Serbia ja Makedonia

Reissaan parhaillaan Serbian läpi Makedoniaan. Lentoni oli Belgradiin, sieltä bussilla Novi Sadiin ja nyt olen Nisissä. Ei mitään kauniita kaupunkeja, mutta sehän riippuu siitä, mitä arvostaa ja etsii. Serbia on todella edullinen maa suomalaisille. Ihmiset ovat ystävällisiä ja avuliaita. Maa on turvallinen myös yksin matkaavalle naiselle.

Huomenna siirryn bussilla Makedoniaan, Bitolaan. Sieltä Ohridiin muutamaksi päiväksi. Odotin etelässä olevan lämpimämpää (täällä 20), mutta kuulemani mukaan vuoret keräävät sateita ja siellä onkin viileämpää.

9

1207

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ohrid oli mukava paikka; järvi, komeita vuoria ja kaunis sää. Se oli myös reissuni kääntöpiste ja nyt olen "kotimatkalla", parhaillaan Skopjessa, jossa vietän pari päivää. Loppuloma kuluu Belgradissa ja sieltä lennän takaisin Suomeen.

      • minnnnnn

        oheid oli kans mun mielestä ihana paikka :) mutta mitä mieltä olit belgradista? sinne oon seuraavaks matkaamassa mutten oikein tiedä mitä siellä odottaa / mitä siellä tehdä ?


      • minnnnnn kirjoitti:

        oheid oli kans mun mielestä ihana paikka :) mutta mitä mieltä olit belgradista? sinne oon seuraavaks matkaamassa mutten oikein tiedä mitä siellä odottaa / mitä siellä tehdä ?

        Yleensä en pidä isoista kaupungeista, mutta Belgrad oli iloinen yllätys. Minulla oli edestakaiset lennot Belgradiin (185€), joten vietin siellä kaksi viimeistä yötä. Joen toisella puolella on kevyenliikenteenväylä, jota on mukava kävellä tai pyöräillä. Rannalla on vieri vieressä ravintoloita ja kahviloita, joessa myös laivaravintoloita. Vanhassa kaupungissa on kävelykatuja, sen lähellä linnoitus ja suuri puisto, jossa voi viettää helteistä päivää. Huhtikuussa oli todella helteistä ja vietin päivät ulkosalla. Majoituin lähellä vanhaa kaupunkia olevaan hostellin.

        Jos haluat lukea Balkanin reissukertomukseni, ota yhteyttä!


      • Saltti1
        reissaaja56 kirjoitti:

        Yleensä en pidä isoista kaupungeista, mutta Belgrad oli iloinen yllätys. Minulla oli edestakaiset lennot Belgradiin (185€), joten vietin siellä kaksi viimeistä yötä. Joen toisella puolella on kevyenliikenteenväylä, jota on mukava kävellä tai pyöräillä. Rannalla on vieri vieressä ravintoloita ja kahviloita, joessa myös laivaravintoloita. Vanhassa kaupungissa on kävelykatuja, sen lähellä linnoitus ja suuri puisto, jossa voi viettää helteistä päivää. Huhtikuussa oli todella helteistä ja vietin päivät ulkosalla. Majoituin lähellä vanhaa kaupunkia olevaan hostellin.

        Jos haluat lukea Balkanin reissukertomukseni, ota yhteyttä!

        Vähän myöhässä, mutta olisi kiva kuulla reissukokemuksesi. Olen lähdössä kohta sinne suunnalle.


      • Anonyymi
        minnnnnn kirjoitti:

        oheid oli kans mun mielestä ihana paikka :) mutta mitä mieltä olit belgradista? sinne oon seuraavaks matkaamassa mutten oikein tiedä mitä siellä odottaa / mitä siellä tehdä ?

        Olis parasta että et matkusta minnekään hakemaan koronavirusta Suomeen. Jos haluat matkustella pysy siellä ulkomailla tampio.


    • E.V.A. Films
    • Anonyymi

      Kannattaako todella itsekkäästi hakea koronaa Suomeen. Itse olisin hyvin hiljaa enkä kuuluttaisi sitä somessa. Miksi Suomessa on niin paljon idiootteja.

      • Anonyymi

        Seitsemän vuoden piinaa ei taideta luvata kuin raamatussa?


      • Anonyymi

        Voiko oikeasti joku olla noin tahvo? Kyllä voi ja aika monikin...:)! Tahvolle tiedoksi, että lento jo varattu elokuun lopulle aurinkoon.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 184
      1991
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      52
      1898
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1588
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      145
      1485
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1194
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1175
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1153
    9. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1128
    10. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      10
      1119
    Aihe