Eli, olen vuokralla asuva opiskelija taloyhtiössä, jossa asuu lähinnä vanhuksia. Eräs taloyhtiössä pääasiassa viikonloppuisin asuva, keski-iän reippaasti ylittänyt nainen on ottanut minut silmätikukseen ja kiusattavakseen.
Uskon tämän naisen inhonneen minua jo ennenkuin varsinaisesti asuin talossa, koska hän piti autoaan minun maksamallani autokatospaikalla. En siis vielä asunut talossa, mutta olin jo vuokrannut osakkeen ja myös autopaikan. Auton omistajatiedot selvittettyäni jouduin asiallisesti pyytämään tätä naista siirtämään autonsa pois autopaikaltani, koska vieraspaikoille ei tällä kertaa mahtunut. Hän ei tykännyt tästä yhtään, vaan alkoi räyhätä minulle ja vanhemmilleni.
Nyt hän pihalla nähdessään on mm. haukkunut minua syyttä (saan kuulemma häädön eikä minulla ole vuokralaisena mitään oikeuksia, minun on pidettävä turpani kiinni eikä määräillä häntä, häntä ei kukaan määrää jne.) ja irvistelee aina minut nähdessään. Olen vienyt katospaikalleni pahvilaatikon (hän tai hänen äitinsä vieraat ajavat autonsa siihen joskus viikonloppuisin koska en yleensä itse ole asunnollani tuolloin), johon olen kirjoittanut "varattu autopaikka". Ilmeisesti tämä nainen tai hänen samassa talossa asuva äitinsä kantaa aina nämä pahvilaatikot roskiin. Olen vienyt ne takaisin roskiksesta katokseen, isännöitsijän luvalla. Minusta ei ole voinut olla mitään häiriötä talon asukkaille, koska oleskelen vähän asunnolla, enkä pidä mitään bileitä tms., joten perusteita häädölle/varoituksille ei todellakaan ole.
Eli mitä teen, kun olen kesällä kotipaikkakunnallani ja autoni ei ole autopaikalla? Vaikka en sitä välttämättä tarvitsekaan, maksan paikasta vuokraa, enkä todellakaan halua että kukaan, varsinkaan tuollainen minua syyttä haukkunut kaheli, sitä käyttää! Minkä laittaisin katokseen estämään auton ajamisen siihen, koska nämä kieltokyltit/pahvilaatikot ei tähän naiseen varmaan tehoa?! Muutenkin tällainen haukkuminen ja irvistely vaikuttaa oikeasti asuinviihtyvyyteen, tuntuu, että odotan ettei se nainen olisi siellä kun menen viikonlopun jälkeen asunnolle ja viikko kuluisi äkkiä, jotta pääsisn pois.... Mitä teen?
naapuri kiusaa ja omii autopaikkani!
42
3568
Vastaukset
- neuvon teuvo
Laita munat suuhun.
- laita paikalles
niiden pahvilaatikoiden sisään muutama rasia kattohuopanauloja ja kastele niiden pahvirasiat muhjuksi.Siinähän eukko yrittää nyppiä nauloja paikaltas.
- lu kurkkuun
Opi antaa takasi.. Nysöjä kyykytetään!
- lässyttäjät...
Soita poliisille.
- §§§
Ilmoita isännöitsijälle että koska et voi pitää autoasi maksamallasi paikalla niin vaadit hyvitystä maksusta ja käske ohjata maksu oikealle käyttäjälle.
Toinen vaihtoehto että pyydät poliisin sakottamaan ko. autoa koska on sinun paikallasi jonka todistat esim. maksukuitilla. - kiltteys ei kannata
Vuokraa autopaikkasi kesäksi jollekin (jos säännöt sallii). Vaikka peräkärrynpitopaikaksi tms. Tollasta öykkäriä ei kannata alkaa pokkuroida, ei kun jauhot suuhun ja isännöitsijän kautta. MInulla keski-ikäisellä naisella on myös vastaavanlainen valittaja-omannavan tuijottaja naapurina. Tein sille selväksi, että turha tulla hyppimään silmille. Nyt luikki yksin ollessaan kaukaa ohi mutta kun miehensä on paikalla, voi sitä koppavaa olemusta! Naura niille!
- nyt oli taas viety
Nyt oli taas viety laatikko roskiin! Myös laatikossa olleet lasinpesunesteet olivat ilmeisesti ottaneet itselleen, kun ei roskiksesta löytynyt... :D ap
- Pökiatri
Mistä tämä laatikko oli viety?
- ehdottaja.
Turpaan vaan eukkoa niin eiköhän opi käyttäytymään
- kyltti..
Varattu, tai rekeiterinumero!
- muuta poiss
muuta pois sieltä homepil... seasta!
- Keinoja löytyy
onko katospaikalla tolpat molemmin puolin sinun autopaikkaa? Esimerkiksi laitat ketjun tolpasta tolppaa ja lukolla kiinni. Maalaat keltaiseksi ketjun että sen erottaa hyvin ja sit lappu keskelle roikkumaan että varattu paikka.
Tai sitten kun tää tyyppi ajaa sun paikalle auton niin laitat sen ketjun kiinni lukolla vanteen läpitte katoksen tolppaan.
Kannattaa laittaa sinne seinään lappu missä on päivämäärä koska tämä paikka on sinulle vuokrattu, oma rekisterinumero ja ottaa siitä vielä valokuva todisteeksi että ongelmat jatkuvat vaikka sinulla on selkeästi lappu siinä autopaikalla että on varattu vain sinulle. - Jokke29
Sinulla on vuokralaisena samat oikeudet kuin osakkaillakin paitsi ei tietenkään äänivaltaa yhtiökokouksissa.
Tuolle irvistelylle ei oikein voi mitään. Irvistätä takaisin tai et noteraa.
Autopaikan luvattomasta ja oikeudettomasta käytöstä voit ottaa yhteyttä isännöitsijään. Tapaus kuullostaa sellaiselta joka kiistää kaiken eli valokuvaa auto muutaman kerran omalla paikallasi ja toimita myös kuvat isännöitsijälle.
Poliisin voi ottaa yhteyttä ja pyytää sakottamaan. Laki pysäköintivirhemaksusta kun koskee myös yksityisalueita. Asia ei ole kuitenkaan yksioikoinen, pyynnön kun voi periaatteessa esittää vain isännöitsijä tai hänen valtuuttamansa henkilö.
Kiireellisyys järjestyksessä tehtävä ei kuitenkaan ole varmasti ensisijainen joten tuloksellisuus on sitten muutenkin niin ja näin. Laki kuitenkin mahdollistaa sakottamisen.
Tehokkain keino on luultavasti isännöitsijän yhteydenotto väärinpysäköijään. Lisää irvistelyä se luultavasti tietää mutta kaikella on hintansa. - sakko kehiin
Itselläni kävi joskus niin, ette isännöitsijä vuokras paikkani tilapäisesti jollekin.
Soitin heti poliisit kirjoittamaan sakon, ilmeisesti sakon sai maksaa isännöitsijä. - lappu pj:ltä
Sain lapun eilen hallituksen puheenjohtajalta, hänen mukaansa olen roskannut taloyhtiön pihaa jättämällä toistuvasti roskia (=laatikko) pihamaalle. Laatikko oli siis katoksessa! Minulla ei ole kuulemma syytä pelätä autopaikkani puolesta, koska kaikki tietävät katospaikkojen olevan varattuja.
Soitin pj:lle ja kerroin tästä naisesta. Ei ottanut asiaa oikein miksikään.. Kertoi että isännöitsijä on myös ollut sitä mieltä, että pahvilaatikkoja ei ole soveliasta laittaa. Vähän outoa, kun isännöitsijä sanoi minulle puhelimessa, että omalle paikalleen voi sellaisen laittaa. Vähän outoa, ettei tultu suoraan sanomaan, että laatikko häiritsee, vaan kannetaan vaan roskiin.. AP - hankala naapuri
Pyydät taloyhtiötä ja isännöitsijää kirjoittamaan sinulle hyvityslaskun ja tiedottamaan tätä idiootti-naapuria siitä, että autopaikka on maksettu = sinun.
Tee tämä pyyntö kirjallisesti ja mahdollisuuksien mukaan anna näiden idioottien parkkeerata autonsa sinne pari kertaa (jotta saat valokuvat ja todistaja mukaan). Sitten liität ne kuvat mukaan. Lopeta siis niiden kieltolappujen tai laatikoiden laitto.
Vuokraa kesäksi se paikka jollekkin, onko taloyhtiössä kenties jotain muuta naapuria (ei tämä idiootti), joka tarvitsisi autopaikkaa kesän ajaksi?
Onko tämä nainen yhtä ikävä muita asukkaita kohtaan, vai vain sinua?
Toinen vaihtoehto = ala katselemaan uutta kämppää, jossa ei ole yhtä sekoja naapureita.- Sekopäänaapurit
Se on tuo kämpän uudelleen katseleminen vähän työlästä kun sitten sattuukin olemaan uudet sekopää naapurit.
- kjopoppkk
Mites semmonen iso puinen/keraaminen kukka-astia? sisään koko astian täyttävä kivi ja sit vähän multaa päälle, sit joku kuiva oksa siihen pystyyn, ei ole roskaamista.
Jos isännöitsijä ei voi auttaa niin tämä tapaus täyttää Suomen laissa määrätyt säännöt ahdistelusta-vakavasta haitanteostaja ainakin henkisisestä häiriöstä koska varmaan kun aamulla heräät muistat heti tämän häirikön. Ja edes Poliisi ei voi olla varma ettei tämä häirikkö lisää listaan ruumiillista väkivaltaa,kun kerran tyttärensäkkin on mukana. Eräässä pohjoisen kylällä kävi juuri niin kuin nyt kerrot ja siitä tuli fyysistä katuharjan kera,joten varo hulluhan se on ja koulutus ei auta näitä koska tietämässäni tapauksessa oli kyseessä asianajaja(eläkkeellä) ja sen ukko joku yritys pomo. Joten eikun hanki valokuvia autosta sinun ruudussa ym.mitä laki sallii ja isännöitsijän lausunto tai voihan Poliisi sitä puhuttaakkin,joten eikun ASIA KÄRÄJILLE KOSKA VUOKRA ASUJALLA ON OIKEUS OMAAN KOTIIN!
Ei kukaan isännöitsijä voi olla oikea, jos noin ajattelee ! Sitähän voi kuka tahansa kir-joittaa kirjeen isännöitsijän nimissä.....vaika se onkin virallinen paperi, sen voi kuka tahansa kirjoittaa ns. viralliselle paperille, ja huijata muita tekstillään, joka on usein valheellista. Täysin ! Kokemusta on........voi olla, että koko firmaa ei ole olemassa-kaan ! Tekaistua kaikki.....pitääpä ottaa selvää asiasta pian.......ja vaatia, että se isän -nöitsijä skitso vaihdetaan kunnollisempaan, joka ymmärtää enemmän meitä asukkai -ta, mua erioten, eikä ole heti häätämässä, kun asunto on mukamas hänen ja sen käskyläisten mielestä ns. siivoton ja asuinkelvoton. Oma asunto niillä on takuulla pa-hemmassa kunnossa ! Sen tietää jokainen, joka joutuu kokemaan häädön turhaan. Ketään ei saisi häätää pienen asian takia. Jos kyseessä olis joku isompi rikkomus, e -sim. mökääminen hiljaisuuden aikana, niin se on asia erikseen, tietty. Katsokaa vaikka sitä Hurjaa remonttia joskus.......siinä jollekin perheelle tään kunnon remontti ja ne saavat uuden asunnon, paremman, kuin ennen......ja kaikki se tehdään vain vii -kossa ! Hyvä ohjelma ! Sellaisia tarvitaan myös täällä Suomessa. Ja kaikkiin kotei-hin pitäisi laitattaa ne uudet eristeet, jotka estää palon leviämisen sisälle, joten siellä voi asua ja olla rauhassa vahtaajilta. Pitänee myös vaihtaa tähän asuntoon ja varas-ton oveen lukot, pitää avaimet itsellä, ei anna yhtään muille, ja laskut käskeä lähet-tämään taloyhtiölle ja isännöitsijälle maksettaviksi. Pitänee ryhtyä itse tekemään täm -möisiä taloyhtiön töitä, perustaa oma firma.........
Kyllä isännöitsijä on velvollinen auttamaan kaikissa tilanteissa. Jos ei auta, niin sil-loin se ei ole oikea isännöitsijä ! Sitäkin voi kuka tahansa teeskennellä nykyaikana. Sen voi jopa lapsikin tehdä ! Helppo homma. Ja isännöitsijän on autettava jokaista alueellaan asuvaa asukasta, ei vain muutamaa, eikä sitä yhtä ollenkaan.......se on syrjintää ! joo, käräjille vain ja heti. Eiköhän sitten auta......todisteet esiin !
- toimi1
haistata sille akalle
- parkkipirkko2
Osta satasella toinen auto ja laita se siihen parkkiin kun lähdet kesäksi pois, syksyllä näkee onko homma muuttunut.
- SORTOA!
saisko siihen laitettua ketjuista ja munalukoista jonniilaisen vapaamuotoisen esteen?
jos sahaa ketjut poikki niin siinä on ainakin todistusaineistoa- haistakaa nyt jo...
Joopa joo. On se sitten vaikeaa kysyä isännöitsijältä. Jos ei apua tule, niin isännöitsijä vaihtoon. Ihmeen avuttomia ihmisiä.
- parkkipirkko2
haistakaa nyt jo... kirjoitti:
Joopa joo. On se sitten vaikeaa kysyä isännöitsijältä. Jos ei apua tule, niin isännöitsijä vaihtoon. Ihmeen avuttomia ihmisiä.
Taloyhtiössä yksi vuokralainen ei pysty isännöitsijää vaihtamaan vaikka mikä olisi, mutta kyllä tällaiset asiat isännöitsijän ja hallituksen puheenjohtajan kautta pitäisi hoitua - normaalikäytännön mukaan. Mutta tässä taitaa olla jostakin muusta kysymys.
- pitäs tehdä jotakin
parkkipirkko2 kirjoitti:
Taloyhtiössä yksi vuokralainen ei pysty isännöitsijää vaihtamaan vaikka mikä olisi, mutta kyllä tällaiset asiat isännöitsijän ja hallituksen puheenjohtajan kautta pitäisi hoitua - normaalikäytännön mukaan. Mutta tässä taitaa olla jostakin muusta kysymys.
Tietenkin joutuu odottamaan yhtiökokoukseen saakka, jossa ottaa asian esille.
Siitä sitten äänestetään. Saa isännöitsijä vähän mietittävää, jos ei heti kenkää.
- Isännöitsijä....
Olen ilmoittanut asiasta isännöitsijälle, mutta hän ei ole saanut asiaan mitään muutosta. Valehteli, että pahvilaatikko on paikalla ok, vaikka oli jo tietoinen, että se häiritsi asukkaita / asukasta. Taloyhtiö on pieni, asukkaat vanhoja ja hyvää pataa keskenään ja isännöitsijä heille vanha tuttu.. Luulen koko taloyhtiön nyt vihaavan minua tämän asian takia, koska ovat aivan erilaisia minua kohtaan kuin ennen! ap
- johan on
No eihän tämä voi olla totta. Asuuko asunnossasi myös joku ulkopuolinen?
Vaatiiko hän seksuaalisia palveluita? Tämän alueen isännöitsijä ja sen käskyläiset on ottaneet mut silmätikukseen. Äsken oli joku ns. tarkastus vessojen laattojen kunnosta, ne on kunnossa, talo on vanha, lä -hes 20-v vanhaa, tällä alueella on paljon asuntoja, osa jopa tyhjillään nyt.......ja ne kehtasivat lähettää ÄIDILLENI kirjeen, jossa ne sanoi, että tyttärenne asunto on epä-siisti ja asuinkelvoton......ja kuset on. Itse se ukko kasvattaa ja myy HOMEHTUNEI-TA mansikoita kesäisin ! Ei kannata ostaa, jos olette kukaan liikkeellä Jäälin lähellä Oulun lähellä......siinä on kesäisin joku kyltti, jossa lukee mansikoita. Ajajaa vain ohi, ne kaikki on homeessa ja maistuivatkin muutenkin kuselle...........hyyyyyiiiii !!!! Mikä häpeä se on....kohta usutan poliisit sen ns. kansanedustajan kimppuun kesällä sillo-in, kun ne mansikat on parhaimmillaan poimittavaksi, lähetän ne sinne normaalissa asuissaan, ei virka-asuissaan, ja tuntemattomia poliiseja, ettei se tunnista heitä...... Se kun näkyy olevan niiiin hyvää pataa niiden kanssa, on keksinyt jopa häädön uhan mulle jo vuosia......pitäisköhän itse kirjoittaa joku samantapainen kirje, jossa lukee, et -tä joo, tässä asunnossa kelpaa asua, ei häätöuhkaa enää ollenkaan.....ja allekirjoi-tuksenkin voin mä itse kirjoittaa, toisella nimellä, se on helppoa.........eiköhän menis läpi, ja kirjoittaa siihen myös, että ei saa ottaa yhteyttä millään tavalla, niitä ei hyväk-sytä keneltäkään, eikä saa tarkistaa, onko tämä totta.........ja uhataan, jos niin tekee, joutuu itse se tekijä käräjille.........
- vituvanhukset
suositan autoa/peräkärryä tms estettä tai vapaamuotoista lukitsemista
- pihapoliisiko?
tai itse ajaa pihaan, mutta ei anna muiden ajaa?, onko oikeus vahtia naapuria?
- arat ei pärjää
Mun autoni pysäköimistä kadunvarressa on koko talven vainonnut taloyhtiön huoltomies. Kadunvarressa olevalla pysäköintilevennyksellä ei ole mitään pysäköintirajoituksia. Autoni on kadunvarressa klo 21-11 eli yön ja aamupäivällä.
Toisten ihmisten elämän hankaloittajioita ja määräilijöitä on joka kylässä ja kaupungissa. - sairas ihminen
Alat videoida tilanteita. Samoin kuvaat autopaikkasi käytön ja keskustelet uudelleen isännöitsijän kanssa. Siirryt sitten asioimaan poliisin kanssa, kerro toki ensin kohteelle tämä tieto. Rikosnimike voisi olla kotirauhan rikkominen tai jotain.
Eihän ihmisiä saa miten tahansa haukkua syyttä suotta.
Isännöitsijän tulisi keskustella naisen kanssa autopaikan käytöstä.
Ehdota että rouva maksaa sun paikan käytöstä sen viikonlopun osan. - oooooi
Laita siihen autopaikalle vanha mopo,polkuoyörä, betonimylly tai jotain muuta rojua. Voisihan siihen ruutuun myös kirjoittaa: Ei naapurin akalle
- nyhverö
Pahvilaatikko on huono. Se on roska.
Jos mahdollista esim. pylväät, ketjutat paikan.
Suosittelen, että kuvaat kaikki autot todistajan kanssa, lähetät isännöitsijälle
vaatimuksen, että kyseinen auto osallistuu sun autopaikan maksuun.
Pistät kännykän videoinnin päälle kun emäntä alkaa räyhäämään.
Kerrot isännöitsijälle, että viet asian poliisille, jos autopaikan luvatonta käyttöä ei saa kuriin. Ensin hankit siis todisteet. Ja teet ton vaatimuksen ihan kirjallisena, ja mielellään kirjattuna kirjeenä, niin että on todiste, että hän on saanut viestin, tai otat mukaan pari kaveria, kun viet kirjeen.
Ei tuo nyt niin vaikeeta voi olla.
Oletko itse surkki? Hävytön akka se sun naapuris ! Sano siitä akasta taloyhtiölle, ota kuvia todisteeksi sen autosta ja siitä itsestään kunnon kasvokuva. Niin eiköhän hävytön akka saa itse häädön..........tai huomautuksen......tai muuta.....ja äänitä myös sen akan ääntä kän-nykkään, jossa on äänitys mahdollisuus, tai osta erillinen äänityslaite......todisteet pu -huu akkaa vastaan sitten.......ei kannata käyttää mitään väkivaltaa sitä hullua akkaa kohtaan, yritä ensin helpommalla tavalla, jos ei auta, niin ota sitten pakkokeinot käyt-töön...... Ei kukaan saa ottaa toisen autopaikkaa omaan käyttöönsä koskaan. Onko siellä, missä asut, kameravalvonta alueella ? Eiköhän akka sitten ole jäänyt kiinni..... todisteet puhuu akkaa vastaan......
Mullakin oli lähes sama juttu kauan sitten.......tosin olen asua kitunut tässä homelää-vässä jo kohta 15-vuotta.....ja se ukko tuli kaverinsa kanssa viereiseen kämppään joskus n. 5-v sitten, ja se mökääjä joutui itse häipymään, kun se ei noudattanut hil-jaisuussääntöä, joka on kaikissa asunnoissa kello 22:00-07:00 välisenä aikana olta-va. Joten eräs yö se vaan huudatti jotakin kauheeta vääkkynää mukamas musaa juu -ri kello 22:00:n jälkeen, juuri, kun itse kävin nukkumaan......siihen huutoon sitten he-räsin.....viikkoa myöhemmin se hullu lemuläjä joutui lähtemään, se asui jo yksin sil-loin, se sen kaveri oli jo löytänyt jonkun akan vierelleen ja häipynyt. Nyt se asuu jos-sakin lähellä, näen sitä hävytöntä lemuläjää joskus tuolla.......ja kesäisin se muuten kehtaisi kulkea min takapihani läpi, joskus jopa pyöräili ! Ja jätti sen joponsa mun puolelleni......tohon mun takapihalleni nojaamaan siihen aitaan.......olisi pitänyt pitää oikein kirjaa, koska se skitso lähtee ja koska se tulee....helppo homma olisi ollut, kun olisi jäänyt heti kiinni......mutta taisin unohtaa tehdä sen, tai olen hukannut ne paperit , jotka muistaakseni tein.....ei ukko viittinyt käyttää omaa etuoveaan, kuten kaikki mu -ut normaalit ihmiset. Ja kerran kesällä löysin mun puoleltani pensaasta tyhjän mak-karapaketin ! Se oli takuulla jäänyt siltä skitsolta, se oli jonkun aikaa vanha, ei näyt-tänyt uudelta......viskasin sen sitten löydettyäni sen takas sinne nykyisen naapurin puolelle......meni vähän kusetus mykäksi...........no, uusia sotkuja ei ole tullut............- fuji moto
HopeaLilja76: sinun tekstejäsi on aivan mahdotonta lukea ja ymmärtää.
Sama sinun kielelläsi: Sun kirjotuksii ... ei tajuu ! ... ihmellistä tajunnanvirtaa ! ei pysty kyke-nemään edes luke-maan ! ... ... ...
- dsgdfgds
käy yöllä tyhjentämässä renkaat ja jos ei heti tehoa niin sitten vaan uudelleen. voin sanoa toimii.
- Relaks beibe
Rauhoitu nyt vähän ja lakkaa hötkymästä siellä. Ihme juttu, että pitää lainkaan seurustella naapurien kanssa, ei sen naisen kanssa ole mikään pakko keskustella. Ei kai hän sinun ovellasi roiku eikä korva ovessa tönötä rappukäytävässä, joten lakkaa ajattelemasta häntä kun olet KOTONASI. Mitäs se edes sinua haittaa, jos hän käyttää paikkaa kun et ole kotona, eipä mitään kun ei se siitä mihinkään kulu. Anna käyttää omalla vastuulla, sillä näytä kuitti kun soitat poliisit seuraavan kerran sakottamaan jos hän on pysäköinyt virheellisesti. Kalliiksi tulee, mutta jos hän nyt periaatteesta haluaa sinua kiusata ja käyttää kyynärpäitään niin siitä vaan sitten yhteiskunta hyötyköön. Älä hanki stressivaivoja tuollaisen takia, naura päin naamaa jos tulee natisemaan ja soita TAAS ne poliisit sakottamaan, jos on tarvis. Olet vaan ollut liian kiltti, mutta nyt se on loppu(?).
- kiukustunut
Tulipa mieleen, että itse laittaisin vieraan auton renkaiden taakse terävän naulan.
- Lieventäväasianhaara
Vaikka joutuisi maksamaan, niin olisi se mukava kuunnella akan selityksiä autonsa sijainnista. Voisi poliisikin vähän ihmetellä.
Vetele turpiin sitä akkaa.
Tämmösistä tänne kantsi
tulla valittaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1465353
- 233812
- 233442
- 633257
- 293087
- 322849
- 322410
- 602052
Otetaas taas tälläinen että kerro yksi teitä yhdistävä asia
Aloitan, me ollaan molemmat kovia hiihtämään Saa nähä tuleeko nyt osumia!602005- 71751