Minulla on tietokanta yhdellä lehdellä. Noin 20:llä lehdellä on kutsuja tietokannasta. Sieltä kopioidaan arvoja vba:lla. Työpöytä täyttyy päivän mittaan.
Miten sen saa tyhjättyä ohjelmallisesti, esimerksi jokaisen suoritetun kopioinnin jälkeen?
Excelin leikepöytä puhtaaksi
3
272
Vastaukset
Kiitos ratkaisusta. Kokeilin laittaa tietoja soluihin E7-H7. Makro kopioi ne.
Laitoin vielä A9 ja A10 jotain tekstiä, että "xlDown pelaa".
Leikepöytä ei täyty nyt!
Sub Makro1()
' Makro1 Makro
Range("A9").Select
Selection.End(xlDown).Select
ActiveCell.Offset(1, 0).Range("A1").Select
ActiveCell.Offset(0, 0).Range("A1:D1").Value = _
Sheets("Taul1").Range("E7:H7").Value
End Subturhahan niiä sinne leikepäydälle on siirrellä ja kopioida takasin kun sen voi noin tehdä suoraan ilman leikepäytää, niinkuin koodisi nyt tekee,.
alla hiukan siitittynä toi sama makro . Siinä poistettu vaan turhia toimintoja ja oletusarvoja.
Sub Makro1()
' Makro1 Makro
Range("A65536").End(xlUp).Offset(1, 0).Resize(, 4) = Sheets("Taul1").Range("E7:H7").Value
End Sub
Keep EXCELing
@Kunde
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!
"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its4129056Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa
Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.1893630- 202083
- 821290
- 271115
- 751100
Sylikkäin.
Sylikkäin, suudellen. Milloin haluaisit näin nainen tehdä ? Vain häntä ajatellen 😘. Tietenkin jos häntä asia kiinnosta661092Eemeli Peltosen viimeinen postaus Facebookissa!
"Olen ollut kevätistuntokauden viimeisillä viikoilla paljon poissa eduskuntatyöstä. Sain toukokuussa hyvää hoitoa HUSiss791065- 551033
- 66972