Millä toistaa videosta valittua pätkää?

Pätkänkelausta

Tarvittaisiin apua kielten ja vaikkapa taiji-liikkeiden opiskeluun.

Tarkoitus olisi, että opetusvideolta voisi aikajanalta merkata pätkän, jota sitten voisi klikata näyttöön uudelleen ja uudelleen. Kysymykseen voisi tulla jonkinlainen editorikin.

Äänipuolella olen käyttänyt Audacityä, jossa merkkaaminen ja toisto käyvät kätevästi.
Siinä etuna sekin, että omalle raidalle voi äänittää omaa lausumistaan ja verrata sekä ääntä että käyräkuvaa esimerkkiääneen.

Mutta nyt pitäisi löytää videotoistolle vastaava avustaja (vaikkei liikkeitä kuvaisikaan :).

Mieluummin tietysti ilmaista.
Käyttöjärjestelmiä löytyy Ubuntu ja Winni7.
Ubuntun valikoimista paria editoria kokeilin, mutta niissä valinnan asettelu oli kömpelöä, yms.

Mikähän mahtaisi olla kätevä?

Pelkkä toisto-ohjelmakin riittäisi, kunhan siihen vaan saisi kätevästi asetettua tuon valitun pätkän toiston.

7

87

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
      • Pätkänkelausta

        Tuo jo löytyykin koneelta, mutta siinäkin on se puute, ettei pääse merkkaamaan sitä muutaman sekunnin pätkää, jota sitten tökkisi uudelleen ja uudelleen.

        Tuollakin tietty onnistuu niin, että kun jättää osoittimen haluttuun alkukohtaan, niin toisto palaa aina napsauksella aloittamaan siitä. Harmittaa vaan kun muuten jatkuu vaikka loppuun asti.


    • jj0kunen
      • Pätkänkelausta

        Alustava kiitos. :)

        Latasin tuosta portableversion, jonka sai suoraan tikulta käymään vanhalla XP:llä.

        Muuten täytti toiminnalliset vatimukset, mutta ainakin vähällä tutustumisella A-B -pisteiden merkkaus oli skandinäppäimillä osin mahdotonta(?) ja valikossa harhaillen harmittavan hankalaa.

        Merkattuna ajoi kyllä väliä nätisti uudelleen ja uudelleen.

        Myös askellus toimi näppärästi, eli periaatteessa tarpeeseeni sopiva softa.

        Pitää katsoa, jos tarkempi tutustuminen toisi merkkausongelmaan helpotusta.


      • jj0kunen
        Pätkänkelausta kirjoitti:

        Alustava kiitos. :)

        Latasin tuosta portableversion, jonka sai suoraan tikulta käymään vanhalla XP:llä.

        Muuten täytti toiminnalliset vatimukset, mutta ainakin vähällä tutustumisella A-B -pisteiden merkkaus oli skandinäppäimillä osin mahdotonta(?) ja valikossa harhaillen harmittavan hankalaa.

        Merkattuna ajoi kyllä väliä nätisti uudelleen ja uudelleen.

        Myös askellus toimi näppärästi, eli periaatteessa tarpeeseeni sopiva softa.

        Pitää katsoa, jos tarkempi tutustuminen toisi merkkausongelmaan helpotusta.

        Hei!

        Start AB repeat= eli [ ja end AB repeat= eli ], jos sinulla on erillinen numeronäppäimistö.


      • jj0kunen
        jj0kunen kirjoitti:

        Hei!

        Start AB repeat= eli [ ja end AB repeat= eli ], jos sinulla on erillinen numeronäppäimistö.

        Hupsista...merkistövirhe

        Tarkoitin sanoa, että Start AB repeat=alt 91 ja end AB repeat=alt 93. Syötä numerot numeronäppäimistöllä pitäen "alt" pohjassa.


      • Pätkäkelausta
        jj0kunen kirjoitti:

        Hupsista...merkistövirhe

        Tarkoitin sanoa, että Start AB repeat=alt 91 ja end AB repeat=alt 93. Syötä numerot numeronäppäimistöllä pitäen "alt" pohjassa.

        Joo, noilla koodeilla pääsi suht näppärästi asettelemaan alun ja lopun.
        Toistokin kelasi aluetta niinkuin pitikin.

        Ainakin omalla näppäimistölläni tuli ongelmaksi se, etten päässyt siirtämään merkattua aluetta kuin alkuun päin. Loppumerkki ei suostunut liikkumaan eteenpäin.

        Homma kyllä onnistui, kun undosi merkin (yksitellen tai molemmat kerralla), mutta \-viivan koodi, joksi katsoin arvon 92, ei suorittanut sovittua merkkien poistoa (?).

        Hätä ei kuitenkaan ehkä ollutkaan tämän näköinen. Windows XP:n alapalkista löytyi nappula, jossa ilmoitettiin käytössä olevan FI-näppäimet. Sitä näppäämällä tarjottiin vaihtoehdoksi USA-laisia, jotka pysyivät katseluohjelmalla "päällä", vaikka tekstieditorilla takaisin FI:lle putosivatkin.

        Ainakin asetteluun tarvitut hakasulut toimivat ja \:lla sai ne nollattua. Sen syvemmin en asiaan vielä perehtynyt.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      120
      1175
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      874
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      82
      719
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      699
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      276
      665
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      89
      663
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      107
      604
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      27
      537
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      533
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      110
      487
    Aihe