Kertokaa nyt viisaat pari juttu.
Ollaan omatoimisesti reissattu aasiassa monet vuodet ja nyt eka kerta Gran G, ja matkatoimiston järkkämä reissu, koska uusi kohde.
On täysi ylöspito hotellissa, ja mitä tarkalleen tarkoittaa juomien suhteen.
Olut ja viini ilmaista , entä väkevät drinksut ?
Saako votukkaa, wiskiä, konua, vai onko tarjoitu vain paikallinen "moonshine" vai saako yleensäkkään väkeviä?
Ja onko tarjoilu yleensäkin sen hinnan väärti, eli syöt ja juot mitä saat 2 viikkoa 2 hlö 960 euroa
All inclusive
84
3843
Vastaukset
- -@@-
No kuule, kyllä siihen kuuluu nuo väkevät ja yleensä talon viini sekä hanaolut. Useampaa tuotetta sisältävät drinksut on lueteltu listaan, mitkä on ilmasia tai AI asiakkaille halvempia kuin muille.
Kokemukseni perusteella ruokia on tarjolla niin montaa sorttia että varmasti jokainen löytää sopivaa mahantäytettä. Mitään gurmeeta ei tarjolla ole, vaan tavallista buffaruokaa.
Tuohon hintakysymykseen en osaa antaa vastausta, koska jokainen käsittää asian omalta kannaltaan. Itse olen ollut tyytyväinen, koska maksan jo siitä, ettei tarvitse etsiä ruokapaikkaa ja juomia varten ei tarvitse altaalla kulkea lompakon kanssa.
Aihe jakaa mielipiteet rankasti kahtia, mutta kyllä AI-loma kannattaa käydä kokeilemassa, sittenhän sen tietää, pitääkö vai ei :) Mukavaa lomaa!!!!!! - makuilua
Pidän AI lomista. Siinä on ainoa mutta.. kun olet kerran valinnut ko. saatat jäädä koukkuun, niin helppoa ja kaikella tapaa täydellistä lomaa. Paljon matkustaneena olen kokenut kohteen ravintolatarjonnat ja se että toisaalta siinä myös hinnassa säästää. Ihan kuinka vaan sen laskee niin edukkaammaksi tulee AI loma.
Myös yleensä ovat muutenkin tasokkaimpia hotelleja 4-5 tähden joissa muutkin toiminnot ovat hyviä.
Usein hotelleissa on vielä mahdollisuus samaan hintaan käydä hotellin ala carte ravintoloissa kerran viikossa.Useissa myös täytetään huoneen minibaari samaan hintaan 2-3 kertaa viikossa.
Alkoholitarjonta on kyllä toteutettu hienosti, juomat tuodaan pöytiin ruokailuissa, talon viiniä Espanjassa usein myös mahdollisuus tilata cavaa, oluet vedet, virvoitusjuomat. ns itsepalvelu hotelleissa en ole käynyt jossa asiakkaat käy itse hanasta oluet ja viinit hakemassa. Niistä ei kokemusta.
Alkoholitarjonta on allasbaareissa muovimukeihin ellei jää istumaan baarin pöytien ääreen, valinta on jokseenkin hyvää, paikallisia merkkejä kylläkin.
Kaikenlaisia juomasekoituksia, hyviä, ja lapsille omia tarjoiluja värikkäitä mehujäitä ja jäätelöä tarjolla koko päivän.
Välipalaa saatavana koko päivän paitsi ruokailujen aikaan on välipalabaarit suljettu.
Aamiaisella on tasokkaimmissa paikoissa myös kahvi ja tee tarjoilut pöytiin, myös pientä luxusta tuo kaviaari ja kuohuviinin tarjonta aamiaisella!
Vesipullon vesipulloa ei tarvitse kaupasta raahata hotellille, jopa retkieväät pakataan mukaan jos olet lähdössä retkelle.
Ja vielä sen verran moni uhoaa ettei voisi kuvitellakaan kyseistä palvelumuotoa kun se sitoo kiinni hottelliin. Ei tosiaankaan, yhtäkään kertaa ei ole poistumiskieltoa ollut hotellista:)
Kokemuksia ollut niin Teneriffalta kuin Kreikassa ja Kyproksella . Tuttuja paikkoja ja lomailtu niissä kymmeniä vuosia joten myös kokemusta muusta kuin AI tarjonnasta.
Täältä myös mukavaa lomaa! - Aloittaja täyshoito
Kiitos, asiallisista vastauksista, nyt ei muuta kuin odotellaan syyskuuta että päästään reissuun.
- Lanzan akkanen
Kerran ollaan oltu all inc. Ja tulossa uusi. Ainakin meille se kannatti. Kyllä saa syödä suunnilleen aamusta iltaan ja juodakin samaan tahtiin. Puolensa ja puolensa sillä toki aina on. Meidän hotellissa oli ruoka monipuolista ja taatusti jokaiselle jotakin, Me olemme olleet samassa hotellissa useamman kerran. Aikaisemmin toki vain aaminen kuulunut pakettin, siitä, kun lähtee vertaamaan muut päivän syömiset ja juomiset niin aika pian on maksanut itsensä takaisin.
Ja onhan sillä eroa onko minkä tähdityksen hotelli. Suosittelen kyllä kokeilemaan ja sillähän se selviää. - Lepoloman tarpeessa
Tästä aiheesta vielä: Osaako kukaan suositella vegetaristille hyvää hotellia Gran canarialta? Alkoholitarjoilua ei tarvita, ja saisi olla muutenkin rauhallinen ja tasokas paikka - bilettämään osaan lähteä itsekin niinä iltoina kun haluan, muulloin tykkään rentoutua hyvän kirjan parissa.
- loms
Itse olin all inclusive- lomalla ja alkoholia oli tarjolla, mutta en edes koskenut alkoholiin, en edes mietoihin. Olen absolutisti. Siltikin tuli halvemmaksi uin jos oltaisiin lasten ja anopin kanssa käyty ravintoloissa syömässä.
- Vaihtelu virkistää
Halvemmaksi se varmasti tulee. Itse tykkään lomalla liikkua, enkä nököttää hotellilla syömässä (saati juomassa) koko ajan. Ei siis sovi liikkuvalle ihmiselle. Haluan kokea erilaisia ruokapaikkoja, en missään nimessä syödä joka päivä samassa paikassa jossain hotellin ravintolasalissa. Mieluummin tuen pieniä, paikallisia ravintoloita.
Voisin kuvitella AI-loman sopivan silloin, kun viettää suurimman osan ajasta siellä hotellin alueella ja lähiympäristössä, jos ruokailu sinänsä ei ole muuta kuin vatsan täyttämistä, ja jos tärkeää on saada syötävää ja juotavaa vähän väliä. Itse voisin kuvitella ottavani AI:n ehkä jossain Egyptissä tai vastaavassa paikassa, lepolomalla.
AI:n sisältö ja toteutus on hotellikohtaista, eri paikoissa tuo juomatarjoilu ja ajat ja tietysti myös ruoan taso ovat erilaisia. Niistä ei voi mitään yleispätevää sanoa. Kannattaa kysyä sieltä matkatoimistosta, mistä teit varauksen. Mukavaa loman odotusta!- päätelmäni
nuo ovat just sellaisia jotka eivät ymmärrä kulinarismista mitään, ruoka on nälän torjumiseksi. ja juomat kokoaikaisen janon torjumiseksi.
Samaa mieltä. Tämä matkailumuoto ei sovi myöskään minulle, koska en juurikaan oleskele hotellissa, vaan liikun saarella kävellen, pyörällä tai paikallisilla busseilla. Toiseksi olen tosi vähäruokainen ja nesteet, joita käytän, ovat yleensä alkoholittomia. Olenkin sitä mieltä, että tämä kaikenkattava matkailumuoto on kehitetty juuri laiskoille, ylilihaville tursiteille, poikkeuksena tietenkin lapsiperheet.
- tursite
leif kirjoitti:
Samaa mieltä. Tämä matkailumuoto ei sovi myöskään minulle, koska en juurikaan oleskele hotellissa, vaan liikun saarella kävellen, pyörällä tai paikallisilla busseilla. Toiseksi olen tosi vähäruokainen ja nesteet, joita käytän, ovat yleensä alkoholittomia. Olenkin sitä mieltä, että tämä kaikenkattava matkailumuoto on kehitetty juuri laiskoille, ylilihaville tursiteille, poikkeuksena tietenkin lapsiperheet.
Onnittelut loistavasta päättelykyvystäsi!
Mistä arvasit että olen laiska, ylilihava tursite jolla ei ole lapsia, ja joka ei liiku kävellen, pyörällä, eikä edes paikallisilla busseilla.
Ainoastaan todella fiksu ja filmaattinen ihminen voi tietää millainen tursite on tyyppi joka käyttää kaikenkattavaa matkailumuotoa jota myös AI:ksi kutsutaan.
Sellainen minä olen. Minä oleskelen hotellissani enkä alueelta poistu. En tietenkään, sillä enhän minä edes kävele. Korkeintaan liikun konttaamalla kun olen juonut liikaa alkoholipitoista nestettä ja syönyt liikaa ruokaa.
NOT!
- ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ
Jos asia mietitytää, sitä kannattaa varmaan kokeilla.
- hämmästelijä...
Votukkaa, potukkaa, vitukkaa.... ne täytyy maksaa. Ruokajuomat yleensä kuuluu vapaasti eli ei tarvi maksaa. Se vaihtelee. mutta aivan tarpeeksi saatte siellä kyllä juoda, ei tarvi kantaa siitä huolta.
Drinkkejän nautitaan iltatilaisuuksissa, ei ruokailuissa.
ja jos käyt niin että juotte ruokajuomia siihen malliin ettette kykene omin avuin syöttölästä ulos, sitten saatte porttikiellon. Eli kyllä siinä jokin kontrolli on. Eikä se tarkoita sitä että klo 9 aamulla mennään aamiaiselle, istutaan samaa rataa lounasaika, päivällinen. Pitää kyllä poistua välillä.
Mitä lienee nuo aineet "votukkaa, wiskiä, konua"... outoja ovat.
No, ei onneksi olla samoissa paikoissa joten ette häpäise muita..... - Matka on kokemus
Tästä tulee nyt se vaikutelma, että tärkeintä on se syöminen ja juominen, eikä itse matka. Toivottavasti näin ei ole asia. Ettei tavoite ole syödä ja juoda mahdollisimman paljon kahdessa viikossa. Uhh.
- kummallista "lomaa"
Kyllä juominen ja syöminen aamusta iltaan näyttää olevan "matkan" ainoa tarkoitus. Siinä suomalaisten juoppojen/junttien maine taas kohenee.... sorry vaan!
- Lanzan akkanen
kummallista "lomaa" kirjoitti:
Kyllä juominen ja syöminen aamusta iltaan näyttää olevan "matkan" ainoa tarkoitus. Siinä suomalaisten juoppojen/junttien maine taas kohenee.... sorry vaan!
Vaikka sanoin, että syödä ja juoda aamusta iltaan en tarkoita, että niin pitää tehdä. Tai, että me olisimme tehneet. Toin vain esille sen, että tarjolla oli jatkuvasti jotain. Meille matkojen tarkoitus on lomailla ja rentoutua. Kiertää kohdetta. Nauttia olosta ja ajasta ja kohteesta,
Meilläkin, vaikka oli tuo all inc niin kävimme myös muualla illallisella. Muun muassa.
Joka ei ole all inclusivea kokeillut voi tehdä sen , vaikka edes kerran kokeillaakseen. Sen jälkeen tietänee onko mimmoinen, Kokeeko omakseen jne,.
Mitä olen reissuilla seurannut niin kyllä se juoppojen junttien puuhat on muualla, kuin suomalaisissa.
- Lepolomaa
Olen tykästynyt Ai lomiin, aikansa kun on kierrellyt lomakohteita, nähtävyyksiä katsellen tutustunut eri kulttuureihin niin se vaan on niin että kun nykyisin menen lomailemaan nautin hyvästä palvelusta, hyvästä ruuasta, tasokkaasta asumisesta ja useimmiten nämä all inclusive hotellit täyttävät nuo kriteerit.
Ei ne paikalliset pikku ravintolat aina niitä parhaita ole, niistä myös kokemusta ja varsinkin kun on useamman viikon noin 3 - 4 viikkoa lomalla haluaa rentoa oleilua lomaltaan. Ihan vapaasti kyllä lähden nähtävyyksiä katsomaan ja kiertelemään jos niin haluan, hotellissa ei kyllä koko lomaa tule vietettyä aamusta iltaan. Syömässä kumminkin pitää käydä ja kun tietää että valitussa hotellissa on hyvät tarjoilut, mikäs sen mukavampaa. Allasalueella hyvä baari josta saa hakea kahvia tai vaikka olutta tai mitä juomaa kukin nyt tykkää.
Nautin myös ihanista kakku ja kahvihetkistä ihanassa puutarhassa ja sen kun nauttii olostaan. Paikallista henkilökuntaa niissä hotelleissa on, vuosia samat mukavat ihmiset palvelevat.
Kuka tykkää mistäkin, on ihmisiä jotka mieluummin itse tekevät ruokansa ja kantavat kaupasta kaiken ruokansa kuin kotona konsanaan. Se on jokaisen oma valinta. Samaten jos käy ulkona syömässä monesti valitsee jonkun tietyn ravintolan jossa mieluusti käy syömässä. Tuskin esim. kolmen neljän viikon lomalla joka päivä eri ravintolassa käy syömässä.
Jotenkin tuntuu että on käsitys all inclusiven valinneet menevät siksi että saavat juoda viinaksia aamusta iltaan, eipä ainakaan meikäläinen vanha ihminen sitä voisi tehdä.
Nauttikaa jokainen valinnoista ja aloittajalle, kokeile ihmeessä, minulla ainakin on vallan hyviä kokemuksia näistä kaiken kattavista lomista. - popo2
Kerran oli al-kohol-loma,ihan persee,,,ruoasta alkaen.
- hoh-hoijaa..,,.,...
Kylläpä taas oli provosoiva aloitus all.incistä !
All inclusiven taso riippuu hotellista.
Rauhoittukaa nyt ihmiset ja valitkaa se matkustusmuoto joka sopii tilanteeseen parhaiten.
Joskus mennään hyvään hotelliin, hyvään All Inclusiveen, joskus menemme reppureissulle - näin meillä, entä Teillä ? - Tilanteen mukaan
Ainakin näin lapsiperheelle all inclusive on ehdoton.
Meidän 1v ja 2v löytyi syötävää joka kerta. Eikä tarvinnut syödä pelkästään pizzaa ja ranskalaisia. Pienten lasten kanssa syöminen ulkona olisi ollut hankalampaa. Kaikissa ravintoloissa ei ole useampaa syöttötuolia ja meidänkin hotelin ympärillä oli vain kolme ravintolaa.
Ja jos lähden lomalle niin en ala laittamaan ruokaa. Sitä saan tehdä tarpeeksi kotona.
Ymmärrän kyllä jos kaikki eivät halua ottaa All inclusicea.
Mitä tarjontaan tulee niin useamman tähden hotelleissa on laajempi valikoima ruokia. Sen lisäksi mukaan kuuluu oluttta, viiniä ja valittuja drinkkejä sekä virvoitusjuomat. Ja en lähden lomalle juomaan, sen voi tehdä halvempana kotona.- All inclusive
Kiitos kaikille jotka ovat vastanneet aloitukseeni.
Sain tietoa sekä hyvässä että pahassa.
Sitä vaan en ymmärrä miksi minut on leimattu juopoksi ja häiriköksi jota ei missään nimessä haluta samaan paikkaan häpäisemään muita, tämän käsityksen sain joistakin kirjoituksista.
Minähän vaan uteliaisuuttani ja tietämättömyyttäni kyselin kun en ole koskaan tätä tarjontaa / palvelua käyttänyt.
Ja voin vakuuttaa että on tullut matkusteltua tosiaankin siellä sun täällä, ei kuitenkaan Kanarialla, johon nyt otin matkan ja ko. palvelun. Koskaan ei kenenkään ole tarvinnut hävetä minun / meidän seurassa. Ja tasan tarkkaan tiedän juomapuolen etiketin, milloin otetaan.
Nyt näyttää siltä että joku tiukkapipo matkaaja joka ei ymmärrä huumoria eikä tiedä mikä on votukka = Vodka, konu =Konjakki, skumppa on Kuohuviini , jne lempparinimiä näitähän on.
Niin paljon alkoi ketuttamaan nämä tiukkapipot jos niitä siellä on, että taidan vaihtaa Kanarian Karibiaan.
- pipo ei kiristä
Totta, sait omituisia kannanottoja ihan asialliseen kysymykseesi.
Tuo vaan on niin vaikeaa jonkun ymmärtää AI lomien helppous ja jopa loppupeleissä edullisuus.
Monasti ne jotka vastustavat ko. palvelua eivät ole sitä koskaan itse kokeneet.
Ihmeellisiä ilmaisuja kuten että ne jotka valitsevat AI loman ovat kännääjiä tai sitten sanotaan että ei kannata kun se sitoo, mitä ihmettä miten se sitoo lomailijaa.
Voi taivahan talikynttilät.
Olen matkustanut vuosikymmenien ajan hyvinkin paljon ja kyllä vaan nykyisin valitsen mieluusti AI hotellin.
Karibia on kyllä hieno valinta, itse olen mieltynyt Kanarian saariin talvimatkailuissa.
Seuraavakin loma on varattuna, nyt Teneriffalle ja siellä Puerto de la Cruziin.
Nautin ihan hyvillä mielin hyvistä tarjoiluista, juomista ja ruuista, tasokkaasta asumisesta ja ennen kaikkea helpoudesta.
Kokeile ihmeessä All Inclusiveä!- lomaa odotellessa
"Ihmeellisiä ilmaisuja kuten että ne jotka valitsevat AI loman ovat kännääjiä tai sitten sanotaan että ei kannata kun se sitoo,"
Suurinta osaa näitä valittajia koskee se että he eivät ymmärrä että jokainen matkustaa tyylillään. En tiedä, olisiko sittenkin hieman tuttua Suomalaista kateellisuutta kun tuo AI tuntuu herättävän osassa kirjoittajissa hyvin erikoisia väittämiä ?
Mutta samoilla linjoilla ollaan, nykyään valitsen AI hotellin koska se vain ainakin minun kokemuksellani toimii hyvin ja helpottaa uskomattomasti lomailua.
- Mietittävää
Toinen näkökulma.. Viime reissulla opas valotti myös kannan, miksi niitä ei kannata suosia.
All inclusive lomasta ei turistikohteelle ja heidän matkailulle jää mitään rahaa vaan kaikki raha menee suurille kansainvälisillä hotelliketjuille.
Tämä pisti miettimään omaa toimintaani jatkossa.. Kun kerran saan nauttia ihanista Kanarian tuulista ja paikoista, aion myös kantaa korteni kekoon ja kannattaa paikallista yrittäjyyttä valitsemalla pieniä hotelleja, paikallisia ravintoloita jne.
All-inclusive on säästöä turistille, totta. Mutta mitäs jos sen seurauksena turistikohde rapautuu ja palvelut heikkenevät, kun ihmiset pönöttävät hotellillaan päivät pitkät?- kaikki kuuluu...
Eiköhän nuo sentään maksa ihan samalla tavalla työntekijöilleen palkkaa, osta ruokaa ja palveluja paikkakunnaltaan?
Noita all inclusive -hotelleja on monenlaisia. Itse olen seuraavaksi menossa Kreikkaan pienen perheen omistamaan hotelliin, jossa on all inclusive. Viikon matka yhdelle maksaa 490 euroa sisältäen all inclusive -paketin.
Toisaalta monella kansainvälisen ketjun hotellilla ei ole all inclusive -pakettia. - juuri näin
kaikki kuuluu... kirjoitti:
Eiköhän nuo sentään maksa ihan samalla tavalla työntekijöilleen palkkaa, osta ruokaa ja palveluja paikkakunnaltaan?
Noita all inclusive -hotelleja on monenlaisia. Itse olen seuraavaksi menossa Kreikkaan pienen perheen omistamaan hotelliin, jossa on all inclusive. Viikon matka yhdelle maksaa 490 euroa sisältäen all inclusive -paketin.
Toisaalta monella kansainvälisen ketjun hotellilla ei ole all inclusive -pakettia.Näin juuri, ei tuo all-inclusive vastustaja taida ymmärtää kuinka paljon nämä hotellit oikeasti työllistävät sekä tuovat rahaa paikallisille tai alueen muille yrittäjille.
- mielummin miten vuan
juuri näin kirjoitti:
Näin juuri, ei tuo all-inclusive vastustaja taida ymmärtää kuinka paljon nämä hotellit oikeasti työllistävät sekä tuovat rahaa paikallisille tai alueen muille yrittäjille.
Eipä nuo sen enempää työllistä kuin muutkaan ravintolalla varustetut hotellit. Sama henkilökunta raataa aamusta iltamyöhään,saattaa olla jopa yksi vapaapäivä viikossa.
- Elämyksiä hakemassa
Hienoa että opas kertoi totuuden. Nämä matkanjärjestäjäthän nimenomaan mainostavat sitä all inclusivea, mutta eivät yleensä kerro, mitä ne tekevät paikallisille yrittäjille ja koko seudulle. Ne ovat kirous. Harva turisti tulee sitä ajatelleeksi, ajatellaan vain, että lomalla pitää kaiken olla helppoa ja halpaa, ruokaa ja juomaa pitää olla tarjolla aina kun huvittaa syödä tai juoda. Retkellekin eväspaketti hotellilta mukaan, ettei vaan tarvitsisi mennä jossain kylässä kukkaronnyörejä availemaan ja paikalliseen ravintolaan syömään.
- Lomaa hakemassa
"ajatellaan vain, että lomalla pitää kaiken olla helppoa ja halpaa, ruokaa ja juomaa pitää olla tarjolla aina kun huvittaa syödä tai juoda"
Täh ? eikö edes lomalla saa ottaa rennosti ja levätä ?
Mene sinä hakemaan niitä elämyksiä ja anna muiden lomailla kuten haluavat. - Elämyksiä hakemassa
Lomaa hakemassa kirjoitti:
"ajatellaan vain, että lomalla pitää kaiken olla helppoa ja halpaa, ruokaa ja juomaa pitää olla tarjolla aina kun huvittaa syödä tai juoda"
Täh ? eikö edes lomalla saa ottaa rennosti ja levätä ?
Mene sinä hakemaan niitä elämyksiä ja anna muiden lomailla kuten haluavat.No mutta niinhän minä menenkin. Jokainen lomailee kuten haluaa. Etkö ole tätä vielä oivaltanut? Saan silti kritisoida, ihan niinkuin sinäkin, mutta asiallisesti. Ketään en ole kieltänyt lomailemasta kuten haluaa, vaikeaa se olisikin toisten lomanviettoon mennä puuttumaan, eikä kiinnosta. Kehotan vaan miettimään asioita. Minä haluan lomalta muutakin kuin löhöämistä.
- Länsi-Sahara
Elämyksiä hakemassa kirjoitti:
No mutta niinhän minä menenkin. Jokainen lomailee kuten haluaa. Etkö ole tätä vielä oivaltanut? Saan silti kritisoida, ihan niinkuin sinäkin, mutta asiallisesti. Ketään en ole kieltänyt lomailemasta kuten haluaa, vaikeaa se olisikin toisten lomanviettoon mennä puuttumaan, eikä kiinnosta. Kehotan vaan miettimään asioita. Minä haluan lomalta muutakin kuin löhöämistä.
Hei, tuolla Jemenissä oli suomalaispariskunnalla ihan ainutlaatuisia elämyksiä. Ootko ajatellut sinne lähteä? Mulla olisi tiedossa muitakin elämysmatkakohteita, jos oot vinkkejä vailla. Osassa kohteita oon ollut itsekin, kuten Sudanissa. Oli tosi eksoottista ja takaan ettei ollu ruokaa ja puhdasta juomavettä tarjolla aina kun huvitti syödä tai juoda. En usko, että ollenkaan kannattaa lähteä Kanarialle jos pelkää helppoutta ja löhöämistä. Voi mennä ihan lomailuksi koko matka.
t. Tursate, vegetaristi ja absolutisti. - Saharasta länteen
Länsi-Sahara kirjoitti:
Hei, tuolla Jemenissä oli suomalaispariskunnalla ihan ainutlaatuisia elämyksiä. Ootko ajatellut sinne lähteä? Mulla olisi tiedossa muitakin elämysmatkakohteita, jos oot vinkkejä vailla. Osassa kohteita oon ollut itsekin, kuten Sudanissa. Oli tosi eksoottista ja takaan ettei ollu ruokaa ja puhdasta juomavettä tarjolla aina kun huvitti syödä tai juoda. En usko, että ollenkaan kannattaa lähteä Kanarialle jos pelkää helppoutta ja löhöämistä. Voi mennä ihan lomailuksi koko matka.
t. Tursate, vegetaristi ja absolutisti.Voit keskustella Sudanista ja Jemenistä mielin määrin muualla, tämä palsta käsittelee Kanariansaaria, jos et sattunut huomaamaan.
- Paastolle playalle
Länsi-Sahara kirjoitti:
t. Tursate, vegetaristi ja absolutisti.Ei riitä elämysmatkailijalle Jemen, panttivangithan kertoivat että ruoka oli hyvää ja sitä oli riittävästi!
- lomaa odotellessa
Näkökulma tämäkin.
"All inclusive lomasta ei turistikohteelle ja heidän matkailulle jää mitään rahaa vaan kaikki raha menee suurille kansainvälisillä hotelliketjuille."
Höpöhöpö.
Isot hotellit sekä niiden all-inclusive palvelut työllistävät huomattavan paljon alueen asukkaita, sekä erityisesti muita alueen yrittäjiä jotka toimittavat palveluita näille hotelleille.
Mieti nyt vähäsen kuinka paljon turistit epäsuorasti tai suorasti hyödyntävät alueen palveluita siitä hetkestä kun tulevat lentokoneesta ulos tai vaikka kuinka paljon muita yrityksiä tarvitaan että iso hotelli pyörii 24/7 365 päivää vuodessa toiminnassa ja tarjoaa ruokaa,juomaa,palvelua hotellin asukkaille.
Myös alueen muut palvelut sekä yrittäjät hyötyvät näistä matkustajista, ajattele esimerkiksi kaikkia niitä turisti palveluita mitä on tarjolla (kaupat,huvipuistot,vesipuistot,eläintarhat,kauppakeskukset,viihdepalvelut yms,yms)
Et myös ymmärrä sitä faktaa että vaikka turistilla on all-inclusive palvelu hotellissa, ei se estä turistia menemästä paikallisiin ravintoloihin ja mistä ihmeessä olet saanut sen käsityksen että all-inclusiven ottajat eivät ikinä poistu hotellista ???
"Ne ovat kirous. "
Sano tuo niille tuhansille ihmisille jotka nuo kauhet isot hotelliketjut työllistävät. - Ei miellytä
Yhtä lailla he voisivat työllistyä niihin normaaleihin hotelleihin ja ravintoloihin, ja sen lisäksi niissä paikallisissa ravintoloissa voisivat käydä myös paikalliset asukkaat, toisin kuin näissä all inclusive -syöttölöissä.
- lomaa odotellessa
Kanarilla talvikuukausina hotellien täyttöaste on lähellä 100% oli kysymys sitten isoista tai pienistä hotelleista, niin tämä koskee myös niitä "normaaleita" hotelleita joten en ymmärrä mitä tässä nyt oikein ajat takaa?
- Kahdelta kantilta
Mitähän täällä nyt oikein vouhkataan? Aloittaja pyysi kommentteja, ja on saanut niitä, asiaa on käsitelty puolelta ja toiselta, niinkuin pitää. Typerää on ruveta vouhkaamaan ja nimittelemään, vaikka toinen on eri mieltä. Asiassa on siis plussia sekä miinuksia. Sitä voi sitten paikallisista mennä kukin kysymään, mitä he ovat näistä mieltä. Se on toki huono asia, jos isot all inclusive hotellit vievät asiakkaat paikallisilta yrittäjiltä. Heikentäähän se silloin myös paikallisille ihmisille tarjolla olevia palveluja.
- Lomaa odotellessa
Jännä juttu, mie oon käyttänyt nimimerkkiä lomaa odotellessa, mutta en oo käyny näillä sivuilla kolmeen viikkoon( Teneriffalla, Costa de Salvejessa lomalla ), kuitenkin aika paljon kommenetteja samalla nimimerkillä....
- Mitetittävää
Kyseinen opas oli suomalainen, asunut Lanzarotella 20 vuotta. Hän oli ollut mukana jossain tutkimuksessa missä tätä all-inclusive matkailua oli tutkittu. Hän kertoi tämän asian minulle kahvin lomassa, ei suinkaan koko bussille.
Ette kai te oikeasti luule että monikansalliset yhtiöt hakevat raaka-aineensa esim. ruokiin paikallisilta kasvattajilta?? Tukut ne jyllää noissakin.
Ja kyllä, työllistävät kovasti, mutta siivoojan / respan / tarjoilijan palkalla ei Kanarialla paljoa juhlita.
Pointti oli se että valitsemalla toisenlaisen loman, missä siis käytetään muutakin kuin all-inclusive palveluita, kannatetaan paikallista yrittäjyyttä ja mahdollistetaan erilainen turistikohde myös jatkossa, kun raha jää paikallisille.
Googlettakaa aiheesta. En arvannut että tämmöinen myrsky nousee. :)
Mutta jokainen tyylillään.. Itse haluan matkustaa kanarialle vielä 20 vuoden päästäkin. Muunlaiseenkin paikkaan tutustumaan kuin isoon turisti kompleksiin ja toimillani edistää paikallista matkailua.
Lomaa odotellessa taitaa olla aika yleinen nimimerkki täällä. Jos haluat sen omia niin kannattaa rekisteröidä se. :) Olen tainnut tuota nimimerkkiä myös joskus käyttää kun olen lomaa odottanut ja jotain sopivaa on pitänyt keksiä.. - placeres
Aion taas mennä seuraavallakin lomalla AI hotelliin, en aio kantaa syyllisyyttä siitä että valitsen lomani omien toiveiden mukaisesti.
Onko missä kategoriassa apartementos majoituksessa olevat matkaajat jotka itse tekevät sapuskansa ja jopa osan raaka-aineista mukina tuovat kohteeseen,
parempiako turisteja kuin AI hotelleihin menevät?
Isoja työllistäjiä on monet AI hotellit, niin henkilökunta kuin alihankkijatkin on paikallisia.
Lähiruokaa suositaan valistuneimmissa yrityksissä. Myös ympäristöasiat on kunnossa ko. hotelleissa. - My standards
Minusta on hyvä että asioista puhutaan. Ei kysymys ole siitä, kuka on 'parempi' turisti - miten se sitten laskettaisiinkaan. Itse ainakin mieluummin menen turistina lomalle paikkaan, missä on paikallista elämää ja yritystoimintaa, muillekin kuin turisteille. Jos kohteessa on vain joku iso turistireservaatti, missä kaikki toiminnot tapahtuvat muiden turistien kanssa, jonkun kansainvälisen ketjun standardien puitteissa, kokisin sen aika ahdistavana, vaikka palvelut olisivat kuinka hyvät ja ruoka ja siivous kaikkien standardien mukaista.
- hyvää lomaa
Ehkä noi kanariansaaret eivät ole sitten se sinun "juttu" koska kanariansaarten talous perustuu juurikin turismiin ja koska saarilla vierailee yli 10 miljoonaa turistia vuodessa niin se paikallinen yritystoiminta pyörii juurikin turismin ympärillä, samoin kuin suurin osa paikallisten toimeentulosta.
Tuntuu siltä että vähättelet niitä kaikki Suomalaisia perheitä jotka lapsien tai ilman lapsien kanssa kanssa lähtevät kanarialle pelkästään lomailemaan ilman että hakevat mitään mullistavia "paikallisia elämyksiä".
Monelle perheelle aurinko, hyvä ruoka, lasten leikkiminen on sitä parasta elämystä, irtiotto arjesta jossa ei tarvita tehdä asioita vaikeimman kautta vaan yksinkertaisesti haluavat vain nauttia lomasta/elämästä siinä altaan äärellä. - My standards
hyvää lomaa kirjoitti:
Ehkä noi kanariansaaret eivät ole sitten se sinun "juttu" koska kanariansaarten talous perustuu juurikin turismiin ja koska saarilla vierailee yli 10 miljoonaa turistia vuodessa niin se paikallinen yritystoiminta pyörii juurikin turismin ympärillä, samoin kuin suurin osa paikallisten toimeentulosta.
Tuntuu siltä että vähättelet niitä kaikki Suomalaisia perheitä jotka lapsien tai ilman lapsien kanssa kanssa lähtevät kanarialle pelkästään lomailemaan ilman että hakevat mitään mullistavia "paikallisia elämyksiä".
Monelle perheelle aurinko, hyvä ruoka, lasten leikkiminen on sitä parasta elämystä, irtiotto arjesta jossa ei tarvita tehdä asioita vaikeimman kautta vaan yksinkertaisesti haluavat vain nauttia lomasta/elämästä siinä altaan äärellä.Itse asiassa olemme lomailleet lastemme kanssa elämyksineen kaikkineen sekä Kanarian saarilla että muualla, emmekä olen tähän päivään mennessä nähneet tarvetta millekään all inclusive-jutuille. Aina olemme ravintoloita löytäneet ilman sen suurempia ongelmia. näissä ravintoloissa olemme nähneet myös paikallisia ihmisiä syömässä. Osa näistä paikallisista työskentelee suoraan tai välillisesti turismin palveluksessa, ja sehän on hieno asia, että turisteina tuomme heille työtä. Mutta toki siellä on paljon muutakin yritystoimintaa, joka ei ainakaan suoraan perustu pelkästään turismiin. Toivottavasti jatkossakin. Minusta on kyllä sääli, jos ihmiset matkustavat tuonne asti, eikä heitä pätkääkään kiinnosta kokea mitään elämyksiä. Matkasta saa aina irti paljon enemmän, jos ei jää sinne hotellialueelle ihan koko loman ajaksi. Silti ehtii nauttia siitä auringosta, lämmöstä ja uimisestakin. En koe sitä vaikeana vaan antoisana lomailuna.
- hyvää lomaa
My standards kirjoitti:
Itse asiassa olemme lomailleet lastemme kanssa elämyksineen kaikkineen sekä Kanarian saarilla että muualla, emmekä olen tähän päivään mennessä nähneet tarvetta millekään all inclusive-jutuille. Aina olemme ravintoloita löytäneet ilman sen suurempia ongelmia. näissä ravintoloissa olemme nähneet myös paikallisia ihmisiä syömässä. Osa näistä paikallisista työskentelee suoraan tai välillisesti turismin palveluksessa, ja sehän on hieno asia, että turisteina tuomme heille työtä. Mutta toki siellä on paljon muutakin yritystoimintaa, joka ei ainakaan suoraan perustu pelkästään turismiin. Toivottavasti jatkossakin. Minusta on kyllä sääli, jos ihmiset matkustavat tuonne asti, eikä heitä pätkääkään kiinnosta kokea mitään elämyksiä. Matkasta saa aina irti paljon enemmän, jos ei jää sinne hotellialueelle ihan koko loman ajaksi. Silti ehtii nauttia siitä auringosta, lämmöstä ja uimisestakin. En koe sitä vaikeana vaan antoisana lomailuna.
Mitä ovat sitten ne elämykset ?
Onko se jotenkin suuri elämys nähdä kun paikalliset syövät samassa paikassa vai mitä tuossa on nyt niin ihmeellistä ?
Tässähän on monta kertaa toistettu että monet turistit ovat käyneet eri kanarian tai muille ulkomaan matkoillaan käyneet lukuisissa eri ravintoloissa ja sitten kun myöhemmin ovat ottaneet kokeilumielessä all-inclusiven niin ovat huomanneet että se yksinkertaisesti toimii. Ruoka on hyvää, palvelu pelaa jne.
Itse olen vieraillut kanarialla jo yli 30 vuoden ajan, käynyt läpi ne "suuret" saaret ilman all-inclusivea, käynyt melkein joka kerta eri ravintoloissa, käynyt lukuisia nähtävyyksiä läpi. Ostanut paikallisia hedelmiä/vihanneksia toreilta, käynyt paikallisissa kaupoissa, tehnyt itse ruokaa eli aika pitkälle kaikki mahdolliset tavat kanarian lomailusta on kokeiltu ja nähty.
Nyt sitten muutama vuosi sitten tuli kokeiltua ensimmäistä kertaa all-inclusivea ja voin sanoa että oli yksi parhaimmista reissuista ikinä, kaikki oli vain niin helppoa.
Ihmettelin silloin että minkä ihmeen takia en ollut aikaisemmin tätä kokeillut, eli pelkästään hyvä ja positiivinen kokemus se oli ja silloin tein päätöksen että aina kun palaan kanarialla, otan all-inclusiven.
Tämän takia ymmärrä erittäin hyvin ja vieläpä suosittelen erityisesti lapsiperheille tuota all-inclusivea koska silloin jää aikaa lomailuun, ei siihen joka päiväiseen ravintoloiden koluamiseen. - My standards
hyvää lomaa kirjoitti:
Mitä ovat sitten ne elämykset ?
Onko se jotenkin suuri elämys nähdä kun paikalliset syövät samassa paikassa vai mitä tuossa on nyt niin ihmeellistä ?
Tässähän on monta kertaa toistettu että monet turistit ovat käyneet eri kanarian tai muille ulkomaan matkoillaan käyneet lukuisissa eri ravintoloissa ja sitten kun myöhemmin ovat ottaneet kokeilumielessä all-inclusiven niin ovat huomanneet että se yksinkertaisesti toimii. Ruoka on hyvää, palvelu pelaa jne.
Itse olen vieraillut kanarialla jo yli 30 vuoden ajan, käynyt läpi ne "suuret" saaret ilman all-inclusivea, käynyt melkein joka kerta eri ravintoloissa, käynyt lukuisia nähtävyyksiä läpi. Ostanut paikallisia hedelmiä/vihanneksia toreilta, käynyt paikallisissa kaupoissa, tehnyt itse ruokaa eli aika pitkälle kaikki mahdolliset tavat kanarian lomailusta on kokeiltu ja nähty.
Nyt sitten muutama vuosi sitten tuli kokeiltua ensimmäistä kertaa all-inclusivea ja voin sanoa että oli yksi parhaimmista reissuista ikinä, kaikki oli vain niin helppoa.
Ihmettelin silloin että minkä ihmeen takia en ollut aikaisemmin tätä kokeillut, eli pelkästään hyvä ja positiivinen kokemus se oli ja silloin tein päätöksen että aina kun palaan kanarialla, otan all-inclusiven.
Tämän takia ymmärrä erittäin hyvin ja vieläpä suosittelen erityisesti lapsiperheille tuota all-inclusivea koska silloin jää aikaa lomailuun, ei siihen joka päiväiseen ravintoloiden koluamiseen.Jaa-a, miten selittää sanan elämys ihmiselle, jolle sen merkitys ei vielä ole elämänsä aikana seljennyt. Pistitpä pahan. Elämys on esimerkiksi upea maisema, joka avautuu jostain mutkan takaa. Maisema, joka äsken oli aurinkoinen, verhoutuu sumuun jossain vuoristossa. Kadulla kulkiessa joku paikallinen täti kipittää luoksesi ja kovasti anteeksi pyydellen kysyy, saako hän tarjota lapsellesi jätskin, kun hän ei ole kenelläkään nähnyt noin valkoista hiuspehkoa? Elämys tulee yleensä täysin odottamatta, suunnittelematta. Sen muistaa, ehkä vielä vanhuksenakin.
- Koluaja vissiin
Mitä koluamista siinä on, jos menee vaikka joka ilta eri ravintolaan syömään? Miten vaikeaa se on?
- Hyvää lomaa
Ei se ole vaikeaa. Mutta pointti oli siinä että en ymmärrä miksi pitää vähätellä all inclusivea jos kerran ei ole sitä kokeillut ? Suurin osa sen ottaneista ei ole ensimmäistä kertaa ulkomailla joten toi ravintola kiertäminen ei ole mitään uutta tai ihmeellistä. Tässähän puhutaan vain kokemuksista all inclusiven suhteen..
- don Luis
Hyvää lomaa kirjoitti:
Ei se ole vaikeaa. Mutta pointti oli siinä että en ymmärrä miksi pitää vähätellä all inclusivea jos kerran ei ole sitä kokeillut ? Suurin osa sen ottaneista ei ole ensimmäistä kertaa ulkomailla joten toi ravintola kiertäminen ei ole mitään uutta tai ihmeellistä. Tässähän puhutaan vain kokemuksista all inclusiven suhteen..
A I kytkee asiakkaansa hotelliin,ainakin ruoka-aikoina,ehkä muutenkin.
Lomakohteessa liikuskelu vähenee ,kun kerran ollaan "hotellissa kiinni".
Eihän se kaikille merkitse paljoakaan,mutta loman luonne kyllä jonkin verran muuttuu.Se vähentänee esim. rannalla käyntejä,tai ainakin aikatauluttaa,joten n.s. stressi ,jonka, pitäisi lomalla vähentyä,lisääntyy,ainakin perinteiseen lomaan verrattuna.Muussa tapauksessa A I:n edullisuus vähenee.Myös paikalliset ravintolat kärsivät asiakaspulasta,joka halvaannuttaa koko lomakohdetta,ikävä kyllä. - Koluaja vissiin
Hyvää lomaa kirjoitti:
Miten sitä on vähätelty? Kysymys oli aika paljon nyt siitä, mitä all inclusive tuo ja mitä se vie. Sen tietää kokeilemattakin. Ja kyllä varmaan moni siitä tykkää, jos ei välitä liikkua lomallaan. Mutta moni on myös sanonut, että ei sovi hänelle. Sekin täytyy voida hyväksyä. Nämä ovat jokaisen kokemuksia, mutta nuo taloudelliset vaikutukset seudun liike-elämään eivät ole mitään mutua, ne ovat faktaa.
- placeres
don Luis kirjoitti:
A I kytkee asiakkaansa hotelliin,ainakin ruoka-aikoina,ehkä muutenkin.
Lomakohteessa liikuskelu vähenee ,kun kerran ollaan "hotellissa kiinni".
Eihän se kaikille merkitse paljoakaan,mutta loman luonne kyllä jonkin verran muuttuu.Se vähentänee esim. rannalla käyntejä,tai ainakin aikatauluttaa,joten n.s. stressi ,jonka, pitäisi lomalla vähentyä,lisääntyy,ainakin perinteiseen lomaan verrattuna.Muussa tapauksessa A I:n edullisuus vähenee.Myös paikalliset ravintolat kärsivät asiakaspulasta,joka halvaannuttaa koko lomakohdetta,ikävä kyllä.Miksi AI lomailu vähentäisi rannalla käyntejä tai aikatauluttaisi, syödäänhän sitä kuitenkin jossakin ja jos se on edullinen ratkaisu kuten nuo nykyisin tuntuvat olevan, lapset jopa ilmaiseksi saavat Ai:n.
Mitenkään en tunne olevani hotellissa kiinni, voinen sanoa että liikun hyvinkin paljon päivittäin, käytän paljon taksia matkoihin ja myös bussiliikennettä toisiin kaupunkeihin reissatessa.
Monia kymmeniä kertoja lomailleena samassa kohteessa josta on muodostunut jo vakituinen lomapaikka niin mitään kummempaa ei tarvitse etsiä, monet ruokapaikat on tuttuja aiemmilta ei AI lomilta ja todellakaan ei mikään estä joskus ruokailua "tutuiksi" tulleissa ravintoloissa.
AI hinta on edullinen alkaen esim. Puerto de la Cruzissa 100 € viikko.
Montako kertaa viikossa tuolla rahalla syö "ulkona" sitä sopii laskea kun kaikki sisältyy siihen, aamiaiset, lounaat, illalliset, välipalat ja juomat eikä välttämättä ainoastaan alkoholi vaan kaikki juomat jopa huoneeseen saa ottaa mukaansa pullotetut vedet.
En koe että olisin huono turisti, käytän rahaa ostoksiin, käyn näyttelyissä, museoissa, nähtävyykiä katsomassa, paikallisissa musiikkipaikoissa ja kyllä sielläkin rahaa käyttää ihan kuin kuka tahansa turisti. - All inclusiv
Koluaja vissiin kirjoitti:
Miten sitä on vähätelty? Kysymys oli aika paljon nyt siitä, mitä all inclusive tuo ja mitä se vie. Sen tietää kokeilemattakin. Ja kyllä varmaan moni siitä tykkää, jos ei välitä liikkua lomallaan. Mutta moni on myös sanonut, että ei sovi hänelle. Sekin täytyy voida hyväksyä. Nämä ovat jokaisen kokemuksia, mutta nuo taloudelliset vaikutukset seudun liike-elämään eivät ole mitään mutua, ne ovat faktaa.
Nyt en ymmärrä jos otan Al-loman, en todellakaan ole hotellissa kaiken aikaa.
Käyn tutustumassa paikallisissa ja lähi mestoissa ja syön missä tykkään.
Jos sopii aikatauluuni niin syön hotellissani, mutta jos olen muualla esim. bussilla/taxilla käytän palveluja toisessa lomakohteessa, tutustumassa siihen ja shoppailemassa, niin syön siellä ja käytän ko. paikan palveluja.
En todellakaan ole kaiken aikaa sidottuna omaan hotelliini, voin jopa varata huoneen toisesta hotellista / kohteesta, paikan päältä, jos siellä on kaunista ja se paikka miellyttää, niin marssin sopivaan mukavaan hotelliin ja varaan huoneen ja jään sinne yöksi, omassa Al-hotellissani ruoka ja huone saa odottaa.
Näin olemme tehneet usein lomallamme, kerrankin olimme yhdessä 4* hotellissa 3 viikoa kirjoilla Al, mutta halusimme vaihtelua tasoon / aamupalaan ja menimme 5* hotelliin pariksi päiväksi, ihan kivaa vaihtelua.
Joten en ymmärrä, miten Al-loma sitoo.
Jos loman tarkoitus on vaan notkua altaalla ja juoda ja syödä itsensä kipeäksi,
niin sitten se kyllä on hintansa väärti.
Mutta ei pidä haukkua ja syyllistää kaikkia jotka sen mukavuus syistä haluavat. - don Luis
placeres kirjoitti:
Miksi AI lomailu vähentäisi rannalla käyntejä tai aikatauluttaisi, syödäänhän sitä kuitenkin jossakin ja jos se on edullinen ratkaisu kuten nuo nykyisin tuntuvat olevan, lapset jopa ilmaiseksi saavat Ai:n.
Mitenkään en tunne olevani hotellissa kiinni, voinen sanoa että liikun hyvinkin paljon päivittäin, käytän paljon taksia matkoihin ja myös bussiliikennettä toisiin kaupunkeihin reissatessa.
Monia kymmeniä kertoja lomailleena samassa kohteessa josta on muodostunut jo vakituinen lomapaikka niin mitään kummempaa ei tarvitse etsiä, monet ruokapaikat on tuttuja aiemmilta ei AI lomilta ja todellakaan ei mikään estä joskus ruokailua "tutuiksi" tulleissa ravintoloissa.
AI hinta on edullinen alkaen esim. Puerto de la Cruzissa 100 € viikko.
Montako kertaa viikossa tuolla rahalla syö "ulkona" sitä sopii laskea kun kaikki sisältyy siihen, aamiaiset, lounaat, illalliset, välipalat ja juomat eikä välttämättä ainoastaan alkoholi vaan kaikki juomat jopa huoneeseen saa ottaa mukaansa pullotetut vedet.
En koe että olisin huono turisti, käytän rahaa ostoksiin, käyn näyttelyissä, museoissa, nähtävyykiä katsomassa, paikallisissa musiikkipaikoissa ja kyllä sielläkin rahaa käyttää ihan kuin kuka tahansa turisti.Olellinen asia on tietysti etäisyys rannalta hotelliin.Jos hotellin AI on edes jonkinlaisen aikataulun mukainen ,niin johan se aikatauluttaa,eikö?
Jos olet rannalla niin voit syödä alle 5 euroa ruoan ja mennä auringonottoon takaisin.A I hotellilaiselle tämä onnistuu vain jos hotelli on lähellä rantaa tai molempisuuntaisella taximatkalla ,jos aikoo hyödyntää A I:tä,ellen ole väärin ymmärtänyt.Se ,että on käynyt paikalla usein ei mielestäni vähennä ympäristöön tutustumistarvetta,joka vuosi olosuhteet muuttuvat.Mitä useammin juot ja ruokailet A I etujen ulkopuolella sen hyödyttömämmäksi koko systeemi käy.Kun käyt seuraamassa"kulttuuria,niin ilman A I:tä voisit vielä tukea paikallisia ravintoloita,jotka kurjistuvat yleistyvän A I :n myötä.Marraskuussa taas inglesiin!!!! - placeres
don Luis kirjoitti:
Olellinen asia on tietysti etäisyys rannalta hotelliin.Jos hotellin AI on edes jonkinlaisen aikataulun mukainen ,niin johan se aikatauluttaa,eikö?
Jos olet rannalla niin voit syödä alle 5 euroa ruoan ja mennä auringonottoon takaisin.A I hotellilaiselle tämä onnistuu vain jos hotelli on lähellä rantaa tai molempisuuntaisella taximatkalla ,jos aikoo hyödyntää A I:tä,ellen ole väärin ymmärtänyt.Se ,että on käynyt paikalla usein ei mielestäni vähennä ympäristöön tutustumistarvetta,joka vuosi olosuhteet muuttuvat.Mitä useammin juot ja ruokailet A I etujen ulkopuolella sen hyödyttömämmäksi koko systeemi käy.Kun käyt seuraamassa"kulttuuria,niin ilman A I:tä voisit vielä tukea paikallisia ravintoloita,jotka kurjistuvat yleistyvän A I :n myötä.Marraskuussa taas inglesiin!!!!No kyllähän se tietysti vaikuttaa minkälaisesta paikasta hotellinsa valitsee, esim. Puerto de la Cruzissa hotellit on lähellä rantoja ja kaupungin palveluja joten en ole kokenut Ai valintaa lainkaan huonoksi.
Tarkoitin tuota taksilla matkustamista ja bussilla liikkumista yleensäkin sillä että kyllä liikumme paljon muuallakin kuin hotellin läheisyydessä ja näin jätämme myös rahojamme paikallisille. AI ei kumminkaan mene hyödyttömäksi vaikka liikkuukin paljon, en ole koskaan sitä niin kokenut. Tiettyinä aikoina olemme tottuneet ruokailemaan ja se on sopinut omaan aikatauluun, hyvin hyödyntämällä hotellin ruokailuja käyttämään.
Ei todellakaan monet käynnit vähennä ympäristöön tutustumista, on sitten AI valinta tai ei. Kymmeniä kertoja käyneenä löytää aina jotain "uutta" katseltavaa ja nähtävää, en voi sanoa koskaan että olen kaiken nähnyt.
Myös apartementoksissa monet valmistavat itse ruokansa ja näin myös he kurjistavat paikallisia ravintoloita, niinkö?
Mukavaa matkan odotusta Inglesiin! Nautitaan matkoistamme ja ei kurjisteta kenenkään valintoja, meitä jo muutenkin kurjistetaan tukemalla hm...se nyt on toinen asia.
Tuleva kesä tuokoon kaikkea mukavaa tullessaan, syksyllä sitten taas kohti Kanariaa. - don Luis
All inclusiv kirjoitti:
Jos sopii aikatauluuni niin syön hotellissani, mutta jos olen muualla esim. bussilla/taxilla käytän palveluja toisessa lomakohteessa, tutustumassa siihen ja shoppailemassa, niin syön siellä ja käytän ko. paikan palveluja.
En todellakaan ole kaiken aikaa sidottuna omaan hotelliini, voin jopa varata huoneen toisesta hotellista / kohteesta, paikan päältä, jos siellä on kaunista ja se paikka miellyttää, niin marssin sopivaan mukavaan hotelliin ja varaan huoneen ja jään sinne yöksi, omassa Al-hotellissani ruoka ja huone saa odottaa.
Näin olemme tehneet usein lomallamme, kerrankin olimme yhdessä 4* hotellissa 3 viikoa kirjoilla Al, mutta halusimme vaihtelua tasoon / aamupalaan ja menimme 5* hotelliin pariksi päiväksi, ihan kivaa vaihtelua.
Mutta ei pidä haukkua ja syyllistää kaikkia jotka sen mukavuus syistä haluavat.Onhan se tietysti niinkin ,että voihan sitä ostaa palvelun jota ei käytä,kuin osittain tai ei juurikaan.Tässä tullaan siihen,että jossain on raja jolloin A I :n osto on tuhlausta,joka nyt ei ole järkevää ,riippumatta ostajan varallisuudesta.Ruoan itse valmistajat ostavat tarvikkeensa sentään kaupoista.A I rahat menevät erilaisten hotellikejujen ,usein ulkolaisille, omistajille ,hyödyttämättä espanjan taloutta nimeksikään.
Sovitaan ,että A I ei sido,silloin kun sitä ei käytä,muuten kyllä ainakin jonkin verran.Jokainen käyttäjä päättää ,kuinka paljon"sitoutuu".
Jos et tätä ymmärrä,niin koitan kirjoitella jotain helpompaa ,joka aukeaa sinullekin!Ei millään pahalla. - Rahaa rahaa
don Luis kirjoitti:
Onhan se tietysti niinkin ,että voihan sitä ostaa palvelun jota ei käytä,kuin osittain tai ei juurikaan.Tässä tullaan siihen,että jossain on raja jolloin A I :n osto on tuhlausta,joka nyt ei ole järkevää ,riippumatta ostajan varallisuudesta.Ruoan itse valmistajat ostavat tarvikkeensa sentään kaupoista.A I rahat menevät erilaisten hotellikejujen ,usein ulkolaisille, omistajille ,hyödyttämättä espanjan taloutta nimeksikään.
Sovitaan ,että A I ei sido,silloin kun sitä ei käytä,muuten kyllä ainakin jonkin verran.Jokainen käyttäjä päättää ,kuinka paljon"sitoutuu".
Jos et tätä ymmärrä,niin koitan kirjoitella jotain helpompaa ,joka aukeaa sinullekin!Ei millään pahalla.Hyvä että olet noin valveutunut ja ajattelet että käyttämällä paikallisia palveluita etkä isoja hotelliketjuja, ja tyhmyyttäsi luulet että ne turistien roposet jäävät niille paikallisille, niin voin kertoa että olet hyväuskoinen hölmö.
Kyllä siellä taustalla on aina se isoherra joka vetää välistä.
Itse esim. lopetin Thaimaan matkailun, jossa sentään tuli käytyä useamman kerran,
nimenomaan kun venäläiset alkoivat omistamaan jo suurimman osan turismin tarjoamista palveluista.
Eli näin se vaan menee, kyllä kanariallakin varmaan joka pienenkin putkan takana on joku koijari joka vetää rahat välistä.
Näin se nyt vaan ikävä kyllä on ja rahallahan on tunnetusti iso mahti, sielläkin joku Serranno pitää muka omaa bisnestä ja onnessasi luulet että kaikki kantamasi eurot menee Seronnon perheelle, mutta totuus on toinen.
Tämä on kylmä totuus ja se on hyväksyttävä jos aikoo matkustella, tai sitten on pysyttävä kotona.
Ei ole pitkään kun uutisissa oli että venäläiset ovat kusessa rahojensa ja omistuksiensa kanssa kun Kypros joutui kuseen, omistivat jo melkein koko saaren, että näin. - Not included
placeres kirjoitti:
No kyllähän se tietysti vaikuttaa minkälaisesta paikasta hotellinsa valitsee, esim. Puerto de la Cruzissa hotellit on lähellä rantoja ja kaupungin palveluja joten en ole kokenut Ai valintaa lainkaan huonoksi.
Tarkoitin tuota taksilla matkustamista ja bussilla liikkumista yleensäkin sillä että kyllä liikumme paljon muuallakin kuin hotellin läheisyydessä ja näin jätämme myös rahojamme paikallisille. AI ei kumminkaan mene hyödyttömäksi vaikka liikkuukin paljon, en ole koskaan sitä niin kokenut. Tiettyinä aikoina olemme tottuneet ruokailemaan ja se on sopinut omaan aikatauluun, hyvin hyödyntämällä hotellin ruokailuja käyttämään.
Ei todellakaan monet käynnit vähennä ympäristöön tutustumista, on sitten AI valinta tai ei. Kymmeniä kertoja käyneenä löytää aina jotain "uutta" katseltavaa ja nähtävää, en voi sanoa koskaan että olen kaiken nähnyt.
Myös apartementoksissa monet valmistavat itse ruokansa ja näin myös he kurjistavat paikallisia ravintoloita, niinkö?
Mukavaa matkan odotusta Inglesiin! Nautitaan matkoistamme ja ei kurjisteta kenenkään valintoja, meitä jo muutenkin kurjistetaan tukemalla hm...se nyt on toinen asia.
Tuleva kesä tuokoon kaikkea mukavaa tullessaan, syksyllä sitten taas kohti Kanariaa.En usko että yhden ja kahden viikon lomilla kovinkaan suuri osa laittaa ruokaa apartementoksissaan. Aaamiaista ja välipalaa ehkä, mutta paikallisesta kaupasta ne tarvikkeet niihinkin varmaankin hankitaan, tuskin kaikkea kotomaasta asti tuodaan, niinkuin täällä joskus väitetään.
Mukavaa, että löydät edelleen uutta ja haluat tutustua ympäristöön. Olen kuullut joidenkin all inclusive-matkailijoiden kuitenkin sanoneen, että kun on ruokailut hotellilla maksanut, ei tule mentyä muualle syömään, vaikka se hotellilla syöminen tylsää onkin. Onhan se eri asia ruokailla joka ilta samassa ravintolasalissa muiden saman hotellin asukkaiden kanssa, kuin mennä ulos syömään. Minulle ainakin ruokailu on tärkeä tapahtuma, enkä viihdy isoissa meluisissa saleissa, jollaisia ne hotellien ravintolat valitettavasti usein ovat. Mutta, mukavia lomia kaikille omien valintojen mukaan, ja mukavaa kesää! - Pakollinen AI
All inclusiv kirjoitti:
Mutta ei pidä haukkua ja syyllistää kaikkia jotka sen mukavuus syistä haluavat.En nyt ihan näe järkeväksi ottaa palvelua, jota en tule käyttämään, vaikka se halvaksi tulisikin. Miksi varata all inclusive, jos aikoo syödä ja jopa välillä yöpyä muualla? Senkö takia, että varmasti sitten saa jossain syödäkseen? Tietysti, jos se on niin halpa, että ei haittaa, vaikkei kertaakaan söisi hotellilla. Mutta silloinhan ei voi esiintyä all inclusiven käyttäjänä. Vai onko niin, että siinä lempihotellissa on pakko ottaa all inclusive? Silloinhan kyse ei enää ole matkailijan omasta valinnasta.
- holidaymagic
Jos menee Inglesiin, on ihan sama missä asuu ja missä syö, sillä mitään alkuperäistä kanarialaista sieltä ei löydä ellei poistu kohteesta. Ihan sama syökö joka ateriansa omassa hotellissa vai muualla alueen ravintoloissa, sillä tuskin siellä mitään paikallisomisteista löytyy vaan turistin raha kilahtaa joka tapauksessa esim. saksalaiseen taskuun. Jos haluaa nähdä, kokea ja syödä jotain kanarialaista, täytyy lomansa aikana tosiaankin nostaa kytkintä varta vasten turisteja varten rakennetuista kohteista, tai majoittua niihin muutamiin Kanarian kohteisiin jotka nimenomaan ovat alkuperäisiä kanarialaisia kyliä ja kaupunkeja kuten esim. Puerto de la Cruz, Santa Cruz, Las Palmas, joissain määrin Corralejo ja ennen kaikkea pikkusaaret.
- Koluaja vissiin
Inglesissä kun en lomaile, niin en ota sen ravintoloihin kantaa, mutta niissä paikoissa missä olen käynyt syömässä, tiedän aika varmasti, että eivät ole venäläisten eivätkä saksalaisten omistuksissa. Ei niitä kiinnosta pikkuravintolat pikkukylissä.
- tiedon haku
Tietääkö joku, kuka omistaa Luabay hotellikejun. Suosittu hotelli esim. Puerto de la Cruzissa espanjalaisten matkailijoiden keskuudessa.
Kovin on edullinen tuo AI per viikko joten ei siinä kyllä pääse häviämään juurikaan rahallisesti vaikka joskus käyttäisikin muittenkin ravintoloiden palveluja, aika usein kuten edellinen kirjoittaja totesi ovat saksalaisomistuksessa:))
don Luis, suo nyt jokaiselle omanlaisensa valinta, mitä sitä vaukoontumaan noin kovasti!- Bonappetit!
"don Luis, suo nyt jokaiselle omanlaisensa valinta, mitä sitä vaukoontumaan noin kovasti!"
Juuri noin. Oma valinta mitä lomallaan syö ja missä syö.
Minä syön lomallani joka päivä McDonaldsissa tai Burger Kingissä hampurilaisia ja rasvaisia ranskalaisia. Oma valinta eikä muille kuulu vaikka joku siitä herneet nenään vetäisisikin. - Sotavento (ei kirj.)
Luabay (entinen Florida) näyttää kuluvan Be Live -hotelliketjuun. Hotelleja on pitkin Kanarian saaria, lisäksi ainakin Mallorcalla ja Dominikaanisessa tasavallassa. Luabay on loistavalla paikalla, vähän tylyn näköinen ulkoapäin, paitsi iltavalaistuksessa... Kovasti se on ainakin Puertossa all inclusive -väen suosiossa, samoin kuin esim. Bahia San Felipe (tjtn).
- don Luis
Bonappetit! kirjoitti:
"don Luis, suo nyt jokaiselle omanlaisensa valinta, mitä sitä vaukoontumaan noin kovasti!"
Juuri noin. Oma valinta mitä lomallaan syö ja missä syö.
Minä syön lomallani joka päivä McDonaldsissa tai Burger Kingissä hampurilaisia ja rasvaisia ranskalaisia. Oma valinta eikä muille kuulu vaikka joku siitä herneet nenään vetäisisikin.Tottakai jokainen lomailkoon millä konseptilla haluaa.Niiden sisältämät tosiasiat eivät siitä muutu.On täysin mahdollista ,että itsekin liityn"hotellissa syöjien "joukkoon,onhan se kokeiltava.Enpä juurikaan "vauhkoontunut"koetanpa vain ajatella tekoja ja seurauksia.Toivottavasti olen väärässä.Onneksi pääsen keskikesällä nauttimaan aitoespanjalaiseta elämänmuodosta aurinkorannikolle,jossa tosaan suurin osa ravintoloista on espanjalaisomisteisia,jos tuo nyt niin hurjasti merkitsee.
- yksi meistä
Sotavento (ei kirj.) kirjoitti:
Luabay (entinen Florida) näyttää kuluvan Be Live -hotelliketjuun. Hotelleja on pitkin Kanarian saaria, lisäksi ainakin Mallorcalla ja Dominikaanisessa tasavallassa. Luabay on loistavalla paikalla, vähän tylyn näköinen ulkoapäin, paitsi iltavalaistuksessa... Kovasti se on ainakin Puertossa all inclusive -väen suosiossa, samoin kuin esim. Bahia San Felipe (tjtn).
Hienoa että osallistut keskusteluun tälläkin foorumilla etkä nyt vain tyydy kommentoimaan meidän kirjoituksiamme Plaza Höpinöissä.
Toivottavasti et tullut ainoastaan pikavisiitille, sillä tämä foorumi kaipaa sinunlaisia tietäjiä joukkoomme.
Muillekin plazan kirjoittajille toivon samaa eli jos kommentoidaan Suomi24:n kirjoituksia, niin sitten mieluummin juuri tässä foorumissa eikä aidan takana. - Sotavento (ei kirj.)
yksi meistä kirjoitti:
Hienoa että osallistut keskusteluun tälläkin foorumilla etkä nyt vain tyydy kommentoimaan meidän kirjoituksiamme Plaza Höpinöissä.
Toivottavasti et tullut ainoastaan pikavisiitille, sillä tämä foorumi kaipaa sinunlaisia tietäjiä joukkoomme.
Muillekin plazan kirjoittajille toivon samaa eli jos kommentoidaan Suomi24:n kirjoituksia, niin sitten mieluummin juuri tässä foorumissa eikä aidan takana.Kiitos "yksi meistä"; olen kyllä pidemmän tauon jälkeen joitakin viestejä kirjoitellutkin nyt kevään aikana. Plazalla olen kommentoinut keskusteluja hyvin yleisellä tasolla, en yksittäisiä viestejä.
Toisaalta viitteitä minun "höpinöistäni" näkee jatkuvasti tässä S24:n puolella, viimeksi kyseltiin, onko Puerto de la Cruzissa Jamie Oliverin ravintolaa...
Sitten oli se hauska galluppi, mikä mukaeli näppärästi höpinöiden silloista arkea. Niin kauan kun pysytään asiassa, noissa rajoissa liikkuminen on minusta ihan ok.
Sotis - trguy
Sotavento (ei kirj.) kirjoitti:
Kiitos "yksi meistä"; olen kyllä pidemmän tauon jälkeen joitakin viestejä kirjoitellutkin nyt kevään aikana. Plazalla olen kommentoinut keskusteluja hyvin yleisellä tasolla, en yksittäisiä viestejä.
Toisaalta viitteitä minun "höpinöistäni" näkee jatkuvasti tässä S24:n puolella, viimeksi kyseltiin, onko Puerto de la Cruzissa Jamie Oliverin ravintolaa...
Sitten oli se hauska galluppi, mikä mukaeli näppärästi höpinöiden silloista arkea. Niin kauan kun pysytään asiassa, noissa rajoissa liikkuminen on minusta ihan ok.
SotisOta rauhassa vaan. Ei sinun tarvitse huolestua asiassa pysymisestä, ylläpito hoitaa sen kyllä.
- cdr-rom
trguy kirjoitti:
Ota rauhassa vaan. Ei sinun tarvitse huolestua asiassa pysymisestä, ylläpito hoitaa sen kyllä.
Ylläpito tai punainen puhelin
- syösyö
Syöminen, syöminen, syöminen ja sillä hifistely. Siihenkö elämä on kutistunut?
- hyvää lomaa
On jokaisen oma valinta miten viettää lomansa.
Jos toinen haluaa käydä ravintoloissa / etsiä paikallisten omistamia ravintoloita tai toinen vaikka löhötä koko loman hotellissa niin se on jokaisen oma asia.
Meillä Suomalaisilla on paha tapa kritisoida tai puuttua toisten asioihin kun ajatellaan että se "oma tapa/napa" on se ainoa oikea tapa toimia ja kaikki muut ovat tällöin väärässä.
Tämä koko keskustelu on lähtenyt aivan täysin raiteiltaan kun katsotaan tuota aloittajan kysymystä missä aloittaja kysyy onko all-inclusive rahan arvoinen asia ja mm. mitä juomia siihen kuuluu, ei siinä kysytty muiden näkemyksiä siitä onko all-inclusive eettisesti oikein, kenelle rahat menevät tai kuka siitä hyötyy.
Jos ei pysty vastaamaan aloittajan kysymykseen, on ihan turha alkaa tekemään valistusta siitä miten jonkun toisen pitäisi lomailla. - don Luis
hyvää lomaa kirjoitti:
On jokaisen oma valinta miten viettää lomansa.
Jos toinen haluaa käydä ravintoloissa / etsiä paikallisten omistamia ravintoloita tai toinen vaikka löhötä koko loman hotellissa niin se on jokaisen oma asia.
Meillä Suomalaisilla on paha tapa kritisoida tai puuttua toisten asioihin kun ajatellaan että se "oma tapa/napa" on se ainoa oikea tapa toimia ja kaikki muut ovat tällöin väärässä.
Tämä koko keskustelu on lähtenyt aivan täysin raiteiltaan kun katsotaan tuota aloittajan kysymystä missä aloittaja kysyy onko all-inclusive rahan arvoinen asia ja mm. mitä juomia siihen kuuluu, ei siinä kysytty muiden näkemyksiä siitä onko all-inclusive eettisesti oikein, kenelle rahat menevät tai kuka siitä hyötyy.
Jos ei pysty vastaamaan aloittajan kysymykseen, on ihan turha alkaa tekemään valistusta siitä miten jonkun toisen pitäisi lomailla.Jos muut kuin alkukysymykseen edes jotenkin vastaavat kommentit poistettaisiin ,niin jäljelle ei paljoa jäisi.On mielestäni hyvä ,että asiaa käsitellään monipuolisesti ,kun kerran aihe tulee esiin.
Ehdottamallasi tavalla"täysin asiassa"pysyminen köyhdyttäisi kyllä jonkin verran asioden esiintuontia.Tottakai A I on rahanarvoinen asia,kukapa siihen muuten suostuisi,täytyy vain ottaa huomioon,että siinä tulee hankkineeksi hiukan muutakin,esim.runsaamman hotellialueella oleilun,kuin ehkä keskimäärin meillä matkalaisilla.Jos se ei haittaa niin mikäpäs siinä.Itse en ihmeemmin innostu tuosta,mutta se onkin minun napa johon tuijotan.Asiaan kuuluvat n.s. yleissivistykselliset seikat on hyvä myös selvittää,vaikka ei niitä kyselläkään. - syö mitä syöt
don Luis kirjoitti:
Jos muut kuin alkukysymykseen edes jotenkin vastaavat kommentit poistettaisiin ,niin jäljelle ei paljoa jäisi.On mielestäni hyvä ,että asiaa käsitellään monipuolisesti ,kun kerran aihe tulee esiin.
Ehdottamallasi tavalla"täysin asiassa"pysyminen köyhdyttäisi kyllä jonkin verran asioden esiintuontia.Tottakai A I on rahanarvoinen asia,kukapa siihen muuten suostuisi,täytyy vain ottaa huomioon,että siinä tulee hankkineeksi hiukan muutakin,esim.runsaamman hotellialueella oleilun,kuin ehkä keskimäärin meillä matkalaisilla.Jos se ei haittaa niin mikäpäs siinä.Itse en ihmeemmin innostu tuosta,mutta se onkin minun napa johon tuijotan.Asiaan kuuluvat n.s. yleissivistykselliset seikat on hyvä myös selvittää,vaikka ei niitä kyselläkään."siinä tulee hankkineeksi hiukan muutakin,esim.runsaamman hotellialueella oleilun,kuin ehkä keskimäärin meillä matkalaisilla"
Ei välttämättä ihan noinkaaan, joten ei pidä yleistää.
Myös puolihoito- ja täyshoitoasukkaat joutuvat noudattamaan hotelliravintolan aukioloaikoja siinä missä all inc. asukkaatkin, mutta eiköhän meistä aika moni käy hotellilla useampaan kertaan päivässä muutenkin kuin vain syömässä, sillä harva kai jaksaa olla jaloillaan koko päivää vaan lepohetki hotellihuoneessa tai altaalla on usein tarpeen.
Eri asia ovat tietenkin he joille alkomahoolin kittaaminen tai uima-altaalla itsensä grillaaminen ovat loman pääasia. He eivät välttämättä lähde hotellilta tai sen lähialueilta yhtään mihinkään olivatpa sitten all inccejä tai ilman ateriapalveluja matkustavia.
Älkäämme siis yleistäkö, sillä se tie vie harhaan!
- Ei yleistämistä
'Keskimäärin meillä matkaajilla' ei ole yleistämistä. Jokainen ymmärtää, että toiset viettävät hotellilla aikaa enemmän kuin toiset, mutta totta on sekin, että niin AI kuin täysihoito ja jopa puolihoitokin kyllä tekevät sen, että sellaisen tilanneet viettävät yleensä huomattavasti enemmän aikaa hotellilla. Me olemme Kanarialla suurimman osan päivästä liikenteessä, kiertelemme kylissä, menemme jonnekin biitsille tai vietämme päivän, pari jossain kaupungissa katsellen kaupunkia ja shoppaillen yms. Eihän meidän tapauksessa olisi mitään järkeä ottaa jotain all inclusivea. Ne turistit taas, jotka eivät ole aikoneetkaan lähteä hotellialueelta pidemmille reissuille, saavat siitä sen rahallisen hyödyn. Eiköhän tämä ole aika selvää.
- turistit
Meidän perhe viettää suurimman osan kanarian reissuista hotelilla ja nauttii niistä all-inclusiven palveluista. Ei olla pahemmin ajateltu sitä taloudellisesta näkökulmasta, mutta nyt kun asiaa mietin, niin olet ihan oikeassa että siitähän saa vaivattoman lomailun lisäksi sen rahallisen hyödynkin.
- Sentit tasan
Höpöhöpö, tasan olet laskenut, että se tulee halvemmaksi ottaa se AI.
- turistit
Sentit tasan kirjoitti:
Höpöhöpö, tasan olet laskenut, että se tulee halvemmaksi ottaa se AI.
En ole, eikä ole pakko uskoa.
Hieman vaikeaa se tosin olisi kun kummatkaan aikuiset perheessä ei juo alkoholia niin ei voi laskea tuleeko se siltä näkökulmalta edullisemmaksi, mutta mitä sitä kiistämään että 270 euroa per aikuinen ja alle 12 vuotiaalle ilmainen niin ei se paha hinta todellakaan.. - Syökää nyt
turistit kirjoitti:
Hieman vaikeaa se tosin olisi kun kummatkaan aikuiset perheessä ei juo alkoholia niin ei voi laskea tuleeko se siltä näkökulmalta edullisemmaksi, mutta mitä sitä kiistämään että 270 euroa per aikuinen ja alle 12 vuotiaalle ilmainen niin ei se paha hinta todellakaan..No, kaikkihan on aina suhteellista. Ei tuo nyt kovin hyvältä diililtä kuulosta, jos ette edes ryyppää tuolla rahalla. Toivottavasti teillä on edes isoruokainen perhe.
- turistit
Syökää nyt kirjoitti:
No, kaikkihan on aina suhteellista. Ei tuo nyt kovin hyvältä diililtä kuulosta, jos ette edes ryyppää tuolla rahalla. Toivottavasti teillä on edes isoruokainen perhe.
Ihan normaali ruokainen perhe. Mutta kuten kirjoitin, 270 per aikuinen viikon ruokailusta (aamupala,välipalat,lounas,illallinen,virvokkeet,jäätelöt,yms) ei ole todellakaan paha hintaista kun vertaa Suomen hintoihin.
- don Luis
turistit kirjoitti:
Hieman vaikeaa se tosin olisi kun kummatkaan aikuiset perheessä ei juo alkoholia niin ei voi laskea tuleeko se siltä näkökulmalta edullisemmaksi, mutta mitä sitä kiistämään että 270 euroa per aikuinen ja alle 12 vuotiaalle ilmainen niin ei se paha hinta todellakaan..Ihan vain kommentti,kanarialla virvoitusjuomat ja alkoholi(olut ,viini)maksavat osapuilleen saman,jote se,että ette juo alkoholia ei juurikaan erotu hinnassa.Lämpimissä maissa pitää kuitenkin juoda runsaasti.Ja kuten jo aiemmin tuli esiin,niin kukapa ottaisi palvelun lisähinnalla ellei siitä myös koituisi etua.
- Vaivaton
Eri asia sitten on, mitä ideaa on viettää koko loma siellä hotellilla, vaikka se tietysti on vaivatonta ja tulee edullisemmaksi kuin lähteä sieltä muualle...
- turistit
Sitä ideaa että meillä kanariansaarten loma on aina rentoutumista varten. Lepäillään altaan äärellä, luetaan lehtiä/kirjoja ja nautitaan siitä että ei tehdä oikeastaan mitään.
- toiset turistit
turistit kirjoitti:
Sitä ideaa että meillä kanariansaarten loma on aina rentoutumista varten. Lepäillään altaan äärellä, luetaan lehtiä/kirjoja ja nautitaan siitä että ei tehdä oikeastaan mitään.
Meidän perhe menee myös lomalle rentoutumaan. Menemme aina 5* hotelliin, jossa on AI. Ja hotellin korkea taso takaa myös tasokkan AI:n. Mekin olemme "nonalkoholic" ja nautimme lomalla siitä, että vain "ollaan" . Vietämme suurimman osan ajasta hotellin altailla tai rannalla ja luetaa kirjoja, pelataan pelejä, syömme kun tulee nälkä jossain hotellin ravintoloista jne. Me, samoin kunim "turistit" nautimme juuri siitä ettei oikeastaan tehdä mitään.
- Bon appetit
Tässäpä asiassa ei kannata hakea yksimielisyyttä. Molempi parempi. Jos lomasta nauttii, niin loma on vastannut odotuksia.
- don Luis
Eihän tässä yksimielisyyteen pyritäkään,vaan siihen,että kun ostat jotain,niin kaikkise mitä siihen sisältyy tulee myös osteuksi.
Vietämme esim.joka lomalla päivän ,vaikka Las Palmasissa tai rannalla tai menemme markkinoille josta jatkamme esim. Melonerakseen.Kaikki tämä ilman mitään ennakkoaikataulua Tämän tyyppinen ajankäyttö on se mitä tässä ajan takaa.Tietysti on niinkin,että,varsinkin aiemmin,A I hotellit olivat n.s. kalliimman luokan paikkoja,joten hotellilla majailu on tätä kautta ymmärrettävämpää,kuin jotkin kehnommat asuinpaikat.
Kun puhutiin puolihoitolaisista,niin siinä on jo pientä vapautta,kahdessakin mielessä.Ensinnäkin siinä yhden ruokailun hinta,jos sen jättää väliin ei ole niin suuri kuin A I :ssä.Myös ajoittaminen on vapaampaa.
- kaksi aikuista
Tulevan AI lomamme lisämaksu AI:lle on 130€ per viikko. Edellisissä ollut 100€/ per viikko yhdeltä hengeltä.
Minusta ne on edullisia hintoja päivää kohden joten ei siinä kauheasti tarvitse olla synkistelemässä jos jonkun ruokailun väliin jättäisi.
Ajoittaminen on kyllä AI;ssä aika vapaata niin monia ruokailuja on päivän mittaan, eihän kukaan nyt jaksaisikaan kaikkiin tarjottaviin osallistua.
Aikaa on reissata ja nauttia muustakin kuin hotellialueesta. - blues_brother1
Minulta tuo AI-lomailu käy suurinpiirtein näin. Saavuin hotellille retkeltä ja totean "Kappas vaan lounasaikaa on vielä jäljellä" ja piipahdan lounaalla... jos on nälkä. Usein tyydyn vain hyvin kevyeeseen lounaaseen lämpimässä ilmanalassa.
Illallinen ei taas tuota ongelmaa missään muodossa. Viimeksi olin Horizon Beach -hotellissa Kreetalla Hersonisoksessa, jossa illallinen oli 19.30-21.30. Tulen yleensä muutenkin hotellille viimeistään kello 19 tienoissa suihkuun ja vaatteiden vaihtoon. Siinä sitten on aikaa harkita, josko kävisi hotellissa illallisella vaiko lähtisi muualle. Jos hotellissa on hyvä illallinen, syön hotellissa vaikka se ei olisikaan AI-hotelli.
Viimeksi Horizon Beachilla söin vain yhden illallisen kaupungilla, koska hotellin ruoka oli hyvää ja tarjonta vaihtelevaa.
Yhden lounaan jätin väliin, koska oli koko päivän retkellä Agios Nikolauksessa. Usein söin kuitenkin hyvin kevyen lounaan. Lounasaika oli kello 12.30-14.00, joten ei tuotakaan varten tarvinnut kelloon hälytystä laittaa. Yleensä otan iltapäivällä pienet nokkaunet, joten silloinkin olen yleensä hotellilla oli minulla sitten AI-pakettia eli ei.
Hyvissä AI-hotelleissa on yleensä tarjolla ihan kelvollista välipalaa, joten se käy kyllä lounaan korvikkeeksi.
Viikon lomalla teen yleensä yhden tai kaksi pidempää retkeä ja muuten tyydyn tutustumaan lähinnä lomakohteeseen pitkillä kävelylenkeillä.
Ja tässä yksi vinkki AI-lomailuun. Aamiaiselle kannattaa mennä heti kun ravintola aukeaa kun taas lounaalla ruokailuajan loppu on rauhallisempaa aikaa. Tuo aamiasaika onkin sitten hotellista riippumatta ainoa ruokailu, jota varten laitan puhelimeeni herätyksen. :)
Standardipäivä voisi mennä jotenkin seuraavasti:
Herätys auringonnousun aikaan, lyhyt kävelylenkki, aamiainen 7.30 , tunnin parin nokkaunet, 3-4 tunnin kävelylenkki lomakohteeseen tutustuen tai auringonottoa uima-altaalla, kevyt lounas tunnin tai parin nokkaunet tai auringonottoa uima-altaalla, 3-4 tunnin kävelylenkki lomakohteeseen tutustuen, illallinen, illanviettoa hotellin tai lähialueen baareissa, hotellille ennen puoltayötä, istuskelua parvekkeella ja unta palloon. 1-2 pidempää retkeä usein linja-autoilla tai sitten laivaretkellä. Ja hyvä kirja aina mukana, jota sitten lueskelen sopivissa paikoissa. :)
blues_brother
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olit niin lähellä
Taas söpis olit siinä ihan käden etäisyydellä❤️ Jos sinä ja minä olisimme olleet kahden, olisin hypännyt sun kaulaan. Sa1185161- 472809
Kun me näemme taas
Siihen on viikkoja, korkeintaan kuukausia. Jännite välillemme vetää meidät ennemmin tai myöhemmin toistemme läheisyyteen332802Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺302468Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭221770- 1181647
En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä101610Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle231324Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli101268- 961197