Vakuutukset

iffikö

Kausi on aluillaan ja pitäisi vakuutukset laittaa kohdilleen. Menopelinä vuoden -98 custom Honda.
Vakuutusyhtiönä IF, Kovin tuntuu hinnoittelu olevan ihmeellistä. 5,5 kk maksaa melkein tuplat verrattuna 12 kk vakuutusmaksuihin.
Nyt mietityttää kannattako tuon ikäiseen pyörään ottaa enää täys- tai etukaskoa vai meneekö pelkällä osakaskolla. Eronahan on se törmäysturva, jota osakaskossa ei ole. Täyskaskossa tietysti lunastusturva mutta tuon ikäluokan pyörällä ei vakuutusyhtiön taulukoiden mukaan liene paljon arvoa.
Kysynkin kokemuksia. Minkälainen vakuutus kannattaa ottaa? Mitä vakuutuksista oikeasti korvataan? Entä minkäköhän arvoinen pyörä on vakuutusyhtiön mukaan?

30

1934

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • poiuytdxcvbnm,.

      En ottaisi täyskaskoa tuonikäiseen pyörään, maksat sillä pyörän kahteen kertaan. Sen puuttuminen voi pelastaa hengen, kun tulee ajettua tarkemmin.

      Älä ihmettele kk hinnoittelua, vaan ota se 12kk, voit ajaa silloin, kun siltä tuntuu.

    • mopotti96

      Mikä vakuutusyhtiö on edullisin? Nykyinen Ifissä oleva ainakin ollut, mutta ottaa päähän se koko yhtiö autovahinkokorvausten kanssa. Tahtoisin vaihtaa, mutta kukkaro määrää paikan..Mikä olisi toiseksi edullisin koko vuoden vakuutus, jossa liikenne sekä palo&varkaus. Pyörä on v -1996 custom Yamaha.

    • tuutty

      Kokeile vakuutusyhtiöiden nettilaskureilla. Omalle pyörälle if halvin, tapiola tokaks halvin.

    • WDB203

      Itekin IF:in laskurilla laskeskelin ja kyllä hyvät naurut sai. Täyskaskolla ~4700€/vuosi. Suosittelen lämpimästi kokeilemaan pohjolan tai POP-vakuutuksen palveluja. Pohjolassa kannattaa huomioida ettei osakaskoon kuulu ilkivaltavakuutusta...

    • näin mulla

      Vertailin omaani ja totesin että ammattiliittoalennus ja keskittämisalennus vaikuttivat hintaan tosi paljon. Lähtöhinnassa ei ollut suuria eroja vaikka pyörä on supersportluokkaa.

    • ei kaskoa..

      pelkkä liikennevakuutus riittää.. tulee halvemaksi korjailla pikkumukut itse.

    • eräs motoristi

      Kai sä nyt itte osaat valita otakko samalla hinnalla 5 vai 12kk?

    • BMW K1200RS

      Tapiolalla saa osakaskoon myös ilkivaltavakuutuksen

    • mi-py

      Vakuutusyhtiö hinnoitteli ainakin lunastukseen ajamani -92 vuoden auton suoraan nettiautossa olevien vastaavien mukaan joten luulisi että pyörät hinnoitellaan samoilla perusteilla. Eli nettimotosta vaan vastaavia katselemaan niin sieltä se pyörän arvo löytyy.

      • korvaus perseestä

        Varmaan näin on. Mulla varastyettiin ruoholeikkuri ja vakuutusyhtiö otti hinnan suoraan huuto netistä. Luulisi että noin ne toimii prätkänkin kanssa.


    • pyösär

      Itse ottaisin pelkän liikennevakuutuksen tai korkeintaan osakaskon tuon ikäiseen linkoon.

    • Pärärää

      Älkää käyttäkö niitä laskureita vakuutusyhtiöiden sivuilla muutoin kuin suuntaa antavana oppaana. Hyvin monella vakuutusyhtiöllä viivan alla oleva summa on aivan jotain muuta mitä laskuri väittää, joten suosittelen ottamaan vaikkapa rekisteriotteen mukaan ja marssia henk.koht. virkailija luokse. Tämä siis moottoripyörien vakuutuksissa.

    • J. Agostini

      Kasko ei keskimäärin kannata, koska näistä vakuutusyhtiöt tekevät vain reilusti tiliä. Maksa itse omat vahinkosi äläkä rahoita vakuutusyhtiön toimintaa.

      Tarjouslaskurit ovat ihan humpuukia. Kysy kaikkien vakuutuksiesi tarjousta yhdellä kertaa muutamalta yhtiöltä niin saat asiallisempia ehdotuksia (kysy pakettina). Turva ja muut pikkufirmat kannattaa pitää kyselyssä mukana. Minulle If ei ollut läheskään halvin. Mielenkiintoisena seikkana havaitsin, että pakollisessa liikennevakuutuksessa on myös melkoisia hintaeroja, vaikka bonus ovat tietysti kaikissa kyselyissä olleet samat.

    • kokemusta 2011

      osta arkku niillä rahoilla.jos törmäys sattuu nii on sama missä on vakuutus,vaikka jos sattuu jäämään kitumaan saa tietty pyörärahat.

    • ASD
    • pöllittiin

      Multa pöllittiin just viime viikolla pyörä, eikä oo löytyny. KTM vm.96. ilman kaskoa olis kyllä v.tuttanut kahta kauheemmin.. Kuinkahan nopeasti tapiolasta sais rahat, ni ei menis koko kesä pilalle. Tollaseen pyörään laajakasko maksoi vain 30€ enemmän ku osakasko vuodessa.

      • älä maksa turhaan

        Turhaan laajan kaskon otit ja siitä maksoit, osakaskossa on myös varkausvakuutus ym. Ero vuodessa laajan- ja osakaskon välillä tekee normaalissa moottoripyörässä paljon enemmän, kuin tuo kertomasi 30 €.


    • Maksut on ahterista

      Osakasko on huokea ja ok, rauhoittaa kaasukättäkin kun joutuu omat töppäilyt maksamaan, mutta sitten korvaa kuitenkin ilkivallan ja varastamisen.

      Mulla on katkolla vuodeksi maksettu ympärivuotinen vakuutus nyt kesäkuussa. Seuraavasta vuodesta tuli lasku ja hinta oli bonusten noususta huolimatta noussut melkein 100€. Vaihdoin vakuutuksen netissä niin, että ajoaikaa on nykyisen vakuutuskauden loputtua 4kk ja pyörä menee lokakuun puolessa välissä talliin. Säästin 350€ kertalaakista kun vertaa siihen, että olisin vaan tyytynyt maksamaan koko seuraavan vuoden niin kuin vak.yhtiö ehdotti.

      • vaihda firmaa

        Olisit vaihtanut yhtiötä, olisit säästänyt enemmän ja saanut lisäksi vakuutuksen ympärivuoden. Tuo sinun säästösi 350 € on monen motoristin vuoden vakuutukset, joten firma on ylihinnoitellut palvelunsa raskaasti, lienee vielläkin sinulla aika suolainen vakuutusmaksu.


    • Maksut on ahterista

      Outo asenne sulla tietämättä mistään mitään. Aina kuitenkaan asenne ei ratkaise, etenkään kyyninen asenne. If ylivoimaisesti halvin mulle, kaikki tsekattu. Ja nyt sain Ifistäkin keploteltua puoleen hintaan. Luulottelut vakuutusten hinnoista voit lopettaa ja katsoa vaikkapa orgin sivuilta mitä vakuutukset oikeasti maksaa. Mulla tälle vuodelle nyt osakaskoineen 376€ ja on taatusti kilpailukykyinen hinta.

    • Rohkeasti vain.

      Vakuutuksen lisäksi kannattaisi urheilullisten suomalaisten hommata skinneri eli useamman poljettavat polkuauto,mikä ei tarvitsisi pensaa eikä saastuttaisi ilmaa olisi äänetön ja omistajien kuntoa lisäävää.Kannattaisi antaa jo periksi itsettunnolle näidenkin etujen edessä.

    • Helppo juttu

      Älä törmäile niin et tarvitse kuin pakollisen liikennevakuutuksen. Säästyt kaskon eri vaihtoehtojen miettimiseltä ja sen maksamiselta.

    • Naurettava ajatus

      Miksi muutaman satasen mopoon pitäisi ottaa kasko.

    • mopu4

      Kansalaisvelvollisuus: Ottaisin halvimman. Et pääse pyörällä vahinkoittamaan ketään. Halvin omavastuu on paras. Noin olen tehnyt tähän saakka 20 vuotta. Sain uuden nelivetosen 3 vuotta sitten ilmaiseksi. Terkkuja motoristeille

    • If on perseestä

      Ifissä ollut, mutta viime vuoden 600€ 12kk osakaskolla oli nyt korotettu 925 €:ksi, niin vaihdan jo ihan periaatteessa toiseen yhtiöön.

      • Periaatteessa?

        Tarkoitit varmaan,että periaatteeSTA?


    • Kawanisti

      Jos vaihdatte vakuutusyhtiöstä toiseen, ottakaa huomioon että bonus ei välttämättä ole sama toisessa yhtiössä. Mulla oli Turvassa bonus 70 ja oletin sen tietysti siirtyvän sellaisenaan toiseen yhtiöön ( Pohjola). Sielläpä bonus olikin vain 45. Eli loppupeleissä yhtiön vaihtaminen tulikin allekirjoittaneelle kalliimmaksi, vaikka vakuutuksen perushinta oli halvempi. Oppia ikä kaikki. Niin ja kyseessä oli pelkkä liikennevakuutus, kaskoa ei ole.

    • Yli kolme vuosikymmentä motoristina ilman kaskoa. Jos olisin maksanut aina kaskon, olisi niihin mennyt jo kahden uuden pyörän hinta. Silti on pyörät säilyneet ehjinä samoin kuin kuskikin. IF on ainakin omalla kohdalla halvin vaihtoehto. Ympärivuotinen vakuutus 1100 kuutioisessa customissa bonusten kanssa hiukan yli satasen. Johan mopokin on kalliimpi vakuuttaa. Tietysti jos joutuu ostamaan vehkeensä velaksi, on pakko pitää kaskoakin. Se nyt vaan on se köyhän rangaistus...
      Jos tuntee tarvitsevansa jonkun törmäysvakuutuksen, pitäisi ehkä harkita uudelleen koko pyörän hankintaa?

      • Customin vakuutus

        Siis ympärivuotinen liikennevakuutus ifissä hiukan yli satasen? Yritettiinkö minua kusettaa ifin toimesta, kun pyysin tarjousta nimenomaan koko vuoden vakuutuksesta omaan customiin, niin koko vuoden liikennevakuutus oli 534€ ja jos käyttäisin pyörääni vain muutaman kuukauden, olisi ollut vuosimaksu 916€ ja tästä sitten jaettuna käytetyt kuukaudet, eli 4kk ajokausi olisi maksanut 305€. Ei siis mitenkään edullista, ainakaan minulle tarjottuna. Hintoihin oli laskettu vielä lisäksi erikseen -15% järjetöalennus.

        Minulla on oma ja maksettu moottoripyörä, kaikki muutkin on maksettua.


      • Kummia tarjouksia
        Customin vakuutus kirjoitti:

        Siis ympärivuotinen liikennevakuutus ifissä hiukan yli satasen? Yritettiinkö minua kusettaa ifin toimesta, kun pyysin tarjousta nimenomaan koko vuoden vakuutuksesta omaan customiin, niin koko vuoden liikennevakuutus oli 534€ ja jos käyttäisin pyörääni vain muutaman kuukauden, olisi ollut vuosimaksu 916€ ja tästä sitten jaettuna käytetyt kuukaudet, eli 4kk ajokausi olisi maksanut 305€. Ei siis mitenkään edullista, ainakaan minulle tarjottuna. Hintoihin oli laskettu vielä lisäksi erikseen -15% järjetöalennus.

        Minulla on oma ja maksettu moottoripyörä, kaikki muutkin on maksettua.

        Minulle tarjottiin If yhtiöstä mopoon vakuutusta 256€/v. En ottanut, kun nykyinen yhtiö laskuttaa koko vuodesta 160€, joten taitaa olla aika erikoinen vakuutusyhtiö, kun toisille tarjotaan edullisempia ja toisille ei!?


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tapio Suominen on kuollut

      Urheilutoimittaja Tapio Suominen on kuollut. Suominen oli kuollessaan 60-vuotias. Selostajalegendan kuolemasta kertoo Y
      Maailman menoa
      278
      19162
    2. Tapio Suominen oli sairauden uhri

      Urheiluselostaja Tapio Suominen kuoli eilen keskiviikkona aamulla tapaturmaisesti Hattulassa. Toisen uutisen mukaan van
      86
      3582
    3. Tapio suominen

      Liian aikaisin lähdit sinua oli kiva kuunnella.
      Ikävä
      124
      2255
    4. Mitä toivot

      Tämän hetkiseen tilanteeseen?
      Ikävä
      196
      1956
    5. Sydämeni on

      varattu sinulle. Et ole minun, en ole sinun. Me on mahdottomuus. Mutta olet se joka on mielessäni ensimmäisenä kun herää
      Ikävä
      142
      1860
    6. Rannalle! Uimaan!! Rinnat paljaiksi!!!

      Järki kadonnut sekä niiltä feministeiltä, jotka vaativat saada esiintyä rinnat paljaina julkisilla uimarannoilla, kuten
      Maailman menoa
      293
      1610
    7. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      10
      1362
    8. Kok-edustaja: Yle aivopesee työntekijöitä

      "– Yle ei vain sensuroi Kyllä isä osaa-sarjaa, vaan haluaa jaksojen määrää manipuloimalla HÄVITTÄÄ ”ongelman” todellisuu
      Maailman menoa
      86
      1298
    9. Muistutus t-Naiselle.

      Olet ilkeä ja narsistinen k-pää. Annat itsestäsi kiltin kuvan ulospäin kelataksesi ihmiset ansaan. Sitten päsmäröit, hau
      Ikävä
      149
      1162
    10. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      242
      1059
    Aihe