Pappisvastaajien pääsy palstalle

löytyykö rohkeita?

Lyhyen kokemukseni mukaan, kun olen seurannut tätä palstaa, olen havainnut, että kukaan pappi ei ole vahingossakaan puolustanut Jumalan sanan ilmoitusta ja että olisi tuominnut homoilun ja lesboilun synniksi.

Onko siis enää yhtään pappia, joka uskaltaa seistä Jumalan sanan takana, vai onko papeilla pääsyvaatimuksena palstalle, että hyväksyvät nuo samaa sukupuolta olevien liitot?

12

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Yu.

      Kyllä löytyy vielä sellaisiakin pappeja,jotka eivät ihmismielipidettä,eivätkä homoliikettä pelkää,vaan-aivan kuten kuuluukin-pelkäävät Jumalaa.Heillä vain ei ole pääsyä tälle antikristillisten pappien saitille.Arkkipiispa Mäkinen on antanut siunauksensa homoseksuaalille elämäntavalle,jonka jatkeena täällä olevat papit ovat.

    • en muista nähneeni

      Joo, ei niitä ole tältä palstalta löytynyt. En ainakaan minä ole huomannut. Mutta olisi kyllä mukavaa jos sellaisia täällä olisi. Olisi täällä käymisessäkin jotakin oikeaa hyötyä, eikä tämä olisi vain tällaista maallista lätinää.

    • Ei Raamattu taida homoja kieltää, homostelun kylläkin.
      Mutta eihän mikään ole enää pyhää.
      Raamattu sanoo suoraan millaisiksi ihmiset muuttuvat, ahneiksi, Jumalankieltäjiksi.
      Sitä kohdenko jo kirkkokin on menossa, hyljäten Raamatun sanoman ?
      Pahalta tuntuu.

    • Hei nimimerkki, löytyykö rohkeita?

      Kysyt onko tälle palstalle pääsyn vaatimuksena se, että hyväksyy samaa sukupuolta olevien liitot. Vastaus kysymykseesi: ei. Palstalle tullessa ei kysytä papin kantaa tuohon asiaan. Miksi kysyttäisiin? Herää myös kysymys, onko palstalla käymisen syynä lukea vain ja ainoastaan tuo em. asia; kuka saa kenenkin mielestä rakastaa ketä? Eikö palstalla käymisessä muuten ole "hyötyä" tai järkeä? Jos näin on, ihmisen elämä tuntuu kapeutuneen melko tavalla. Kun Jumalan luomassa ihanassa maailmassa on niin paljon muutakin :) Pian alkava paastonaika kehottaakin meitä keskittymään olennaiseen ja jättämään mielestämme pois turha.

      Ystävällisesti
      Pirkko-pappi

      • Pirkko sanoi :
        Palstalle tullessa ei kysytä papin kantaa tuohon asiaan.
        _____________
        Ei kysytä niin vaan työhönohjauksessa painotetaan,että HOMOASIOISSA ette saa poiketa kirkon virallisista linjauksista ja arkkipiispan kannanotoista kuten ette ole
        tehneetkään.Siis ei kysytä mitään vaan sanellaan ne toiminnan raamit.

        Minä pistin aivan muina miehinä palautetta kirkolle ja ihmettelin eikö tänne voisi
        saada myös vanhoillista linjaa edustavia pappeja ,mutta vastaus oli kieltävä.
        Sain myös vastauspostin ja heti kun olin sen julkistanut saitilla ilmestyi
        verkkoviestintäpäällikkö itse tänne selittelemään miten ei ollut tiennyt mihinkä
        tarkoitukseen kysely oli tehty ikäänkuin sillä olisi mitään merkitystä itse asiaan
        nähden.
        Kai ymmärrät Pirkko minkälaiseen miinaan olet mennyt??
        PUOLITOTUUKSIENKIN kertominen on kiellettyä lystiä sinulta vai kuinka??
        Kai sinäkin olet saanut tuota Samin mainitsemaa työhönohjausta??

        Kauan sitten saitin "papit" sortuivat valehtelemaan tuosta samasta asiasta ,mutta
        valheittensa latelu loppui ,kun saivat nähtäväksi tuon Samin vastauksen ja juoksivat posket punaisina sakastin puolelle häpeämään puheitaan.
        ______
        Tuossa on kirkolta saamani virallinen vastaus koskien vastaajien sananvapautta :

        Hei Keijo Kerettiläinen ! ,

        Kiitos palautteestasi. Kirkko kuulolla -palstalle on
        rekrytoitu kirkon työntekijöitä vapaaehtoisuuteen
        pohjautuvalla haulla. Verkkokeskustelusta kiinnostuneet ovat
        ilmoittautuneet meille ja he ovat saaneet tehtävään
        KOULUTUKSEN. Rekrytoinnissa ei ole painotettu opillisia
        kysymyksiä, eikä niitä ole mukana olevilta keskustelijoilta
        kysytty.

        Keskustelijoiden KOULUTUKSESSA ja TYÖNOHJAAMISESSA on
        painotettu, että keskustelupuheenvuoroissa nojataan KIRKON
        HYVÄKSYTTYIHIN kannanottoihin ja LINJAUKSIIN.
        HOMOKYSYMYKSESSÄ näitä kannanottoja ovat kirkolliskokouksen
        päätös rukoushetkestä, piispainkokouksen selvitys
        Parisuhdelain seuraukset kirkossa ja ARKKIPIISPAN kannanotot
        aiheesta. Tältä pohjalta EI OLE MAHDOLLISTA PAINOTTAA
        kuunteleva_kirkko -nimimerkillä mainitsemaasi "VANHOILLISTA"
        LINJAA.

        Ystävällisin terveisin

        Sami Kallioinen
        verkkoviestintäpäällikkö
        Kirkon tiedotuskeskus\Verkkoviestintäyksikkö
        09 1802 538
        [email protected]


      • Balttis Pirkolle

        Keskittymään "olennaiseenko"? Niinkö meinaat uskontopäissäsi Pirkko? Katso mitä Paavali sanoo niistä jotka pitäytyvät suhteessaan jumalaansa, vuotuissa juhlapyhissä:

        Gal.4:8-11. Mutta silloin kun ette tunteneet Jumalaa, te palvelitte jumalia, jotka luonnostaan eivät jumalia ole. Nyt sitävastoin, kun olette tulleet tuntemaan Jumalan ja, mikä enemmän on, kun Jumala tuntee teidät, KUINKA TE JÄLLEEN KÄÄNNYTTE NOIDEN HEIKKOJEN ALKEISVOIMIEN PUOLEE, JOIDEN (uskonnollisksi) ORJIKSI TAHDOTTE JÄLLEEN TULLA? TE OTATTE VAARIN PÄVISTÄ JA KUUKAUSISTA JA JUHLA-AJOISTA JA VUOSISTA.

        MINÄ PELKÄÄN TEIDÄN TÄHTENNE, ETTÄ OLEN TURHAA TEISTÄ VAIVAA NÄHNYT.


    • kysyn vaan

      "...keskittymään olennaiseen ja jättämään mielestämme pois turha."

      Tarkotatko turhalla Jumalan sanan totena pitämistä ja sen pitämistä esillä vai mitä?

    • Hei.

      Kysymyksesi kuulosti asenteelliselta... Mielestäni Jumalan sana ja sen esillä pitäminen ei ole turhaa. Mitä olennaiseen keskittyminen on sinulle? Minulle olennaista elämässä ei ole toisten ihmisten tutkiminen; Jumalan sanan tutkiminen on tärkeämpää ja sitä paitsi mielenkiintoisempaakin ja huomattavasti antoisampaa sekä voimaannuttavampaa. Paastonaika kehottaa meitä tutkimaan myös omaa sisintämme ja tuomaan sen asioita Jumalan eteen. Minulle olennaista elämässä on sanotettu hyvin esim. tulevan keskiviikon; Tuhkakesiviikon psalmissa, 57:2
      "Armahda minua, Jumala, armahda minua,
      sinuun minä turvaan."

      Paastonaikana kannattaa etsiytyä Jumalan sanan ääreen, paastonaika kutsuu meitä seuraamaan Jeesusta.

      Pirkko-pappi

      • Balttis Pirkolle

        Sinun ja krkkosi pääsiäiset ovat höydytöntä muotokristillistä turhaa jumalanpalvelusta: Kol.2:16-23.


    • Kuinkas on?

      Minäkin toivoisin tänne vanhoillisemman siiven pappisedustajia! Erityisesti viidesläisiä.
      Pirkko-papille sellainen kysymys, että eikö ihmisen pitäisi ensin kokea syntisyytensä ennen kuin mainitsemasi psalmin kohta voi puhutella? No, voisiko sitä lakia myös vähän ottaa esille?
      Palstalla käymisessä ei ole hyötyä eikä järkeä jos täältä ei löydä Raamatun mukaista sanan julistusta palstan papeilta. Muutenhan tämä on vain ihmisten kesken käytyä turhaa puhetta.

    • se moniäänisyydestä

      Miksi puhutaan kirkon moniäänisyydestä, jos konservatiivit eivät saa puhe- ja kirjoitusoikeutta? Kirkko tahtoo ja saa siis olla moniääninen, kunhann ne monet äänet ovat erilaisia liberaaleja ääniä?

    • Olet väärässä

      Ei Jumalan sana lesboilua tuomitse synniksi. Lue Raamattusi tarkemmin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      346
      7777
    2. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      58
      2274
    3. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      34
      1662
    4. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      27
      1509
    5. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      118
      1238
    6. IS Viikonloppu 29.-30.6.2024

      Melko hyvä 3- -tasoiseksi merkitty Kovis Jari Keräseltä. Pääkuvan merkitys on varsin vähäinen rajoittuen alakulman aukio
      Sanaristikot
      77
      1224
    7. Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia.

      Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia. Kristilliset ääriainekset pelottelevat ihmisiä edelleen IKUISELLA hel
      Hindulaisuus
      335
      1066
    8. Suviseurat

      Kamala onnettomuus tapahtunut subiseuroissa
      Hyrynsalmi
      16
      955
    9. Tässä viimeinen mahdollisuutesi nainen

      Kysyä tai sanoa minulle, jos jotain jäi vuosien takaisista. Sen verran meillä oli kuitenkin jotain, että välillä mietin
      Ikävä
      50
      945
    10. Kuvaile kaivattuasi kolmella

      Emojilla. Oma vastaus 💨🚮💣
      Ikävä
      103
      843
    Aihe