Muslimiystäväni, monikulttuurisuus ja ateismi

Anna-Kaisa K

Tunnen useita Afrikasta muuttaneita muslimiperheitä ja pidän itseäni heidän perheystävänään. Heidän perheensä eivät hyväksy islamin ylivaltaa, mutta islamin perusperiaatteet ovat heidän mielestään oikeita. Suomeen he eivät ole vielä kunnolla kotiutuneet. He pitävät minua jonkinlaisena luottohenkilönään, kun heillä henkilökohtaisessa elämässään on käytännön ongelma.

Perheet ovat usein pyytäneet minua keskustelemaan ongelmastaan perheen kesken. Het tietävät, että kunnioitan heitä ihmisinä ja uskovina muslimeina ja olen aina rehellinen heitä kohtaan. Vieraillessani heidän luonaan käytän ristiä kaulassani, niin kuin muulloinkin, enkä häpeä sitä, minkä he hyväksyvät minun kohdallani täysin. Liikun usein perheen muslimityttöjen seurassa lähiössä, jossa on paljon maahanmuuttajataustaisia muslimimiehiä, risti kaulassani ja muslimimiehet tuntuvat kunnioittavan tapojani. Ystäväni, joka liikkuu suomalaisessa papin kauluksessa samalla seudulla kertoo minulle, että muslimimiehet suhtautuvat häneen pappina arvostavasti jopa kunnioittavasti.

Ystäväperheeni muslimitytöt ovat hakeutuneet kielikursseille Kansainväliseen Seurakuntaan, sekä heidän omasta, että vanhempiensa tahdosta. Perhe on kertonut minulle, että he arvostavat ja luottavat kristittyihin. Edelleen he ovat kertoneet, että he eivät hyväksy suomalaisen yhteiskunnan rajattomuutta, ateismia ja sekularismia, alkoholin käyttöä, sekstististä pukeutumista ja huonoja tapoja. Niin kuin en minäkään ja otan tietysti pukeutumisessani huomioon muslimiystävieni tavat ja arvot, heidän seurassaan.

Olen kuunnellut hänen ongelmiaan useasti, vaiennut silloin kuhn olisin halunnut kritisoida jotain asiaa ja auttanut heitä käytännön elämän asioissa. Ymmärrän tietysti, että heidän itsensä vuoksi minun pitäisi pystyä kertomaan heille Jeesuksesta. Mutta en evankelioi heitä sanallisesti, vaan pyrin vaikutamaan heihin omalla käytökselläni ja oman esimerkkini voimalla.

Kokemukseni heidän kanssaan ovat osoittaneet, että muslimit ja kristityt eivät ole vihollisia, heillä on keskenään enemmän yhteistä kuin ateistilla. Ja he pystyneet elämään keskenään vuosisatoja rauhassa, esimerkiksi Palestiinan laueella. Silti suomalaiset ateistit pyrkivät lyömään juopaa meidän ja muslimitaustaisten maahanmuuttajien välille, esimerkiksi väittämällä kouluissa ylläpidettävän kristillisen tradition häiritsevän maahanmuuttajataustaisia muslimeja. Tuntemani muslimiperheet ovat kertoneet minulle, että heillä ei ole mitään esimerkiksi koulujen kristillisin perintein vietettävää joulujuhlaa vastaan ja he ovatkin laittaneet tyttärensä kristillisen seurakunnan suomen kielen kursseille.

Suomalaiset kristilliset traditiot eivät tee monikultturisesta Suomesta ongelmallista. Yhteisiä arvojamme kritisoivat suomalaiset ateistit eivät voi hyväksyä mitään uskontoja ja haluavat vaikeuttaa myös muslimien ja kristittyjen yhteiselämää, monikulttuurisessa Suomessa.

78

269

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • MrMorden

Valehtelet ja tiedät sen hyvin itsekkin. Onnea valitsemallesi tielle.

• et näin

Niimpä.

ap:lle Varmasti tuo kertomasi tapa on paras tapa lähestyä heitä.
        He näkevät vaelluksesi ja sen perusteella tekevät johtopäätöksensä millaisia kristityt ovat.
        Itse menen usein juttelemaan ulkomalaistaustaisten ihmisten kanssa, mutta mitään ystävyys suhteita heihin mulla ei ole.Tapaamiset ovat olleet työn parissa ja silloin keskustelun aiheet myös liittyvät siihen.Olen tavannut kohteliaita fiksusti käyttätyviä ihmisiä! Mitä taas suomalaisista ei voi sanoa.

"esimerkiksi väittämällä kouluissa ylläpidettävän kristillisen tradition häiritsevän maahanmuuttajataustaisia muslimeja."

Tuohan on ollut tiedossa jo kauan, se on vain ATEISTIEN ja vapaa -ajt. surkea tapa laittaa syy TOISTENNISKOILLE ! Ja lisätä RASISMIA mitä on jo ennestään tarpeeksi.

Muslimit kunnioittavat kristinuskon Jumalaa, vaikka eivät häneen usko. Uskonnollisuus on heille hyvin tärkeä asia. Juttelimme kerran sianlihan syönnistä, hehän eivät syö sitä. Kysyin eikö ole hankalaa, kun jtk. ei voi syödä ?
        Hän vastasi onhan se, mutta uskontomme kieltää sen.

• 1xuusi

Hyvä Anna-Kaisa K! Osa ystävistäni on kertonut samnalaisista kokemuksista kuin sinä.

• Skitsofrenia vaivaa

Anna-Kaisan multinikki se tsemppaa

• 1xuusi
        Skitsofrenia vaivaa kirjoitti:

Sorry vaan, mutten osaisi kirjoittaa noin reippaasti kuin A-KK.

• Huolissaan on

Valehteleminen on synti ja valhe seuraa siitä että seuraat paholaista. Lopeta ennenkuin sielusi menehtyy.

• Armenian Kansanmurha
    • kunhan vastaan

Ap. kirjoitus kertoo kristittyjen ja muslimien keskinäisestä kunnioituksesta. Minulla on tietoa ja kokemusta vastaavanlaisesta. Keski_Euroopassa on runsaasti kristillisiä kouluja vaihtoehtona valtiollisille "arvottomille" kouluille. Törmäsin varsin yllättävään ilmiöön. Muslimit halusivat lapsensa mieluummin kristillisiin kouluihin kuin ns. neutraaleihin valtion kouluihin, joissa ei ollut mitään arvoperustaa kasvatuksessa. Oman lapseni luokassa oli liki 20 eri kansallisuutta, suurin osa muslimeja ja kyseessä oli kristillinen koulu!

Vastoin palstan viha-ateistien kirjoittelua kristityt ja islamistit tekevät paljon hyvää yhteistyötä yhteisöissämme rakentaessaan suvaitsevampaa ja moniarvoisempaa yhteiskuntaa ja yhteisöjä. Muslimitkin ovat veljiämme ja sisariamme, arvokkaita Jumalan luomia yksilöitä.

Arvotyhjiössä eläneille änkyräateisteille ainoa lähimmäinen ja arvokas ihminen on toinen änkyräateisti.

• Anna_Kaisa K

" Minulla on tietoa ja kokemusta vastaavanlaisesta. Keski_Euroopassa on runsaasti kristillisiä kouluja vaihtoehtona valtiollisille "arvottomille" kouluille. Törmäsin varsin yllättävään ilmiöön. Muslimit halusivat lapsensa mieluummin kristillisiin kouluihin kuin ns. neutraaleihin valtion kouluihin, joissa ei ollut mitään arvoperustaa kasvatuksessa. "

Kiitos kommentistasi, "kunhan vastaa. "Tiedän, että olet oikeassa ja uskon, että tilanne olisi meillä samanlainen, mikäli valtiovalta ei pyrkisi aktiivisesti estämään kristillisten koulujen opetuksen tarjoamista myös muslimeille!

• Tiedätkö mistä johtuu ateistien negatiivinen suhtautuminen uskoviin, satojen vuosien aikana koetusta sorrosta. Vähemmästäkin tulee vihaiseksi kun jatkuvasti syytetään saata.nanpalvojaksi ja me kun emme edes usko kyseiseen olentoon.

Meitä ateisteja olette te uskovat syyttäneet muslimien mielistelystä ja nyt yhtäkkiä olemmekin teidän molempien vihollisia. Koittakaa jo päättää.

• kunhan vastaan
        angelus_nigrum kirjoitti:

Tiedätkö mistä johtuu ateistien negatiivinen suhtautuminen uskoviin, satojen vuosien aikana koetusta sorrosta. Vähemmästäkin tulee vihaiseksi kun jatkuvasti syytetään saata.nanpalvojaksi ja me kun emme edes usko kyseiseen olentoon.

Meitä ateisteja olette te uskovat syyttäneet muslimien mielistelystä ja nyt yhtäkkiä olemmekin teidän molempien vihollisia. Koittakaa jo päättää.

Tuskin sinua on satoja vuosia vainottu!
        Toisaalta kristittyjä on vainottu tuhansia vuosia ja juutalaisia vielä kauemmin ja silti kristityt ja juutalaiset eivät nykypäivänä julista kuolemaa ateisteille kuten ateistit julistavat kristityille ja juutalaisille.

Olen kopioinut koneelleni muutaman ateistin julistaman kuolemantuomion, mutta viesti poistetaan heti, kun ne kirjoitan tänne.

• Thronos

"Muslimit halusivat lapsensa mieluummin kristillisiin kouluihin kuin ns. neutraaleihin valtion kouluihin, joissa ei ollut mitään arvoperustaa kasvatuksessa."

Minulle totuus ja rehellisyys ovat aikamoisia "arvoperustoja". Tuo arvoperusta notkahtaa ns. neutraaleissa kouluissa silloin kun pienen ihmisryhmän uskomuksia esitetään tosiasioina. Tai kun oppilaita jaetaan ryhmiin joille kullekin opetetaan omaa "totuuttaan".

Olen ateisti.

• kunhan vastaan kirjoitti:

Tuskin sinua on satoja vuosia vainottu!
        Toisaalta kristittyjä on vainottu tuhansia vuosia ja juutalaisia vielä kauemmin ja silti kristityt ja juutalaiset eivät nykypäivänä julista kuolemaa ateisteille kuten ateistit julistavat kristityille ja juutalaisille.

Olen kopioinut koneelleni muutaman ateistin julistaman kuolemantuomion, mutta viesti poistetaan heti, kun ne kirjoitan tänne.

Opettele lukemaan.

Kristittyjä ei ole edes ollut olemassa tuhansia vuosia. Kristittyjä vainottiin ainoastaan ihan ensimmäisiä vuosisatoina, sen jälkeen päästyään valtaan kristillinen kirkko alkoi vainota toisinuskovia ja ateisteja ja tämä on jatkunut melkein nykypäiviin saakka.

Lueppas raamatusta kuinka monta kaupunkia ihmisineen juutalaiset ovat tuhonneet olemassaolonsa aikana. He ovat jumalansa käskystä vainonneet vieraita kansoja. Kristityt taas ovat vainonneet juutalaisia mm. Martti Luther. paljon enemmän kuin ateistit.

Siitä ei ole kovinkaan pitkä aika kun ateismi oli täälläkin rikos josta saatettiin langettaa kuolemanrangaistus: monissa islamilaisissa maissa ateismi on tänäkin päivänä kuolemanrangaistuksen uhalla kielletty ja monet fundamentalistikristityt ottaisivat ilolla vastaan sen länsimaissakin.

Jos olet netistä kopsannut jonkun julistaman kuolemantuomion niin se on täysin arvoton, vastaavia löytyy myös uskovilta.
        Löytyy kristittyjä liikkeitäkin jotka uhkaavat ateisteja kuolemalla, mutta vastaavaa et löydä ateisteilta.

• chris_hitchens
        Anna_Kaisa K kirjoitti:

" Minulla on tietoa ja kokemusta vastaavanlaisesta. Keski_Euroopassa on runsaasti kristillisiä kouluja vaihtoehtona valtiollisille "arvottomille" kouluille. Törmäsin varsin yllättävään ilmiöön. Muslimit halusivat lapsensa mieluummin kristillisiin kouluihin kuin ns. neutraaleihin valtion kouluihin, joissa ei ollut mitään arvoperustaa kasvatuksessa. "

Kiitos kommentistasi, "kunhan vastaa. "Tiedän, että olet oikeassa ja uskon, että tilanne olisi meillä samanlainen, mikäli valtiovalta ei pyrkisi aktiivisesti estämään kristillisten koulujen opetuksen tarjoamista myös muslimeille!

Tuo on ihan kammottavaa valehtelua ja panettelua. Ikäänkuin meillä uskonnottomilla ei olisi lainkaan arvoja - itse asiassa toimiminen moraalisesti pelkästään siksi että niin kuuluu tehdä, on paljon arvokkaampaa kuin uskisten vetoaminen Raamattuun tai Koraaniin tai perinteisiin.

Toivon kakesta sydämestäni ettei Suomessa olisi ainuttakaan uskonnollista koulua - lasten tulisi saada käydä sekulaarissa koulussa, jossa lähtökohtana on kultainen sääntö (on muuten paljon vanhempi ajatus kuin yksikään uskonto).

• opeopeopeope
        Anna_Kaisa K kirjoitti:

Suurin osa muslimilapsista ei osallistu kouluissa ja päiväkodeissa kristinuskonnon tapahtumiin ja tilaisuuksiin. Suurin osa muslimilapsista ei esim. koskaan osallistu koulun järjestämään kirkkoretkeen. Tällaisiin osallistumisiin kysytään aina vanhempien lupa ja siihen luvan evää valtaosa islaminuskoisista vanhemmista. Suurin osa muslimilapsista ei myöskään osallistu lainkaan esim. koulujen joulujuhliin, koska heidän uskonnossaan joulua ei vietetä.

Tähän nähden on aika vaikea kuvitella, että muslimit mitenkään yleisesti haluaisivat lapsensa oikein kristillisiin kouluihin, kun tosielämässä suurin osa heistä ei halua lapsensa osallistuvan mihinkään kristilliseen tilaisuuteen. He itse eivät pidä sitä vaivalloisena eikä se ole osoitus halveksunnasta kristinuskoa kohtaan heidän puoleltaan. He vain eivät halua lastensa uskovan muuta kuin sen omasta mielestään oikean uskonnon, eli islamin. Heille ei ole ongelmaa kunnioittaa omastaan poikkeavia uskonnollisia vakaumuksia, kunhan heidän tai heidän lastensa ei itsensä tarvitse osallistua muun kuin oman uskontonsa harjoittamiseen.

Minulla on kokemusta kymmenistä kouluista ja päiväkodeista pääkaupunkiseudulla, ja useammasta sadasta muslimilapsesta 20 vuoden työkokemuksella. Tässä työkokemuksessa ne islaminuskoiset perheet, joissa lapset ovat saaneet osallistua kristinuskon harjoittamiseen, ovat yhden käden sormilla laskettavissa.

Kerrotko Anna-Kaisa kuinka laaja on oma kokemuksesi muslimien kanssa työskentelystä ja heidän suhteestaan kristinuskoon?

• inho yksilö
        opeopeopeope kirjoitti:

Suurin osa muslimilapsista ei osallistu kouluissa ja päiväkodeissa kristinuskonnon tapahtumiin ja tilaisuuksiin. Suurin osa muslimilapsista ei esim. koskaan osallistu koulun järjestämään kirkkoretkeen. Tällaisiin osallistumisiin kysytään aina vanhempien lupa ja siihen luvan evää valtaosa islaminuskoisista vanhemmista. Suurin osa muslimilapsista ei myöskään osallistu lainkaan esim. koulujen joulujuhliin, koska heidän uskonnossaan joulua ei vietetä.

Tähän nähden on aika vaikea kuvitella, että muslimit mitenkään yleisesti haluaisivat lapsensa oikein kristillisiin kouluihin, kun tosielämässä suurin osa heistä ei halua lapsensa osallistuvan mihinkään kristilliseen tilaisuuteen. He itse eivät pidä sitä vaivalloisena eikä se ole osoitus halveksunnasta kristinuskoa kohtaan heidän puoleltaan. He vain eivät halua lastensa uskovan muuta kuin sen omasta mielestään oikean uskonnon, eli islamin. Heille ei ole ongelmaa kunnioittaa omastaan poikkeavia uskonnollisia vakaumuksia, kunhan heidän tai heidän lastensa ei itsensä tarvitse osallistua muun kuin oman uskontonsa harjoittamiseen.

Minulla on kokemusta kymmenistä kouluista ja päiväkodeista pääkaupunkiseudulla, ja useammasta sadasta muslimilapsesta 20 vuoden työkokemuksella. Tässä työkokemuksessa ne islaminuskoiset perheet, joissa lapset ovat saaneet osallistua kristinuskon harjoittamiseen, ovat yhden käden sormilla laskettavissa.

Kerrotko Anna-Kaisa kuinka laaja on oma kokemuksesi muslimien kanssa työskentelystä ja heidän suhteestaan kristinuskoon?

Ei Anna-KaisaK ole todellinen keskustelija vaan islamofacisti trolli. Päämääränä Sharia-laki ja naisten pakkoleikkely.

• näyttää siltä
        inho yksilö kirjoitti:

Ei Anna-KaisaK ole todellinen keskustelija vaan islamofacisti trolli. Päämääränä Sharia-laki ja naisten pakkoleikkely.

Sinulla on erikoisen hyvä mielikuvitus!

• Anna YLEn
        näyttää siltä kirjoitti:

Sinulla on erikoisen hyvä mielikuvitus!

Tai sitte se ei ime hesaria. joten poikkeaa ohjelmasta.

• voe, voe
        chris_hitchens kirjoitti:

Tuo on ihan kammottavaa valehtelua ja panettelua. Ikäänkuin meillä uskonnottomilla ei olisi lainkaan arvoja - itse asiassa toimiminen moraalisesti pelkästään siksi että niin kuuluu tehdä, on paljon arvokkaampaa kuin uskisten vetoaminen Raamattuun tai Koraaniin tai perinteisiin.

Toivon kakesta sydämestäni ettei Suomessa olisi ainuttakaan uskonnollista koulua - lasten tulisi saada käydä sekulaarissa koulussa, jossa lähtökohtana on kultainen sääntö (on muuten paljon vanhempi ajatus kuin yksikään uskonto).

" Tuo on ihan kammottavaa valehtelua ja panettelua. Ikäänkuin meillä uskonnottomilla ei olisi lainkaan arvoja "

Onhan teillä ; Tässä otos tältä sivulta.

" Skitsofrenia vaivaa

MrMorden
        Valehtelet ja tiedät sen hyvin itsekkin. Onnea valitsemallesi tielle.

inho yksilö

Thronos
        Minulle totuus ja rehellisyys ovat aikamoisia "arvoperustoja". Tuo arvoperusta notkahtaa ns. neutraaleissa kouluissa silloin kun pienen ihmisryhmän uskomuksia esitetään tosiasioina. Tai kun oppilaita jaetaan ryhmiin joille kullekin opetetaan omaa "totuuttaan".
        Olen ateisti. "
        " pienen ihmisryhmän uskomuksia esitetään tosiasioina."

Ja ateismi on .. niiin juuri uskomus sanan täydessä merkityksessä.

" Minulle totuus ja rehellisyys ovat aikamoisia "arvoperustoja".

Miksi se EI SITTEN NÄY viestissäsi ?

• Anna-Kaisa K

Aloitukseeni on jo tullut kolme kommenttia, joista kaksi väittää minun valehtelevan ja kolmas kertoo, että hänen ystävillään on ollut samanlaisia kokemuksia kuin minulla.

Toivoisin, että ne kommentoijat, jotka väittävät minun valehtelevan, voisivat avata kommenttejaan hieman enemmän. Missä erityisessä asiassa he uskovat minun "valehtelevan?"

Kauniiksi lopuksi minun tätyy vielä todeta sekin, että kirjoitan tänne vain tällä yhdellä ainoalla oikealla nimelläni, "Anna-Kaisa K", enkä ole aikasemmin tälle palstalle millään muulla nimellä tai nimimerkillä kirjoittanut.

Siunausta kaikille, myös palstan vakioateisteille!

• *Faith*

Anna-Kaisa,

Hyvä aloitus. Itse en ole muslimeja yhtä läheisesti tuntenut, mutta olen ollut heidän kanssaan aika paljonkin tekemisissä. Suurin osa muslimeista on mielestäni hyvin asiallista väkeä. Poikkeuksen säännöstä tekevät vain jotkut (etenkin afrikkalaiset) miehet, joiden suhtautuminen naisiin saattaa olla ihan ala-arvoista. :(

Muslimit näyttävät oman uskonsa avoimesti, ja he suhtautuvat epäluuloisesti ihmisiin, jotka piilottavat uskonsa.

• ....

Voisiko sanoa että muslimit ovat rehellisempiä kuin maallistuneet suomalaiset?

• *Faith*
        .... kirjoitti:

En usko, että sellaista vertausta voisi perustellusti esittää. Ensiksikin pitäisi määritellä, mitä fiksuus oikeastaan on. Onko se akateemista lajia vaiko sydämen sivistystä?

• *Faith*
        .... kirjoitti:

Sorry. Siis "rehellisyys".

Vastaukseni ensimmäinen lause pätee tähänkin.

• Kivistys
      • Anna-Kaisa K

Kirjoitamme kuitenkin nyt niistä muslimeista, jotka ovat muuttaneet muualta tänne ja asuvat Suomessa. En ole ottanut kantaa esimerkiksi Irakin tai Saudi-Arabian ihmisoikeustilanteeseen, yhteiskuntajärjestykseen tai uskonnolliseen tilanteeseen.

Miksi asetat Suomessa asuvat muslimit vastaamaan islamin nimissä tehdyistä teoista ja tapahtumista kaikkialla maailmassa? Olivatko Suomen kristityt vastuussa esimerkiksi Etelä-Afrikan Etelä-Afrikan reformoidun kirkon pääosin buurihallinnon kanssa tekemästä yhteistyöstä, apartheid -järjestelmän säilyttämiseksi?

• Humanisti-vapari

Uskonopillisesti kristityt ja muslimit ovat lähempänä toisiaan kuin kumpikaan on suhteessa ateismiin. Kumpikin uskoo "kaikkivaltiaaaseen" henkiolentoon ja muka iankaikkisiin paratiisin iloihin, ennaltamääräytyminen ja kohtalonusko mukaan ripoteltuna. Islamilaisista maista tulleet muslimit, siis osa heistä, eivät välttämättä ole koivn hyvin perillä ihmisoikeuksista eivätkä varsinkaan uskonnottomien ihmisoikeuksista, koska monissa em. lähtömaissa yleisten ihmisoikeusrikosten lisäöksi aivan erityisen ankarasti kohdellaan ateismin esilletuonnista. Näin ollen heidät, siis jotkut heistä, voi olla joskus helppo houkukutella ajatukseen, että uskonnottomien katsomuksellisista ihmisoikeuksista ei tarvitse välittää Suomessakaan.

Kirkon selvityken mukaan vain 27 % suomalaisista uskoo Jumalaan kun kuin kristinusko opettaa. Näin ollen on erinomaisen peruteltua, että esimerkiksi joulua tsi pääsäistä, vuosituhantisperinteisiä vuodenkierron juhlia, ei kaapata vain kristinuskon tai uskontojen käyttöön.

• Nobel ꖅ Humanistit

Suurhumanisti David Attenborough - tunnettu BBC humanisti.

- Viiden eri äitiꖅkirkon ritarikunnan kunniajäsen
        - Breivik -kristitty
        - Convocation (lat.) -saarnaaja

sanoo että "ihmiskunta on syöpä, sen määrää tule rajoittaa". Tarkoittaen toisen suurhumanistin Ted Turnerin tavoin että 90% väestöstä tulee kaasuttaa pois.

Tämä liittyy myös suurimman osan Nobelsankareiden toiveisiin:

Tässä osa2, katso myös ykkönen...

http://www.youtube.com/watch?v=-4FgDVcQvnI

.

• Kiitos viisaasta avauksestasi Anna-Kaisa!

Mielestäni toimit täysin oikein ja teet parasta mahdollista evankelioimistyötä kohtelemalla muualta tulleita ja eri uskoisia kunnioittavasti, lämpimästi, ystävällisesti.

Emilia (toimittaja)

• FUCKIFUU

Sairas Emilia näki siis avauksen sellaisena että hän kunnioittaa eri uskoisia. Millaiset Jeesus-lasit sinulla on silmillä. Teksti oli täyttä ateistien halveksuntaa ja valehtelua.

• ;:;
        FUCKIFUU kirjoitti:

Sairas Emilia näki siis avauksen sellaisena että hän kunnioittaa eri uskoisia. Millaiset Jeesus-lasit sinulla on silmillä. Teksti oli täyttä ateistien halveksuntaa ja valehtelua.

Miksi ateisteja pitäisi mielestäsi kunnioittaa, kun ateistit näyttävät harrastavan jatkuvaa valehtelusyytöksien jakamista ja sairaaksi haukkumista? Miksi ateisteja ei saisi halveksua mielestäsi, onko sinulla jokin syy sille miksi ei pitäisi halveksua? Jos olet mielestäsi vain hienostunut apina ja kuralammikon jälkeläinen, niin miksi sinusta mielestäsi pitäisi välittää? Kun kuolet, niin muistatko, uskontosi mukaan, mitään "kärsimästäsi" halveksunnasta? Jos et, niin miksi sellaisella olisi sitten väliä?

• ;:; kirjoitti:

Miksi ateisteja pitäisi mielestäsi kunnioittaa, kun ateistit näyttävät harrastavan jatkuvaa valehtelusyytöksien jakamista ja sairaaksi haukkumista? Miksi ateisteja ei saisi halveksua mielestäsi, onko sinulla jokin syy sille miksi ei pitäisi halveksua? Jos olet mielestäsi vain hienostunut apina ja kuralammikon jälkeläinen, niin miksi sinusta mielestäsi pitäisi välittää? Kun kuolet, niin muistatko, uskontosi mukaan, mitään "kärsimästäsi" halveksunnasta? Jos et, niin miksi sellaisella olisi sitten väliä?

Muista tämä näppäimistöltäsi päässyt uloste ja no ne kaikki menneet ulosteesi kun yrität esittää loukkaantunutta, jonkun ateistin plöräyksistä.

Miksi teistejä pitäisi kunnioittaa, jos he ovat yleistäviä empatiakyvyttömiä mulkvisteja?

(En pidä teistejä tuollaisina, tämän yleistyksen tarkoitus on osoittaa yllä mussuttavan hihhulin ääliömäisyys)

• ;:; kirjoitti:

Ette ilmeisesti tiedä mitä kaikkea uskonveljenne tekevät, olemme nähneet niin paljon valehtelua että on vaikea tietää milloin puhutaan totta.

Mikäli haluatte että teitä kunnioitetaan niin ei meidän ateistien haukkuminen asiaa paranna.
        Kannattaisi ehkä hieman tutustua siihen miten uskovat kohtelevat ateisteja, lähes jatkuvaa syyttelyä saa.tananpalvonnasta, pelottelua helv.etillä, haukkumista moraalittomiksi elukoiksi jne. Onko ihme jos me annamme samalla mitallla takaisin.

Sinun mielestäsi ihminen on arvokas vain sen takia että uskot jumalan luoneen meidät. Minusta ihminen on yhtä arvokas kuin kaikki muukin maapallolla ja se että me olemme satojen miljoonien vuosien aika kehittyneet näinkin pitkälle tekee meistä moninkerroin arvokkaampia kuin luotuna.

Jos me olemme luotuja, mikä takaa ettei maailmankaikkeudessa ole muita samanlaisia, olisimme tusinatavaraa.
        Jos taas olemme kehittyneet alkeellisesta solusta nykyisenkaltaiseksi monimutkaiseksi eliöksi "sattumien" kautta on mielestäni paljon ihmeellisempi ja arvokkaampi juttu.

Ja EI ateismi ei ole uskonto, yrittäkää jo vihdoinkin oppia se.

• kunhan kysyn
        FUCKIFUU kirjoitti:

Fuckifuu:
        Mistä tämä kirjoituksesi kertoo?

"FUCKIFUU
        16.2.2013 13:55
        -1
        Sulje
        Eutanasia tulee laajentaa koskemaan myös muita kuin vaikeasti sairata mm. kristittyjä.
        • VASTAA

• Ilmoita asiaton viesti"

• 2.5milj †

Kyllä! Samoin menettelivät ne 2.5milj † Armenialaista.

• tasan menee

Anna-Kaisa K antoi aloituksessaan ympäri korvia palstan fundiksille, jotka puhuu islamisaatiosta ja muista houreistaan. Anna-Kaisa onkin fiksumpi kuin ne.

• "Yhteisiä arvojamme kritisoivat suomalaiset ateistit eivät voi hyväksyä mitään uskontoja ja haluavat vaikeuttaa myös muslimien ja kristittyjen yhteiselämää, monikulttuurisessa Suomessa."

Minä kritisoin arvoissanne sitä, että pakkoliitätte ihmisiä uskonnolliseen yhteisöönne ja pidän 'oman uskonnon' opetusta verovaroin kustannetuissa kouluissa vääryytenä. Ehkä tällainen kritisointi ja näkemyseroavaisuus ei mielestäsi sovikaan monikulttuurisuuteen, vaikka erilaiset uskonnolliset kulttuurit sopivat.

P.S. Tunnen useita islaminuskoisia. Monet heistä tietävät, etten kuulu mihinkään uskontokuntaan, mutta se ei tunnut heistä ketään haittaavan.

• Onni on leikelty

Musliminaisten Sukuelinten Leikkelyä Saksassa

On aiheesta tullut kuulema Saksalaisten ongelma. Liekö mitään osuutta taannoin perustetulla Kuningas Fahdin jihad-yliopistolla ja sen naistenviiltelyyn spesialisoituneella 'koulutuksella' ? (Fahd, Saudi-Arabia wahhabi✜jihadisti).

Elämänpituinen tuska: näillä islam oppien mukaan leikellyillä naisilla (=kaikki) pissallakäynti on tuskallinen, kestää jopa 30min. Deutsche Wellen artikkeli puhuu 150 miljoonasta opin mukaan raakalaisesti leikellystä musliminaisesta. Daily Telegraph kertoi viime vuonna että 100.000 rauhanuskonnon Britanniassa hellaanköytettyä on ommeltu kiinni... Suomi taas ilmoittaa että käytäntö on huomioitu terveydenhuollon rutiineissa (=tytöille kipulääkettä eli bisnes paisuu).

Koko lahkon kehitti Rooman Katolinen kirkko Paavinsa johdolla, 600 luvulla, kontrolloi sitä yhä jesuiitta-rapparien kautta. Isän terrorismi onkin tänään kultahampaiden lypsyssä tarpeen. Lue Lisää: 'Pahan Pietarin Basilli', kts klikkaa se sisällysluettelosta.

Naisen häpäisy on aina ollut Vatikaanin homppipappien pääbisnes. Alkaen rakkaudenjumalatar Mariasta. Sieltä jo Lallin vihaamat Lutterukset kävivät, käyvät yhä tänäänkin neuvonsa hakemassa.

» News » Europe » Female Circumcision Now a Growing Problem in Germany For many of these women, urinating can take up to 30 minutes, and is very painful. By: Jewish Press Staff Published: February 6th, 2013 jewishpress.com

• Wife of Hamas MP

Naisen osa on aivopestä lapsestaan Jihadisti

"Umm Osama, Hamas messumurhaaja Khalil Al-Hayya'n saarnasi vääräuskojen tappamista ja salamurhaa Hamasin Al-Aqsa TV:ssä Joulukuussa 02.2012. (TV asema lienee yksi monista joihin EUkkulaverosi viedään). "Naisten on kasvatettava lapsensa räjähtämään allahin puolesta" (allah itse näet on impotentti eikä kykene). Umm lupailee kaikille huijaamilleen paratiisia Koraaninsa tekstiin vedoten - tarkoittanee pientä huonetta jossa tappelee 72 hampaatonta mummoa. Noiden noitain kanssa on pakko viettää iäisyys - siis tila jossa ei loppua ole ollenkaan. Enpä voisi pahempaa helvettiä räjäytykseen synnytetylle pikkutytölle kuvitella...

Vatikaaniohjatussa kostonkultissa sana marttyyri tarkoittaakin petosta ja salamurhaa jossa huumattu lähetetään kohteeseen, radio-ohjattuna sala-räjäytetään juutalaisten sekaan toreille ja linja-autoihin. Umm Osama onkin valmis taistelemaan viimeiseen naapurinsa lapseen asti - itse kuuluen ylempään kastiin, täytyyhän näet jonkun painaa kaukolaukaisintakin...

Main > News > Middle East Wife of Hamas MP: Woman's Role Is to Instill Love of Jihad A video shows the wife of a Hamas MP saying that an Arab woman's role is "to instill love of jihad and martyrdom in her children." By Elad Benari First Publish: 1/9/2013, 6:12 AM .../164011#.UO0WnflbySo

• HELSINGIN SANOMAT

Neitsyet odottavat márttyyrejä;

Helsingin Sanomat 10.08.2001

pálestiinalaisilla ääriryhmillä jihádilla ja Hámasilla on pitkä perinne itsemürhap0mmientekemisessä. USA Today -lehden kesäkuisten laskujen mukaan vuodesta 1993 lähtien Isrælissatehdyissä 28 itsemürhaiskussa on kuollut 190 ihmistä ja loukkaantunut tuhansia. Itsensä räjayttävänmárttyyrin kouluttaminen alkaa jo ääriryhmien lastentarhoissa, joissa lapsille ujutetaan jüütalaisvastaisia asenteita. Hámasin johtamien lastentarhojen seinillä lukee muun muassa"lastentarhan lapset ovat tulevaisuuden pyhiä márttyyrejä".

Länsirántalaisen Àl-Najáhin jagázalaisen mûslimiyliopiston luokkahuoneen seinällä muistuttaa puolestaan lause "Isrælilla onydinp0mmeja, meillä ihmisp0mmeja". "Teen kehostani p0mmin, joka räjayttää si0nistit, nuoapinoiden ja sikojen lapset", 11-vuotias pálestiinalaispoika Ahmed sanoi USA Today -lehdenhaastattelussa. Isrælin viranomaisten mukaan Hámasilla on kaiken aikaa valmiina 5-20 nuortamiestä räjayttämään itsensä. Potentiaalisia márttyyrejä yksin Hámasilla saattaa olla tuhansia.Karismaattiset johtajat valitsevat tulevat márttyyrit lähinnä kahden kriteerin perusteella: miehentulee olla ïslamille syvästi uskoutunut eikä hänellä saa olla rikosrekisteriä, koska voisi jäädäherkemmin kiinni. Helpompaa myös on, jos márttyyri on naimaton. "Valmis" márttyyri saatetaanvalita vain tunteja ennen iskua.

Hámasin rituaaleissa valittu valmistautuu iskuun pukeutumalla valkoiseen
      käärinliinaan javiettämällä aikaa hautausmaalla. Márttyyristä otetaan myös video, jota näytetään iskun jälkeen sekävalokuva, jota levitetään gázassa ja Lansirannalla. Nuoria miehiä houkutellaan iskuihin tavallistaparemmalla taivaspaikalla: márttyyreille luvataan määrättömästi seksiä 72 neitsyen kanssa. Koráánivertaa neitsyiden kauneutta rubiiniin, timantteihin ja helmiin. márttyyreille luvataan myös, ettäheidän perheistään huolehditaan taloudellisesti kuoleman jälkeen. Kesäkuussa Isrælissa kuoli 21ihmistä pálestiinalaisen, 22-vuotiaan Saeed H0tarin tekemässä itsemürhaiskussa.

H0tarin isä olilehtihaastattelussa erittäin ylpeä pojastaan. "Olen erittäin onnellinen ja ylpeä siitä mitä poikani teki.Rehellisesti sanottuna, olen hieman kateellinen . . . Poikani on täyttänyt profeetan toiveet. Hänestäon tullut sankari. Kerro minulle, mitä muuta isä voisi toivoa?" isä Hassán Hotari kertoi

Lue Lisää
      http://www.scribd.com/doc/126218478

• "Perhe on kertonut minulle, että he arvostavat ja luottavat kristittyihin. Edelleen he ovat kertoneet, että he eivät hyväksy suomalaisen yhteiskunnan rajattomuutta, ateismia ja sekularismia"

Huomaatko? eivät hyväksy ateismia ja sekularismia, tuosta ei ole entisaikojen noitaroviot kaukana. Oletko sinä heidän kanssaan samaa mieltä?

" Silti suomalaiset ateistit pyrkivät lyömään juopaa meidän ja muslimitaustaisten maahanmuuttajien välille, esimerkiksi väittämällä kouluissa ylläpidettävän kristillisen tradition häiritsevän maahanmuuttajataustaisia muslimeja. "

Anna-Kaisa, tuo ei pidä paikkaansa, ateisteille kristityt ja muslimit ovat samanlaisia, me emme pyri lyömään juopaa välillenne, juutalaiset, kristityt ja muslimit olette meille kaikki samaan satuolentoon uskovia ja samoista pyhistä kirjoista oppinne ottavia.
      Ns. "kukkahattutädit" ovat niitä jotka pelkäävät että muslimit loukkaantuvat em. asioista ja heistä enemmistö on perus Ev-Lut.kristittyjä.

"Yhteisiä arvojamme kritisoivat suomalaiset ateistit eivät voi hyväksyä mitään uskontoja ja haluavat vaikeuttaa myös muslimien ja kristittyjen yhteiselämää, monikulttuurisessa Suomessa."

Mitkä ovat niitä yhteisiä arvoja mitä me ateistit kritisoimme?
      Me kritisoimme uskontojen ahdasmielisiä arvoja, emme niitä jotka ovat sekulaareja ja humanistisia.
      Ateistit jos jotkut ovat monikulttuurisuuden kannattajia toisin kuin fundamentalistiset uskovat jotka haluavat hävittää kaikki eritavalla ajattelevat.

Ateismi- palstalla kristityt syyttävät ateisteja muslimien suosimisesta, miten tämä sopii kertomaasi?

Sinulla on pahasti vääristynyt kuva ateismista ja ateisteista.

• agn.a

No en minä ainakaan ole törmännyt siihen että "suomalaiset ateistit pyrkivät lyömään juopaa meidän ja muslimitaustaisten maahanmuuttajien välille".

Noista lukuisista viesteistäsi välittyy valitettavasti vähän vainoharhainen kuva ateismia kohtaan. Selvästi koet ateismin jonkinlaisena uhkana itseäsi tai lähipiiriäsi kohtaan. Olet kirjoittanut mm. koulukiusaamisesta, mikä on hyvin ikävä ja aina tuomittavaa. Oletko ajatellut ovatko nämä kokemukset vaikuttaneet liikaa ja muodostaneet sinulle liian yleistävän kuvan ateismista?

Ja sitten on vielä tuo:
      " Ymmärrän tietysti, että heidän itsensä vuoksi minun pitäisi pystyä kertomaan heille Jeesuksesta. Mutta en evankelioi heitä sanallisesti, vaan pyrin vaikutamaan heihin omalla käytökselläni ja oman esimerkkini voimalla."

Mitäpä jos olisit itse sattunut syntymään vaikkapa Afganistaniin tai Intiaan. Oletko varma että uskoisit Jeesukseen niinkuin nyt uskot?

• ++++++++

"Yhteisiä arvojamme kritisoivat suomalaiset ateistit eivät voi hyväksyä mitään uskontoja ja haluavat vaikeuttaa myös muslimien ja kristittyjen yhteiselämää, monikulttuurisessa Suomessa."

Kiitos tästä yleistyksestä ja haluttomuudesta ymmärtää.

Uskonnot eivät ole ongelma vaan niiden ääri-ilmiöt tai uskonnoista aiheutuva epätasainen kohtelu, mutta erityisesti ääri-ilmiöt, joita vastaan teidänkin (ei ääri-uskovat) pitäisi vastaan taistella.

• Pfft, nii just

Et sie mitään muslimeita tunne.

• Anna-Kaisa K

Mitä mieltä olette monikulttuurisista suhteista?

Voiko kristitty nainen seurustella muslimin kanssa, mahdollisesti solmia hänen kanssaan avioliiton ja kasvattaa lapsensa muslimeiksi, miehensä tahdon mukaisesti? - Ja säilyttää siitä huolimatta oman kristillisen vakaumuksensa?

• Ompeluskone

Kyllä. Kunhan on ensin leikattu, säkitetty, piesty ja kahlittu patteriin ja lopulta ommeltu kiinni..

• Kaikkikovaimot
        Ompeluskone kirjoitti:

Kyllä. Kunhan on ensin leikattu, säkitetty, piesty ja kahlittu patteriin ja lopulta ommeltu kiinni..

Kaikkiko vaimot? Koskeeko tua jokaista vaimoa alkaen muhametin 6vuotiaasta aishasta?

• New York Times 2002
        Kaikkikovaimot kirjoitti:

Kaikkiko vaimot? Koskeeko tua jokaista vaimoa alkaen muhametin 6vuotiaasta aishasta?

"Islamin paikallisneuvostot määräilevät joukkoraiskauksia Pakistanin Punjabissa. Tämän puolivuotiskauden aikan on ilmitullut (suurin osa salataan kuolemanpelosta) jo 72 joukkoraiskausta ja 93 muuta pakistanin ihmisoikeusjärjestön raportin mukaan. Raiskaajat ova ylemmän kastin islamisteja, ja uhrit islamin orjuuden köyhiä." New York Times 17.7.2002

• Cafe Hillel

Kultin oppikirjasta: Taivaspaikka räjäyttämällä juutalaistyttö perheineen.

www.youtube.com/watch?v=mmbu4KK0gUM

• Nasse.

Lasten henkinen raiskaaminen tuntuu tietysti vähemmän pahalta kun on kansssarikollisia.

Sellainen on uskiksen "moraali"

• Hyipertti

Juttujesi perusteella olet alan expertti.

• lukea, laskea, kirjo

Is lamin orjuus – jatkuu sukupolvesta toiseen

MANZOORABAD JOURNAL; Bondage’s Load: Heavy Bricks, and Crushing Debt
      By RAYMOND BONNER
      http://www.nytimes.com/2002/06/12/international/asia/12LABO.html

ANZOORABAD, Pakistan. Auringon käristävässä paahteessa, naiset kyykkivät ja käärivät savea läjiin joita pyörittelivät aviomiehilleen. Miehet muotittavat käsin saven suorakaidemuotteihin, ja kaatavat ne kovettumisen jälkeen pois. Senjälkeen pikkulapset kantavat paahtamattomat tiilet aasin karryihin, vietäviksi uuniin. Noen ja hien peittämät teinipojat ja ukot kuumentavat uunia, työskennellen käytännön helvetin infernossa nostaen välillä kannen hiilen lisäämistä varten. Tässä Pakistanilainen orjatyövoima.

Työnantajat “antavat” työntekijöille korkeakorkoisen lainan, ja koko perheen 3v. lapsista lähtien on maksettava lainaa työllään, joka ei koskaan riitä edes korkoihin. 3vuotiaat kantaa tiiliä ja vesiämpäreitä… jalat epämuodostuu, lapsi on loppuunajettu jo ennen teini-ikää. Velka sensijaan kasvaa ja vahvistuu, ja periytyy, ja seuraava sukupolvi kantaa vielä suurempaa velkakuormaa. Perheen kuukausitulot 50$ kuussa. Tässä käytännön islamin ihanuutta.
      Pakistanin laki tosin on tätä vastaan, ja määrää 900$ sakon asiasta ja vankilatuomion, mutta lakia ei koskaan ole käytetty, hehe. 80 työläistä täällä, mihet, naiset, lapset, yht. 17 perhettä, ei ole koskaan ollut päivääkään koulussa.

He eivät osaa lukea, laskea, kirjoittaa. He eivät tiedä kuinka vanhoja he ovat, tai edes käsitettä kuinka monta työtuntia heillä päivässä on. Tiilentekijä Khizar Hayatilta kysyttiin montako tuntia hän päivässä työskentelee. “viisi tai kuusi” oli vastaus. Milloin alkaa ja päättyy?; kysyttiin. Aamuviidestä iltaviiteen…
      Oikeaoppiset naureskelee orjiensa typeryyttä…

• Hän on leski

Is lamin lapsiorjat NY-Times 18/10/01

Fatima Sakhin pienet sormet liikkuivat nopeasti loimella, asiantuntevasti sitoen ja solmien. Fatima, 9-vuotias tyttö työskemteli pakkohiljaisuudessa penkillä viiden muun 8-12 vuotiaan kanssa.

Tässä pienessä huonosti valaistussa huoneessa oli neljä lapsiryhmää kutoen mattoja myytäväksi basaareissa. Pakolaislapset työskentelevät 5-10 tuntia päivässä ansaiten 30-40mk kuukaudessa.
        Fatimaa on onnistanut:Hän tulee klo 8, mutta lähtee kouluun klo 1. Loput 23 lapsesta työskentelee iltaan asti.

Newsweek raportoi joku vuosi sitten miljoonista maaorjista islamilaisissa valtioissa: Perheen jotka ovat vuosisatoja olleet maatyölaisinä vuokramaalla, vuokra-asunnoissa ostaen kaiken feodaaliherraltaan ovat kasvattaneet itselleen valtaisan velkataakan. Feodaaliherran ja islamin siunaamana työn palkka ei koskaan nouse yli kulujen: systeemi varmistaa ikuisen velkavankeuden. Orjuus varmistetaan islamin saneleman velan siirtymisenä isältä pojalle. Pakenijat tuskin selviävät hengissä…

Pakolaisleirit: Nokkimisjärjestys on tarkka. Se riippuu leirilläoloajasta, työmäärästä ja siitä onko avustavia sukulaisia. Kurjuus kaikin eri tavoin vallitsee. Uusilla pakolaisilla on etu: He voivat rekisteröityä YK:n ruoka-avulle. Muut taas eivät saa mitään elleivät he ole leskiä tai orpoja.

Avustustyöntekijät sanovat jo tunnistavansa useimmat avunhakijat jotka viikko toisensa jälkeen tulevat hakemaan avustuksia väittäen aina olevansa uusia pakolaisia.

Leijumisen kohokohtana he pitävät erästä kertaa jolloin vanha mies saapuu naisen seuraamana. “Tämä on vaimoni” mies kertoo. “Hän on leski“. http://www.nytimes.com/2001/10/18/international/asia/18NOTE.html

• rauhantutkimuslaitok
        Hän on leski kirjoitti:

Is lamin lapsiorjat NY-Times 18/10/01

Fatima Sakhin pienet sormet liikkuivat nopeasti loimella, asiantuntevasti sitoen ja solmien. Fatima, 9-vuotias tyttö työskemteli pakkohiljaisuudessa penkillä viiden muun 8-12 vuotiaan kanssa.

Tässä pienessä huonosti valaistussa huoneessa oli neljä lapsiryhmää kutoen mattoja myytäväksi basaareissa. Pakolaislapset työskentelevät 5-10 tuntia päivässä ansaiten 30-40mk kuukaudessa.
        Fatimaa on onnistanut:Hän tulee klo 8, mutta lähtee kouluun klo 1. Loput 23 lapsesta työskentelee iltaan asti.

Newsweek raportoi joku vuosi sitten miljoonista maaorjista islamilaisissa valtioissa: Perheen jotka ovat vuosisatoja olleet maatyölaisinä vuokramaalla, vuokra-asunnoissa ostaen kaiken feodaaliherraltaan ovat kasvattaneet itselleen valtaisan velkataakan. Feodaaliherran ja islamin siunaamana työn palkka ei koskaan nouse yli kulujen: systeemi varmistaa ikuisen velkavankeuden. Orjuus varmistetaan islamin saneleman velan siirtymisenä isältä pojalle. Pakenijat tuskin selviävät hengissä…

Pakolaisleirit: Nokkimisjärjestys on tarkka. Se riippuu leirilläoloajasta, työmäärästä ja siitä onko avustavia sukulaisia. Kurjuus kaikin eri tavoin vallitsee. Uusilla pakolaisilla on etu: He voivat rekisteröityä YK:n ruoka-avulle. Muut taas eivät saa mitään elleivät he ole leskiä tai orpoja.

Avustustyöntekijät sanovat jo tunnistavansa useimmat avunhakijat jotka viikko toisensa jälkeen tulevat hakemaan avustuksia väittäen aina olevansa uusia pakolaisia.

Leijumisen kohokohtana he pitävät erästä kertaa jolloin vanha mies saapuu naisen seuraamana. “Tämä on vaimoni” mies kertoo. “Hän on leski“. http://www.nytimes.com/2001/10/18/international/asia/18NOTE.html

YK-raportti: Vapaus arabimaissa vähentäisi köyhyyttä 02.07.2002 05:07

YK: Vapaus arabimaissa vähentäisi köyhyyttä
        Arabimaat pystyisivät nostamaan nopeasti kansansa köyhyydestä, mutta siihen tarvittaisiin vallankumous, joka vapauttaisi naiset ja poliittisen elämän sekä parantaisi koulutusta. Näin sanoo YK:n kehitysohjelma UNDP tiistaina julkistamassaan raportissa.

Öljyvarojensa ansiosta arabimailla ei ole puutetta rahasta. Siitä huolimatta niiden työttömyysluvut ovat maailman korkeimmat. Talouskasvu on niin hidasta, että kansalaiselta menee 140 vuotta tulojensa kaksinkertaistamiseen – muualla maailmassa tämä tehdään keskimäärin 10 vuodessa. Kun vapaudesta on kyse, arabimaat sijoittuvat köyhintä Afrikkaakin huonommin. Heikoin on naisten tilanne. Raportin mukaan puolet arabimaiden nuorista haluaisi muuttaa ulkomaille. Raporttia on koostettu puolitoista vuotta. Arabiliiton 22 jäsentä saavat siinä kehuja siitä, että ne ovat pystyneet nostamaan kansalaistensa elinajanodotetta sekä vähentämään lapsikuolleisuutta ja äärimmäistä köyhyyttä.

Samalla selonteko kuitenkin syyttää arabimaita poliittisten vapauksien tukahduttamisesta ja naisten alistamisesta pimeän keskiajan tyyliin.
        Koulutuksenkin on annettu rapautua. Yhä useammat tosin pääsevät kouluun, mutta koulutuksen laatu on heikentynyt. Se on johtanut siihen, ettei ihmisillä ole mahdollisuutta päästä eteenpäin.
        -Ihmisten kyvyt ja tieto on otettava käyttöön ja hyvää hallintoa pitää edistää, raportissa suositetaan.

Arabimaissa – Pohjois-Afrikasta aina Persianlahdelle asti – on 65 miljoonaa luku- ja kirjoitustaidotonta. He ovat pääosin naisia. Kymmenen miljoonaa lasta ei käy minkäänlaista koulua. Työttömyys on keskimäärin 15 prosenttia eli kolme kertaa maailman keskiarvoa korkeampi. enkeä kohti laskettujen tulojen kasvu jäi keskimäärin 0,5 prosenttiin kahden viimeksi kuluneen vuosikymmenen aikana. Luku oli maailman alhaisin, jos Saharan eteläpuolista Afrikkaa ei oteta lukuun. Työn tuottavuus laski keskimäärin 0,2 prosenttiin vuodessa. Arabiliiton 22 jäsenmaan yhteenlaskettu bruttokansantuote oli pienempi kuin keskikokoisen eurooppalaisen maan, esimerkiksi Espanjan.
        Arabeilta arabeille

Poliittinen oppositio on arabimaissa yleensä tukahdutettu, rikkaiden ja köyhien välinen kuilu esimerkiksi terveydenhuollon ja koulutuksen saralla vain kasvaa kasvamistaan, ja jäykät työmarkkinat pitävät huolen siitä, ettei mikään muutu, UNDP sanoo. Selonteon vahvuuksia on, että sen ovat laatineet arabit arabeille. Siinä arabit esittävät omia näkemyksiään siitä, millaisia haasteita arabimailla on edessään ja miten ongelmia tulisi ratkaista.

-Raportin sisältämät viestit loukkaavat varmasti monia arabeja, mutta arabijohtajien on silti vaikea suhtautua niihin torjuvasti, koska selonteko ei syytä ongelmista kulttuurisia ja uskonnollisia oloja, sanoo Kööpenhaminan rauhantutkimuslaitoksen tutkija Ulla Holm.

• Häävideo
        rauhantutkimuslaitok kirjoitti:

YK-raportti: Vapaus arabimaissa vähentäisi köyhyyttä 02.07.2002 05:07

YK: Vapaus arabimaissa vähentäisi köyhyyttä
        Arabimaat pystyisivät nostamaan nopeasti kansansa köyhyydestä, mutta siihen tarvittaisiin vallankumous, joka vapauttaisi naiset ja poliittisen elämän sekä parantaisi koulutusta. Näin sanoo YK:n kehitysohjelma UNDP tiistaina julkistamassaan raportissa.

Öljyvarojensa ansiosta arabimailla ei ole puutetta rahasta. Siitä huolimatta niiden työttömyysluvut ovat maailman korkeimmat. Talouskasvu on niin hidasta, että kansalaiselta menee 140 vuotta tulojensa kaksinkertaistamiseen – muualla maailmassa tämä tehdään keskimäärin 10 vuodessa. Kun vapaudesta on kyse, arabimaat sijoittuvat köyhintä Afrikkaakin huonommin. Heikoin on naisten tilanne. Raportin mukaan puolet arabimaiden nuorista haluaisi muuttaa ulkomaille. Raporttia on koostettu puolitoista vuotta. Arabiliiton 22 jäsentä saavat siinä kehuja siitä, että ne ovat pystyneet nostamaan kansalaistensa elinajanodotetta sekä vähentämään lapsikuolleisuutta ja äärimmäistä köyhyyttä.

Samalla selonteko kuitenkin syyttää arabimaita poliittisten vapauksien tukahduttamisesta ja naisten alistamisesta pimeän keskiajan tyyliin.
        Koulutuksenkin on annettu rapautua. Yhä useammat tosin pääsevät kouluun, mutta koulutuksen laatu on heikentynyt. Se on johtanut siihen, ettei ihmisillä ole mahdollisuutta päästä eteenpäin.
        -Ihmisten kyvyt ja tieto on otettava käyttöön ja hyvää hallintoa pitää edistää, raportissa suositetaan.

Arabimaissa – Pohjois-Afrikasta aina Persianlahdelle asti – on 65 miljoonaa luku- ja kirjoitustaidotonta. He ovat pääosin naisia. Kymmenen miljoonaa lasta ei käy minkäänlaista koulua. Työttömyys on keskimäärin 15 prosenttia eli kolme kertaa maailman keskiarvoa korkeampi. enkeä kohti laskettujen tulojen kasvu jäi keskimäärin 0,5 prosenttiin kahden viimeksi kuluneen vuosikymmenen aikana. Luku oli maailman alhaisin, jos Saharan eteläpuolista Afrikkaa ei oteta lukuun. Työn tuottavuus laski keskimäärin 0,2 prosenttiin vuodessa. Arabiliiton 22 jäsenmaan yhteenlaskettu bruttokansantuote oli pienempi kuin keskikokoisen eurooppalaisen maan, esimerkiksi Espanjan.
        Arabeilta arabeille

Poliittinen oppositio on arabimaissa yleensä tukahdutettu, rikkaiden ja köyhien välinen kuilu esimerkiksi terveydenhuollon ja koulutuksen saralla vain kasvaa kasvamistaan, ja jäykät työmarkkinat pitävät huolen siitä, ettei mikään muutu, UNDP sanoo. Selonteon vahvuuksia on, että sen ovat laatineet arabit arabeille. Siinä arabit esittävät omia näkemyksiään siitä, millaisia haasteita arabimailla on edessään ja miten ongelmia tulisi ratkaista.

-Raportin sisältämät viestit loukkaavat varmasti monia arabeja, mutta arabijohtajien on silti vaikea suhtautua niihin torjuvasti, koska selonteko ei syytä ongelmista kulttuurisia ja uskonnollisia oloja, sanoo Kööpenhaminan rauhantutkimuslaitoksen tutkija Ulla Holm.

Palestiinan Häävideo:

Nyt 22v nuorimies, islamin urho pääsee häihin. Hän on Arafatin Lastenkoulun kasvatti, pommiliivileikkien paras. Video alkaa muutama tunti ennen itsensä räjäyttämistä. Poikaa haastatellaan mutamurjussa kotonaan. Hän kertoo tyynesti halustaan päästä marttyriksi. Mies lähtee saateltuna autoon, toteuttamaan perheensä unelmaa.

Video jatkuu ambulanssien tullessa hääpaikalle ja keräillessä sulhon suolenkappaleita mustuneiden talojen katoilta ja oliivipuiden oksilta. Mutta eihän se tähän pääty…

Perheenäiti, säkkiinkääriytyneenä islamin onnellisena kertoo kuinka vanhin poika on nyt neitsyitten kanssa. Pojan perhe onkin nyt koko yhteisön sankari: videosta nähdään kuinka perhe ei enää asukaan mutamurjussaan mustia kattiloita tulella hämmentäen – tilava uusi asunto kaikkine (länsimaisine!) mukavuuksineen on Afaratin valtionpalkinto onnistuneesta toripommituksesta -.. eläköön ikuinen viha!

Kuinka ollakaan, nykyisin ongelma ei ole saada valiomiehiä marttyyriksi. Yksi kun on mennyt, 7-10 on pyrkimässä tilalle. Ongelmana onkin valittavien määrä ja pommitehtaiden kapasiteetti…

Otteita JOSEPH LELYVELD/Times artikkelista
        www nytimes.com/2001/10/28/magazine/28TERRORIST.html?pagewanted=1

• Jokainen, joka voi
        Häävideo kirjoitti:

Palestiinan Häävideo:

Nyt 22v nuorimies, islamin urho pääsee häihin. Hän on Arafatin Lastenkoulun kasvatti, pommiliivileikkien paras. Video alkaa muutama tunti ennen itsensä räjäyttämistä. Poikaa haastatellaan mutamurjussa kotonaan. Hän kertoo tyynesti halustaan päästä marttyriksi. Mies lähtee saateltuna autoon, toteuttamaan perheensä unelmaa.

Video jatkuu ambulanssien tullessa hääpaikalle ja keräillessä sulhon suolenkappaleita mustuneiden talojen katoilta ja oliivipuiden oksilta. Mutta eihän se tähän pääty…

Perheenäiti, säkkiinkääriytyneenä islamin onnellisena kertoo kuinka vanhin poika on nyt neitsyitten kanssa. Pojan perhe onkin nyt koko yhteisön sankari: videosta nähdään kuinka perhe ei enää asukaan mutamurjussaan mustia kattiloita tulella hämmentäen – tilava uusi asunto kaikkine (länsimaisine!) mukavuuksineen on Afaratin valtionpalkinto onnistuneesta toripommituksesta -.. eläköön ikuinen viha!

Kuinka ollakaan, nykyisin ongelma ei ole saada valiomiehiä marttyyriksi. Yksi kun on mennyt, 7-10 on pyrkimässä tilalle. Ongelmana onkin valittavien määrä ja pommitehtaiden kapasiteetti…

Otteita JOSEPH LELYVELD/Times artikkelista
        www nytimes.com/2001/10/28/magazine/28TERRORIST.html?pagewanted=1

Palestiinalaishallinon TV:n 3.8.2001 lähettämä perjantaisaarna
        Sheikki Ibrahim Madhi Sheik ‘Ijlin moskeijassa, Gazassa:

“Siunauksia jokaiselle, joka varaa luodin ampuakseen sen juutalaisen päähän”
        “Nuorukainen sanoi minulle: ‘Minä 14 vuotias ja minulla on vielä 4 vuotta siihen, kun saan räjäyttää itseni juutalaisten keskellä.’ Minä sanoin: Voi, minä pyydän Allahia tekemään sinusta ja itsestäni marttyreita.

Meidän kaikkien tulee olla osallisina Pyhässä Sodassa. Koraani on hyvin selkeä yhdessä asiassa: Islamilaisen kansan suurimpia vihollisia ovat juutalaiset. Allah tehköön heistä lopun. Palestiinan kansan pitää unohtaa erimielisyytensä ja parantaa haavansa. Emme saa enää suunnata aseitamme toisiamme vastaan. Kaikkien keihäiden tulee olla suunnattuja juutalaisia, Allahin vihollisia vastaan, kansaa vastaan, joka on kirottu Allahin kirjassa.

Allah on kuvannut heitä apinoiksi, sioiksi. Me lähestymme heitä sanomalla: Jos joku tahtoo pelastua, hänen tulee antautua ainoaan oikeaan ja puhtaaseen uskontoon, Islamiin.Silloin välillämme ei olisi ongelmia.Sen sijaan jokainen, joka on tullut tähän maahan eikä ole tullut sisälle Islamiin, hän menköön takaisin sinne mistä on tullut tai keihäämme lävistävät hänet Allahin tahdon mukaan.

Jokainen, joka voi taistella heitä vastaan aseillaan tehköön niin. Jokainen joka voi ampua heitä konetuliaseella tehköön niiin. Jokainen joka voi pistää heitä miekalla tai puukolla tehköön niin. Juutalaiset ovat kansa, joka on kaikkein vihamielisin Islamin uskovaisia vastaan. Juutalaiset ovat paljastaneet myrkkyhampaansa. Mikään ei estä heitä paitsi heidän kansansa likaisen veren väri.

Heillä on ydiaseensa, mutta meillä on uskomme Allahiin.
        Profeetta Muhammed sanoi: ‘Juutalaiset taistelevat teitä vastaan, mutta Allah tekee teistä heidän hallitsijoitaan. Me räjäytäme heidät ilmaan Haderassa, me räjäytämme heidät ilmaan Tel Avivissa, me räjäytämme heidät ilmaan Netaniassa. Näin Allah panee meidät heidän hallitsijoikseen.

Jos juutalainen yrittäisi piiloutua puun tai kiven taa, niin tuo kivi tai puu sanoisi: Oi sinä muslimi, Allahin palvelija, minun takanani on juutalainen. Tule ja tapa hänet.

Jonkin vuoden kuluttua me tulemme menemään voittajina Jerusalemiin, Haifaan, Ashkeloniin.

Voitto on lähellä. Siunausta jokaiselle, joka hyökkää juutalaisen kimppuun. Siunausta jokaiselle, joka kasvattaa poikansa Jihadin periaatteisiin ja marttyyriuteen. Siunausta jokaiselle, joka on varannut luodin ampuakseen sen juutalaisen päähän.”

Lähde:
        The Middle East Media Research Institute (MEMRI)

• Sananvapaus
        Jokainen, joka voi kirjoitti:

Palestiinalaishallinon TV:n 3.8.2001 lähettämä perjantaisaarna
        Sheikki Ibrahim Madhi Sheik ‘Ijlin moskeijassa, Gazassa:

“Siunauksia jokaiselle, joka varaa luodin ampuakseen sen juutalaisen päähän”
        “Nuorukainen sanoi minulle: ‘Minä 14 vuotias ja minulla on vielä 4 vuotta siihen, kun saan räjäyttää itseni juutalaisten keskellä.’ Minä sanoin: Voi, minä pyydän Allahia tekemään sinusta ja itsestäni marttyreita.

Meidän kaikkien tulee olla osallisina Pyhässä Sodassa. Koraani on hyvin selkeä yhdessä asiassa: Islamilaisen kansan suurimpia vihollisia ovat juutalaiset. Allah tehköön heistä lopun. Palestiinan kansan pitää unohtaa erimielisyytensä ja parantaa haavansa. Emme saa enää suunnata aseitamme toisiamme vastaan. Kaikkien keihäiden tulee olla suunnattuja juutalaisia, Allahin vihollisia vastaan, kansaa vastaan, joka on kirottu Allahin kirjassa.

Allah on kuvannut heitä apinoiksi, sioiksi. Me lähestymme heitä sanomalla: Jos joku tahtoo pelastua, hänen tulee antautua ainoaan oikeaan ja puhtaaseen uskontoon, Islamiin.Silloin välillämme ei olisi ongelmia.Sen sijaan jokainen, joka on tullut tähän maahan eikä ole tullut sisälle Islamiin, hän menköön takaisin sinne mistä on tullut tai keihäämme lävistävät hänet Allahin tahdon mukaan.

Jokainen, joka voi taistella heitä vastaan aseillaan tehköön niin. Jokainen joka voi ampua heitä konetuliaseella tehköön niiin. Jokainen joka voi pistää heitä miekalla tai puukolla tehköön niin. Juutalaiset ovat kansa, joka on kaikkein vihamielisin Islamin uskovaisia vastaan. Juutalaiset ovat paljastaneet myrkkyhampaansa. Mikään ei estä heitä paitsi heidän kansansa likaisen veren väri.

Heillä on ydiaseensa, mutta meillä on uskomme Allahiin.
        Profeetta Muhammed sanoi: ‘Juutalaiset taistelevat teitä vastaan, mutta Allah tekee teistä heidän hallitsijoitaan. Me räjäytäme heidät ilmaan Haderassa, me räjäytämme heidät ilmaan Tel Avivissa, me räjäytämme heidät ilmaan Netaniassa. Näin Allah panee meidät heidän hallitsijoikseen.

Jos juutalainen yrittäisi piiloutua puun tai kiven taa, niin tuo kivi tai puu sanoisi: Oi sinä muslimi, Allahin palvelija, minun takanani on juutalainen. Tule ja tapa hänet.

Jonkin vuoden kuluttua me tulemme menemään voittajina Jerusalemiin, Haifaan, Ashkeloniin.

Voitto on lähellä. Siunausta jokaiselle, joka hyökkää juutalaisen kimppuun. Siunausta jokaiselle, joka kasvattaa poikansa Jihadin periaatteisiin ja marttyyriuteen. Siunausta jokaiselle, joka on varannut luodin ampuakseen sen juutalaisen päähän.”

Lähde:
        The Middle East Media Research Institute (MEMRI)

Ihan vaan kauniisti islamofacisteille tiedoksi:

FBIS report (Yhdysvaltain hallituksen palvelu):
        www imra.org.il/story.php3?id=12956

1. JEMEN, Sanaa 26.07.2002 klo.09:15 GMT:
        Oi jumallah, tuhoah jutskut… Oh jumallah, tuhoa kristityt, aseta heidän sydämiinsä pelko, jäädytä veri heidän suonissaan” Virallinen Jemenin hallituksen arabiankielinen TV-kanavan 36min Sanaan moskeijasta jemenistä

2. SAUDI-ARABIA, Mekka 26.07.2002 09:36 GMT:
        Oo jumallah, tuhoa tyrannijuutalaiset ja heidän kannattajansa, he ovat vallassasi” Virallinen Saudi-Arabian hallituksen arabiankielinen TV-kanavan suora 14 min lähetys Mekasta.

3. JORDAN, Amman 26.07.2002 klo.09:43 GMT:
        Oi jumallah, tuhoah jutskut ja viholliset, anna heille musta päivä…
        Virallinen Jordanian Hashemite Kuningaskunnan arabiankielinen TV-kanava 1:n 30 min suora lähetys Kuningas Abdallahin moskeijasta Ammanista.

4. IRAK, Baghdad. 26.07.2002 klo.09:25 GMT:
        “Oi jumallah, tuhoa juutalaiset ja amerikkalaiset, anna menestys President Saddam Husaynille”
        Virallinen Irakin hallituksen arabiankielinen TV-kanavan jumallahin 42 min suora lähetys al-Jaylani moskeijasta.

Euroopan Ihmisoikeustuomioistuin

Sananvapaus ei kata pelkästään sellaisia tietoja ja ajatuksia, jotka otetaan myötämielisesti vastaan, joita pidetään vaarattomina tai joihin suhtaudutaan välinpitämättömästi.

Sananvapaus kattaa myös sellaiset viestit, jotka loukkaavat, järkyttävät tai häiritsevät valtiota tai jotain sen väestön osaa. Tätä vaativat tuomioistuimen mukaan moniarvoisuus, suvaitsevaisuus ja avarakatseisuus, joita ilman ei ole kansanvaltaista yhteiskuntaa.

———————————————————————–

“Jos Strasbourg (ECHR) saa tahtonsa lävitse, meistä kaikista tulee vankeja” … 12.02.2011 Charles Moore/ www telegraph.co.uk : “Euroopan ihmisoikeustuomioistuin – (ECHR) European Court of Human Rights: tuomareita 47 maasta, kaikki poliittisia nimityksiä, mm. Ve näjä, Azerbaijan ja Albania juonessa mukana… Strasbourgin ECHR 120,000 oikeusjutun pino senkun kasvaa.”

• Hassua. Toisaalla kristitty Balttis maalaa piruja seinälle muslimien suhteen. Minä yritän kertoa hän olevan hyvin samanlainen muslimien kanssa. En minä ole nähnyt ateistien lyövän kiilaa muslimien ja kristittyjen välille. Nimenomaan kristityt haluaa lyödä sitä kiilaa. Muslimit ei sitä halua. Onhan muslimienkien seassa samanlaista fanaattista uskovaisuutta kuten on balttiksella, Pertsalla- Samanlaista typeryyttä siellä esiintyy kuin aloittajalla.

Mitä tulee joulujuhliin yms... Mulle on ihan sama jos joku muslimi hyväksyy ne. Mulle on ihan sama hyväksyykö joku ateisti ne. Silloin kun joku lahko pitää sitä rakkautena, että ikuinen kiduttamienn elämän jälkeen on oikein joillekkin, niin sellaista pskaa ei valtion tule tukea millään tavalla...Tuo on ihan hlvetinmoista rasismia ja syrjintää.

• +1 +1 +1

mave tykkää mavesta

• +1 +1 +1 kirjoitti:

mave tykkää mavesta

Eikös ihminen ole silloin sinut itsensä kanssa?

• isoEGO
        mave kirjoitti:

Eikös ihminen ole silloin sinut itsensä kanssa?

ihminen on silloin minut minut minut -itsensä kanssa, EGO = 3x

jumalaton on isompi kuin jumalansa - aina.

• isoEGO kirjoitti:

ihminen on silloin minut minut minut -itsensä kanssa, EGO = 3x

jumalaton on isompi kuin jumalansa - aina.

Ei jumalattomalla ole jumalaa, joten tottakai elävä ihminen on suurempi kuin kuviteltu asia :D

• Muslimimies

Tuo mitä avauksessasi kirjoitit pitää täysin paikkansa. Kuuntelin kerran radio-ohjelmaa, jossa juontaja pilkkasi törkeästä Jeesusta. Radioon soitti ulkomaalaistaustainen muslimimies, joka nuhteli juontajaa ja sanoi, ettei Jeesusta saa pilkata. Hän kritisoi toimittajaa siitä että tällä on arvot täysin kadoksissa.

• angelus_nigrum

"Radioon soitti ulkomaalaistaustainen muslimimies, joka nuhteli juontajaa ja sanoi, ettei Jeesusta saa pilkata."

Jeesus on yksi islamin profeetoista ja se on selvä etteivät muslimit hyväksy profeettansa pilkkaamista.
        Juutalaisuus, kristinusko ja islam ovat kaikki samaan Aabrahamin jumalaan perustuvia uskontoja.

• Omat kokemukseni

Oman kokemukseni mukaan täällä maltillisten muslimien Suomessa muslimit arvostavat kristittyjä. Sen sijaan ateistit ovat "pohjamutaa" oltiin sitten fundismuslimimaassa tai maltillisessa muslimivähemmistöisessä maassa kuten Suomessa. Muslimit eivät atteja arvosta oli maa mikä tahansa.
      Balttis kuvaa hyvin sitä mitä Koraani todella sanoo. Silloin kun islam saa valta-aseman yhteiskunnassa tai saa kasvatettua määräävää asemaansa yhteiskunnassa niin Balttiksen huoli on aiheellinen. Silloin kristittyjenkin asema muuttuu toisenlaiseksi, eli siis Koraanin sanan mukaiseksi.

• kurkkuviiltäin

Silloin kristittyjenkin asema muuttuu toisenlaiseksi, eli siis Koraanin sanan mukaiseksi.

Dhimmi = sika, apina tai raato.

• No...Nehän vain noudattaisi Raamattua siinä. Poistakaa paha keskuudestanne, sanoi Paavalikin.

• lisää sieniä soppaan
        mave kirjoitti:

No...Nehän vain noudattaisi Raamattua siinä. Poistakaa paha keskuudestanne, sanoi Paavalikin.

Nielevät vauvojakin iltaisin elävältä, ryökäleet.

• Anna-Kaisa K

Kiitos kommentista, nimimerkki "Omat kokemukseni." En jaa kokemuksiasi ja pelkojasi siitä, että islam voisi koskaan saavuttaa kuvaamaasi valta-asemaa suomaliasessa yhteiskunnassa. t. A-K K

• Mitä muuhametti
        Anna-Kaisa K kirjoitti:

Kiitos kommentista, nimimerkki "Omat kokemukseni." En jaa kokemuksiasi ja pelkojasi siitä, että islam voisi koskaan saavuttaa kuvaamaasi valta-asemaa suomaliasessa yhteiskunnassa. t. A-K K

Rakas palstafacisti.

Saako leikattu ja umpeenommeltu islamo raottaa säkkiä päästäkseen internettiin? Mitä muuhametti siitä ohjeistaa?

• Anna-Kaisa K
        Mitä muuhametti kirjoitti:

Rakas palstafacisti.

Saako leikattu ja umpeenommeltu islamo raottaa säkkiä päästäkseen internettiin? Mitä muuhametti siitä ohjeistaa?

Pelottavaa on se että Suomi kummallisena, lähes uniikkina poikkeuksena valtioiden joukossa pakottaa lääkäreitä abortin tekijöiksi, siis teurastajiksi ja silpojiksi. Ainoastaan Suomessa ja Ruotsissa ei lääkärillä ole oikeutta kieltäytyä abortin suorittamisesta. Pelottavaa on myös se, että kansanedustajat ilmeisesti kuvittelevat, että ihmisen säätämä laki voisi koskaan kumota oikeata ja väärää.

• siis Mitä muuhametti
        Anna-Kaisa K kirjoitti:

Pelottavaa on se että Suomi kummallisena, lähes uniikkina poikkeuksena valtioiden joukossa pakottaa lääkäreitä abortin tekijöiksi, siis teurastajiksi ja silpojiksi. Ainoastaan Suomessa ja Ruotsissa ei lääkärillä ole oikeutta kieltäytyä abortin suorittamisesta. Pelottavaa on myös se, että kansanedustajat ilmeisesti kuvittelevat, että ihmisen säätämä laki voisi koskaan kumota oikeata ja väärää.

Islamofacistin tunnistaakin aina siitä että vastaa eri kysymykseen kuin mitä kysyttiin. Sait 10 pistettä.

Uudestaan:
        Huolta ei tule siis kantaa naisten leikkelyistä, kiinniopeluksista, säkityksestä yms? Eritoten tänne rahdattavien miljoonien tulevista kostonkultin pahoinpitelyistä?

Pelottavaa faktaa tuossa yläpuolella.

• Et-opelta

Koulun toiminnan tulisi olla uskonnollisesti tunnustukseton ja puoluepoliittisesti sitoutumaton. Näin koko koulun toiminnan, ei vain opetuksen. Mikään uskontoinstituutio ei saisi voida otaa koulua käsikassarakseen.
      ks. uusi sivusto: pakkouskonto.fi

• jalat maassa

Asun Keski-Euoopassa, tuttavapiirissäni ja työpaikalla on muslimiystäviä. Itse kuulun paikallisen luterilaisen kirkon suomalaiseen seurakuntaan.

En näe suhteessani muslimiystäviini mitään uutiskynnyksen ylittävää. Osa heistä on Egpytistä ja heillä on täällä egyptiläisiä koptiystäviä. Heidänkään välillä ei oireile konfliktit, joista joskus Kairosta käsin uutisoidaan. Osa on uskovia, osa ei. Yksi on ärsyttävän tekopyhä musimi, siitä meille tulee joskus riitaa kun en jaksa kuunella sitä itsekehua tietäen mitä "syntiä" tyyppi kuitenkin tekee. Egyptiläinen muslimiystävättäreni on katolisen miehen kanssa naimisissa. Tästäkin vouhotetaan Suomessa, että suku tappaa jos niin tekee. No ei ole tappanut.

Jotenkin siellä Suomessa aihepiiri herättää sensaatiomaista keskustelua laidasta laitaan, itselleni ei olisi tullut edes mieleen aloittaa tällaista Anna-kaisa K. keskustelua siitä, miten muslimiystäväni minut ja luterilaisuuteni hyväksyvät. Mutta kommentoinpa kun tuli puheeksi.

Meitä eri uskontokuntien tuttavapiiriä yhdistää leppoisa suhtautuminen uskon asioihin. Ainut missä otan heidän uskontonsa huomioon on tarjoilu, en siis tarjoa salamipizzaa enkä olutta. Paitsi että tämä muslimiystävättäreni syö makkaraa ja juo olutta. Hänellä on myös lävistyksiä ja tatuointeja ja paljastavat vaatteet. Eli on itse asiassa aika erikoinen musliminainen, jolla on ulkoisesta habituksesta huolimatta sydän paikallaan.

Ex-mieheni oli ateisti, eikä hän jaksanut elää näin "hassun höppänän" kanssa. Suvussani on myös paljon helluntailaisia, joita Jeesus on nyt kuulemma kieltänyt olemasta meidän syntisen luterilaisen sukuhaaran kanssa tekemisissä. Vuosikymmenet meitä on yritetty käännyttää ja "pelastaa", sukujuhlista lähdetty suutuksissa ovet paukkuen pois, kun me syntiset emme antaneet järjestää hääjuhlasta hurmoksellista käännytystilaisuutta.

Tästä perpektiivistä katsottuna tavis-muslimi on tavis-luterilaiselle tosi rentouttavaa seuraa.

• +++++

Mielenkiintoinen avaus. Onhan tästä ennenkin keskusteltu. Uskallettaisiiko meillä kuitenkaan maahanmuuton haitallisuuteen perustunutta vuosikymmeniä jatkunutta keskustelua reivata päinvastaiseen suuntaan. Avaus kannattaa lukaista uudelleen koska kirjoitus antaa hyvän kuvan monikuluttuurisen yhteiskunnan mahdollisuuksista.

• Godesbergissa

Tässä kuva kuinka muslimiystävät hgarjoittelevat 'osallistumista' monikulttuuriin. Nämä opiskelijat rulettavat tätäkin palstaa, isän ohjelman mukaisesti.

http://htmlimg4.scribdassets.com/4ywx9w9w001zm161/images/47-de30dafe5e.jpg

http://htmlimg1.scribdassets.com/4ywx9w9w001zm161/images/46-5741c2854e.jpg

http://htmlimg4.scribdassets.com/4ywx9w9w001zm161/images/47-de30dafe5e.jpg

Saksassa, Bonn-Bad Godesbergissa pidettiin mielenosoitus Saudi-Kuningas Fahdin Akatemian edessä. Akatemia on islamjihadistien koulutuskeskus, videolla näkyy näitä koulukkaita koulutuksessa - kas, yhtään tyttöä ei ole tähän nais-säkitys-silpomisseurakuntaan mahtunut. Akatemian ja sen 170 miesoppilasta rahoittaa Saudi-Arabia.
      News Brief 5/6/2012, Iyar 14, 5772 German Police Clash With Muslim Rioters israelnationalnews com

http://www.scribd.com/doc/116562367

• Kaikkea kanssa

"Tässä kuva kuinka muslimiystävät hgarjoittelevat 'osallistumista' monikulttuuriin. Nämä opiskelijat rulettavat tätäkin palstaa, isän ohjelman mukaisesti."

Höpö höpö. On sulla mielikuvitusta.

• Katherine kääntyi mu

Rakkaus jakeluun Suomessakin!

Oikiaoppisen "Äiti, rakastan sinua" ...
      ◙ KAUHEA Ilta-Sanomat Julkaistu: 22.4.2013 16:47
      Pommimiehen viimeinen puhelu ammuskelun keskeltä: "Äiti, rakastan sinua"

Bostonin pommiepäillyn äiti puhui poikansa kanssa puhelimessa vain minuutteja ennen poliisien kanssa käytyä kohtalokasta tulitaistelua.
      Tamerlan Tsarnajev, 26, oli äidin mukaan soittanut hänelle varhain perjantaiaamuna ja kertonut poliisien jahtaavan häntä ja pikkuveljeä.
      - Poliisi on alkanut ampua meitä, he jahtaavat meitä, äiti Zubeidat Tsarnajeva kertoi ABC Newsille poikansa kertoneen.
      Keskustelu päättyi äidin mukaan Tamerlanin sanoihin ”Äiti, rakastan sinua”. Äiti sai hieman myöhemmin puhelun veljesten siskolta, joka kertoi Tamerlanin kuolleen.
      Liittovaltion viranomaisten kerrotaan parhaillaan neuvottelevan Tamerlanin vaimon asianajajan kanssa siitä, koska naista voidaan kuulla. Poliisi nouti Katherine Russell Tsarnajevin vanhempiensa luota Rhode Islandilta sunnuntaina. Pariskunnalla on taaperoikäinen tytär.

Toistaiseksi vaimo on antanut vain lyhyen lausunnon lakimiehensä välityksellä. Lakimiehen mukaan vaimo sai tietää miehensä teosta televisiosta eikä ollut aavistanut minkään olevan vialla.
      Asianajajan mukaan nainen oli viimeisen viikon aikana tehnyt töitä joka päivä kotiavustajana ja yhteensä 70-80 tuntia. Tamerlan Tsarnajev oli huolehtinut pariskunnan taaperoikäisestä tyttärestä. Viimeisen kerran, kun vaimo näki Tamerlanin elossa, tämä oli kotona hoitamassa lasta.
      Pariskunnan kerrotaan tavanneen yökerhossa, kun Katherine opiskeli yliopistossa. Lakimiehen mukaan he tapailivat ja menivät naimisiin 2009 tai 2010. Jokin aika Tamerlanin tapaamisen jälkeen Katherine kääntyi muslimiksi.
      - Tyttäremme on menettänyt aviomiehensä, lapsensa isän. Me emme ymmärrä, miten tämä kamala tragedia tapahtui. Tapahtuneen jälkimainingeissa tajuamme, ettemme todella tunteneet Tamerlan Tsarnajevia, Katherinen äiti totesi medialle perjantaina.
      Lue lisää aiheesta: Bostonin pommi-isku , Bostonin ammuskelu
      IS

Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin kun katsoit salaa ja

Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku
      Ikävä
      60
      4996
    2. Katu täyttyy...

Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt
      Ikävä
      36
      2269
    3. Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."

No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti
      Kotimaiset julkkisjuorut
      61
      2144
    4. Kuvaa yhdellä sanalla meidän välejä tällä hetkellä

Vastaa kuin vastaisit Hänelle.
      Ikävä
      221
      2138
    5. Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"

Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm
      Maailman menoa
      216
      1351
    6. Korjaa toki jos...

Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä
      Ikävä
      18
      1168
    7. Joko luovutat

Mun suhteen?
      Ikävä
      89
      966
    8. Taas joku junan alle

Piltolan tasoristeyksessä: https://www.tilannehuone.fi/ Uutinen Iltalehdessä, Iltasanomissa, MTV:llä, Ylellä jne. Jossai
      Loimaa
      47
      943
    9. Jalat alta

Multa kun veit 😎 👘 🦵🦵🤏
      Ikävä
      66
      887
    10. Harmittaa...Lampsiinjoen sillat

Tulva vei toisen ja toinenkin hajosi. Mielellään korjaisin molemmat, mutta ei ole resursseja siihen hommaan. Ikää jo 72v
      Imatra
      12
      859
    Aihe