jokainen löytää kotiinsa joskus, niin tein minäkin.
Mökki on Suomessa myyty ja uusi elämä aluillaan, enkä voi sanoa että huonoa olis ;)
Kaikki palstalaiset ovat kutsuttuja tupaantulijaisiin.
Kysykää vaan Mae Haadin satamasta, missä Sairee beach sijaitsee, sieltä sitten In Touchista lähemmät ohjeet Maman taloon ;) Suomellakin pärjää.Ikävä kyllä tarjoilija kysyy heti että laitetaanko minikalja, kun tajuaa teidät suomalaisiksi.
Tupaantulijaiset aloitetaan viilennetyllä ananas-rommi drinkillä, alkoholittomat voivat valita pelkän ananas crushin ;)
Seuraavaksi ohjelmassa on talon esittely, näette kauniin makuu-olohuoneeni ja keittiön, useimmiten vieraat viihtyvät kuistillani joka on avara ja näköala on kukkulan päältä rantaan.
Sitten on ohjelmassa vapaamuotoista seurustelua ja väsyneimmille vieraille on tehty telttamajoitus kukkulan laelle.Ikävä kyllä taloon ei mahdu ;) ja mäki on liian vaarallinen tipsyille...
Kotona, vihdoinkin
51
322
Vastaukset
- merihuisku
VOI KUN OLISI HIENOO ,jospa olisi mahdollista,löytyy matka ja eväs rahat,
kuka on menossa ,,Kerätään porukka heta ilisi innoissan.. - Rattus sp.
Tähän ei auta vastata kuin ONNEKSI OLKOON!
- Rattus sp.
anja_ninja kirjoitti:
Sinäkin nauttisit snorklaamisesta, olen siitä ihan varma ;)
Nautin kaikesta vaihtelusta :). Hienoa, kun ihmiset toteuttavat unelmiaan. Saa nähdä, mitkä ovat omat seuraavat suunnitelmani.
- Pioni
anja_ninja kirjoitti:
Sinäkin nauttisit snorklaamisesta, olen siitä ihan varma ;)
Monetkin tämän ikäiset ovat matkusteleet ja *snorklaamistakin kokeilleet. Esimerkiksi Punaisella merellä on erittäin harvinaiset kalalajit ja hienó kasvillisuus. Jos sitten olet päässyt sinne päre majaan asustelemaan niin emme ole sinulle kateita...
Eiköhän tuolle kielittaidottomalle Rattukselekin ole tärkeämpää koiran kusetus lenkit täällä kotomaassa, kuin snorklaamiset paahtavassa kuumassa Thai maassa... - Rattus sp.
Pioni kirjoitti:
Monetkin tämän ikäiset ovat matkusteleet ja *snorklaamistakin kokeilleet. Esimerkiksi Punaisella merellä on erittäin harvinaiset kalalajit ja hienó kasvillisuus. Jos sitten olet päässyt sinne päre majaan asustelemaan niin emme ole sinulle kateita...
Eiköhän tuolle kielittaidottomalle Rattukselekin ole tärkeämpää koiran kusetus lenkit täällä kotomaassa, kuin snorklaamiset paahtavassa kuumassa Thai maassa...Pioni. Herättelet vanhaa huonoo henkeä palstalla. No, syyllistyin samaan vastaamalla samalla tavoin Rudille.
Omia suosikkikohteitani ei ole Thaimaa. Seuraava matkani tulee olemaan luultavasti Budapest, Amsterdam tai Pietari. Jos haluaisin mennä johonkin kauemmas, niin tällä hetkellä se olisi Dubai.
Tuohon kielitaitokysymykseen en vastaa :). Koiranlenkkeilytys valitettavasta tapahtuu vain pojun kanssa Suomessa, sillä koira kasvoi lentokoneen matkustamopainorajan yläpuolelle. Rattus sp. kirjoitti:
Pioni. Herättelet vanhaa huonoo henkeä palstalla. No, syyllistyin samaan vastaamalla samalla tavoin Rudille.
Omia suosikkikohteitani ei ole Thaimaa. Seuraava matkani tulee olemaan luultavasti Budapest, Amsterdam tai Pietari. Jos haluaisin mennä johonkin kauemmas, niin tällä hetkellä se olisi Dubai.
Tuohon kielitaitokysymykseen en vastaa :). Koiranlenkkeilytys valitettavasta tapahtuu vain pojun kanssa Suomessa, sillä koira kasvoi lentokoneen matkustamopainorajan yläpuolelle.Onneksi se on kuitenkin hyvä laivakoira ;)
- Rattus sp.
anja_ninja kirjoitti:
Onneksi se on kuitenkin hyvä laivakoira ;)
Niin on. Muutenkin hyvä harrastuskoira..
Olen pahoillani siitä, että tämänkaltaiset iloiset, kannustavat aloitukset saavat näin huonoa palautetta.
Nautihan olostasi täysillä, niin kuin arvaan sinun tekevän. - vanha palstapieru
Rattus sp. kirjoitti:
Pioni. Herättelet vanhaa huonoo henkeä palstalla. No, syyllistyin samaan vastaamalla samalla tavoin Rudille.
Tuohon kielitaitokysymykseen en vastaa :). Koiranlenkkeilytys valitettavasta tapahtuu vain pojun kanssa Suomessa, sillä koira kasvoi lentokoneen matkustamopainorajan yläpuolelle.Ammoisina aikoina tälle palstalle kirjoitti toinenkin ja toisenlainen Rudi, ja niihin aikoihin täällä oli kaikkea muuta kuin huono henki. Voi sitä iloittelun aikaa ! :) Nykyään on valitettavasti toisin :(
- Hei kun keikuskelen
Jouduin googlettamaan ton Sairee beachin ja silmien eteen tälläytyi valtaisa määrä valokuvia tuosta paikasta. Enpä voi muuta sanoa, kuin niissä kuvissa silmä lepäsi. Ja Ah, miten kirkasta vettä. Jos töröttäisin rannalla, niin juoksujalkaa menisin veteen pulahtamaan ja mojuisin siellä enemmän, kuin kaks-aikaa.
Kerrassaan Mahtavan näköinen paikka. Sielläkö meinaat olla ihan pidemmän päälle?siellä ;)
kämpän vuokra on 200 ekee kuussa ja mistä tahansa rantaa menet, voit snorklailla ja katsella kaikkea mitä meri pitää sisällään.
Laivat lähtee joka aamu ja iltapäivä rannasta sukelluskohteille, niihin voi mennä mukaan ja snorklailla (minä en sukella, olen pintaliitäjä )
On tullutkin jo tavaksi sanoa, että kävin laskemassa kalat, kaikki oli tallessa.
Perustuu siihen että kalat on aina samoilla paikoilla, niillä on näköjään hyvinkin tarkkaan oma ympäristö.
Jättisimpukoista luulin et niiden huulet on aina sinisiä, mutta mitä hittoo, täällä niitä on kaikenvärisiä.
Koh Tao divers on suomalainen lafka...ja niillä on oma vene, mukava lähtee vaikka Japanese gardeniin snorklaileen.
Tai Mango Bayhin jonne on hiukan onneton päästä autolla ;) meritaksi rulaa ;)
Vesi on tosiaan kirkasta, siks toi snorklaaminen onnistuu vaik olis syvempääkin.
Tämä on paikkana hiukan vanhanaikainen, täällä otetaan kengät viel pois jalasta kun kauppaan mennään ;) sopii mulle hyvin, ihmisen on hyvä kunnioittaa joitain asioita.- Hei kun keikuskelen
anja_ninja kirjoitti:
siellä ;)
kämpän vuokra on 200 ekee kuussa ja mistä tahansa rantaa menet, voit snorklailla ja katsella kaikkea mitä meri pitää sisällään.
Laivat lähtee joka aamu ja iltapäivä rannasta sukelluskohteille, niihin voi mennä mukaan ja snorklailla (minä en sukella, olen pintaliitäjä )
On tullutkin jo tavaksi sanoa, että kävin laskemassa kalat, kaikki oli tallessa.
Perustuu siihen että kalat on aina samoilla paikoilla, niillä on näköjään hyvinkin tarkkaan oma ympäristö.
Jättisimpukoista luulin et niiden huulet on aina sinisiä, mutta mitä hittoo, täällä niitä on kaikenvärisiä.
Koh Tao divers on suomalainen lafka...ja niillä on oma vene, mukava lähtee vaikka Japanese gardeniin snorklaileen.
Vesi on tosiaan kirkasta, siks toi snorklaaminen onnistuu vaik olis syvempääkin.
Tämä on paikkana hiukan vanhanaikainen, täällä otetaan kengät viel pois jalasta kun kauppaan mennään ;) sopii mulle hyvin, ihmisen on hyvä kunnioittaa joitain asioita.Kuulostaa kyllä ihan älyttömän mahtavalta. Minäkään en sukeltele, mutta olis kivaa kattella kaloja vedenpinnan yläpuolelta. Tai tosiaan snorklata. Lapseni pienenä snorkasivat omilla reissuillamme, minä en ole snorkaamista kokeillut, vois olla ihan kivaa.
Voisin hyvinkin viihtyä tuollaisessa paikassa. Tosin en yksin, mutta sopivan samanhenkisen kumppanin kera se olisi toooooosi kivaa. Hei kun keikuskelen kirjoitti:
Kuulostaa kyllä ihan älyttömän mahtavalta. Minäkään en sukeltele, mutta olis kivaa kattella kaloja vedenpinnan yläpuolelta. Tai tosiaan snorklata. Lapseni pienenä snorkasivat omilla reissuillamme, minä en ole snorkaamista kokeillut, vois olla ihan kivaa.
Voisin hyvinkin viihtyä tuollaisessa paikassa. Tosin en yksin, mutta sopivan samanhenkisen kumppanin kera se olisi toooooosi kivaa.Tämä on kiva maa.Täällä päörjää vähemmälläkin ;)
Snorklaukseen ostin ihan vahvuuksilla maskin.
Minulla on Koh Tao diversin paita joka sanoo
DIVING SUCKS
....you in to different world..
ja se pitää paikkansa- Rimmir tänään
anja_ninja kirjoitti:
siellä ;)
Tämä on paikkana hiukan vanhanaikainen, täällä otetaan kengät viel pois jalasta kun kauppaan mennään ;) sopii mulle hyvin, ihmisen on hyvä kunnioittaa joitain asioita.Voi itku, ei, ei enää koskaan Thaimaaseen. Senkin paratiisi matkan osasi exä pilata, ei tule mieleen muuta kuin pahaa mieltä siitäkään matkasta kanssaan. Tuskin sitä pahaa oloa korjaisi lenenkään muunkaan seura siellä.
- maailmaa nähnyt
anja_ninja kirjoitti:
siellä ;)
Tämä on paikkana hiukan vanhanaikainen, täällä otetaan kengät viel pois jalasta kun kauppaan mennään ;) sopii mulle hyvin, ihmisen on hyvä kunnioittaa joitain asioita.anja_ninja
Tottahan kalat ovat aina samalla kohdalla. Ei niillä ole varsinaista reviiriä. Ne ruokitaan aina samalla kohtaa jotta helposti löydetään ja niitä voidaan sitten turisteille näytellä. Mikäpä siinä aina löytyy näitä höplästä vedettäviä....
Suomalaisia yrittäjiä löytyy tästäkin kohteesta useita. maailmaa nähnyt kirjoitti:
anja_ninja
Tottahan kalat ovat aina samalla kohdalla. Ei niillä ole varsinaista reviiriä. Ne ruokitaan aina samalla kohtaa jotta helposti löydetään ja niitä voidaan sitten turisteille näytellä. Mikäpä siinä aina löytyy näitä höplästä vedettäviä....
Suomalaisia yrittäjiä löytyy tästäkin kohteesta useita.Jaa-ah, siinä sais olla melkonen fakiiri että kävis ruokkimassa koko saaren kalat turisteja varten.
Mutta joo, kyl täällä sillai on hauska leikkiä, että kun sukelltaja pääsee pintaan, niin heittää leivänmurua siihen kasvojen eteen.Samassa meri kiehuu ja tottumaton huutaa kauhusta ;)
Vaan eihän ne kalat mitään ihmiselle tee, ovat vaan ruuan perässä.
Tuolla sukelluskohteilla pintakalat on tottuneet siihen että laivoista tippuu mereen jotain syötäväksi kelpaavaa.
Voishan tuolla pistäytyä, jos sulla olis vapaana pari kuljetuskonetta.
Minä olen niin kiintynyt muutamiin tavaroihin, että voi tulla koti-ikävä nopeasti.
Amerikan presidentti kuljettaa autoaan mukanaan, niin minäkin haluaisin tuon vanhan mersun mukaan (se on juuri katsastettu)..
Sitten mulla olis paljon muutakin, riittäneekö kaks kuljetuskonetta.
Kai se tontti on tarpeeksi iso, useampi hehtaari, mieluummin kymmeniä.
Jos meinaa jonkin aikaa viihtyä, niin olis kotosempi tunnelma.No nih, nyt se sitten alko maanosto....just kun aloin täs vuokrakämpässäni viihtymään..
(tekee muistilistaa)
Varataan yölautalta rahtitilaa...onkohan Chumpnissa lentokenttä (tarkista)
Pitää sopia satamasta kuljetus jollakin opilla.
Mersu, hmmm...täällä kun ei ole käytännössä kuin yksi valtatie? Ni eikö mopo olis kätevämpi huristella?
Rakenna talo ( muista) ja kolaa pihat sileeksi...
Eiköhän se ole siinä sitten.Tervetuloo!
- ihanannäköistä
Waude, kävin urkkimassa Googlelta, olipa ihan paratiisin näköistä.
Ihania vesiä ja aurinkoa.
Liekö siellä kovin kuuma, oma ruppini ei kuumasta tykkää, vaan kaipa viilentävät tuulet puhaltavat veden ääressä.Siksihän tänne tulinkin, paratiisi on.
Tää paikka on kyllä välillä niin täynnä turisteja että pullistelee oikein.
Full moon partyihin tulee kymmeniätuhansia ihmisiä tuonne Koh Phanganille ja moni viipyy sitten tässä tai Samuilla jonkin aikaa.
Silloin on yleensä saari täynnä,
Kyllä täällä on aika kuuma.Siitä kummallinen saari, että täällä tuulee hyvin vähän eikä juuri sadakkaan koskaan. Mutta lämpöönkin tottuu, alku vaan on hiukan hankalaa.- ihanannäköistä
anja_ninja kirjoitti:
Siksihän tänne tulinkin, paratiisi on.
Tää paikka on kyllä välillä niin täynnä turisteja että pullistelee oikein.
Full moon partyihin tulee kymmeniätuhansia ihmisiä tuonne Koh Phanganille ja moni viipyy sitten tässä tai Samuilla jonkin aikaa.
Silloin on yleensä saari täynnä,
Kyllä täällä on aika kuuma.Siitä kummallinen saari, että täällä tuulee hyvin vähän eikä juuri sadakkaan koskaan. Mutta lämpöönkin tottuu, alku vaan on hiukan hankalaa.Varmasti riittää turisteja, kukapa ei paratiisissa haluaisi käydä, ollakin, kuin sinulla on mahdollisuus.
Itse kun olen ylipaineistettu = verenpainetauti jo kauan, ei kuumuus ole minulle miellyttävää. Ei aina täällä koti-Suomessakaan.
Kummia kommentteja täällä, ihmettelen, kuinka suuri on kateuden tahto ja voima.
Onneksi, vaikkei minulla koko elämä ole ruusuilla tanssimista, pääasiat ovat OK, eikä ole tarvetta kadehtia tai jankata omiaan, epäillä toisen onnea.
Kirjoittelehan lisääkin, minäkin voin käydä siellä vaikka vain haaveissani. ihanannäköistä kirjoitti:
Varmasti riittää turisteja, kukapa ei paratiisissa haluaisi käydä, ollakin, kuin sinulla on mahdollisuus.
Itse kun olen ylipaineistettu = verenpainetauti jo kauan, ei kuumuus ole minulle miellyttävää. Ei aina täällä koti-Suomessakaan.
Kummia kommentteja täällä, ihmettelen, kuinka suuri on kateuden tahto ja voima.
Onneksi, vaikkei minulla koko elämä ole ruusuilla tanssimista, pääasiat ovat OK, eikä ole tarvetta kadehtia tai jankata omiaan, epäillä toisen onnea.
Kirjoittelehan lisääkin, minäkin voin käydä siellä vaikka vain haaveissani.Oikein, sinä oletkin onnellinen verrattuna katkeraan ihmiseen...
Ymmärrän hyvin ettei liika kuumuus ole miellyttävää, täälläkin on mieluumin paikoillaan kuumimpaan aikaan päivästä. Tai sitten meressä.
Mitään fyysisesti rasittavaa ei kannata tehdä keskipäivällä, ei ainakaan ennenkuin tottuu.
Iholle ja hiuksille tämä on hyväksi, korkea kosteus silottaa ihmeellisesti ihoa ;)
Mutta käyn taas jotain nakkaamassa kun on aikaa ja netti pelaa.
Täällä se ei aina pelaa, ei aina sähkötkään ;)
- L - L
Toivottavasti viihdyt alkuihastuksen jälkeenkin.
Minusta on hienoa kun ihminen ei luudu yksiin ja samoihin puitteisiin.
Valtaosa saanee kuitenkin "luutumisesta" jonkinlaista turvallisuuden tunnetta.
Meidän kakkoskotimme talvi on niin viileä ja kylpyhuone kolea, että sydäntalven olemme sieltä pois.
Kolmoskodin hankkiminen ylittää pieneläkeläispariskunnan resurssit.Eihän tämä mitään uutta ole.
Taitaa olla jo ainakin kymmenes tuloni tähän maahan ja nyt olen oppinut kulkemaan täällä, bussilla tai junalla Bangkokiin ja nähnyt senkin kaupungin suloisemmat kasvot.Oppinut miten homma täällä kulkee.
Lisäksi tuolla pohjoisessa on muuan projekti joka minua kiinnostaa, pitää katsoa jos pääsisin sinne joksikin aikaa, töihin ;)
Olet siis huomannut saman.Kun pysyy paikoillaan, uskallus lähteä alkaa katoamaan.
Sitähän se on.
Ensin sitä oli lasten varjossa, että kun kasvavat, niin...
Sitten sitä tuumii, että kun ei ole rahaa, niin...
Sit yks päivä, mikään tekosyy pysyä paikoillaan ei enää riitä.
Ja se mikä on tarkoitettu, tapahtuu,Sitä vain löytää sen paikan, missä ei ole enää levoton.- L - L
anja_ninja kirjoitti:
Eihän tämä mitään uutta ole.
Taitaa olla jo ainakin kymmenes tuloni tähän maahan ja nyt olen oppinut kulkemaan täällä, bussilla tai junalla Bangkokiin ja nähnyt senkin kaupungin suloisemmat kasvot.Oppinut miten homma täällä kulkee.
Lisäksi tuolla pohjoisessa on muuan projekti joka minua kiinnostaa, pitää katsoa jos pääsisin sinne joksikin aikaa, töihin ;)
Olet siis huomannut saman.Kun pysyy paikoillaan, uskallus lähteä alkaa katoamaan.
Sitähän se on.
Ensin sitä oli lasten varjossa, että kun kasvavat, niin...
Sitten sitä tuumii, että kun ei ole rahaa, niin...
Sit yks päivä, mikään tekosyy pysyä paikoillaan ei enää riitä.
Ja se mikä on tarkoitettu, tapahtuu,Sitä vain löytää sen paikan, missä ei ole enää levoton.Minulle esitettyjä kysymyksiä.
Miten te jaksatte sellaista elämää? Kysyjät kuvittelevat mielessään kaikkien elävän jatkuvasti heidän 2:n viikon loman kaltaista rällinkitouhua!
Toinen vakiokysymys koskee ajan kulumista. Miten saatte aikanne kulumaan?
Noiden kysymysten esittäjät eivät ota huomioon sitä vaihtoehtoa, että kakkosasunnollamme voi elää aivan tavllisesti. Samoin kuin Suomessakin.
Harrastuksineen, arkisine askareineen. Vain olosuhteet ja puitteet ovat toiset mahdollistaen monipuolisemman elämänsisällön.
Me hankimme vapaa-ajan asuntomme 26-vuotta sitten. Emme ole irrottautuneet Suomesta ja pisin, yhtäjaksoinen aika Espanjassa on 3kk.
Mutta, sydäntalvi ei ole mukava. Viime vuosina ovat talvet olleet harvinaisen kylmiä.
Jopa pakkasöitä!
Pitäisi kai kerran käydä katsastamassa Taka-Intiakin.
Tähän mennessä se ei ole kiinnostanut riittävästi.
Uskon sinun tehneen ratkaisusi harkiten koska aikaisempaa tuntumaa on noinkin paljon!
Onnea, menestystä ja viihtyisiä vuosia! L - L kirjoitti:
Minulle esitettyjä kysymyksiä.
Miten te jaksatte sellaista elämää? Kysyjät kuvittelevat mielessään kaikkien elävän jatkuvasti heidän 2:n viikon loman kaltaista rällinkitouhua!
Toinen vakiokysymys koskee ajan kulumista. Miten saatte aikanne kulumaan?
Noiden kysymysten esittäjät eivät ota huomioon sitä vaihtoehtoa, että kakkosasunnollamme voi elää aivan tavllisesti. Samoin kuin Suomessakin.
Harrastuksineen, arkisine askareineen. Vain olosuhteet ja puitteet ovat toiset mahdollistaen monipuolisemman elämänsisällön.
Me hankimme vapaa-ajan asuntomme 26-vuotta sitten. Emme ole irrottautuneet Suomesta ja pisin, yhtäjaksoinen aika Espanjassa on 3kk.
Mutta, sydäntalvi ei ole mukava. Viime vuosina ovat talvet olleet harvinaisen kylmiä.
Jopa pakkasöitä!
Pitäisi kai kerran käydä katsastamassa Taka-Intiakin.
Tähän mennessä se ei ole kiinnostanut riittävästi.
Uskon sinun tehneen ratkaisusi harkiten koska aikaisempaa tuntumaa on noinkin paljon!
Onnea, menestystä ja viihtyisiä vuosia!Kiitos.
Juu, noita kysymyksiä tekee sellainen jolla ei varsin paljon sitä kokemusta ole.
Jos ajatellaan "normisuomalaisen" lomamatkaa, niin se monesti on et mennään Teneriffalle, juodaan ja maataan auringossa.
No, ei se enää niin pidä paikkaansa, paljon on nykyisin sitä porukkaa joka uskaltaa ja lähtee kuljeksimaan ja hakemaan ihan omia elämyksiä.
Ne on niitä joille juominen ja rannallamakoilu on sivuseikka.
Ja niistä löytyy ne hauskimmat persoonat joihin silloin tällöin törmäilee.
Laivalla Taolle oli kolme kuopiolaistyttöä jotka matkustelivat ristiin rastiin Thaimaata, fiksuja ihmisiä ;) Tehtiin hiukan kiusaa sakemanni"herrasmiehille", jotka yritti vallata penkin itselleen ;)
Ei mitenkään poissulkevia ole nuo asiat toisilleen, mut väitän että turisteissä on muutama erilainen "tyyppi". Jokainen suunnistaa itselleen parhaaseen vaihtoehtoon lomallaan, olipa se mitä tahansa ;)
Matkaoppaat niin sanovat.Moni oppaista lähtee mieluummin kauemmas, sinne kun tulee vähemmän niitä örveltäjiä.
On hyvä, että voi olla pimeimpänä talvisydämenä poissa Suomesta.Kaamosmasennus on kyllä ihan todellisuutta.
Mutta alanpa pikkuhiljaa lopettelemaan vierailuani vanhalla palstallani, katsotaan jos illemmalla netti toimii, niin voin vielä piipahtaa.
Huomenne meillä on reissu Pinnaclelle, joten aikaisin on oltava menossa.
Täällä kohta pimenee jo ;)
- siinä sitä....
Taloonko ei mahdu ?
Onkos sinun kopperosi sitten yhtä samaa kuin yksihuone. Mikä muuten on tipsu. Kovin outosana. Ensi kerran siihen törmäsin. Voiskkohan sitä tehdä vaikka siskon pedin lattialle, ei kai se koppero niin pieni ole ettei sinne voisi muutamaa majoittaa. Oishan se mukavampaa nukkua pylly pyllä vasten ja pum pum..- ,,,,,,,,,,
Minä opin jo lapsena, että tiibetinspanieleita kutsutaan tipsuiksi. Toki en tiedä, mitä aloittaja meinaa. Ja onhan ylempänä kerrottu, minkälainen asunto on, ei muuta kuin silmä käteen.
- Tämän keran...
anja_ninja
OISKO KIVAA !!!
http://www.youtube.com/watch?v=HlTbeEMfOTo&feature=player_detailpage
- luulojen unelmat
Paikkaa en tiedä, luultavasti olet lotto-miljonääri toivon talousjärki on kunnossa.
- rahat ja elämä
Pitää olla mielessä missä on hyvä, myös elämän jatkossa jos sattuu olla niin sanotusta kotimaasta joitain saatavaa --- niin tosiaan EU on melko suuri vielä tänään.
Kumpa olisinkin ;)
Vaan ihan tavallinen tallaaja, elämän ehtoopuolella.
Täälläpäin maailmaa eläminen on todella halpaa.
Esim matkalippu Bangkokista Koh Taolle (siinä on mukana jo laivalippukin) on 25,7 €
Matka kestää 12 h, kilometreissä jotain 1000 km.
- aurinko nousee...
anja_ninja
*
Voi sinua maalais tolloa. Seikkailet siellä kuin *Liisa ihmemaassa.* Täällä on paljon maailmaa kiertäneitä ihmisiä joita naurattaa soheltamisesi.
Annanhan olla, kun sinulta varastetaan rahat tai sairastut siellä. Mitäs höntti sitten teet.
Iho syöpäkin tulee valkoihoiselle herkästi. Hiv, senkin voit saa helposti
vaikka wc istuimesta. Vaikea on oleilla keskipäivän kuumuudessa. Mukava kuulla että on mukavaa. Toivotan viihtymistä siellä missä oletkin.
Täällä pohjantäden alla on mun koti(maa)ni ja juureni ovat syvällä kotimaan mullassa. Eivät kuitenkaan niin syvällä maan sisällä, että maa polttelisi.
Aikamoinen kulttuurishokki olisi itselleni noinkin erilaiseen maahan muuttaminen, mutta mitäs me minusta. Pääasia, että itse viihdyt ja niin kerrot tekeväsi. Rohkea veto, siitä pisteet sinulle. Lycka till sano ruottalainen.Kiitoksia.
Sehän se pointti olikin, jokaiselle on hyvä siellä missä se koti on, minkä tuntee kodikseen ;)
Vedä ihmees niitä juuria hiukan ylemmäs, kiinalaiset myy ne muuten potenssirohtona ;)
Okkei, näkyillään taas joskus.
- Ålkää unta nähkö
Voi hyvä Sylvi kuinka höynäytettäviä olette. Ei kukaan joka nyt on Thai-maassa istu vuorokaudet ympäriinsä koneella ja kyttää palstan kirjoituksia.
Työtähän teettä jo Thaimaan turisti nähtävyyksie´n etsiminen netistä.
Hyvä näinkin, mieluumin vetävä provo kuin kuiva copsattu musiikki video.- vanha aika
Annetaan ryhmähali tälle henkilölle jolla on paha,paha olla !
Kaikki mukaan! Aaaaaiiiiiii ! Ruts ruts! - L - L
Haitanneeko tuo mittää? Faktaa tai fiktiota?
Itse en mieti tuota kunhan sepite ei ole aivan tolkuton.
Onko sillä väliä missä kulkee kirjoittajan todellisuuden ja mielikuvituksen raja jos kyse ei ole "oikeasti" totuuden tai vaikkapa vakavan mielipiteen hausta?
Mielikuvitusköyhänä otan kaiken täydellä vakavuudella. Kunkin tavallaan. L - L kirjoitti:
Onko sillä väliä missä kulkee kirjoittajan todellisuuden ja mielikuvituksen raja jos kyse ei ole "oikeasti" totuuden tai vaikkapa vakavan mielipiteen hausta?
Mielikuvitusköyhänä otan kaiken täydellä vakavuudella. Kunkin tavallaan.Onhan se hiukan huvittavaa että vanha mies riehuu, kun en elä niinkuin HÄN haluis ;)
Suomessa taitaa olla 5 miljoonaa muutakin, joita ei kiinnosta kenenkään ulkopuolisen ohjeet oman elämisensä suhteen.
Vaan jääkääpä rauhaan, saattaapi mennä aikaa kun taas tulen piipahtamaan.
Toivottavastoi on sitten taas hauskoja juttuja kerrottavaksi ;)
Khop khun khaa....- no niinpä niin
L - L kirjoitti:
Mielikuvitusköyhänä otan kaiken täydellä vakavuudella. Kunkin tavallaan.Aivan mukava ketju. Ei titenkään ole sopiva tiukkapiposille jotka ei huumoria ymmärrä. Ihme kuitenkin, kun useampaan otteeseen ovat änkeemässä ketjuun..
On näköjään joku vajakki ottanut oikein herneen nenäänsä. Hyvä ettei luuvitosta tarjoa. Mistä laitoksesta sitten mahtaakaan kirjoitella..... - Idän aurinko nousee
no niinpä niin kirjoitti:
Aivan mukava ketju. Ei titenkään ole sopiva tiukkapiposille jotka ei huumoria ymmärrä. Ihme kuitenkin, kun useampaan otteeseen ovat änkeemässä ketjuun..
On näköjään joku vajakki ottanut oikein herneen nenäänsä. Hyvä ettei luuvitosta tarjoa. Mistä laitoksesta sitten mahtaakaan kirjoitella.....Täällähän näitä provoja kirjoitellaan mitä ihmeellisimmistä asioista. Aika hyvä tämäkin ja sai mukavasti vedettyä kirjoittajia ketjuu....
- elä mee poikkeen
Idän aurinko nousee kirjoitti:
Täällähän näitä provoja kirjoitellaan mitä ihmeellisimmistä asioista. Aika hyvä tämäkin ja sai mukavasti vedettyä kirjoittajia ketjuu....
anja_ninja
Älä nyt leikistä suutu. Mulla ei ole näin hauskaa moneen aikaan. Kyllä on nauru kelvannut näitä sun juttuja lukiessa. - pusi.pusi...
vanha aika kirjoitti:
Annetaan ryhmähali tälle henkilölle jolla on paha,paha olla !
Kaikki mukaan! Aaaaaiiiiiii ! Ruts ruts!vanha aika
Olikohan se minulle, kiitos kuitenkin tuntuikin ihanalta. Ja vielä poski suukkokin.... - onnea jatkoon
elä mee poikkeen kirjoitti:
anja_ninja
Älä nyt leikistä suutu. Mulla ei ole näin hauskaa moneen aikaan. Kyllä on nauru kelvannut näitä sun juttuja lukiessa.ettei olisi kateutta ?
Viitaten poistojen määrään.
Joku on itkenyt ja paljon, on Korvenkukan olkapää märkä ?
Soisi että muutkin olisivat yhtä onnellisia kuin aloittaja.
Onnittelut sinne etelän maille
- oma maa mansikka
Tähän jo pitkäksi venyneen lketjun lopuksi sopii hyvin maamme laulu.
http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=Uzz_UK8fLmQ Minä löysin kotini neljä ja puoli vuotta sitten, enkä lähde täältä enää minnekkään. Tähän ikään olen selvinnyt Suomen rajoja ylittämättä, kaukomaille ei hinkua. Sitäpaitsi matkustelu on "syntiä";)
Kiitos kutsusta, mutta joudun siis kieltäytymään. Mutta onnea sinulle uuden elämän johdosta. Tupaantulijaistesi kunniaksi voin ottaa tujauksen Tullamorea, omasta pullosta.- näkemys....
Suomi nollat maailmalla!
- kokemus.
se jolla on tyhjä polla kirjoittaa nolla
- jos...
on nolla silloin on paha olla...
Silloin kun kaipaa jotain muuta eikä nykyasuminen riitä, on tosi makeeta että löytää paikan jossa pystyy olemaan ilmaston ja taloudenkin puolesta.
Ikää myöten monilla kuuman sieto heikkenee mutta sitä mukaahan sitä etsitään mitä haluaa, toisilla se on kauempana se paikka kuin toisilla. Itse pidän neljästä vuodenajasta vaikkakin kesä saisi olla hieman pidempi, tai enemmänkin kuin hieman.
Ketjusta on poistettu 60 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Paskakaivo Kuhmo
Moniko teki uuden saostuskaivon, joka erittelee paskan ja nesteet imeytyskenttineen maassa taloissa. Kaikkien talojen pi734665Uskotko yliluonnolliseen?
Mitä jos tämä ns. kaivattusi on loitsunut sinut? Olettekos sitä ajatelleet, niinpä. Ette todellakaan. :D1074151- 633730
Mitä kuuluu?
Toivottavasti sulla oli hyvä päivä tänään. Täällä on taas ollut niin negatiivista juttua. Oli pakko tulla sanomaan sinul382911Uskallatko katsoa pitkään silmiin
kaivattuasi, jos olette samassa tilassa? Alkaako sydän jyskyttää, jos katseet jumittuvat? Pelkäätkö ulkopuolisten huomaa692670Keilahalli
Onneksi rakennettiin aikoinaan se keilahalli, se pelastaa eläinpuistoyhtiöiden sekä koko Ähtärin kaupungin talouden!282663- 552637
- 391977
- 471948
Uskallanko vielä kaivata sinua?
Siitä on niin kauan aikaa. Harmi, kun kaikki meni niin kuin meni. Elämässä oli aika raskasta silloin, ja näen sen sinun161916