Olen melkein kadottanut moraalini ja lojaaliuteni automerkkiin

Mieli muuttuu

Olen pahoillani jos ärsytän jotakuta, mutta olen alkanut katselemaan useiden onnellisten Toyota-vuosien jälkeen Bmw:n perään.. Minulla on kerran ollut aikaisemmin nuorempana tuommoinen vanha käytetty Bmw, eikä siitä juuri iloa ollut, oli kauhea vekotin. Muuten kaikki autoni olleet Toyotaa ja yksi Lexuskin mahtuu joukkoon. Olen jostain syystä lähes kadottanut lojaaliuteni Toyotaa kohtaan ja haaveilen nyt kovasti Bmw:n uudesta 3-sarjasta. Ehkä olen tajunnut että ei se maailmaa kaada jos vaihdankin pois Toyota-leiristä, mutta kyllähän tämä on jotenkin erikoinen tunne..

Kyllä Bmw-teknologia kiinnostaa kovasti ja olin erittäin tyytyväinen kun pääsin eräässä esittelytilaisuudessa ajamaan uutta 3-sarjaa, mutta silti...

Onko teillä ollut vastaavia hairahduksia/ onnellisia vaihtoja muuhun merkkiin?

159

2492

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • suoli24 asialla

      Ylläpidon kirjoittama provokaatiivinen keskustelunavaus. Tunnistaa tyylistä...

      • Kuningasvoittaja

        No kannattaa varmaan vaihtaa palstaa samalla. Itse ajan voittajalla, koska olen itsekkin sellainen!


      • Fiesta for ever
        Kuningasvoittaja kirjoitti:

        No kannattaa varmaan vaihtaa palstaa samalla. Itse ajan voittajalla, koska olen itsekkin sellainen!

        Hienoa, täällä on toinenkin Ford-kuski. Siirrytään yhdessä Ford-palstalle.


      • Onko varaa?
        Kuningasvoittaja kirjoitti:

        No kannattaa varmaan vaihtaa palstaa samalla. Itse ajan voittajalla, koska olen itsekkin sellainen!

        Nettiautossa on myytävänä vuoden 2001 katsastettu ja hieno Fiat Punto 100 eurolla. Eikö nyt olisi aika kokeilla eurooppalaista autoa kun hintakaan ei paina?


      • Luin sen ilmon
        Onko varaa? kirjoitti:

        Nettiautossa on myytävänä vuoden 2001 katsastettu ja hieno Fiat Punto 100 eurolla. Eikö nyt olisi aika kokeilla eurooppalaista autoa kun hintakaan ei paina?

        Sen Punton hinta on yksi euro ja satanen lukee hintana vain siksi koska Nettiauto ei anna merkitä pienempää hintaa.


      • *****
        Kuningasvoittaja kirjoitti:

        No kannattaa varmaan vaihtaa palstaa samalla. Itse ajan voittajalla, koska olen itsekkin sellainen!

        Onko puolisosikin testivoittaja?


      • ilmoituksen uhri
        Luin sen ilmon kirjoitti:

        Sen Punton hinta on yksi euro ja satanen lukee hintana vain siksi koska Nettiauto ei anna merkitä pienempää hintaa.

        "Osta Fiat - saat kaupan päälle viat"!


      • sitikan ylivoimaa
        Kuningasvoittaja kirjoitti:

        No kannattaa varmaan vaihtaa palstaa samalla. Itse ajan voittajalla, koska olen itsekkin sellainen!

        Voittaja? Citroën ja Sebastian Loeb!


      • 666548/&/&(/%/&%%"&¤
        Luin sen ilmon kirjoitti:

        Sen Punton hinta on yksi euro ja satanen lukee hintana vain siksi koska Nettiauto ei anna merkitä pienempää hintaa.

        On nää junttilalaiset sit kummia! Saksalainen arvostaa viiattia ja pemput myydään vinlaardiaan. Ei pemput siellä ole kansan autoja, niinkuin täällä. Ennen oli manne-mersut ja väyryset, ravikansan nykyautot, vinlaardiassa kovassa huudossa.

        Kylyminä autoina tunnetutilla mb:illä kuskit ajoivat ennen karvahatut ja minkkiturkit päällä sinnesuntänne. ;uuten vissiin eivät olis tarenneet. Nyt sama porukka ajelee pyörät-ratti-ja-loota-ompa-oiva-skoodalla samat reisut.

        Nyt pitää olla noppatojotapojillakin isin kustantamat pemput ja penssat. Onhan se hyvä juttu, kun faijan ja mutsin antamat kalja- ja tupakkirahnat uppoavat pempun pensakurkusta alas. Mistäs "opiskelijapoika" fyffee muuten sais, kun ei istu etes oman lompsansa päällä. Jos ei kähvellä jostain, ni kinuaa himasta. Kun on tuo "opiskelu" niiiin kallista. Pimuista en tiedä.


      • lappi8
        sitikan ylivoimaa kirjoitti:

        Voittaja? Citroën ja Sebastian Loeb!

        Ranskalaiset osaa tehdä hajuvettä ja kortonkeja. EI AUTOJA.!


      • 6 miljoonaa "uhria"
        ilmoituksen uhri kirjoitti:

        "Osta Fiat - saat kaupan päälle viat"!

        Fiat Punto on ollut monena vuonna Suomen myydyin pikkuauto. Maailmanlaajuisesti Punto on Fiatin myydyin malli. Puntoja on valmistettu yli 6 miljoonaa kappaletta.


      • peeämveee
        Kuningasvoittaja kirjoitti:

        No kannattaa varmaan vaihtaa palstaa samalla. Itse ajan voittajalla, koska olen itsekkin sellainen!

        Bemari on luxusta vain bemaristen mielestä (viimeiset 20v tehnyt vaihtelevan laatuista paskaa).

        Ja mitä merkkiuskollisuuteen tulee se on tyhmää. Mikään merkki ei tee jatkuvasti hyviä autoja ja myös aina samalla merkillä ajaessa ei tule vaihtelua paljoakaan ajokokemukseen.


      • suosittelen teille
        Fiesta for ever kirjoitti:

        Hienoa, täällä on toinenkin Ford-kuski. Siirrytään yhdessä Ford-palstalle.

        Fiestan takia siirryin Fordista muihin merkkeihin.


      • TOY OTA
        Kuningasvoittaja kirjoitti:

        No kannattaa varmaan vaihtaa palstaa samalla. Itse ajan voittajalla, koska olen itsekkin sellainen!

        ON KAUHEAA MENETTÄÄ PUOLET TOYOTAN KORKEISTA HUOLTO- JA YLLÄPITOKUSTANNUKSISTA,,,

        MUTTA VOI KORVATA MENETYKSEN HELPOSTI SIIRTYMÄLLÄ BEMARIIN


      • juuri näin
        lappi8 kirjoitti:

        Ranskalaiset osaa tehdä hajuvettä ja kortonkeja. EI AUTOJA.!

        Auris on siitä hyvä esimerkki.


      • tyttö ratin takana
        lappi8 kirjoitti:

        Ranskalaiset osaa tehdä hajuvettä ja kortonkeja. EI AUTOJA.!

        so soo poika vai tyttökö lienet?
        Minulla on jo neljäs ranskalainen,ja olen hyvin tyytyväinen valintaani,ei vie öljyä eikä pikkuvioista huolimatta mitään moittimista,niitä pikkuvikoja on varmaan jokaisessa automerkissä......merkkiä en aio vaihtaa vuosiin,vaidoin vasta uuteen.
        Osaa ne ranskalaiset muutakin kuin hajuvesiä ja niitä kortonkia !käyppä ajamassa vaikka 508 tai 407 varmasti ihastut ajoominaisuuksiin!


      • elämä on.....

        Eihän muut ole autoja, kuin BMW. Kannattaa ajaa polkupyörällä, jos bemariin ei kynnet pysty. Parempi vanha bemari, kuin uusi toyota.....
        Kyllä on kiva olla rikas, kun voi ostaa minkä bemarin haluaa.... köyhät nyt töihin, hop, hop....


      • mieli pide
        suosittelen teille kirjoitti:

        Fiestan takia siirryin Fordista muihin merkkeihin.

        niin mitä olete mieltä tekeek ö auto hitlerin?


      • Niin tuttua...
        elämä on..... kirjoitti:

        Eihän muut ole autoja, kuin BMW. Kannattaa ajaa polkupyörällä, jos bemariin ei kynnet pysty. Parempi vanha bemari, kuin uusi toyota.....
        Kyllä on kiva olla rikas, kun voi ostaa minkä bemarin haluaa.... köyhät nyt töihin, hop, hop....

        Pysyisit nyt vaan siellä pippelipalstalla. Asut melkein täällä, joka päivä jotain.


      • No Toy
        mieli pide kirjoitti:

        niin mitä olete mieltä tekeek ö auto hitlerin?

        Tai ties vaikka Hirohiton tai Hideki Tōjōn. Taikka Mussolinin. Taikka Stalinin, Leninin tai Hruštšovin.


      • raakkuna1

        Esityksesi kantava rakenne idea on kyllä aika kiehtova, ja suurelta osalta olet jopa rehellisesti esityksesi takana, mutta tuo yksi ainoa valhe viritys Lexuksen suhteen vei pohjaa koko esitykseltäsi.


      • bmw kusipää

        kyllä,itse hairahduin pari vuotta sitten 4kk:si 3 vuotta vanhaan E-mersuun mutta,bmw:n tuli palattua takaisin enkä ihan heti ole vaihtamassa.

        Mutta,jos nyt vertaa toyotan ja bmw:n ajettavuutta niin,ohan tuon bmw huomattavasti laadukkaampi.Tosin,onhan hinta erokin n.tuplat.Anyway,tervetuloa nauttimaan tuntuvasta ja laadukkasta ajamisesta!:)


      • Inhoan autoja.


    • crescent 1071

      Älä elä leirielämää. Elä itsesi kanssa tasapainossa. Uskalla ajaa sillä millä voit vaikka sillä pyörälläsi. Opit korkjaamaan pyöräsi renkaan ihan itse. Luota minuun. jatka haaveilua että saat rahaa ajokorttiin.

    • Eipä minusta

      vanhat bimmerit ,varsinkaan ne pienemmät kummoisiakaan
      olleet. Vikaherkkiä ja mainettaan huonompia.
      Itse en takapotkua enää ostaisi.Aina kiinni lumessa haastavilla keleillä.
      Etuveto menee minne käsketään,näin se vaan on.

      • fsdsdds

        Neliveto menee minne käsketään ei taka- eikä etuveto.


      • ???????????????
        fsdsdds kirjoitti:

        Neliveto menee minne käsketään ei taka- eikä etuveto.

        Juu ja telaketjuilla vielä paremmin mutta etuveto verrattuna
        takavetoon menee minne käsketään. Neliveto ei nyt ihan
        ole vertailukelpoinen.


      • prorais
        ??????????????? kirjoitti:

        Juu ja telaketjuilla vielä paremmin mutta etuveto verrattuna
        takavetoon menee minne käsketään. Neliveto ei nyt ihan
        ole vertailukelpoinen.

        Tästä juuri eilen kokemusta uudehkon 5-bimmerin kyydistä. Ei uskaltanut kuski parkkeerata minkäänlaiseen rinteeseen. Paikkoihin joita etuvetoihin tottunut ei osannut pitää edes hankalina.


      • fsdfsdfsd
        ??????????????? kirjoitti:

        Juu ja telaketjuilla vielä paremmin mutta etuveto verrattuna
        takavetoon menee minne käsketään. Neliveto ei nyt ihan
        ole vertailukelpoinen.

        Kyllä neliveto on ihan mahdollista saada esim. melkein kaikkiin BMW malleihin, toyotaan semmoista nyt ei kovin moneen malliin saa edes rahallakaan, telaketjuja ei autoihin myydä ne ei ole vertailukelpoisia, neliveto on.


    • Syyskuun tyttö

      Jep,uusi M luokan Mersu tilauksessa ja saan sen elokuussa,upeaa!

    • ...

      Olen ajellut aika reippaastikin eri merkeillä, hirveimpiä kokemuksia on ollut vähän yllättäen 2000-l alussa V70, A6 ja 520 bens.

      Japanilaiset ovat olleet aika vahvan luottamuksen kohteena, parhaita kokemuksia on ollut Mitsubishi (ei GDI:t), Toyota ja Lexus RX.

      • hajosikotojotasi

        Lojaalisuuteni Toyotalle loppui myös pari vuotta sitten, ja sen jälkeen on kaikki vastaantulevat tojotat katsoneet minuun syyttävästi, jotkut jopa itkien.
        Tästä huomaa että ei se vaihtamalla parane, vaan ensitilassa on siirryttävä takaisin tähän uskolliseen ja rakkaaseen kotteroon.


      • hajosikotojotasi kirjoitti:

        Lojaalisuuteni Toyotalle loppui myös pari vuotta sitten, ja sen jälkeen on kaikki vastaantulevat tojotat katsoneet minuun syyttävästi, jotkut jopa itkien.
        Tästä huomaa että ei se vaihtamalla parane, vaan ensitilassa on siirryttävä takaisin tähän uskolliseen ja rakkaaseen kotteroon.

        Jos toijota olisi ainoa automerkki voisin harkita pakottavassa tilanteessa toijotalla kärvistelemistä.
        Niin kauan kuin saa saksalaismerkin takapotkuja varmoja vehkeitä niin ei riisikuppia minulle tule :D


      • hyi taatana
        Toiminta kirjoitti:

        Jos toijota olisi ainoa automerkki voisin harkita pakottavassa tilanteessa toijotalla kärvistelemistä.
        Niin kauan kuin saa saksalaismerkin takapotkuja varmoja vehkeitä niin ei riisikuppia minulle tule :D

        suuri saksalainen oli.ei ikinä enään sellaiseen p.skaan rahoja laita.


      • Toiminta kirjoitti:

        Jos toijota olisi ainoa automerkki voisin harkita pakottavassa tilanteessa toijotalla kärvistelemistä.
        Niin kauan kuin saa saksalaismerkin takapotkuja varmoja vehkeitä niin ei riisikuppia minulle tule :D

        "Riisikuppi" on vanhentunut nimitys nykyjapseista, jollaisen viimeksi hankin. Sitä ennen ostin neljä erimerkkistä eurooppalaista ja vasta viimeisellä tärppäsi eli sain auton joka täyttää tarpeeni.

        Kun autot maksaa suomessa näinkin paljon niin on niitä kannattavaa vertailla. Aina samaa merkkiin vaihto tulee myöskin tyyriimmäksi kuin merkkiä vaihtamalla. Kilpailuttamalla tienaan pitkän pennin ja saa näkemyksen autojen eroista. Niinku jo sanoin, autot on kalliita joten miksi maksaa liikaa sellaisesta joka ei täytä tarpeita?


      • retzi kirjoitti:

        "Riisikuppi" on vanhentunut nimitys nykyjapseista, jollaisen viimeksi hankin. Sitä ennen ostin neljä erimerkkistä eurooppalaista ja vasta viimeisellä tärppäsi eli sain auton joka täyttää tarpeeni.

        Kun autot maksaa suomessa näinkin paljon niin on niitä kannattavaa vertailla. Aina samaa merkkiin vaihto tulee myöskin tyyriimmäksi kuin merkkiä vaihtamalla. Kilpailuttamalla tienaan pitkän pennin ja saa näkemyksen autojen eroista. Niinku jo sanoin, autot on kalliita joten miksi maksaa liikaa sellaisesta joka ei täytä tarpeita?

        Kuulostaa asialliselta kannanotolta; arvostan kannaottoasi.
        Tekstini olikin tarkoitettu hieman korostaen tuomaan esille tätä ylläpidon aloittamaa automerkkijuttua. Olen kokeillut jaappanin pojan vermeitä. Jaappanin pojan laitteista pidin parhaana Nissanin (jo Datsun-aikaan) esityksiä.
        Seikka, mikä eniten on vaikuttanut saksalaisessa merkissä pysymiseen on öljy. Moottoriöljy.
        Eniten käytössäni olleista öljyä kuluttavista, jopa sauhuun saakka, ajoneuvoista on ollut jaappanin pojan laitteita. Kärjessä kaksi kohdalleni osunutta; Honda Civic ja Toyota Corolla - nämä -70 - 80-luvun malleissa. Yksikään Saksalainen laite ei ole ryystänyt moottoriöljyä näiden mainitsemieni kulkuneuvojen lailla.
        Toimintavarmuus on sitten ratkaissut pysymisen saksalaisessa merkissä.

        Kuljettakoon kukin vaikka sitten minkä merkkistä ajoneuvoa; minä pysyn saksalaisessa merkissä. Päätökseni perustuu vain 35 vuoden kokemukseen.


      • prostas
        Toiminta kirjoitti:

        Kuulostaa asialliselta kannanotolta; arvostan kannaottoasi.
        Tekstini olikin tarkoitettu hieman korostaen tuomaan esille tätä ylläpidon aloittamaa automerkkijuttua. Olen kokeillut jaappanin pojan vermeitä. Jaappanin pojan laitteista pidin parhaana Nissanin (jo Datsun-aikaan) esityksiä.
        Seikka, mikä eniten on vaikuttanut saksalaisessa merkissä pysymiseen on öljy. Moottoriöljy.
        Eniten käytössäni olleista öljyä kuluttavista, jopa sauhuun saakka, ajoneuvoista on ollut jaappanin pojan laitteita. Kärjessä kaksi kohdalleni osunutta; Honda Civic ja Toyota Corolla - nämä -70 - 80-luvun malleissa. Yksikään Saksalainen laite ei ole ryystänyt moottoriöljyä näiden mainitsemieni kulkuneuvojen lailla.
        Toimintavarmuus on sitten ratkaissut pysymisen saksalaisessa merkissä.

        Kuljettakoon kukin vaikka sitten minkä merkkistä ajoneuvoa; minä pysyn saksalaisessa merkissä. Päätökseni perustuu vain 35 vuoden kokemukseen.

        Korjaus: päätöksesi perustuu kokemukseen 35 vuoden takaa. Kahden auton mittaiseen kokemukseen.


      • No Toy
        prostas kirjoitti:

        Korjaus: päätöksesi perustuu kokemukseen 35 vuoden takaa. Kahden auton mittaiseen kokemukseen.

        Mitens tämä nyt eroaa Palstan huru-ukkoon, Corolla pappaan? Pappahan kehuu kuinka on ajanut vain Toyotaa jo 40 vuotta, sitä ennen on peräti yhden (1) auton kokemus muista merkeistä 70- luvulta?


      • prostas kirjoitti:

        Korjaus: päätöksesi perustuu kokemukseen 35 vuoden takaa. Kahden auton mittaiseen kokemukseen.

        Kiitos kannanotosta, prostas.

        Maininnassa oli kaksi kohdalleni osunutta/kärkisijoja hallitsevaa; ei kaikki kohdalleni osuneet :) En ole maininnut, että vain nämä kaksi. Vielä on mainitsematta muut jaappanin pojan vermeet, jota olen käyttänyt. Lisäksi tiedoksesi, että myös mainitsemani Nissan on eri merkki kuin Toyota tai Honda. Nissanista on parhaat "Japanmade"-kokemukset. Jo nämä tekevät enemmän kuin kaksi :D

        Käytössä on ollut aiemmin mainitsemieni lisäksi Mazda, Mitsubishi ja Suzuki.

        Prostas voi täysin rauhassa ´korjailla´ tekstejä jos siltä tuntuu. Ole hyvä vain ja vääntele ihan rauhassa tekstiä, niin minun kuin jonkun muunkin, halutessasi vielä lisää.


      • prosdraivs
        No Toy kirjoitti:

        Mitens tämä nyt eroaa Palstan huru-ukkoon, Corolla pappaan? Pappahan kehuu kuinka on ajanut vain Toyotaa jo 40 vuotta, sitä ennen on peräti yhden (1) auton kokemus muista merkeistä 70- luvulta?

        Ei varmaan eroakaan. Paitsi että pappa on sentään oman merkkinsä palstalla. Sinä taas vain pahaa oloasi purkamassa. Autotietämys sinulla yhtä surkea, paitsi ettei ole edes siitä yhdestä merkistä 30v kokemusta.


      • kokemusta ON
        Toiminta kirjoitti:

        Kuulostaa asialliselta kannanotolta; arvostan kannaottoasi.
        Tekstini olikin tarkoitettu hieman korostaen tuomaan esille tätä ylläpidon aloittamaa automerkkijuttua. Olen kokeillut jaappanin pojan vermeitä. Jaappanin pojan laitteista pidin parhaana Nissanin (jo Datsun-aikaan) esityksiä.
        Seikka, mikä eniten on vaikuttanut saksalaisessa merkissä pysymiseen on öljy. Moottoriöljy.
        Eniten käytössäni olleista öljyä kuluttavista, jopa sauhuun saakka, ajoneuvoista on ollut jaappanin pojan laitteita. Kärjessä kaksi kohdalleni osunutta; Honda Civic ja Toyota Corolla - nämä -70 - 80-luvun malleissa. Yksikään Saksalainen laite ei ole ryystänyt moottoriöljyä näiden mainitsemieni kulkuneuvojen lailla.
        Toimintavarmuus on sitten ratkaissut pysymisen saksalaisessa merkissä.

        Kuljettakoon kukin vaikka sitten minkä merkkistä ajoneuvoa; minä pysyn saksalaisessa merkissä. Päätökseni perustuu vain 35 vuoden kokemukseen.

        Nimim. "Toiminta"
        Onko se sinun saksalainen merkki kenties VW?
        Jos tarkoitit VW:tä niin tarkoititko samalla mahdollisesti Meksikon laatua vai ehkä jonkin muun maan, jossa noita ajopelejä nykyisin valmistetaan.
        Saksan valmistus alkaa oleen taaksejäänyttä elämää ja laatu.


      • ei osamaksulla
        hyi taatana kirjoitti:

        suuri saksalainen oli.ei ikinä enään sellaiseen p.skaan rahoja laita.

        Tais rahat loppua ja osamaksut jäi maksamatta. Jos on bemulla kerran ajanut , muut on paskaa.... Mut siinä tietenkin tarvitaan RAHAA... ja sitä kun meillä on.


      • No Toy
        prosdraivs kirjoitti:

        Ei varmaan eroakaan. Paitsi että pappa on sentään oman merkkinsä palstalla. Sinä taas vain pahaa oloasi purkamassa. Autotietämys sinulla yhtä surkea, paitsi ettei ole edes siitä yhdestä merkistä 30v kokemusta.

        Pitäisikö olla? Tosiaan minulla on kokemusta monestakin merkistä (myös Toyotasta), tosin vasta vajaa 30 vuotta, mutta sehän vain antaa laajemman perspektiivin ja mahdollistaa myös useamman merkin (myös Toyotan) arvioimisen ja kritisoimisen. Se, että on ajanut kymmeniä vuosia vain Tojotalla taas ei anna paukkuja arvostella muita merkkejä, eikä silloin oikein edes kannattaisi huudella sen oman merkin puolesta, kun ei niistä muista ole sitten edes mitään verrattavaa kokemusta.


      • Toiminta kirjoitti:

        Kuulostaa asialliselta kannanotolta; arvostan kannaottoasi.
        Tekstini olikin tarkoitettu hieman korostaen tuomaan esille tätä ylläpidon aloittamaa automerkkijuttua. Olen kokeillut jaappanin pojan vermeitä. Jaappanin pojan laitteista pidin parhaana Nissanin (jo Datsun-aikaan) esityksiä.
        Seikka, mikä eniten on vaikuttanut saksalaisessa merkissä pysymiseen on öljy. Moottoriöljy.
        Eniten käytössäni olleista öljyä kuluttavista, jopa sauhuun saakka, ajoneuvoista on ollut jaappanin pojan laitteita. Kärjessä kaksi kohdalleni osunutta; Honda Civic ja Toyota Corolla - nämä -70 - 80-luvun malleissa. Yksikään Saksalainen laite ei ole ryystänyt moottoriöljyä näiden mainitsemieni kulkuneuvojen lailla.
        Toimintavarmuus on sitten ratkaissut pysymisen saksalaisessa merkissä.

        Kuljettakoon kukin vaikka sitten minkä merkkistä ajoneuvoa; minä pysyn saksalaisessa merkissä. Päätökseni perustuu vain 35 vuoden kokemukseen.

        Vastaus nim. Toiminta
        "Eniten käytössäni olleista öljyä kuluttavista, jopa sauhuun saakka, ajoneuvoista on ollut jaappanin pojan laitteita. Kärjessä kaksi kohdalleni osunutta; Honda Civic ja Toyota Corolla - nämä -70 - 80-luvun malleissa. Yksikään Saksalainen laite ei ole ryystänyt moottoriöljyä näiden mainitsemieni kulkuneuvojen lailla."

        70 ja 80 luvulla moottoreita kasasivat ihmiset, nykyisin robotit joten nykymyllyt tiiviimpiä. Ihminen kun on taipuvainen virheisiin ja laiskotteluun.

        Hassu juttu mutta minun ostamistani autoista juuri saksalainen Long Life-moottorilla varustettu volkkari kulutti kymppitonnilla puolilitraa öljyä, mutten siitä siksi luopunut. Tämä nykyinen Nissanini ei öljyä kuluta pisaraakaan ja on muutenkin toiminut kuten auton pitää.


      • prosdras
        No Toy kirjoitti:

        Pitäisikö olla? Tosiaan minulla on kokemusta monestakin merkistä (myös Toyotasta), tosin vasta vajaa 30 vuotta, mutta sehän vain antaa laajemman perspektiivin ja mahdollistaa myös useamman merkin (myös Toyotan) arvioimisen ja kritisoimisen. Se, että on ajanut kymmeniä vuosia vain Tojotalla taas ei anna paukkuja arvostella muita merkkejä, eikä silloin oikein edes kannattaisi huudella sen oman merkin puolesta, kun ei niistä muista ole sitten edes mitään verrattavaa kokemusta.

        Muutenhan ei tarvitsekaan huudella oman merkkinsä puolesta, mutta Pappa saa kyllä kertoa, että Toyota on 40v pelittänyt häntä tyydyttävästi. Toki voi olla, että hänen tavoillaan mikä tahansa merkki olisi pelittänyt samoin.

        Omakohtainen kokemus ei juuri kerro siitä mistä tällä palstalla sinäkin jaksat eniten vängätä eli autojen luotettavuudesta. Sinulla ei parhaimmillaankaan ole voinut olla monta Toyotaa tai mitään muutakaan merkkiä .Se miten sinun yksittäiset autosi ovat kestäneet ei oikeastaan kerro mitään mistään. Onneksi meillä on katsastustilastoja ja arvonalenematilastoja saatavilla ympäri maailman ja niissä kaikissa Toyota pärjää erinomaisesti. Siinä on turha pillittää vastaan vaikka kuinka olisi isukki kertonut, että japsit ovat riisikuppeja ja naapurin toyotero raiskannut lapsena.

        Sen sijaan mukavuus, ajo-ominaisuudet jne.. ovat subjektiivisia arvoja, niistä voit toki väittää mitä haluat. Tosin ihan pikkuisen ihmetyttää mielenterveytesi, kun olet jaksanut Toyota-palstala vängätä Toyo-vihaasi ilmeisesti jo vuosia. Huomattavasti aktiivisempana kirjoittelijana kuin vaikka se Pappa.

        Terveiset muuten juuri äskeiseltä lenkiltä -99 VW:n ratista. Ajotuntuma olematon, kytkin ja jarrut surkeat. Mutta hoitaa toki asiansa, kelvollinen kulkine siis. Mutta tuntuu 10v ajastaan jäkeenjääneelle verrattuna vm. 2000 Fordiin. Oikeastaan tuo -99 VW on samaa tasoa ajotuntumaltaan kuin aikoinaan ajamani n.-88 Toyota.
        Uusiakin Toyoa ja VW:tä olen toki ajanut, suurin ero ollut siinä, että Toyossa on jousitus ja iskunvaimennus ja parempi äänieristys. VW:ssä aavistuksen tarkempi ja tunnokkaampi ohjaus, mutta sillä nyt ei arkikäytössä juuri käyttöä ole, kun en hae mitään karting-kokemusta jokapäiväisestä liikkumisestani.


      • prosdrass
        ei osamaksulla kirjoitti:

        Tais rahat loppua ja osamaksut jäi maksamatta. Jos on bemulla kerran ajanut , muut on paskaa.... Mut siinä tietenkin tarvitaan RAHAA... ja sitä kun meillä on.

        No ei ollut Bemu kyllä mikään elämys. Joo, ihan tiivis ja laadukas tunnelma hytissä, tosin ohjaus rutisi, ei siis ollut kestänyt niitä noin 150t kilometriään. Ihan vakaa ajaa, mutta ei samaa tasoa esim. VW:n, Fordin ja Skoda Superbin kanssa. Äänieristys kyllä aavistuksen em. autoja paremmalla tasolla. Kuskin työpaikka nihkeä, kun edes mukitelineitä ei vakiona. Kahvikuppia pidettävä jalkojen välissä tai toisessa kädessä. Naurettavaa tuon hintaiseen autoon. Parkkipaikat on katsottava erityisen tarkasti, ettei vaan jäisi kiinni.


      • No Toy
        prosdras kirjoitti:

        Muutenhan ei tarvitsekaan huudella oman merkkinsä puolesta, mutta Pappa saa kyllä kertoa, että Toyota on 40v pelittänyt häntä tyydyttävästi. Toki voi olla, että hänen tavoillaan mikä tahansa merkki olisi pelittänyt samoin.

        Omakohtainen kokemus ei juuri kerro siitä mistä tällä palstalla sinäkin jaksat eniten vängätä eli autojen luotettavuudesta. Sinulla ei parhaimmillaankaan ole voinut olla monta Toyotaa tai mitään muutakaan merkkiä .Se miten sinun yksittäiset autosi ovat kestäneet ei oikeastaan kerro mitään mistään. Onneksi meillä on katsastustilastoja ja arvonalenematilastoja saatavilla ympäri maailman ja niissä kaikissa Toyota pärjää erinomaisesti. Siinä on turha pillittää vastaan vaikka kuinka olisi isukki kertonut, että japsit ovat riisikuppeja ja naapurin toyotero raiskannut lapsena.

        Sen sijaan mukavuus, ajo-ominaisuudet jne.. ovat subjektiivisia arvoja, niistä voit toki väittää mitä haluat. Tosin ihan pikkuisen ihmetyttää mielenterveytesi, kun olet jaksanut Toyota-palstala vängätä Toyo-vihaasi ilmeisesti jo vuosia. Huomattavasti aktiivisempana kirjoittelijana kuin vaikka se Pappa.

        Terveiset muuten juuri äskeiseltä lenkiltä -99 VW:n ratista. Ajotuntuma olematon, kytkin ja jarrut surkeat. Mutta hoitaa toki asiansa, kelvollinen kulkine siis. Mutta tuntuu 10v ajastaan jäkeenjääneelle verrattuna vm. 2000 Fordiin. Oikeastaan tuo -99 VW on samaa tasoa ajotuntumaltaan kuin aikoinaan ajamani n.-88 Toyota.
        Uusiakin Toyoa ja VW:tä olen toki ajanut, suurin ero ollut siinä, että Toyossa on jousitus ja iskunvaimennus ja parempi äänieristys. VW:ssä aavistuksen tarkempi ja tunnokkaampi ohjaus, mutta sillä nyt ei arkikäytössä juuri käyttöä ole, kun en hae mitään karting-kokemusta jokapäiväisestä liikkumisestani.

        Tilastot kertovat juurikin sitä, mitä niiden halutaan kertovan.

        Vanha sanontakin kuuluu "Vale, emävale, tilasto".

        Lisäksi varsinkin Tojo-TeroPettereillä on ollut tapana valikoida tilastonsa hyvinkin tarkkaan.

        Mm. saksalaisia tilastoja pidetään läpeensä epäluotettavina, paitsi niitä joissa Toyota menestyy. Näitä "hyväksyttäviä" ovat yleensä katsastustilastot, joita TeroPetterit virheellisesti pitävät luotettavuuden merkkinä, vaikka tosiasiassa ko. tilasto ei kerro muuta kuin sen, että Toyota menee kerran vuodessa (tai harvemmin) pikaisen seulan läpi, jossa käydään läpi muutamia kohtia ja ajetaan pieni koejao.

        Samoin "ovensuukyselyt" ovat TeroPetterieden mielestä osoitus luotettavuudesta: Jos 95 vastaajaa 100:sta joilla on Toyota kertoo olevansa tyytyväisiä Toyotaansa, se ei kerro muuta kuin sen, että 95% Tojokuskeista on ollut tyytyväinen Tojotaansa. Tai ainakin sanoo olevansa. Todellisesta luotettavuudesta sekään ei kerro mitään.

        Todellisia luotettavuustilastoja saataisiin mm. ADAC:in kaltaisilta organisaatioilta, mutta niitähän TeroPetterit eivät kelpuuta mm. "liian pienen otannan" takia. Kas kun kaikki 8 miljoonaa saksassa katsastettua autoa eivät tarvitsekkaan hinauspalvelua tai korjausta tien päällä. Myöskin selitetään "Saksalaisten kotiinpäinvedolla" ja sillä että muilla merkeillä on Saksassa omat tiepalvelunsa, johon soittamalla saadaan merkin oma tiepalvelu paikalle, eikä tilastossa näin ollen näy ko. merkin kaikki ongelmat. Ihan varma en asiasta ole, mutta arvelen että myös Toyotalla löytyy ko. palvelu myös Saksasta. Tosiasiassahan TeroPetterit eivät kelpuuta ADACin tilastoja siksi, että Toyota ei niissä suuremmin loista.


      • prosdrasselis
        No Toy kirjoitti:

        Tilastot kertovat juurikin sitä, mitä niiden halutaan kertovan.

        Vanha sanontakin kuuluu "Vale, emävale, tilasto".

        Lisäksi varsinkin Tojo-TeroPettereillä on ollut tapana valikoida tilastonsa hyvinkin tarkkaan.

        Mm. saksalaisia tilastoja pidetään läpeensä epäluotettavina, paitsi niitä joissa Toyota menestyy. Näitä "hyväksyttäviä" ovat yleensä katsastustilastot, joita TeroPetterit virheellisesti pitävät luotettavuuden merkkinä, vaikka tosiasiassa ko. tilasto ei kerro muuta kuin sen, että Toyota menee kerran vuodessa (tai harvemmin) pikaisen seulan läpi, jossa käydään läpi muutamia kohtia ja ajetaan pieni koejao.

        Samoin "ovensuukyselyt" ovat TeroPetterieden mielestä osoitus luotettavuudesta: Jos 95 vastaajaa 100:sta joilla on Toyota kertoo olevansa tyytyväisiä Toyotaansa, se ei kerro muuta kuin sen, että 95% Tojokuskeista on ollut tyytyväinen Tojotaansa. Tai ainakin sanoo olevansa. Todellisesta luotettavuudesta sekään ei kerro mitään.

        Todellisia luotettavuustilastoja saataisiin mm. ADAC:in kaltaisilta organisaatioilta, mutta niitähän TeroPetterit eivät kelpuuta mm. "liian pienen otannan" takia. Kas kun kaikki 8 miljoonaa saksassa katsastettua autoa eivät tarvitsekkaan hinauspalvelua tai korjausta tien päällä. Myöskin selitetään "Saksalaisten kotiinpäinvedolla" ja sillä että muilla merkeillä on Saksassa omat tiepalvelunsa, johon soittamalla saadaan merkin oma tiepalvelu paikalle, eikä tilastossa näin ollen näy ko. merkin kaikki ongelmat. Ihan varma en asiasta ole, mutta arvelen että myös Toyotalla löytyy ko. palvelu myös Saksasta. Tosiasiassahan TeroPetterit eivät kelpuuta ADACin tilastoja siksi, että Toyota ei niissä suuremmin loista.

        No niinpä tietysti. Eli kun haluamaasi tilastoa ei löydy, ovat ne kaikki emävaleita, koska petteri, tero ja yhynyhyyyyyy!!!

        Kyllä minä Adacit kelpuutan ja erinomaisestihan Toyo sielläkin on pärjännyt.
        Tässä nyt muistin virkistykseksi ensimmäinen Googlen löytämä kooste, valitettavasti vuodelta 2009, mutta eipä maailma ihan päälaelleen ole muutamassa vuodessa kääntynyt:

        http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288337107586.html

        Toyota 1., 10 (Lexus), 11, 14 ja 15:s luotettavimmat mallit. Audilta mahtuu samaan sakkiin 3 mallia, VW:ltä 2, Skodalta 1, joten yhteensä VAG-konserni "voittaa" 6-5. Nyt lienee sitten todistettu, että Toyot ovat surkeita? Eikä tarvitse ottaa huomioon sitä, että jos Priustakin myytäisiin neljällä eri merkillä, niin se varmaan veisi useamman sijan kärkikymmeniköstä?


      • retzi kirjoitti:

        Vastaus nim. Toiminta
        "Eniten käytössäni olleista öljyä kuluttavista, jopa sauhuun saakka, ajoneuvoista on ollut jaappanin pojan laitteita. Kärjessä kaksi kohdalleni osunutta; Honda Civic ja Toyota Corolla - nämä -70 - 80-luvun malleissa. Yksikään Saksalainen laite ei ole ryystänyt moottoriöljyä näiden mainitsemieni kulkuneuvojen lailla."

        70 ja 80 luvulla moottoreita kasasivat ihmiset, nykyisin robotit joten nykymyllyt tiiviimpiä. Ihminen kun on taipuvainen virheisiin ja laiskotteluun.

        Hassu juttu mutta minun ostamistani autoista juuri saksalainen Long Life-moottorilla varustettu volkkari kulutti kymppitonnilla puolilitraa öljyä, mutten siitä siksi luopunut. Tämä nykyinen Nissanini ei öljyä kuluta pisaraakaan ja on muutenkin toiminut kuten auton pitää.

        Hyvät kokemusta ON ja retzi

        Saksalainen merkkini ei ole VW. Meksiko on Meksiko ja sikstoisekseen valmistettakoon auto missä tahansa, olen puhunut saksalaismerkistä en valmistusmaasta.


        retzi, parhaat Japanilaismerkin kokemukset itselläni ovat juuri Nissanista; niin omasta kuin lähipiirin käytöstä kerrytettynä.


      • No Toy
        prosdrasselis kirjoitti:

        No niinpä tietysti. Eli kun haluamaasi tilastoa ei löydy, ovat ne kaikki emävaleita, koska petteri, tero ja yhynyhyyyyyy!!!

        Kyllä minä Adacit kelpuutan ja erinomaisestihan Toyo sielläkin on pärjännyt.
        Tässä nyt muistin virkistykseksi ensimmäinen Googlen löytämä kooste, valitettavasti vuodelta 2009, mutta eipä maailma ihan päälaelleen ole muutamassa vuodessa kääntynyt:

        http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288337107586.html

        Toyota 1., 10 (Lexus), 11, 14 ja 15:s luotettavimmat mallit. Audilta mahtuu samaan sakkiin 3 mallia, VW:ltä 2, Skodalta 1, joten yhteensä VAG-konserni "voittaa" 6-5. Nyt lienee sitten todistettu, että Toyot ovat surkeita? Eikä tarvitse ottaa huomioon sitä, että jos Priustakin myytäisiin neljällä eri merkillä, niin se varmaan veisi useamman sijan kärkikymmeniköstä?

        No Psoriaksen lukutaito ei liene ihan kunnossa, tai ainakaan luetun ymmärtäminen? Kirjoitan tämän nyt hyvin hitaasti, että jopa Sinä ymmärrät:

        Johan tuossa heti alkuun sanoin, että tilastoista saadaan aina tehtyä juuri selalaisia kuin tilaston tekijä haluaa.

        Tojo-TeroPetterit ovat juuri niitä, joille tilastot ovat kaikki kaikessa, kunhan ne tilastot valitaan huolella.


      • prosiaris
        No Toy kirjoitti:

        No Psoriaksen lukutaito ei liene ihan kunnossa, tai ainakaan luetun ymmärtäminen? Kirjoitan tämän nyt hyvin hitaasti, että jopa Sinä ymmärrät:

        Johan tuossa heti alkuun sanoin, että tilastoista saadaan aina tehtyä juuri selalaisia kuin tilaston tekijä haluaa.

        Tojo-TeroPetterit ovat juuri niitä, joille tilastot ovat kaikki kaikessa, kunhan ne tilastot valitaan huolella.

        Niin juuri eli sinun ei tarvitse uskoa mihinkään ennakko"tietosi" vastaiseen tilastoon tai tutkimukseen. Sinä itse tiedät parhaiten koska iskä kertoi totuuden.


      • No Toy
        prosiaris kirjoitti:

        Niin juuri eli sinun ei tarvitse uskoa mihinkään ennakko"tietosi" vastaiseen tilastoon tai tutkimukseen. Sinä itse tiedät parhaiten koska iskä kertoi totuuden.

        Onpas se Poronsarvi nyt kipakkana. Oletko taas saanut pakit ja joutunut tyytymään omaan käteen?

        Ei tässä iässä tarvitse enää iskän kertoa mitään.

        Kuten olen jo ylempänä todennut, on useammastakin autosta kokemusta eri vuosikymmeniltä. Niihin omiin kokemuksiin nojaten teen omat päätökseni, en suinkaan mitään tilastoja tuijotellen. Toki kysyn kokemuksia myös sellaisilta tutuilta, joilla tiedän olevan niitä olevan jostakin automerkistä, olkoon sitten vaikka oma isänikin, jos itselläni ei sellaista vielä ole.

        Sinänsä hienoa asioiden ympärikääntöä, Poronsarvelta että syytät muita siitä mihin Tojo-TeroPetterit itse syyllistyvät kaikkein eniten, eli ennakko "tietojen" vastaisiin tilastoihin ei uskota. Mutta koska olet ilmeisen Tojouskovainen, tuokaan ei yllätä.


      • prossarwi
        No Toy kirjoitti:

        Onpas se Poronsarvi nyt kipakkana. Oletko taas saanut pakit ja joutunut tyytymään omaan käteen?

        Ei tässä iässä tarvitse enää iskän kertoa mitään.

        Kuten olen jo ylempänä todennut, on useammastakin autosta kokemusta eri vuosikymmeniltä. Niihin omiin kokemuksiin nojaten teen omat päätökseni, en suinkaan mitään tilastoja tuijotellen. Toki kysyn kokemuksia myös sellaisilta tutuilta, joilla tiedän olevan niitä olevan jostakin automerkistä, olkoon sitten vaikka oma isänikin, jos itselläni ei sellaista vielä ole.

        Sinänsä hienoa asioiden ympärikääntöä, Poronsarvelta että syytät muita siitä mihin Tojo-TeroPetterit itse syyllistyvät kaikkein eniten, eli ennakko "tietojen" vastaisiin tilastoihin ei uskota. Mutta koska olet ilmeisen Tojouskovainen, tuokaan ei yllätä.

        Sinähän olet yhtä imbesilli kuin pahimmat merkkiuskovaiset. Erona vaan se, että jonkun merkin fanittaminen on lähtökohtaisesti positiivinen tunne ja sen merkin palstalle sitten tullaan yhdessä palvomaan ja keskustelemaan autosta. Mutta mikä on mennyt elämässä pieleen aikamiehellä, joka käyttää enemmän aikaa yhden merkin vastustamiseen kuin merkin innokkaimmat fanit sen ihailemiseen? Vaikea keksiä muita syitä kuin lapsuudentraumat. Et olisi lähtenyt sen Corolla papan kyytiin vaikka omareista tykkäsitkin.


    • Jätä se

      Sika !

    • Maiju-90
    • Merkillä ei väliä

      Oli kyseessä provo tai ei, en todellakaan ole merkkiuskoinen. Takana hyvinkin vaihteleva kaarti autoja, käytettyjä ja uusi. Nissan, Mitsu, Volvo, useampi Opel, Toyota, Chevy ja Mazda. Vaihdan autoa kesällä ja ei ole mitään muuta tietoa kuin se, että farmari on seuraava. Merkistä ei ole mitään hajua tai siitä onko kyseessä uusi tai käytetty - sen näkee kesällä. Sen tiedän, että kyseessä ei ole Mersu, Audi tai BMV - näihin ei ole mitään tarvetta.

      Kaikissa autoissa on ollut hyvät ja huonot puolet. Yhtään virheetöntä ei ole löytynyt.

      • Laadukas autoilija

        "Sen tiedän, että kyseessä ei ole Mersu, Audi tai BMV - näihin ei ole mitään tarvetta."

        Eli rahat ei riitä!


      • ei rahalla saa laatu
        Laadukas autoilija kirjoitti:

        "Sen tiedän, että kyseessä ei ole Mersu, Audi tai BMV - näihin ei ole mitään tarvetta."

        Eli rahat ei riitä!

        Raha ei ratkaise auton hankintaa vaan se mitä rahalla saa - ja valitettavasti Mersu, Bemu ja Audi eivät anna vastinetta rahoille. Japanin ja Korean autotehtaat tarjovat parasta mitä sillä hinnalla voi saada. Muut ovat aika kaukana laadusta ja hinnasta.
        Eli oma auto tulee "idästä"


      • prosdraivs
        ei rahalla saa laatu kirjoitti:

        Raha ei ratkaise auton hankintaa vaan se mitä rahalla saa - ja valitettavasti Mersu, Bemu ja Audi eivät anna vastinetta rahoille. Japanin ja Korean autotehtaat tarjovat parasta mitä sillä hinnalla voi saada. Muut ovat aika kaukana laadusta ja hinnasta.
        Eli oma auto tulee "idästä"

        Tavallaan olen kyllä kanssasi sama mieltä, mutta mutta.. se mitä rahalla saa ja kuinka paljon sitä arvostaa, on tietysti henkilöstä itsestään kiinni. Esimerkiksi saman kokoluokan Mersu lienee yleensä hiljaisempi kuin saman kokoluokan Toyota. Haluaako siitä sitten maksaa 10 000-20 000€ extraa? En minä haluaisi. Mutta ymmärrän hyvin jos Kimi Räikkönen haluaa.


      • ei rahalla saa laatu
        prosdraivs kirjoitti:

        Tavallaan olen kyllä kanssasi sama mieltä, mutta mutta.. se mitä rahalla saa ja kuinka paljon sitä arvostaa, on tietysti henkilöstä itsestään kiinni. Esimerkiksi saman kokoluokan Mersu lienee yleensä hiljaisempi kuin saman kokoluokan Toyota. Haluaako siitä sitten maksaa 10 000-20 000€ extraa? En minä haluaisi. Mutta ymmärrän hyvin jos Kimi Räikkönen haluaa.

        Kimi ei osta itse autojaan - hän saa rahaa sitä, että hän ajaa jonkun antamalla autolla. Siinä se vissi ero on. Sehän on selvää, että laittamalla 30.000 euroa saa hiljaisemman auton, mutta edelleenkin se pitää itse ajaa ja sillä pääsee aivan samalla tavalla paikasta A paikkaan B. Kaikki tämän päivän keskihintaluokan autot tarjoavat aivan riittävän mukavan kyydin ja ovat aivan eri planeetalta kuin esim 90-luvun vastaavat autot olivat. Tämän takia en näe mitään syytä maksaa turhasta kun se mitä saa on jotain sellaista mitä en tarvitse.

        Riittää kun autolla pääsee ja se toimii sekä on kohtuullinen hinnaltaan ja ylläpidoltaan. Minä käytän rahani muihin mukaviin asiohin, asuntoon ja matkustamiseen esim. Tämän takia omat autoni tulevat joko Japanista tai Koreasta, paras hinta-laatusuhde, siitä ei pääse mihinkään. Vaihdan autoa kolmen vuoden välein ja aina uuteen.


    • mies ratin takaa

      Auto kuin auto, pääasia että pääsee joutuisasti ja turvallisesti paikasta a paikkaan b ! Automerkistä viis !
      Ei autoilu ole sen kummallisempaa, eihän ?!

    • volvo2

      Olkoon niin tai näin niin Volvo on aina paras!

      • Volvo For Ever!

        Volvo on ainoa oikea Automerkki joka valmistaa autoja, jotka tosissaan ovat autoja!


    • NIVAlako

      Jos lada tehtäisiin täysin samalla tekniikalla kun toi sun haaveilema 3 sarjan saksalainen ja hintakin olisi viisi kertaa halvempi mutta kori taattua siperian laatikko mallia niin haaveilisitko nyt uudesta ladasta???

    • nettipieru

      Minäkin kokeilin montaa eri naista ennen kuin päädyin nykyiseen. Useimmat oli suomalaisia, mutta mahtui joukkoon joku venäläinenkin. Jokaisessa oli omat hyvät ja huonot puolensa. Vaikka olenkin nykyiseen suhteellisen tyytyväinen, käyn silti varmuuden vuoksi koeajamassa muitakin. Naisissakin se vanhemmalla tekniikalla varustettu on varmatoimisempi, mutta toki se nuorempi urheilumalli olisi kiva esitellä kavereille. Uudemmat naiset tuppaavat kerran kuussa vuotamaan nesteensä pihalle ja vanhemmat taas happanevat muuten, puskurit alkavat roikkumaan ja muuta sellaista. Yksi hyvä vaihtoehto on vuokranainen, jos ei tarvitse naista jatkuvasti. Maksaa silloin vain käytöstä eikä turhasta ylläpidosta. Aina voi tietysti kysyä kaverinkin naista lainaksi. Vuosien varrella on tullut ajettua niin Jaanaa, Olgaa kuin Tiinaakin. Ei sillä nimellä niin merkitystä ole. Pääasia että sillä on mukava ajaa......

      • tuk-tuk

        Mikä sen thaimaalaisen ajokin merkki oli?
        Tuk-tuk? ;)


    • huij1

      Jos bmw on miehille kalun jatke,mikä olis naiselle.

      • wmb0

        etkö tienny että naisilla ei ole kalua...


      • jatkoon

        Kyllä voin kokemuksesta sanoa, että kyllä se bemari käy naisenkin käteen. Älkää akat valitko aina sitä pikku koppia, paskannäköisiä ja halpispaskoja... Ajakaa bemulla, niin mä teen ja kyllä on iso penis mulla.


      • huij1
        wmb0 kirjoitti:

        etkö tienny että naisilla ei ole kalua...

        Et tainnut ymmärtää lukemaasi tekstiä.Ei oo mainittu naisen kalusta mitään.


      • leidiboi
        wmb0 kirjoitti:

        etkö tienny että naisilla ei ole kalua...

        Ladyboy on muoti-ilmiö monessa maassa. Esim. Thaimaassa muutamat väsyneet (korkin päälle astuneet) turistit ovat yllättyneet perinpohjaisesti, kun hotellihuoneessa onkin paljastunut karu totuus! ;)


    • Saksaparas

      Onnea päätöksestäsi siirtyä tosiautojen pariin.se miksi valtaosa pitää fordeja, kiioaja ja toyotia hyvinä on se etteivät tiedä oman taloudellisen tilansa takia paremmasta. Vähän sama kun se oma pullea vaimo tuntuu sängyssä hyvältä mutta kun pääsisit vielä kokeilemaan kiimaista 18 vuotiasta urheilija naista niin tietäisit eron:)) juttu nyt on aina niin että jostain syystä kaikki halvat ja perus kansanautot tuppaavat voittamaan kaikki testit aina vaikka tosiasia on se että on turha verrata oikeasti japseja tms fordeja ja dacioita bemariin, mersuun tai audiin. Markkinoita ohjaillaan noilla testeillä kun ne testivoittajat tuppaavat myymään. On myöskun totta että nämä saksalaiset toki maksaa enemmän sillä laatu vain sattuu maksamaan. Jokainen tietää joka on istunut ihan oikeesti vaikka bemarin 1,3 tai 5 sarjojen uusissa malleissa tietävät sen tunteen ja laadun jonka ajstii heti näihin kuninkaiden vaunuihin mennessään. On sitten vielä aikamoinen harppaus siirtyä 5 sarjasta e sarjan mersuun joka on sitten auto jossa on joka nappi kohallaan ja mersulla ajamisen tunnetta ei voi taas verrata bemariin tai audiin..ne tietää jotka on ajaneet. Suomalaiset sattuu olemaan niin kateellista ja köyhää kansaa että tuntuu pahalta kun tietää että että ei omat rahat riitä näihin kunnon saksalaisiin joiden hinnat ovat yli 50 tonnia perusvarusteilla tilattaessa. Siksi kun ei omat rahat riitä niin pitää kehua näitä oman elintason tasosia perusautoja. Ja tosiaan fordit ja tojotat ovat ihan hyviä omassa perusautoluokassaan mutta älkää verratko näitä muovisia tekeleitä mihinkään saksalaiseen laatuun:)

      • SaksalaisenOmistanut

        Mitä iloa saksalaisesta autosta, kun voisi saada erikoisemmankin, joka erottuu massasta?


      • auto kun auto

        ei se kuule ole aina rahasta kiinni. toiset vaan ei yksinkertaisesti halua saksalaista autoa. yksi syy varmaan on. että mersun tai bemmun kun ostaa, niin mukana tulee se ajotaidottomuus ja välinpitämättömyys liikenteessä. esim. parkkipaikoilla on kumma kun se bemari tai mersu ei mahdu samankokoisiin ruutuihin kun muut autot vaan pitää se 2 ruutua aina varata. ja moottoriteillä mersut yleensä kiilaa aivan nokan eteen. toki näitä muissakin autokuskeissa ilmenee, mutta ei yhtä paljon. ps. olen ajanut mersua, uutta ja vanhaa, enkä pidä sen kummoisempana kun muitakaan autoja.


    • MOPAR or no car

      On ollut saksalaisia ja japanilaisia, ranskalaisia sekä italialaisia autoja meillä parinkymmenen vuoden ajan. Mutta! Kun tuli jenkki taloon, niin eipä enää merkki tai ainakaan valmistusmaa vaihdu. Kyllä siinä eron huomasi, ja ylpeänä ajelen vähän erilaisimmilla nyt :) Ajomukavuus nousi heti. Näillä jaksaa ja haluaa ajaa, toisinkuin näillä muilla. On ollut ennen näitä Amerikkalaisia:
      Toyota, BMW, Peugeot, Fiat, Alfa Romeo, Mitsubishi, Volkswagen paku, Ford, Opel, Honda.... Tuskin edes muistan kaikkia. Näistäkin merkeistä ollut useampia. Nyt kaksi Chrysleriä ja oltu kyllä niin tyytyväisiä, laatu-auto kyseessä sentään! Ei todellakaan merkki vaihdu, ja autoa pidetään niin pitkään kuin pystyy. Ja onhan tuota ensimmäistäkin pidetty ongelmitta jo yli kymmenen vuotta :)

      • sellainen tapaus

        Voi, voi, sanoi Valion vointekijä.
        Tunnen aitoja amerikkalaisia, jotka eivät ikipäivänä osta amerikkalaista autoa. Perheen isä ajaa Audilla, äiti Mersulla, poika Mersulla ja tytär isän vanhalla Saabilla.


      • MOPAR or no car
        sellainen tapaus kirjoitti:

        Voi, voi, sanoi Valion vointekijä.
        Tunnen aitoja amerikkalaisia, jotka eivät ikipäivänä osta amerikkalaista autoa. Perheen isä ajaa Audilla, äiti Mersulla, poika Mersulla ja tytär isän vanhalla Saabilla.

        Niin no minä olenkin Suomalainen, en Amerikkalainen :)


      • viieit
        sellainen tapaus kirjoitti:

        Voi, voi, sanoi Valion vointekijä.
        Tunnen aitoja amerikkalaisia, jotka eivät ikipäivänä osta amerikkalaista autoa. Perheen isä ajaa Audilla, äiti Mersulla, poika Mersulla ja tytär isän vanhalla Saabilla.

        Eurooppalainen auto on USA:ssa ollut vuosikymmeniä jonkinlainen statussymboli, joka ostetaan pitkälti siksi että halutaan erottautua massasta. Euroopassa taas Mersu on yleinen taksiauto jonka kyytiin kuka tahansa sosiaalipummi hyppää kunhan fattan rahat kilahtavat tilille ja pitkäripainen kutsuu.


      • Hyvää .....

        Juu, kyllä se niin on kuten Kari Suomalainen aikoinaan totesi, että kaikki Detroitin itäpuolella tehdyt autot ovat itä-autoja.


      • explorero

        hetkinen,...minkäsmaalainen se ford olikaan????


      • IFD
        Hyvää ..... kirjoitti:

        Juu, kyllä se niin on kuten Kari Suomalainen aikoinaan totesi, että kaikki Detroitin itäpuolella tehdyt autot ovat itä-autoja.

        IMPORTED FROM DETROIT !!


      • kävin kattoos
        viieit kirjoitti:

        Eurooppalainen auto on USA:ssa ollut vuosikymmeniä jonkinlainen statussymboli, joka ostetaan pitkälti siksi että halutaan erottautua massasta. Euroopassa taas Mersu on yleinen taksiauto jonka kyytiin kuka tahansa sosiaalipummi hyppää kunhan fattan rahat kilahtavat tilille ja pitkäripainen kutsuu.

        New Yorkissa ei ole kuin kourallinen noita nokivasaroita. Ne käryyttävät ja niissä on kova meteli.
        Autoina liian pieniä.


    • heja sverige

      Kiinalainen Volvo!
      Ennen sama merkki oli hollantilainen Daf.
      Joko Saab on kuopattu - lopullisesti?
      Ruotsin (henkilö)autoteollisuus on melkoisessa kriisissä!

    • gjöhkö

      Toyotasta hyviä kokemuksia. Auris tällä hetkellä ja on hyvä auto. Ei mitään vikoja ole autossa ollut. Paitsi eihän se mikään luxusauto ole.

      Aikaisemmin ollut mm. Ooppeli, mutta se seisoi enemmän korjaamolla kuin pihassa vaikkei vanha auto ollutkaan.

      • huij1

        Joo,päätetään tää keskustelu siihen että toyota on kuitenkin loppujen lopuksi paras auto,puhukoon muiden merkkien kehujilla pää taikka toinen.Pitäkööt kotteronsa ja tulkoot uskollaan autuaaksi,kun noin ottaa kunnian päälle jos joku toyotaa kehuu.Piste.


      • Naurattaa...
        huij1 kirjoitti:

        Joo,päätetään tää keskustelu siihen että toyota on kuitenkin loppujen lopuksi paras auto,puhukoon muiden merkkien kehujilla pää taikka toinen.Pitäkööt kotteronsa ja tulkoot uskollaan autuaaksi,kun noin ottaa kunnian päälle jos joku toyotaa kehuu.Piste.

        Ei se kunnian päälle ota, mutta kyllähän se kovasti naurattaa.


    • Uskollisuus automerkkiä kohtaa on joskus hyvinkin huvittavaa ja jopa joskus järkyttävää. Miten ihminen voi mennä niin sekaisin jostain autosta vain siksi että se on jotain tiettyä merkkiä.
      Vaihdan aurtni kolmen vuoden välein ja aina erimerkkiseen ja joitan merkkejä on toki tullut valittua useammin kuin kerran. Autojen laatuerot ovat tasoittuneet aikojen kuluessa ja ei niissä ole vikoja ensimmäisinä vuosina. Yllätyksiäkin tosin on tapahtunut, luotettavimpana kehuttu auto ei ole käynnistynyt virtalukon mentyä rikki ja kohta sen jälkeen se ei päästä sisään lukituksen petettyä. Lisäksi siinä olikin puuteita ajotuntumassa.
      Nyt minulla on tietty tapa koeajaa auto ja sen seurauksena ostan auton joka tuntuu parhaalta. Toki siihen vaikuttaa autoliikkeen palvelu ja vaihtokustannukset. Töykeän liikkeen auton käyn toiselta paikkakunnalta jos se nyt pitää saada tai vaihdan merrkiä.

    • suhe ja tunne

      Jätä se sika mies!!! Pettää heti tilaisuuden tullen kuitenkin ja hae itsellesi joku uskollinen uus kumppani. Jaa hetkinen eikö tää avaus ollutkaan suhteet ja tunteet palstalta mitä pahaa mies nyt on tehny.....
      No vastaan jo seuraavaan avaukseen etukäteen. Unohda se mies!!!!

    • eronmaksaja

      Merkkifanaattisuus on pelkän merkin takia tyhmää, koska joka merkillä on omat maanantaimallinsa. Tietysti jos vaihtaa aina samanmerkkiseen uuteen, saa merkkiliikkeestä ehkä paremman hyvityksen kuin muunmerkkisestä. Ja taas jos on entisöijä tms. autoharrastaja, on helpompi vaihtaa toiseen samanmerkkiseen, kun on kokemusta tyyppivikojen korjaamisesta ja nurkkiin on kerääntynyt oikeanmerkkisiä varaosia.

    • kaikki muut käy.

      Sama kai se on minkä merkin valitsee. Jos on tyytyväinen niin siitä vaan. Mutta yks auto on mihin en koske, nimittäen SKODA! YÖK, tulee paha ole pelkästä ajatuksesta.

      • lautori1

        kaikki muut käylle! Noin mäkin ajattelin ennen, luulin toyotaa superhyväksi ja p....kat mulla oli niitä 3kpl, kaikki ruostu käsiin. Ei ikinä enään japsia samoja romuja kaikki.Viisi vuotta sitten ostin skoda octavian -03 tdi farkku ja voin sanoa että parempaa saa hakea ajan n.60tkm/v mittarissa 470tkm, kone käy kuin singeri, ei vie yhtään öljyä, ei ruostetta missään, ei ole tarvinnut vaihtaa kuin normaalit kuluvat osat,helppo katsastaa,osat sieltä halvemmasta päästä. Joskus todellakin ihmettelen millä kriteereillä ihmiset valitsevat autonsa. Mulle ainakin on ensiarvoisen tärkeää että se kestää.


      • Missään muualla
        lautori1 kirjoitti:

        kaikki muut käylle! Noin mäkin ajattelin ennen, luulin toyotaa superhyväksi ja p....kat mulla oli niitä 3kpl, kaikki ruostu käsiin. Ei ikinä enään japsia samoja romuja kaikki.Viisi vuotta sitten ostin skoda octavian -03 tdi farkku ja voin sanoa että parempaa saa hakea ajan n.60tkm/v mittarissa 470tkm, kone käy kuin singeri, ei vie yhtään öljyä, ei ruostetta missään, ei ole tarvinnut vaihtaa kuin normaalit kuluvat osat,helppo katsastaa,osat sieltä halvemmasta päästä. Joskus todellakin ihmettelen millä kriteereillä ihmiset valitsevat autonsa. Mulle ainakin on ensiarvoisen tärkeää että se kestää.

        kuin Zuomessa ei ajeta noin loppuunajetuilla pazkoilla. Skoda saattaa olla lopulta jopa paremmin tehty kuin Vw tai Audi mutta mikään niistä ei ole vikoineen missään laatuauton maineessa.


      • prosdrais
        lautori1 kirjoitti:

        kaikki muut käylle! Noin mäkin ajattelin ennen, luulin toyotaa superhyväksi ja p....kat mulla oli niitä 3kpl, kaikki ruostu käsiin. Ei ikinä enään japsia samoja romuja kaikki.Viisi vuotta sitten ostin skoda octavian -03 tdi farkku ja voin sanoa että parempaa saa hakea ajan n.60tkm/v mittarissa 470tkm, kone käy kuin singeri, ei vie yhtään öljyä, ei ruostetta missään, ei ole tarvinnut vaihtaa kuin normaalit kuluvat osat,helppo katsastaa,osat sieltä halvemmasta päästä. Joskus todellakin ihmettelen millä kriteereillä ihmiset valitsevat autonsa. Mulle ainakin on ensiarvoisen tärkeää että se kestää.

        Pitää tietää merkin vahvuudet. Toyota on tekniikaltaan superkestävä, mutta pelleiltään (ruostekesto) keskinkertainen, jotkut vuosimallit jopa kaikkein surkeimmasta päästä. Siksipä jos haluaa Toyolla ajaa pitkään, on kiinnitettävä erityistä huomiota ruostesuojaukseen ja auton käsittelyyn. Audi A2:lle ei varmaan tarvitse niin paljon ruosteesta stressata.


    • tämä on hyvä

      Miten voi olla lojaali automerkille? Olen kokeillut muitakin merkkejä, mutta laatu ei ole ollut samaa luokkaa kuin Toyotalla. Muissa merkeissä on liikaa vikoja.

    • Hähää

      Mitä yhteistä on black jackillä ja mustalla bemarilla?
      Kummassakin on mulkku sisällä.

      • k.... yrpä

        Onneks mä voin tai mulla on varaa olla se mulkku... mmmmm hyväää
        Täällä se köyhä taas itkee toyotan ratissa.


      • huij1
        k.... yrpä kirjoitti:

        Onneks mä voin tai mulla on varaa olla se mulkku... mmmmm hyväää
        Täällä se köyhä taas itkee toyotan ratissa.

        Mulla on toyota ja tyttärelläni vävyn kanssa bemari,kumman luulet useimmin olevan korjaamolla,bemari 3v nuorempi.?


    • kalevi5

      En oikein ymmärrä mitä ideaa on aina ajaa samalla merkillä, luulisi olevan tylsää pidemmän päälle. Itselläni on ollut Daewoo, Volvo ja nyt Lexus ja seuraavaksi joku uusi merkki olisi kiva vaihtelun vuoksi.

    • merkkiuskollinen

      Kännykkäni aina NOKIA.
      Kamerani aina CANON.
      Kelloni useimmiten LEIJONA.
      Autoni - siihen vaikuttavat auton hinta, käyttötarpeet, vaihdettaessa jälleenmyyntiarvo ja väliraha jne. Siksikin merkkejä on ollut matkan varrella useita. Mutta ei ensimmäistäkään japanilaista eikä tietenkään venäläistä.

    • Eri merkkejä

      Itselläni on ollut alla useampikin merkki. En siis ole ollut merkkiuskollinen. Sen olen valinnut, mikä on tuntunut koeajossa hyvältä ja missä on ollut hinta mielestäni parhaiten kohdillaan. Pisimpään palveli Mazda, peräti 10 vuotta, mutta sen jälkeen otin Toyotan. BMW minulla joitakin vuosia sitten noin viikon. Siihen tuli toisena käyttöpäivänä joku ihme prosessorivika, joka sammutti moottorin kesken ajon. Purin kaupan ja ostin silloin Nissanin. Mitäpä noita merkkejä ihannoimaan, kun saman merkin eri malleissa ja yksilöissäkin on eroja. Kokeile useampaa ja ota se mikä tuntuu hyvältä.

    • sataysikymppinen

      Vakava ruosteherkkyys merkilliikkeen välinpitämättömys ongelman hoitamisessa karkottaa nyt ostajia pois Toyota-leiristä. Muutoin autot ok. Niiden ajettavuuskin nykyisin kohdallaan. Tosin takapenkit taas madalettu niin, että joutuu istumaan polvet suussa. Siitähän Toyotat olivat kuuluisia 70-luvulla. Silloin ne oli tehty 150 senttisille.. Kakkos kopan aveen mahtuu isompikin ihminen. Uusimapiin ei enää niin hyvin.

    • ladalla

      minäostin auton itselle,en naapureille työkavareille,halvan toimivan,se on lada joka toimii suomen oloissa

    • E-kontaktiplues

      Minä ajan englantilaisella autolla ja olen täysin tyytyväinen valintaani.

      • Samppa7+1

        Minä vaihdan mieluummin vaimon kuin luopuisin Toyotasta.


      • just joo
        Samppa7+1 kirjoitti:

        Minä vaihdan mieluummin vaimon kuin luopuisin Toyotasta.

        Kukas sulle sitten Tojoja ostaisi?


      • afgdvcasdcasdccz
        Samppa7+1 kirjoitti:

        Minä vaihdan mieluummin vaimon kuin luopuisin Toyotasta.

        Luulen että vaimosikin olisi vain tyytyväinen, ei tarvitsisi enää hävetä silmiä päästään "miehensä" "auton" takia, ja saisi kukaties tilalle miehen josta iloa sängyssäkin. Kuten vaikka se naapurin ihana mies, se joka ajaa sillä KIA:lla.


    • peltiä68

      V8 AUTON TEKEE!! ja vanha jenkki sellainen.. ja sitten näistä bmw/mese ovat jatkeita pitää näyttää että on mukamas muutakin ku rahaa. ja nuorilla miehillä se tarkoitus että saa tyttöjä ja jostain syystä ne ei kulje suoraan ja pukukin pitää olla päällä..
      No jos eurooppalainen auto pitää olla niin kestävä 850 volvo 96 vuotinen kunhan yksilö löytyy jolla ei paljon ajettu hmm.. Ja toinen vois olla 9000 saab jostain siitä 94 eteenpäin.. ja ihan siitä syystä nuo koneet kestää ja ovat turvallisia.. itellä ollut suurin osa toyotaja ja vaihdoin volvoo ja en kadu!!! vaikka viekin bensaa enempiku toyota...

    • peltiä68

      niin ja on jenkkikin

      • PELTIÄ68

        EIPAHÄN OLE OO HILJAA AI NIIN ET USKALLA AJAA. KU ET NÄE NENÄÄSI PIDEMMÄLLE


    • Ei koskaan enää

      Bmwn omistajalla on kaksi onnen päivää.

      Se päivä kun auton ostaa ja se kun sen saa johonkin eteenpäin hukattua.

      Näiden päivien välinen aika on yhtä helvettiä.

      Jälkimmäisen päivän muistaa lopun ikänsä.

      • Jipppiaje

        Haaveile rauhassa Tojotero ..Laadun tuntee jo ekalla istumalta


      • "Laadun tuntee
        Jipppiaje kirjoitti:

        Haaveile rauhassa Tojotero ..Laadun tuntee jo ekalla istumalta

        jo ekalla istumalla". Siksi juuri valintani oli maailman ykkönen.


      • phyi köyhille

        Kyllä varmaan näin on, jos köyhä on onnistunut sellaisen auton ostamaan, siis osissa... kuten katkera kirjoittaja vissiin..... Kyllä se sentään on auto.... Mutta onhan se totta, ettei köyhien auto alkuunkaan, mut sehän siitä hyvän tekeekin, kun sitä ei ihan köyhä pysty ostamaan... tai voihan sitä yrittäää, eka erään asti, kuten kirjoittaja.....


    • Laina kärry

      Tuo fanaattinen merkkiuskollisuus on kyllä aika sairasta. Kaikki muut merkit lytätään ja oma on aina paras. Hei kamoon muutenkin ne autot on periaatteessa vain lainassa sen aikaa kun se sinulla on.

      • Merkkiuskollisuuden sairaudesta en tiedä, mutta miksi jatkuvasti siedämme sitä, että kun autoista tulee puhe ja voi näkökulmansa voi ilmaista anonyymisti, alkaa loputon ärsyttäminen, suuntoitto ja typerehtiminen. Minusta se on jollakin tavalla sairasta. Vai pitääkö minun olettaa, että tavalliset, jokseenkin fiksut ihmiset eivät juttele täällä. Ehkä minunkin sitten pitää poistua...

        Tällä hetkellä en omista autoa, enkä ole koskaan ollut merkkiuskollinen. lhljlkj tuossa kertookin, että joidenkin merkkien kuljettajat ovat uskollisempia. Ehkä nuo merkit tavalla tai toisella puhuttelevat niitä, jotka ylipäätään ovat innostuneet autoista. Minulle auto on kulku- ja kuljetusväline. Se on hyvä, jos se vastaa tarvetta. On joitakin merkkejä, joiden hankkimista pitäisin lähinnä lankeamisena. Fiat on yksi niistä. Läheiselläni moinen oli, enkä usko, että lähisukuun tulee ainottakaan enää. Nuo Citroen-miesten kiesit jättivät minut useita kertoja tielle aikanaan. Sekä isäni CX että työnantajani BX olivat huoltamisesta huolimatta huonoja vehkeitä. Nyky-citikoissa voi olla tyyten eri tekniikka sisällä, mutta mielikuva istuu mielessäni tanakasti. BMW ei kelpaa sekään mielikuvasyistä.

        Piakkoin saattaa olla tarvis hankkia auto työn takia ja ratkaisu on oleva melko tyly: se ostetaan, joka sopii kieltämättä pieneen budjettiini ja jolla edes joillakin perusteilla voisi katsoa olevan hintaansa ja käyttökuluihinsa nähden eniten kilometrejä edessään. Tyyli- ja mielihyväseikka on se, että jos kuitenkin pärjään työasioissani tuolla kaksipyöräiselläni, auton hankinta jää syksyyn.


    • lhljhkjh

      Asiaa on tutkittukin. Joillakin automerkeillä on uskollisemmat omistajat kuin toisilla. Citroen kuskit ovat suurimmalla todennäköisyydellä aina Sitikka miehiä/naisia. Hyvin uskollisia ovat myös Toyotalla ajelijat, sekä Saabistit, eikä Bemari kuskitkaan kauaksi jää.

      Mutta sen sijaan muita automerkkejä vaihdetaan helpommin. Kyse on varmasti vain siitä, että toiset merkit herättävät enemmän tunteita kuin toiset. Vaikea se olisikin kuvitella, että joku olisi henkeen ja vereen vaikkapa Subaru mies tai vaalisi Hondia. Ei niissä vain ole "sitä jotain". Vaikka esimerkiksi Citroen ei ehkä kaikilla mittareilla autovertailuissa pärjää, se on kuitenkin eittämättä tunteita herättelevä auto. Etenkin vanhemmat mallit. Nykyään ehkä enemmän massaa kuin ennen, kuten kaikki muutkin autot...

    • Pohdintaan

      Eu tärisee ja natisee liitoksista. Nostan hattua kaikille jotka ostaa omilla valinnoillaa Eu:ssa valmistettuja tuotteita oli ne sitten Bemareita, mersuja taikka relluja jne.

      Pidän aika hassuna kun esim maanviljelijä ajaa autolla joka ei ole valmistettu yhteisön rajojen sisäpuolella. Epäilen nimittäin suuresti että myös hänen tuotteensa jäävät tänne niin miksi sitten lähettää rahat pois, ei varmaan pitkän päälle ihan mietitty juttu.

      • Justjoo-------------

        maanviljelijänä en ole ikinä tätä eurostokolhoosia halunnut,enkä halua sitä
        edelleenkään. Haluan vapaasti valita ,niinkuin tekevät kaikki muutkin.
        Sitäpaitsi suurin osa japsiautoista on pakotettu valmistamaan tämän
        kolhoosin sisällä,ikävä kyllä,ei kylläkään näy ainakaan laadun parantumisena.


    • Arvidsson

      Nyt ajan Mitsulla. Muita on ollut 16 vuosikymmenillä. Fiar, Opelin Ascona ja pari Kadettia, Saab, Wolkkarin Kupla ja pari Passattia, Madza, Puolan Fiat, Honda, Pösö. Siinä ne merkit taisi ollakin. Kuten näkyy, en ole ollenkaan merkkiuskollinen. Teen kaupan, kun mielestäni saan hyvän tarjouksen. Nuorempana vaihdoin auton alle kahden vuoden välein. Ei tarvitse juuri tehdä remontteja, eikä suurta välirahaa. Ensimmäinen autoni oli Fiat 600, jolla ajoin yli 30.000 km. Pehmeä kärry. Katasastustutkimus kertoo, että ranskalaiset ja italialaiset raakataan katsastuksessa useimmin. Parhaat- kärjessä ovat ehdottomasti japanilaiset.

    • Faktu

      Nyky Tojotat Naurettavia lastenpuruleluja muotoilultaan "kUKAVINOSILMÄNEONMUOTOILLU! No Mazda poikkeus siellä on luultavastti saksalainen muotoilija,,Ja mitä Imagoon tulee sitä ei oo Japseis eikä Itä blokin autoisss Fakta::

    • juppana2

      suomalaiset on tyhmiä sosialisteja.elektroniikka tehdään kaukoidässä.ei saksassa.sen taki e-korean ja japsin autot luotettavampia kuin euroopan romut.tojo hyundai chevy kia ei vikoja vw bmv romuja

      • kerrohan nyt

        Mitähän elektroniikkaa Euroopassa suunniteltuihin ja kasattaviin Tojoihin tulee kaukoidästä. Komponentteja tulee samoin kuin kaikkiin muihinkin merkkeihin. Kannattaisi sinunkin lukea muutakin kuin Tojon asiakaslehtiä ja uskoa muitakin kuin Tojomyyjiä.


    • merkkiuskoton

      Itse en ole autoissa merkkiuskollinen. Enemmän ratkaisee hinta-laatu -suhde sekä huollon saatavuus. Pidän autoa aina useamman vuoden, joten hyvä palvelu huollossa ja kohtuulliset huoltohinnat on ihan avainasemassa. Muotoilu, auton väri tms. eivät ole olleellisia.

      Kannattaa myös miettiä sitä, että on ihan turha vertailla vaikkapa pikku-Fiiattia ja ison luokan Audia, koska puhutaan ihan eri hintaluokista. Jos riittää eteenpäin pääsemiseen se "kauppakassi", niin miksi ihmeessä maksaa rahaa jostakin ylihinnoitellusta peltikotterosta, jonka arvo kuitenkin alenee vuosien myötä? Jos rahaa on kuin roskaa, niin sittehän sillä ei ole väliä, mutta tavallinen ihminen voi helpostikin säästää rahaa esimerkiksi siinä, että ostaa edullisen pieniruokaisen auton ja käyttää säästyvät rahat esim. matkailuun.

      Minulla on se periaate, että velkarahalla en autoa osta, joten yksinäisenä naisihmisenä kokisin ihan älyttömäksi sen, että ostaisin velkarahalla ison komean auton. Itsetuntoni kestää kyllä köröttelyn pikkuisella perusvarustellulla kauppakassillakin.

      Nykyisen autoni ostin vähän käytettynä noin kymppitonnilla (hinnassa huomioitu vanhasta loppuunajetusta autosta saatu väliraha) ja tarkoituksena on ajaa tällä autolla noin 6 vuotta. Siinä vaiheessa saisin autostani arviolta ehkä 2000 euroa takaisin vaihtaessani sen uuteen autoon. Auton hinnaksi tulisi siis noin 1300 euroa/vuosi, mikä ei mielestäni ole ollenkaan paha hinta. Jos auton jälleenmyyntiarvoa ei huomioida, niin vuotta kohden jaettu kulu olisi noin 1670 euroa, mikä sekin on ihan kohtuullinen. Kulutus autossani on vajaat 4 litraa/100 km, joten ajokilometreissäkin mitattuna kulutus on erittäin kohtuullinen.

    • Corolla vm -98

      Toyota on lujaa laatua ehdottomasti. Hyvin kun huoltaa niin kestää vaikka kuinka kauan eikä ruostekaan raiskaa.

      • on se kumma

        Huoltaa ja korjaa ja hitsaa ja plaklaa ja maalaa, niin pirulaita kestää.


    • terve mieli

      Parempi rakastaa puolisoa ja vaihdella automerkkejä.

    • En ole lojaali

      Nissan, 4x Volvo, Mercedes, Opel ja nyt on alla uusi Honda. En ole milloinkaan tietoisesti valinnut tiettyä automerkkiä, vaan ostanut sieltä, mistä olen saanut parhaimman kokonaistarjouksen.

    • jaloavain

      Autoillahan on vain merkki. Valmistus tapahtuu ympäri maapalloa eri osin. Alustat, moottorit , vaihteistot ja korin osat ym. Kokoonpanolinjatkin ovat jossain muualla kuin automerkin antaisi ymmärtää. Samoja alustoja käytetään eri automerkeissä kuin muitakin komponentteja.
      En ole merkkiystävällinen mutta vuosimallia -90 omistamani vempain on toiminut mainiosti. Tietysti aina tulee jotain korjattavaa mutta eiköhän sellainen ole normaalia.
      Terv. yli 40vuotta autoasentajana ollut.

    • maras1

      Ylläpito tekee tälläisiä provokatiivisia keskustelun avauksia sivujen suosion ylläpitämiseksi ja mainostajien tyydyttämisksi.
      Ei pitäisi kenenkään mennä halpaan.Lukukerratkin tietenkin tyydyttävän ylläpitäjää kun pakkomainokset ovat esillä.

      TV-n tositevee/Formaatit ovat myös katsojien huijausta.Kaikki on ennalta suunniteltua ja käsikirjoitettua toisin kuin katsojalle annetaa ymmärtää.Sen lisäksi puhelinoperaattorit rikastuvat kun typerä rahvas äänestaa kuka pudotetaan.Rahvas tuntee typerällä tavalla käyttävänsä valtaa.
      Kunta ja valtiollisissa vaaleissa ei mitään ymmärrystä ketä pitäisi äänestäää.Mennään populistien mukaan kun ei ymmärretä yhteiskunnallisia asioita.
      Jo muinaisen Rooman rahvas oli samanlaista !

      • hlukyfjhdx

        Ja sekös sinua kiusaa.


    • Valkeaa Unelmaa

      Ostin kesällä 2009 BMW 1-sarjalaisen 2lt moottorilla tarjoushintaan 24900.

      Parempaa autoa en ole koskaan ajanut Ilman tarjouskampanjaa en olisi edes unelmissani voivan koskaan hankkia itselleni AUTOA.

      Ja minulla on ollut: 3 Golfia 1 V40 Volvo ja Mondeo.

      Mikään näistä ei pärjää alkuunkaan tälle unelmalleni, jolla on ajettu 100000 eikä
      yhtään korjaamoreissua,huollot toki teetetty.

      ÄÄNETTÖMYYS>>>>>>>>>> KOKEILKAA ja nauttikaa.

      • Voima jylisee

        Sinulle: "Valkeaa Unelmaa".

        Kun kaasuttaa, auton pitää kertoa, että on pontta pytyssä. Hiljaisuudesta voi nauttia kotona, mutta auton pitää murista kunnolla.


      • retsuke
        Voima jylisee kirjoitti:

        Sinulle: "Valkeaa Unelmaa".

        Kun kaasuttaa, auton pitää kertoa, että on pontta pytyssä. Hiljaisuudesta voi nauttia kotona, mutta auton pitää murista kunnolla.

        Juuri tämän takia en olekaan korjauttanut reikää pakoputkessa. Tulee niin macho olo, kun kerrankin 1,3 litrainen vapari ärjyy.


    • autot järjestys

      My top 10
      1 lexus toyota
      2 suzuki
      3 mitsubushi
      4 madza
      5 isuzu
      6 subaru
      7 kia hyundai
      8 honda
      9 daihatsu
      10 mb
      se että Daihatsu menee Mersun edelle voi kyllä johtua siitä että muut japanilaiset ovat niin hyviä ja kestäviä

      • tilava tila-auto

        Sanoin itselleni joskus ruotsalaisten ja saksalaisten autojen omistusten aikoihin, ettei koskaan venäläistä, japanilaista tai ranskalaista autoa - kiitos!
        Ja miten ihmeessä todellisuus muuttui sitten yllättäen 2000-luvun alkupuolella. Olen omistanut viimeiset 12 vuotta Citroen Picasso -merkkisen tila-auton. Kolme autoa peräjälkeen ja ollut tyytyväinen. Ei ruostetta, ei sähkövikoja, ei hyytynyt maantielle, vaan palvellut niinkuin pitääkin. Ja tilaa on.


    • voi venäjä

      kaikki uudet autot on hirveetä sontaa, parempi pysyä 90 luvun japsitötterössä niin muuta ei tarvi tehdä kun tankata ja vaihtaa öljyt kun jaksaa:P

      • autjär.

        unohtu nissan sijalta 5 eli muutkin sijat menee uusiksi ei järjestyksen puolesta , mutta numeroinnin


    • vanha pieru!

      en tiedä mutta Bemarilla ajavat ovat täysiä mulkkuja ainakin.

    • empty shell

      nuorempana kun elämässä tuntui vielä olevan mieltä ja järkeä, olin innostunut eräästä automerkistä.

      Vanhetessaan kuitenkin käy selväksi ettei elämässä ole mitään järkeä eikä peli ole reilua, autotkin kehittyivät sellaiseen suuntaan josta en pidä joten nykyään millään ei ole mitään väliä, olen vaihtanut merkkiäkin "vaihtelun vuoksi" mutta samaa pa8kaa ne on kaikki keulamerkistä piittaamatta.

      Ajelehdin vain nykyään mitään tuntematta kyynisenä vailla päämäärää elämässäni koska mikään ei tunnu olevan sen arvoista että viitsisi nähdä vaivaa ja panostaa saati intoilla mistään.

    • Ihana setä
    • Maxvittuuntunut

      Hankin M sarjan bemarin ja siinä on ollut niin helvv... vikaa, että viitu....aa ihan mielettömästi. Kyllä haaveilen todellakin toisesta merkistä. Miltei lada alkaa viehättämään tämän kaiken fiaskon jälkeen.

      • 6-syl

        Niin oliko se M1,M3,M5 vai M6. Kaikki varmaan huomaavat että M-sarjan Bemarin hankintasi oli vain haave unesi. Minulla on vanha Bemari kutoskoneella, eikä koskaan mitään vikaa.


    • Tuskin maailma kaatu

      Minulle on ollut noiden automerkkien suhteen hieman yhdentekevää, kunhan toimivat ja ovat hyviä ajettavia. Toyotalta minulla on ollut aikoinaan useampikin maasturi, ensin BJ42 mallisia jokunen, sitten HJ60 mallisia pari-kolme ja HDJ80 oli viimeisin. Hyviä autoja olivat! Jokunen Corolla, Carina, Starlet ja Tercel taisi olla vielä siinä sivussa tätä merkkiä, no ajelihan niillä... En muista,että koskaan olisi pitänyt mitään korjauttaa takuuseen.
      Nykyään ajan pelkillä Peugeoteilla, välissä on ollut jokunen Mersukin, mutta jotenkin tuo Peugeot tuntuu nyt semmoiselta merkiltä, että taidan pysyä nyt toistaiseksi tässä.

      BMW:ta minulla on ollut vuosien varrella ns. kakkosautoina tai kolmosautoina, mutta jostain syystä merkki ei ole jaksanut enempiä sytyttää, vaikka on ollut isompia ja pienempiä. Hyviä olivat kyllä ajaa, mutta jotenkin ei vain iskenyt, myin pois. Mersuista tykkäsin enempi.

    • mersumeess

      Mersunhan kaikki haluavat, moni ei vaan uskalla tunnustaa sitä.

    • amerikanrautaaaaa

      Saksalaiset autot on luusereiden autoja. Jos haluat olla voittajien puolella niin ainoa oikea aito on yli 6-litraisella koneella oleva amerikanrauta!!!!

      kyä näin on!! ja on ihan tulla tänne kenenkään sanomaan, että sakut sitä ja japsit tätä vaan parhaat autot tehdään edelleen AMERIKASSA, eli YHDYSVALLOISSA ja tullaan aina tekemään!!!!

      LOPETTAKAA JO PASKANJAUHAMINEN, SILLÄ AMERIKKA ON AUTOJEN AUTO!!!!

      • hyvin sanottu!!!

        Pakko yhtyy tähän mielipiteeseen, autoista parhaat on tulleet aina amerikasta... =)

        Onhan koko Highway-järjestelmä keksitty ja kehitetty Amerikassa. Siellä on 16 kaistaisia teitä pitkin ja poikin.

        Amerikkalainen auto sen olla pitää, muita ei voi autoiksi edes sanoa. Kyllä amerikkalaiset pyyhkivät muilla lattiaa!!!!!


      • amerikanrautaaaaaaa
        hyvin sanottu!!! kirjoitti:

        Pakko yhtyy tähän mielipiteeseen, autoista parhaat on tulleet aina amerikasta... =)

        Onhan koko Highway-järjestelmä keksitty ja kehitetty Amerikassa. Siellä on 16 kaistaisia teitä pitkin ja poikin.

        Amerikkalainen auto sen olla pitää, muita ei voi autoiksi edes sanoa. Kyllä amerikkalaiset pyyhkivät muilla lattiaa!!!!!

        kiitos kehuista! :)

        Amerikanautomiesten kanssa on aina mukava puhua :)


      • RelluMään

        IKÄVÄKSESI TÄYTYY KERTOA ETTÄ

        Kaikista Suomessa vian takia hinausautolla korjaamolle saapuvista autoista 25 % on Amerikkalaisia ja toiset 25 % on Ranskalaisia.

        Eli jos Amerikkalaisia ja Ranskalaisia autoja ei olisi niin 50 % Suomen hinausauto yrityksistä tekisi konkurssin siis Kiitos Ameriikkalaisille ja Ranskalaisille, että valmistatte sellaisia autoja, jotka eivät aina lähde käyntiin tai jättävät tielle nii sillä saadaan työllisteyyä muutama tuhat Suomalaista.

        Sen sijaan Japanilaisia ja Saksalaisia autoja viedään hinausautolla korjaamolle pääasiassa siksi, että on tapahtunut kolari tai ojaanajo.

        Japsit ja Sakemannit jättävät aika harvoin tielle ja silloinkin pääsääntöisesti siksi, että auton omistaja on hönö, joka ei ole huoltanut autoaan, josta syystä se on vikaantunut ja joutunut hinausauton kyytiin.
        Mutta Amerikkalaiset ja Ranskalaiset hajoaa käsiin normaalikäytössäkin.


      • prosdaa
        hyvin sanottu!!! kirjoitti:

        Pakko yhtyy tähän mielipiteeseen, autoista parhaat on tulleet aina amerikasta... =)

        Onhan koko Highway-järjestelmä keksitty ja kehitetty Amerikassa. Siellä on 16 kaistaisia teitä pitkin ja poikin.

        Amerikkalainen auto sen olla pitää, muita ei voi autoiksi edes sanoa. Kyllä amerikkalaiset pyyhkivät muilla lattiaa!!!!!

        Taitaa olla highwayt Hitlerin kuplafolkkaria varten kehittämiä.


      • big boy

        Vanhat Amerikkalaiset on kivoja autoja jos tykkää niitä hieroa tallissa. Mutta ei niistä ole käyttö-autoksi. Eikä niitä näekkään liikenteessä. Jenkeistä lähtee kiva mölinä putkesta mutta hyvin harva oikeasti liikahtaa mihinkää. Teinit on vaan innoissaan kun ääntä lähtee niin kyllä nyt varmaan mennään lujaa.


    • runkvist

      Kokeile vasenta kättä joskus oikean käden tilalle :) !!!!

      • ameriiiiikanrauta

        et löydä mitään vikaa amerikanraudoiista, aasi!! kannattaisko sun ostaa kunnon auto niin ei tarvisi itkeä =) TOLLO!


    • Rellu Mään

      Jep Jep kokemusta lojaalittomasta merkkiuskollisuudesta löytyy ja öhöm, öhöm, henkseleidenpaukuttelu lukee tässä läps, läps, auts.

      Vaihtoauto kierteeni:

      Mersu 123 200 D Jonon ensimmäinen eli johtotähti
      Lada 1200 L, voisiko johtotähteä enää parempaan vaihtaa?
      Corolla Ke70 1,6 takaveto yhtä hyvä, kuin Lata, mutta tehokkaampi ja kylmempi.
      VW Golff 1.6 D 5v savuttava traktorimainen nuhapumppu kukutus 5 L/100 km.
      Passatti variant 1.9 D 5v Kulutus 4.5 L/100km hyvä auto, Ei mikään raketti.
      Mazda 323 1.6 Forte tosihyväpeli kulkemaan, mutta hieman pieni.
      Ford Transit 100 CL 2.5 td hyvä pak kesällä. Liukkalla ei pääse liikkeelle.
      Audi A4 1.8 Hyvä auto tykkäsin.
      Toyota Avensis farkku D4D hyvä auto tykkäsin.
      Renult Laguna Täys Pa??a kokoajan rikki olen työntänyt tähän Pa??aan jo yhtäpaljon rahaa, kuin kaikkiin noihin aikaisempiin autoihin yhteensä käyttökuluineen.
      Tämä Renu Laagi on tullut minulle jo niin kalliiksi, etten raaski enää koskaan luopua tästä sillä silloin menettäisin niin paljon ja pääsenhän nykyään tosimiesten seuraan eli korjaamolle.
      Siellä onkin avautunut minulle aivan uusi elämä toisten Pa??a merkkien omistajien kanssa. Tapaankin nykyään korjaamoilla lähinnä asuessani mm. Fiat, Renault, Citroen, Peugeot, Alffa Romeo, Chrysler, Pontiac, Chevrolet omistajia ja sitten satunnaisesti joidenkin yli 20-v vanhojen muiden merkkien omistajia, jotka kertovat, että heidän autoonasa tuli, joku pikku vika, kun sillä on ajettu jo yli 400 km.

    • volvom1
    • volvom1

      volvo on kiinalais-ruotsalainen/ruotsalais-kiinalainen....daimler on seka sikiö...ei mikään puhdas sakemanni...mistä lie rahat siihenki yhtiöön virtaavat?

    • BEMARIKO???????????

      Olen itse lopettanut tupakoinnin, kaksi viikkoa takana (tupakointia liki 30 vuotta). Painajaisia on ollut ja yksi niistä yli muiden... ajelin suu korvissa BMW:llä...hyi h-tti!

      Mutta asiaan, olen ollut lojaali Nissanille monta vuotta, mutta nyt ajan Mazdalla eikä paluuta ole.

    • TrRES

      Bmw on automaailman kiistaton kuningas. Ota ihmeessä uus BMW

    • karsbe

      Vanha volle on kyllä ollut hyvä ajettava korjaus kulutkin pysyneet kurissa.En edea haaveile näitä vikäpesä sähköhimmeleistä.

    • tietämättömät terot

      vaihda ihmeessä BMW-leiriin niin ajelet aina hymyssä suin. Tojollahan ei kehtaa edes ajaa valoisaan aikaan ja työpaikalla tojomiehille nauretaan (ellet ole perus perseaukinen duunari)

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

      Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      69
      2291
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

      Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      172
      1762
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

      Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      71
      1440
    4. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

      Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      246
      1437
    5. Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.

      Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda
      Maailman menoa
      242
      1383
    6. Minkä merkkisellä

      Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      83
      1232
    7. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

      Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      342
      1205
    8. IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!

      Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel
      Maailman menoa
      370
      1185
    9. Mitä toivot

      ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      128
      1175
    10. Nyt kun Pride on ohi 3.0

      Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      338
      1137
    Aihe