Moi.
Hankittiin hesyltä tyttökissa n. 1-2 vuotias, aivan ihana sosiaalinen ja tosi kiltti tapaus. Nyt puoli vuotta myöhemmin haettiin hesyltä 6 kk vanha tyttöpentu, joka oli ihmisillekin tosi sähäkkä ja murisi eikä laskenut lähelle. Pari päivää oli eristettynä toisesta kissasta. Saivat tutustua ristikon läpi ja aikaisempi kissamme murisi ja sähisi pennulle pari päivää.
Pari viikkoa meni ja pentu tuli jo lähelle ja nelisen viikkoa on täysin sylikissa MUTTA kun ei hyväksy isompaa kissaa ei millään. Ovat saaneet olla samassa tilassa ja isompi kissa ei ole sähissyt/murissut pennulle mutta antaa tassua jos saa tilaisuuden. Pentu murisee ja sähisee heti kun näkee isomman kissan, joka ei edes aina välitä koko pennusta. Pentu lymyilee sohvan alla ja ei tule sieltä pois millään jos isompi kissa lähistöllä.
Kuinka toimia kun tuntuu, että kaikki keinot on jo käytetty. On pidetty erillään, on vaihdettu huoneita ja ruokakuppeja. En niin tiedä tuota kissan maailmaa...pitääkö niiden vaan nahistella omat nahistelunsa vai...?
Tätä on nyt jatkunut 6 viikkoa ja tuntuu kurjalta, jos joutuu luopumaan pennusta. Joskushan kissat eivät vain tykkää toisistaan vaikka kuinka haluaisi.
Kokemuksia? Vinkkejä?
Kiitos paljon!
Kuinka toimia kissojen tutustumistilanteessa ?
1
218
Vastaukset
Kyl meil on kissat ihan ite omalla ajallaan sopeutuneet toisiinsa, ensin oli 2 sisarusta, myöhemmin tuli sitten kolli, sitten taas tyttö kissa ja vielä tämänkin jälkeen yksi tyttökissa, nyt kissoista on 3 kuollu/lopetettu. Kissa antaa toiselle selkään kun haluaa olla omassa rauhassa, leikkivät yms. Omaa kissaani vien kanssa porukoille kylään joilla toinen kissani sekä heidän yksi vuotta tätä minulla olevaa kissaa vanhempi kissa, ovat oikein hyviä kavereita, rajulta heidän leikkinsä välillä on näyttänyt ja toin en välillä huutaa mutta kyllä sitten taas rauhoittuvat ja pesevät toisiaan. Jos liian kauhealta/rajulta näyttää niin on riittänyt että hieman ärähtää. Että jos kissan tosiaan haluat pitää niin en heittäisi vielä hanskoja tiskiin~
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Puoluebarometri: Marinin hallituksella 7 parasta mittaustulosta
Orpon hallitusta pitää huonona 2/3 kansalaisista, joka on aika hyvin linjassa hallituspuolueiden yhteenlasketun kannatuk754071Pride-rautu korvaamaan kirjolohi
Kekkosen saatanan tunari meni muuttamaan aikoinaan sateenkaariväen kalan nimen. Unkarin vallankumouksen innoittamana n232195Purran aikaisemmat kannattajat siirtyneet Lindtmanin leiriin
Melkoinen muutos on käynnissä Suomen politiikan kentällä. Tulevista häviäjistä on hirmuinen kiire päästä ajoissa voittaj341980Olen parasta a-luokkaa
Kerron nyt teille, että olen äärimmäisen utelias, ja iitserakas ihminen. Teen paljon aloituksia itseäni koskien ja tunge361304- 271229
Se mua jotenkin harmittaa
Et ko sulla ollu näin paljon selvästi mielenpäällä ollut kaikkea, kysymyksiä, neuvoteltavia asioita ja huolenaiheita, et111043Oot tosi epätavallinen
ja erikoinen nainen. Tykästyä ikihyviksi sun kaltaiseen naiseen, mitä tästä pitäis edes ajatella.43889Shakki ja matti
Toivoisin, että olisit läsnä ja tukena arjessani. Et edes tietäisi, että se olen minä tässä ja täällä vain. Olisi asioit73881Peuran liikenne ajovaloissa
Haittaako se jos bussit on romuja ja käyttökiellossa? https://www.ilkkapohjalainen.fi/avi-loysi-kahdeksan-puutetta-kaup28752- 40751