Palstalla vaikuttaa jo pappikato

Hyvä näin

Mutta koko kirkossa pian heidät perivä perikato.

119

212

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hei, täällä olen. Mistä haluat keskustella?

      t. Maarit-pappi

      • JaArit-taaPpi

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Sulkasato

        Mulle tuli mieleen sulkasato tuosta pappikadosta.

        Pappikato, sulkasato. Tuossa ei kerrota, että kun liberaali ja konservatiivi ottavat yhteen niin siinä on seurauksena sulkasato. Sulat vaan lentelee ja liberaali jää sulattomana ihmettelemään tilannetta, että mites se nyt näin meni.


      • Brothers in Christ

        "Vannotteko te, että te virassane noudatatte

        a) suomen perustuslakia sanantarkasti sekä johdonmukaisessa järjestyksessä
        b) jeesuksen oppeja sanantarkasti sekä johdonmukaisessa järjestyksessä
        c) jumalan lakia sanantarasti sekä johdonmukaisessa järjestyksessä
        ettekä kenenkään muun, ja että te ette keksi omasta päästänne mitään ja esitä niitä "Jeesuksn/Jumalan oppeina"

        a) b) c) ovat perusta sille, että te ette virassanne loukkaa yksittäisen suomalaisen tai koko suomen kansan -mikä periaatteessa on sama asia:jos loukkaa yhtä suomalaista loukka koko suomen kansaa- ihmisarvoa, omatuntoa, itsetuntoa, kunniaa, ihmisoikeuksia. Edellisen lisäksi, a) b) c) on ehdottoman ja pyytettömän rakakuden ja sivistyneen yhteiskunnan kulmakiviä. "


      • Brothers in Christ
        Brothers in Christ kirjoitti:

        "Vannotteko te, että te virassane noudatatte

        a) suomen perustuslakia sanantarkasti sekä johdonmukaisessa järjestyksessä
        b) jeesuksen oppeja sanantarkasti sekä johdonmukaisessa järjestyksessä
        c) jumalan lakia sanantarasti sekä johdonmukaisessa järjestyksessä
        ettekä kenenkään muun, ja että te ette keksi omasta päästänne mitään ja esitä niitä "Jeesuksn/Jumalan oppeina"

        a) b) c) ovat perusta sille, että te ette virassanne loukkaa yksittäisen suomalaisen tai koko suomen kansan -mikä periaatteessa on sama asia:jos loukkaa yhtä suomalaista loukka koko suomen kansaa- ihmisarvoa, omatuntoa, itsetuntoa, kunniaa, ihmisoikeuksia. Edellisen lisäksi, a) b) c) on ehdottoman ja pyytettömän rakakuden ja sivistyneen yhteiskunnan kulmakiviä. "

        "Hei, täällä olen. Mistä haluat keskustella?

        t. Maarit-pappi "


        ja tähän vastaus


        "Vannotteko te, että te virassane noudatatte

        a) suomen perustuslakia sanantarkasti sekä johdonmukaisessa järjestyksessä
        b) jeesuksen oppeja sanantarkasti sekä johdonmukaisessa järjestyksessä
        c) jumalan lakia sanantarasti sekä johdonmukaisessa järjestyksessä
        ettekä kenenkään muun, ja että te ette keksi omasta päästänne mitään ja esitä niitä "Jeesuksn/Jumalan oppeina"

        a) b) c) ovat perusta sille, että te ette virassanne loukkaa yksittäisen suomalaisen tai koko suomen kansan -mikä periaatteessa on sama asia:jos loukkaa yhtä suomalaista loukka koko suomen kansaa- ihmisarvoa, omatuntoa, itsetuntoa, kunniaa, ihmisoikeuksia. Edellisen lisäksi, a) b) c) on ehdottoman ja pyytettömän rakakuden ja sivistyneen yhteiskunnan kulmakiviä.

        ?"

        Jumalan, Jeesuksen ja Suomen kansan puolesta.


      • Maarit sanoi :
        Hei, täällä olen. Mistä haluat keskustella?
        ________
        Siitä että haluaisitko lopettaa väärän sanasi julistamisen sinä homoteologi??


      • Pappipetteri

        Hei, sielläkö olet? Paavin kanssa kyyristelet kultahammasholvin turvissa? Kuinka Rooman lento meni, oliko ajallaan?

        Kuules, jos sinne kuulet, vastaa näihin allaoleviin kysymyksiin puolestani. Olen menossa ignazianiisiin mietiskelyihin retriitille ja minulla on paljon Taize-kynttilöitä, että en kerkeä pariin viikkoon sieltä...

        Terveisin ex. kamusi Pappipetteri


      • pelkurien kirkko
        Brothers in Christ kirjoitti:

        "Vannotteko te, että te virassane noudatatte

        a) suomen perustuslakia sanantarkasti sekä johdonmukaisessa järjestyksessä
        b) jeesuksen oppeja sanantarkasti sekä johdonmukaisessa järjestyksessä
        c) jumalan lakia sanantarasti sekä johdonmukaisessa järjestyksessä
        ettekä kenenkään muun, ja että te ette keksi omasta päästänne mitään ja esitä niitä "Jeesuksn/Jumalan oppeina"

        a) b) c) ovat perusta sille, että te ette virassanne loukkaa yksittäisen suomalaisen tai koko suomen kansan -mikä periaatteessa on sama asia:jos loukkaa yhtä suomalaista loukka koko suomen kansaa- ihmisarvoa, omatuntoa, itsetuntoa, kunniaa, ihmisoikeuksia. Edellisen lisäksi, a) b) c) on ehdottoman ja pyytettömän rakakuden ja sivistyneen yhteiskunnan kulmakiviä. "

        "a) suomen perustuslakia sanantarkasti sekä johdonmukaisessa järjestyksessä
        b) jeesuksen oppeja sanantarkasti sekä johdonmukaisessa järjestyksessä"

        En tiedä onko terrorismi hyväksytty menetelmä millä yhteiskuntaa pidetään pystyssä Suomen lakien mukaan, mutta sitähän tuo kristinusko edustaa. Jos et kokoa yhdessä Jeesuksen kanssa, olet Jeesusta vastaan. En sitten tiedä mitä risuja se Jeesus halusi ihmisten keräävän hänen kanssaan. Ehkä se selviää jostain sinapinsiemen kertomuksista. Toki tietynlainen järkevyys ja hyvyys on hyväksi ihmisessä yhteiskunnan kannalta, mutta kristinusko edustaa joka tapauksessa terrorismia.

        Tosin ev.lut. kirkko hyväksyy yleensä Paavalin opit ennemmin kuin evankeliumit. Tätä kautta ihminen pelastuu "armosta" sen sijaan että ihminen pelastuisi omien tekojensa kautta. Kummallisen armollinen tuosta Jumalasta tulikin Paavalin kautta kun evankeliumeissa Jeesus uhkaili niitä jotka eivät häntä uskoneet ja Vanhan testamentin Jumala tapatti 2 miljoonaa ihmistä jotka eivät uskoneet Häneen.


    • Näinköhyvä?

      Vokaatioon perustusvasta Kavalluksesta.

      • Hei,

        Vokaatiolla (latinaksi vocatio, kutsu) tarkoitetaan kristillisessä kirkossa hengellisen työn tekijän, erityisesti papin, Jumalalta saamaa kutsua työhönsä. Jumalan kutsu ilmenee yhtäältä sisäisenä kutsumuksena (vocatio interna), joka saa henkilön hakeutumaan hengelliseen työhön, toisaalta ulkoisena kutsuna (vocatio externa) eli seurakunnan tai muun kirkollisen tahon esittämänä kutsuna tiettyyn papilliseen työtehtävään. Suomen evankelis-luterilaisessa kirkossa pappisvihkimys edellyttää muodollista ulkoista kutsua papin tehtäviin

        t. Maarit-pappi


      • Palkkasi Maksaja
        kuunteleva_kirkko kirjoitti:

        Hei,

        Vokaatiolla (latinaksi vocatio, kutsu) tarkoitetaan kristillisessä kirkossa hengellisen työn tekijän, erityisesti papin, Jumalalta saamaa kutsua työhönsä. Jumalan kutsu ilmenee yhtäältä sisäisenä kutsumuksena (vocatio interna), joka saa henkilön hakeutumaan hengelliseen työhön, toisaalta ulkoisena kutsuna (vocatio externa) eli seurakunnan tai muun kirkollisen tahon esittämänä kutsuna tiettyyn papilliseen työtehtävään. Suomen evankelis-luterilaisessa kirkossa pappisvihkimys edellyttää muodollista ulkoista kutsua papin tehtäviin

        t. Maarit-pappi

        "Jumalan kutsu ilmenee yhtäältä sisäisenä kutsumuksena (vocatio interna)"

        Voiko tuo olla ristiriidassa kirkon opikseen selittämän Jumalan Sanan kanssa?


      • Osoita pappeutesi
        kuunteleva_kirkko kirjoitti:

        Hei,

        Vokaatiolla (latinaksi vocatio, kutsu) tarkoitetaan kristillisessä kirkossa hengellisen työn tekijän, erityisesti papin, Jumalalta saamaa kutsua työhönsä. Jumalan kutsu ilmenee yhtäältä sisäisenä kutsumuksena (vocatio interna), joka saa henkilön hakeutumaan hengelliseen työhön, toisaalta ulkoisena kutsuna (vocatio externa) eli seurakunnan tai muun kirkollisen tahon esittämänä kutsuna tiettyyn papilliseen työtehtävään. Suomen evankelis-luterilaisessa kirkossa pappisvihkimys edellyttää muodollista ulkoista kutsua papin tehtäviin

        t. Maarit-pappi

        Hei Maarit, mistä uskonnonsta olet omaksunut kästyksesi pappeudesta, vai pystytkö sen vaikkapa myös Uudesta testamentista pappeudeksi osoittamaan?


      • kuuntelevan kansa
        kuunteleva_kirkko kirjoitti:

        Hei,

        Vokaatiolla (latinaksi vocatio, kutsu) tarkoitetaan kristillisessä kirkossa hengellisen työn tekijän, erityisesti papin, Jumalalta saamaa kutsua työhönsä. Jumalan kutsu ilmenee yhtäältä sisäisenä kutsumuksena (vocatio interna), joka saa henkilön hakeutumaan hengelliseen työhön, toisaalta ulkoisena kutsuna (vocatio externa) eli seurakunnan tai muun kirkollisen tahon esittämänä kutsuna tiettyyn papilliseen työtehtävään. Suomen evankelis-luterilaisessa kirkossa pappisvihkimys edellyttää muodollista ulkoista kutsua papin tehtäviin

        t. Maarit-pappi

        "Vokaatiolla (latinaksi vocatio, kutsu) tarkoitetaan kristillisessä kirkossa hengellisen työn tekijän, erityisesti papin, Jumalalta saamaa kutsua työhönsä. "


        mikä paljastuu valheeksi välittömästi kun henkilö ei noudata Jumalan lakia, ei noudata Jeesuksen oppeja, ei noudata Suomen perustuslakia, ja että ruotsista tulleen uskonnontunnustuksen mukaan sen opeissa "ei ole järkeä", "ei ole ymmärrystä" ----- sellaiseksi ei jumala ihmistä luonut ---- ei siis ole mitenkään ihmeellistä, että jumalan tuntemus jää uskovaiselle salatuksi, kun tuo "ei ole järkeä, ei ole ymmärrystä" luokitellaan psykiateriassa "vaarallinen tiselle ja/tai muille"


      • huomioja
        kuuntelevan kansa kirjoitti:

        "Vokaatiolla (latinaksi vocatio, kutsu) tarkoitetaan kristillisessä kirkossa hengellisen työn tekijän, erityisesti papin, Jumalalta saamaa kutsua työhönsä. "


        mikä paljastuu valheeksi välittömästi kun henkilö ei noudata Jumalan lakia, ei noudata Jeesuksen oppeja, ei noudata Suomen perustuslakia, ja että ruotsista tulleen uskonnontunnustuksen mukaan sen opeissa "ei ole järkeä", "ei ole ymmärrystä" ----- sellaiseksi ei jumala ihmistä luonut ---- ei siis ole mitenkään ihmeellistä, että jumalan tuntemus jää uskovaiselle salatuksi, kun tuo "ei ole järkeä, ei ole ymmärrystä" luokitellaan psykiateriassa "vaarallinen tiselle ja/tai muille"

        joo eihän kirkon johtoakaan kansa ole vallinnut, eli se on jonkinlainen sisäänpäinlämpeävä diktatuuri joka kuoleen omaan epäsivistyneisyyteensä


      • Osoita pappeutesi kirjoitti:

        Hei Maarit, mistä uskonnonsta olet omaksunut kästyksesi pappeudesta, vai pystytkö sen vaikkapa myös Uudesta testamentista pappeudeksi osoittamaan?

        Hei, osoita pappeutesi

        Kirkon antama pappeuskirjani on tuolla piirongin laatikossa. Minut on vihitty 1.4.1992 luterilaisen kirkon papiksi.
        Vaikka päivä oli aprillipäivä, olen silti ihan tavallinen maalaispappi.
        t. Maarit-pappi


      • "pappeuskirja"
        kuunteleva_kirkko kirjoitti:

        Hei, osoita pappeutesi

        Kirkon antama pappeuskirjani on tuolla piirongin laatikossa. Minut on vihitty 1.4.1992 luterilaisen kirkon papiksi.
        Vaikka päivä oli aprillipäivä, olen silti ihan tavallinen maalaispappi.
        t. Maarit-pappi

        Ei se pappeuskirja todista aitä että te olette pätevä opettaja,joka opettaa Jumalan lain, Jeesuksen oppeien ja Suomen perustuslain edellyttämällä tavalla, eikä kenenkään muun. Teidän oppinne ja tekonne on todiste,eikä se ole piirongin laatikossa,vaan korvienne välissä,josta te tuotte sen julki.


      • Yks vaan

        "Ei oikein voi olla ja niinpä Maarit on vain saastainen valehtelija/ homoteologi."

        Tuolla ylempänä kirjoitit mm. näin:"Siitä että haluaistko lopettaa väärän sanasi julistamisen sinä homoteologi??"

        Olen ihmeissäni, Pertsa. En ole sattunut huomaaman, että olisit koskaan aikaiasemmin kirjoittanut noin epäasiallisesti ja loukkavasti. Luulisi sinunkin tietävän, että kirkossa on konservatiivisesti ja liberaalisti suhtautuvia. Siis kirkossa on niitä, jotka hyväksyvät homoseksuaalit ja niitä, jotka eivät hyväksy. Jos sinulle kelpaa vain konservatiivisesti suhtautuva kirkko, niin silloin Luther-säätiö voisi olla hyvä vaihtoehto. Ehkä Luther-säätiöläisillä on myös omat nettipalstansa. Itsepähän parhaiten tiedät, mihin haluat kuulua, mutta toivottavasti et enää kirjoita yhtä loukkavasti kuin tuossa viestissäsi. Haukkuahan meistä osaa jokainen. Siihen ei paljon älliä tarvita. Ennemminkin päinvastoin.


      • Yks vaan kirjoitti:

        "Ei oikein voi olla ja niinpä Maarit on vain saastainen valehtelija/ homoteologi."

        Tuolla ylempänä kirjoitit mm. näin:"Siitä että haluaistko lopettaa väärän sanasi julistamisen sinä homoteologi??"

        Olen ihmeissäni, Pertsa. En ole sattunut huomaaman, että olisit koskaan aikaiasemmin kirjoittanut noin epäasiallisesti ja loukkavasti. Luulisi sinunkin tietävän, että kirkossa on konservatiivisesti ja liberaalisti suhtautuvia. Siis kirkossa on niitä, jotka hyväksyvät homoseksuaalit ja niitä, jotka eivät hyväksy. Jos sinulle kelpaa vain konservatiivisesti suhtautuva kirkko, niin silloin Luther-säätiö voisi olla hyvä vaihtoehto. Ehkä Luther-säätiöläisillä on myös omat nettipalstansa. Itsepähän parhaiten tiedät, mihin haluat kuulua, mutta toivottavasti et enää kirjoita yhtä loukkavasti kuin tuossa viestissäsi. Haukkuahan meistä osaa jokainen. Siihen ei paljon älliä tarvita. Ennemminkin päinvastoin.

        Yks vaan sanoi :
        Olen ihmeissäni, Pertsa. En ole sattunut huomaaman, että olisit koskaan aikaiasemmin kirjoittanut noin epäasiallisesti ja loukkavasti.
        ____________
        Olen aina kirjoittanut samalla tavalla ja tarkoitus ei ole loukata vaan kasvattaa
        väärällä tiellä olevia ja jotka johdattavat vielä muitakin harhaan.


      • kasvattaja
        pertsa2012 kirjoitti:

        Yks vaan sanoi :
        Olen ihmeissäni, Pertsa. En ole sattunut huomaaman, että olisit koskaan aikaiasemmin kirjoittanut noin epäasiallisesti ja loukkavasti.
        ____________
        Olen aina kirjoittanut samalla tavalla ja tarkoitus ei ole loukata vaan kasvattaa
        väärällä tiellä olevia ja jotka johdattavat vielä muitakin harhaan.

        Pertsa hyvä, et sinä kasvattaa halua, sinä haluat loukata ja halveksia.

        Sinä et edes osaa kasvattaa, joten luovu hankkeesta.


      • ttumitäpaskaapertsa
        pertsa2012 kirjoitti:

        Yks vaan sanoi :
        Olen ihmeissäni, Pertsa. En ole sattunut huomaaman, että olisit koskaan aikaiasemmin kirjoittanut noin epäasiallisesti ja loukkavasti.
        ____________
        Olen aina kirjoittanut samalla tavalla ja tarkoitus ei ole loukata vaan kasvattaa
        väärällä tiellä olevia ja jotka johdattavat vielä muitakin harhaan.

        Pertsa jos et halua loukata niin lopeta tuo loukkaava kielenkäyttö. Etkö tajua että vaikutus on täysin päinvaistainen?


      • Yks vaan kirjoitti:

        "Ei oikein voi olla ja niinpä Maarit on vain saastainen valehtelija/ homoteologi."

        Tuolla ylempänä kirjoitit mm. näin:"Siitä että haluaistko lopettaa väärän sanasi julistamisen sinä homoteologi??"

        Olen ihmeissäni, Pertsa. En ole sattunut huomaaman, että olisit koskaan aikaiasemmin kirjoittanut noin epäasiallisesti ja loukkavasti. Luulisi sinunkin tietävän, että kirkossa on konservatiivisesti ja liberaalisti suhtautuvia. Siis kirkossa on niitä, jotka hyväksyvät homoseksuaalit ja niitä, jotka eivät hyväksy. Jos sinulle kelpaa vain konservatiivisesti suhtautuva kirkko, niin silloin Luther-säätiö voisi olla hyvä vaihtoehto. Ehkä Luther-säätiöläisillä on myös omat nettipalstansa. Itsepähän parhaiten tiedät, mihin haluat kuulua, mutta toivottavasti et enää kirjoita yhtä loukkavasti kuin tuossa viestissäsi. Haukkuahan meistä osaa jokainen. Siihen ei paljon älliä tarvita. Ennemminkin päinvastoin.

        Yks vaan sanoi :
        Jos sinulle kelpaa vain konservatiivisesti suhtautuva kirkko, niin silloin Luther-säätiö voisi olla hyvä vaihtoehto
        _________
        Ei ole kysymys tuonkaltaisesta kuulumisesta , ja Raamattu suhtautuu asioihin
        juuri minun tavallani "konservatiivisesti", koska tekstini otan sieltä :-)
        Onko kuulumisesi hajoittaviin voimiin kovinkin mielekästä??


      • Yks vaan
        pertsa2012 kirjoitti:

        Yks vaan sanoi :
        Olen ihmeissäni, Pertsa. En ole sattunut huomaaman, että olisit koskaan aikaiasemmin kirjoittanut noin epäasiallisesti ja loukkavasti.
        ____________
        Olen aina kirjoittanut samalla tavalla ja tarkoitus ei ole loukata vaan kasvattaa
        väärällä tiellä olevia ja jotka johdattavat vielä muitakin harhaan.

        "Olen aina kirjoittanut samalla tavalla ja tarkoitus ei ole loukata vaan kasvattaa väärällä tiellä olevia ja jotka johdattavat vielä muitakin harhaan."

        Haukkuminen ei kuulu kasvattamiseen. Luulisi sinunkin tietävän sen. Sitä paitsi luuletko sinä tavallisena maallikkona tietäväsi pappeja paremmin, mikä on väärä ja mikä oikea tie? Sikäli kuin olen oikein ymmärtänyt kuulut vanhoillisena niihin, jotka eivät hyväksy naispappeutta. Luterilainen kirkko on hyväksynyt naispapit jo parikymmentä vuotta. Se ei rupea muuttamaan tuota käytäntöään sinun tai muiden vanhoillisten takia. Eikö sinun kaltaisillesi vanhoillislle naispappeuden vastustajille sopisi hyvin Luther-säätiö? Sinne vain muiden vanhoillisten pariin.


      • Yks vaan
        pertsa2012 kirjoitti:

        Yks vaan sanoi :
        Jos sinulle kelpaa vain konservatiivisesti suhtautuva kirkko, niin silloin Luther-säätiö voisi olla hyvä vaihtoehto
        _________
        Ei ole kysymys tuonkaltaisesta kuulumisesta , ja Raamattu suhtautuu asioihin
        juuri minun tavallani "konservatiivisesti", koska tekstini otan sieltä :-)
        Onko kuulumisesi hajoittaviin voimiin kovinkin mielekästä??

        "Onko kuulumisesi hajottaviin voimiin kovinkaan mielekästä?"

        Sinähän se hajottaviin voimiin kuulut enkä minä. Minä hyväksyn luterilaisen kirkon kannan, sinä et, sinä siis olet hajottaja, ikävä kyllä.


      • Kunniareikä kunniaan
        Yks vaan kirjoitti:

        "Ei oikein voi olla ja niinpä Maarit on vain saastainen valehtelija/ homoteologi."

        Tuolla ylempänä kirjoitit mm. näin:"Siitä että haluaistko lopettaa väärän sanasi julistamisen sinä homoteologi??"

        Olen ihmeissäni, Pertsa. En ole sattunut huomaaman, että olisit koskaan aikaiasemmin kirjoittanut noin epäasiallisesti ja loukkavasti. Luulisi sinunkin tietävän, että kirkossa on konservatiivisesti ja liberaalisti suhtautuvia. Siis kirkossa on niitä, jotka hyväksyvät homoseksuaalit ja niitä, jotka eivät hyväksy. Jos sinulle kelpaa vain konservatiivisesti suhtautuva kirkko, niin silloin Luther-säätiö voisi olla hyvä vaihtoehto. Ehkä Luther-säätiöläisillä on myös omat nettipalstansa. Itsepähän parhaiten tiedät, mihin haluat kuulua, mutta toivottavasti et enää kirjoita yhtä loukkavasti kuin tuossa viestissäsi. Haukkuahan meistä osaa jokainen. Siihen ei paljon älliä tarvita. Ennemminkin päinvastoin.

        Jos Maarit on vain saastainen valehtelija/ homoteologi, miksi sitä ei saa sanoa?

        Homo -sana on homppakirkon ylpeys ja kunniamerkki. Mikä siinäkin sen sanan käytössä mättää? Olette te lesbot omituisia: ensin pitää takapuolenreikä julistaa evan keliumiski, sitten kun reiästä on noussut pää asia - sitten siitä ei saakaan puhua?

        Merkillinen logiikka.


    • Ufo

      Voiko kaksi sinkkua harrastaa vastuullista seksiä. Jos,niin millä perusteella. Jos ei ,niin perustelut.

      • Hei Ufo,

        Jokainen pari päättää itse, milloin ovat valmiita aloittamaan seksuaalisen kanssakäymisen, josta käytät kansanomaista sanaa "seksiä". Kirkko opettaa, että turvallisinta on harrataa avioseksiä.

        Seksuaalisuus on meille annettu lahja Taivaan Isältä.

        t. Maarit-pappi


      • kuunteleva_kirkko kirjoitti:

        Hei Ufo,

        Jokainen pari päättää itse, milloin ovat valmiita aloittamaan seksuaalisen kanssakäymisen, josta käytät kansanomaista sanaa "seksiä". Kirkko opettaa, että turvallisinta on harrataa avioseksiä.

        Seksuaalisuus on meille annettu lahja Taivaan Isältä.

        t. Maarit-pappi

        harrastaa


      • Jari Määäkinen
        kuunteleva_kirkko kirjoitti:

        harrastaa

        Pidät siis homo- ja lesboseksiä avioliiton ulkopuolisena seksinä lunnottomana, ja aveluttavana Maarit?


      • Jari Määäkinen kirjoitti:

        Pidät siis homo- ja lesboseksiä avioliiton ulkopuolisena seksinä lunnottomana, ja aveluttavana Maarit?

        Hei,


        Suomen kansa on kaikessa hiljaisuudessa hyväksynyt avoliitot.
        Kirkko suosittelee kaikesta huolimatta avioliittoja.
        Suomen valtio on hyväksynyt parisuhteen rekisteriöimisen samaa sukupuolta oleville. Kirkko rukoilee parisuhteen rekisteröineiden puolesta.

        t. Maarit-pappi


      • vai talousrahoja
        kuunteleva_kirkko kirjoitti:

        Hei,


        Suomen kansa on kaikessa hiljaisuudessa hyväksynyt avoliitot.
        Kirkko suosittelee kaikesta huolimatta avioliittoja.
        Suomen valtio on hyväksynyt parisuhteen rekisteriöimisen samaa sukupuolta oleville. Kirkko rukoilee parisuhteen rekisteröineiden puolesta.

        t. Maarit-pappi

        Mitä se rukoilee. Että ne eheytyisi vain, että ne saa syntinsä anteeksi ?


      • Papitarten Haureus
        vai talousrahoja kirjoitti:

        Mitä se rukoilee. Että ne eheytyisi vain, että ne saa syntinsä anteeksi ?

        Kirkonkivet huutavat, hirsi katosta vastaa -rukous.

        "He syövät, mutta eivät tule ravituiksi, he harjoittavat haureutta, mutta eivät lisäänny, sillä he eivät ole tahtoneet ottaa vaaria Herrasta.

        Haureus ja viini ja rypälemehu vievät järjen. Minun kansani kysyy puultansa, ja sen sauva sille vastaa; sillä haureuden henki on eksyttäväinen: haureudessa he ovat luopuneet tottelemasta Jumalaansa. " Hoos


      • vai talousrahoja kirjoitti:

        Mitä se rukoilee. Että ne eheytyisi vain, että ne saa syntinsä anteeksi ?

        Hei vai talousrahoja,

        Rukous on vapaamuotoinen. Siihen ei ole annettu valmista kaavaa. Itse rukoilisin ko. henkilöille Jumalan siunausta, varjelusta, voimia... kaikkea sitä, mitä he pyytäisivät rukoilemaan. Jos heillä olisi lapsia, rukoilisin heidänkin puolestaan, vanhempien puolesta, heidän kotinsa, työnsä ym puolesta. Minua ei ole kertaakaan pyydetty rukoilemaan parisuhteessa olevien puolesta, joten vastaus on teoreettinen.

        t. Maarit-pappi


      • on se outoo
        kuunteleva_kirkko kirjoitti:

        Hei vai talousrahoja,

        Rukous on vapaamuotoinen. Siihen ei ole annettu valmista kaavaa. Itse rukoilisin ko. henkilöille Jumalan siunausta, varjelusta, voimia... kaikkea sitä, mitä he pyytäisivät rukoilemaan. Jos heillä olisi lapsia, rukoilisin heidänkin puolestaan, vanhempien puolesta, heidän kotinsa, työnsä ym puolesta. Minua ei ole kertaakaan pyydetty rukoilemaan parisuhteessa olevien puolesta, joten vastaus on teoreettinen.

        t. Maarit-pappi

        No mitä se rukous sitten auttaa, jos Jumala on eri mieltä asiasta.
        Ja jos taas olisitte sitä mieltä, että Jumala on samaa mieltä, silloinhan suoraan siunaisitte.
        Eihän se siunaus teidän käsissänne ole kuitenkaan.


      • jeesuksen mukaan
        kuunteleva_kirkko kirjoitti:

        Hei,


        Suomen kansa on kaikessa hiljaisuudessa hyväksynyt avoliitot.
        Kirkko suosittelee kaikesta huolimatta avioliittoja.
        Suomen valtio on hyväksynyt parisuhteen rekisteriöimisen samaa sukupuolta oleville. Kirkko rukoilee parisuhteen rekisteröineiden puolesta.

        t. Maarit-pappi

        "Kirkko rukoilee parisuhteen rekisteröineiden puolesta."

        rukoileminen, hoilaaminen ja veisaaminen kirkossa on pakanallista ja ulkokultaisuutta


      • Hurttalan naaraat
        kuunteleva_kirkko kirjoitti:

        Hei,


        Suomen kansa on kaikessa hiljaisuudessa hyväksynyt avoliitot.
        Kirkko suosittelee kaikesta huolimatta avioliittoja.
        Suomen valtio on hyväksynyt parisuhteen rekisteriöimisen samaa sukupuolta oleville. Kirkko rukoilee parisuhteen rekisteröineiden puolesta.

        t. Maarit-pappi

        Ei Suomen kansa ole mitään hyväksynyt. Kavallusten sarjat on kaikki tehty salassa.

        Kirkko suosittele avioliittoa eli koirakolmiota.


      • kuunteleva_kirkko kirjoitti:

        Hei vai talousrahoja,

        Rukous on vapaamuotoinen. Siihen ei ole annettu valmista kaavaa. Itse rukoilisin ko. henkilöille Jumalan siunausta, varjelusta, voimia... kaikkea sitä, mitä he pyytäisivät rukoilemaan. Jos heillä olisi lapsia, rukoilisin heidänkin puolestaan, vanhempien puolesta, heidän kotinsa, työnsä ym puolesta. Minua ei ole kertaakaan pyydetty rukoilemaan parisuhteessa olevien puolesta, joten vastaus on teoreettinen.

        t. Maarit-pappi

        Yleistä naispapeista !!!

        Tähän mennessä naispappeja on Etelä-Suomessa torjuttu lähinnä Raamatulla, mutta laji on kuitenkin mutatoitunut sen verran, etteivät perinteiset 1. Tim. 2:11-14, 1. Kor. 14:34-37 ja Tiit. 1:5-9 enää tehoa niihin luotettavasti. Sitaattien varomaton käyttö ihmisasutuksen seassa saattaa lisäksi aiheuttaa silmien ja korvien ärsytystä, joten torjunnassa on oltava erityisen varovainen. Joissakin Pohjanmaan pitäjissä on kokeiltu erityisiä loukkuja, joihin naispappi houkutellaan palkankorotuksen avulla. Kiikkiin jäänyt pappi muilutetaan tämän jälkeen joko Venäjälle tai Ruotsiin. Metodi on kuitenkin saanut eläinaktivistit takajaloilleen.


      • Yks vaan
        pertsa2012 kirjoitti:

        Yleistä naispapeista !!!

        Tähän mennessä naispappeja on Etelä-Suomessa torjuttu lähinnä Raamatulla, mutta laji on kuitenkin mutatoitunut sen verran, etteivät perinteiset 1. Tim. 2:11-14, 1. Kor. 14:34-37 ja Tiit. 1:5-9 enää tehoa niihin luotettavasti. Sitaattien varomaton käyttö ihmisasutuksen seassa saattaa lisäksi aiheuttaa silmien ja korvien ärsytystä, joten torjunnassa on oltava erityisen varovainen. Joissakin Pohjanmaan pitäjissä on kokeiltu erityisiä loukkuja, joihin naispappi houkutellaan palkankorotuksen avulla. Kiikkiin jäänyt pappi muilutetaan tämän jälkeen joko Venäjälle tai Ruotsiin. Metodi on kuitenkin saanut eläinaktivistit takajaloilleen.

        "Joissakin Pohjanmaan pitäjissä on kokeiltu erityisiä loukkuja, joihin naispappi houkutellaan palkankorotuksen avulla. Kiikkiin jäänyt pappi muilutetaan tämän jälkeen joko Venäjälle tai Ruotsiin. Metodi on kuitenkin saanut eläinaktivistit jaloilleen."

        Mitä ihmettä sinä oikein kirjoitat? Oliko tuo muka sinusta hauskaa? Eihän tuossa tekstissäsi, jossa kerrot, että "kiikkin jäänyt pappi muilutetaan Venäjälle tai Ruotsiin" ja että "metodi on saanut eläinaktivistit takajaloilleen",taida olla mitään järkeä, mutta se voi vaikuttaa loukkavalta sekä naispapeista että niistä, jotka hyväksyvät naispapit. Niille, jotka eivät hyväksy naispappeja, sopisi ehkä parhaiten Luther-säätiö. Ei muuta kuin sinne kaikki naispappien vastustajat.

        Jos tästä lähtien Suomessa hyväksyttäisiin vain miehet papeiksi, niin saattaisi tulla pulaa papeista. Luin jostakin, että nykyisin teologiaa opiskelemaan ryhtyneistä suurin osa olisi naisia. Ehkäpä miehiä kiinnostavat ennemmin esimerkiksi ekonomin, lääkärin ja insinöörin ammatit eikä niinkään pappina toimiminen. Mutta tuntuu siltä, että jotkut, ehkä sinäkin, olisivat mieluummin ilman pappeja kuin että naiset toimisivat pappeina. Suomessa on kuitenkin hyväksytty naiaet pappeiksi jo kaksikymmentä vuotta sitten. Sille eivät vanhoilliset voi yhtään mitään.


    • Armi Väliliha

      Haluatko Mäkisen kanssa homoparit vihittäväksi alttareille?

      • polyliitto olisise

        Ei kai Mäkinen nyt kaikkien homojen kanssa voi vihkiytyä.


    • neljä minuuttia

      Huomaatteko. Pappi vastasi neljässä minuutissa. Olisi hauska nähdä kun ne istuu koneella ja vahtaa, mihin ne vastaa ja mihin ei.
      Aika valikoivasti ne vastaa.
      En viiti sanoo, mihin ne aina vastaa - no arvaatte.
      Ja joihinkin ne ei vastaa koskaan.

      • Hei,

        Vastaan asiallisiin kysymyksiin.

        t. Maarit-pappi


      • hetihetiheti
        kuunteleva_kirkko kirjoitti:

        Hei,

        Vastaan asiallisiin kysymyksiin.

        t. Maarit-pappi

        heti heti - 'kysymyksiin' Homppareista, Haureudesta...


      • Sisäinen Aavistus
        kuunteleva_kirkko kirjoitti:

        Hei,

        Vastaan asiallisiin kysymyksiin.

        t. Maarit-pappi

        Et ehkä huomannut tätä. Vai onko se 'asiaton kysymys' kun siinä viitataan Jumalan Sanaan?

        Palkkasi Maksaja 16.2.2013 15:31

        "Jumalan kutsu ilmenee yhtäältä sisäisenä kutsumuksena (vocatio interna)"

        Voiko tuo olla ristiriidassa kirkon opikseen selittämän Jumalan Sanan kanssa?


      • Mieti sitä
        kuunteleva_kirkko kirjoitti:

        Hei,

        Vastaan asiallisiin kysymyksiin.

        t. Maarit-pappi

        Hei!

        Valehteleva luikertelija.


      • Mieti sitä kirjoitti:

        Hei!

        Valehteleva luikertelija.

        Hei, vastasin tuosta vokaatiosta

        Toivon, ettei täällä nimiteltäisi ketään valehtelijoiksi.

        t. Maarit-pappi


      • Mahdollisesti Taivas
        kuunteleva_kirkko kirjoitti:

        Hei, vastasin tuosta vokaatiosta

        Toivon, ettei täällä nimiteltäisi ketään valehtelijoiksi.

        t. Maarit-pappi

        - Niinhän sitä toivoisi jokainen. Vasta taivaassa niistä on päästy eroon. Pidä rakas papitar huoli ettäs sinne pääset: täällä esittämäsi opit eivät perustu sanan ilmoittamiin selkeisiin pääsyehtoihin. Ikuisuutesi on Waarassa.

        - "Vastasin": Aivan. Minkä poliittisen neron vihiriä puolue sinussa menettääkään. Historianopettajaksi kelpaat ilman pätevyyttä, olet kuin luotu ministerittäreksii. Oletko koskaan ajatellut säihkyvää tulevaisuutta salamavalojen loisteessa hiotessasi edellisen valheen korjaamiseksi? Huoh.

        Toisin sanoen vastasit vokaatiosta mutta jälkikysymykseen et vastaa - koska et kykene. Edellisen kommentin mukaan olet valehtelija. Yhdyn näkemykseen. Toivottavasti tajuat nyt että sanan mukaan valehtelijat tai valheeseen tukeutuvat eivät peri Jumalan valtakuntaa ... Ja sitten eroat ja pyydät anteeksi papitar-erhetystä.


      • weico

        Pappi ei vastaa koskaan kun hänet asettaa vastuulliseksi sanoistaan ja teoistaan Jumalan lain, Jeesuksen oppien ja Suomen "maan jonka JUmala on kansalleen antanut" perustuslain muikaisesti ja edelyttämällä tavalla. Heillä ei esimerkiksi ole vaadittua opettajan koulutusta, syyttäjän koulutusta, tuomarin koulutusta j. n. e., mutta opettavat, syyttävät ja tuomitsevat =valeopettajia, valesyyttäjiä, valetuomareiata j. n. e. Mitä enemmän tuollaisia henkisesti epävakaita yksilöitä jotka esiintyvät opettajina, syyttäjinä, tuomareina ja jotka ovat "virassa",jotka ei yhtään muuta tuota kuin lisääntyvää epätietoisuutta ja epätoivoa ja niihin yhdistettyjä kaikkia kustannuksia,sitä lähempänä yhteiskunta on anarkiaa, kaaosta, täydellistä tuhoa.

        - lyhennetty ja suomeen sovellettu amerikassa tehdystä tutkimuksesta


      • vastaa sitten
        kuunteleva_kirkko kirjoitti:

        Hei,

        Vastaan asiallisiin kysymyksiin.

        t. Maarit-pappi

        "Brothers in Christ" tuos yllä esitti asiallisen kysymyksen Jumalan, Jeesuksen ja Suomen kansan puolesta,lakeihin ja oppeihin viitaten.


      • young-free-single
        kuunteleva_kirkko kirjoitti:

        Hei,

        Vastaan asiallisiin kysymyksiin.

        t. Maarit-pappi

        Maarit-pappi "Hei, Vastaan asiallisiin kysymyksiin. "

        Brothers in Christ "Vannotteko te, että te virassane noudatatte

        a) suomen perustuslakia sanantarkasti sekä johdonmukaisessa järjestyksessä
        b) jeesuksen oppeja sanantarkasti sekä johdonmukaisessa järjestyksessä
        c) jumalan lakia sanantarasti sekä johdonmukaisessa järjestyksessä
        ettekä kenenkään muun, ja että te ette keksi omasta päästänne mitään ja esitä niitä "Jeesuksn/Jumalan oppeina"

        a) b) c) ovat perusta sille, että te ette virassanne loukkaa yksittäisen suomalaisen tai koko suomen kansan -mikä periaatteessa on sama asia:jos loukkaa yhtä suomalaista loukka koko suomen kansaa- ihmisarvoa, omatuntoa, itsetuntoa, kunniaa, ihmisoikeuksia. Edellisen lisäksi, a) b) c) on ehdottoman ja pyytettömän rakakuden ja sivistyneen yhteiskunnan kulmakiviä.

        Jumalan, Jeesuksen ja Suomen kansan puolesta. "

        Jumala, Jeesus ja Suomen kansa odottaa vastaustanne asialliseen kysymykseen.


      • kuunteleva_kirkko kirjoitti:

        Hei,

        Vastaan asiallisiin kysymyksiin.

        t. Maarit-pappi

        Maarit sanoi :
        Vastaan asiallisiin kysymyksiin.
        ___________________________
        Onko homoilu ja lesboilu siis sallittua??????

        ___
        HOMOUDESTA VANHASSA TESTAMENTISSA :

        Roomalaiskirje:
        1:24 Sentähden Jumala on heidät, heidän sydämensä himoissa, hyljännyt saastaisuuteen, häpäisemään itse omat ruumiinsa,
        1:25 nuo, jotka ovat vaihtaneet Jumalan totuuden valheeseen ja kunnioittaneet ja palvelleet luotua enemmän kuin Luojaa, joka on ylistetty iankaikkisesti, amen.
        1:26 Sentähden Jumala on hyljännyt heidät häpeällisiin HIMOIHIN; sillä heidän naispuolensa ovat vaihtaneet luonnollisen yhteyden luonnonvastaiseen;
        1:27 samoin miespuoletkin, luopuen luonnollisesta yhteydestä naispuolen kanssa, ovat KIIMOISSAAN syttyneet toisiinsa ja harjoittaneet, miespuolet miespuolten kanssa, RIETTAUTTA ja villiintymisestään saaneet itseensä sen palkan, mikä saada piti.
        1:28 Ja niinkuin heille ei kelvannut pitää kiinni Jumalan tuntemisesta, niin Jumala hylkäsi heidät heidän kelvottoman mielensä valtaan, tekemään sopimattomia.
        1:32 jotka, vaikka tuntevat Jumalan vanhurskaan säädöksen, että ne, jotka senkaltaisia tekevät, ovat KUOLEMAN ansainneet, eivät ainoastaan itse niitä tee, vaan vieläpä osoittavat hyväksymistä niille, jotka niitä tekevät

        3.Mooseksen kirja:
        20:13 Jos joku makaa miehenpuolen kanssa, niinkuin naisen kanssa maataan, tekevät he molemmat kauhistuksen; heidät rangaistakoon kuolemalla, he ovat verivelan alaiset.

        3.Mooseksen kirja:
        18:22 Älä makaa miehenpuolen kanssa, niinkuin naisen kanssa maataan; se on KAUHISTUS.


      • Kristinuskon kirja.
        kuunteleva_kirkko kirjoitti:

        Hei, vastasin tuosta vokaatiosta

        Toivon, ettei täällä nimiteltäisi ketään valehtelijoiksi.

        t. Maarit-pappi

        Maarit-pappi

        Silloin lopetet itse valehtelun, josta minäkin olen saanut sinut kiinni useita kertoja tässä ajan saatossa.


      • Tästähän on kyse
        kuunteleva_kirkko kirjoitti:

        Hei, vastasin tuosta vokaatiosta

        Toivon, ettei täällä nimiteltäisi ketään valehtelijoiksi.

        t. Maarit-pappi

        Kun ihminen valehtelee, vakka pappina tulisiko häntä pitää siksi että. hän ammattivalehtelee totottapuhuvana?


      • saatta mitä tilaatte
        kuunteleva_kirkko kirjoitti:

        Hei, vastasin tuosta vokaatiosta

        Toivon, ettei täällä nimiteltäisi ketään valehtelijoiksi.

        t. Maarit-pappi

        "Hei, vastasin tuosta vokaatiosta

        Toivon, ettei täällä nimiteltäisi ketään valehtelijoiksi.

        t. Maarit-pappi "

        jos todisteiden valos valehtelee on perustellusti valhtelija


      • armonlahja
        Tästähän on kyse kirjoitti:

        Kun ihminen valehtelee, vakka pappina tulisiko häntä pitää siksi että. hän ammattivalehtelee totottapuhuvana?

        Kai häntä kaikessa tietämättömyydessään ja siitä johtuvinen kaikkine oireineen, on pidettävä ensisijaisesti 666 vuotta kestäneen fyyisesen ja psyykkisen rasistisen, fasistisen jopa eläimellisen väkivallan uhrina -niinkuin kaikkia muitakin ihmisiä. Kas siinähän se pappien armo piilee, että osaa erottaa kuka on rikoksen uhri ja kuka on rikollinen, ja että syyttää rikollista ja sanoutuu irti sen perimästä, opettaen vain Jeesuksen ja Jumalan ja Suomen kansan perimästä, eikä syytä rikoksen uhreja.


      • Yks vaan
        Kristinuskon kirja. kirjoitti:

        Maarit-pappi

        Silloin lopetet itse valehtelun, josta minäkin olen saanut sinut kiinni useita kertoja tässä ajan saatossa.

        "Silloin lopetat itse valehtelun, josta minäkin olen saanut sinun kiinni useita kertoja tässä ajan saatossa."

        En nyt ymmärrä, mistä oikein sinä "Kristinuskon kirja" puhut, kun väität pappia valehtelijaksi ja väität vielä saaneesi hänet kiinni useita kertoja. Annapa esimerkkejä. Alkaa tuntua siltä, että joidenkin kirjoittajien mielestä naispappien haukkuminen tällä palstalla on keskustelua luterilaisesta kirkosta. Vaikka miespapeissa olisi pedofiilejä, niin miespapit jätetään tietenkin haukkumisen ulkopuolelle ja käydään vain naispappien kimppuun. Surullista!


      • Yks vaan kirjoitti:

        "Silloin lopetat itse valehtelun, josta minäkin olen saanut sinun kiinni useita kertoja tässä ajan saatossa."

        En nyt ymmärrä, mistä oikein sinä "Kristinuskon kirja" puhut, kun väität pappia valehtelijaksi ja väität vielä saaneesi hänet kiinni useita kertoja. Annapa esimerkkejä. Alkaa tuntua siltä, että joidenkin kirjoittajien mielestä naispappien haukkuminen tällä palstalla on keskustelua luterilaisesta kirkosta. Vaikka miespapeissa olisi pedofiilejä, niin miespapit jätetään tietenkin haukkumisen ulkopuolelle ja käydään vain naispappien kimppuun. Surullista!

        Yks vaan sanoi :
        En nyt ymmärrä, mistä oikein sinä "Kristinuskon kirja" puhut, kun väität pappia valehtelijaksi ja väität vielä saaneesi hänet kiinni useita kertoja. Annapa esimerkkejä.
        __________
        Maarit on valallisesti sitoutunut vaalimaan kristillisiä arvoja ,mutta tuossa alla
        on pari hänen lausumaansa jotka todistavat hänet valapatoksi.

        Emäntä tuo esiin koirassorsat ja vastuulliset homosuhteet ,mutta Raamatullisia
        perusteita ei löydy - eli hän on eksyttäjä.

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/10839482
        9.8.2012 17:49
        Maarit sanoi :

        Hei, Seksuaalivähemmistöjen vihkimiset eivät kuulu kirkolle vaan on eduskunnan asia päättää, sallitaanko heidän vihkiminen vai ei. Tätä pappia päätös vihkiä ei sätkähdyttäisi, ei häiritsisi vaan iloitsisin siitä. Ahdasmielisiä uskovia on kuitenkin vain pieni äänekäs joukko. Mutta tuskin Suomen eduskunta säätää lakeja sen vuoksi, että joku ryhmä saataisiin kokemaan kauheita tunnepuuskia. Eiköhän perustelut ole vähän syvällisempiä.

        Tuossa Maaritin yksi kommentti :

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/10736902#comment-55852096
        24.6.2012 17:13

        Maarit "pappi" sanoi :
        Raamatun homoseksuaalisuuden vastaiset kirjoitukset taitaapi olla Paavalin ja hänen seuraajiensa suusta. Jeesushan saarnasi, että me kaikki olemme yhtä ja yhtäarvokkaita ja yhtä syntisiäkin. Ja kun Paavalin sanomatkin laitetaan siihen KONTEKSTIIN eli yhteyteen, jossa hän ne väläytti ymmärrämme, ettei ne ole tarkoitettu NYKYAIKAISILLE VASTUULLISISSA HOMOSUHTEISSA ELÄVILLE PARISKUNNILLE. Siihen aikaan oli hoveissa miehillä hyväksikäytössään nuoria poikia, joiden kanssa homostelivat. Suhde oli alisteinen ja käyttäisin siitä sanaa Insesti eli lapsen seksuaaliseen kanssakäymiseen pakottamista. Sitä kirkko ei hyväksy ja se on aina väärin. Siihen Paavalikin puuttui. Homoutta pidettiin pitkään suomessakin sairautena ja jopa rikoksena. Mutta kun ajat ja tautiluokitus- ja rikosnimikkeet ovat poistuneet, ei vastuullinen homosuhde ole väärin.
        Vaikka meitä heteroja se saattaakin ihmestyttää ja kummastuttaa. Mutta eläinmaailmassakin on paljon homoutta mm. yksin jääneet KOIRASSORSAT ovat HOMOJA.
        t. Maarit-pappi


      • Yks vaan
        saatta mitä tilaatte kirjoitti:

        "Hei, vastasin tuosta vokaatiosta

        Toivon, ettei täällä nimiteltäisi ketään valehtelijoiksi.

        t. Maarit-pappi "

        jos todisteiden valos valehtelee on perustellusti valhtelija

        "jos todisteiden valos valehtelee on perustellusti valehtelija"

        Mistä todisteiden valossa valehtelemisesta oikein puhut?


      • Yks vaan
        Mieti sitä kirjoitti:

        Hei!

        Valehteleva luikertelija.

        "Hei Valehteleva luikertelija"

        luikerrella kuv. = keplotella ark. = suorittaa tai hankkia luihulla tavalla, kepulikonstein

        Asialliseen keskusteluun ei kuulu tuollainen kielenkäyttö, että nimitetään jotakuta valehtelevaksi luikertelijaksi. Haukkuahan meistä osaa jokainen. Siihen ei paljon älliä tarvita, ennemminkin päinvastoin.


    • Ufo

      Avo ja homosuhteet ovat mielestäni yhtä kaukana Jumalasta,kuin itä on lännestä,nimenomaan niissä suhteissa,joissa nautintoa tyydytetään haureudella,ilman synnin tuntoa. Jumala nämä suhteet tuntee,on turha arvailla enemmää.Sen tiedän,että monen kohdalla riski on melkoinen. Se on mielenkiintoista,ettei kirkko tuomitse näitä suhteita. Maarit-pappi,olisiko sinulla rohkeutta käydä aloite laatikolla,tätä toivon.

      • The Facist Root

        "Paljon viittaa siihen, että homous on pitkäaikaisen sukupolvesta toiseen kestäneen psyykkisen painostuksen tulos. Samalla tavalla esimerkiksi Lestadiolaisuusessa (johto käyttäytyy niin kuin Lestadio) jossa nuoret raiskaavat jopa omia sisariaan, on useita sukupolvia kestäneen fasistisen psyykkisen terrorin ja kidutuksen tuolos; ihminen käyttäytyy kuin eläin. Nuorimmat aikuisen tai nuoren raiskaamat lapset, ovat 4-6 vuoden ikäisiä. Perheet ovat valtavan fasimiin yhdistettävissä olevan psykkisen terrorin alaisina, jonka seuramuksena monet vanhemmat ovat ajatelleet tappaa lapsensa ja itsensä." (The Facist Root of Christianity, 2011)


      • entä jos
        The Facist Root kirjoitti:

        "Paljon viittaa siihen, että homous on pitkäaikaisen sukupolvesta toiseen kestäneen psyykkisen painostuksen tulos. Samalla tavalla esimerkiksi Lestadiolaisuusessa (johto käyttäytyy niin kuin Lestadio) jossa nuoret raiskaavat jopa omia sisariaan, on useita sukupolvia kestäneen fasistisen psyykkisen terrorin ja kidutuksen tuolos; ihminen käyttäytyy kuin eläin. Nuorimmat aikuisen tai nuoren raiskaamat lapset, ovat 4-6 vuoden ikäisiä. Perheet ovat valtavan fasimiin yhdistettävissä olevan psykkisen terrorin alaisina, jonka seuramuksena monet vanhemmat ovat ajatelleet tappaa lapsensa ja itsensä." (The Facist Root of Christianity, 2011)

        eli tuosta paljastuu Luterilaisen kirkon "sivistyneisuyyden" taso 1800 -luvulla =täysin fastistinen ihmisiä ja sivistynyttä yhteiskuntaa vihaava,ilman minkäänlaista yhteyttä Jumalaan ja Jeesukseen

        "Yksi psykoottinen ihminen sinänsä ei ole vaarallinen sivistyneelle yhteiskunnalle, mutta kun psykoottisia ihmisiä on satoja, sen seuraamus voi olla joukkopsykoosi kuten esimerkiksi Saksassa 1930 -luvulla." (ModPsy)

        vaan mitä tapahtuneekaan kun kristilliset olemassa olevin perustein kääntyy psykoottisia fasisteja vastaan ja "opettaa" samoilla ehdoin,,,,, ?


      • saatta mitä tilaatte
        The Facist Root kirjoitti:

        "Paljon viittaa siihen, että homous on pitkäaikaisen sukupolvesta toiseen kestäneen psyykkisen painostuksen tulos. Samalla tavalla esimerkiksi Lestadiolaisuusessa (johto käyttäytyy niin kuin Lestadio) jossa nuoret raiskaavat jopa omia sisariaan, on useita sukupolvia kestäneen fasistisen psyykkisen terrorin ja kidutuksen tuolos; ihminen käyttäytyy kuin eläin. Nuorimmat aikuisen tai nuoren raiskaamat lapset, ovat 4-6 vuoden ikäisiä. Perheet ovat valtavan fasimiin yhdistettävissä olevan psykkisen terrorin alaisina, jonka seuramuksena monet vanhemmat ovat ajatelleet tappaa lapsensa ja itsensä." (The Facist Root of Christianity, 2011)

        "Perheet ovat valtavan fasimiin yhdistettävissä olevan psykkisen terrorin alaisina, jonka seuramuksena monet vanhemmat ovat ajatelleet tappaa lapsensa ja itsensä."

        Jeesksen lähetskäskys ei käsketä psyykkiseen terrorismiin jonka seuraamus on fyysinen terrorismi. Jeesus ei käske opettamaan lapsia syntisek eikä uskomaan että lapsi tekee syntiä jossain vaiheessa elämäänsä.Jumalan lain mukaan mitään valheellista ei saa esittää:"Älä anna väärää todistusta lähimmäisestäsi". Ja Suomen perustuslaissa sama juttu:fasimi, rasismi, fyysinen ja psyykinen terrorismi on ehdottomasti kielletty.


    • Sanan Hyljäte

      "Maarit-pappi,olisiko sinulla rohkeutta käydä aloite laatikolla,tätä toivon. "

      Pohjattoman aloitelaatikon alla on roskis. Sinnekö tonkimaan?

      Tietenkin, paavin perä-aukko tunkioon - kun Puhdas Sana ei enää kelpaa.

      • Pietarin paljastus

      • TieDoxi
        Pietarin paljastus kirjoitti:

        äitikirkkonsa esittely, kuvareportaashi Vatikaanista, 'Pietarin Basilica':

        http://www.scribd.com/Syottovasikka

        .

        Jeesuksen perimän kantaja Pietari toimi Babyloniassa, EI Roomassa. Että "Pietari on Rooman ensimmäinen paavi" on uskomus. Hänen velipoika Andreas toimi Jeesuksn lähettiläänä Euroopassa ja hän kävi m. m. esivanhempiemme luona opettamassa -sen aikaisessa Suomessa. Lähde:Raamattu, Andreaksen muistiinpanot, kirjeet, kirjoitukset. Suomen "äitikirkko" on siis Kristillinen ja yhdisteään suoraan Jeesukseen, hänen oppeihin, kun taas sen jälkeen tuleet eivät ole.


      • Kyykkyyn!
        TieDoxi kirjoitti:

        Jeesuksen perimän kantaja Pietari toimi Babyloniassa, EI Roomassa. Että "Pietari on Rooman ensimmäinen paavi" on uskomus. Hänen velipoika Andreas toimi Jeesuksn lähettiläänä Euroopassa ja hän kävi m. m. esivanhempiemme luona opettamassa -sen aikaisessa Suomessa. Lähde:Raamattu, Andreaksen muistiinpanot, kirjeet, kirjoitukset. Suomen "äitikirkko" on siis Kristillinen ja yhdisteään suoraan Jeesukseen, hänen oppeihin, kun taas sen jälkeen tuleet eivät ole.

        Mistäpä moisen usko muksen löysit?

        Keisarihuijari Konstantinus mainitaan 1. paavina siellä sun täällä.

        Raamatussa Suomi? Nyt viheltää ja lujaa


      • TieDoxi
        Kyykkyyn! kirjoitti:

        Mistäpä moisen usko muksen löysit?

        Keisarihuijari Konstantinus mainitaan 1. paavina siellä sun täällä.

        Raamatussa Suomi? Nyt viheltää ja lujaa

        Andreassen kirjeet ja muistiinpanot kokonaisuudessaan on löydetty. Osa niistä taitaa löytyä jo netist,pitää ettiä että löytää, ja koputtaa niin avataan


      • KirjanLypsäjä
        TieDoxi kirjoitti:

        Andreassen kirjeet ja muistiinpanot kokonaisuudessaan on löydetty. Osa niistä taitaa löytyä jo netist,pitää ettiä että löytää, ja koputtaa niin avataan

        "Lähde:Raamattu"

        Raamattu: Konstantinus-huijarin kooste itse valitsemiaan kirjoituksia joita myös hiukka itse muutti 325AD.. Lutterkirkkomme kaikille totuutena opettama opus. Sinällään pitää sisässään voimallista Jumalan Sanaa.

        Jos puhut joistain muista kirjoituksista, älä käytä silloin yleistä termiä 'Raamattu' - ainakaan asiaa selvittämättä.

        Kerro sitten ees mitä ja mistä löytyy. Ja mitä tarkoitat 'Suomella'.


      • kuunteleva kansa
        KirjanLypsäjä kirjoitti:

        "Lähde:Raamattu"

        Raamattu: Konstantinus-huijarin kooste itse valitsemiaan kirjoituksia joita myös hiukka itse muutti 325AD.. Lutterkirkkomme kaikille totuutena opettama opus. Sinällään pitää sisässään voimallista Jumalan Sanaa.

        Jos puhut joistain muista kirjoituksista, älä käytä silloin yleistä termiä 'Raamattu' - ainakaan asiaa selvittämättä.

        Kerro sitten ees mitä ja mistä löytyy. Ja mitä tarkoitat 'Suomella'.

        "Sinällään pitää sisässään voimallista Jumalan Sanaa."

        Kristillisessä eskatologiassa, Jumalan sana on Jumalan testamentti, joka on sama kuin Jumalan evankeliumi, joka on sama kuin Jumalan laki. Jumalan sana,on ensisijaisesti tarkoitettu niille jotka raamatusta virassaan opettavat,heille jotka ovat vastuussa opetuksesta,etteivät he loukkaa "maan jonka Jumala on antanut" perustuslakia, eikä kansaa joka Jumalan luoman maan omistaa, etteivät he loukkaa Jumalaa (tuomio on helvetti: Lähde Jeesus).

        1 Ja Jumala puhui kaikki nämä sanat ja sanoi:
        2 "Minä olen Herra, sinun Jumalasi, joka vein sinut pois Egyptin maasta, orjuuden pesästä.
        3 Älä pidä muita jumalia minun rinnallani.
        4 Älä tee itsellesi jumalankuvaa äläkä mitään kuvaa, älä niistä, jotka ovat ylhäällä taivaassa, älä niistä, jotka ovat alhaalla maan päällä, äläkä niistä, jotka ovat vesissä maan alla.
        5 Älä kumarra niitä äläkä palvele niitä. Sillä minä, Herra, sinun Jumalasi, olen kiivas Jumala, joka kostan isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen, niille, jotka minua vihaavat;
        6 mutta teen laupeuden tuhansille, jotka minua rakastavat ja pitävät minun käskyni.

        tässä: "5 Älä kumarra niitä äläkä palvele niitä. Sillä minä, Herra, sinun Jumalasi, olen kiivas Jumala, joka kostan isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen, niille, jotka minua vihaavat;" toi "isien" ei tarkoita biologista isää, vaan alkuperäisessä "henkilö joka virassaan opettaa raamatusta ja on vastuussa sanoistaan ja teoistaan" = papit, saarnamiehet

        5 ου προσκυνησεις αυτοις ουδε μη λατρευσης αυτοις εγω γαρ ειμι κυριος ο θεος σου θεος ζηλωτης αποδιδους αμαρτιας [πατερων] επι τεκνα εως τριτης και τεταρτης γενεας τοις μισουσιν με


      • kuunteleva kansa
        KirjanLypsäjä kirjoitti:

        "Lähde:Raamattu"

        Raamattu: Konstantinus-huijarin kooste itse valitsemiaan kirjoituksia joita myös hiukka itse muutti 325AD.. Lutterkirkkomme kaikille totuutena opettama opus. Sinällään pitää sisässään voimallista Jumalan Sanaa.

        Jos puhut joistain muista kirjoituksista, älä käytä silloin yleistä termiä 'Raamattu' - ainakaan asiaa selvittämättä.

        Kerro sitten ees mitä ja mistä löytyy. Ja mitä tarkoitat 'Suomella'.

        "Lutterkirkkomme kaikille totuutena opettama opus."

        Tiedoksi vaan että Jumala ei koskaan valehtele mistään asiasta. Jumala ei esitä virheellistä tietoa mistään asiasta omasta luomistyöstään. Nykyäänhän kristilliset tietävät- että raamatun jokaisella sivulla on kieliopillisia ja sanallisia virheitä joista kaikki opilliset virheet ovat peräisin. Jumala ei tee sellaisia virheitä- sillä Jumala on totuus ja jokainen totuus on parantava ja näin ollen Jumalallinen: Kaikki raamatut ovat erilaisia sisällöltään- on Jumalallinen totuus siitä- että alkuperäiset kirjoitukset on väärin käännetty.


      • TieDoxi
        kuunteleva kansa kirjoitti:

        "Sinällään pitää sisässään voimallista Jumalan Sanaa."

        Kristillisessä eskatologiassa, Jumalan sana on Jumalan testamentti, joka on sama kuin Jumalan evankeliumi, joka on sama kuin Jumalan laki. Jumalan sana,on ensisijaisesti tarkoitettu niille jotka raamatusta virassaan opettavat,heille jotka ovat vastuussa opetuksesta,etteivät he loukkaa "maan jonka Jumala on antanut" perustuslakia, eikä kansaa joka Jumalan luoman maan omistaa, etteivät he loukkaa Jumalaa (tuomio on helvetti: Lähde Jeesus).

        1 Ja Jumala puhui kaikki nämä sanat ja sanoi:
        2 "Minä olen Herra, sinun Jumalasi, joka vein sinut pois Egyptin maasta, orjuuden pesästä.
        3 Älä pidä muita jumalia minun rinnallani.
        4 Älä tee itsellesi jumalankuvaa äläkä mitään kuvaa, älä niistä, jotka ovat ylhäällä taivaassa, älä niistä, jotka ovat alhaalla maan päällä, äläkä niistä, jotka ovat vesissä maan alla.
        5 Älä kumarra niitä äläkä palvele niitä. Sillä minä, Herra, sinun Jumalasi, olen kiivas Jumala, joka kostan isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen, niille, jotka minua vihaavat;
        6 mutta teen laupeuden tuhansille, jotka minua rakastavat ja pitävät minun käskyni.

        tässä: "5 Älä kumarra niitä äläkä palvele niitä. Sillä minä, Herra, sinun Jumalasi, olen kiivas Jumala, joka kostan isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen, niille, jotka minua vihaavat;" toi "isien" ei tarkoita biologista isää, vaan alkuperäisessä "henkilö joka virassaan opettaa raamatusta ja on vastuussa sanoistaan ja teoistaan" = papit, saarnamiehet

        5 ου προσκυνησεις αυτοις ουδε μη λατρευσης αυτοις εγω γαρ ειμι κυριος ο θεος σου θεος ζηλωτης αποδιδους αμαρτιας [πατερων] επι τεκνα εως τριτης και τεταρτης γενεας τοις μισουσιν με

        6 mutta teen laupeuden tuhansille, jotka minua rakastavat ja PITÄVÄT MINUN KÄSKYNI.


      • muahahahaha
        TieDoxi kirjoitti:

        6 mutta teen laupeuden tuhansille, jotka minua rakastavat ja PITÄVÄT MINUN KÄSKYNI.

        Jumala kostaa papeille ja saarnamiehille. Vain seurakunta jonka papisto noudattaa ehdottomasti Jumalan lakia säästyy Jumalan kostolta. =)


      • ateheisticalliance
        muahahahaha kirjoitti:

        Jumala kostaa papeille ja saarnamiehille. Vain seurakunta jonka papisto noudattaa ehdottomasti Jumalan lakia säästyy Jumalan kostolta. =)

        kirkko kuololla ? =)


      • 8:00 aamuvuoro
        kuunteleva kansa kirjoitti:

        "Lutterkirkkomme kaikille totuutena opettama opus."

        Tiedoksi vaan että Jumala ei koskaan valehtele mistään asiasta. Jumala ei esitä virheellistä tietoa mistään asiasta omasta luomistyöstään. Nykyäänhän kristilliset tietävät- että raamatun jokaisella sivulla on kieliopillisia ja sanallisia virheitä joista kaikki opilliset virheet ovat peräisin. Jumala ei tee sellaisia virheitä- sillä Jumala on totuus ja jokainen totuus on parantava ja näin ollen Jumalallinen: Kaikki raamatut ovat erilaisia sisällöltään- on Jumalallinen totuus siitä- että alkuperäiset kirjoitukset on väärin käännetty.

        eli lisääntyvän tievon puutteessa kirkko jä jälkeen kehityksessä ja loppujen lopuksi romahtaa,kun taas kansalla tieto lisääntyy


    • uutta tosiaan

      Pappikato oli se ainoa uudistus palstalle!!!

    • MrMorden

      Hienoa nähdä kun hihut on tästäkin asiasta niin yksimielisiä.

      Keep up the good work!!

    • KatoKatoKato

      Nyt vaikuttaa jo homppakato.

    • Hyvä näin sanoi :
      Mutta koko kirkossa pian heidät perivä perikato.
      _________
      Täällä on alusta asti ollut saatanan sanaa jankutava vastaajakaarti , mutta sen
      ymmärtävät vain Herramme valitut.

    • Tietäkää veljet

      "Tietäkää, että veljemme Timoteus on päästetty vapaaksi; ja jos hän pian tulee, saan minä hänen kanssaan nähdä teidät. "

      Tietäkää veljet, että veljemme Timoteus joutui Paavalin tavoin vankilaan - puhuttuaan totuuden kalanpäähattuisia kyykäärmeitten sikiöitä vastaan. Älkää siis näitä äitikirkon valehtelevia Rebekkaritari-lesboja peljätkö, vaan julistakaa oikea evankeliumi vaikka se vankilaan veisikin.

      • kuunteleva kansa

        "julistakaa oikea evankeliumi"

        ja se on?


      • Sinä Vastaat itse
        kuunteleva kansa kirjoitti:

        "julistakaa oikea evankeliumi"

        ja se on?

        tästedes. Minä vain kerroin, vastuu jää nyt kuulijalle.

        Kysyit mikä on oikea Evankeliumi.

        Käänny Paavalin puoleen. Hän sen kirjasi tarkasti ylös. Jos sitä noudatat, sinäkin pääset täältä ahdistuksen pallolta Taivaaseen. Pelkkä irvistely johtaa hel vettiin, tuskan paikkaan mikä ei ole edes ihmisille tarkoitettu.


      • kuunteleva kansa
        Sinä Vastaat itse kirjoitti:

        tästedes. Minä vain kerroin, vastuu jää nyt kuulijalle.

        Kysyit mikä on oikea Evankeliumi.

        Käänny Paavalin puoleen. Hän sen kirjasi tarkasti ylös. Jos sitä noudatat, sinäkin pääset täältä ahdistuksen pallolta Taivaaseen. Pelkkä irvistely johtaa hel vettiin, tuskan paikkaan mikä ei ole edes ihmisille tarkoitettu.

        Minä uskon Jumalaa ja Jeesusta, en paavalia enkä ketään muutakaan psykoottista epäsivistynyttä ulkomaalaista sekopäätä. Vanhasta testamentist vain ne osat joihin Jeesus viittaa on ok, ja uudessa testamentissa vain ne osat jotka sanantarkasti tukevat Jeesuksen oppeja on ok, ja suomen kansan testamentti ja evankeliumi on sama kuin Jumalan laki ja Jeesuksen opit ja tukee niitä, eli 1§ - 10§ ja 11§

        Jos nuo ei kelepaa sulle miten olla ja elää jumalallisesti,niin tunge paavalin kirjeet roomalaisille ahteriis ja mene lauleskelemaan niistä Roomaan - suomalaiset kun ei Jumalan sanan mukaan ole roomalaisia -vain ja ainoastaan Suomalaisia.


      • Paina CTRL W
        kuunteleva kansa kirjoitti:

        Minä uskon Jumalaa ja Jeesusta, en paavalia enkä ketään muutakaan psykoottista epäsivistynyttä ulkomaalaista sekopäätä. Vanhasta testamentist vain ne osat joihin Jeesus viittaa on ok, ja uudessa testamentissa vain ne osat jotka sanantarkasti tukevat Jeesuksen oppeja on ok, ja suomen kansan testamentti ja evankeliumi on sama kuin Jumalan laki ja Jeesuksen opit ja tukee niitä, eli 1§ - 10§ ja 11§

        Jos nuo ei kelepaa sulle miten olla ja elää jumalallisesti,niin tunge paavalin kirjeet roomalaisille ahteriis ja mene lauleskelemaan niistä Roomaan - suomalaiset kun ei Jumalan sanan mukaan ole roomalaisia -vain ja ainoastaan Suomalaisia.

        Hehe julkijumalaton. selvitä pääs.

        Minä en ole missään tekemisissä kelpaamistes kanssa. Elämäsi on sinulle lainassa, enkä minä vastaa muusta kuin omistani. Minulle kuuluu vain varoittaa naapuria, jos on joutumassa vahinkoon ja kertoa Pelastuksen Tie joka on ainoastaan Jeesus Kristus...

        On monennäköstä inisijä häirikköä puhelimessakin. Niille sanon asiat selvitettyäni että pääs on sinun, pyssys myöskin, paina jo liipasinta ko mua ny nukuttaa. Ktoos, kuulemiin. Click.


      • trolololx
        Paina CTRL W kirjoitti:

        Hehe julkijumalaton. selvitä pääs.

        Minä en ole missään tekemisissä kelpaamistes kanssa. Elämäsi on sinulle lainassa, enkä minä vastaa muusta kuin omistani. Minulle kuuluu vain varoittaa naapuria, jos on joutumassa vahinkoon ja kertoa Pelastuksen Tie joka on ainoastaan Jeesus Kristus...

        On monennäköstä inisijä häirikköä puhelimessakin. Niille sanon asiat selvitettyäni että pääs on sinun, pyssys myöskin, paina jo liipasinta ko mua ny nukuttaa. Ktoos, kuulemiin. Click.

        "Hehe julkijumalaton. selvitä pääs.

        Minä en ole missään tekemisissä kelpaamistes kanssa. "

        oothan sää kun tänne kirjoittelet


      • Painase jo
        trolololx kirjoitti:

        "Hehe julkijumalaton. selvitä pääs.

        Minä en ole missään tekemisissä kelpaamistes kanssa. "

        oothan sää kun tänne kirjoittelet

        Et toiminut ohjeen mukaan: Paina CTRL W

        ...vai onko kaksi nappia yhtaikaa sulle liikaa?


      • napit ottamatta?
        Painase jo kirjoitti:

        Et toiminut ohjeen mukaan: Paina CTRL W

        ...vai onko kaksi nappia yhtaikaa sulle liikaa?

        sulta on ilmesesti jäänyt napit ottamatta


      • Vetoketjua
        napit ottamatta? kirjoitti:

        sulta on ilmesesti jäänyt napit ottamatta

        Tässäkö kykysi piileekin? Luettelepa mitä ne ovat.


    • Tuo on merkityksetön asia. Olenhan minä kuitenkin paikalla.

    • No miten asia on, onko vapaamuurarit, Jumalaan vai Saatanaan nojaavia.
      Minua on jäseneksi kysytty ja haluan kuulla kirkon kannan asiaan.
      Mitä papit vastaa ?
      Vai poistetaanko minut kun kysyn vaikeita ?

      • Liity ja tiedät. Mikäli tuntuu pahalta, niin mitä sinä siellä riehut. Älä ole typerä etukäteen vaan tee päätökset silloin kun tiedät enemmän. Ei Jumala sua tapa, jos kieltäydyt moraalittomasta hommasta....Sitähän sinä et tiedä ellet käy katsomassa.

        Luterilaisen uskon mukaan homma perustuu armoon. Mikäli sinä lähdet puhtain sydämin toimeen mukaan ja homma onkin mätä omena...niin pakoonja pyydät Jumalata anteeksi. Simppeli homma. Käsittääkseni Jeesuskin oli juoruja vastaan. Hänelle kaupiteltiin syntisiä ihmisiä ja hän halusi katsoa mitä he on....Sama oikeus on sinullakin. Katso mitä on ja pakene, jos siltä tuntuu. Mikäli tuntuu järkevältä ja sinun oppimia arvoja kunnioittavilta, niin jää.


      • älk pettäkö teitä
        mave kirjoitti:

        Liity ja tiedät. Mikäli tuntuu pahalta, niin mitä sinä siellä riehut. Älä ole typerä etukäteen vaan tee päätökset silloin kun tiedät enemmän. Ei Jumala sua tapa, jos kieltäydyt moraalittomasta hommasta....Sitähän sinä et tiedä ellet käy katsomassa.

        Luterilaisen uskon mukaan homma perustuu armoon. Mikäli sinä lähdet puhtain sydämin toimeen mukaan ja homma onkin mätä omena...niin pakoonja pyydät Jumalata anteeksi. Simppeli homma. Käsittääkseni Jeesuskin oli juoruja vastaan. Hänelle kaupiteltiin syntisiä ihmisiä ja hän halusi katsoa mitä he on....Sama oikeus on sinullakin. Katso mitä on ja pakene, jos siltä tuntuu. Mikäli tuntuu järkevältä ja sinun oppimia arvoja kunnioittavilta, niin jää.

        Tyhjää Höpöä. Vala baphometille ei ole kokeilun asia eikä Raamatun Sana tuohon ohjeeseen taivu.

        Tässä selkeä ohje alkuperäismuodossa:

        "6. Älköön kukaan pettäkö teitä tyhjillä puheilla, sillä semmoisten tähden kohtaa Jumalan viha tottelemattomuuden lapsia;
        7. älkää siis olko niihin osallisia heidän kanssaan.
        8. Ennen te olitte pimeys, mutta nyt te olette valkeus Herrassa. Vaeltakaa valkeuden lapsina
        9. - sillä kaikkinainen hyvyys ja vanhurskaus ja totuus on valkeuden hedelmä -
        10. ja tutkikaa, mikä on otollista Herralle;
        11. älköönkä teillä olko mitään osallisuutta pimeyden hedelmättömiin tekoihin, vaan päinvastoin nuhdelkaakin niistä.
        12. Sillä häpeällistä on jo sanoakin, mitä he salassa tekevät;
        13. mutta tämä kaikki tulee ilmi, kun valkeus sen paljastaa, sillä kaikki, mikä tulee ilmi, on valkeutta.
        14. Sentähden sanotaan: "Heräjä sinä, joka nukut, ja nouse kuolleista, niin Kristus sinua valaisee!"
        15. Katsokaa siis tarkoin, kuinka vaellatte: ei niinkuin tyhmät, vaan niinkuin viisaat,
        16. ja ottakaa vaari oikeasta hetkestä, sillä aika on paha". Ef.5


      • älk pettäkö teitä kirjoitti:

        Tyhjää Höpöä. Vala baphometille ei ole kokeilun asia eikä Raamatun Sana tuohon ohjeeseen taivu.

        Tässä selkeä ohje alkuperäismuodossa:

        "6. Älköön kukaan pettäkö teitä tyhjillä puheilla, sillä semmoisten tähden kohtaa Jumalan viha tottelemattomuuden lapsia;
        7. älkää siis olko niihin osallisia heidän kanssaan.
        8. Ennen te olitte pimeys, mutta nyt te olette valkeus Herrassa. Vaeltakaa valkeuden lapsina
        9. - sillä kaikkinainen hyvyys ja vanhurskaus ja totuus on valkeuden hedelmä -
        10. ja tutkikaa, mikä on otollista Herralle;
        11. älköönkä teillä olko mitään osallisuutta pimeyden hedelmättömiin tekoihin, vaan päinvastoin nuhdelkaakin niistä.
        12. Sillä häpeällistä on jo sanoakin, mitä he salassa tekevät;
        13. mutta tämä kaikki tulee ilmi, kun valkeus sen paljastaa, sillä kaikki, mikä tulee ilmi, on valkeutta.
        14. Sentähden sanotaan: "Heräjä sinä, joka nukut, ja nouse kuolleista, niin Kristus sinua valaisee!"
        15. Katsokaa siis tarkoin, kuinka vaellatte: ei niinkuin tyhmät, vaan niinkuin viisaat,
        16. ja ottakaa vaari oikeasta hetkestä, sillä aika on paha". Ef.5

        Minä en tiedä kuin huhuja vapaamuurareiden toimista. He voivat olla kunnon rnkkurja, mutta saattavat olla vain paksumahaisia miehiä, jotka pakenee hyvällä syyllä vaimojansa. Sinäkään et todennäköisesti tiedä sitä asiaa vaan olet kuullut vain huhuja. Mitenkäs Jeesus kohteli huhujen perusteella huonoja ihmisiä olevia? Hän tapasi heidät ja totesi sitten tilanteen. Usein oli niin, että huhut eivät pitäneet paikkaansa....Tai ainakaan hän ei välittänyt asiasta.

        Siteeramasi kohta sopii yhtä hyvin Suomen istuvaan hallitukseen kuin moneen muuhunkin järjestöön. Luterilaiseen kirkkoonkin tuo sopii. Tuo sopi moneen lahkoon. Vaparit, lesot, hellat jne...

        Nimenomaan minä vetosin vastauksessa jakeeseen 10. Tutkikaa mikä asia on ja jos se on hyvää, niin olkaa siinä. Älkää tuomitko tutkimatta.


      • mave kirjoitti:

        Minä en tiedä kuin huhuja vapaamuurareiden toimista. He voivat olla kunnon rnkkurja, mutta saattavat olla vain paksumahaisia miehiä, jotka pakenee hyvällä syyllä vaimojansa. Sinäkään et todennäköisesti tiedä sitä asiaa vaan olet kuullut vain huhuja. Mitenkäs Jeesus kohteli huhujen perusteella huonoja ihmisiä olevia? Hän tapasi heidät ja totesi sitten tilanteen. Usein oli niin, että huhut eivät pitäneet paikkaansa....Tai ainakaan hän ei välittänyt asiasta.

        Siteeramasi kohta sopii yhtä hyvin Suomen istuvaan hallitukseen kuin moneen muuhunkin järjestöön. Luterilaiseen kirkkoonkin tuo sopii. Tuo sopi moneen lahkoon. Vaparit, lesot, hellat jne...

        Nimenomaan minä vetosin vastauksessa jakeeseen 10. Tutkikaa mikä asia on ja jos se on hyvää, niin olkaa siinä. Älkää tuomitko tutkimatta.

        Empä taida liittyä, pitäköön pankinjohtaja omansa. En halua riskeerata itseäni saatanalle.
        Olen muutenkin jo huono ihminen, juoppo, hullu.
        Mutta Jumalaa kunnioitan.

        Taitaa nuo rapparitkin lukea palstaa, joten saivat nyt näpeillleen, ei kaikki ole kiiltävänperään niinkuin harakat.


      • Mikko T
        arto.lohvansuu kirjoitti:

        Empä taida liittyä, pitäköön pankinjohtaja omansa. En halua riskeerata itseäni saatanalle.
        Olen muutenkin jo huono ihminen, juoppo, hullu.
        Mutta Jumalaa kunnioitan.

        Taitaa nuo rapparitkin lukea palstaa, joten saivat nyt näpeillleen, ei kaikki ole kiiltävänperään niinkuin harakat.

        Hyvä Arto ! Joka on pimeässä on pimeässä eikä kestä tulla valoon, siitä heidät tunnetaan.
        Pysy erossa siitä porukasta !


    • Opiskele, älä intä
      • Kiitos tuosta linkistä, mutta miksi kirkko ei ole kuulolla !


      • Ritaripeltihajottamo
        arto.lohvansuu kirjoitti:

        Kiitos tuosta linkistä, mutta miksi kirkko ei ole kuulolla !

        Kiitos kiitoksesta.

        Aiheesta ja vierestä useampi sivu. Opiskele ja koettele. Kts sisällysluettelo.

        Sinuakin varten koottu.


    • lannenhunttari

      tanskassa hakivat papinvirkaan lut.kirkon pappia ja vaatimuksena oli-- uskovainen pappi-- oli yli 20 hakijaa tuohon virkaan..
      pitaisiko tuo olla yksi ehto virkaan suomessakin?
      minun mielestani pitaisi.....mika on sinun mielipiteesi?
      kerrohan sinakin Maarit-pappi kiitos

    • Hyvä näin sanoi :
      Palstalla vaikuttaa jo pappikato
      __________
      Saitilla ei ole alun perinkään ollut ainuttakaan Herran Pappia.
      Taneli saattaa mennä rimaa hipoen yli.

      • Yks vaan

        Pertsa kirjoitti näin: "Hyvä näin sanoi: Palstalla vaikuttaa jo pappikato
        Saitilla ei ole alun perinkään ollut ainuttakaan Heran Pappia. Taneli saattaa mennä ripaa hipoen yli."

        pappi (Suomessa ) teologisen koulutuksen ja pappisvihkimyksen saanut henkilö

        Jos väität, että saitilla ei ollut ainuttakaan pappia, niin olet täysin väärässä. Ihmettelen sitä, että et hyväksy Suomen luterilaisen kirkon pappeja papeiksi. Onko sinulla joillekin suomen kielen sanoille kuten esimerkiksi sanalle pappi oma vain sinun hyväksymäsi merkitys?


      • herran pappi

        Mikä helv3tin Herran Pappi? :D


      • 2x vaan
        Yks vaan kirjoitti:

        Pertsa kirjoitti näin: "Hyvä näin sanoi: Palstalla vaikuttaa jo pappikato
        Saitilla ei ole alun perinkään ollut ainuttakaan Heran Pappia. Taneli saattaa mennä ripaa hipoen yli."

        pappi (Suomessa ) teologisen koulutuksen ja pappisvihkimyksen saanut henkilö

        Jos väität, että saitilla ei ollut ainuttakaan pappia, niin olet täysin väärässä. Ihmettelen sitä, että et hyväksy Suomen luterilaisen kirkon pappeja papeiksi. Onko sinulla joillekin suomen kielen sanoille kuten esimerkiksi sanalle pappi oma vain sinun hyväksymäsi merkitys?

        - "alun perinkään ollut ainuttakaan Heran Pappia.
        - "Jos väität, että saitilla ei ollut ainuttakaan pappia,

        Kalanpäämitra Daagonpappeja, niitä piisaa kuin basillicassa. Pääosin tosin sinnekin kelpaamattomia papittaria...

        Herran Pappi - Hänet tuntee siitä että Hän vetoaa aina Jumalan Sanaan eikä kuukausittaiseen mielialaan. Näitä ei täällä ole.

        Näinollen Pertsan väite pitää paikkansa.


      • herran pappi kirjoitti:

        Mikä helv3tin Herran Pappi? :D

        herran pappi sanoi :
        Mikä helv3tin Herran Pappi? :D
        ____________
        Siinä sinulle hiukan pappeudesta :

        UUDEN LIITON PAPPEUS

        UUSI LIITTO astui voimaan samalla hetkellä, kun Jeesus verta vuotavana antoi Henkensä Golgatan keskimmäisellä ristillä. Uuden Liiton voimaan astumisen merkiksi Jumala repäisi kahtia ylhäältä alas asti kaikkeinpyhimmän esiripun.
        Jeesus meni kertaheitolla taivaalliseen kaikkeinpyhimpään ja toimii siellä ylimmäisenä pappinamme temppelissä ,joka ei ole käsin
        tehty.

        UUDESTISYNTYNYT uskova on Jumalan Pappi.
        UUDEN LIITON Paimenen virkoihin ei voi mennä maallisen koulutuksen perusteella.
        Jumala antaa tarvittavat taidot ja asettaa palvelutehtävään. Uusi testamentti ei tunne sanaa kirkko,kirkollista pappeutta ja virkaa sen enempää kuin kirkollisia virkaan vihkimisiäkään.1992 painokseen ovat tuoneet tuon kirkko - sanan ,kun huomasivat ettei heitä ole olemassa uskonnollisessa todellisuudessa.
        Uuden liiton pappeuteen on vain yksi tie - uudestisyntyminen Pyhästä Hengestä Jumalan elävän ja pysyvän Sanan kautta Ylimmäisen Papin Jeesuksen veljeksi "MELKISEDEKIN" järjestyksen mukaan.
        Ilman tuota uudestisyntymää JOKAINEN on vain UMPIKUOLLUT pakana ,vailla pappeutta ja yhteyttä Jumalan kanssa.
        Kuitenkin nuo kaikenkarvaiset UHRIKUKKULAPAPIT esiintyvät ,kuin olisivat joitain Jumalan ja hänen valtakuntansa edustajia maan
        päällä,mutta ilman UUDESTISYNTYMISTÄ he eivät ole evankeliumin VIEJIÄ tai TUOJIA vaan sen KOHTEITA.

        Muun muassa edellä mainittujen tosiasioiden tiedostaminen ja huomioon ottaminen on välttämätöntä ,että meillä olisi
        välineet ymmärtää oikein tuota kirkollisen SAKRAMENTTIKÄÄRMEKEITON oppiviidakkoa suhteessa Jumalan käytännössä ilmoittamaan ja opettamaan pappeuteen ja hengelliseen palvelutehtävään.

        Raamatun opetus kaikessa tässä on selvä :
        Pappeja ei tehdä kouluttamalla eikä opetuslapsia kastamalla vaan kumpaankin tullaan uudestisyntymällä, Jumalan Sanalla
        Pyhästä Hengestä.

        Hebrealaiskirje :
        2:11 Sillä sekä hän, joka pyhittää, että ne, jotka pyhitetään, ovat kaikki alkuisin yhdestä. Sentähden hän ei häpeä kutsua heitä veljiksi,
        2:12 kun hän sanoo: "Minä julistan sinun nimeäsi VELJILLENI, ylistän sinua seurakunnan keskellä";
        ____
        4:14 Kun meillä siis on suuri YLIMMÄINEN PAPPI, läpi taivasten kulkenut, Jeesus, Jumalan Poika, niin pitäkäämme kiinni tunnustuksesta.
        ___
        8:6 Mutta tämä taas on saanut niin paljoa jalomman viran, kuin hän on myös paremman liiton välimies, liiton, joka on paremmille lupauksille perustettu.
        8:7 Sillä jos ENSIMMÄINEN LIITTO olisi ollut moitteeton, ei olisi etsitty sijaa toiselle.
        ___
        8:13 Sanoessaan "UUDEN" hän on julistanut ensimmäisen liiton vanhentuneeksi; mutta se, mikä vanhenee ja käy iälliseksi, on lähellä häviämistään
        ___
        9:15 Ja sentähden hän on UUDEN LIITON välimies, että, koska hänen kuolemansa on tapahtunut lunastukseksi ensimmäisen liiton aikuisista rikkomuksista, ne, jotka ovat kutsutut, saisivat luvatun iankaikkisen perinnön
        ___
        10:19 Koska meillä siis, veljet, on luja luottamus siihen, että meillä Jeesuksen veren kautta on pääsy KAIKKEINPYHIMPÄÄN,
        10:20 jonka pääsyn hän on vihkinyt meille uudeksi ja eläväksi tieksi, joka käy esiripun, se on hänen LIHANSA, kautta,
        ___
        1.Pietarin kirje :
        2:9 Mutta te olette "valittu suku, KUNINKAALLINEN PAPISTO, pyhä heimo, omaisuuskansa, julistaaksenne sen jaloja tekoja", joka on pimeydestä kutsunut teidät ihmeelliseen valkeuteensa;


      • Valot Päällä
        pertsa2012 kirjoitti:

        herran pappi sanoi :
        Mikä helv3tin Herran Pappi? :D
        ____________
        Siinä sinulle hiukan pappeudesta :

        UUDEN LIITON PAPPEUS

        UUSI LIITTO astui voimaan samalla hetkellä, kun Jeesus verta vuotavana antoi Henkensä Golgatan keskimmäisellä ristillä. Uuden Liiton voimaan astumisen merkiksi Jumala repäisi kahtia ylhäältä alas asti kaikkeinpyhimmän esiripun.
        Jeesus meni kertaheitolla taivaalliseen kaikkeinpyhimpään ja toimii siellä ylimmäisenä pappinamme temppelissä ,joka ei ole käsin
        tehty.

        UUDESTISYNTYNYT uskova on Jumalan Pappi.
        UUDEN LIITON Paimenen virkoihin ei voi mennä maallisen koulutuksen perusteella.
        Jumala antaa tarvittavat taidot ja asettaa palvelutehtävään. Uusi testamentti ei tunne sanaa kirkko,kirkollista pappeutta ja virkaa sen enempää kuin kirkollisia virkaan vihkimisiäkään.1992 painokseen ovat tuoneet tuon kirkko - sanan ,kun huomasivat ettei heitä ole olemassa uskonnollisessa todellisuudessa.
        Uuden liiton pappeuteen on vain yksi tie - uudestisyntyminen Pyhästä Hengestä Jumalan elävän ja pysyvän Sanan kautta Ylimmäisen Papin Jeesuksen veljeksi "MELKISEDEKIN" järjestyksen mukaan.
        Ilman tuota uudestisyntymää JOKAINEN on vain UMPIKUOLLUT pakana ,vailla pappeutta ja yhteyttä Jumalan kanssa.
        Kuitenkin nuo kaikenkarvaiset UHRIKUKKULAPAPIT esiintyvät ,kuin olisivat joitain Jumalan ja hänen valtakuntansa edustajia maan
        päällä,mutta ilman UUDESTISYNTYMISTÄ he eivät ole evankeliumin VIEJIÄ tai TUOJIA vaan sen KOHTEITA.

        Muun muassa edellä mainittujen tosiasioiden tiedostaminen ja huomioon ottaminen on välttämätöntä ,että meillä olisi
        välineet ymmärtää oikein tuota kirkollisen SAKRAMENTTIKÄÄRMEKEITON oppiviidakkoa suhteessa Jumalan käytännössä ilmoittamaan ja opettamaan pappeuteen ja hengelliseen palvelutehtävään.

        Raamatun opetus kaikessa tässä on selvä :
        Pappeja ei tehdä kouluttamalla eikä opetuslapsia kastamalla vaan kumpaankin tullaan uudestisyntymällä, Jumalan Sanalla
        Pyhästä Hengestä.

        Hebrealaiskirje :
        2:11 Sillä sekä hän, joka pyhittää, että ne, jotka pyhitetään, ovat kaikki alkuisin yhdestä. Sentähden hän ei häpeä kutsua heitä veljiksi,
        2:12 kun hän sanoo: "Minä julistan sinun nimeäsi VELJILLENI, ylistän sinua seurakunnan keskellä";
        ____
        4:14 Kun meillä siis on suuri YLIMMÄINEN PAPPI, läpi taivasten kulkenut, Jeesus, Jumalan Poika, niin pitäkäämme kiinni tunnustuksesta.
        ___
        8:6 Mutta tämä taas on saanut niin paljoa jalomman viran, kuin hän on myös paremman liiton välimies, liiton, joka on paremmille lupauksille perustettu.
        8:7 Sillä jos ENSIMMÄINEN LIITTO olisi ollut moitteeton, ei olisi etsitty sijaa toiselle.
        ___
        8:13 Sanoessaan "UUDEN" hän on julistanut ensimmäisen liiton vanhentuneeksi; mutta se, mikä vanhenee ja käy iälliseksi, on lähellä häviämistään
        ___
        9:15 Ja sentähden hän on UUDEN LIITON välimies, että, koska hänen kuolemansa on tapahtunut lunastukseksi ensimmäisen liiton aikuisista rikkomuksista, ne, jotka ovat kutsutut, saisivat luvatun iankaikkisen perinnön
        ___
        10:19 Koska meillä siis, veljet, on luja luottamus siihen, että meillä Jeesuksen veren kautta on pääsy KAIKKEINPYHIMPÄÄN,
        10:20 jonka pääsyn hän on vihkinyt meille uudeksi ja eläväksi tieksi, joka käy esiripun, se on hänen LIHANSA, kautta,
        ___
        1.Pietarin kirje :
        2:9 Mutta te olette "valittu suku, KUNINKAALLINEN PAPISTO, pyhä heimo, omaisuuskansa, julistaaksenne sen jaloja tekoja", joka on pimeydestä kutsunut teidät ihmeelliseen valkeuteensa;

        Jees pertsa Jeesus!

        Lutikat pakenoo kun laittaa valot piälle.


      • Valot Päällä kirjoitti:

        Jees pertsa Jeesus!

        Lutikat pakenoo kun laittaa valot piälle.

        Valot Päällä sanoi :
        Jees pertsa Jeesus!

        Lutikat pakenoo kun laittaa valot piälle.
        ___________
        Minä olen vain ihmetellyt kuinka tuo saastainen pappissääty haluaa edes elää ,kun
        KUNNIANSA ovat uhranneet valapattoisuudelleen.
        Jos ihmiseltä viedään KUNNIA niin samalla on mennyt mahdollisuus mielekkääseen elämiseen.

        KIRKON TUNNUSTUS JA JÄSENET
        1 §
        Suomen evankelis-luterilainen kirkko tunnustaa sitä kristillistä uskoa, joka perustuu JUMALAN PYHÄÄN SANAAN, VANHAN ja UUDEN TESTAMENTIN PROFEETALLISIIN ja APOSTOLISIIN kirjoihin, ja joka on ilmaistu kolmessa vanhan kirkon uskontunnustuksessa sekä muuttamattomassa Augsburgin tunnustuksessa ja muissa luterilaisen kirkon Yksimielisyyden kirjaan otetuissa tunnustuskirjoissa. Kirkko pitää korkeimpana ohjeenaan sitä tunnustuskirjojen periaatetta, että KAIKKEA OPPIA kirkossa on tutkittava ja arvioitava JUMALAN PYHÄN SANAN mukaan.
        ________________________________________________________
        Pitävätkö nuo asiat paikkansa nykypäivän porttoontuneessa kirkossa ??


      • kato pappikato
        pertsa2012 kirjoitti:

        Valot Päällä sanoi :
        Jees pertsa Jeesus!

        Lutikat pakenoo kun laittaa valot piälle.
        ___________
        Minä olen vain ihmetellyt kuinka tuo saastainen pappissääty haluaa edes elää ,kun
        KUNNIANSA ovat uhranneet valapattoisuudelleen.
        Jos ihmiseltä viedään KUNNIA niin samalla on mennyt mahdollisuus mielekkääseen elämiseen.

        KIRKON TUNNUSTUS JA JÄSENET
        1 §
        Suomen evankelis-luterilainen kirkko tunnustaa sitä kristillistä uskoa, joka perustuu JUMALAN PYHÄÄN SANAAN, VANHAN ja UUDEN TESTAMENTIN PROFEETALLISIIN ja APOSTOLISIIN kirjoihin, ja joka on ilmaistu kolmessa vanhan kirkon uskontunnustuksessa sekä muuttamattomassa Augsburgin tunnustuksessa ja muissa luterilaisen kirkon Yksimielisyyden kirjaan otetuissa tunnustuskirjoissa. Kirkko pitää korkeimpana ohjeenaan sitä tunnustuskirjojen periaatetta, että KAIKKEA OPPIA kirkossa on tutkittava ja arvioitava JUMALAN PYHÄN SANAN mukaan.
        ________________________________________________________
        Pitävätkö nuo asiat paikkansa nykypäivän porttoontuneessa kirkossa ??

        "Augsburgin tunnustuksessa"

        Virhe on todenn jo tuolla = miestä myöten äitikirkon lähetin välittämä juoni.

        'Uskonpuhdistus' jota ei ollutkaan. Rooman Maltanristin hallitsema pyramidi joka pakenee kuin pappikato p e r k e l e - kun sitä vastustetaan.


    • RoomanPietarinkirkko

      Teologisessa on ateisteja ja agnostikkoja opettamassa teorioitaan ja ihmiskäityksiä. Näitä oppeja papit imevät itseensä ja tuovat esiin.Humanistisuus-filosofisuus-teologistinen opetus on ihan toista opetusta, jota Raamattu opettaa. Ei se ole sitä, jota kutsutaan kristinuskoksi vaan ihaa omaa opetusta, josta viisaus ja järkevyys on kaukana vaikka papit itse ajattelevat tulevansa viisaiksi.

      Lienenkö oikeassa. Mielelläni olisin väärässä. Mutta näin olen kuullut erään viisaaksi ymmärtämäni vanhemman herrasmiehen asiasta kertoneen. Hän on teologisen oppimateriaalin läpikäynyt ja sen koulutuksen nuoruutensa päivinään kahlannut ja rukouksessa kertonut Herralle lopettavansa opiskelunsa, mutta jatkoi opiskelujaan.

      Jos olen valheen tietämättäni sanonut tässä niin pyydän sitä anteeksi.

    • wedwqedqwde

      aloitin Hengessä-- lopetin teologisessa tiedekunnassa,,noin menee sanonta

      eli uskovainen oli alkava pappiopiskelija,,, sitten alkoi koulutus purra....noin on monasti käynyt,,valitettavasti,,ja tulokset näkyy ja kuuluu

    • Hei,

      Tähän värikkääseen keskusteluun mm. luterilaisen kirkon pappeudesta ja siitä millaisia he ovat ja ovatko kelvollisia ja mitä lakeja noudattava. Evankelis-luterilaisen kirkon papit vihkii piispa virkaan. Ennen vihkimystä pappi osallistuu tuomiokapitulin järjestämään ordinaatiokoulutukseen. Tähän sivältyy erityisenä osana keskustelut mm. kutsumuksesta ja kirkon opista. Pappisvalassa pappi sitoutuu kirkon oppiin. Opin perustana on Jumalan sana. On tietysti ymmärrettävää, että kaikki eivät hyväksy evankelisluterilaisen kirkon pappeutta. Huomioitavaa on myös meidän kirkkomme pappeudessa, että meidän kirkossamme ei ole erikseen nais- ja miespappeutta vaan papinvirka, joka on avoinna sekä miehille että naisille.

      Tässä evl.fi sivustolta pappisvihkimyksesta ja papin valasta:
      "Suomen evankelis-luterilaisessa kirkossa on pappisvirka evankeliumin julistamista ja sakramenttien jakamista varten (Kirkkolaki 5 luku 1 §). Pappisvirka ulottuu apostolisen suksession kautta aina apostoleihin ja Kristukseen asti.


      Papin erityisenä tehtävänä on julkisen jumalanpalveluksen, erityisesti messun toimittaminen, ja pyhien sakramenttien jakaminen, muiden kirkollisten toimitusten hoitaminen sekä yksityinen sielunhoito ja rippi. Pappisvirka saadaan papiksi vihkimisessä, jonka toimittaa piispa. Pappisvirkaan vihittäväksi hyväksymisestä päättävät piispa ja tuomiokapituli. Päätöksestä ei voi valittaa.

      Papiksi vihittävän tulee olla

      jumalaapelkäävä ja kristillisestä vakaumuksesta tunnettu konfirmoitu kirkon jäsen
      suorittanut yliopistossa sellaisen teologisen tutkinnon, jonka piispainkokous on hyväksynyt pappisviran kelpoisuusvaatimukseksi
      terveydeltään pappisvirkaan kykenevä sekä
      muutoinkin pappisvirkaan soveltuva (Kirkkojärjestys 5. luku 2 §).

      Vihkimyksen edellytyksenä on vokaatio eli se, että kirkko tai jokin seurakunta on kutsunut henkilön toimittamaan papinvirkaa (lat. vocatio externa). Kenelläkään ei siis ole subjektiivista oikeutta saada pappisvihkimystä. Henkilö voidaan vihkiä seurakunnan papiksi, kirkon erityistehtäviin tai tuomiokapituleihin, kirkon lähetysjärjestöihin tai tietyin edellytyksin muun kristillisen yhteisön papiksi. Papiksi vihkiminen on mahdollista myös, mikäli henkilö toimii teologisen tieteen opettajana tai uskonnonopettajana.


      Papiksi vihittävän on annettava virkaan vihittäessä seuraava lupaus:

      Minä N.N. lupaan kaikkitietävän Jumalan edessä, että toimittaessani pappisvirkaa, jonka olen valmis ottamaan vastaan, tahdon pysyä Jumalan pyhässä sanassa ja siihen perustuvassa evankelis-luterilaisen kirkon tunnustuksessa. En julkisesti julista tai levitä enkä salaisesti edistä tai suosi sitä vastaan sotivia oppeja. Tahdon myös oikein julistaa Jumalan sanaa ja jakaa pyhiä sakramentteja Kristuksen asetuksen mukaan. Tahdon noudattaa kirkon lakia ja järjestystä sekä palvella alttiisti seurakuntaa ja sanankuulijoita. Kaikkea tätä tahdon noudattaa niin, että voin vastata siitä Jumalan ja ihmisten edessä. Tähän Jumala minua auttakoon.”



      Merja Lampila, pappi

      • Rahvaalle Latinoo

        kirkko tai jokin seurakunta

        Niinpä. Kirkonkivetkin huutavat papittaren lisenssiä vastaan.

        Raamatun Sana todistaa sinut valheenopettajaksi - siksipä sitä ei latinassasi näy.


      • ole hyvä

        "Tahdon"

        ,,,,kai te tahdotte,,,,,mutta te ette saa

        "Tahdon noudattaa kirkon lakia"

        kirkolla ei saa olla muuta lakia kuin Jumalan laki joka on Jeesuksen vahvistama,ja "maan jonka Jumala on antanut" perustuslaki joka tukee edellisiä

        "Tähän Jumala minua auttakoon."

        ole hyvä


    • ole hyvä vaan

      "Evankelis-luterilaisen kirkon papit vihkii piispa virkaan. "

      Onko piispa kansanäänestyksellä valittu?

      "Ennen vihkimystä pappi osallistuu tuomiokapitulin järjestämään ordinaatiokoulutukseen. "

      Onko tuomiokapituli kansanäänestyksellä valittu?

      "Pappisvalassa pappi sitoutuu kirkon oppiin. "

      Toisin sanoen ei Jumalan lain ja Jeesuksen oppien eikä Suomen perustuslain mukaiseen oppiin.

      "Opin perustana on Jumalan sana."

      Mikä on yhtä kuin Jumalan laki ja Suomen perustuslaki.

      "Pappisvirka ulottuu apostolisen suksession kautta aina apostoleihin ja Kristukseen asti. "

      Eihän se "ulotu Kristukseen asti" kun se ei opeta eikä ole koskaan opettanut sanantarkasti Jeesuksen Kristuksen oppien mukaisesti.

      "Papin erityisenä tehtävänä on julkisen jumalanpalveluksen, erityisesti messun toimittaminen, ja pyhien sakramenttien jakaminen, muiden kirkollisten toimitusten hoitaminen sekä yksityinen sielunhoito ja rippi. "

      Kaikessa julkisessa toiminnassa on tarkoin noudatettava lakia (Perustuslaki), väärää todistusta ei saa antaa (Jumalan laki, Jeesus). Jumalaa, jeesusta ja Suomen kansaa ei saa väärillä opeilla julkisesti pilkata.

      "Kaikkea tätä tahdon noudattaa niin, että voin vastata siitä Jumalan ja ihmisten edessä. Tähän Jumala minua auttakoon.” "

      Noudata sanantarkasti Jumalan lakia, Jeesuksen oppeja ja Suomen perustuslakia johdonmukaisessa järjestyksessä - se ei vaikeaa ole sivistyneelle ihmiselle, niin kansa ja Jumala armahtaa teidät. Ellette te armahda kansaa, vaan opetatte väärin pilkaten kaikkea mikä on pyhää, ei teitä kansa eikä Jumala, eikä Jeesus armahda. Tällä puolella tejän opit arvioi kansa, toisella Jumala:Miten rakennatte tällä puolella,siten se rakentuu toisella puolel:Te joko olette kansan, Jumalan ja Jeesuksen puolella sanoissanne ja teoissanne, tai ette ole. muita vaihtoehtoja ei ole eikä anneta (Raamattu:Jumalan laki, Jeesus)

    • Niimpä.

      "Toisin sanoen ei Jumalan lain ja Jeesuksen oppien eikä Suomen perustuslain mukaiseen oppiin. "

      Kirkko on "omavanhurskas", eli sillä on oma suomen perustuslaista (suomen kansan perustuslaki=testamentti=evankeliumi), jumalan laista ja jeesuksen opeista poikkeava lainsäädäntö ja opetus.

    • † äitikirkon Latina†

      " jumalan laista ja jeesuksen opeista poikkeava lainsäädäntö ja opetus. "

      Papitar: (lat. vocatio externa)

    • sensuuri rulettaa

      Jahas. Papitar ei kestä Totuudenvaloa, nyt alkaa taas sensurointi.

    • l-h

      Merja Lampila--Tähän värikkääseen keskusteluun mm. luterilaisen kirkon pappeudesta ja siitä millaisia he ovat ja ovatko kelvollisia ja mitä lakeja noudattava. Evankelis-luterilaisen kirkon papit vihkii piispa virkaan. Ennen vihkimystä pappi osallistuu tuomiokapitulin järjestämään ordinaatiokoulutukseen. Tähän sivältyy erityisenä osana keskustelut mm. kutsumuksesta ja kirkon opista. Pappisvalassa pappi sitoutuu kirkon oppiin. Opin perustana on Jumalan sana.//

      tuohan on selvaa tekstia,,miksi sitten on pappeja ,jotka selvasti -elavat-saarnaavat vastoin Jumalan Sanaa?

      • Maksettu on paavinim

        Ne saarnaavat äitikirkon housutonta insestikeljumia.


    • Kavallettu Katolinen

      Määrityskysymys: kuka tuo jumala on ?

      Paavi on julistanut olevansa jumala, ainakin kolme kertaa jo 1900-luvulla.

      Alaisenska kaikki maailman Piispat ovat Vatikaanin valtaistuinta suojelevan Maltan Ristin ritarijärjestön ritareita. He tuovat tämän julki kantamalla Maltan Ristiä yms äitikirkon symboliikkaa hameissaan, sekä allekirjoituksissaan joissa arvonimi on mukana. Saman äitikirkon sinisen Maltanristin löydät tuosta oikealta ylhäältä.

      Lue Lisää:
      http://www.scribd.com/doc/85508748/Pahan-Pietarin-Basilli

      Piispat myös kavalsivat Lutterkirkon äitikirkkoon sopimuksella 1995. Sinäkin lutterkirkon jäsen olet nyt tietämättäsi katolinen.

      Kts

      Suomi24 / Suhteet / Kirkko kuulolla / Porvoon Sopimus 1995
      Porvoon Sopimus 1995 18 Vastausta 58 Lukukertaa
      Jesuiittakavallus? 13.2.2013 09:37

      http://keskustelu.suomi24.fi/node/11266472

      .

    • Kabbalabaliikki

      Jos tällä äitikirkko kuu lolla -palstalla kysytään mystiikasta tahi perä-aukosta, siihen löytyy tietotaitoa ja 'ymmärrystä. Eikä tietenkään äitikirkon 600-luvulla perustama uusi muhametti-oppikaan jää vaille vastausta.

      Onneksi Maarit papitar kehitti taas uuden viran (lat. konvokaatio) itselleen. Ei, ei tällä kertaa historianopettajatar vaan "Toimittaja". Kas, palstamme osiris aurinkona toimii tästedes "Toimittajatar Emilia".

      Katso Kirkkomme Loistavaa Kabbalamystiikan opetusta (välillä viestejä tietenkin deletoiden)

      Suomi24 / Suhteet / Kirkko kuulolla / Mitä tarkoittaa Kabbala?
      Mitä tarkoittaa Kabbala? 9 Vastausta 19 Lukukertaa

      Liittyykö Johonkin? 19.2.2013 15:53 1 Onko asia tosiaan jollaintavoin 'pimeä'
      http://keskustelu.suomi24.fi/node/11281196

      Mistä moisen tietotaidon salaisuus? Tässäkö, äitikirkkomme kunniassa?
      Kabbalah juurisana on Kabba. Arameassa se merkitsee laitonta seksuaalista aktiviteettia (insestihomous jne?). Hebreassa Kabba tarkoittaa Murahtekoa (islam kunnia)

      .

    • Teatteria

      Ei kirkko kuulolla olioihin ainakaan sisälly yhtään pappia,papit tunnustavat syntinsä.

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      383
      8609
    2. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      58
      2364
    3. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      34
      1722
    4. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      27
      1599
    5. IS Viikonloppu 29.-30.6.2024

      Melko hyvä 3- -tasoiseksi merkitty Kovis Jari Keräseltä. Pääkuvan merkitys on varsin vähäinen rajoittuen alakulman aukio
      Sanaristikot
      84
      1355
    6. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      120
      1322
    7. Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia.

      Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia. Kristilliset ääriainekset pelottelevat ihmisiä edelleen IKUISELLA hel
      Hindulaisuus
      356
      1173
    8. Suviseurat

      Kamala onnettomuus tapahtunut subiseuroissa
      Hyrynsalmi
      16
      1045
    9. Tässä viimeinen mahdollisuutesi nainen

      Kysyä tai sanoa minulle, jos jotain jäi vuosien takaisista. Sen verran meillä oli kuitenkin jotain, että välillä mietin
      Ikävä
      54
      1012
    10. Kuvaile kaivattuasi kolmella

      Emojilla. Oma vastaus 💨🚮💣
      Ikävä
      121
      1004
    Aihe