Kaveri suositteli asentamaan tuon NoScriptin, mutta en tajunnut mitään hänen selityksistään, en myöskään tajunnut kun Googlen kautta hain tietoa. NoScriptistä puhutaan ihmeellisillä "tietokone" sanoilla joista en ymmärrä mitään. Joten saisinko joltain asiasta tietävältä infoa. Plussat ja miinukset. Muuttuuko netin selailu jos asennan tuon? Unohdin mainita että ainoa asia jonka tajusin NoScriptistä oli se että se toisi turvallisuutta jollain tavalla.
Firefox-NoScript
7
188
Vastaukset
Turhake. Jos et ole kaivannut sellaista niin et sitten tarvitsekkaan sellaista.
- Osasin odottaa
OK.
"Plussat ja miinukset"
Plussaa: tuo turvallisuutta tuntemattomia haitakkeita vastaan ja nopeuttaa sivujen latautumista, kun monet mainokset jää pois.
Miinusta: joutuu klikkailemaan enemmän.
"Muuttuuko netin selailu"
Muuttuu. Jotkut sivustot ei toimi ollenkaan ennen kuin klikkaa NoScript painiketta hiiren keskimmäisellä (rulla)näppäimellä.- no hätä
Älä välitä, ei Seppokaan tajunnut
- dfggfdgf
Lisää turvallisuutta merkittävästi oikein käytettynä etenkin useiden 0-päivähyökkäysten osalta. Hyöty on kuitenkin paljon vähäisempi jos ei ymmärrä mitä tekee ja mistä on kyse.
- 10191822
Asenna ja kokeile. Itse ainakin käytän ja pidän oikein hyvänä kun ei tarvi jokapaikasta skriptiä suorittaa ja suoritettavat voi hyväksyä tilapäisesti tai pysyvästi. Plussaa on tosiaan myös että estää Java-scriptien suorittamisen joilla myös ujutetaan paskakkaa koneelle ja ei tarvi kikkailla edes Java-palikan tai Silverlightin kanssa. Kannattaa asentaa myös Ghostery lisäosa jolla voi estää eri firmojen vakoilua. Tieten lisäksi turhat mainokset pois Adblock :lla. Käyttistäkin voi vaihtaa ilmaiseen ja turvalliseen http://www.ubuntu-fi.org/lataa.html
Onpahan ainakin ajankulua kun saa säätää ja virittää.
Java on kamala, se on totta mutta Silverlightissa ei ole ikinä ollut 0-päivän aukkoa eikä sitä ole kovin usein jouduttu paikkaamaankaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1131135
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89864Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede18679Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat275642- 77608
- 62600
- 104584
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.49523- 26522
Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet90453