Ufoharrastuksen aluksi...

Opintojen suunnittel

17

205

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • uffoloki

      Olisi tosi kiva jos suomessa voisi opiskella ufologiksi, psykologiksihan täällä jo voi opiskella.

    • kylmaarmääki

      Eräs Suomalainen ufotutkimusjärjestöhän järjestää tutkijoilleen retken Helsinki-Vantaa -lentokentän leipeille tarkoituksena opettaa tutkijoille perusasioita lentokoneiden purjehdusvaloista, muusta valaistuksesta sekä laskeutumisvaloista. Ihan hyvä alku, mutta kun tämä tapahtuu ilmeisesti ensimmäisen kerran vuonna 2013, niin se laittaa hieman ihmettelemään aikaisemman tutkimuksen tasoa.

      • Vähän oikomista tuohon, sillä eihän siinä mainittu tutkijoita vaan jäsenet. Ufotutkijoille peruskauraa, mutta ei välttämättä kaikille suomenufotutkijoiden jäsenille. Koska jäseniksi pääsee kunhan vuosimaksun suorittaa, niin kyllä joukkoon voi liittyä sellaisiakin jotka eivät niitä valoja välttämättä tunnista. Tutkimuksen kanssa tuolla retkellä ei ole tekemistä kuin siinä mielessä, että turhien havaintoilmoituksien määrä lähtisi laskuun.

        http://www.suomenufotutkijat.fi/sutforum/viewtopic.php?f=24&t=4671&sid=86c5df36d47e871ebb8259c0cf89d824


      • kunhan tässä kysyn?
        Pihlaja67 kirjoitti:

        Vähän oikomista tuohon, sillä eihän siinä mainittu tutkijoita vaan jäsenet. Ufotutkijoille peruskauraa, mutta ei välttämättä kaikille suomenufotutkijoiden jäsenille. Koska jäseniksi pääsee kunhan vuosimaksun suorittaa, niin kyllä joukkoon voi liittyä sellaisiakin jotka eivät niitä valoja välttämättä tunnista. Tutkimuksen kanssa tuolla retkellä ei ole tekemistä kuin siinä mielessä, että turhien havaintoilmoituksien määrä lähtisi laskuun.

        http://www.suomenufotutkijat.fi/sutforum/viewtopic.php?f=24&t=4671&sid=86c5df36d47e871ebb8259c0cf89d824

        Meinaat että niitä turhia havaintoilmoituksia rustaa juurikin sutilaiset?


      • kunhan tässä kysyn? kirjoitti:

        Meinaat että niitä turhia havaintoilmoituksia rustaa juurikin sutilaiset?

        En suinkaan mitään sellaista, että "juurikin", vaan sitä että saattaa niitä tulla sutilaistenkin kautta. Yllä mainitusta syystä.


      • näin on näreet
        Pihlaja67 kirjoitti:

        En suinkaan mitään sellaista, että "juurikin", vaan sitä että saattaa niitä tulla sutilaistenkin kautta. Yllä mainitusta syystä.

        Eli koko retkestä ei ole mitään hyötyä. No siinä ei ollut mitään uutta.


      • näin on näreet kirjoitti:

        Eli koko retkestä ei ole mitään hyötyä. No siinä ei ollut mitään uutta.

        Hyötyä voisi vaikka tulla siitä, että videoisivat siellä niitä lentokoneita ja avaisivat sivustolle "tunnistusvideokannan" ja laittaisivat niitä sitten sinne. Sieltähän havaintoilmoituksen tekemistä aikovat voisivat niitä ensiksi tarkastella...


      • turhaa työtä
        Pihlaja67 kirjoitti:

        Hyötyä voisi vaikka tulla siitä, että videoisivat siellä niitä lentokoneita ja avaisivat sivustolle "tunnistusvideokannan" ja laittaisivat niitä sitten sinne. Sieltähän havaintoilmoituksen tekemistä aikovat voisivat niitä ensiksi tarkastella...

        Minä laittaisin linkin johonkin niistä tuhansista vastaavista videoista joita jo nyt on youtube pullollaan...


      • turhaa työtä kirjoitti:

        Minä laittaisin linkin johonkin niistä tuhansista vastaavista videoista joita jo nyt on youtube pullollaan...

        Olisihan ne sitten ainakin sutin omia, jotka eivät sitten yks kaks vain yllättäen sieltä katoaisi, kuten muutoin voisi vaikka käydä.


      • lapsellisia pellejä
        Pihlaja67 kirjoitti:

        Olisihan ne sitten ainakin sutin omia, jotka eivät sitten yks kaks vain yllättäen sieltä katoaisi, kuten muutoin voisi vaikka käydä.

        Lapsi on terve kun se leikkii joten antaa palaa vaan.


      • pyromania tutuksi
        lapsellisia pellejä kirjoitti:

        Lapsi on terve kun se leikkii joten antaa palaa vaan.

        meinaatko et iha tulitikuilla? ;p


      • 99,naintinain
        Pihlaja67 kirjoitti:

        Vähän oikomista tuohon, sillä eihän siinä mainittu tutkijoita vaan jäsenet. Ufotutkijoille peruskauraa, mutta ei välttämättä kaikille suomenufotutkijoiden jäsenille. Koska jäseniksi pääsee kunhan vuosimaksun suorittaa, niin kyllä joukkoon voi liittyä sellaisiakin jotka eivät niitä valoja välttämättä tunnista. Tutkimuksen kanssa tuolla retkellä ei ole tekemistä kuin siinä mielessä, että turhien havaintoilmoituksien määrä lähtisi laskuun.

        http://www.suomenufotutkijat.fi/sutforum/viewtopic.php?f=24&t=4671&sid=86c5df36d47e871ebb8259c0cf89d824

        Joku tykkää tahallaan vääristellä asioita, siitähän tuossakin oli vain kyse. Jos ei mene läpi, niin sitten yritetään taas jostain muusta aiheesta. Pääasia, että pääsee mustamaalaamaan.


      • Eksuti
        Pihlaja67 kirjoitti:

        Hyötyä voisi vaikka tulla siitä, että videoisivat siellä niitä lentokoneita ja avaisivat sivustolle "tunnistusvideokannan" ja laittaisivat niitä sitten sinne. Sieltähän havaintoilmoituksen tekemistä aikovat voisivat niitä ensiksi tarkastella...

        Ei tule onnistumaan, sillä ei ole B:n idea. Vieraileppa sutin foorumeilla niin huomaat sen hyvin nopeasti. Muiden ideat torpataan tai sitten esitellään kohta omina ideoina.


    • Stellarium

      Työväline opintoja varten.
      Planetaario-ohjelma tietokoneelle, josta näkyvät myös Hubble ja avaruusasema ISS. Aluksi virtuaalista avaruustutkimusta. Harrastuksen edetessä voi käydä ajankohtaiseksi laajakulmaisen kiikarin ja kaukoputken ostaminen. Kaukoputkeen tulisi olla kytkettynä kamera tai videokamera otoksia varten.

      Tästä aloitus:
      http://www.stellarium.org/fi/

      • pilotswatchingstars

      • Stellarium
        pilotswatchingstars kirjoitti:

        Tuon lisäksi ja tueksi vaikkapa: http://www.flightradar24.com/

        Yksi monista, vastaavia on muitakin.

        Illan tähtitaivaan tapahtumia.
        Parhaillaan Sirius nousemassa etelästä. Katsetta siirrettäessä länteen kohdataan Orionin suuri kaasusumu. Jupiter korkealla lounaassa silmin erottuvana valosaasteesta huolimatta. Jupiterin oikealla puolella Plejadit. Ohjelmassa Plejadit näyttävät upeilta. Länsi-luoteessa Andromedan galaksi.


    • Skymax 127

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      113
      1218
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      120
      1071
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      134
      959
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      96
      802
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      302
      772
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      81
      686
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      616
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      579
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      514
    Aihe