Reipasta! Kelan matkakorvauksissa on omavastuuosuus noussut 9,25 eurosta/matka 14,25 euroon/matka. Toisin sanottuna vielä joulukuussa käydystä lääkärikäynnistä 100km:n päässä sai matkakorvausta 21,50€ joka riitti nippanappa bensoihin, mutta nyt helmikuussa matkakorvausta samaisesta reissusta tulikin vain 11,50€, joka ei riitä edes bensaan... kustannustaksa on edelleen 20snt/km
Omavastuu siis nousi yhteensä 10€/edestakainen lääkärikäynti, yeppee! Taitaapa olla niin, että jatkossa nuo käynnit saa jäädä vähemmälle, ei ole meinaan varaa tankkailla näillä bensanhinnoilla, lisäksi vielä ne pkl-maksut, jotka nekin vaan nousee ja nousee... että näin täällä pitkien välimatkojen pohjoisessa.
Kela ja matkakorvaukset
6
624
Vastaukset
- Tarkennusta
Toisin sanottuna nuo "maltilliset leikkaukset julkisiin menoihin" on nostanut matkakorvauksen omavastuuosuutta yli 50% ja tuo tuntuu erityisen paljon täällä pohjoisen pitkien välimatkojen pienituloisten ja vähävaraisten lääkärikäynneissä...
Mitkä muut omavastuut jne on nousseet 50%? - väsy hoitaja
Kyllä on huomattu päivytyksessä jossa työskentelen kun potilaat nurkuu ko asiasta ja syystäkin toki.Ne luulee jotkut että talon sossut antaa jopa bussilippuja,,huokaus..kaikki vaan maksaa..(no ei todellkaan anna)
- Valittaa hoitsulle?
No tuommoset bussilippuhommelit on mulle kyllä iha vieraita ja ylipäätään se, että miksi tuosta nyt sitten pitäisi valittaa jollekin hoitsulle, koska tuota matkakorvaustahan haetaan kelasta.... jälkikäteen.. ensin pitää tankata auto, käydä ajamassa 100km/suunta ja sitten jättää hakemus kelaan käyntitodistuksen kera, kela sitten maksaa mitä maksaa ja tuo 50% korotus oli kyllä oikeasti törkeä...
- väsy hoitaja
Voi kumpa tietäisitte miten hoitajille valitetaan ja huudellaan törkeyksiä..Onneksi valtaosa osaa olla ihmisiksi :) Kyllä tuo korotus on iso entiseen verrattuna..:(
Matka taksilla joroisten perukoilta mikkelin sairaalaan 80km suuntaansa josta omavastuu 14,25 suuntaansa=28,50euroa ja 160km
Sama omalla autolla,KELALTA saat korvausta 3,50 euroa 160:ltä kilometriltä.Tuolla summalla saa n.2 litraa pölttoainetta joten pitää aikas nuukasti ajella....
Taksi yritajalle KELA maksaa suuntaansa 120,50euroa edestakaisin 241euroa.
Kai tässä joku logiikka piilee mutta anteeksi maalaisuuteni? nyt KELA tuskailee taksikustannuksien kanssa..?- krlamatka
Valtio on merkittävällä tavalla itse ruokkinut kustannusten nousua. Ihan julkisista lähteistä löytyy tietoja, joiden perusteella voidaan väittää, ettei matkojen lisääntyviä kustannuksia ole huomoitu silloin, päättäjät ovat palveluuudistusta tehokkuuen ja tuottavuuden nimissä tehneet.
Tästä löytyy verkosta erilaisia valmisteluasiakirjoja ja selvityksiä, joista voidaan asian tula todeta. Milestäni olisi ollut oikein, että matkojen kokonaiskustannusvaikutus olisi lakettu uudistusten kustannuksiin. Kohta ei todella tiedä missä tuo erikoissairaanhoito sijaitsee ei se ainakaan lähemäksi tule ja kustannukset eivät laske.
Olen varma ettei vielä ole kaikkea hallituksen toimintaa nähty, jotain on tekeillä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911107
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa110891- 125886
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten279679- 76648
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait74609Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64572Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54546Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist38510- 72483