Miten saan firefoxin kysymään, että tallentaako vai avaa tiedoston? Nyt kysyy suoraan mihin tallennetaan. Firefoxin asetuksissa Adobe Acrobatin kohdalla "kysy aina". Lisäosissa löytyy Adobe Acrobat. Docien kohdalla kysyy joten kysyä osaa. Mikäs asetus vielä pitäs muuttaa?
Firefox ja pdf
4
183
Vastaukset
- Piupau
Vastaanpa itselleni. Asensin foxit readerin. Kun kokeilin pdf:ää se päättikin avautua adoben readerilla. Ottaa tästä nyt selvää mutta ainakin nyt siis kysyy :)
- mulla...
tekee myös nykyään niin että kun yrittää avata netistä jonkun .pdf -loppusen sivun, niin alkaa tallentaa sitä suoraan koneelle! Aiemmin sen pysty avaan ihan normaalisti välilehteen ilman mitään turhia tallenteluja, vaikka aikaa menikin..
- pölhökustaa
Minulla on firefox versio 19,0 ja siinä on jo sisällä PDF-lukija eli muita lukuohjelmia ei enää tarvita, varsinkaa Adoben josta jatkuvasti löytyy aukkoja viruksille.
Netistä ladattaessa jotain pdf:ää sen voi ladata koneelle ja se latautuu sinne minne olet asetuksissa määritellyt ladattavaksi tiedostot tai valitsemalla "tallenna sivu nimellä" avautuu ikkuna missä voi itse valita minne tallennetaan.
Eikös avattaessa pdf:ää aina voi valita millä lukuohjelmalla avaa, voi myöskin itse määrittää millä ohjelmalla aina avataa tilanteissa kun on useampi likuohjelma koneella.
Itse poistin koneelta PDF Viewerin (koska on turhaa pitää useita sotkemassa lataustilannetta) jota olen käyttänyt vuosia ja se on palvellut hyvin. Noita sinun mainitsemiasi ohjelmia en koneelle laittaisi mistään hinnasta. Firefox > Asetukset > Ohjelmat
ja etsi listasta "Portable Document Format (PDF)", jonka kohdalta voi valita mitä niille tehdään. Klikkaa lopuksi OK.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1251238
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89904- 90845
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede20769- 93717
Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat282702- 109636
- 32603
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.49543Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet116519