Onko kenelläkään tietoa raskaskalusto korjaamoiden laskutuksista,eli onko laillista jättää laskuista työhön käytetty aika mainitsematta.
Nyt käytäntö on se ,ettei työ tunteja näy laskuissa ,vain könttä summa on näkyvissä,eli asiakas ei voi eikä pääse seuraamaan työhön käytettyä todellista aikaa.
Kuluttajaasiamiehelle olisi varmaan asiaa tämän johdosta,sillä minusta tämä on tarkoituksellisesti tehty.järjestely ,millä saadaan lasku isommaksi.
Raskaskalusto korjaamot/laskutus
88
6540
Vastaukset
- drop and forget
aikoinaan kun tein laskutuskorjaamossa töitä,niin monelle työlle oli ohjeaika...esim huolto oli 2tuntia,jne jne...asiakas kun toi auton korjattavaksi,niin hälle ilmoitettiin mitä maksaa(suunnilleen)...jos teki työn nopeasti,niin sai jotain lisää palkkaan,kun asiakkaalta laskutettiin ohjeajan mukaisesti...jos meni yli,niin korjaamopäällikkö huuti naama punaisena,että mitä helvettiä puuhasit...
- llllllllllllllll
Kyllä jokaiselle työlle on ohje-aika paitsi jollekkin vianhaulle!
- tämmöistä
llllllllllllllll kirjoitti:
Kyllä jokaiselle työlle on ohje-aika paitsi jollekkin vianhaulle!
kyse olikin ettei laskussa näy tuntimäärää mistä hinta muodostuu,esim, iskareiden vaihto 600/e työ eikä mainintaa lainkaan mikä on tuntntiveloitus ja siihen käytetty aika,eli tämä on raskailla korjaamoilla laskutus käytäntö ja peräänkuulutin sitä ,että onko asikkaalla mahdollisuus saada aika ja tunnit laskuun näkyville näin halutessaan.
- Scodillac1
tämmöistä kirjoitti:
kyse olikin ettei laskussa näy tuntimäärää mistä hinta muodostuu,esim, iskareiden vaihto 600/e työ eikä mainintaa lainkaan mikä on tuntntiveloitus ja siihen käytetty aika,eli tämä on raskailla korjaamoilla laskutus käytäntö ja peräänkuulutin sitä ,että onko asikkaalla mahdollisuus saada aika ja tunnit laskuun näkyville näin halutessaan.
Työ maksaa sen minkä maksaa, meni aikaa minkä verran hyvänsä. Koskee siis näitä könttäsummia. Jos työn hinta on vaikka 350€, niin asiakkaan vinkkelistä on sama, montako tuntia siihen menee. Kahdessa tunnissa jos käy, niin tuntuu kalliilta, mutta jos joku tuhertaa 7,5 tuntia niin ei tunnu enää niin kalliilta. Tai tietty sitten ruvetaan kyselemään että miksi se auto on niin kauan pois töistä.
Henkilöautopuolella muuten ihan sama juttu. Itse vaihdatin jakohihnan ja sain hinta-arvion joka piti paikkansa muutaman euron tarkkuudella. Varaosien hinnat on pystyy laskemaan etukäteen, mutta työtä ei ellei ole työlle könttäsummaa. - katsokaa perään
Scodillac1 kirjoitti:
Työ maksaa sen minkä maksaa, meni aikaa minkä verran hyvänsä. Koskee siis näitä könttäsummia. Jos työn hinta on vaikka 350€, niin asiakkaan vinkkelistä on sama, montako tuntia siihen menee. Kahdessa tunnissa jos käy, niin tuntuu kalliilta, mutta jos joku tuhertaa 7,5 tuntia niin ei tunnu enää niin kalliilta. Tai tietty sitten ruvetaan kyselemään että miksi se auto on niin kauan pois töistä.
Henkilöautopuolella muuten ihan sama juttu. Itse vaihdatin jakohihnan ja sain hinta-arvion joka piti paikkansa muutaman euron tarkkuudella. Varaosien hinnat on pystyy laskemaan etukäteen, mutta työtä ei ellei ole työlle könttäsummaa.Asiakkaan vinkkelistä ei todellakaan ole sama kuinka paljon työtä on mennyt/käytetty ,ei kaikki ole niin tyhmiä ,että hyväksyvät ammattitaidottoman asentajan työstä laskutettavan esim, 4 h ,jos todellinen kustannus tuntimäärä on 2h.
Itse olen korjaillut jonkin verran ja tiedän sanoa ,että merki korjaamoilla ,jos asiakas ei ole vieressä valvomassa ,niin tunteja työnjohto laittaa aina enempi mitä todellista aikaa on työhön käytetty,eli asiakasta huijataan sumeilematta. - tämmöist
Scodillac1 kirjoitti:
Työ maksaa sen minkä maksaa, meni aikaa minkä verran hyvänsä. Koskee siis näitä könttäsummia. Jos työn hinta on vaikka 350€, niin asiakkaan vinkkelistä on sama, montako tuntia siihen menee. Kahdessa tunnissa jos käy, niin tuntuu kalliilta, mutta jos joku tuhertaa 7,5 tuntia niin ei tunnu enää niin kalliilta. Tai tietty sitten ruvetaan kyselemään että miksi se auto on niin kauan pois töistä.
Henkilöautopuolella muuten ihan sama juttu. Itse vaihdatin jakohihnan ja sain hinta-arvion joka piti paikkansa muutaman euron tarkkuudella. Varaosien hinnat on pystyy laskemaan etukäteen, mutta työtä ei ellei ole työlle könttäsummaa.no kait herranen aika se tuntimäärä on tiedossa ,kun työ on kerran tehty ja laskutettu ,mutta miksei ne tunnit näy siinä laskussa.
Kyllä minä ainakin haluan tietää korjaukseen käytetyn ajan . - keikaaakakak
tämmöist kirjoitti:
no kait herranen aika se tuntimäärä on tiedossa ,kun työ on kerran tehty ja laskutettu ,mutta miksei ne tunnit näy siinä laskussa.
Kyllä minä ainakin haluan tietää korjaukseen käytetyn ajan .mitä sinä niillä tunneilla teet jos on sanottu hinta jollekkin korjaukselle, se on asentajan oma häpeä jos on hidas syö vaan omaa liksaansa, ja voin sanoa kokemuksesta että nuo annetut ajat ovat aivan älyttömiä asentajan kannalta!
erään kuorma-automallin moottorin irr/kiinnitys 13 tuntia tulkaa näyttämään miten se tapahtuu! - aika ratkaisee
keikaaakakak kirjoitti:
mitä sinä niillä tunneilla teet jos on sanottu hinta jollekkin korjaukselle, se on asentajan oma häpeä jos on hidas syö vaan omaa liksaansa, ja voin sanoa kokemuksesta että nuo annetut ajat ovat aivan älyttömiä asentajan kannalta!
erään kuorma-automallin moottorin irr/kiinnitys 13 tuntia tulkaa näyttämään miten se tapahtuu!no vaikka sitä,jos aisan puslan vaihdosta laskutetaan 1h ja todellista aikaa menee 10-15 min.niin en minä siitä 1h halua maksaa.
Eli tuntimääristä pystyy seuraamaan onko laskutettu työ/tunnit kohtuullinen käytettyyn aikaan.
Voihan sillä asentajalla unohtua vaikka työ auki ,tai hän voi notkua toisen asentajan työmaalla tekemättä omaa asennustaan ja asiakkaalle tunnit juoksee työn edistymättä.,ja turha sanoa ettei näitä tapahdu, sillä olen huomannut molempia tapahtuvan ja aika useastikin vielä.
Rupeaa korjaamoiden tunti veloitukset olemaan sitä luokkaa,ettei ole mitään mahdollisuutta maksaa työstä jota ei ole tehty ja tämähän tarkoittaa juuri sitä,että et pysty seuraamaan kyseistä laskutusta/todellista käytettyä aikaa,jos et kerran tiedä sitä työhön käytettyä aikaa.
Työhön käytetty aika on kaiken oleelisin tieto kaikessa yrittämisessä. - merkkikorjaamon meka
katsokaa perään kirjoitti:
Asiakkaan vinkkelistä ei todellakaan ole sama kuinka paljon työtä on mennyt/käytetty ,ei kaikki ole niin tyhmiä ,että hyväksyvät ammattitaidottoman asentajan työstä laskutettavan esim, 4 h ,jos todellinen kustannus tuntimäärä on 2h.
Itse olen korjaillut jonkin verran ja tiedän sanoa ,että merki korjaamoilla ,jos asiakas ei ole vieressä valvomassa ,niin tunteja työnjohto laittaa aina enempi mitä todellista aikaa on työhön käytetty,eli asiakasta huijataan sumeilematta.Itse Toimin/olen Raskaskalustomekaanikko, Palkkiopalkkauksella, sääntöhän on ettei työtunteja saa vähentää ellei keskustella mekaanikon kanssa,
kuitenkin meidän puljussa työnjohtajilla on tapana vähentää surutta työtunteja kysymättä kuitenkaan onko sille perusteita. - Scodillac1
keikaaakakak kirjoitti:
mitä sinä niillä tunneilla teet jos on sanottu hinta jollekkin korjaukselle, se on asentajan oma häpeä jos on hidas syö vaan omaa liksaansa, ja voin sanoa kokemuksesta että nuo annetut ajat ovat aivan älyttömiä asentajan kannalta!
erään kuorma-automallin moottorin irr/kiinnitys 13 tuntia tulkaa näyttämään miten se tapahtuu!Juuri niin! Jos se hinta on sama, niin mitä asiakas niillä tunneilla tekee? Miten se voi olla noin vaikea ymmärtää? Kun työ on hinnoiteltu johonkin summaan, niin mitä ne tunnit meinaa. Hinta on sama meni 2 tai 4 tuntia.
Joo näyttää asiantuntijat miten kone vaihdetaan ohjeaikaan, on monesti ihmetelty. Ja sitten kun asiakasta laskutetaan 13 tunnin työstä johon oikeasti on kulunut 20 tuntia niin jopa kysellään että "miten ihmeessä tämä voi NÄIN paljon maksaa ja aikaakin kului ainakin viikko. Ite olisin tehnyt päivässä!"
Meillä päin on pari autoilijaa joilla on oma Huippuasentaja. Kyseinen kaveri kykenee huimiin suorituksiin. Se vaan on kumma kun niiden huippuasentajien nimiä ei koskaan kerrota. Minäkin olisin monesti tarvinnut apua, kun täällä merkkikorjaamolla ei mitään tiedetä. - oikea tuntihinta
Scodillac1 kirjoitti:
Juuri niin! Jos se hinta on sama, niin mitä asiakas niillä tunneilla tekee? Miten se voi olla noin vaikea ymmärtää? Kun työ on hinnoiteltu johonkin summaan, niin mitä ne tunnit meinaa. Hinta on sama meni 2 tai 4 tuntia.
Joo näyttää asiantuntijat miten kone vaihdetaan ohjeaikaan, on monesti ihmetelty. Ja sitten kun asiakasta laskutetaan 13 tunnin työstä johon oikeasti on kulunut 20 tuntia niin jopa kysellään että "miten ihmeessä tämä voi NÄIN paljon maksaa ja aikaakin kului ainakin viikko. Ite olisin tehnyt päivässä!"
Meillä päin on pari autoilijaa joilla on oma Huippuasentaja. Kyseinen kaveri kykenee huimiin suorituksiin. Se vaan on kumma kun niiden huippuasentajien nimiä ei koskaan kerrota. Minäkin olisin monesti tarvinnut apua, kun täällä merkkikorjaamolla ei mitään tiedetä.onhan se hinta aina laskettu tuntien mukaan pälli aivot,Jos kytkinremontti työn osuus maksaa 1000/e könttä summana ja meneekin todellista työtä esim,6h niin enkait minä maksa 166/e/ tunnille,jos normi tuntiveloitus on 80/e meneekö vieläkään jakeluun, eli ei todellakaan ole sama mitä maksaa ja mitä menee tunteja.Eli tuolla ajettelutavalla/könttä hinnalla kustaan asiakasta silmään.
Antamallani esimerkillä 80/e x 6 tuntiveloitus tekisi näin480/e työnosuutta ,tuon könttähinnoitelun 166/e x 6 h 1000/e sijaan,mutta turha teille aivokääpiölle mitään on selittää ,kun joku kuitenkin vielä väittää varmasti ettei käytetyllä ajalla ole merkitystä,siitä ajasta katsokaas pystyy laskemaan todellisen tuntihinnan,joka minua ainakin kiinnostaa. - oikea tuntihinta
oikea tuntihinta kirjoitti:
onhan se hinta aina laskettu tuntien mukaan pälli aivot,Jos kytkinremontti työn osuus maksaa 1000/e könttä summana ja meneekin todellista työtä esim,6h niin enkait minä maksa 166/e/ tunnille,jos normi tuntiveloitus on 80/e meneekö vieläkään jakeluun, eli ei todellakaan ole sama mitä maksaa ja mitä menee tunteja.Eli tuolla ajettelutavalla/könttä hinnalla kustaan asiakasta silmään.
Antamallani esimerkillä 80/e x 6 tuntiveloitus tekisi näin480/e työnosuutta ,tuon könttähinnoitelun 166/e x 6 h 1000/e sijaan,mutta turha teille aivokääpiölle mitään on selittää ,kun joku kuitenkin vielä väittää varmasti ettei käytetyllä ajalla ole merkitystä,siitä ajasta katsokaas pystyy laskemaan todellisen tuntihinnan,joka minua ainakin kiinnostaa.rautalankaa, remontti könttänä 1000/e työnosuus .2 h meni siihen aikaa ,kuka maksaa 500/e tunnille ,kun saa tietää,että mennyt remonttiin vain 2h työtä ,jos taas asiakaalle ei kerrota sitä tuntimäärää ,niin hän maksaa kiltisti ja tyytyväisenä 1000/e 2x 500/e h.
Joko menee jakeluun miksi haluan tietää tunimäärät. oikea tuntihinta kirjoitti:
rautalankaa, remontti könttänä 1000/e työnosuus .2 h meni siihen aikaa ,kuka maksaa 500/e tunnille ,kun saa tietää,että mennyt remonttiin vain 2h työtä ,jos taas asiakaalle ei kerrota sitä tuntimäärää ,niin hän maksaa kiltisti ja tyytyväisenä 1000/e 2x 500/e h.
Joko menee jakeluun miksi haluan tietää tunimäärät.Ja mikähän oli tämä 1000€ työ?
- tunnit näkyviin
RK-asentaja kirjoitti:
Ja mikähän oli tämä 1000€ työ?
yksikertainen esimerkki,jotta vähempi älyinenkin ymmärtäisi miksi tuntihinnan näkyvyys laskuissa on tärkeä ,kun olen kysynyt tarjouksia remonteista aina on annettu joku könttähinta ja siitä kun olen laskenut ja kysynyt työnosuutta on yllätys suuri ,kun normaalisti 80/e tuntiveloitus muuttuukiin tämän könttä hinnoittelun myötä yli 100/e tuntihinnaksi.
tällä könttähinnoitelulla laskutetaan tietoisesti asiakkaalta isompaa tuntihintaa mikä on hinnastoissa,kun otat köttähinnan ja kysyt työnjohdolta siihen käytetyn työajan ja jaat summan annetulla tuntimäärällä on yllätys melkoinen.
tässä yksi esim, remontti jossa tuli 500/e lisää hintaa työlle könttähintana,remontti maksoi könttänä 2500/e kysyin työnjohdolta työhön käytettyä tulevaa aikaa ja tuntihintana käytin korjaamon hintaa, tällä laskulla ja tuntihintana tuli remontti 2000/e ,eli könttänä olisin maksanut 500/e enempi mitä todellisista tunneista oli nyt korjaamo lasku 2000/e.,kun tiesin tuntimäärän ja tuntihinnan säästin 500/e jota minulta yritettiin aluksi yli laskuttaa.
tuntimäärät ja hinnat laskuihin ,niin pysyy joku roti laskutuksissa. - Anonyymi
katsokaa perään kirjoitti:
Asiakkaan vinkkelistä ei todellakaan ole sama kuinka paljon työtä on mennyt/käytetty ,ei kaikki ole niin tyhmiä ,että hyväksyvät ammattitaidottoman asentajan työstä laskutettavan esim, 4 h ,jos todellinen kustannus tuntimäärä on 2h.
Itse olen korjaillut jonkin verran ja tiedän sanoa ,että merki korjaamoilla ,jos asiakas ei ole vieressä valvomassa ,niin tunteja työnjohto laittaa aina enempi mitä todellista aikaa on työhön käytetty,eli asiakasta huijataan sumeilematta.Korjaa jatkossa itse! Mitä sä viet autosi korjaamolle jos hinta haukotuttaa ?
Ei kukaan urakalla tekevä asentaja ala polkemaan palkkaansa- jo ihan Uuno idea. Yleensä töille on könttähinta esim jarrulevyjen vaihdoille yms.
Vianhaku laskutetaan tuntien mukaan. Joku sähkövian etsintä isosta johtonipusta voi ottaa pikkusen tunteja.
- masentaja!
no jos et halua maksaa siitä ajasta mikä on laitettu niin voithan sinä maksaa ajasta mikä menee ja voin kuvitella että sitten niitä tunteja vasta tuleekin.
- luuseri
juu jos on vaikee tajuta ni vie kyläsepälle se tekkee varmasti sopivasti ja pimmeesti jos tarvii
- säästin satasen
kyläsepät korjaa!! Tänään törmäsin kyläsepän korjaamaan pyöränlaakeriin, oli mennyt kaikki tuhannen paskaksi!! Tulee halvaksi kun pamahtaa tonnien lasku.
- Eestiin
Mannin valtuutettu huoltokorjaamo, ja homma toimii!
http://www.hoffmann.ee/index.php?page=teenustoode-hinnakiri
Tuntihinta alkaen 22.- EUR. - perse-aukiset
Eestiin kirjoitti:
Mannin valtuutettu huoltokorjaamo, ja homma toimii!
http://www.hoffmann.ee/index.php?page=teenustoode-hinnakiri
Tuntihinta alkaen 22.- EUR.kertokaapa sitten paljonko te yrittäjät sitten veloitatte tunnista? Ilmasiksihan teille pitäisi kaikki tehdä ettehän tekään sitä rahtia-aja ilmasiksi!
- MAN F 2000
Eestiin kirjoitti:
Mannin valtuutettu huoltokorjaamo, ja homma toimii!
http://www.hoffmann.ee/index.php?page=teenustoode-hinnakiri
Tuntihinta alkaen 22.- EUR.Olen käynyt, asiallinen paikka.
- MAKSUMIEHIÄ
perse-aukiset kirjoitti:
kertokaapa sitten paljonko te yrittäjät sitten veloitatte tunnista? Ilmasiksihan teille pitäisi kaikki tehdä ettehän tekään sitä rahtia-aja ilmasiksi!
käyppä katsoon tilinpäätöksiä . Ilmaseksi ei ajeta ,vaan suurin osa vielä maksaa asiakkaalle siitä ajamisesta.
- työteho seuranta
perse-aukiset kirjoitti:
kertokaapa sitten paljonko te yrittäjät sitten veloitatte tunnista? Ilmasiksihan teille pitäisi kaikki tehdä ettehän tekään sitä rahtia-aja ilmasiksi!
Ilmaseksi kukaan ole vaatinut tekemään,vaan tuntihinnat ja tunnit laskuille näkyviin ,sillä pystyy vertailemaan/seuraamaan työntekijän osaamista/tehokkuutta.
- rtrtrtrtfrff
MAKSUMIEHIÄ kirjoitti:
käyppä katsoon tilinpäätöksiä . Ilmaseksi ei ajeta ,vaan suurin osa vielä maksaa asiakkaalle siitä ajamisesta.
Jos sinulla on todisteita näyttää että maksat tai edes ajat ilmaisiksi niin kyllä korjaan autosi veloituksetta ilman ohje-aikoja!
- Skodillac11
työteho seuranta kirjoitti:
Ilmaseksi kukaan ole vaatinut tekemään,vaan tuntihinnat ja tunnit laskuille näkyviin ,sillä pystyy vertailemaan/seuraamaan työntekijän osaamista/tehokkuutta.
Millasen osan korjaamokulut muodostaa kokonaiskuluista? Eipä taida montaa prosenttia olla. Niistä on vaan niin helppo itkeä, tankatessa ei kukaan ole kuuntelemassa ja palkkoja on vissiin pakko maksaa. Laittakaapa kulut paperille ihan euroina ja miettikää sitten mihin ne rahat menee.
- paperilla on
Skodillac11 kirjoitti:
Millasen osan korjaamokulut muodostaa kokonaiskuluista? Eipä taida montaa prosenttia olla. Niistä on vaan niin helppo itkeä, tankatessa ei kukaan ole kuuntelemassa ja palkkoja on vissiin pakko maksaa. Laittakaapa kulut paperille ihan euroina ja miettikää sitten mihin ne rahat menee.
eiköhän ne kulut kuule kirjapidosta selviä,että turha on jeesustella ja liikaa on prosentuaalisesti huoltokulut liikevaihtoon , siitä ei pääse mihkään,onko tuote huono vai korjaamo toiminta vielä huonompaa siinäpä sulle miettimistä.
- Skodillac11
paperilla on kirjoitti:
eiköhän ne kulut kuule kirjapidosta selviä,että turha on jeesustella ja liikaa on prosentuaalisesti huoltokulut liikevaihtoon , siitä ei pääse mihkään,onko tuote huono vai korjaamo toiminta vielä huonompaa siinäpä sulle miettimistä.
Valitettavasti siinä ei ole minulle mitään miettimistä. Kyllä se on tiedossa, että maksoi huolto ja korjaus mitä tahansa, niin liikaa on. Ja jeesustelua voit etsiä ihan muualta
- tappi112
nyrkkisääntö... älä jätä autoa korjaamolle että itte seisot vieressä... muuten maksat tuplahinnan työstä... ja se onvissi... tälläist kytkin tai tuulilasin vaihdot joista urakka on laskettu harvemminkannattaa tuntityönä edes kysyä,koska vastaus on kieltävä... on se karvatasta maksaa 100e tunti,ei vain auta jos omat taidot ei riitä...
- PENSSELIS-SETÄ
MITES TÄÄ JYKYLÄN RAS-KONE OIKKEN ON KUN EI KORJATA MITÄS LUVATAAN JA PUH_ELIMESSÄ VIELÄ VALHETELLAAN OIKKES SURUTTA ! LASKUTTAA KYL OSSAAS !!!!!
- rehellisellä pelillä
korjaamolaskut volvolla ja Wetterillä tipahti huomattavasti,kun itse on paikalla ja seuraa työn etenemistä 30-40% pudotus hintoihin.
Täysiä kusettaja ovat ,jos et seiso autosi vieressä remontin aikana.
Ottakaa tunnit ylös ja olkaa itse paikalla,tulee raju muutos laskuun ,kun tipahtaa postilaatikkoon. - asentajamerkki
rehellisellä pelillä kirjoitti:
korjaamolaskut volvolla ja Wetterillä tipahti huomattavasti,kun itse on paikalla ja seuraa työn etenemistä 30-40% pudotus hintoihin.
Täysiä kusettaja ovat ,jos et seiso autosi vieressä remontin aikana.
Ottakaa tunnit ylös ja olkaa itse paikalla,tulee raju muutos laskuun ,kun tipahtaa postilaatikkoon.Itse vaan teen hitaampaa työt, jos asiakas vieressä toljottaa.
Ei mihinkään kiire ja vaikka jäis yksi mutteri laittamatta enne ruokatuntia niin en laita siinäpä toljottaa ja odottelee vaan.
- ghhjhhjhjhhjh
Kyllä muuten teet ja entistä nopeammin jos satut korjaamaan "määrätynläisen autoilijan" autoa.Tai muuten juokset se mutteri kädessä ympäri hallia.Asentaja menee sinne ruokalaan vaikka kardaaniputki kainalossa jos asiakas käskee tai voi olla,että asentaja ei ole siinä korjaamossa työssä seuraavana päivänä
- asentajamerkki
Kerroppa ghhhjhjhjh kuka autoilija? Niin tiedän sit nempi hidastella, jos sattuu oleen asiakas.
Enkä muuten varmasti laittas jos pukkaa taukoa.
ps: Ruokatunti on "oma-aaikaa" mistä ei palkkaa makseta, niin miksi tekisin silloin töitä??
- rekkamiestenkahvit
"ghhjhhjhjhhjh" tiedän juuri sinun laisesi asiakkaat. Kerran tuli neuvomaan ja opettamaan kuinka homma tehdään, minäpä annoin lenkin käteen ja sanoin että pidäppäs tuosta pultista niin ammun sen auki. ukko piti pultista ja minä poika lähin kahville ei sen koomin näkynä hallissa! ja kyllä se on ainakin minun periaatteni että sama kohtelu oli sitten 50 tai 2 autoa!
- Työnjohtaja
Ei ne aina mene niin kuin luullaan.Tuntuu tyhmältä seurata kun asentaja nysvää jonkun osan kanssa 2-3tuntia kun itse laitan sen osan tunnissa ja oikein.Monesti siakas joutuu käymään korjaamolla uudestaan sen saman vian takia kun asentajaapina on jättänyt jonkun osan kiristämättä tai asentanut väärin.Lisäksi apinat hiihtelee haalarit päällä missä sattuu ja aina joko kahvilla tai häiritsemässä asiakkaita/toisia asentajia.Silloin kun itse olin asentajana,niin suurin osa tehtiin urakkamenetelmällä ja kahvit juotiin pahvimukista työpisteellä ja ruokatunti pidettiin jos muistettiin,niin silloin kun työ saatin valmiiksi tai sopivalla hetkellä.
Onnesta joillakin merkkikorjaamoilla on mahdollista saada sama asentaja joka huoltelee,mutta näillä hyvillä asentajilla on,niin paljon töitä että aina ei ole mahdollista saada hyvää asentajaa.
Kyllä muuten on korjaamolla jaettu asentajalle lopputili jos on aukonut suutaan tai vetelehtinyt liikaa.Tuolla määrätynlaisella ilmeisesti tarkoitetaan autoilijaa jolla on useampi saman merkkinen ajokki tai riittää,että on niin sanottu silmää tekevä kyseisellä seudulla.silloin aikoinaan tuohon urakkahommaan sisältyi myöskin tulosvastuu,niin ei ollut aikaa vetelehtiä ja ei kyllä kukaan laiskotellutkaan.Nyt on ollut jotakin puhetta,että tulosvastuuseen palattaisiin osittain takaisin koska valituksia tulee hitvittävät määrät asiallailta. - tuppisormi
No en ainakaan ihmettele miksi on laskuissa niin paljon virheitä kun ei "työnjohtaja"
osaa edes kirjoittaa oikein. Ja taas on tuommoinen vanhankansan juntti asialla, taitaa sormeskin olla niin paksut että ei pysty edes kirjoittamaan!!!!- saksanseisojavoimaa
valitettavan usein joutuu asentajia neuvomaan ja sanomaan,että kannattaako koko autoa pikku osan takia purkaa,kun helpommallakin pääsee.
Raskaskalusto korjaamot on laillistettuja rosvoja,joilla on työnjohto täysin epä pätevää,kun katsotaan käytettyä aikaa mitä laittavat asiakkaiden laskuihin.
Työnjohto ei seuraa yhtään todellista aikaa/käytettyä työtä kohtaan.
Tällä sahaavat omaa oksaansa ,kun paikkakunnille perustaa jokin ketju hyvän ja asiakasta huoimiovan korjaamon ,loppuu leipä monelta kaania ja volvo korjaamon kaverilta.
Sitä odotellessa ja asikkaaksi siirryn heti. - mycket pengared
saksanseisojavoimaa kirjoitti:
valitettavan usein joutuu asentajia neuvomaan ja sanomaan,että kannattaako koko autoa pikku osan takia purkaa,kun helpommallakin pääsee.
Raskaskalusto korjaamot on laillistettuja rosvoja,joilla on työnjohto täysin epä pätevää,kun katsotaan käytettyä aikaa mitä laittavat asiakkaiden laskuihin.
Työnjohto ei seuraa yhtään todellista aikaa/käytettyä työtä kohtaan.
Tällä sahaavat omaa oksaansa ,kun paikkakunnille perustaa jokin ketju hyvän ja asiakasta huoimiovan korjaamon ,loppuu leipä monelta kaania ja volvo korjaamon kaverilta.
Sitä odotellessa ja asikkaaksi siirryn heti.hyvä että siirryt! ei se maailma sinun roposiis kaadu kun tunnut olevan perse-auki!!!
- rahaa on
mycket pengared kirjoitti:
hyvä että siirryt! ei se maailma sinun roposiis kaadu kun tunnut olevan perse-auki!!!
en oikein jaksa usko,että kukaan haluaa maksaa tekemättömästä työstä yli 100/e tuntitaksoja,vaikka talous olisi kunnossakin.
Itsekin olen huomannut seuraavanlaisen asian,jos et ole itse paikalla tulee helposti pienestäkin työstä se 0,5-1 tunti lisää tekemätöntä työtä laskuun .
asentaja on mitä on,mutta työnjohdolla pitää se häpy olla mitä laskuun laittavat käytettyä aikaa,jos asiakas saa melkein joka laskusta soittaa ja peräänkuuluuttaa laskun oikeellisuutta ,niin täytyyhän sitä vikaa olla muussakin,kun asiakkaassa.
Asiakkaan tehtävä ei todellakaan ole valvoa korjaamolla asentajien työtä ja laskutukseen käytettyä aikaa,jos näin on ,jotain on silloin pahasti työnjohdossa vikaa.
Koittakaapa pikkasen työnjohto petrata tarkkaivaisuuttanne ,koskien työtä ja sihen käytettyä todellista aikaa,mistä laskun laitatte,sillä nämä laskutettavat yrittäjät ovat teidän työnantajianne,ilman heitä teillä ei ole töitä.
Mitä enempi korjaamoilla näkyy autoaan valvovia yrittäjiä/kuljettajia ,niin tämä kertoo työnjohdosta kaiken oleellisen.
Kyllä näistäkin keskusteluista kannattaisi jotain oppia. - masentajaa
rahaa on kirjoitti:
en oikein jaksa usko,että kukaan haluaa maksaa tekemättömästä työstä yli 100/e tuntitaksoja,vaikka talous olisi kunnossakin.
Itsekin olen huomannut seuraavanlaisen asian,jos et ole itse paikalla tulee helposti pienestäkin työstä se 0,5-1 tunti lisää tekemätöntä työtä laskuun .
asentaja on mitä on,mutta työnjohdolla pitää se häpy olla mitä laskuun laittavat käytettyä aikaa,jos asiakas saa melkein joka laskusta soittaa ja peräänkuuluuttaa laskun oikeellisuutta ,niin täytyyhän sitä vikaa olla muussakin,kun asiakkaassa.
Asiakkaan tehtävä ei todellakaan ole valvoa korjaamolla asentajien työtä ja laskutukseen käytettyä aikaa,jos näin on ,jotain on silloin pahasti työnjohdossa vikaa.
Koittakaapa pikkasen työnjohto petrata tarkkaivaisuuttanne ,koskien työtä ja sihen käytettyä todellista aikaa,mistä laskun laitatte,sillä nämä laskutettavat yrittäjät ovat teidän työnantajianne,ilman heitä teillä ei ole töitä.
Mitä enempi korjaamoilla näkyy autoaan valvovia yrittäjiä/kuljettajia ,niin tämä kertoo työnjohdosta kaiken oleellisen.
Kyllä näistäkin keskusteluista kannattaisi jotain oppia.Muistatteko laske niitä tunteja mukaan kun asentaja hakee auton ulkoa sisälle?? (Joskus asiakas ajaa).
Ja sitä kun lähdette korjaamolta, asentaja siivoa omat sotkut?? (työkalujen palautus, isommat roskat roskiin )
Jos remontissa "omat" työkalut menee paskaseksi niiden putsaus sekin menee laskuun, eihän seuraavaa autoa voi paskasilla kaluilla korjata sotkee vain sitten kaikki paikat.
Varaosiin osien ilmoitus, jos itse hakenut hyllystä varaosat??
Lasketteko nuita tunteja mukaan?? Ettehän tuota ole silloin kellottamassa vaan tien päällä.
Tarkoitus ei ole vittuilla, vaan eihän niihin laskuihin tule pelkästää sitä aikaa mitä asentaja korjaa vaan myös nuo sivu hommat.
Ps: Niistäkin tulee laskua, jos asiaks käskee katoppa tuo ja tuo ja tuo ja tuo paikka.
Eikä se vähennä asentajan tunteja vaikka yrittäsitte olla kaverina, todennäköisesti olette vain haitolla.
PPS. Eikö teitä vituttas jos asentaja hyppää teidän kyytiin .ja neuvoo miten pitäs ajaa?? - ojäj
masentajaa kirjoitti:
Muistatteko laske niitä tunteja mukaan kun asentaja hakee auton ulkoa sisälle?? (Joskus asiakas ajaa).
Ja sitä kun lähdette korjaamolta, asentaja siivoa omat sotkut?? (työkalujen palautus, isommat roskat roskiin )
Jos remontissa "omat" työkalut menee paskaseksi niiden putsaus sekin menee laskuun, eihän seuraavaa autoa voi paskasilla kaluilla korjata sotkee vain sitten kaikki paikat.
Varaosiin osien ilmoitus, jos itse hakenut hyllystä varaosat??
Lasketteko nuita tunteja mukaan?? Ettehän tuota ole silloin kellottamassa vaan tien päällä.
Tarkoitus ei ole vittuilla, vaan eihän niihin laskuihin tule pelkästää sitä aikaa mitä asentaja korjaa vaan myös nuo sivu hommat.
Ps: Niistäkin tulee laskua, jos asiaks käskee katoppa tuo ja tuo ja tuo ja tuo paikka.
Eikä se vähennä asentajan tunteja vaikka yrittäsitte olla kaverina, todennäköisesti olette vain haitolla.
PPS. Eikö teitä vituttas jos asentaja hyppää teidän kyytiin .ja neuvoo miten pitäs ajaa??Pistäkää samalla viesteihinne mikä korjaamo ja paikka kunta..
Plussat ja miinukset?? - skuballe korjaamo
ojäj kirjoitti:
Pistäkää samalla viesteihinne mikä korjaamo ja paikka kunta..
Plussat ja miinukset??Kokkolasta löytyy ainakin toisen Ruottalaismerkin korjaamo ,jossa laskut ei vastaa työhön käytettyä aikaa.Asentajat ovat ihan osaavia,mutta laskutettu aika ja siitä seuraavat laskut ovat välillä aivan käsittämättömiä.
Puuttuuko työnjohdolta osaaminen pystyä hahmottamaan mitä oikeasti menee aikaa kyseisissä töissä ,vai tekevätkö tätä ihan tarkoituksella.Tätä on vaikea ymmärtää.jos todellista aikaa menee 5-10min työstä joka tehdään jonkun varsinaisen työn ohessa on laskussa aina vähintään 60-80/e lisää kyseisestä 5-10min aikaa ottaneesta työstä,esim, jonkun pultin liitoksen kiristys joka on tehty varsinaisen työn lisäksi.
Kyse ei ole siitä,että talkoilla tehtäisiin,vaan häpy pitää olla laskuissa.
Enää ei viitsi eikä jaksa edes reklamoida ,vaan odotellaan rauhassa esim, Skuban tulevaa korjaamoa. - Määkö vaanko
skuballe korjaamo kirjoitti:
Kokkolasta löytyy ainakin toisen Ruottalaismerkin korjaamo ,jossa laskut ei vastaa työhön käytettyä aikaa.Asentajat ovat ihan osaavia,mutta laskutettu aika ja siitä seuraavat laskut ovat välillä aivan käsittämättömiä.
Puuttuuko työnjohdolta osaaminen pystyä hahmottamaan mitä oikeasti menee aikaa kyseisissä töissä ,vai tekevätkö tätä ihan tarkoituksella.Tätä on vaikea ymmärtää.jos todellista aikaa menee 5-10min työstä joka tehdään jonkun varsinaisen työn ohessa on laskussa aina vähintään 60-80/e lisää kyseisestä 5-10min aikaa ottaneesta työstä,esim, jonkun pultin liitoksen kiristys joka on tehty varsinaisen työn lisäksi.
Kyse ei ole siitä,että talkoilla tehtäisiin,vaan häpy pitää olla laskuissa.
Enää ei viitsi eikä jaksa edes reklamoida ,vaan odotellaan rauhassa esim, Skuban tulevaa korjaamoa.Se nyt vaan on kylmä totuus, että nää moniosaaja korjaamot on aika hyviä työllistäjiä merkkikorjaamoille....ja sit se lasku on yleensä iso ku on jossain pikku huollossa tyritty.....On tää niin monta kertaa nähty....Eli ootellaan....ja vielä tiedoksi semmonen. että nää kaverit jotka ei merkkikorjaamossa pärjää/osaa nii yleensä hakeutuu AMMATTIMIEHINÄ näihin moniosaajiin....että näin.....5euron seppä tekee 1000 EURON VAHINGON......Virheitä tapahtuu toki merkkikorjaamoillakin, mutta kyllä niistä yleensä vastataankin....Ja en kyllä henkilökohtaisesti tee kyllä mitään ylimääräistä mitä ei oo tilattu, paitsi jos se vaikuttaa liikenneturvallisuuteen. En kyllä ymmärrä totakaan että valitetaan jos jotain kiristetään ja laskutetaan....mut jos jätetään kiristämättä eikä laskuteta, mutta kiristämättömyys aiheuttaa ison vahingon ni sit kyl itketään, että oishan teidän pitäny huomata....Että näin....kannatta joskus miettiä asioita monelta kantilta.....Lopuksi vielä, että yhdenkin merkin kanssa on tänäpäivänä tekemistä, että tietäs tarvittavat asiat.....mut onneksi on näitä Superhessuja mitkä tietää kaikesta kaiken.....Että oottele vaan rauhassa...ja tervetuloa
- ajettele itse
Määkö vaanko kirjoitti:
Se nyt vaan on kylmä totuus, että nää moniosaaja korjaamot on aika hyviä työllistäjiä merkkikorjaamoille....ja sit se lasku on yleensä iso ku on jossain pikku huollossa tyritty.....On tää niin monta kertaa nähty....Eli ootellaan....ja vielä tiedoksi semmonen. että nää kaverit jotka ei merkkikorjaamossa pärjää/osaa nii yleensä hakeutuu AMMATTIMIEHINÄ näihin moniosaajiin....että näin.....5euron seppä tekee 1000 EURON VAHINGON......Virheitä tapahtuu toki merkkikorjaamoillakin, mutta kyllä niistä yleensä vastataankin....Ja en kyllä henkilökohtaisesti tee kyllä mitään ylimääräistä mitä ei oo tilattu, paitsi jos se vaikuttaa liikenneturvallisuuteen. En kyllä ymmärrä totakaan että valitetaan jos jotain kiristetään ja laskutetaan....mut jos jätetään kiristämättä eikä laskuteta, mutta kiristämättömyys aiheuttaa ison vahingon ni sit kyl itketään, että oishan teidän pitäny huomata....Että näin....kannatta joskus miettiä asioita monelta kantilta.....Lopuksi vielä, että yhdenkin merkin kanssa on tänäpäivänä tekemistä, että tietäs tarvittavat asiat.....mut onneksi on näitä Superhessuja mitkä tietää kaikesta kaiken.....Että oottele vaan rauhassa...ja tervetuloa
tässäpä edelisessä kommentissa tulee ilmi se teidän luulo ,että olette korvaamattomia ja aina muka joku sepppä tekee euron remontista 1000e vahingon.
Kannattaisi teidänkin opetella nöyryyttä sillä monesti ne sepät on vaan kylmästi osaavampia kavereita mitä merkkikorjaamoilla konsanaan,ja näiltä sepiltä ei tule 1 tunnin työstä 3 tunnin laskua,silä on niillä sentään vielä joku häpy tallella,kun laskuja laittavat.
Kyse ei ollut siitä,että tehdään tilaamatonta työtä.Kyse oli ,että jonkun työn ohella tehty pienestä klemmarin kiristyksestä saadaan laskulle aivan käsittämättömiä hintoja.
Maksatko itse esim, yhden klemmarin vaihdosta putken ympäri 70-80/e . - saatanan bongot
saksanseisojavoimaa kirjoitti:
valitettavan usein joutuu asentajia neuvomaan ja sanomaan,että kannattaako koko autoa pikku osan takia purkaa,kun helpommallakin pääsee.
Raskaskalusto korjaamot on laillistettuja rosvoja,joilla on työnjohto täysin epä pätevää,kun katsotaan käytettyä aikaa mitä laittavat asiakkaiden laskuihin.
Työnjohto ei seuraa yhtään todellista aikaa/käytettyä työtä kohtaan.
Tällä sahaavat omaa oksaansa ,kun paikkakunnille perustaa jokin ketju hyvän ja asiakasta huoimiovan korjaamon ,loppuu leipä monelta kaania ja volvo korjaamon kaverilta.
Sitä odotellessa ja asikkaaksi siirryn heti.toivon mukaan joskus joku neuvoisi sua joka päivä töissä vieressä ja haukumassa sua apinaksi joka ei osaa tehdä mitään.jättää viel sun palkan maksamatta,kun se maksaa liikaa
- ViMeParts
skuballe korjaamo kirjoitti:
Kokkolasta löytyy ainakin toisen Ruottalaismerkin korjaamo ,jossa laskut ei vastaa työhön käytettyä aikaa.Asentajat ovat ihan osaavia,mutta laskutettu aika ja siitä seuraavat laskut ovat välillä aivan käsittämättömiä.
Puuttuuko työnjohdolta osaaminen pystyä hahmottamaan mitä oikeasti menee aikaa kyseisissä töissä ,vai tekevätkö tätä ihan tarkoituksella.Tätä on vaikea ymmärtää.jos todellista aikaa menee 5-10min työstä joka tehdään jonkun varsinaisen työn ohessa on laskussa aina vähintään 60-80/e lisää kyseisestä 5-10min aikaa ottaneesta työstä,esim, jonkun pultin liitoksen kiristys joka on tehty varsinaisen työn lisäksi.
Kyse ei ole siitä,että talkoilla tehtäisiin,vaan häpy pitää olla laskuissa.
Enää ei viitsi eikä jaksa edes reklamoida ,vaan odotellaan rauhassa esim, Skuban tulevaa korjaamoa.Sitä Skuban korjaamoa minäkin odottelen. Skuba on kuin Gigantti. Muutama veto tuote halvalla muut kamat paljon kalliimpia kuin vaikka (roisi esimerkki) jopa Raskoneella. Esim kaikki WABCOn osat.
Nyt huomiona että ostan itsekin Skubalta silloin tällöin, mutta olen jo huomannut firman tavan toimia. Selvittänyt ne tuotteet joita sieltä kannattaa ostaa ja mitä en edes harkitse. Mm. johtuen laadustakin.
Mikään varaosamyynti ei ole sitä taivas kansaa. Sen jo oppinut tässä vuosien varrella. - V...umitäpaskaa
ViMeParts kirjoitti:
Sitä Skuban korjaamoa minäkin odottelen. Skuba on kuin Gigantti. Muutama veto tuote halvalla muut kamat paljon kalliimpia kuin vaikka (roisi esimerkki) jopa Raskoneella. Esim kaikki WABCOn osat.
Nyt huomiona että ostan itsekin Skubalta silloin tällöin, mutta olen jo huomannut firman tavan toimia. Selvittänyt ne tuotteet joita sieltä kannattaa ostaa ja mitä en edes harkitse. Mm. johtuen laadustakin.
Mikään varaosamyynti ei ole sitä taivas kansaa. Sen jo oppinut tässä vuosien varrella.Hain Skubasta Volvoon umpion.
Eka oli paketissa paskana? Toka ei menny katsastuksessa läpi ku kuvio oli väärä. Kolmatta en hakenu, enkä hae enää muutakaan. Myyvät halvalla mutta paskaa. Vantaan palvelukin oli persiistä... Kiitos ja anteeksi! - Anonyymi
skuballe korjaamo kirjoitti:
Kokkolasta löytyy ainakin toisen Ruottalaismerkin korjaamo ,jossa laskut ei vastaa työhön käytettyä aikaa.Asentajat ovat ihan osaavia,mutta laskutettu aika ja siitä seuraavat laskut ovat välillä aivan käsittämättömiä.
Puuttuuko työnjohdolta osaaminen pystyä hahmottamaan mitä oikeasti menee aikaa kyseisissä töissä ,vai tekevätkö tätä ihan tarkoituksella.Tätä on vaikea ymmärtää.jos todellista aikaa menee 5-10min työstä joka tehdään jonkun varsinaisen työn ohessa on laskussa aina vähintään 60-80/e lisää kyseisestä 5-10min aikaa ottaneesta työstä,esim, jonkun pultin liitoksen kiristys joka on tehty varsinaisen työn lisäksi.
Kyse ei ole siitä,että talkoilla tehtäisiin,vaan häpy pitää olla laskuissa.
Enää ei viitsi eikä jaksa edes reklamoida ,vaan odotellaan rauhassa esim, Skuban tulevaa korjaamoa.Korjaamoilla ei ole minuuttilaskusta. Se on aina minimissään tunti veloitusta. Lukee ihan niissä yleisissä korjaamoiden ehdoissa.
- Romuja kaikki
Tuokaa jos ette itse pysty vaihtamaan osaa ...hihi
- osataan täälläkin
suurin osa kuljetusyrittäjistä pystyy ja osaa remontit siinä kuin asentajatkin,vieläpä paljon nopeammin ja osaavammin.
Kyse on ajan käytöstä ja tiettyjen töiden ulkoistamisesta,eli kaikkea ei kerkeä itse tekemään.
- jepjep6
Alavesiletkun vaihtotyö 90 euroa. nesteitten pois ottaminen 100 euroa ja nesteitten laitto takaisin ja ilmaus 100 euroa. työ yhteensä 290 euroa ja letku 230 euroa klemmarit 10e kappale. Aikaa meni 30 minuuttia.
Työ yhteensä 290 euroa ja tarvikkeet 250 euroa. Yhteensä 540 euroa. onneksi oli sentään verollinen hinta.
Mutta tuntuhinnaksi pelkälle työlle tuli kevyet 580e/h sis alv. Mutta tuli sille myös sellainen hinta että en enään kyseistä korjaamoa tule käyttämään.- kusetustako
tässä hyvä esimerkki laillisesta ryöstöstä.Hyi heelevetti ei mitään häpyä ja näitä olis kerrottavana vielä hävyttömämpiä tapauksia,vaikka kuinka paljon.
Täyttä kusetusta ja ryöstöä tulee ainakin volvon tietyiltä raskas korjaamoilta, - läskimahat
kusetustako kirjoitti:
tässä hyvä esimerkki laillisesta ryöstöstä.Hyi heelevetti ei mitään häpyä ja näitä olis kerrottavana vielä hävyttömämpiä tapauksia,vaikka kuinka paljon.
Täyttä kusetusta ja ryöstöä tulee ainakin volvon tietyiltä raskas korjaamoilta,Älä käy korjaamolla, korjaa itse vai etkö osaa? Tottahan te rekkapenat ette osaa mitään ette edes ajaa sitä kusista vessaanne. Ja mitä ryöstöön tulee niin ne teidän taksanne on kyllä aika huikeita!
- ihan itse
läskimahat kirjoitti:
Älä käy korjaamolla, korjaa itse vai etkö osaa? Tottahan te rekkapenat ette osaa mitään ette edes ajaa sitä kusista vessaanne. Ja mitä ryöstöön tulee niin ne teidän taksanne on kyllä aika huikeita!
kuuleppa rasva Repa ,tehän teette kuten sanotaan ja siihen aikaan mitä isäntä sanoo,me maksetaan teidän palkat ja meillä on varmasti tieto siitä,mitä missäkin hommassa aikaa oikeasti menee,jos te ette osaa ruuvata ,niin ei me teidän osaamattomuudesta makseta taikka teidän opettamisesta,se on työnantajanne moka,kun palkannut epäpäteviä asentajia,mutta eihän epäpäteviltä työnjohtajilta voi muuta odottaa.
Pitääkö tässä vielä opettaa teidät korjaamaankin. tai ette te mitään osaa korjata,tehän vain vaihdatte osia,jonka jokainen pystyy tekemään. - kyrtrtrtrtrt
ihan itse kirjoitti:
kuuleppa rasva Repa ,tehän teette kuten sanotaan ja siihen aikaan mitä isäntä sanoo,me maksetaan teidän palkat ja meillä on varmasti tieto siitä,mitä missäkin hommassa aikaa oikeasti menee,jos te ette osaa ruuvata ,niin ei me teidän osaamattomuudesta makseta taikka teidän opettamisesta,se on työnantajanne moka,kun palkannut epäpäteviä asentajia,mutta eihän epäpäteviltä työnjohtajilta voi muuta odottaa.
Pitääkö tässä vielä opettaa teidät korjaamaankin. tai ette te mitään osaa korjata,tehän vain vaihdatte osia,jonka jokainen pystyy tekemään.Kuulehan rekkapena minä en tee siihen aikaan mitään mitä isäntä sanoo! Nosta housusi ja ota höyrymakkara poskeen ja korjaa paskas!
- isäntä vinkuu
ihan itse kirjoitti:
kuuleppa rasva Repa ,tehän teette kuten sanotaan ja siihen aikaan mitä isäntä sanoo,me maksetaan teidän palkat ja meillä on varmasti tieto siitä,mitä missäkin hommassa aikaa oikeasti menee,jos te ette osaa ruuvata ,niin ei me teidän osaamattomuudesta makseta taikka teidän opettamisesta,se on työnantajanne moka,kun palkannut epäpäteviä asentajia,mutta eihän epäpäteviltä työnjohtajilta voi muuta odottaa.
Pitääkö tässä vielä opettaa teidät korjaamaankin. tai ette te mitään osaa korjata,tehän vain vaihdatte osia,jonka jokainen pystyy tekemään.korjaa itse paskas ja äläkä vingu täällä saatanan bongo,kuljetus firmatkin vois katsoa itse peiliin, mitä kuskeja palkkaa,kun ei osaa edes liikenne sääntöjä tai edes suomea
- Hyhmälentää
ihan itse kirjoitti:
kuuleppa rasva Repa ,tehän teette kuten sanotaan ja siihen aikaan mitä isäntä sanoo,me maksetaan teidän palkat ja meillä on varmasti tieto siitä,mitä missäkin hommassa aikaa oikeasti menee,jos te ette osaa ruuvata ,niin ei me teidän osaamattomuudesta makseta taikka teidän opettamisesta,se on työnantajanne moka,kun palkannut epäpäteviä asentajia,mutta eihän epäpäteviltä työnjohtajilta voi muuta odottaa.
Pitääkö tässä vielä opettaa teidät korjaamaankin. tai ette te mitään osaa korjata,tehän vain vaihdatte osia,jonka jokainen pystyy tekemään.Mielestäni asiakkaan tulisi itse saada laskuttaa korjaukset, mutta osassa korjaamoita asentaja laskuttaa itse. Ja laskun määräänhän vaikuttaa asiakkaan naamakerroin joka aika monesti on huomattavan suuri. Taukotiloihin tulisi saada asiakkaille höyrymakkarakone josta asiakas voisi ottaa höyrymakkaraa.
- Anonyymi
Teet persiilleen sen ilmauksen ja ostat sitten puolimoottorin ? Näitä on nähty. Uudemmat pitkällä yhdellä kannella olevat koneet arkoja ilmataskuille.
- ViMeParts
Tätä lukiessa tulee mieleen aina se että kun remontit on ns. urakoitu, niin korjaamo on usein sitten satsannut myös työkaluihin sen verran että työt oikeasti nopeutuu ja hermoja säilyy.
Esim. puslien vaihtoon hankittu sylinterisarjoja yms. 10 tonnilla jotta työ helpottuisi. Tällöin on pakko nostaa työlle hintaa jotta nämä työkalutki saataisiin maksettua.
Eihän muuten mikään korjaamo hankkisi mitään apukaluja kuin AGA:n pillit joilla puslia sitten sulateltaisiin ja käry hirveä. Rikkinäisiä selkiä ja hyvällä onnella lisää jo "rikki" olevia osia kun pilleillä sulateltu. Aikaa menee sen kolme tuntia ja hintaa työlle 250€. Kun vaihto ehtona on 0,5h töitä ja hintaa 125€. Auto takaisin nopeasti ajoon ja tienaamaan.
Tämä aina välillä unohtuu ihmisiltä näitä arvostellessa.
Sama juttu tuo kun tietokonetta käytetään kiinni autossa. Hintaa 5min 50€.
Voin kertoa kone ja ne sen kaikki ohjelmat lisensseineen maksaa ihan kiitettävästi nekin.
TOKI on poikkeuksia joissa on vain rahastuksen makua.
Niitäkin näissä hommissa tullut nähtyä. - ASENTAJAN MIELIPIDE
ANTEEKSI VAIN KAIKENTIETÄVÄT REKKAMIEHET !!!
työskentelen raskaan kaluston korjaamolla, ja tiedän että tuntihinta on korkea
eikä ``ammattitaidoton`` asentaja aina löydä vikaa sillä aikaa kun kuski siivoaa hikistä hyttiään. TOSIASIA vain on se ettei esim. tietyissä olosuhteissa esiintyvää tai muuten vain ihmeellistä vikaa aina ole niin VITUN helppo löytää.
Toinen TOSIASIA on se etteivät kaikki työt valmistu odottaessa ja vaikka niin
oudolta kuulostaakin niin jopa ajoneuvoasentajan on syötävä työpäivän aikana, eivätkä kahvi ja ruoka tauot ole mitään laiskottelua.
JOS HALUATTE PARANTAA TYÖN LAATUA JA LYHENTÄÄ SIIHEN KÄYTETTÄVÄÄ AIKAA VIETTÄKÄÄ KORJAAMOLLA OLLESSANNE AIKAA KUSKEILLE VARATUISSA TILOISSA. ÄLKÄÄKÄ SEISKÖ NAAMA VÄÄRINPÄIN JA VATTA PYSTYSSÄ VALITTAMASSA ASENTAJALLE.
PS. MAKSAA MINKÄ MAKSAA EI KORJAAMO OLE MIKÄÄN SAATANAN PELASTUSARMEIJA, MAKSAA MINKÄ MAKSAA SAATANA!!- MEKANIK
Hehee! Totuuden sanoja ystäväni. Totuuden sanoja.
- saksanseisojavoimaa
MEKANIK kirjoitti:
Hehee! Totuuden sanoja ystäväni. Totuuden sanoja.
maksaa mitä maksaa ,mutta kauanko maksaa ,siinäpä teille rasseliturville miettimistä.Omasta työpaikastannehan siinä pelkästään on kyse ja se maksaja nääs sattuu ,vaan olemaan tae teidän omaan työpaikkaan,eli tämäkin kannattaisi pikku pointtina huomioida,ettei käy ku paperimiehille
Tarpeeksi kauan ku maksaa mitä maksaa ,ni loppuu maksajat
.Eikä se teidän ammattitaito mikään kehuttava ole,kun joka toinen kerta saa parsia tekemisiänne. - Vituttas olla köyhä isän
saksanseisojavoimaa kirjoitti:
maksaa mitä maksaa ,mutta kauanko maksaa ,siinäpä teille rasseliturville miettimistä.Omasta työpaikastannehan siinä pelkästään on kyse ja se maksaja nääs sattuu ,vaan olemaan tae teidän omaan työpaikkaan,eli tämäkin kannattaisi pikku pointtina huomioida,ettei käy ku paperimiehille
Tarpeeksi kauan ku maksaa mitä maksaa ,ni loppuu maksajat
.Eikä se teidän ammattitaito mikään kehuttava ole,kun joka toinen kerta saa parsia tekemisiänne.Köyhän viimeisijä sanoja.
Oletko menonassa konkursiin? Miksi käytät sitä vanhaa 80luvun paskaas korjaamolla? Korjaa paskas ite, kun oot niin hyvä tai osta uus ai niin eihän konkurssi kypsälle firmalle myydä velaksi!! - raskaskalustomekatsu
saksanseisojavoimaa kirjoitti:
maksaa mitä maksaa ,mutta kauanko maksaa ,siinäpä teille rasseliturville miettimistä.Omasta työpaikastannehan siinä pelkästään on kyse ja se maksaja nääs sattuu ,vaan olemaan tae teidän omaan työpaikkaan,eli tämäkin kannattaisi pikku pointtina huomioida,ettei käy ku paperimiehille
Tarpeeksi kauan ku maksaa mitä maksaa ,ni loppuu maksajat
.Eikä se teidän ammattitaito mikään kehuttava ole,kun joka toinen kerta saa parsia tekemisiänne.Tuo edellisen asentajan kommentti oli oikean suuntainen, Välillä kohtaa isäntiä jotka kokoajan kyselevät muista vioista yms. ja olisi sangen epäkohteliasta olla kuuntelematta ja tehdä vain sitä minkätakia sillä hetkellä ollaan siellä pajalla.
Eilen illallakin sainn mennä ihan tienpäälle asti perävaunun jarruja ihmettelemään kun jummittelivat, ei siinä mitään mutta kuski huuteli kokoajan jotain ja oli pakko välillä pysähtyä kuuntelemaan.
Pointtini on se että kun työ on tilattu niin antakaa tehdä se työ rauhassa ja katsotaan sen jälkeen se muu jaskanjauhanta. - höyrymakkaraa saatan
saksanseisojavoimaa kirjoitti:
maksaa mitä maksaa ,mutta kauanko maksaa ,siinäpä teille rasseliturville miettimistä.Omasta työpaikastannehan siinä pelkästään on kyse ja se maksaja nääs sattuu ,vaan olemaan tae teidän omaan työpaikkaan,eli tämäkin kannattaisi pikku pointtina huomioida,ettei käy ku paperimiehille
Tarpeeksi kauan ku maksaa mitä maksaa ,ni loppuu maksajat
.Eikä se teidän ammattitaito mikään kehuttava ole,kun joka toinen kerta saa parsia tekemisiänne.Luuletko sinä saatanan saksanseisoja että se asentajan pitäminen on ilmaista. Ja kaltaisesi perseaukisten on parempi pysyääkin poissa korjaamoilta, ja ne työt lopu vaikka joku kusinen kuljettajayrittäjä poistuukin.
- rahtarilippis
höyrymakkaraa saatan kirjoitti:
Luuletko sinä saatanan saksanseisoja että se asentajan pitäminen on ilmaista. Ja kaltaisesi perseaukisten on parempi pysyääkin poissa korjaamoilta, ja ne työt lopu vaikka joku kusinen kuljettajayrittäjä poistuukin.
Niin ne työt alkaa loppumaan. Pajalla sivukorvalla kuultuna, että YT-neuvotteluja aloittaa nykyään saksalainen Scaniakin Suomessa.
- hampapapapapapapa
rahtarilippis kirjoitti:
Niin ne työt alkaa loppumaan. Pajalla sivukorvalla kuultuna, että YT-neuvotteluja aloittaa nykyään saksalainen Scaniakin Suomessa.
Siinä on taas niin rahtari viimeisen päälle, olette perkele pahempia juoruilijoota kuin martat.
- Huuruviiksi
Ilmapalkeen vaihto teliakseli, kun kyseessä rekanveturi nopeimmillaan n 10 min. Etuakselilla palkeiden vaihdossa meni taannoin n kolme tuntia, koska yläpään sokat katkesivat ruostuneisiin tappeihin. Irrottamisessa ei voinut käyttää polttoleikkausta.
http://www.scania.fi/Images/Hinnasto_muu_Suomi_1122013_1_tcm65-401224.pdf - saksanseisojavoimaa
miä vedän ensin asentajaa turpaa,sit aletaa töihi
- Marakassit
oot kyllä aika hurja jätkä!!! Kunnioitan suuresti sinunlaisiasi! Minä vejän turpaan.
- hahhhhhhaaaajhhhhhh
Voi vaan kuvitella kuinka sinäkin ystäväiseni mietit yöllä siellä kuselle haisevassa rekassasi, webaston savutessa huonolla liekillä että mitähän tänään kirjoittelisin Suomi24seen.
- ehe ehe
hahhhhhhaaaajhhhhhh kirjoitti:
Voi vaan kuvitella kuinka sinäkin ystäväiseni mietit yöllä siellä kuselle haisevassa rekassasi, webaston savutessa huonolla liekillä että mitähän tänään kirjoittelisin Suomi24seen.
taitaa ruveta niissä korjaamohalleissa kaiku oleen ainut asiakas ,joissa hinnoittelu ja töiden seuranta ollut pitkään retuperällä, ja surutta on töistä asiakasta laskutettu ryöstömentaliteetilla. jokainen kyllä tulee huomaamaan nämä korjaamot siellä käydessään,sillä rupee olemaan kusetetut asiakkaat siirtyneet pikku hiljaa muuaalle.
Automieskään nyt niin tyhmä ole,että maksaa korjaamoille älytöntä ylihintaa työtunneista. - Ei harmita yhtään!
ehe ehe kirjoitti:
taitaa ruveta niissä korjaamohalleissa kaiku oleen ainut asiakas ,joissa hinnoittelu ja töiden seuranta ollut pitkään retuperällä, ja surutta on töistä asiakasta laskutettu ryöstömentaliteetilla. jokainen kyllä tulee huomaamaan nämä korjaamot siellä käydessään,sillä rupee olemaan kusetetut asiakkaat siirtyneet pikku hiljaa muuaalle.
Automieskään nyt niin tyhmä ole,että maksaa korjaamoille älytöntä ylihintaa työtunneista.Automies se ei ole tyhmä vaan tyhmin!! Se että kaiken tietävä rekkamies tulee sanomaan että jarruissa on jotain vikaa kun vie tuota jarrunestettäkin, jumalauta mitä Uunoja sitä päästetäänkin ratin taakse! Ja eikä sinne persaukisten tavitsekkaan tulla,
kyllä nykkipajat korjaa! - saksanseisojavoimaa
Ei harmita yhtään! kirjoitti:
Automies se ei ole tyhmä vaan tyhmin!! Se että kaiken tietävä rekkamies tulee sanomaan että jarruissa on jotain vikaa kun vie tuota jarrunestettäkin, jumalauta mitä Uunoja sitä päästetäänkin ratin taakse! Ja eikä sinne persaukisten tavitsekkaan tulla,
kyllä nykkipajat korjaa!no tässähän se on oikein tämän päivän rasva Repa ammattitaitoineen/mielipiteineen,eikös jarruissa ole silloin vikaa ,jos neste häipyy ja siitä on hyvä mainita.
no onhan niitä nestejarrujakin olemassa.vai etkö ole ikinä semmoista nähny.,jos se vain kokeili sinun ammattitaitoa,että sattuisitko löytämään ilmajarruista nestevuodon ja kyllähän se sieltä olisi löytynyt,kun tarpeeksi olis ensin tullu autoilijalle laskutettavia tunteja.
- Ruotsalaistenmerkki
ONNEKSI OSAAVAT ASIAKKAAT YHTEENLASKUN MUUTEN VOIS KUSETTAA JOPA SUNNUNTAI TYÖSTÄ MAANATAI ILTAA Ruotsalaisten merkkien korjaamois käytetää yleensä kerroin laskutusta perus tuntityö 85 e x 1 ,4 esim näkee sitten laskun lopusta mitä tämä tekee ku ei talo muute pärjää ääliö työnjohto lisäks mikä ei laskinta osaa käyttää prrrrkl
- Jepulee
Mihin katowi saksanrunkkari
- TrollitPoistuneet
Se meni sinne minne Kalle Kapitaali ja Iso Fyrkkakin. Samaan ip-osoitteeseen. Oli joskus kovasti aktiivinen tällä palstalla ja innokas provoilemaan. No sitkeinkin trolli väsyy ja kyllästyy ennenpitkää ja poistuu palstalta.
Mutta minne on kadonnut Turun oma tyhjäpääidiootti Bussissa? Jo kuukausia on kyseinen puupää loistanut poissaolollaan. Samalla on hiljentynyt myös toinen idiootti eli nimimerkki 1516. Ei se että kukaan tämän idiootin kirjoituksia kaipaisi mutta mielenkiintoista että kyseinen trolli on kyenneyt olemaan hiljaa näin kauan.
- Anonyymi
Suurin osa noista ns kuljetus liikkeistä alkaa olla kusessa muutenki ,verot vakuutuk
set polttoaineet maksamatta odotetaan putinia antais raketin perseeseen- Anonyymi
Kannattas vähän tiputtaa hintoja niin sais lisää ajoa
- Anonyymi
Valtuutettu mannin korjaamo
http://www.hoffmann.ee/index.php?page=teenustoode-hinnakiri - Anonyymi
Rupu skaania osista kasvatettu huumeruukussa pirkka VW tehtaalla Man meinaa
- Anonyymi
Mitähän yritit kertoa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitähän yritit kertoa?
Lisää tätä!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lisää tätä!
Hei vaan.
Paljonk se rekan remontointi nykyvää mahtaapi maksaa.
Kaveri ajaa isossa virmassa ja sano, et uuven rekan kylkee pitää ostaa joku kallis remonttisoppari.
Pitääk paikkasa. Joutuu kuulemma maksaa kovaa hilloa joka kuukausi kävi huoltamon hallis tai ei. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hei vaan.
Paljonk se rekan remontointi nykyvää mahtaapi maksaa.
Kaveri ajaa isossa virmassa ja sano, et uuven rekan kylkee pitää ostaa joku kallis remonttisoppari.
Pitääk paikkasa. Joutuu kuulemma maksaa kovaa hilloa joka kuukausi kävi huoltamon hallis tai ei.Remontti maksaa mitä maksaa, mutta valohoito vasta maksaa vasta maksaa, ja sitä annetaan tosi paljon.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Remontti maksaa mitä maksaa, mutta valohoito vasta maksaa vasta maksaa, ja sitä annetaan tosi paljon.
Onko jossain tietyssä rekka huoltamossa taitavampia teknikoita? Luulisi että rekkaa on aikapaljon yksinkertasempi ku vaikka uusi saksalainen perheauto joita ei edes valmisteta diiselikäyttösii enää.
Rekassahan on vaa rautaa enemmän ja siksi se painaa enemmän. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko jossain tietyssä rekka huoltamossa taitavampia teknikoita? Luulisi että rekkaa on aikapaljon yksinkertasempi ku vaikka uusi saksalainen perheauto joita ei edes valmisteta diiselikäyttösii enää.
Rekassahan on vaa rautaa enemmän ja siksi se painaa enemmän.Kyllä. Rekat ovat yksinkertaisempia, myös työnjohto ja asentajat ovat yksinkertaisempia ja lopputulos on se, että laadukasta pajaa ei ole olemassakaan.
- Anonyymi
Olen jo pitkään huollatanut Virossa sielä varaosat ja työ on oikeassa hinnassa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä882881Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2991676Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2461547- 871381
IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel4021364Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3981292Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik21069Esko Eerikäinen tatuoi kasvoihinsa rakkaan nimen - Kärkäs kommentti "Ritvasta" lävähti somessa
Ohhoh! Esko Eerikäinen on ottanut uuden tatuoinnin. Kyseessä ei ole mikä tahansa kuva minne tahansa, vaan Eerikäisen tat381037Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun329864Miksi Purra-graffiti ei nyt olekkaan naisvihaa?
"Pohtikaapa reaktiota, jos vastaava graffiti olisi tehty Sanna Marinista", kysyy Tere Sammallahti. Helsingin Suvilahden257845