Saako Suomessa pitää koiraa irrallaan pelkästään jonkinlaisen sähköpannan avulla?
Ei tunnu kivalta, kun taluttaa pientä koiraa ja omakotitalon pihalta hyökkää
iso koira.
Tällä kertaa pysähtyi.
Koira on iso, ihan suden näköinen ja kokoinen.
Näin täällä metropolissa vaan tehdään, hyvin tiheään asutulla alueella.
Tuntuu oudolta.
sähköpanta
5
166
Vastaukset
- drgdrg
Taajamassa ei saa pitää irrallaan lainkaan ja sähköpannat ovat Suomessa lailla kiellettyjä, koska ne aiheuttavat koiralle suurta kipua (youtubesta löytyy paljon videomateriaalia ihmsistä, jotka kiemurtelevat ja huutavat koirien sähköpantaa kokeillessaan, koska kipu on niin kova).
- pihavahtiko?
Puhutko nyt ihan oikeasta sähköpannasta vai sitten pihavahdista joka on Suomessa hyväksytty??? Pihavahti toimii niin, että koiran lähestyessä "aitaa", koiran kaulassa oleva panta reagoi siihen ja antaa ensin äänimerkin, jos koira ei pysähdy ja palaa takaisin antaa panta pienen sähkösignaalin koiralle.
http://www.digimesta.com/tuote/petsafe-super-pihavahti-näkymätön-aita-koiralle/PRF-304WX-20/- pienen koiran omistaja
Ilmeisesti se on tuollainen pihavahti.
Mutta, voiko koira olla kaupungissa irrallaan tuon varassa?
Minä en ainakaan luottaisi elektroniikkaan
niin paljoa, jos minulla olisi iso koira.
Omituista että tuollainen eläinrääkkäys on sallittua?
Ja vaikka se on sallittua, miksi sitä pitää käyttää?
Jos on varaa omakotitaloon, luulisi olevan varaa myös aitaan.
- Samperin hurtat
Koira ei saa olla irrallaan, otappa yhteyttä omistajaan ja kerro että pelkäät oikeasti. Josko olisi omistaja, joka kuuntelisi. Jos ei kuuntele, niin sitten ilmoitus poliisille. Kyllä ne ottavat kun kerkeävät yhteyttä koiran omistajaan. Onpa ikävää sillä on kurjaa kun aina saa pelätä, että tälläkö kertaa menetän koirani tai haavoittuu vakavasti. Yks asia on kuitenkin varma jos itse pelkäät niin myös koirasi tietää sen, Oletko valmis puolustamaan koiraasi. Itse kun kuljen koirani kanssa niin meillä päin on monia isoja koiria, jotka vahtivat kotipihaansa. Ovat kyllä kytkettyjä, kun ei vaivauduta rakentamaan kunnon aitoja. Ei kiva. Varsinkin pimeään aikaan yritän liikkua mahdollisimman yleisillä kulkuväylillä juuri tuon takia. Lisäksi kuljen aina talviaikaan piikkinilkkureissa, että täältä pesee, jos päälle tulevat. Sitä en halua tehdä, mutta pakko on tiukassa paikassa reagoida. Yleensä auttaa kun huutaa seis tai jo etukäteen tekee selväksi että täältä tulen minä ja minun koirani ja sinä väistät. Ihan vaan tiukalla äänenpainolla jutustellen.
Vinkki:
Ja valitettavasti taitaa olla vain yleistyvä tapa ottaa ylisuuria koiria, joille ei ole mitään varsinaista käyttötarkoitusta ja joista sitten tulee niitä päällerynniviä ongelmakoiria. Koirat voivat olla niin isoja ettei niitä muutenkaan ole helppo käsitellä pelkästään fyysisellä voimalla, eivät tottele koska ovat kouluttamattomia, ja jos vielä ovat agressivisia, niin muodostuu aivan toivoton tilanne: Itse olen harkinnut apteekista saatavaa turvasumutinta lenkkitakin taskussa pidettäväksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1131254
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1211133- 1381013
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä45855- 99843
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten316797Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82704Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54636Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist49619Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64592