Mulla on 13 vuotias narttukissa. Se on todella hyvässä kunnossa ja syö hyvin :) Koetin eilen ekaa kertaa hypyttää sitä. Aluksi tuli asteen ali tai "kielsi". Sai siis namia kun tuli yli. Illalla laitoin oviaukkoon jotta se ei kiertäisi sitä ja silloin hyppäsi jopa neljä kertaa. Kaikki esteet olivat alle 30cm. Viimeistään maaliskuussa olisi tavoite hypätä väh. 40cm. Mitä mieltä olette, onko tämä järkevää? Kissa kaipaa uusia juttuja kun alkaa tylsistyä.
Pari viikkoa sitten opetin sille tempun. Otan namin purkista, nostin sitä. Sain kissan hyppäämään takajaloilleen. Nyt teen sitä niin, että sanon samalla "hyppää". Vielä kissa ei tottele sanaa, mutta alkaa jo tunnistaa sen! Mitä muita temppuja voisi opettaa, ja onko teillä kokemusta kissan hypyttämisestä? :)
Kissan hypytys ja temput
3
338
Vastaukset
Eiköhän se tuon korkuisia hyppele muutenkin, esim sängylle ja alas yms. En näe mitään estettä hyppelylle vaikka ei enää pentukissa olekaan. Kunhan ei liikaa hyppyytä... Kissojen tempuista mulla ei ole kokemusta muuten kuin niiden omien neronleimausten osalta, mutta eräs tuttu oli opettanut kissansa antamaan tassua samalla tavalla kuin koirankin. Hän myös mainitsi jonkun ystävänsä jonka kissa osasi noutaa, kun sille heitti pallon.
Kai kissalle voi opettaa samoja juttuja kuin koirillekin, ainakin tiettyyn rajaan asti. :)- kissakin oppii
Minunkin kissa oppi nopeasti käskystä istumaan, antamaan tassua, hyppää esteen yli, etsii kun menen piiloon. Nukkuu paremmin yöt kun vähän leikitään iltaisin piilosta, laitan myös yöksi paperin alle lattialle pari kuivattua kalaa tai muutaman muun namin jotka se käy yöllä syömässä. Kissani on jo 17. Näkö on huonontunut kaihin takia mutta onneksi vielä ei täysin sokea. Korkealle ei enää hypi mutta muuten virkeä kissa. Käytän joka päivä valjaissa pienellä kävelylenkillä jos pakkanen on alle 10 astetta.
Kissani osaa istua, mennä maahan, antaa tassua, läpyä, nousta takajaloilleen, tulla luokse, hypätä esim sohvalle taikka sänkyyn pyydettäessä, mennä mm kuljetus koppiin, että kyllä noita temppuja ainakin on olemassa. YouTubessa kanssa oli joku bengali kissa jollen väärin muista joka tekee paljon eri näköisiä temppuja. Että mikäs siinä jos haluaa kissalleen temppuja opettaa, omani on vasta vajaa 2v
Lisäksi kissani tykkää noutaa lelua ja leikkiä "peili" leikkiä, siis aina kun sitä katsoo se jähmettyy, kun menee vaikka nurkan taakse se alkaa hiippailla lähemmäs ja sitä rataa lähestyy.
Kissa video osiosta löytyy pieni pätkä tuon kissan lelun noudosta, ei ole jaksanu kuvailla muita temppuja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä681969- 1281394
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1321353- 1431082
- 103932
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten348868Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82754Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55694Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50673Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67654