Laskeeko ärsytyskynnys iän myötä?

tik-tak, tak-tik

Mielestäni - kyllä. Muista ikäisistään huomaa, että paljoa ei siedetä ärsyyntymättä.
Omalla kohdalla sama.

84

872

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mnaah

      Saattaa olla, että vanhemmiten on riisunut itsestään paljon turhuuksia, niin käytännössä kuin keskustellessaan. Silloin ei anna aikaa kuunnella omasta mielestään selkiytymätöntä selostusta.
      Varsinkaan kun ei halua tuhlata aikaansa sellaiseen, joka ei anna mitään uutta, tai oma mielipide on toinen.

      Eräs seikka saattaa olla ärsyyntyneellä, että ns. henkinen kipukynnys on ylitetty. On jo saanut takkiinsa niin monesti, ehkä syyttäkin on elämän murjoma, että on varautunut ja epäluuloinen. Tiedä häntä....

    • Krääsä, lelut, romut

      lisääntyvät ympäristössämme koko ajan, kaatopaikat kasvavat aina vain suuremmiksi, leluja, pelejä, matkapuhelimia, tietokoneita, pesukoneita, sähköhelloja , mikroaaltouuneja, pölynimureita, autoja, tratoreita ym maatalouskoneita...

      Tehtaiden pomojen tilit ovat mittaamattoman suuret, bonukset ja optiot ja rahojen vienti verotuksen ulottumattomiin...

      Romu täyttää maailman. Luonnonvarat hupenevat.

      Tehtaat tekevät 3-vuorossa uutta romua...

      Pääministeri puhuu bkt:n kasvusta, kasvua on saatava lisää, jotta hyvinvointipalvelut saadaan taattua!

      Vientiä on saatava lisää! Meidän on annettava miljardeja Etelä-Eurooppaan EU:n kautta, jotta niillä olisi rahaa ostaa meiltä tehtaidemme tuotteita.

      Luonnonvarat kaivetaan maasta, öljy palaa miljardeissa autoissa nousten saasteena ylöspäin, auton romut, lentokoneiden romut täyttävät romuttamot---

      Uusia autoja kaupataan, mainokset putoavat miljardeista postiluukuista...

      Tavara kodeissa lisääntyy, kaikki hyllyt ovat täynnä kauniita maljakoita, elämä kuluu niiden kirkastamisessa, seinät ovat täynnä taidetta ja "taidetta" , vaatekomerokin alkaa hiljattaisen UFF:iin tyhjäämisen jäljiltä olla täynnä...

      Maalla autotallitkin pullistelevat tavaraa...

      Kestävästä kehityksestä puhuttaessa tulee mieleen, että kaikki tehtaat, jotka valmistavat erilaisia muovikuppeja taikka kosmetiikkaa tai leluja, tulisi lopettaa ja purkaa.

    • Krääsä, lelut, romut

      tuli kyllä väärän otsikon alle, sillä ongelman olen tiedostanut jo vuosikymmeniä sitten.
      No ehkä imurointi ja pölyjen pyyhkiminen koriste-esineistä on hiukan ajan myötä alkanut enemmämkin tuntua hyvän elämän haaskaukselta, samoin joidenkin hopeaesineiden puhdistus ennen juhlia. Tulee tunne, että elämmekö unessa, joissain vanhoissa uskomuksissa. Teenkö vain kuin äitini, isäni tai anoppini, appeni. Ajattelenko itse?

      • Kengät unohtuivat

        niitä on kärrätty kaatopaikoille mahtavia määriä, noita näyteikkunassa näkyviä 11-centtisiä, ja kaikenlaisia virityksiä .

        Lady Gaga ei kävele enää sellaisilla, kun polvet ja lonkat repesivät.

        Entäs kirjojen paljous!
        Nautitko muuttaessasi kirjojesi runsaudesta?

        Se oli raskasta varmaan kantajille, mutta oli se kirjojen pakkaaminenkin. Niistä alotin.


      • Niin, ja...
        Kengät unohtuivat kirjoitti:

        niitä on kärrätty kaatopaikoille mahtavia määriä, noita näyteikkunassa näkyviä 11-centtisiä, ja kaikenlaisia virityksiä .

        Lady Gaga ei kävele enää sellaisilla, kun polvet ja lonkat repesivät.

        Entäs kirjojen paljous!
        Nautitko muuttaessasi kirjojesi runsaudesta?

        Se oli raskasta varmaan kantajille, mutta oli se kirjojen pakkaaminenkin. Niistä alotin.

        Kenkätehtailijat kehittelevät uusia ideoita ja muoteja ja malleja koko ajan lisääkin vielä...

        Ihmisen jalka on kuitenkin muuttumaton.

        Paitsi tietenkin sitten kun se vääristyy kengissä.


      • Niin, ja... kirjoitti:

        Kenkätehtailijat kehittelevät uusia ideoita ja muoteja ja malleja koko ajan lisääkin vielä...

        Ihmisen jalka on kuitenkin muuttumaton.

        Paitsi tietenkin sitten kun se vääristyy kengissä.

        Helsingin Itäkeskuksen K kenkä kaupaasta sain nahka avokkaat.50%ale Mutta kengillä ei saanut kävellä ollenkaan ruuvit painoi taltoja.K kauppa ei annut rahaa takaisin enkä vaihtokenkijä.Suutari ei pystyynyt korjaa.Alkuhinta oli 69.euroja.Olen eestiläinen,andeksi jos on virheitä kirjoutuksissä.


      • sitroen.
        deana.l kirjoitti:

        Helsingin Itäkeskuksen K kenkä kaupaasta sain nahka avokkaat.50%ale Mutta kengillä ei saanut kävellä ollenkaan ruuvit painoi taltoja.K kauppa ei annut rahaa takaisin enkä vaihtokenkijä.Suutari ei pystyynyt korjaa.Alkuhinta oli 69.euroja.Olen eestiläinen,andeksi jos on virheitä kirjoutuksissä.

        Ainakin suolaisen teollisuuden tuotteet tehdään tahallaan mahdollisimman huonoja. En tiedä mikä on se perimmäinen tarkoitus tällä touhulla.
        Oma kokemus sanoo, ettei tavarasta liian hyvää tule vaikka sen yrittäisi tehdä niin hyvän kuin suinkin mahdollista. Eikä kauppa sen takia tyrehdy.
        Suomalaisia kenkiä varsinkaan en enää ikinä osta. Kaikki viimeisen 50 vuoden aikana ostamani ovat olleet kelvotonta laatua. Samaa ulkomaalaista roskaa saa paljon halvemmalla; samalla hinnalla joskus kunnollistakin, ulkomailla tehtyä.
        Samasta syystä raakaan ostoslistaltani pois myös kiinalaiset, italialaiset ja tanskalaiset tuotteet jos muita vaihtoehtoja löytyy. Ne on järjestään olleet susia jo syntyessään.


    • suetsin sulevi kiino

      Siihenkin tottuu,joku sais vanhuste huuhollissa potkimassa,edes käytävät auki.

      Niin on intouduttu keräämään maallista mammonaa,jossa turvallista vikistä ja valittaa... Lapseksi olemme jälleen tulleet ai-voi-aaaa

    • jjoutava

      Onko järkeä älypuhelimessa, niitä pakotetaan nyt ostamaan ja laskutetaan siitä nettikäytöstä erikseen. Pappa saadaan innostumaan aivan tyhjästä ja MaKsamAAAn.

      • On erittäin hyviä.Olin Elisa Studiossa ilmaisessa koulussa .Nopeasti oppi käyttämään.Maksan 14,40 kk.Samsung Galaxi tab.2 on hyvää,


    • Joo, kyllä ärsyttää

      Äsken rähjäsin yhden firman laskutukseen, kun ne karhuaa laskua, jonka piti mennä E-laskutuksen kautta. mutta lasku ei mennytkään.
      Vika on kuulemma minun tai pankin, ei heidän.

    • Kyllä on meille tuputettu sitä tai tätä siinä määrin, että olen harkinnut laittaa ovelle ilmoituksen: Meillä on, ja mitä meillä ei ole, sitä ei tarvita.
      En kuitenkaan ole vielä sitä kylttiä tekstannut, kun toisaalta
      on vietävän hauskaa silmät pyöreinä ihmetellä tyrkyllä olevasta älypuhelimesta, että voikos sillä myös soittaa, vastaanottaa puheluja ja saada ja lähettää tekstiviestejä.
      Pari-kolme kertaa vuodessa tulee pölynimurikauppias, mutta
      valitettavasti en muista minne olen laittanut suurennuslasin,
      jos herra lukisi ääneen, mitä siinä pienessä kortissa seisoo.

      Toisaalta on kai sopimatonta pelleillä, kun toinen tekee työtään, mutta arka "kiitos ei" ei tällaiselta mummolta riitä.

      Oikeastaan pinna ei pala, vaikka kaikenlaisia kaupustelijoita poikkeaakin muutaman kerran kuukaudessa. Harvemmin
      jopa puhelinmyyjätkin hermostuttavat.
      Oikein rupesin pohtimaan, olenko tullut kireämmäksi vanhemmiten. Mielestäni asia on päinvastoin. Olen omaksunut äitini vanhoilla päivillään käyttämän sanonnan "maailmaahan tämä vain on".

      Olisihan noita yhteiskunnallisia aiheita, joista voisi ja kai pitäisikin suuttua, mutta toisaalta sekin on kuin päätään tiiliseinään löisi.

    • lie totta

      Kehon "muisti" lienee totta

      vaikkei pää ja aivotoiminnot ihan kaikkea muistaiskaan ja osais nimetä asioita.

      Ystävälläni on semmoinen vaiva että sormenpäät aukeavat haavoille jos pesee
      paljain käsin perunoita.
      Itselläni vaatteisiin sisäpuolelle ommellut tuotemerkit aiheuttavat tuskallisen kutinan,
      samoin kuin keinokuitulangoilla ommellut vaatteiden saumat.
      Aikoinaan kun tyttäreni oli pieni vauva, jokin vaippamerkki sai ihon rikki koko vaippa-alueelta, ja olin syvästi onneton kun sain moitteita hygienian laiminlyönneistä.

      Talvella kylmyys ja kirkkaus saa joskus nenän ja silmät vuotamaan ylettömästi
      vaikkei olisikaan mitään akuuttia infektiota päällä.
      Joku epärytmisyys rasittaa, joskus tulee mieleen että kaikkein parasta ihmiselle
      olisi kun painuisi jonnekin oikein kauas korpeen, ei rasittaisi mitkään hälyäänet ja
      sähköinen sirinä ympäristössä tai kehossa.

    • Minusta ei.
      Olen varmaankin tullut mukavuudenhaluiseksi, mutta en kimpaannu vähästä.
      Olen vuosien varrella oppinut ajattelemaan, onko asia kiihtymisen väärtti vai ei.
      Ei se tarkoita, että antaisin jonkun hyppiä nenälleni tuosta vaan. Osaan kyllä pitää puoleni, vaikka en saakaan sydämen tykytystä.

      En ole aiva varma, onko sekään hyväksi, sillä saan tosi raivarin, jos joudun yllätetyksi, enkä ehdi valita, kimpaannunko vai ei. Silloin onkin oksat pois ranskanpullasta.

      • MYLLYkirjeellä voit

        yllättää itsesi lukemalla Taloussanomista Olli Rehnin myllykirjeen EUn valtiovarainministereille:

        "Olli Rehnin "paimenkirje" paljastui – "Mitä pitäisi ajatella?"


    • oppia ikä kaikki....

      Huomaan sen, että ärsyynnyn lasten metelistä ja tohinasta, joskus ylenpalttisesti.
      Oli kyseessä lastenlapset tai vieraat mukulat.

      Nyt ymmärrän sen, kun käytiin semmosen 60-70 vuotiaan vanhanpojan, sukulaismiehen, vieraana joskus, kun omat lapset olivat pieniä, niin hän hermostui herkästi lasten leikkeihin ja ihmettelin sitä. En ihmettele enää, olen nyt itse lähes samanlainen mummi.

    • .......

      Perusluonne korostuu vanhuuttaan.

      • oppia ikä kaikki....

        Näin tuo on. En pidä itseäni kuitenkaan hyvin äksynä luonteena. En vaan jaksa lasten hälinää, enkä oikein muutakaan hälinää ja äänekkyyttä näillä kymmenillä.


    • Vaimo mäjäytti

      minua märällä rätillä korville.

      Aluksi luulin, että hän oli vihainen, mutta sitten tajusin, että sehän oli hänen nykyinen rakkaudenosoituksensa.

      • iisisti!!!!

    • Makriina Ärsy

      Ärtymyskynnykseni ylittyi tänään totaalisesti, kun sain erinomaiselta ja ensiluokkaiselta liittymän tarjoajalta laskun. Oli kaupannut minulle 1½ viikkoa sitten uuden erinomaisen lisän ihan vain hintaan pari euroa kuussa ja niii-in paljon paremman yhteyden ja luotettavuuuden. Laite on yhä postissa, eilen siitä tuli lappu kotiin, mutta saman tien tuli lasku, jossa ko. ihana laite oli jo laskutettu, 6 euroa/kk ja laitteen käyttö 4 e, siis helmikuulta. Elikkäs siis 10 e lisää laskuun.
      Kiihtymiskynnykseni totisesti ylittyi, ja kun vielä jouduin jonottamaan niin kauan asiakaspalveluun, etten yhdellä puhelulla edes ehtinyt hoitaa asiaa, kun oli lähdettävä tapaamiseen, niin kamfeeritippoja olisi pitänyt sokeripalassa ottaa, jos vain olisi ollut.

      Olen ollut aina ystävällinen puhelinmyyjille, koska työtäänhän he tekevät. Mutta ystävällisyyteni vuoksi en rupea maksamaan 120 e per vuosi. Raja kulkee siinä.
      Laajakaistani ja muut yhteyteni pelaavat ihan hyvin näillä vanhoillakin tavoilla, ja jos rupeavat takkuamaan, niin voin sitten ostaa nopeutta lisää.

      Isot yritykset voisivat myös ihan oikeasti miettiä, kannattaako todellakin pitää niin vähän ihmisiä työssä, että asiakas joutuu odottamaan lähes puoli tuntia yksinkertaisenkin asian vuoksi. Ärtymyskynnys ylittyy todella, kun musiikkinauha korvaan alkaa soida jo kolmatta kierrosta.

      Huippua oli sekin, että aamupäivällä puhelimeen vihdoin joutanut vastaaja sanoi, että hän hoitaa vain laskutusasioita ja sopimusasioista vastaavat asiantuntijat erikseen. Minun olisi pitänyt jäädä jonottamaan vielä asiantuntijallekin, mutta aika ei siihen riittänyt. Toisen puhelun aikana ymmärsin pyytää yhdistämään "asiantuntijalle" oitis, enkä ruvennut laskuttajaa vaivaamaan enää.
      20 min. silti meni jonotukseen.

      • Jokin kynnys on

        ylittynyt minullakin puhelimessa odottelun suhteen.
        Se "musiikki" ei ole musiikkia, ja odottavan aika on pitkä.


      • Jokin kynnys on kirjoitti:

        ylittynyt minullakin puhelimessa odottelun suhteen.
        Se "musiikki" ei ole musiikkia, ja odottavan aika on pitkä.

        Tottakai ärsyyntymiskynnys on madaltunut, jopa elämää rajoittavasti. Otetaan vaikka nämä Ylen alueradiolähetykset. Ennen kuuntelin niitä. Nyt päre palaa niiden musiikkikappaleiden soittamisista. Vaihdoinkin Puhe-kanavalle tai Ykköseen.
        Toinen juttu nää pääsarjan kiekkomatsit, ei niitä enää jaksa.
        Kurjinta ehkä että hyväksyn ärtsykynnyksen madaltumisen. En vaan enää ole kiinnostunut niin monista asioista kuin aikaisemmin. Oikeastaan 75v ikä antaa tähän muutokseen tavallaan oikeutusta.


      • capt.cöpenick kirjoitti:

        Tottakai ärsyyntymiskynnys on madaltunut, jopa elämää rajoittavasti. Otetaan vaikka nämä Ylen alueradiolähetykset. Ennen kuuntelin niitä. Nyt päre palaa niiden musiikkikappaleiden soittamisista. Vaihdoinkin Puhe-kanavalle tai Ykköseen.
        Toinen juttu nää pääsarjan kiekkomatsit, ei niitä enää jaksa.
        Kurjinta ehkä että hyväksyn ärtsykynnyksen madaltumisen. En vaan enää ole kiinnostunut niin monista asioista kuin aikaisemmin. Oikeastaan 75v ikä antaa tähän muutokseen tavallaan oikeutusta.

        Toi on kyllä totta, mutta hermostuin alituisiin musiikkikappaleisiin jo vuosia sitten. En juuri koskaan avaa radiota. Se ei minun kohdallani ollut ikäkysymys.
        Keskittymiskykyni ei vain riittänyt siihen, että piti kuunnella musiikkikappale kesken keskustelun. Huomasin usein, etten ollut kuullut ohjelman loppua. Joko olin ajatuksissani sulkenut koko toosan tai sitten lähetenyt muualle musiikin saattelemana.


      • joutavoinen
        Makriina kirjoitti:

        Toi on kyllä totta, mutta hermostuin alituisiin musiikkikappaleisiin jo vuosia sitten. En juuri koskaan avaa radiota. Se ei minun kohdallani ollut ikäkysymys.
        Keskittymiskykyni ei vain riittänyt siihen, että piti kuunnella musiikkikappale kesken keskustelun. Huomasin usein, etten ollut kuullut ohjelman loppua. Joko olin ajatuksissani sulkenut koko toosan tai sitten lähetenyt muualle musiikin saattelemana.

        Lohdullista, en olekaan joku ainoa joka ei halua musaa tai muutakaan hälyä taustalle. Maalla kesällä on eri asia kun radio on saunan terassilla niin käyn siellä levähtämässä ja musiikki ei siellä ärsytä Radio Suomi - Lahti siellä kuuluu.


    • cfgjdhj

      Kaikenlaista pientä ja suurempaa kolotusta ja kremppaa. Totta hitossa se
      vaikuttaa pinnan kestävyyteen.

    • Makriina ek

      Hyvä kuva Suomi24:n puolelta tälle otsakkeelle. Mistä noin tiukkailmeinen malli onkain löytynyt. :)

    • kukkanenkinnnn

      Ostoskeskuksissa tillittävä taustamusiikki ärsyttää!

      Muuten olen aika kärsivällinen.
      Vaikka joskus meinaakin ärsyttää kiukuttelevat
      ipanat bussissa,niin muistan, miksi lapset ovat olemassa. Eivät he kiukuttele ilkeyttään,ainakaan alle kaksivuotiaina...

      Miksi kenelläkään on oikeutta kiukutella vain siksi,että kolottaa tai ei ole saanut tai bussikuskin naama oli norsun*******?

      Ei ole oikeutta! Pitää ymmärtää se, että muiden vika ei ole omat kivut. Tai omat elämän pettymykset.
      Ymmärtää se, että on olemassa hyvät käytöstavat, vaikka ärsytyskynnys olisi mikä tahansa.
      Se asia ei ole iästä kiinni.

      Muille avoimesti ärtymystään osoittava ihminen,iästä riippumatta, on huonosti käyttäytyvä ihminen.

      • musafanny

        Miksi ei ole radiokanavaa,joka soittaisi vain ja ainoastaan kotimaista ja SUOMEKSI
        laulettua musiikkia?
        Ärsyttää kuunnella niitä mainoksia ja turhaa höpinää siinä musan välissä.

        Olisi siis vain pelkkää musaa laidasta laitaan,vanhaa ja uutta.

        Semmoisen puute ärsyttää....


      • Makriina ek

        Joulumuzakki on vienyt minulta kaikki joululaulut jo parikymmentä vuotta sitten. En siedä ensimmäistäkään.


    • texsanell1

      Onhan se joskus itselleen pakko nauraa, kun joutuu nuorisolle sanomaan, etten tajua teidän nopeaa puhetyyliä oudokseltaan.

      Kuka kiekaisee lauseen lopussa tuon äänen korotuksen ja toinen ei artikuloi selvästi ujouttaako/tottumattomuuttaan keskustella, mutta kun totun juttutyyleihin, olemme kyllä päässeet yhteisymmärrykseen.
      Selvästi vika on korvissani,(ennenkuin totun) mutta meillä kouluaikoinamme opetettiin selvä ja oikea puhumisen rytmi extempore esiintymisissä.

      Ikä saattaa kuuloonkin vaikuttaa, vaikka en ole itse huomannut siinä muutoksia. Kunhan pärjäilen.

      PS. Nuo vanhat Suomifilmit on saman huomion kohteena itselläni, ensi alussa naiset kälkättävät niin luonnottomilla äänillä pirteyttään, että kestää pienen tovin, ennenkuin tajuan sanottavansa :D

      • Tuosta Ärsyyntymisestä haluaisin sanoa pari sanaa.

        Olen ollut HYVIN itsenäinen koko ikäni

        Nyt kun olen saanut "pikkusen" ikää ---olen huomannut , että omaiseni vahtii olenko vielä järjissäni

        Ja kun sen huomaan -- annan takasin

        Onko siihen aihetta ja varmasti on

        Teen jokapäivä kaikki työni ja askareeni itse . Annan ohjeita heillekkin kun sitä pyydetään . Mutta kun meitä on tässäiässä niinpaljon jotka ovat jo muissamaailmoissa , Ja heidänkin tuttavapiirissä on Äidit ja isät jo holhottavia . tykkäävät kai että kyllä se aika meidänkin malla kello tikittää sitä Muistisairautta kohti .

        Ei se niin ole -- meissä ikäihmisissä on myös sellaisia jotka oppivat aina uutta
        Jos aihetta on
        Olen ärtynyt ihan niinkun aina ennenkin -- Ja sen lupaan siihen on oikeus vaikka onkin ikää kertynyt. ,


      • ullamirjami kirjoitti:

        Tuosta Ärsyyntymisestä haluaisin sanoa pari sanaa.

        Olen ollut HYVIN itsenäinen koko ikäni

        Nyt kun olen saanut "pikkusen" ikää ---olen huomannut , että omaiseni vahtii olenko vielä järjissäni

        Ja kun sen huomaan -- annan takasin

        Onko siihen aihetta ja varmasti on

        Teen jokapäivä kaikki työni ja askareeni itse . Annan ohjeita heillekkin kun sitä pyydetään . Mutta kun meitä on tässäiässä niinpaljon jotka ovat jo muissamaailmoissa , Ja heidänkin tuttavapiirissä on Äidit ja isät jo holhottavia . tykkäävät kai että kyllä se aika meidänkin malla kello tikittää sitä Muistisairautta kohti .

        Ei se niin ole -- meissä ikäihmisissä on myös sellaisia jotka oppivat aina uutta
        Jos aihetta on
        Olen ärtynyt ihan niinkun aina ennenkin -- Ja sen lupaan siihen on oikeus vaikka onkin ikää kertynyt. ,

        P.S vielä siittä ärsytyksestä .

        Luin kaikki--- ja enimmäkseen sama minuakin ärsyttää --kun taustamusiikkia on joka ohjelmassa . Oliskoon se niinkin kun tuo kuulokin on ehkä huonontunut . jonkunverran , niin sellainen tausta melu vaan häiritsee.
        Tykkään musiikista , mutta sekin on tunnelman mukaan valittava

        Tääläkin on musiikkia mukava kuunnella kun nykyään tietää mikä kappale on kyseessä , ja näin ei tule avattua itselle EI mieluista musaa
        Ja usein jopa tallennan jonkun mielikappaleeni toiseksikin kertaa kunneltavaksi .


    • OIKEUTEMME meilläkin

      on. Hyvä UM että pidämme niistä kiinni. Olemme sitä sukupolvea, jonka on pitänyt aivan lapsesta alkaen osallistua kaikkeen työhön, ja opiskelut sun muut on ollut itse hankittava.
      Nälkääkin olen nähnyt.
      Mutta nyt sanotaankin, että elää pitempään, jos on joskus ollut pienessä nälässä muutamia vuosia.
      Ei niin pahaa, ettei jotain hyvääkin.
      Elämänhaluahan meillä riittää!

    • Hiihto . . .

      Katson mielelläni urheilukilpailuja, peukutan kovasti suomalaisten puolesta.

      Mutta yksi asia lähetyksessä ärsyttää, kun suomalaiset selostajat vievät
      lähetyspiteensä aivan kenttäkuuluttajan viereen, että kenttäkuulutus
      tulee läpi !
      Eilenkin eräs italialainen selostaja pisti aivan pilalle, kun ei tahtonut saada selvää näiden omien selostajie puheista !
      Esim. ruotsalaiset vievät niin kauas, ettei tule läpi kenttäkuulutus.

    • Muorix60

      Omalla kohdallani olen todennut, että en jaksa enää miellyttää kaikkia. Olla hiljaa ja kohtelias vaikka mitä tulisi niskaan. Tuntuu, että ihmiset tulevat aina vaan röyhkeämmiksi ja olen saanut tarpeekseni siitä. Sitten alkaa ärsyttää ja miettii, että jaahas taas tätä..

      • neutraalisti

        Oikeastaan minuakin kiukuttaa moni asia, ärsyttää joidenkin pinttyneet tavat, ärsyttää kun kaveri kaivelee nenäänsä ja laittaa saaliin suuhunsa, ärsyttää, mutta sellaiset asiat ovat minua aina ärsyttäneet, ikä ei niihin vaikuta millään tavalla.

        Ainoa muutos on se, etten enää viitsi sanoa mitään.
        Tapa tai tottumus on ihmiseeen kuuluva, en minä voi moittimalla muuttaa ketään.
        Aikani annoin ohjeita elämän taipaleelle omille ja vieraidenkin lapsille, aikuisia en ala opettamaan, siksi olen hiljaa.

        Kiukuttaa väärät laskutukset, laatutavaraa luvataan, myydään sekundaa. Kukapa ei niihin olisi kyllästynyt. Joskus sanon, joskus nielen kiukkuni vaikka asiallista palautetta pyrin heti antamaan kun tunnen minua väärin kohdellun noissa asioissa.
        Palautteen antaminen edistää parempaa palvelua tulevaisuudessa.

        Tulihan sanottua, vaikka ei kiukuta yhtään mikään. Kesähän tässä on tulossa.


      • Hyvä vai huono

        Nuorempana harkitsin tarkkaan, mitä sanon. Olin oikeastaan ujo. Nykyisin iän myö-
        tä on tapahtunut muutos, jota vähän itsekin ihmettelen.

        Harkinta on jäänyt pois. Sanon välittömästi mielipiteeni, oli se sitten vaikka vastoin enemmistön mielipidettä. Jälkeen päin totean vain, että kylläpäs taas osui nappiin.


      • parempiparas
        Hyvä vai huono kirjoitti:

        Nuorempana harkitsin tarkkaan, mitä sanon. Olin oikeastaan ujo. Nykyisin iän myö-
        tä on tapahtunut muutos, jota vähän itsekin ihmettelen.

        Harkinta on jäänyt pois. Sanon välittömästi mielipiteeni, oli se sitten vaikka vastoin enemmistön mielipidettä. Jälkeen päin totean vain, että kylläpäs taas osui nappiin.

        Minä olen vanhemmuuten oppinut pitämään puoliani. Huomaan sen vaikkapa siitä, kun nuorempana olin sairaalassa, en osannut pyytää mitään, vaan tuppisuuna otin kaiken vastaan.

        Nyt kun oli pitemmän aikaa, huomasin, että hoitohenkilöstö ottaa mielellään vastaan potilasta koskevia pyyntöjä, asiallisia, ja hoitoon ja ajankäyttöön kuuluvia.
        Sen myös huomasin, että sairaaloiden hygienia ja vaikkapa ruokahuolto ovat entistä alemmalla tasolla.
        Kuntoutuville luulisi syötettävän muutakin, kuin makaroonia ja makkaraa, vihannekset olivat harvinaista herkkua.
        Muutama tuorekurkun viipale, tai tomaatin lohko, korkeintaan.
        Mihin säästettäneen, ja mille maalle?
        Niinhän kouluruokakin on tehnyt, kun jopa alle eurolla pitää taikoa lapsille tarjottavaa.


    • Makriina ek

      Minä ärsyynnyin itseeni suunnattomasti, kun runoilin Kalevalan säkeiden tahtiin lorinat tuonne toiselle palstalle, ja sitten napsautin väärää nappulaa ja koko komeus katosi virtuaalimaailmaan.
      Oi ja voi.
      Pegasus-parkani potkaisi tyhjää, mutta sehän nyt tuntuu olevan tämän päivän trendi.

    • minäkin " pikkusen" ärsyynnyin kun luulin että minä omistin Kalliin Teoksen
      Aarno Karimon kuvittaman Kuvakalevalan --ja mitä vielä . Huuto netissä siittä luvataan nyt 50-60 Euroo. Se on haukuttu sielä kuinka kuvitus pilaa tekstin
      Myyn sen kirjan nyt jos joku ostaa ---halvalla, :=)

    • 70 ja risat

      Ärsyttää ,kun kävelen kauppakeskuksessa tai vastaavassa paikassa niin ihmiset meinaa kävellä päälle ja monet tulevatkin Eivät katso eteensä yhtään ja sitten sätitään kun isketään yhteen.Aikaisemmin nuoret miehet Afrikasta eivät väistäneet yhtään ,mutta ovat nyt oppineet.

    • melkein 70v

      Sukulaiseni 70 on aina ärsyyntynyt jostain. Tiuskii ja äyskii jatkuvasti. Aina pahalla päällä. Ei se ikää katso, hän on ollut nuoresta saakka pahantuulinen ja - sisuinen.

    • Ei katso ikää

      ärsyyntyneenä eläminen, monen avioero on jo kauan sitten juuri tuon luonteen vihaisuuden takia tapahtunut, ja viha kanavoituu milloin keneenkin. tasanen luonne,, aina vihassa.

    • Ajattelin kun luin kuinka me monet olemme saaneet rohkeutemme takasin . lapsena se otettiin meiltä pois -- ei saanut sanoa mielipidettään . Ainakin meillä äiti sanoi että
      " se olen minä joka täälä määrää " Ainakin meillä nuoremmilla oli oltava Hiljaa kun aikuiset puhui.
      Työelämässä on monella ollut esimieheen sellainen suhde että ei uskaltanut sanoa mielipidettään , ainakaan jos se poikkesi yleisestä mielipiteestä ., ja sehän olikin aina Esimiehen mielipide. joka oli "pätevä"
      Ehkä tämä nyku polvi osaakinpitää elämässään puolia --ei kohdella kaltoin niinkun meidän sukupolvea . sodassakin tapettiin yksi paras osa miehistä. -- Ja loput tuli kotiin
      Vammauteneina henkisesti ja fyysisesti .
      Toivon että tulevaisuudessa kaikilla on samat ihmisoikeudet Vauvasta .,Vanhukseen.

    • ullamirjami****

      Olen saanut annettua kaikille ennen minua ÄRSYTTÄVILLE tavoille , lähi omaisilla ja joskus vieraammankin , heidän tavoistaan - Nyt Ärsyttää vaan kun Jerry C määräilee minua Onhan HÄN Kääpiösnautseri .
      Mutta täytyyhän minullakin olla joku joka " Määräilee "

      Koneessani on kummallinen vika en saa omaa Proviiliani Muttakun ailaisemmasta
      Kirjoittamastani klikkaamalla niitä kuvassa olevia käsiä :=) mutta sillain pääsen pmalle PROVIILISIVULLENI -

      Ärsyttää -- sieltä voisin lukea minun suosikkieni kirjoitukset -- mutta sekään ei toimi
      Kun yritän tulee lappu että " Yhteys ei ole luotettava .
      Onko minut saatettu Pannaan :=(

      • catleija ek

        ullamirjami!

        5.3. oli tiedoite "Suomi24 Yhteisön toiminnassa on havaittu tekninen vika, joka estää oman profiilin ja muiden profiilien Perustiedot-sivun näkymisen sekä profiilin muokkaamisen."
        6.3. tiedotettiin että taas toimii, mutta heti ihmiset ilmoittivat ettei toimi. Näköään ei ole edelleenkään kunnossa, kuten kerroit.

        En voi itse kokeilla, kun en nyt ole rekkautunut.


    • kiltti vanhus

      ihmettelen kun kaupassa minua palvellaan heti, kuin pieni pelko olis myyjällä kun näkee minut..

      ikä tekee totisen näköiseksi ja olen kiltti kuin aina ennekin..luullaanko minuakin vihaiseksi?

      • Jospa päinvastoin ihmiset tuntevat sympatiaa ja haluavat olla avuksi?


    • piirteet terävöityy

      Ne ihmisen perimmäiset luonteenpiirteet tahtovat kärjistyä iän myötä. Jos on ollut arvostelevainen ja sparraajatyyppi nuorempana, tai ottanut ns itteensä helpolla, niin varmasti ne piirteet tulevat kärkkäästi esiin kun ikää tulee.

      • Vainoharhaisuus pik-

        kuhiljaa itse sitä huomaamatta lisääntyy jollain vanhuksella,
        jos luonteessa on paljon vihaa, se voi kanavoitua kadehtimaansa henkilöön, - ja hän itse k o k e e sen olevan totta, vaikka se ei olekaan.

        Se on hyvin ikävä oire, mutta ei kovin harvinainen.


    • Onko ihmekään, kun

      kaikki lehdet ovat pullollaan pahuutta.
      (Iltalehti)
      >>Kadulta löytyneisiin henkilötietopapereihin liittyy varkaus
      Sunnuntai 10.3.2013 klo 11.23
      Kuopion kadulta eilen löytyneisiin vanhusten terveys- ja henkilötietopapereihin liittyy varkaus.

      Junasiivooja hakattiin rajusti - yhä sairaalahoidossa
      Perjantai 8.3.2013 klo 11.41 (päivitetty 9.3.2013 klo 18.39)
      Tiistaina Kainuussa pahoinpidelty junasiivoja sai erittäin vakavat vammat ja odottaa yhä leikkausta. Poliisi on ottanut
      kaksi miestä kiinni epäiltynä teosta.

      Nuori mies riehui teräaseen ja kapuloiden kanssa Mikkelissä
      Sunnuntai 10.3.2013 klo 10.33
      Poliisi tutkii lauantai-illan tapahtumia useilla rikosnimikkeillä.

      Savon poliisi epäilee nuoren miehen riehuneen Peitsarin kaupunginosassa Mikkelissä. Mies oli pahoinpidellyt nuorta naista ja miestä yksityisasunnossa. Pahoinpitelyssä mies käytti teräasetta ja Nunchaku-kapuloita.
      Poliisien saapuessa paikalle, mies vastusti virkavaltaa kiinniottotilanteessa.

    • (mielipide)

      Kannaattaako alkaa kopsaamaan noita pahoja uutisia tänne, jokainen lukekoon lehdistä itse. Mieluummin hyviä uutisia, jos löytyy.

    • (johtopäätös)

      Tuon jälkeen kysyinkin itseltäni, tuossako ärsytyskynnykseni ylittyi :-))

    • (seuraus)

      anteeksi nim. -Onko ihmekään, kun-

    • catleija ek
    • omaelämämme

      Ei ikä oikeuta huonoon käytökseen.

      Jos joku ärsyttää niin sen voi sanoa nätistikkin. Tai opetella pitämään mölyt
      mahassaan,kuten nuorempanakin.
      Joskus ihmiset ikänsä vuoksi katsovat oikeudekseen möläytellä.
      Ehei,ikä ei anna oikeutta purkaa turhautumiaan muihin.

      Kipunsa ja tuskansa ja katkeruutensa on jokaisen kestettävä. Miksi ihmeessä pitäisi purkaa se muihin??
      En näe siihen mitään syytä.
      Sinun katkeruutesi on sinun,ei muiden syy.
      Sinun kipusi ovat sinun,ei muiden syy.

      Älä lisää muiden taakkaa huonolla käytöksellä.

      Ihminen on osiensa summa. Haluatko todella jäädä jälkeläistesi tai muiden
      mieliin kärttyisenä kääkkänä?
      Tuskimpa.

      • u.m ****

        Vai sillain --että hiljaa vaan kun nuoriso mekastaa.
        Lapsena on vitsa väännettävä . niin se on -

        Myöhäistä on esm ---opettaa käytöstapoja , ja sitä odotan lastenvanhemmilyta , mutta aina kun saan näitä viekkaita vekaroita kotiini , jopa yökylään ,--että vanhemmat saa olla hetken omissa oloissaan ---niin siittähänpitikin kertoa , minulla he tietävät rajat , ne on opetettu heti eka kerrasta , eikä tarvitse toistaa. -
        Lapset muistaa kun ne opetetaan kohteliaaksi ja käytöstapoja.

        Oltiin tälläviikolla koko suku taas syntymäpäiviä viettämässä ja lapset oli mukana ,niinkun aina näissä perhejuhlissa - Mutta kun oli isä ja äiti paikalla -- he olivat antaneet lasten riehua ja mekastaa kylässäkäydessä . Siihen ei ulla-mummulla ole mitään valtaa puuttua. lapset olivat 2 poikaa 4-5 ja kaksii tuttöä 6-8 . Olivat serkuksia ja viihtyvät toistensakanssa mutta mikä meteli .

        Onneksi juhlat oli samassatatossa missä minunkin koti on -- hyvä jos tunnin jaksoimme istua niissä juhlissa Jerrycottoninkanssa . Meteli lasten leikkiessä oli korvia huumaavaa :=(

        Ihanaa kun päästiin omaan rauhalliseen majaamme

        Nämä lapset jotka ovat päiväkodissa kun vanhemmat ovat työssä , oppivat huutaan sanottavnsa. Ja leikit on sellasta riehumista --kylässäkin mennään piilosilla joka kaapit käytetään piilona. Ei sovi minun kasvatusmetodiini ollenkaan-
        Hyvä että sain purkaa Taas Ärtymykseni ..


    • u.m****

      huomasin muuten että sähköpostimahdollisuuskin on tässä --lähetinkin jo pari kirjettä .

      • Atolfia

        Lähetin juuri pari sähköistä pääsiäiskorttia. Kätevää!

        Ärsyttävää on nykyään esim. lasten ohjelmat TV:ssa. Niissä koko ajan huudetaan, hirveää kirkumista ja mölyämistä ja pauketta koko ohjelman ajan. Meillä nuorin lapsenlapsi vielä katselee noita.
        Ennen lapset katsoivat Pieni talo preerialla ja Emiliä. Peppi Pitkäötossukin kuului valikoimaan, mutta ne ei nykyajan lapsille tunnu kelpaavan.
        Ei ihme, että lapset ovat levottomia.

        Tänään ärsytyskynnys sai hieman haastetta. Olin uudistetussa Prismassa hakemassa pääsiäistarvikkeita. Siellä oli valtava meteli. Mainostettiin useammassa nurkassa joitain tarjoustuotteita. Siitä syntyi oikein kakofooninen
        äänien sekamelska. Piti lähteä nopeasti pois. Jäi joitakin ostoksia suorittamatta. Täytynee huomenna täydentää tuosta lähikaupasta.

        Kai se on tuollainen liika meteli, joka on minun ärsytyskynnykselle liikaa.


    • vain 65 vuotta vanha

      Kyllä ärsyttää moni asia enemmän kuin ennen. Varsinkin nyt keljuttaa että Hesari viime lauantaina tai sunnuntaina julkaisi mielipide sivulla kolme pitkää pakkoruotsin rakastajan kirjoitusta eikä sen jäleen ole julkaissut mitään kielivapauden kirjoittajilta. www.vapaakielivalinta.fi
      Mikä ihmeen sensuuri valtio olemme, että media huolehtii suomenruotsalaisten etuoikeuuksista, mutta hiljenee suomenkielen etua valvovista, vain yrittää kääntää asiat nurinpäin ja kutsuu heitä vihaapuhujiksi.
      Emme ole enää Ruotsin siirtomaa.

      • nyt viimeksi ihmettelin Valtioneuvoston salissa kun haastateltiin niitä kuutta hallituksen jäsentä -- miksi ei se Haglun osannut sanoa mielipidettään selvällä suomenkielellä ,piti koko puheensa ruotsiksi. Tällaista en hyväksy . On Suomen kansalaisen osattava näissä Virantoimituksissa julkisesti puhuttava suomea.

        Hyvä kun on Eduskunnan täysiistunto sentään vielä Suomeksi .


    • Hilja

      Ukolla ainakin laski.
      Istuimme katsomassa Pakko tanssia-ohjelmaa sanaakaan sanomatta, kunnes sanoin kolme sanaa erään neitokaisen kohdalla: "Onpa hän hoikka".
      Johon ukko huusi 80 desibelillä: "Älä melua siinä!"
      Siitä on nyt varmaan pari tuntia.
      Hiljaista kuin huopatossutehtaassa, ja minun puolestani saa jatkua samaan tahtiin.
      Seuraava lauseni tulee koskettelemaan mölyämistä, en vain tiedä minä päivänä.

      • ::)

        Voi jukra "Hilja", sain makeat naurut viestistäsi, samanlaista on vähän meilläkin päin.


    • Urii

      En nyt sanoisi niinkään......

      • u.m****

        Juu .--tulipa mieleeni .
        olen yrittänyt minäkin nuoruudessani etsiä itselleni kumppania "siittä toisesta sukupuolesta" . Mutta vaikeeta se oli.
        Jonkinlaista aina esiinty pitemmän tutustumisen jälkeen ajattelin että , tähän en rupee omasta tahdostani .

        Ykskin oli paljon minunkotonani , laitoin ruokaa ja hän katsoi TV:tä . Olisin sanonut jotain väliin , mutta sain huomata, että hiljaisuus oli hänen ja TV,n hetki. hän ei varmaankaan olis huomannut jos olisin poistunut koko talosta .
        Sitten kerran sanoin että jos en saa omassatalossani puhua koska haluan . ja laitoin TV.n kiinni --hän huomasi onneksi heti että Kiitti , nyt riitti

        Ei siittä sitten sen enempää.


    • Sitroen kirjoitti hyvää tekstiä --mutta sitä vaan ei löydä tästä "viidakosta" . kun päivämäärää on katsottava . On nimittäin tämänpäivän tuotos

      Niin olen samaa mieltä niistä Kengistä , ennen Suomalainen kenkä oli tehty meille pohjoismaalaisille sopivaksi . - Ja laadusta ei tingitty

      Itse olen ollut sillä alalla mutta Vammasille jalkineita ja niitäkin n 13 vuotta sitten täälä Tukholmassa

      Kyllä laatu on tärkeä ainakin jalkineissa .

      Näitä H&M rättiä en kanssa käytä -- ei sovi meikäläisen makuun -:=)

    • tuolla ylempänä

      nikki "omaelämä" 22.3.2013 21:40

      puhuu oikein, käykääpä lukemassa!

    • 80 vuotta takana

      minä olen ihmetellyt omaa ärtymystäni kerrostalon ääniin: ovien paiskomiseen , koliseviin askeliin rapussa, onneksi tässä ei asu lapsia joiden melua olisi vaikea sietää. Minua ärsyttää kadulla kännykkä korvalla touhottavat naiset, miehet käyttäytyvät fiksummin. En minä ennen tällainen ollut, tämä on vanhuusvuosien tuoma piirre.

    • >8<

      omaelämämme-nikin viestin otin alemmaksi, koska harvoin näen täällä näin hyvää.

      > Ei ikä oikeuta huonoon käytökseen.

      Jos joku ärsyttää niin sen voi sanoa nätistikkin. Tai opetella pitämään mölyt
      mahassaan,kuten nuorempanakin.
      Joskus ihmiset ikänsä vuoksi katsovat oikeudekseen möläytellä.
      Ehei,ikä ei anna oikeutta purkaa turhautumiaan muihin.

      Kipunsa ja tuskansa ja katkeruutensa on jokaisen kestettävä. Miksi ihmeessä pitäisi purkaa se muihin??
      En näe siihen mitään syytä.
      Sinun katkeruutesi on sinun,ei muiden syy.
      Sinun kipusi ovat sinun,ei muiden syy.

      Älä lisää muiden taakkaa huonolla käytöksellä.

      Ihminen on osiensa summa. Haluatko todella jäädä jälkeläistesi tai muiden
      mieliin kärttyisenä kääkkänä?
      Tuskimpa.

    • EUn vastustaja

      Minun ärsytyskynnys on ylipysynyt nykyisiä päättäjiä kohtaan. Suomen kansa on niin helevetin tyhmää kun tuollaisia broilerita olette valinnneet maalle päättäjiksi ?
      Onko teillä varttuneissa kansalaisten aivoissa muuta kuin sahanpuruja? Koko ajan pumpataan rahaa etelä-Euroopan maille. Voi että, vaihtakaa jo edes seuraavissa vaaleissa Eu:n vastaisiin puolueisiin.

      • Eu.n vastustaja

        Ärsytyskynnys on siis ylikypsynyt, eli kuohunut yli vihan puolelle.Pian kansa lähtee kadulle uskokaa tai älkää.


      • aleksandrovits

        EU:n vastustajat ovat kuin kaljasaavin sakkaa. Ei niiden juttuja voi järkevä ihminen vakavasti ottaa.


    • 19+15

      Olen kuullut sanonnan että vanhat naiset saa tehdä mitä vaan.. Ärsyyntymisestä sen verran että kyllä se ylittyy jo näin 45-vuotiaanakin.

    • Nikki >8<, peesaan

      sinua ja omaelamämme-viestiä. Viisaskin kirjoittaja TÄÄLLÄ!

    • ikäloppu

      Laskeeko ärsytyskynnys iän myötä? No v###u laskee!!!!!!!!!!! :C

      • selvä kuin pläkki

        Heikosti muotoiltu kysymys; totta heikkarissa ärsytyskynnys tekee tasaista laskua toisilla jo 50, eräillä 60v jälkeen. Samat asiat ei enää kiinnosta kuin vuosia aikaisemmin. Elämäntilanteetkin vaihtelee ilman ikäkynnyksiä.


    • Makriina ek

      Ärsytyksestä tuli mieleeni muuan mieliharmi.

      Vuosia sitten asuimme kerrostalossa, jossa oli ohuet seinät.
      Kaksi kertaa kuussa naapurin isännän ärsytyskynnys ylittyi - tilipäivän iltana.
      Klo 22-23 aikaan hän aloitti perheensä kasvattamisen. Mikään ei ollut hyvin, hänelle oltiin epäkohteliaita, nyt sitten mökötetään ja mennään toiseen huoneeseen supattamaan. Hän ei voinut käsittää, miksi oli joutunut näin epäkunnioittavan perheen pääksi.
      Kerran yökylässä ollut vieraamme naputti seinään kun mekastius ei ollenkaan loppunut. Naapurin rouva sanoi ärtyneelle miehelleen, että tämän pitää nyt hiljentyä, naapuritkin jo hakkaavat seinään. Mies tulistui entistä enemmän: "Eikö sitä saa olla yölläkään rauhassa!. Kello on jo sentään 2 ja seiniä hakataan! Tämä ei jää tähän. Valitan isännöitsijälle."

      Kyllä kynnys voi ylittyä kun aihe löytyy. :)

    • havumetsäin mies
      • uatu .

        Tuo oli hyvä! Ketjun aihe havainnollistettuna.
        Ai rapatessa roiskuu! Siltäpä näyttää. HAH-HAH-HAH-HAAAAAAA!


      • Makriina ek

        Saattaa vaikuttaa tosiaan siltä.että arv. puhujan ärsytyskynnys oli ylitetty.
        Äänestä päätellen ei kuitenkaan ollut kovin ikääntynyt,. Hengästymättä jaksoi tuoda julki painavat mielipiteensä.


    • ........

      Miksei? Tulee vaivoja, ei jaksa aina olla niin ymmärtäväinen.
      Toisaalta aggressiivisuus voi olla alkavaa dementiaa.

    • kakkonennn

      kumma,että ikä ja kivut muka antavat oikeuden huonoon käytökseen.
      Ei todellakaan ole mitään oikeutta purkaa omia tuskiaan tai sielunkaunojaan ulkopuolisiin.

      Pitää miettiä aina ensiksi,miten voin parantaa omaa eloani.
      Positiivinen asenne parantaa.

      Mieti,mikä elämässäsi ja menneisyydessäsi on hyvää ja keskity siihen.

      Älä jää negatiivisiin ajatuksiin. Ne huonontavat elämänlaatua ja jopa lisäävät riskiä sairastua sydän- ja mielenterveyssairauksiin.

      Siis turha murjotus pois ja lisää kärsivällisyyttä elämään.
      Kaikkea ei voi saada oman mielen mukaan.

    • Laskeeko ärsytyskynnys iän myötä? Minua ei ärsytä enää paljoa mikään,joten ei ainakaan minulla ole laskenut.. Tässä vuosien varrtella,alkaa suhtautua asioihin myönteisesti,ei jaksa takertua mihinkään lillukanvarsiin.. Jokainen saa olla,mitä mieltä haluavat. Niinhän minäkin olen.. Mukavaa päivää! t.Irkku

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      200
      5138
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      124
      3170
    3. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      142
      2417
    4. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      342
      2374
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      55
      1992
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      81
      1566
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      116
      1510
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      31
      1403
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1230
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      105
      1091
    Aihe