Alkoholiallergiaako????

ssssssssssssssssssss

Olen 20-vuotias nainen, ja käytän alkoholia satunnaisesti mutta reippaasti, ehkä noin 3krt/kk. Kun juon, vatsa vetää heti löysäksi, ja tätä jatkuu aina seuraavaan iltaan asti. Uloste on todella vaaleaa ja pahanhajuista, vatsassa möyrii. Mistä tämä johtuu? Onko se alkoholiallergiaa vai jokin muu ainesosa?? Muita oireita ei ole. Minulla ei ole todettu mitään allergioita, vaikka testattu on pari vuotta sitten. Atooppinen iho ja infektioastma minulla on, mutta eiväthän ne tähän vaikuta? Mikä neuvoksi?

4

160

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • justjuuko?

      Pikemminkin keliakiaan toi viittaa. testaappas miten käy, jos et ollenkaan juo viljapohjaista alkoholia.
      ja jos olet omenalle allerginen, menee tarkemmaksi, ei kaikkia siidereitä...
      Kun vähillä suomalaisilla alkoholiallergisilla homma menee anafylaktisena shokkina, eikä siihen kestä edes alkoholipitoisia leipiäkään, kuten hiivalla kohotettuja, ja joitain joissa on apuaineina käytetty alkoholeja.oletko kertaakaan lähtent piipaakyydil ensiapuun juotuasi? Tunnen tasan yhden alkoholiallergikon. käsidesit on kiellettyjä, tietyt leivät, ym. missä alkoholeja, tietyt meikit, ei VOI juoda, koska saa anafylaktisen shokin. nuorempana läksi kesken ekan olutlasin ampparilla...
      Vaikuttaisi sille, ettet ole alkoholiallerginen, kun voit reippaasti juoda.

    • teija.dunder

      Alkoholiallergia on hyvin harvinaista. Siihen liittyvät allergiaoireet (nokkosihottuma, jopa anafylaksia) ilmaantuvat pienestä määrästä alkoholia eli n. puolesta ravintola-annoksesta. Astman ja allergisen nuhan pahenemista liittyy joskus harvoin alkoholin sisältämiin rikki ym yhdisteisiin. Ripuli ja vaaleat ulosteet voivat joskus liittyä sappiperäisiin ongelmiin mutta tyypillisesti tällöin on kipua ylävatsalla ja oireita ilmaantuu esim tiettyjen ruokien nauttimiseen liittyen. Oireesi kannattaa selvittää jos niitä ilmaantuu jatkossakin. Alkoholin käytössä kannattaa miettiä määrän vähentämistä elimistösi voimakkaan reaktion vuoksi.

    • ssssssssssssssssssss

      En ole sairaalaan joutunut tai mitään muutakaan vakavampaa, julma ripuli vain. Eikä vatsakaan satu, möyrii vain. Yhdestä juomasta ei tule vielä mitään oireita, mutta jos enemmän niin sitten. Mietin vain että voiko tuolla vatsassa tapahtua jotain vakavampaa, mistä keho sitten ilmoittaa näillä oireilla?Mitä?
      Ei ole keliakiaa eikä laktoosi-intoleranssia, tai ainakin päivittäin vedän maitoa ja viljatuotteita.

    • teija.dunder

      Alkoholilla on runsaasti haittavaikutuksia useisiin elinryhmiin ja niistä voi hakea tietoa mm terveyskirjastosta. Mahasuolikanavan alueella erityisesti haima saattaa vaurioitua jo yksittäisestäkin alkoholin käyttökerrasta. Voimakas ripuli on myös haittavaikutuksena kuvattu sekä yksittäisen että kroonisen alkoholin käytön seurauksena. Tämän ripulin syinä on esitetty sekä hermostollisia syitä sekä haima-sappiperäisiä syitä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      72
      1394
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1237
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1175
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      74
      1099
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      69
      967
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      76
      772
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      722
    8. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      374
      717
    9. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      41
      711
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      676
    Aihe