maksulliseksi menee

        Nimenomaan kun tämä tulee voimaan. Microsoft on valmistellut Officen kanssa jo valmiiksi kausimaksullisuuden. Windows siirtyy pian perässä kuukausimaksulliseen kerhoon.


    • JOKU ROTI!

      Ei muuta kuin Microsoftin toiminnasta esitutkintapyyntö poliisille ja ilmoitus kilpailuvirastolle kanssa. Ei ihmisiltä voi alkaa vaatia tuotteesta mitään kuukausimaksuja eikä pakottaa ketään ostamaan aina uusi Windows uuden koneen mukana.
      EU-tuomioistuinta saattaisi kanssa kiinnostaa kiskonta jota Microsoft aikoo harrastaa.

      Ei Microsoft nyt ihan miten vaan voi öykkäröidä EU-alueella eikä alistaa ketään maksamaan joka kuukausi jonkun saatanan Windowsin käyttöoikeudesta.

      Muistakaas miten kävi ahneiden parkkisakkofirmojen, niiden toiminta kiellettiin. Ei sakostusoikeutta kaupallisille toimijoille. Ja pian menevät pikavippifirmat kun niiden toiminta kielletään. Yksi vitun ulosottomiestä leikkivä Microsoft saadaan kyllä perääntymään kun sille lyödään laki kitusiin.

      Muistakaa kuluttajan OIKEUTENNE olla ostamatta yhtään mitään. Operaattorinkaan kanssa ei ole pakko alistua 2 vuoden määräaikaisiin liittymäsopimuksiin. Operaattorinkin on pakko myydä liittymä ilman määräaikaisuutta jos ja kun asiakas niin vaatii tai asiakas äänestää jaloillaan ja ostaa prepaidin. Microsoftilta EI OLE pakko ostaa mitään. Vaihtoehdot ovat ilmaisia.

    • Kreikka fani

      Tottakai maksaisin jos tietäisin varmasti että rahat menee Kreikkaan,

    • Linux

      Linux

    • nooooo

      Vitun idiootti! SE ON MASSA MIKÄ PUHUU! ja apple on tehnyt tätä jo vaikka kuinka kauan...Ja mm. Samsungin kotiteatteriin ei saa kun helvetin kalliin Samsungin näppäimistön YMS! Ei sitä voi kieltää kun ei sitä ole pakko ostaa...Ja mikä vitun Suomen kilpailuviraston asia että pyytää tuotteistaan korkeeta hintaa ja tekee pitkiä/osa-aikasia sopimuksia???Tämä on maailmanlaajuinen ongelma...Suomi menee perässä jos haluaa..Jos valtio tai eu alkaa tukemaan vaikka linuxia tai tekee MUUTAMIEN valmistajien kanssa sopimuksia niin se on toinen juttu..nämä "oot persaukinen pummi joset halua antaa rahojas muille ja lähettää ulkomaille"-tyypit apple kädessään on niitä minkä takia asia tähän menee..Koko ajan menee eteenpäin josei jotain tehdä, mikäli tätä ahneutta ei pysäytetä (mikä olisi mahdollistanut jo aikasemmin että mikroaaltouunien mikroaalloista maksettaisiin käyttömaksua 30e/kk) niin kusessa ollaan ja valta ei ole enään meillä, koska tietotekniikka ei ole "lähdössä pois"..Onneksi internet:n kehittäjät laittoivat säännön että se pitää olla avoin ja vapaa käyttö, MITÄ LUULETTE MITÄ KAUTTA MUUTEN OLISITTE TÄÄLLÄ JA MILLÄ HINNALLA?? OSTAJA MÄÄRÄÄ HINNAN! JOUKOSSA ON VOIMAA! MUTTA MIKÄLI SITÄ JOHTAA AHNE, ITSEKÄS PELLE NIIN TULOS ON TÄMÄ! JOTAIN UUTTA PITÄÄ KEHITTÄÄ, EIKÄ VAAN INISTÄ! OLEN AINA TUKENUT EDULLISIA JA REHTEJÄ SEKÄ TIETYSTI ILMAISIA JA PUOLI-ILMAISIA(YKSINVALTIAITA VASTAAN TAPPELEVIA) TUOTTAJIA JOKA ALALLA, MUKAANLUKIEN PIENYRITTÄJÄT.

      • ,,,

        miksi sinua suututtaa se että ihmiset haluavat käyttää rahojaan valitsemallaan tavalla?


      • tämän vuoksi
        ,,, kirjoitti:

        miksi sinua suututtaa se että ihmiset haluavat käyttää rahojaan valitsemallaan tavalla?

        Siksi, että sellaiset ihmiset yrittävät pakottaa kaikki muutkin maksamaan samasta paskasta ihan yhtä kalliisti. Sehän on Windows-fanaatikon mielestä aina väärin, että Linux-käyttäjä ei maksa lisenssimaksuja rehellisesti vaan "loisii" ilmaista softaa käyttäen.

        Ei, en halua maksaa Microsoftin tuotteista, joten en maksa ja käytän ilmaista Linuxia. Ja mulle noin henkilökohtaisesti on aivan VITUN sama jos se on pois jonkun muun lompakosta. Ilmaista ei ehkä ole olemassa, joten te muut maksatte kun mä en maksa softasta. Hajotkaa sitten siihen, vitun apinat!

        PERKELE JOKU SAATANAN RAJA SIIHEN PAKKOMAKSATTAMISEEN!!! Juttu on niin, että EN KOSKAAN tule maksamaan MITÄÄN ohjelmistoista KENELLEKÄÄN. Painakaa nyt tämä FAKTA kaaliinne jokainen.

        Se on tämä MS-tasavero kaikille sellainen kokoomuslainen keksintö.


      • takaperoinen kehitys

        Nää on muuten ihania nää nyt muodissa olevat "ekosysteemit". Ostat jonkin tuotteen joltain valmistajalta, sitten siihen on ostettava lisäkomponentit/varaosat myös samalta vamistajalta törkeän kalliiseen hintaan. Ohjelmat pitää ostaa Kyseisen valmistajan sovelluskaupasta. Ja sitten kun kaikki rahasi ovat menneet kyseisen valmistajan tuotteisiin, ostamasi softat ovat "lukittuna" heidän sovelluskaupassaan ja kaikki tiedostosi ovat heidän pilvipalvelussaan, on tehty lähes mahdottomaksi tai ainakin helvetin kalliiksi vaihtaa toiseen merkkiin.


      • aivandö
        tämän vuoksi kirjoitti:

        Siksi, että sellaiset ihmiset yrittävät pakottaa kaikki muutkin maksamaan samasta paskasta ihan yhtä kalliisti. Sehän on Windows-fanaatikon mielestä aina väärin, että Linux-käyttäjä ei maksa lisenssimaksuja rehellisesti vaan "loisii" ilmaista softaa käyttäen.

        Ei, en halua maksaa Microsoftin tuotteista, joten en maksa ja käytän ilmaista Linuxia. Ja mulle noin henkilökohtaisesti on aivan VITUN sama jos se on pois jonkun muun lompakosta. Ilmaista ei ehkä ole olemassa, joten te muut maksatte kun mä en maksa softasta. Hajotkaa sitten siihen, vitun apinat!

        PERKELE JOKU SAATANAN RAJA SIIHEN PAKKOMAKSATTAMISEEN!!! Juttu on niin, että EN KOSKAAN tule maksamaan MITÄÄN ohjelmistoista KENELLEKÄÄN. Painakaa nyt tämä FAKTA kaaliinne jokainen.

        Se on tämä MS-tasavero kaikille sellainen kokoomuslainen keksintö.

        En itsekkään ole minkään pakkomaksamisen suosija. Pitäisi olla vaihtoehtoja, mutta ne vähenevät koko aika. Haluavatko siirtyä vain yhteen tietokonejärjestelmään? Kilpailu karsii.

        Tulostimet toimivat mikrosiruilla, sähkökaapeissa on sirut (etäluettavuus), lämmitysjärjelmiin tarvitaan sähköä, onko autoissa sirut?, maksuvälineissä on sirut, matkailukorteissa on sirut, koirissa on joko sirut tai tatuoinnit, osassa ihmisiä on sirut, kännyköissä on sirut joko prepaid tai sopimussellaiset, mokkulat, usb-tikut yms.....

        Niin. Kannattais vaikka alkaa lukemaan ilmestyskirjaa, jos ei vielä ole alkanut.

        Historiasta löytyi; " aikoinaan egyptiläiset vanhojen faaraoiden perilliset alistivat täydellisemmin tai epätäydellisemmin määräysvaltansa alaiseksi tärkeimpien elintarvikkeiden ja teollisuustuotteiden sekä tuotannon että myynnin. Egyptin kuninkaallisten tehtaiden työläiset olivat tehtaanorjia......Valvonta, jonka alaisina valtio piti näiden tehtaiden työläisiä, tiukkeni tiukkenimistaan yhtä rintaa ammattiyhdistysten valvonnan kanssa. .....Roomassa Diocletianuksen kuuluisa vuoden 301 rajahintojen säännöstä, "johdonmukaisinta hintojen säännöstelyn-yritystä, minkä historia tuntee".......Ei auttanut sekään , että keisari sääti kuolemanrangaistuksen sekä myyjille, jotka vaativat rajahintaa korkeampaa hintaa, että ostajille, jotka maksoivat liiaksi, ja niille, jotka hintojen kohoamista odottaen pitivättavaroita varastossa.....Teloituksilla ei voitu kukistaa ihmisten itsekkyyttä, jota tehosti vielä se seikka, että ostajien täytyi- melkeinpä mistä hinnasta hyvänsä- hankkia välttämättömiä tarvikkeita itselleen ja omaisilleen. Ei kestänyt kauan, ennen kuin Diocletianuksen merkillinen rajahinnasto joutui unohduksiin." kansojen historia


    • ei maksuja mikkiksel

      Näyttää enemmistön mielipide olevan se, että Microsoftille ei sitten maksella kuukausimaksuja vaan porukka vaihtaa käyttöjärjestelmää. Microsoft hirttää oman liiketoimintansa muuttamalla tuotteensa kuukausimaksullisiksi. Väki äänestää jaloillaan.

      Linuxin suosio siis tulee kasvamaan pian huimasti. Voittajaksi selviytynee Linux Mint ilmaisjakeluista.

    • EiJaksaLukeaPaskaa

      Harvoin, jos koskaan, näkee yhtä monta urpoa idioottia samalla palstalla yhtäaikaa :P

      • aijaa???

        Ai sun mielestä sellaiset ihmiset ovat idiootteja, jotka eivät ala maksella joka kuukausi suojelurahoja Microsoftille? Eiköhän se ole ihan fiksu ratkaisu paiskata tietokone vaikka roskiin jos aletaan kerran rahaa kuppaamaan käyttämisestä kerran kuussa väkisin.


    • juuuuu1

      Niimpä...James "kopioi/puolikopioi" tuotteen ja alkaa valmistamaan sitä ja laittaa siihen ruutukuvion ja antaa kaverilleen John:lle 500 000 käteistä mustassa salkussa ja John kirjoittaa omaan lehteensä sekä pyytää muutamaa ystävää levittämään sanaa mediassa tuotteesta että se on kuuminta muotia ja ruutukuvio on nyt IN ja antaa 40%rahoista eteenpäin.. Noh..kuluttaja näkee tämän ja tuote lähtee leviään, EIHÄN SITÄ VOI OLLA OSTAMATTA KUN MUUTEN TIPPUU MUODISTA JA "AJAN HENGESTÄ POIS". Tämä yksi helppo kusetusmalli...toimii vaatteiden yms kanssa samanlailla. Näin pyöritetään mm. idiootteja suomalaisia..eipä kukaan puutu, kun markkinat on "vapaat"...mistäköhän tulee sanonta "markkinat haltuun", kun sille ei ole mitään rajoja..markkinat vai apinat? Sama koneissa ja joka asiassa että koko ajan keksitään uusia tapoja kerätä ns. jatkuvaa tuloa, eli kk-maksuja yleensä pitkien sopimusten kanssa. Mitä me vastataan, ei oo mtn "kuluttajaryhmää" mihin liittyä, no me vastataan et "niin kai sitten" ja totutaan siihen vuodessa parissa.

    • dsfga

      "Harvoin, jos koskaan, näkee yhtä monta urpoa idioottia samalla palstalla yhtäaikaa :P"

      Monilla ei ole mitään tietoa koko aiheesta...loppu päässä jtn järkeä sanomassa...mutta sulla ei ole edes mitään mielipidettä asiaan ja täälä pyörit niin taidat olla urpo pahimmasta päästä. Et edes perustellut urpouttasi..Sovit hyvin tänne.

    • tää on uutta

      Jaaha, tiedättekö että käyttöjärjestelmän tarkoitus on helpottaa vain ohjelmien käynnistystä.
      ei tarvi kirjoittaa koodia vaan voi hiirellä klikata.. tekee se nykyään paljon muutakin, mutta silti, se on vain ikään kuin silta.
      ennen oli dos käyttis, sitten jotkut asensi koneeseen windows ohjelman, että jos oli kiire tehdä jotain, senkun keskeytti windowssin käynnistyksen ja dos tilassa tehtiin kopioinnit.
      Nyt ohjelmasta jonka tehtävä on aika monella ainoastaan pitää firefoxin kuvake työpöydällä, maksetaan ja se vie yli gigan tilaa levyltä :)
      tää on karannu käsistä jo aikaa sitten...
      ANDROID hoitaa varmasti saman asian pian, sekä tulostuksen että muut mitä windows nykyään, siis suurimmalla osalla. Ei teillä jotka tarviitte 99 eri tiedosto formaattia joka kuvatiedostosta ja tarvii konetta työssään.
      Anroid on jo tableteissa ja vielä en niihin ole tutustunut, mutta android kännykkä on jo niin lähellä tarvittavaa että jos se kehittyy niin miksi ei tulisi android läppärit.
      Moniko on edes miettinyt, että kun kännykällä jakaa tiedostoja/surffaa/sähköpostailee, että jos siihen voisi liittää kunnon näppäimistön ja monitorin niin, miksi edes maksaisi enää tietokoneesta erikseen?

      • miten olisi

        Kaiken tuon sivussa Google vie kaikki tietosi. Se on todellinen hinta heidän tuotteidensa käytöstä.


    • leatherpaeae

      Kyllä minisoft rahansa on ansainnut, maksellaan ilolla niinkuin verojakin

    • Windows on rosvo

      Kannettavassa tietokoneessa Windowsin osuus on n.350e ja pöytäkoneissa samanverran.Jos tämä vuosimaksu toteutetaan ,niin koneiden hinnan pitäisi pudota huomattavasti.Tyhjän koneen arvo on n150e-250e.Toisaalta olisi hyvä että koneet myytäisiin ilman järjestelmää ja asiakas voisi itse päättää minkä järjestelmän ottaa käyttöön.Esim. ilmaisen Linuksen käyttö lisääntyisi paljon.

      • revi siitä

        Win 8 Pro päivitys maksaa Anttilassa 69,95 ...


      • vähän nyt yritystä

        Hienosti heitit hinnat hatustasi, hermanni...


      • aivandö

        Kyllähän koneita myydään niin, että saa itse päättää mitä sinne sisälle haluaa.


    • anheet pios

      Kehtittäkää linux valmiiksi että päästään microsoftista eroon lopullisesti. Microsoft jos mikään maailmassa ansaitsee ahneen lopun.

      Bill G = kun mikään ei riitä

      • valmis ubuntu

        Ubuntu on hyvin pitkään ollut LTS-versiona aina valmis. Samoin Linux Mint.

        Ubuntulla mennään versiossa 12.04.1 LTS ja Mintin LTS on Linux Mint 13.


      • lolloti loo

        huomaan että putosit kärryiltä jo siinä vaiheessa kun Bill jätti työelämän viitisen vuotta sitten.


      • olet väärässä.

        Eikös Bill jaa todella suuria summia hyväntekeväisyyteen? Toisin kuin esim. Steve Jobs, joka oli kai lähinnä sitä mieltä, että jos ihminen ei pärjää omin avuin, saa kuolla vapaasti nälkään. Stevelläkin oli miljardiomaisuus.


      • aivandö
        olet väärässä. kirjoitti:

        Eikös Bill jaa todella suuria summia hyväntekeväisyyteen? Toisin kuin esim. Steve Jobs, joka oli kai lähinnä sitä mieltä, että jos ihminen ei pärjää omin avuin, saa kuolla vapaasti nälkään. Stevelläkin oli miljardiomaisuus.

        Minkä sorttiseen hyväntekeväisyyteen?

        Varat ovat kai myös säätiössä, jota hän ja vaimonsa hallinnoi.


    • eläkeputkeen

      Jaaha. Haen eläkkeelle jos Microsoft toteuttaa uhkauksensa tuoda kuukausimaksut tietokoneen käyttämiselle. Hallitukselle terveisiä, voitte unohtaa pidemmät työurat.

    • jgjg

      Mitä vittua selität? Windows ohjelma ja työpöytä???Dos oli oma käyttiksensä ja omat ohjelmansa, mikäli se ei olisi kehittynyt, nyt siitä voitaisiin pyytää kk-maksua? Et taida tajuta yhtään mitään tietotekniikasta...se on se perusjalka jolla sä edes pystyt niitä ohjelmia käyttään..vähän ku rakennat taloa että siinä on joku pohja ja perustus..
      Se sun kännykkäs on pieni tietokone!! Mitä toi ratkaisee? Siitä kun vie käyttöjärjestelmän ANDROID pois niin et tee sillä mitään. Sitä ei vaan yleensä vaihdeta niin sen hinta perustuu koko luurin hintaan. Mitäs sitten kun siitä pyydetään 100e/v kk käyttömaksua? Miksi juuri android? Sillä ei tee parin vuoden päästä mitään.. Mikäs sitten on ratkasu? Olet sellanen viihdekäyttäjä etkä oikeesti tiedä/osaa käyttää tietokonetta mikäli jotain pulmia tulee etkä ymmärrä miten se toimii, joten älä nyt tuu paska-faktoja tänne lateleen.

    • jepsjeps5

      Niinkun tossa aiemminki jo kaveri puhu niin te helvetin idiootit ajattelette et "jos nyt näin tulee nii sit mä teen näin"..mua kiinnosta vittuaka mitä sä teet sen höyrykonees kans vaan et miten se vaikuttaa yleisesti ja miten siihen voisi jollain yhteisöllä ja yhteisellä sanalla ja mielipiteellä vaikuttaa. kerrotkaa jotai ratkasuja älkääkä vaan itkekö..niinku kaveri sano niin ASIAKKAAT määrää markkinat..jos kukaan ei osta ni tollanen ei onnistu, jos ostaa niin asia ei siitä muutu..se ei auta jos meet julkisesti sanomaan että "tuo on kyllä aika kiristystä", BISNES EI PERUSTU REILUUTEEN..miten porukka saataisiin lopettaan näitten rahanimiöiden syöttäminen ja G-piste-Phone 9 ku saapuu nii odotellaan jo jonossa et mullemullemulle-otaotaota$...kaikille siitä on haittaa mitä enemmän näitä idiootteja on..jos 10% tajuaa asian nii se ei taida riittää..

      • älkää ostako

        Niin. Tilanne ei parane yhtään ennen kuin ihmiset älyävät lakata maksamasta kiltisti Microsoftin kaltaiselle riistäjälle. Jos suurin osa typeristä lampaista ostaa sen Windowsin kerta toisensa jälkeen niin sitten tilanne ei parane ikinä. Se on ihan ihmisten omasta fiksuudesta kiinni vaihtaa käyttistä ja lopettaa se maksaminen Microsoftille. Suurin osa oikeasti kyllä vihaakin MS-veroa ja hakee siitä vapautumiskeinoa.

        Itse tein kännykän suhteen sen ratkaisun, että enpäs ostakaan uutta markkinasääntöjen mukaan, vaan käytän ihan toimivaa kännykkääni tämänkin vuoden ajan. Ei siis rahaa bisnekselle vaan säästän omaan käyttööni. Kaikkea uutta paskaa ei tarvitse ostaa. Eikä välttämättä mitään uutta paskaa. "Älä osta mitään"-asenne pitäisi vaan saada yleistymään Suomessa niin päästään ulos kapitalismin oravanpyörästä. Kapitalismi kun toimii ostamisella. Älkää ostako niin talous pysähtyy ja lähtee valumaan takaperin. Ei enää voittoja rikkaille.

        Tänäänkin on sellainen päivä, jona en osta mitään markkinataloudelta.


      • Linuxminttimies

        Kiitos suur kiitos etten saanut enään asennettua XP:eetä koneelleni!
        Tai menihän se sinne mutta ei taivu päivityksiin, olen asentanut monia kertoja,
        nyt ei taivu, en tiedä onko jokin ongelma, mutta
        pääsin tutustumaan kunnolla Linux Mint 13.
        Olinhan tutustunut jo kyseiseen tuotteseen, mutta nyt sisäistin tämän linuxin.
        Pittöö sanua hyvin toimii ja ihan ilmaiseksi!
        Koittakaatte hyvät ihmiset ette menetä mitään luulisin voitatte ihan ensimmäiseksi itsenne . HURRAA!


      • Linuxminttimies kirjoitti:

        Kiitos suur kiitos etten saanut enään asennettua XP:eetä koneelleni!
        Tai menihän se sinne mutta ei taivu päivityksiin, olen asentanut monia kertoja,
        nyt ei taivu, en tiedä onko jokin ongelma, mutta
        pääsin tutustumaan kunnolla Linux Mint 13.
        Olinhan tutustunut jo kyseiseen tuotteseen, mutta nyt sisäistin tämän linuxin.
        Pittöö sanua hyvin toimii ja ihan ilmaiseksi!
        Koittakaatte hyvät ihmiset ette menetä mitään luulisin voitatte ihan ensimmäiseksi itsenne . HURRAA!

        Minulla on win7 enkä maksa mitään.. hah


      • Linuxminttimies
        smeagol1 kirjoitti:

        Minulla on win7 enkä maksa mitään.. hah

        Mistä sitä saa kyssyy Linuxmintmies

        smeagol1
        5.2.2013 14:29 Minulla on win7 enkä maksa mitään.. hah


      • Linuxminttimies kirjoitti:

        Mistä sitä saa kyssyy Linuxmintmies

        smeagol1
        5.2.2013 14:29 Minulla on win7 enkä maksa mitään.. hah

        minun tutulla oli cd levyllä ;)


      • :DD
        älkää ostako kirjoitti:

        Niin. Tilanne ei parane yhtään ennen kuin ihmiset älyävät lakata maksamasta kiltisti Microsoftin kaltaiselle riistäjälle. Jos suurin osa typeristä lampaista ostaa sen Windowsin kerta toisensa jälkeen niin sitten tilanne ei parane ikinä. Se on ihan ihmisten omasta fiksuudesta kiinni vaihtaa käyttistä ja lopettaa se maksaminen Microsoftille. Suurin osa oikeasti kyllä vihaakin MS-veroa ja hakee siitä vapautumiskeinoa.

        Itse tein kännykän suhteen sen ratkaisun, että enpäs ostakaan uutta markkinasääntöjen mukaan, vaan käytän ihan toimivaa kännykkääni tämänkin vuoden ajan. Ei siis rahaa bisnekselle vaan säästän omaan käyttööni. Kaikkea uutta paskaa ei tarvitse ostaa. Eikä välttämättä mitään uutta paskaa. "Älä osta mitään"-asenne pitäisi vaan saada yleistymään Suomessa niin päästään ulos kapitalismin oravanpyörästä. Kapitalismi kun toimii ostamisella. Älkää ostako niin talous pysähtyy ja lähtee valumaan takaperin. Ei enää voittoja rikkaille.

        Tänäänkin on sellainen päivä, jona en osta mitään markkinataloudelta.

        Jos linuxin kylkeen leimataan kommunismin tarra niin se oli sen lorun loppu.


      • ,,,
        smeagol1 kirjoitti:

        minun tutulla oli cd levyllä ;)

        jos se on kräkätty niin siinä saattaa olla ei-toivottu mönkijäinen mukana.


      • ,,, kirjoitti:

        jos se on kräkätty niin siinä saattaa olla ei-toivottu mönkijäinen mukana.

        Kone toimii winukka toimii netti toimii moitteettomasti ;)!


      • aivandö
        älkää ostako kirjoitti:

        Niin. Tilanne ei parane yhtään ennen kuin ihmiset älyävät lakata maksamasta kiltisti Microsoftin kaltaiselle riistäjälle. Jos suurin osa typeristä lampaista ostaa sen Windowsin kerta toisensa jälkeen niin sitten tilanne ei parane ikinä. Se on ihan ihmisten omasta fiksuudesta kiinni vaihtaa käyttistä ja lopettaa se maksaminen Microsoftille. Suurin osa oikeasti kyllä vihaakin MS-veroa ja hakee siitä vapautumiskeinoa.

        Itse tein kännykän suhteen sen ratkaisun, että enpäs ostakaan uutta markkinasääntöjen mukaan, vaan käytän ihan toimivaa kännykkääni tämänkin vuoden ajan. Ei siis rahaa bisnekselle vaan säästän omaan käyttööni. Kaikkea uutta paskaa ei tarvitse ostaa. Eikä välttämättä mitään uutta paskaa. "Älä osta mitään"-asenne pitäisi vaan saada yleistymään Suomessa niin päästään ulos kapitalismin oravanpyörästä. Kapitalismi kun toimii ostamisella. Älkää ostako niin talous pysähtyy ja lähtee valumaan takaperin. Ei enää voittoja rikkaille.

        Tänäänkin on sellainen päivä, jona en osta mitään markkinataloudelta.

        "Ei voittoja rikkaille"
        Johtaako se sitten siihen romahdukseen, jonka jälkeen onkin sitten jonkun muun tulla esiin ja tulla sen tilalle???

        Onko sekään parempi vaihtoehto.
        Parempi vaihtoehto on käyttää se aika iäisyysasioiden pohtimiseen ja kaivaa se www.finbible.fi esiin ja alkaa opiskelemaan. Eikä siirtää sitä myöhemmäsi vaan tehdä se NYT.


    • vcxvcxvxcvcx

      Applen suuntaan siis menossa. No onneksi laittomia kopioita saa aina.

    • zvbcxv

      Applet vittuun ja samalla tohinalla näköjää windowsit...ilmaset käyttikset käyttööön ja uus yritys kehittään linux valmistaja-settejä ja ahneilta kusipäiltä markkinat pois! Kerätään vaikka 2e per suomi24-käyttäjä niin sillä jo saadaan aika moni kehittäjä tekemään liinuxia :D

      • Niin taikka eiköhän noi hakkerit keksi jotain tähänkin ?


    • Microsoft on hiljaa

      Microsoft ei ole ilmeisesti virallisesti viitsinyt tiedottaa yhtään mitään tähän keskusteluun liittyen. Olisi mielenkiintoista kuulla Microsoftin omat perustelut miksi ollaan siirtymässä kuluttajien riistämiseen kuukausi/kausi-maksuilla. Ilmeisesti Microsoftia ei kiinnosta firmana pätkän vertaa vaikka ihmiset vastustavat Microsoftin päätöksiä julkisestikin.

    • senkin pölöstit!!!

      Konsoli on pelaamista varten, puuceella hoidetaan kaikki muu
      neppailu.

      • näin on

        konsolit ovat vanhanaikaisia ja kömpelöitä.
        Tattiohjaimilla ei saa samanlaista pelaamisen vapautta kuin hiirellä ja näppiksellä.
        Uusien pc-koneiden grafiikat jättävät konsolit pahasti varjoonsa.


      • 6574 8392
        näin on kirjoitti:

        konsolit ovat vanhanaikaisia ja kömpelöitä.
        Tattiohjaimilla ei saa samanlaista pelaamisen vapautta kuin hiirellä ja näppiksellä.
        Uusien pc-koneiden grafiikat jättävät konsolit pahasti varjoonsa.

        Oikein.

        Pelikonsolin, telkkarin, kotiteatterin ym ym voi korvata PC:llä helposti. Itse ainakin mieluiten teen kaiken yhdellä laitteella, jonka voi kasata ja päivittää osa kerrallaan juuri haluamallaan tavalla ja virittää ja säätää sitä niin paljon kuin sielu sietää. Paras vaihto kaikenkaikkiaan.


      • gxfxgfxfg
        6574 8392 kirjoitti:

        Oikein.

        Pelikonsolin, telkkarin, kotiteatterin ym ym voi korvata PC:llä helposti. Itse ainakin mieluiten teen kaiken yhdellä laitteella, jonka voi kasata ja päivittää osa kerrallaan juuri haluamallaan tavalla ja virittää ja säätää sitä niin paljon kuin sielu sietää. Paras vaihto kaikenkaikkiaan.

        Juuri näin.

        Minulla on iso monitori joka peittoaa monet isot taulutelkkarit.

        Langaton hiiri ja näppis toimii hyvin. Monitori toimii telkkarina ja sillä pystyy lisäksi surffailemaan. Lisäksi tietokoneen kovo toimii tallentavana digiboksina.

        Ja kun telkkaria ei jaksa katsella, niin voi pistää pelit päälle ja nauttia vapaa-ajasta.

        Kun työtä haluaa tehdä, niin pelit pois ja töihin.

        Ja taustalla on aina skypet ja muut höpinäohjelmistot päällä.

        Ja kun on kunnon äänikortti ja vahvari, sekä monitorit nurkilla, niin äänet on massiiviset sekä säveltämiseen että musiikin kuunteluun.

        Mihin helvettiin tarvitsen erikseen telkkaria. läppistä, kotiteatteria ja konsolia?

        En yhtään mihinkään!


    • liinuksia aanukseen

      En ole koskaan elämäni aikana maksanut wintoosan käytöstä latiakaan, enkä tule maksamaankaan.
      Tuollainen kuukausimaksupaska lopettaa wintoosan käytön laajalti.

      Riittää että jotkut dorkat maksavat paskasta kertasumman, eikä se toimi ikinä hyvin.Nyt pitäisi sitten maksaa jatkuvasti paskasta joka ei toimi.. hmm... joo ei kiitos..pitäkää paskanne.

      Miten olisi, jos bill gay-tes tekisi ohjelman joka oikeasti toimisi, ja VASTA SITTEN pyytelisi kuukausimaksuja? Silloin voisi olla maksajiakin, nyt vaan kaivavat itselleen kuoppaa tuolla kuukausimaksullaan.

      • kysynpä

        Bill jätti työelämän vuonna 2008 joten ilmeisesti tietosi Microsoftin tuotteista ovat tuota vanhempaa perua?


      • kysy pyllyltäsi
        kysynpä kirjoitti:

        Bill jätti työelämän vuonna 2008 joten ilmeisesti tietosi Microsoftin tuotteista ovat tuota vanhempaa perua?

        Ihan sama mikä hippi sitä lafkaa johtaa.Puhe oli kuitenkin asiaa kukaan ei maksa paskatuotteesta kuukausimaksua.


    • hyvä homma.

      sehän kuulostaa halvalta. Nyt se maksaa kertahinnalla 239€, joten kaksi vuotta saisi käyttää alihinnalla ja siihen pitää vielä laskea inflaatio mukaan. Ja sitten vaihtaa uuteen officeen ja taas alkaa uusi kahden vuoden halpisjakso.

    • ...

      En todellakaan.

    • julli20102
    • Penguin. . .

      Ei ole uusi uutinen. Jo vuodelta 95 olevalta mikrobitiltä asia uutisoitiin että Bill Gate.n käyttis tulee maksulliseksi... vuosittain peritään jotain.

      Väliin tuli kuitenkin pelastuksena Linux.

      Että hieno asia toi Linux :) Lyö kapulaa Windows Korporaatiolle.

      • linux on vastalause

        Linux syntyi vastalauseena Microsoftille. Ilmainen, vapaa ja avoin on kaikkea mitä Microsoft ei ole koskaan ollut tuotteidensa kanssa eikä muutenkaan. Toisaalta Linux on paluu siihen pisteeseen mitä ohjelmistot olivat aikana ennen Microsoftin kaltaisia ahneita paskoja.

        Linux on koko ajan ollut yhteisöön perustuvaa kommunismia ja sellaisena piikki kapitalistisen järjestelmän lihassa. Moni meistä Linux-käyttäjistä kuuluu itse asiassa siviilissä mm. Suomen kommunistiseen puolueeseen tai muihin sosialistiliikkeisiin. Useimmat meistä aktiiveista kuuluvat myös aseistakieltäytyjäliittoon ja ovat tehneet henkilökohtaisen ratkaisun istua 180 vuorokautta vankilassa totaalina mieluummin kuin lain edellyttämä palvelu yhteiskuntaa kohtaan.
        Itse olen vapaa-ajattelijain liitossa kaiken muun anti-kapitalistisen toimintani lisäksi, eli kannatan ateismia valtion "uskonnoksi".


      • a.fonzarelli
        linux on vastalause kirjoitti:

        Linux syntyi vastalauseena Microsoftille. Ilmainen, vapaa ja avoin on kaikkea mitä Microsoft ei ole koskaan ollut tuotteidensa kanssa eikä muutenkaan. Toisaalta Linux on paluu siihen pisteeseen mitä ohjelmistot olivat aikana ennen Microsoftin kaltaisia ahneita paskoja.

        Linux on koko ajan ollut yhteisöön perustuvaa kommunismia ja sellaisena piikki kapitalistisen järjestelmän lihassa. Moni meistä Linux-käyttäjistä kuuluu itse asiassa siviilissä mm. Suomen kommunistiseen puolueeseen tai muihin sosialistiliikkeisiin. Useimmat meistä aktiiveista kuuluvat myös aseistakieltäytyjäliittoon ja ovat tehneet henkilökohtaisen ratkaisun istua 180 vuorokautta vankilassa totaalina mieluummin kuin lain edellyttämä palvelu yhteiskuntaa kohtaan.
        Itse olen vapaa-ajattelijain liitossa kaiken muun anti-kapitalistisen toimintani lisäksi, eli kannatan ateismia valtion "uskonnoksi".

        Mitähä sä oikei höpäjät. Linux ei syntyny vastalauseena millekkää vaa sen takii et linus halus PC:lle unixin.


    • RT..

      En rupea maksamaan kk maksuja windowsista. Sitten kun tuollainen maksu tulee niin windows lähtee koneesta saman tien pois ja tilalle tulee linux.

      Windowsin olen silti pitänyt siksi että se on helppokäyttöisempi ja siinä toimii kaikki minun pelit paremmin. En ole tykännyt linuxista pääasiassa siksi koska siinä joutuu lähes usein kirjoittamaan komentoja, eli vähän DOS:mainen. Windowsisssa taas erittäin harvoin tarvitsee kirjoitella komentoja.

      Linuxista olen kokellut: damn small linux, kubuntu, mandriva linux, freespire linux, suse linux. Paras linux oli mielestäni joko mandriva tai freespire.

      • hjkhjkhjkhjk

        Mintissä ei kyllä tarvitse kirjoittaa yhtään koodia ja toimii hyvin. Itse en edes osaa noita linux käskyjä.

        No pc pelit ei tietysti toimi ja alussa joutuu opettelemaan mistä kaikki löytyy.


    • ettekö te

      pc-führerit tajua, että kaikkia ei kiinnosta se pc:n kanssa
      räpeltäminen.
      Ne pelit joita pelaan, ei saa eikä kuulu pelata pc:llä.
      Koita tätä asiaa sitten selittää tälle herrarodulle, jotka kuvittelevat, että
      pc korvaa konsolin tarpeen.
      Olen ensisijaisesti konsoli- sitten vasta pc-pelaaja.
      PC:llä jauhan kaikki räiskinnät ja seikkailupelit, koska ne ovat aikas
      paskoja konsoleilla. Kontrollit nyt vain sattuvat sopimaan kyseisissä
      peleissä PALJON PAREMMIN pc:llä.
      Vastaavasti mättö- urheilu- tasoloikka- auto ja hack'n slash tulee pelata
      VAIN JA AINOASTAAN konsoleilla.
      Kuvitelkaa joka Mortal Kombat pc:llä heehehehe......
      Vaikka PC olisi miten tykki tahansa, niin se ei poista tarvetta konsolille, jos
      kyseisiä genrejä pelaa.
      Kohta tulee über-pc-väeltä itkua, että saa siihen pc:hen padin ja blaablaaa...
      Konsolipelaajat ovat realisteja, jotka tietää mitä haluaa.
      PC-puolen väki roikkuu viimeiseen asti uskomuksessa, että PC:llä
      hoituu kaikki.
      Ei se nyt ihan näin ole, kestäkää se.

    • juurikin näin

      Onhan se kieltämättä typerää, että tiettyjä pelejä edes tehdään PC:lle, kun
      ne sopivat paljon paremmin konsoleille.
      Kaiken lisäksi konsolipuolelta se raha tulee.
      Mun on todella vaikeaa kuvitella pelaavani God Of Waria tai
      Metal Gear Solidia PC:llä (lue, pyhäinhäväistys).
      Strategiat, fps, simulaattori ja seikkailupelit taasen onnistuu vain
      PC.llä koska kontrollit ovat se ainoa ja oikea hiiri/näppis.

    • ...................
    • The Boss

      Kyllä se on vaan niin että linux ja android tulee jyräämään....

      Ja täällä joku itkee että säälittää ku jollain ei ole varaa maksaa 19 euroa jostain softasta? Mielestäni on tyhmää maksaa liikaa jos parempaakin saa ilmaiseksi.

      Officesta, Cadista ja monesta muusta löytyy loistavat versiot linuxille ja täysin ilmaiseksi. Monta vuotta näitä on tullut käytettyä.

      Ja linux mailmassa päivitykset toimii hyvin. Esim. tänään huomataan aukko tai virhe ni vuorokaudessa se on korjattu kun miettii miten valtava tuo nörttiarmeija on maapallolla ketkä viitsivät tutkia linuxia. Kiitokset heille. Mites wintoosalla ja aplella toimi tämä? Kun suljettuja käyttöjärjestelmiä haluavat kuitenkin tehdä?

      Ja tyhmyydestä maksetaan. Mitäs ostat roskaa samsungilta, mihin et saa ku samsungin näppiksen kiinni... itse ostin härppäkkeen missä linux sisällä ja roottasin ja bluetooth näppis kiinni.

      Et kyl se linux vaa vie. 50 euron adsl boksi piuhat kiinni ja roottaus ni parempi palomuuri, nettiradio ja tulostin palvelin sisälle. Mites tää onnistuu suljetun ohjelmiston laitteissa kuten mädässä omennassa ja wintoosassa?

      Ja omena fanboyssit on ihan omaa luokkaa käytänössä saman luokan hardista ku androidis ja wintoosas, mut haluavat maksaa siitä skeidasta vielä kovaa hintaa... mut kukin tyylillään...

      oman taloni ohjauksen 100 euron linux kone on hoitanut jo monta vuotta moitettaa ja 2 vuotta taitaa olla ollut putkeen päällä ilman ongelmia... no kiihtos upsin... mites tää toimii ikkunassa ja omenassa? oho viikon päällä office jummaa tai safari tilttaa ni koko käyttis täytyy buutata...todellisissa käyttöjärjestelmissä ei käy näin...

    • mietinlinuksia

      Ufff jos menee siihen, että käyttöjärjestelmästäkin joutuu maksamaan, niin joko pysyy vanha winkkari jos mahdollista, tahi vaihan kokonaan Linuxiin. Open Officekin on. Toki se totuttelua vaatisi hieman, mutta kyllä sen kestäs... maccia ei ikinä tule tähän talouteen. Eikä mitään Applen p.askaa.

      Sahaisi kyllä omaa oksaansa, jos vielä enemmän alkaisi rahastamaan tavan käyttäjiltä, ihmisiltä joilla ei vaan ole varaa semmosiin suuriin maksuihin. Rahastakoot vaikka yrityksiä.

    • adsasdasd

      Otsikko on taas hieman harhaanjohtava "PC-käyttäjät".
      Miten olisi vaikka "Windows-käyttäjät"?

      Ja kuka nykyään edes käyttää Microsoftin Officea ilmaisten OpenOfficen tai LibreOfficen sijaan?

    • Rahastusta

      Pahin ongelma on siinä, ettei PC:tä ole mahdollista ostaa ilman kylkiäisenä tulevaa Windowsia. Paremman käyttöjärjestelmän asentamista sen päälle on myös hankaloitettu niin, ettei se ole normikäyttäjän hommia.

      • Tottakai on mahdollista. Ostaa paremman PC:n.


    • nörttiasd123

      SIIS JUMALAUTA!!!!! microsoftin johdolla iskeny rahan ahneus. ja jos tällänen tulee ni vitut mää sitä maksa. mutta voihan se tietenkin olla että se tulee vaan uudempiin käyttiksiin eli esim seiskalla sais vielä pelailla ihan maksutta.

    • sayonara~

      *yawn* Puhutaanko me nyt Officesta vai käyttöjärjestelmästä. Sillä porukka on jostain syystä sekoittanut asian... kun ei jakseta lukea.

      "Office näyttää sunnan mihin Microsoft tulevaisuudessa pyrkii. Hinta per tuote 99€/vuosi." -ensimmäisestä postista

    • Minä en taatusti ala semmoiseen peliin jossa joka kuukausi tai joka vuosi pitäisi maksaa käyttömaksuja käyttöjärjestelmistä ja toimisto-ohjelmista. Kun hankin uuden tietokoneen, niin kuukausimaksullisen tai vuosimaksullisen Windows käyttöjärjestelmän tapauksessa minä muitta mutkitta asennan pois Windows käyttöjärjestelmän pois tietokoneelta ja siirryn käyttään muita käyttöjärjestelmiä joissa ei tarvitse maksaa kuukausi- tai vuosimaksuja käytttöjärjestelmästä ja toimisto-ohjelmista.

      • ei maksuja muille

        Itse siirryin jo Vistan aikana käyttämään Linuxia ja lopetin ohjelmistoista maksamisen rehellisellä tavalla. Käytän Ubuntu 12.04.1 LTS:ää, jossa on mukana ihan ilmaiseksi toimisto-ohjelmisto eli Libre Office.

        Rahansa voi käyttää aivan helvetin paljon järkevämmin kuin hassaamalla ne jonkun muutenkin suhteellisen turhan tietokoneen käyttämiseen. Itse olen matkustellut ulkomailla ja ostellut harrastevälineitä kalliimmasta päästä niillä rahoilla mitä olen säästänyt käyttämällä ilmaisia ohjelmistoja.


    • Drupal

      En ole enää vuosikausiin käyttänyt Windowsia enkä maksanut softasta mitään...

    • ahne mikkis

      Molemmista. Microsoft on muuttamassa selkeästi hinnoittelunsa kausimaksullisiksi ja Office on ensimmäinen koeluontoinen askel siihen suuntaan.

      Uskallan veikata ettei mene kovin kauaa kun Windows on kausimaksullinen, ehkä jopa kuukausimaksullinen tavallisten sopimusten tapaan (kännykkäliittymät, nettiliittymät, osamaksusopimukset jne). Se, että tuleeko uusista windowseista kausimaksullisia vai muuttuvatko myös vanhat Windowsit jonkun päivityksen myötä kausimaksullisiksi jää nähtäväksi.

      Microsoft haluaa tuotteistaan rahaa varmemmin ja jatkuvasti etenkin kun Windowsin suosio on muutenkin nopeassa laskussa. Kausimaksullisuus on Microsoftin viimeinen keino paikata hiipuvaa rahavirtaa sisäänpäin.

      Sitten on olemassa se aina ilmainen Linux, joka on vaihtoehto ihan jokaiselle jolla riittää vähänkään kiinnostusta asentaa jotakin jopa ihan itse. Vaatii peräti muutaman hiiren klikkauksen niin kauan kuin koneessa ei ole esteenä yhdistelmä Ueffi secureboot. Jos on niin Linux tuhoaa asentaessa tietokoneen lopullisesti koska Microsoft ei salli Linuxin asentumista Windows 8 koneisiin sitten millään.

    • äänet persuille

      Kannattaa opetella äänestämään oikein niin tällainen ahneus ei pääse valloilleen. Jos te äänestätte kalliisti maksullinen-politiikan fanaatikkoja, eli sekoomusta niin seuraus on tämä. Sensijaan jos te opettelette äänestämään kohtuuden ääntä, eli Perussuomalaisia niin saatte kohtuullisemman ja järkevämmän yhteiskunnan. Tälle Jyrki Käteisen maksakaa kaikesta kalliisti-politiikalle on olemassa siis ihan aito vaihtoehtokin. Suomi ulos EU:sta ja maltillinen talouspolitiikka nykyisen riistokapitalismin tilalle.

      Olkaa Suomalaisia, ihan perussuomalaisia. Sanotaan kaikki yhdessä EI kokoomuksen rahapolitiikalle.

      Tälle Microsoft-paskalle on olemassa vaihtoehto: Timo Soini.

    • tyhmät

      Kiitos kaikille osallistuneille! Jopas tuli vastauksia. Tässäpä samalla malliesimerkki kunnon trollauksesta. Tarkoitushan on heittää syötti ja katsoa millainen kuhina syntyy, eikä kirjoittaa puolet viesteistä kuten win-trolleilla on tapana ja nostella vanhoja ketjujaan, kun kiviäkin kiinnostaa, kirjoitin vain ensimmäisen viestin ja tämän.

      Näytti menneen etusivullekin, joten moni joka ei normaalisti kirjoita tänne on osallistunut. Tuli siten ehkä pienessä mittakaavassa levitettyä disinformaatiota kuukausimaksullisuudesta ja ehkä jonkun ajattelemaan muitakin vaihtoehtoja.
      Sehän mikkiksenkin yksi toimintatapa, levittää väärää informaatiota.

    • Franken

      Nyt Pentti raitistuu kun kaikki viikkorahat menevät Windows-kuukausimaksuun.

    Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      375
      1401
    2. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      104
      1223
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      113
      1160
    4. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      154
      1003
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      38
      915
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      866
    7. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      780
    8. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      766
    9. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      84
      749
    10. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      164
      633
    Aihe