Tuli vaan mieleen tuosta mediassa vellovasta keskustelusta.
Pidätkö hevosen lihasta?
58
147
Vastaukset
- Long live the horse!
En syö kuolleita eläimiä. Olen hevosten tavoin kasvissyöjä. Ihahaa!
Pidän siis elävistä hevosista huomattavasti kuolleita enemmän. :) - kirahvinniska
En pidä. Kuitenkin ajatus heppalihasta tuntuu pahemmalle, kuin itse hevosen lihan syöminen. Kavio tai sorkka, sama se.
- Halpa yököttää!!!!!
Ja totta kai se piti tulla halpisketjun kautta Suomeenkin!
Tää jos mikä osoittaa nyt ainaki sen, että halpa EI ole hyvää. edelleenkään syötävässä muodossa en.. mutta satulan alla joo :))
- nami nami
Maistelkaapa joskus hevosen savulihaa.Pistää hirnumaan on niin hyvää.
Sain joskus joulukorissa sitä lahjaksi. Ei olisi huvittanut maistaa, mutta tehtyäni sen totesin, että se maistui lähinnä kylmäsavuhärältä ja siis todella hyvältä.
En ole ostanut sitä kuitenkaan senkään jälkeen En osaa määritellä, miksi en haluaisi syödä hevosta. Ainakin oletan, että ne laitetaan vasta vanhana makkaraksi. Sitä ennen niitä hoivataan ja hyödynnetään. Sehän on melkein kuin rikos ihmisyyttä vastaan.joo ja sitte ku jotkut pistävät niitä vahingossaki lihoiksi, yks tuttavan heppaki sai saman onnettoman kohtalon ku sairasti jotain normi lenssua niin eläinlääkäri oli todennu että oli ollu jotain vakavampaaki eikä mitään muka tehtävissä, hyvä ja terve heppa, loistava tulevaisuus ois raveissa ollu :( noo saipahan makkaranmussuttajat taas jotain napaansa.
- ...
LaRito kirjoitti:
joo ja sitte ku jotkut pistävät niitä vahingossaki lihoiksi, yks tuttavan heppaki sai saman onnettoman kohtalon ku sairasti jotain normi lenssua niin eläinlääkäri oli todennu että oli ollu jotain vakavampaaki eikä mitään muka tehtävissä, hyvä ja terve heppa, loistava tulevaisuus ois raveissa ollu :( noo saipahan makkaranmussuttajat taas jotain napaansa.
Menevät valitettavan harvoin lihoiksi noi hevoset. Hävitetään muulla tavalla yleensä. Mikä on aika helvetin naurettavaa lihan tuhlaamista.
- no pony for me
Mä en tajua tätä polemiikkia. Suomessa on ennenkin syöty heppaa. Meetvurstissa on heppaa jne. Ja sehän on suomalaisten suursuosikki.
Miten siitä yhtäkkiä tuli yök- asia?
Itse en syö punaista lihaa, mutta mitä tää hurskastelu tarkoittaa?- and then
Ja muistelisin nähneeni jossain hevosenkielileikettä.
Sanoin oho- kun näin sen, en maistanut, mutta kaveri piti sitä herkkuna.
- röh röh, sviiiiik
Olen myös nähnyt miten syödään sianposkea. :DD
yak - ...
Hevosen liha on ihan jees. Sitä hyötykäytetään vaan todella vähän. En tiedä miksi hepparakkaat ihmiset näkevät parempana, että ruho vittu poltetaan ku syödään. Vaan ilmeisesti sitä joutuu hepan omistaja usein itse viemään pollensa teurastamolle ja jättämään sinne, joten ehkä se on tunteellinen paikka se. Ja kilohinta on aika heikko ja hevosia vastaanottavia lahtaamoita aika vähän ja kovin harvassa.
minä kai pidättelin kyyneleitä jo silloin ku kissaani käytin leikattavana ja synnytykseen kuolevaa koiramme luona en pystyny olemaan ku lekuri tuli nukuttaan joten jos pitäis joku oma polleki viedä lihaksi ihan vapaaehtoisesti niin en osaa ees kuvitella. ehkä olet silti oikeassa.
- kaamasen tiellä
Kyse on lähinnä siitä, että eineksiä ja muuta roskaruokaa syövät ovat joutuneet tietämättään syömään hevosen lihaa. On vähän eri asia mennä kauppaan ja ostaa hevospaisti tai -makkaraa tietoisesti, kuin joutua syömään sitä naudanlihaksi naamioituna. Menee luottamus elintarviketeollisuuteen.
Suomessa ruoka on aivan sikakallista muutenkin, joten saadakseen rahalle vastinetta, pitää ruuan sisällöstä saada luotettavaa tietoa.
Se, pitääkö joku hevosenlihasta, on makuasia. Luultavasti jokainen ruokaa ostava haluaa kumminkin tietää, mitä syö.- kaamasen tiellä
Ratikkakuski kirjoitti:
Niinhän MMM:n kansliapäällikkökin eilen sanoi A-studiossa.
Eipä tullu A-studioo katseltua ja muutenkin tämä hevosenlihan piilottelu-jupakka on on toisaalta niin surkuhupaisaa monestakin syystä.
Ensinnä siksi, että elintarviketeollisuudessahan on aina kyse rahasta, eli voiton maksimoinnista. Ovat saaneet hevosenlihaa halvalla tai ilmaiseksi? Tyhmyyksissään ja ahneuksissaan yrittävät vanhanaikaista, eli jättävät kertomatta asiakkaalle tuotteen sisällöstä oleellisen.
Toiseksi se, että mikä helvetti saa ihmiset ostamaan näitä eineksiä ylipäätään, kun kunnollistakin ruokaa on saatavilla? Kaiken maailman kummallisia patukoita ja palleroita syötetään jopa lapsille kouluissa ja sitten ihmetellään, miksi ne voi huonosti. kaamasen tiellä kirjoitti:
Eipä tullu A-studioo katseltua ja muutenkin tämä hevosenlihan piilottelu-jupakka on on toisaalta niin surkuhupaisaa monestakin syystä.
Ensinnä siksi, että elintarviketeollisuudessahan on aina kyse rahasta, eli voiton maksimoinnista. Ovat saaneet hevosenlihaa halvalla tai ilmaiseksi? Tyhmyyksissään ja ahneuksissaan yrittävät vanhanaikaista, eli jättävät kertomatta asiakkaalle tuotteen sisällöstä oleellisen.
Toiseksi se, että mikä helvetti saa ihmiset ostamaan näitä eineksiä ylipäätään, kun kunnollistakin ruokaa on saatavilla? Kaiken maailman kummallisia patukoita ja palleroita syötetään jopa lapsille kouluissa ja sitten ihmetellään, miksi ne voi huonosti.Olisiko kyse uusavuttomuudesta, laiskuudesta, välinpitämättömyydestä ja kiireestä?
- kaamasen tiellä
Ratikkakuski kirjoitti:
Olisiko kyse uusavuttomuudesta, laiskuudesta, välinpitämättömyydestä ja kiireestä?
Jos noista mainitsemistasi olis kyse, niin miksi moinen hehkutus eväistä?
Kiire on syistä hauskin, koska unissa esim voi valmistaa oikeaa ruokaa viikon tarpeet pienelle perheelle kerralla ja pakastaa ateriat. Mutta saahan rahoilleen vastinetta näistäkin sitäsuntätä-aterioista keuhkoamalla.
Ymmärrettävästi koko ongelma koskee ruuhkasuomen väestöä, joilla on tietenkin kaiken muun äksonin lisäksi koko ajan se kiire..
- lifemocker
mistä sitä hevosta oikein saa? eihän sitä taida olla meetvurstissakaan!
söisin kylläAinakin minun lähimarketistanikin saa kylmäsavuhevosta. Oikein hyvää eikä edes kovin kallista. Kauppahalleista saa varmaan tuorettakin lihaa.
- Hullu ukko
En inhimillistä hevosta millään tavoin joten voin syödäkin sitä toisin kuin koiraa. Eikös meetwurstissa ole hevosenlihaa käytetty maailman sivu.
- ok, ymmärretty
No mut hei, HÄRÄN lihakin on lehmää.
Ok, ymmärrän että paketissa pitää olla sitä mitä lukee. Kuka tunnustaa lukeneensa mitä Finduksen pakasteaterian tuoteselosteessa todella lukee?
Findus on perinteisesti laatumerkki. Ja niillä on erittäin hyvät pakastevihannekset, pakastepullat....kaikki. Kyllä luotan jatkossakin.
Mitä te luulette HK:n sinisen sisältävän tai lauantaimakkaran? Miesten suursuosikit :)) Kaljakeissin terveellisyys jatkuvalla käytöllä?
Ei ollut tarkoitus vähätellä. Seuraan tilannetta.
Luetteko te elintarvikkeiden tuoteselosteita?- joo´o
Voi olla etten ymmärtänyt pointtia, koska en syö punaista lihaa.
Voisin loukkaantua yhtä paljon jos esim kalaleikkeet eivät olisikaan kalaa vaan....
Tai jos linnunliha ei olisikaan lintua vaan.....
Tai jos tomaatit olisikin lateksigeenillä muunneltuja, eli allergisoivia, eli toisille syötäväksi kelpaamattomia.
miksi pitää ihmisen lukea ketjun kaikki tekstit loppuun asti; vasta menin ostaan grillitassuja jotka on ainoat kalan ja kanan lisäksi joita voi jopa syödä mutta tekeekö enää mieli, eipä voi väittää...
bravo.bravi kirjoitti:
Ei hevosella oikeesti ole tassuja :>
tuo oli lieventävä asianhaara, pointsit siitä :D mutta silti.. ihan hirveä lihanhimo ja tuollaista/tällaista tulee lukemaan, onpa kiva, kalliisti saa maksaa jostain kuudesta lihakappaleesta mutta jossa ei kuitenkaan oo sitä mitä pitäis olla, jos nyt siis onkaan ees.. no ok, heitän roskiin nuo lihat ja saan syödä sinut siitä hyvästä :>
LaRito kirjoitti:
tuo oli lieventävä asianhaara, pointsit siitä :D mutta silti.. ihan hirveä lihanhimo ja tuollaista/tällaista tulee lukemaan, onpa kiva, kalliisti saa maksaa jostain kuudesta lihakappaleesta mutta jossa ei kuitenkaan oo sitä mitä pitäis olla, jos nyt siis onkaan ees.. no ok, heitän roskiin nuo lihat ja saan syödä sinut siitä hyvästä :>
Saarioisten tassut on äitien tekemää siankamarabulkkia, joten an men vaa :P Aika riskin otat muuten, tiä millanen orhi tässä on kyseessä ja taas olisit saman ongelman äärellä :D
bravo.bravi kirjoitti:
Saarioisten tassut on äitien tekemää siankamarabulkkia, joten an men vaa :P Aika riskin otat muuten, tiä millanen orhi tässä on kyseessä ja taas olisit saman ongelman äärellä :D
no niinpäs näytti saarioista olevan.. mutta jos tässä nyt ihan faktat hyväksytään eikä ruveta neiteileen niin kaikessa syömässämmehän vois olla mitä tahansa, yököttää vaan ku rupes nyt tarkemmin miettiin.. ja jos aattelee vaikka tyyliin jonku karvakäsien pitseriaaki, sieltäkihän on löytyny vaikka ja mitä.
kyllä minä uskon luottavani ennemmin sun makuusi mitä niitten toisten orhien ;)LaRito kirjoitti:
no niinpäs näytti saarioista olevan.. mutta jos tässä nyt ihan faktat hyväksytään eikä ruveta neiteileen niin kaikessa syömässämmehän vois olla mitä tahansa, yököttää vaan ku rupes nyt tarkemmin miettiin.. ja jos aattelee vaikka tyyliin jonku karvakäsien pitseriaaki, sieltäkihän on löytyny vaikka ja mitä.
kyllä minä uskon luottavani ennemmin sun makuusi mitä niitten toisten orhien ;)Joo, missä tahansa voi olla mitä vaan. Isoin riski on saada jotain tuoreesta ja helposti pilaantuvasta ja sitähän esmes pitserioiden salaatinkastikkeet on. Kypsänä riski on paljon pienempi. Että käristä ne tassut huolella pannulla ja vetele napaan..
Voin koittaa lisätä vihannesten ja hedelmien määrää ruokavaliossa notta makuelämyksesi olis mahdollismman täydellinen. Toiveita saa esittää =)bravo.bravi kirjoitti:
Joo, missä tahansa voi olla mitä vaan. Isoin riski on saada jotain tuoreesta ja helposti pilaantuvasta ja sitähän esmes pitserioiden salaatinkastikkeet on. Kypsänä riski on paljon pienempi. Että käristä ne tassut huolella pannulla ja vetele napaan..
Voin koittaa lisätä vihannesten ja hedelmien määrää ruokavaliossa notta makuelämyksesi olis mahdollismman täydellinen. Toiveita saa esittää =)no onneksi tässä ei oo viikkoonkaan syöny muuta kuin nuudelia ja vettä.. enpä tulis kyllä siitä puheenollen kalliiksi vaimoksi ainakaan kellekkään :D ja kyllähän ne tassut käristää yleensäkin ihan mustiksi mutta silti yököttää.. mutta seki "vika" on vaan oman pään sisällä.. syötkö muuten itse kuinka usein niitä mutulan pitsoja, en muista ees kysyneeni?
miten luin jostain että jos lisää justiin noita vihanneksia ja hedelmiä (vai oliko se pähkinöitä?) niin se lisää kyvykkyyttä saaha lapsia? :D mutta joo lisää vaan, vilin naureskelujen takia ehkä hieman myös sitä pähkinää.. ja banaania, melonia, paprikaa, omenaa, päärynää.. :DLaRito kirjoitti:
no onneksi tässä ei oo viikkoonkaan syöny muuta kuin nuudelia ja vettä.. enpä tulis kyllä siitä puheenollen kalliiksi vaimoksi ainakaan kellekkään :D ja kyllähän ne tassut käristää yleensäkin ihan mustiksi mutta silti yököttää.. mutta seki "vika" on vaan oman pään sisällä.. syötkö muuten itse kuinka usein niitä mutulan pitsoja, en muista ees kysyneeni?
miten luin jostain että jos lisää justiin noita vihanneksia ja hedelmiä (vai oliko se pähkinöitä?) niin se lisää kyvykkyyttä saaha lapsia? :D mutta joo lisää vaan, vilin naureskelujen takia ehkä hieman myös sitä pähkinää.. ja banaania, melonia, paprikaa, omenaa, päärynää.. :DAika askeettista on nuudelit ja vesi. Tota menoa tulee puutostiloja, joihin ei mieskään auta :O) Ei halpa rouva kauaa lämmitä, jos se on kovin aliraviduh. Täällä Suomen siipipääkaupungissa tulee syötyä siipiä aika usein jos on crap food-aika. Kaikki kyllä menee alas, ei sen puoleeen.
Ananas kuulemma vaikuttaa positiivisesti naisen makuun, ootko kuullut? ;p Kaikkia laitetaan kauppalistalle paitsi pähkinöitä, niille oon allerginen mut ylimääränen bamaami korvaa :)bravo.bravi kirjoitti:
Aika askeettista on nuudelit ja vesi. Tota menoa tulee puutostiloja, joihin ei mieskään auta :O) Ei halpa rouva kauaa lämmitä, jos se on kovin aliraviduh. Täällä Suomen siipipääkaupungissa tulee syötyä siipiä aika usein jos on crap food-aika. Kaikki kyllä menee alas, ei sen puoleeen.
Ananas kuulemma vaikuttaa positiivisesti naisen makuun, ootko kuullut? ;p Kaikkia laitetaan kauppalistalle paitsi pähkinöitä, niille oon allerginen mut ylimääränen bamaami korvaa :)pitää ilmoitella kun sinne taas tuun seuraavan kerran; mennään syömään.
ja ananas sitten.. kaikki vain mikä sulle myös, babe :P
Saatan pitääkin. Sianlihasta en pidä. Sanoko noi just uutisissa että suomeen tuodaan 2 milj. kiloa hevosen lihaa vuodessa?
Voiko purkki tonnikalaa syödä niin että ei tarvitse arpoa siitä.....onko se merihevosta vai pingviiniä?
Kysyy epätietoinen palstalainen ja jatkaa, voiko puujalalla lyödä Gunnaria?Ei missään nimessä. Jos asia vielä epäilyttää, lue "tonnikalavaimon" tilitys asiasta naapuripalstalta.
http://keskustelu.suomi24.fi/node/11279259
En ole syönyt kuin metwurstissa, olisi kiva maistaa pihvin muodossa.
Hevoset on parhaimmillaan kun ne tulee samassa järjestyksessä maaliin kun mun troikkalapussa lukee. Ykkös- ja kakkossuosikit ensin hylätty laukkojen takia.
- tamma 82
Kainosti kysyn: Syötkö sinä sen laukon?
- tamma 82
bravo.bravi kirjoitti:
Epätodennäköistä.
Mietin joskus, mitä ja miksi ihmisellä on pidäkkeitä.
Mikä tahansa liha on ruokaa ja silti meitä ihmisiä on kolkat täynnä. Sanovat, että karhuja ja susia on ihan liikaa. Miksi on? Hirvestyshullut ovat vieneet petojen ravinnon.
Pienissä kuviossa elävän ihmisen korskeus ei kuulu muualla, kuin täällä ja vastaavilla palstoilla. Tai sitten toisinpäin, kuten sinun kohdalla. tamma 82 kirjoitti:
Mietin joskus, mitä ja miksi ihmisellä on pidäkkeitä.
Mikä tahansa liha on ruokaa ja silti meitä ihmisiä on kolkat täynnä. Sanovat, että karhuja ja susia on ihan liikaa. Miksi on? Hirvestyshullut ovat vieneet petojen ravinnon.
Pienissä kuviossa elävän ihmisen korskeus ei kuulu muualla, kuin täällä ja vastaavilla palstoilla. Tai sitten toisinpäin, kuten sinun kohdalla.Jaah, yritin ymmärtää sanomaasi mutta epäonnistuin surkeasti.
- tamma 82
bravo.bravi kirjoitti:
Jaah, yritin ymmärtää sanomaasi mutta epäonnistuin surkeasti.
Ei ihme. Olet mies ja et siksi voikaan ymmärtää. Miehet näkevät maailman ja asiat putkesta..
tamma 82 kirjoitti:
Ei ihme. Olet mies ja et siksi voikaan ymmärtää. Miehet näkevät maailman ja asiat putkesta..
Valistusta kannattaa silti yrittää, ei koskaan tiedä jos putkessa olisi vaikka reikä ulkomaailmaan.
- tamma 82
bravo.bravi kirjoitti:
Valistusta kannattaa silti yrittää, ei koskaan tiedä jos putkessa olisi vaikka reikä ulkomaailmaan.
Pois musta valistus. Mut tään biisin myötä hyvää yötä.
http://www.youtube.com/watch?v=jPrC_B_rZD0
"Pidätkö hevosen lihasta? "
-Ihan ok. Ei mitään erityistä puolesta tai vastaan. Aika harvoin syön punaista lihaa..kalaa ja kanaa/kalkkunaa sen sijaan päivittäin..Kyllä mä hevosen lihasta muistaakseni pidän, vaikka en sitä ehdoin tahdoin yleensä ostakaan. Toisaalta se on kyllä tekopyhää, koska kuitenkin syön tehotuotettua nautaa ja sikaa (vaikkakin yritän vähentää) , mikä on huomattavasti pahempi juttu.Hevoset on kauniimpia ja sympaattisempia, viisaita eläimiä, mutta onko se reilua, että siksi syödään mielemmin ei-niin-söpöjä eläimiä, mitä kaiken lisäksi tehotuotetaan?
Jos kunnolla valitsisin mitä lihaa syön, valitsisin riistan, lampaan, poron ja kalan. Maitona joisin vuohen maitoa ja kananmunat hankkisin omilta kanoilta.
Mutta olen laiska ja lisäksi on noita syömisrajoitteita, esim. viljojen suhteen. Siksi esim. kasvisyöjäksi ryhtyminen olisi hankalaa.Yritän soveltaa, minkä omalta tunnoltani pystyn. Eineksiä välttelen, ihan jo maun takia. Lisäksi just siksi, että ei tiedä yhtään mitä mössöä silloin syö..- lal laa
Metukka on ihan jees, jos on kevyttä. :)
Kai sekin nykyään on jotain muuta, kuin heppaa. Tietoisesti en söisi/ ostaisi hevosenlihaa. En myöskään minkään riistaeläimen lihaa.
En pystyisi niitä maistamaan, enkä nielaisemaan.
Jo pelkkä ajatuskin nostaa palan kurkkuun.
Tökkii pahasti. :(Tätä en oikeasti ihan täysin tajua. Miksi riista saa palan kurkkuun eikä esim. sika tai lehmä? Riista kuitenkin kasvaa vapaana, elää hyvän elämän ja sen joku pyydystää, jos se ei kuole vanhuuteen. Ihminen (harvemmin) tai joku muu eläin sen siis nappaa, jos onnistuu. Kana, lehmä tai sika kasvaa yleensä keskitysleirimäisissä olosuhteissa ihmisen ruuaksi, sitä syötetään ja lihotetaan rehulla, se kärsii, että ihminen saisi "herkutella". Kuitenkin itse ainakin olen parasta lihaa saanut kun sukulainen/tuttava on metsästänyt esim. teertä tai metsoa ja valmistanut siitä hienon aterian. Ei ole pullamössöä eikä ihmistä varten kidutettua ja syötettyä lihaa..Metsästysreissu on vaatinut aikaa ja taitoa, kuten muillakin metsän elävillä. Ei ole sama kuin jos menee kaupan tiskille ja valitsee sika-naudan..
Ymmärrän tietysti että jos ei pidä jostain syystä riistan mausta, mutta noin eettisesti ajateltuna..yksinkertainen.blondi kirjoitti:
Tätä en oikeasti ihan täysin tajua. Miksi riista saa palan kurkkuun eikä esim. sika tai lehmä? Riista kuitenkin kasvaa vapaana, elää hyvän elämän ja sen joku pyydystää, jos se ei kuole vanhuuteen. Ihminen (harvemmin) tai joku muu eläin sen siis nappaa, jos onnistuu. Kana, lehmä tai sika kasvaa yleensä keskitysleirimäisissä olosuhteissa ihmisen ruuaksi, sitä syötetään ja lihotetaan rehulla, se kärsii, että ihminen saisi "herkutella". Kuitenkin itse ainakin olen parasta lihaa saanut kun sukulainen/tuttava on metsästänyt esim. teertä tai metsoa ja valmistanut siitä hienon aterian. Ei ole pullamössöä eikä ihmistä varten kidutettua ja syötettyä lihaa..Metsästysreissu on vaatinut aikaa ja taitoa, kuten muillakin metsän elävillä. Ei ole sama kuin jos menee kaupan tiskille ja valitsee sika-naudan..
Ymmärrän tietysti että jos ei pidä jostain syystä riistan mausta, mutta noin eettisesti ajateltuna..Tietysti tämä on makuasia, jokainen tavallaan. Itselleni ei ole koskaan maistunut ns. harvinaissemmat lihat, tai riistaeläimet.
Linnuista käy kana ja kalkkuna, muut saavat mun puolesta olla rauhassa.
Vielä voisin lisätä epämmiellyttävien makujen listalle kaikki sisäelimet ja oudot, eksoottiset äyriäiset ja merenantimet.
Tuosta sika-naudasta (jauhelihasta) sanotaan, että se on roskalihojen hautausmaa. Tiedä sitten...
Jos tarvitsee jauhelihaa, suosittelen paistia. Hieman kalliimpaa, mutta selvästi parempaa.
Metsästysreissut on itselleni hyvin vieraita, en ole koskaan ollut sellaisessa mukana. En ota kantaa, miten siellä pitäisi toimia ja minkälaisia taitoja siellä tarvitaan. Ei ole kokemusta.
Uteliaisuudesta kysyn, miten valmistat esim. metsoa ja teertä? Tarkastatko lihan ensin, ettei siinä ole sairauksia ja bakteereja?
Voihan niitä tietysti olla kaupan lihoissakin. Ei koskaan voi oll liian varma puhtaudesta..- yb off..
tosi..typy kirjoitti:
Tietysti tämä on makuasia, jokainen tavallaan. Itselleni ei ole koskaan maistunut ns. harvinaissemmat lihat, tai riistaeläimet.
Linnuista käy kana ja kalkkuna, muut saavat mun puolesta olla rauhassa.
Vielä voisin lisätä epämmiellyttävien makujen listalle kaikki sisäelimet ja oudot, eksoottiset äyriäiset ja merenantimet.
Tuosta sika-naudasta (jauhelihasta) sanotaan, että se on roskalihojen hautausmaa. Tiedä sitten...
Jos tarvitsee jauhelihaa, suosittelen paistia. Hieman kalliimpaa, mutta selvästi parempaa.
Metsästysreissut on itselleni hyvin vieraita, en ole koskaan ollut sellaisessa mukana. En ota kantaa, miten siellä pitäisi toimia ja minkälaisia taitoja siellä tarvitaan. Ei ole kokemusta.
Uteliaisuudesta kysyn, miten valmistat esim. metsoa ja teertä? Tarkastatko lihan ensin, ettei siinä ole sairauksia ja bakteereja?
Voihan niitä tietysti olla kaupan lihoissakin. Ei koskaan voi oll liian varma puhtaudesta..En ole valmistanut itse metsoa tai teertä. Vaan tosiaan saanut esim. miehen veljen luona. Tyyliin kermakastkkeessa.. Uskomattoman hyvää :P Itse olen ostanut tai saanut mm. poroa ja valmistanut kumppanin kalastamaa kalaa. Kyllä kypsentäessä bakteerit kuolee, enemmän olen itse huolestunut hullun lehmän taudeista ym. ihmisten eläimille aiheuttamista jutuista. En ole koskaan kuullut, että joku olisi sairastunut riistasta. Näen itse riistan ja ei jalostetun kalan puhtaana, muut hieman epäilyttävänä. Kalatiskilläkin paikallinen " K-kaupan väiski" sanoo, että kirjolohesta voi löytyä matoja, merilohesta ei.
Nautasian mainitsin, koska se on mielestäni kamalinta mössöä.. - kyllä näin on!
yb off.. kirjoitti:
En ole valmistanut itse metsoa tai teertä. Vaan tosiaan saanut esim. miehen veljen luona. Tyyliin kermakastkkeessa.. Uskomattoman hyvää :P Itse olen ostanut tai saanut mm. poroa ja valmistanut kumppanin kalastamaa kalaa. Kyllä kypsentäessä bakteerit kuolee, enemmän olen itse huolestunut hullun lehmän taudeista ym. ihmisten eläimille aiheuttamista jutuista. En ole koskaan kuullut, että joku olisi sairastunut riistasta. Näen itse riistan ja ei jalostetun kalan puhtaana, muut hieman epäilyttävänä. Kalatiskilläkin paikallinen " K-kaupan väiski" sanoo, että kirjolohesta voi löytyä matoja, merilohesta ei.
Nautasian mainitsin, koska se on mielestäni kamalinta mössöä..Näin on. Puhdas ruoka on sekä eettisesti sekä terveydellisesti sekä maun puolesta parasta. Outoa olisi, jos toisin olisi :-) Osa ihmisistä omaa sentään vielä maun sekä suussaan, että elämän tavassaan.
- HEHE::
kyllä näin on! kirjoitti:
Näin on. Puhdas ruoka on sekä eettisesti sekä terveydellisesti sekä maun puolesta parasta. Outoa olisi, jos toisin olisi :-) Osa ihmisistä omaa sentään vielä maun sekä suussaan, että elämän tavassaan.
pst. Tosi..typy on pikkusievä kaupunkilaismies, joka vieroksuu kaikkea outoa ja rakastaa eineksiä ;-)
- lal laa
HEHE:: kirjoitti:
pst. Tosi..typy on pikkusievä kaupunkilaismies, joka vieroksuu kaikkea outoa ja rakastaa eineksiä ;-)
Sä olet sitten wannabe prinsessa jonka intohimo on arvotella muita, jotka poikkee sun ajatusmaailmastas liika radikaalisti? Tumpelo.
- kyllä kiitos heppaa.
Hevosenliha on puhtaampaa kuin sianliha! siat syövät omia jätöksiään hevonen ei.
- scale_
Ihan sama. Eläin se on siinä missä toinenkin. Välillä tuntuu, että tuossa vouhkaamisessa on unohdettu, että pointti ei ole siinä, että on syöty heppaa. Pointti on siinä, että naudanlihana on myyty heppaa ja se on petos. Kuka muuten takaa, että kyseinen koni ei sisällä vaikka mitä lääkejäämiä/tauteja.
Toinen juttu on taas se, että jos ihmisille voidaan syöttää heidän tietämättään heppaa, niin mitä kaikkea muuta uusavuttomat einespöperön puputtajat tietämättään syövät?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2082545
Törkeä eläinsuojelurikos Sonkajärvellä
Pohjois-Savossa Sonkajärvellä noin 40 kissaa ja reilut 10 koiraa on jouduttu lopettamaan kaltoinkohtelun vuoksi, kertoo401684Jotkut ihmiset pelkäävät syöpää sairastavaa
On hauskaa, kun kertoo jollekin, että "minulla on syöpä". Jotkut käyttäytyvät kuin se olisi tarttuva tauti. Eivät uskall1431315Lavrov suivaantui Stubbille perustellusti.
Lavrov perusteli suivaantumistaan tosiasioilla Suomen tarinasta sotiemme jälkeen, tutkija Tynkkynen ja pankkihenkilö Sol2971141Sukupuolia on vain kaksi- kohukassista tuli kova tuomio perheenisälle oikeudessa.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d4db0d9-4dda-4ba6-a699-25d725683ad6 Miten näin normaalista kassissa olevasta tekstis3151098Kääminsä polttanut taksi suomussalmella
Vieläkö sillä hermonsa menettäneellä hulluja ylinopeuksia ajavalla asiakkaansa haukkuvalla( jos ajat paska kyydin hänen231053Se ei ihan oikeasti vaatisi kuin yhden
Tekstiviestin... Jos rakastat minua vielä toivoisin että laittaisit minulle viestiä. Rakastatko? Oletko oikeasti niin pe571043- 55946
Eronnut Janni Hussi palaa julkisuuteen - Aloittaa uudessa työssä, joka on aivan uusi pesti Suomessa
Janni Hussi on saanut viime aikoina kohujulkisuutta, kun hänen ja Joel Harkimon avioliitto päättyi eroon kesällä 2025. H12865Jorma Uotinen avaa sanaisen arkkunsa TTK-miesparista ja koko uudistuksesta: "Sehän on..."
Tanssii Tähtien Kanssa -parketilla nähdään ensimmäistä kertaa Suomessa tanssiparina miespari kauden alusta asti. Mikko S21843