Serbia ja Makedonia

Reissaan parhaillaan Serbian läpi Makedoniaan. Lentoni oli Belgradiin, sieltä bussilla Novi Sadiin ja nyt olen Nisissä. Ei mitään kauniita kaupunkeja, mutta sehän riippuu siitä, mitä arvostaa ja etsii. Serbia on todella edullinen maa suomalaisille. Ihmiset ovat ystävällisiä ja avuliaita. Maa on turvallinen myös yksin matkaavalle naiselle.

Huomenna siirryn bussilla Makedoniaan, Bitolaan. Sieltä Ohridiin muutamaksi päiväksi. Odotin etelässä olevan lämpimämpää (täällä 20), mutta kuulemani mukaan vuoret keräävät sateita ja siellä onkin viileämpää.

9

1645

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ohrid oli mukava paikka; järvi, komeita vuoria ja kaunis sää. Se oli myös reissuni kääntöpiste ja nyt olen "kotimatkalla", parhaillaan Skopjessa, jossa vietän pari päivää. Loppuloma kuluu Belgradissa ja sieltä lennän takaisin Suomeen.

      • minnnnnn

        oheid oli kans mun mielestä ihana paikka :) mutta mitä mieltä olit belgradista? sinne oon seuraavaks matkaamassa mutten oikein tiedä mitä siellä odottaa / mitä siellä tehdä ?


      • minnnnnn kirjoitti:

        oheid oli kans mun mielestä ihana paikka :) mutta mitä mieltä olit belgradista? sinne oon seuraavaks matkaamassa mutten oikein tiedä mitä siellä odottaa / mitä siellä tehdä ?

        Yleensä en pidä isoista kaupungeista, mutta Belgrad oli iloinen yllätys. Minulla oli edestakaiset lennot Belgradiin (185€), joten vietin siellä kaksi viimeistä yötä. Joen toisella puolella on kevyenliikenteenväylä, jota on mukava kävellä tai pyöräillä. Rannalla on vieri vieressä ravintoloita ja kahviloita, joessa myös laivaravintoloita. Vanhassa kaupungissa on kävelykatuja, sen lähellä linnoitus ja suuri puisto, jossa voi viettää helteistä päivää. Huhtikuussa oli todella helteistä ja vietin päivät ulkosalla. Majoituin lähellä vanhaa kaupunkia olevaan hostellin.

        Jos haluat lukea Balkanin reissukertomukseni, ota yhteyttä!


      • Saltti1
        reissaaja56 kirjoitti:

        Yleensä en pidä isoista kaupungeista, mutta Belgrad oli iloinen yllätys. Minulla oli edestakaiset lennot Belgradiin (185€), joten vietin siellä kaksi viimeistä yötä. Joen toisella puolella on kevyenliikenteenväylä, jota on mukava kävellä tai pyöräillä. Rannalla on vieri vieressä ravintoloita ja kahviloita, joessa myös laivaravintoloita. Vanhassa kaupungissa on kävelykatuja, sen lähellä linnoitus ja suuri puisto, jossa voi viettää helteistä päivää. Huhtikuussa oli todella helteistä ja vietin päivät ulkosalla. Majoituin lähellä vanhaa kaupunkia olevaan hostellin.

        Jos haluat lukea Balkanin reissukertomukseni, ota yhteyttä!

        Vähän myöhässä, mutta olisi kiva kuulla reissukokemuksesi. Olen lähdössä kohta sinne suunnalle.


      • Anonyymi
        minnnnnn kirjoitti:

        oheid oli kans mun mielestä ihana paikka :) mutta mitä mieltä olit belgradista? sinne oon seuraavaks matkaamassa mutten oikein tiedä mitä siellä odottaa / mitä siellä tehdä ?

        Olis parasta että et matkusta minnekään hakemaan koronavirusta Suomeen. Jos haluat matkustella pysy siellä ulkomailla tampio.


    • E.V.A. Films
    • Anonyymi

      Kannattaako todella itsekkäästi hakea koronaa Suomeen. Itse olisin hyvin hiljaa enkä kuuluttaisi sitä somessa. Miksi Suomessa on niin paljon idiootteja.

      • Anonyymi

        Seitsemän vuoden piinaa ei taideta luvata kuin raamatussa?


      • Anonyymi

        Voiko oikeasti joku olla noin tahvo? Kyllä voi ja aika monikin...:)! Tahvolle tiedoksi, että lento jo varattu elokuun lopulle aurinkoon.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      110
      881
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      278
      675
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      648
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      603
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      572
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      546
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      38
      510
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe