Estätko vai kestätkö?

Kestävä Kalluppi

1. Mitä ei voi estää, se täytyy kestää.
2. Mitä ei voi kestää, se täytyy estää.

Kumpi yllämainituista mietelauseista on ohjenuoranasi elämässäsi ja minkä vuoksi?

Tai sitten valikoitko tilanteesta riippuen vaihtoehtojen välillä?

28

159

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ....

Kaiken voi kestää ja jos ei kestä, niin se oli sitten siinä. Ei siinä sen kummempia.

• ap.

"Kaiken voi kestää ja jos ei kestä, niin se oli sitten siinä. Ei siinä sen kummempia."
        Lakooninen vastaus, vailla todellista sisäistämistä. Ilmeisesti et elämässäsi juurikaan ole joutunut kestämään.

• ....
        ap. kirjoitti:

"Kaiken voi kestää ja jos ei kestä, niin se oli sitten siinä. Ei siinä sen kummempia."
        Lakooninen vastaus, vailla todellista sisäistämistä. Ilmeisesti et elämässäsi juurikaan ole joutunut kestämään.

ei ole kestämätöntä paikkaa ollut.

• ap.
        .... kirjoitti:

ei ole kestämätöntä paikkaa ollut.

Olisit heti sanonut että vaihtoehto numero 2.

• .....
        ap. kirjoitti:

Olisit heti sanonut että vaihtoehto numero 2.

kun joskus tulee paikka, mitä en kestä, niin se on lopullista sitten. Kuolema.

• ap.
        ..... kirjoitti:

kun joskus tulee paikka, mitä en kestä, niin se on lopullista sitten. Kuolema.

Oletko vaihtoehdoton? Minä en ole. Jos tiedostan tapahtumien johtavan kuolemaan (fyysiseen tai henkiseen) niin valitsen silloin vaihtoehdon 2.

• .....
        ap. kirjoitti:

Oletko vaihtoehdoton? Minä en ole. Jos tiedostan tapahtumien johtavan kuolemaan (fyysiseen tai henkiseen) niin valitsen silloin vaihtoehdon 2.

Ei kuolemaa voi estää, se tulee kun on tullakseen. Se tulee siinä kohtaa, kun en enää elämää kestä. Estäminen ei vain kuulu mun elämäni ohjenuoriin.

• ap.
        ..... kirjoitti:

Ei kuolemaa voi estää, se tulee kun on tullakseen. Se tulee siinä kohtaa, kun en enää elämää kestä. Estäminen ei vain kuulu mun elämäni ohjenuoriin.

"Ei kuolemaa voi estää, se tulee kun on tullakseen."

Fyysiselle kuolemalle ja sen ajankohdalle usein miten emme mahda mitään. Tulee kun on tullakseen. Toki voimme edes auttaa fyysisen kuoleman pikaistamista elämäntavoillamme.

Henkiseen kuolemaamme tai sen estämiseen voimme vaikuttaa valitsemalla vaihtoehdon 2.

• ....
        ap. kirjoitti:

"Ei kuolemaa voi estää, se tulee kun on tullakseen."

Fyysiselle kuolemalle ja sen ajankohdalle usein miten emme mahda mitään. Tulee kun on tullakseen. Toki voimme edes auttaa fyysisen kuoleman pikaistamista elämäntavoillamme.

Henkiseen kuolemaamme tai sen estämiseen voimme vaikuttaa valitsemalla vaihtoehdon 2.

eli "mitä ei voi kestää, se täytyy estää" ja henkisestä kuolemasta olisi kyse. Nyt täytyy sanoa, että en todellakaan saa tästä ajatusyhteydestä minkäänlaista yhtymäkohtaa omaan elämääni. En osaa edes kuvitella mitään, mitä voisi kuvailla tuolla ilmaisulla. Minun elämässäni ei ole sitten varmaan tarvetta estellä yhtään mitään.

• ap.
        .... kirjoitti:

eli "mitä ei voi kestää, se täytyy estää" ja henkisestä kuolemasta olisi kyse. Nyt täytyy sanoa, että en todellakaan saa tästä ajatusyhteydestä minkäänlaista yhtymäkohtaa omaan elämääni. En osaa edes kuvitella mitään, mitä voisi kuvailla tuolla ilmaisulla. Minun elämässäni ei ole sitten varmaan tarvetta estellä yhtään mitään.

"eli "mitä ei voi kestää, se täytyy estää" ja henkisestä kuolemasta olisi kyse"

Kuolema ja kuolema. Nyt sanon henkinen pahoinvointi, joka on tietyllä lailla "kuolema" omalle hyvin voivalle/tyytyväiselle elämälle.

"Minun elämässäni ei ole sitten varmaan tarvetta estellä yhtään mitään."

Tätä se helppo pumpulielämä teettää.

• .....
        ap. kirjoitti:

"eli "mitä ei voi kestää, se täytyy estää" ja henkisestä kuolemasta olisi kyse"

Kuolema ja kuolema. Nyt sanon henkinen pahoinvointi, joka on tietyllä lailla "kuolema" omalle hyvin voivalle/tyytyväiselle elämälle.

"Minun elämässäni ei ole sitten varmaan tarvetta estellä yhtään mitään."

Tätä se helppo pumpulielämä teettää.

oletko kateellinen?

• ap.
        ..... kirjoitti:

oletko kateellinen?

En.

• ......
        ap. kirjoitti:

En.

hyvä juttu. Mun elämä vain sattuu olemaan pumpulielämää: onnellista ja mehevää ja tyydyttävää ja mielenkiintoista ja antoista.

• ap.
        ...... kirjoitti:

hyvä juttu. Mun elämä vain sattuu olemaan pumpulielämää: onnellista ja mehevää ja tyydyttävää ja mielenkiintoista ja antoista.

Kertomattasi sen olisin tajunnut :)

• rek. nainen

Kahdesti synnyttäneen naisen vastaus: 1.

• ap.

Kaikella kunnioituksella kaikkia synnyttäneitä naisia kohtaan, en ymmärtänyt mitä tällä kertomallasi oli itse aloituksen kanssa.

• rek. nainen
        ap. kirjoitti:

Kaikella kunnioituksella kaikkia synnyttäneitä naisia kohtaan, en ymmärtänyt mitä tällä kertomallasi oli itse aloituksen kanssa.

Synnytyksessä on juuri se tilanne päällä, sitä ei voi estää, vaan täytyy kestää.

• ap.
        rek. nainen kirjoitti:

Synnytyksessä on juuri se tilanne päällä, sitä ei voi estää, vaan täytyy kestää.

Kaikella kunnioituksella Sinua kohtaan, minä ymmärrän mitä tarkoitat.

• Teepussiviisaudet ei kelpaa elämän ohjenuoriksi. Todellisen viisauden sijaan noissa on oleellista loppusointu. Elämässä on kestettävää kyllä.

• ap.

Laita sinä vain kostutetut teepussit silmiesi alle, ellet tuon parempaan kykene älyllisessä pohdinnassasi aloituksen tiimoilta.

• 3. mikä ei tapa, se vitüttaa,

mur

• Jotenkin näin:

Mitä ei voi väistää, se täytyy kestää.

Mitä ei voi kestää, se täytyy väistää.

• Piti sukeltaa omantunnon sopukoihin, ennekuin myönnän itselleni. Nro. 1 pitää täysin paikkansa. Vaikka kuinka haluaisin ennalta estää ikävät vastoinkäymiset, ei se onnistu. Ne jutut tulee eteen yllättäen, puun takaa. Vaikka kuinka haluaisi, ei niitä kaikkia voi mitenkään estää.

Kestää ja vahvistuu, joka vuosi vähän enemmän.

• ap.

Näinhän se tahtoo mennä. Vuosikaudet, vuosikymmenet valitsemme aina ja vain vaihtoehdon 1. Ikäänkuin meillä ei olisi olemassakaan vaihtoehtoa 2. Kun olemme "kuolleet" rittävästi, kun "kuolemisemme" on meidät tyhjäksi imenyt, kun kaikki kaikkeudessa on turhaksi tunnistettu. Vasta silloin alamme miettimään vaihtoehtoa 2.

• Oasis

Silläkin uhalla, että kuulostan lannistuneelta niin vaihtoehto 1. Kaikkea tässä elämässä ei voi estää tapahtumasta vaikka kuinka haluaisi, ei voi tehdä päätöksiä muiden ihmisten puolesta ja minulla on rajani mitä olen valmis tekemään ns. estääkseni jotain tapahtumasta.

Ainoa asia mihin voi varmasti vaikuttaa on se, miten itse suhtautuu siihen mitä ei voi muuttaa, mutta joutuu kestämään.

• ap.

"Silläkin uhalla, että kuulostan lannistuneelta niin vaihtoehto 1"

Vaihtoehto 1 ei ole lannistuneen ihmisen valinta. Jos on aloituksen mukaisesti vain ja ainoastaan vaihtoehto 1 tai 2, niin silloin olisi syytä hakeutua terapiaan.

"Kaikkea tässä elämässä ei voi estää tapahtumasta vaikka kuinka haluaisi, ei voi tehdä päätöksiä muiden ihmisten puolesta ja minulla on rajani mitä olen valmis tekemään ns. estääkseni jotain tapahtumasta."

Elämä on. Muihin et paljon pysty vaikuttamaan. Itseesi ja omaan mielentilaasi/ajatuksiisi/suhtautumiseesi/jne.. voit vaikuttaa.

• Riippuu tilanteesta. Jos saisin syövän, olisi kyseessä ensimmäinen vaihtoehto. Toisaalta on paljon asioita, joihin voin itse vaikuttaa ja sen ylensä yritänkin tehdä.

• ap.

Anteeksi poistumiseni palstalta. Tää lähtee nyt karaokebaariin.

Öitä.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Lavrov suivaantui Stubbille perustellusti.

Lavrov perusteli suivaantumistaan tosiasioilla Suomen tarinasta sotiemme jälkeen, tutkija Tynkkynen ja pankkihenkilö Sol
      Maailman menoa
      550
      2112
    2. Sukupuolia on vain kaksi- kohukassista tuli kova tuomio perheenisälle oikeudessa.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d4db0d9-4dda-4ba6-a699-25d725683ad6 Miten näin normaalista kassissa olevasta tekstis
      Maailman menoa
      386
      1709
    3. Eronnut Janni Hussi palaa julkisuuteen - Aloittaa uudessa työssä, joka on aivan uusi pesti Suomessa

Janni Hussi on saanut viime aikoina kohujulkisuutta, kun hänen ja Joel Harkimon avioliitto päättyi eroon kesällä 2025. H
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1539
    4. Se ei ihan oikeasti vaatisi kuin yhden

Tekstiviestin... Jos rakastat minua vielä toivoisin että laittaisit minulle viestiä. Rakastatko? Oletko oikeasti niin pe
      Ikävä
      64
      1408
    5. JM lukkoliike

Mihin helvetin kuuseen te olette tällä kertaa siirtäneet Lukkoliikkeenne? Sen kerran kun ensimmäisen ja viimesen kerran
      Jämsä
      19
      1116
    6. Ketä ikävöit?

Tuntomerkkejä jos täällä oikeat kohtaavat❤️
      Ikävä
      56
      1092
    7. Et saa mua ikinä

Oma vikasi. Naiselta.
      Ikävä
      118
      1077
    8. Pankin avajaiset

Osuuspankin uuden toimitilan viralliset avajaiset vetävät väkeä. Kyllä oli outo nauhan leikkaus, kun leikkaajat pyllisti
      Kuhmo
      16
      858
    9. Helena Ahti-Hallberg uudessa elämäntilanteessa - Paljastaa eläkehaaveestaan Espanjassa: "Mä.."

Oi, kuulostaa ihanalta eläkepäivillä! Helena Ahti-Hallberg on ostanut kakkoskodin Espanjasta ja hänellä on puolisonsa ka
      Eläke
      12
      833
    10. Miten kesäsi meni?

Oletko tyytyväinen siihen? Oliko kaivattusi mielessäsi? Lähennyitkö vai etäännyitkö hänen kanssaan?
      Ikävä
      66
      823
    Aihe