miehitys tulee

raimo

sittenkin: Muistatko tämän asian?

Olin henkilökohtaisesti rukoillut asian vuoksi monesti ja aina sama vastaus ja aina vain selvemmästi. Jos profetiani ja unet venäläismiehityksestä ovat harhaa, ne jääkööt mielestä, mutta jos Kerttu Kalmarin kirja on harhaa, älkööt profetiani lähtekö mielestä.

Saakoon vaikkapa karhu-uutiset puhua! Odotellaan
viikko! Muutama vuosi sitten uutisotsikoissa oli
leijona. Jumala, Jeesuksen nimessä armahda ja johdata tässä asiassa. Nyt on tiistai 10.08.2004 ja klo on 22.03. Jeesus armahda ja johdata ja puhu karhu-uutisten kautta. Jos mitään ei viikon sisällä tapahdu, anna sen merkitä silloin
sitä, että Kalmari on oikeassa, mutta jos uutisissa selvästi kerrotaan jotain karhuun liittyvää ja vielä yksiselitteisesti, silloin tiedämme, että miehitysprofetia on totta!

Herra Jeesus, armahda ja johdata, pyhän veresi ja
nimesi kautta. Amen!

Karhuhavaintoja Oulussa (Kaleva 19.08.2004)

Oulussa on tehty tällä viikolla karhuhavaintoja. Tuoreimmat havainnot ovat tiistai-illalta, jolloin Oulun poliisin tietoon tuli kolme kohtaamista mesikämmenen kanssa. Ensimmäinen havaintosoitto tuli puoli kymmenen aikaan Vaalantieltä. Tuntia myöhemmin karhu oli nähty Vesijaontiellä, Heikkilänkankaalla. Sieltä poliisille soitti kaksi eri henkilöä.
Toinen Heikkilänkankaalla karhuun törmännyt oli oululainen Matti Turunen. Turunen oli ajamassa Vesijaontietä pitkin, kun hän havaitsi mesikämmenen viidenkymmenen metrin päässä autosta. "Auton valoissa näkyi, että karhuhan se siellä. Se seisoi tiellä ja löntysteli sitten metsään. Kohtaamisemme kesti noin puoli minuuttia."
Myöhemmin kaksi poliisin partiota jäljesti eläintä, mutta selviä merkkejä karhusta ei löytynyt. "Painaumia on nähty, mutta ei taltioitavia jälkiä", kertoo komisario Kari Seppänen Oulun poliisilaitokselta.
Poliisilla ei ole vielä tietoa siitä, onko kyseessä sama yksilö. Seppänen ei muista kuulleensa, että Oulun kaupungin asuinalueilta olisi tullut muita havaintoja tänä kesänä.
Viime viikkojen aikana karhuja on nähty myös Lumijoella, jossa paikalliset ovat törmänneet kontioon parikin kertaa.
Viime maanantaina maanviljelijä Juhani Kauppi törmäsi karhuun täydessä päivänvalossa, tälläkin kertaa kontio oli ylittämässä tietä. Karhun kanssa vaihdettiin pari katsetta, kun Kauppi pysähtyi tarkastelemaan pusikkoon poistuneen eläimen reittiä.
"Se katsoi minua 10 metrin päästä, ja meni sitten syvemmälle metsään."

Karhuja taajamissa silloin tällöin

Asuinalueilla vaeltaneet karhut ovat todennäköisesti 2-3-vuotiaita uroskarhuja, jotka etsivät reviiriään. Urokset saattavat kulkea tuhansia kilometrejä kesän aikana, ja siksi ne eksyvät joskus myös ihmisasutusten lähettyville. Ruokaa karhut harvemmin hakevat.
Pääsääntöisesti karhut pelkäävät ihmistä ja pakenevat paikalta, jos mahdollisuus kohtaamiseen on olemassa. "Nuoret karhut eivät vielä tiedä, miten vaarallinen ihminen on", miettii eläkkeellä oleva eläinfysiologian professori Raimo Hissa.
Otsoja liikkuu taajamien lähellä silloin tällöin, kaikkia vaeltajia ei kuitenkaan havaita. "Karhu on merkillisen ovela ja osaa piiloutua. Moni marjamies on mennyt karhun läheltä tietämättään."
Metsästyskauden alkaessa karhu pakenee syvemmälle korpeen. Viimeistään talviasumuksen haku saa mesikämmenen siirtymään metsän siimekseen.
Hissan mukaan Suomessa on viime aikoina ollut noin 900 karhuhavaintoa. Oulun lähiympäristössä vakiintunutta karhukantaa on muun muassa Muhoksen ja Ylikiimingin ympäristössä sekä Siikajoki-Ruukki-Revonlahti -alueella.

Siis ajalle 10.08 - 17.08. sijoittuu enemmän kuin
kolme, koska nämä Kalevan tapaukset ovat kyseisellä viikolla ja "viime aikoina 900" joten
niistäkin varmasti osa sijoittuu kyseiselle aikavälille: Herra armahda Suomen maata ja kansaa.

76

4028

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kristitty Israelin ystävä

Sinä et sitten malttanut lukea kyseistä kirjaa ?

Aiotko edes ?

Olet pahasti harhassa tässä asiassa, kuten tuossa mustalaisten rinnastamisessa juutalaisiin.

No, pidä harhasi, ja harhaopetuksesi...

• raimo

keskiviikkoiltana, että Jumala antaisi minun olla aamullavarma asiasta, että ovatko mustalaiset
        Israelin valtion 10:n heimon jälkeläisiä, jotka
        vietiin Assyriaan pakkosiirtolaisina v. 722 eKr, siis
        Asyyrian sotilaat tuhosivat 90 % israelilaisista ja loput n. 10 % vietiin Halahiin, Gosaniin Haburin varsille ja Meedian kaupunkeihin 2.Kn. 17:6 (Meedian rajalta reilun Suomen mitta Indus-virralle), mutta he eivät koskaan palanneet.

Juutalaisten valtio, Juuda joutui vuosiksi 597-538 eKr. puolestaan Babyloniaan pakkosiirtolaisiksi, mutta saivat palata takaisin
        kotimaahansa, kunnes v. 70 jKr. roomalaiset tuhosivat Jerusalemin ja taas oli juutalaisten kähdettävä. Juutalaisista n. 40 % on palannut
        1900-luvulla nykyisen Israelin valtion alueelle,
        mutta missä ovat vanhan Israelin heimojen jälkeläiset, joista Raamattu käyttää nimitystä:
        Israel ja Efraim.

Siis pyysin Jumalalta varmaa vastausta seuraavaksi aamuksi. Johdatus oli ihmeellinen, koska jouduin palaamaan aamulla kaupungilta 10 km
        päästä, koska yksi lähiomainen ei päästänytkään minua asunnolleen: Mitäs tämä on? ajattelin...tunsin olevani hyljeksitty. palasin asioille ja juttelin yhden miehen kanssa, joka
        sanoi saannensa infarktin ja olevansa sairaslomalla. Saman kuun samana päivänä, jolloin hän oli muuttanut 13 vuotta sitten kotiinsa, tuli infarkti. Sanoin hänelle: Jumalan kellot käyvät! Hän vstasi siihen minä turvaan, vaikka en olekaan täysin varma. Silloin vastasin:
        Kyllä Jeesuksen veri on sinunkin syntiesi vuoksi vuodatettu. Mies itki. Sitten kyselin häneltä kaupunfin mustalaisista ja hän vastasi, että ovat muuttaneet tai kuolleet. Käski käymään yhdellä haudalla. kävin siellä ja hämmästyin, kun hautakivessä luki: Herra Jumala on johdattava teidät siihen maahan, jota olette menossa omaksenne ottamaan.

Tästä onkyllä vaikea enää perääntyä, mutta tarviiko minun! Jeesus johdata ja armahda!

• hevosmies

Nämä on kaikki Jeesuksen Kristuksen sanoja.
        Valehteleeko Hän? Ei ole minun sanoja

22:29 Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Te
        eksytte, koska te ette tunne kirjoituksia ettekä Jumalan voimaa.

Matt. 5:17 Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään.

Matt. 5:18 Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.

Matt. 5:19 Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa.

Matt. 5:20 Sillä minä sanon teille: ellei teidän vanhurskautenne ole paljoa suurempi kuin kirjanoppineiden ja fariseusten, niin te ette pääse taivasten valtakuntaan.

Matt. 7:16 Heidän hedelmistään te tunnette heidät. Eihän orjantappuroista koota viinirypäleitä eikä ohdakkeista viikunoita?

Matt. 7:17 Näin jokainen hyvä puu tekee hyviä hedelmiä, mutta huono puu tekee pahoja hedelmiä.

Matt. 7:18 Ei saata hyvä puu kasvaa pahoja hedelmiä eikä huono puu kasvaa hyviä hedelmiä.

Matt. 7:19 Jokainen puu, joka ei tee hyvää hedelmää, hakataan pois ja heitetään tuleen.

Matt. 7:20 Niin te siis tunnette heidät heidän hedelmistään.

Matt. 7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.

Matt. 7:22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'

Matt. 7:23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät.'

Luuk. 8:17 Sillä ei ole mitään salattua, mikä ei tule ilmi, eikä kätkettyä, mikä ei tule tunnetuksi ja joudu päivän valoon.

Luuk. 8:18 Katsokaa siis, miten kuulette; sillä sille, jolla on, annetaan, mutta siltä, jolla ei ole, otetaan pois sekin, minkä hän luulee itsellään olevan."

• olli olematon
        raimo kirjoitti:

keskiviikkoiltana, että Jumala antaisi minun olla aamullavarma asiasta, että ovatko mustalaiset
        Israelin valtion 10:n heimon jälkeläisiä, jotka
        vietiin Assyriaan pakkosiirtolaisina v. 722 eKr, siis
        Asyyrian sotilaat tuhosivat 90 % israelilaisista ja loput n. 10 % vietiin Halahiin, Gosaniin Haburin varsille ja Meedian kaupunkeihin 2.Kn. 17:6 (Meedian rajalta reilun Suomen mitta Indus-virralle), mutta he eivät koskaan palanneet.

Juutalaisten valtio, Juuda joutui vuosiksi 597-538 eKr. puolestaan Babyloniaan pakkosiirtolaisiksi, mutta saivat palata takaisin
        kotimaahansa, kunnes v. 70 jKr. roomalaiset tuhosivat Jerusalemin ja taas oli juutalaisten kähdettävä. Juutalaisista n. 40 % on palannut
        1900-luvulla nykyisen Israelin valtion alueelle,
        mutta missä ovat vanhan Israelin heimojen jälkeläiset, joista Raamattu käyttää nimitystä:
        Israel ja Efraim.

Siis pyysin Jumalalta varmaa vastausta seuraavaksi aamuksi. Johdatus oli ihmeellinen, koska jouduin palaamaan aamulla kaupungilta 10 km
        päästä, koska yksi lähiomainen ei päästänytkään minua asunnolleen: Mitäs tämä on? ajattelin...tunsin olevani hyljeksitty. palasin asioille ja juttelin yhden miehen kanssa, joka
        sanoi saannensa infarktin ja olevansa sairaslomalla. Saman kuun samana päivänä, jolloin hän oli muuttanut 13 vuotta sitten kotiinsa, tuli infarkti. Sanoin hänelle: Jumalan kellot käyvät! Hän vstasi siihen minä turvaan, vaikka en olekaan täysin varma. Silloin vastasin:
        Kyllä Jeesuksen veri on sinunkin syntiesi vuoksi vuodatettu. Mies itki. Sitten kyselin häneltä kaupunfin mustalaisista ja hän vastasi, että ovat muuttaneet tai kuolleet. Käski käymään yhdellä haudalla. kävin siellä ja hämmästyin, kun hautakivessä luki: Herra Jumala on johdattava teidät siihen maahan, jota olette menossa omaksenne ottamaan.

Tästä onkyllä vaikea enää perääntyä, mutta tarviiko minun! Jeesus johdata ja armahda!

Minä huomaan että sinä Raimo, tulet samaan heimoveljijesi vihat päällelesi, kun olet kertonut vain Raamatun toduuksia, meistä romaneista.
        Mutta minä tiedän että Jumalan Pyhä Henki ohjaa siua tässä asiassa, ja Jumalan enkelit varjelevat sinua kaikilla sinun teilläsi.
        Minä vaan ihmettelen miten uskovaiset vihavaat tätä asiaa. Tulet samaan vielä monen laisia haukkumisia.
        Mutta se on vaan sen merkki, että Jumalan henki lepää sinun päälläsi. Olet kristuksen soturi.

Ei tätä voi enää ihmiset pysäyttää koska tämä on Jumalasta.
        Mutta nyt erotellaan nimikko kristityt ja tosi kristityt toisistaan.
        Nyt erotellaan jyvät akanoista.

Jes. 41:10 älä pelkää, sillä minä olen sinun kanssasi; älä arkana pälyile, sillä minä olen sinun Jumalasi: minä vahvistan sinua, minä autan sinua, minä tuen sinua vanhurskauteni oikealla kädellä.

Jes. 41:11 Katso, häpeän ja pilkan saavat kaikki, jotka palavat vihasta sinua vastaan; tyhjiin raukeavat ja hukkuvat, jotka sinun kanssasi riitelevät.

Jes. 41:12 Hakemallakaan et löydä niitä, jotka sinua vastaan taistelivat; tyhjiin raukeavat ja lopun saavat, jotka sinun kanssasi sotivat.

Jes. 41:13 Sillä minä, Herra, sinun Jumalasi, tartun sinun oikeaan käteesi, minä sanon sinulle: "Älä pelkää, minä autan sinua."

• Weijo
        olli olematon kirjoitti:

Minä huomaan että sinä Raimo, tulet samaan heimoveljijesi vihat päällelesi, kun olet kertonut vain Raamatun toduuksia, meistä romaneista.
        Mutta minä tiedän että Jumalan Pyhä Henki ohjaa siua tässä asiassa, ja Jumalan enkelit varjelevat sinua kaikilla sinun teilläsi.
        Minä vaan ihmettelen miten uskovaiset vihavaat tätä asiaa. Tulet samaan vielä monen laisia haukkumisia.
        Mutta se on vaan sen merkki, että Jumalan henki lepää sinun päälläsi. Olet kristuksen soturi.

Ei tätä voi enää ihmiset pysäyttää koska tämä on Jumalasta.
        Mutta nyt erotellaan nimikko kristityt ja tosi kristityt toisistaan.
        Nyt erotellaan jyvät akanoista.

Jes. 41:10 älä pelkää, sillä minä olen sinun kanssasi; älä arkana pälyile, sillä minä olen sinun Jumalasi: minä vahvistan sinua, minä autan sinua, minä tuen sinua vanhurskauteni oikealla kädellä.

Jes. 41:11 Katso, häpeän ja pilkan saavat kaikki, jotka palavat vihasta sinua vastaan; tyhjiin raukeavat ja hukkuvat, jotka sinun kanssasi riitelevät.

Jes. 41:12 Hakemallakaan et löydä niitä, jotka sinua vastaan taistelivat; tyhjiin raukeavat ja lopun saavat, jotka sinun kanssasi sotivat.

Jes. 41:13 Sillä minä, Herra, sinun Jumalasi, tartun sinun oikeaan käteesi, minä sanon sinulle: "Älä pelkää, minä autan sinua."

Ei yksikään uskossa oleva romani hyväksy sitä, että he ovat efraimilaisia.
        Se kaikki on harhahengen opetusta.
        Saman hengen vaikutusta on venäjämiehittääsuomen usko.

• olli olematon
        Weijo kirjoitti:

Justiin nyt sinä vasta valehtelet, onko tämä Jumalan henkestä,tämäkään ei ole raimon keksimää että, venäjä tulee miehittämään koko pohjolan, siis koko pohjolan, sitä poika on profetoitu pitkin norjaa, ruotsia tanskaa ja suomea. Tätä on tehty jo kaun aikaa. Ja monen eri henkilön toimesta. Minä asun ruotsissa,jo 35vuotta, minä tiedän. Onko ne kaikki vääriä ja sinä oikeassa?

• hevosmies
        Weijo kirjoitti:

sinähän ylennät itsesi Jumalan ylä puolelle.
        miksi

Mt 23:12 Mutta joka itsensä ylentää, se alennetaan; ja joka itsensä alentaa, se ylennetään.

Lk 14:11 Sillä jokainen, joka itsensä ylentää, alennetaan, ja joka itsensä alentaa, se ylennetään."

• olli olematon
        Weijo kirjoitti:

minä tulen laitamaan sinulle tulevaisuudessa tähän paljon profetioita pohjolan miehityksestä, kun saan vai sen uuden koneen, sano sitten onko ne valeita

• asiamies

Uskon karhu-uutisten totisesti lisääntyvän ajalla 20.8.-31.10. onhan kaatolupiakin myönnetty tuolle ajalle viime vuotta enemmän. Itse olen nähnyt taasen enneunia Kreikan lisääntyneestä julkisuudesta merkkinä siitä että Kalmari on oikeassa.

• raimo

Jumalalta, jos Hän on sinun Isäsi ´Jeesuksessa,
        eihän meidän kannata mielipiteistä ja uskomuksista
        vetää johtopäätöksiä.

siunauksin t. raimo

• teuvo
        raimo kirjoitti:

Jumalalta, jos Hän on sinun Isäsi ´Jeesuksessa,
        eihän meidän kannata mielipiteistä ja uskomuksista
        vetää johtopäätöksiä.

siunauksin t. raimo

olipa törkeä väitös haukkua juutalaisia mustalaisiksi.
        En ole röyhkeämpää kuullut.

• raimo
        teuvo kirjoitti:

Juutalaiset ovat ne Juudan valtion heimojen, eli
        Juudan ja Benjaminin heimojen asukkaat, jotka
        Babylonian kuningas Nebukadnesar vei Baabelin vankeuteen 70:ksi vuodeksi, mutta he saivat palata Persian kuningas Kooreksen luvalla takaisin maahansa, mutta hajotettiin v. 70 jKr
        uudelleen kaikkien kansojen keskuuteen. 1900-luvulla on n, 40 % heistä palannut nykyisen Israelin valtion alueelle.

En ole heitä mihinkään rinnastanut, vaan huomaa,
        että vahan Israelin kuningaskunnan asukkaita, jotka kuuluivat Israelin 10:een pohjoiseen heimoon, ei kutsuttu juutalaisiksi, vaan nimellä
        israelilaiset, israel tai Efraim. Vanhan Israelin kuningaskunnan asukkaista tuhoutui n. 90
        % assyrialaisten hyökkäyksessä ja loput n. 10 %
        vietiin Halahiin, Gosaniin Habur-joen varsille ja
        Meedian kaupunkeihin (rajalta n. Suomen mitta Indus-virralle)

Nämä asukkaat eli Israelilaiset eivät koskaan palanneet, mutta Jumala on luvannut tehdä vielä Isralista ja´Juudasta yhden kansan.

Juutalaiset eivät ole romaanien kantaisiä, mutta
        israelilaiset sen sijaan ovat.

Älä sotke käsitteitä. Lähitulevaisuudessa kristittyjä on kahdenlaisia: Yksi ryhmä tunnustaa, että nyt menee Raamatun profetioiden tulkinta aivan uusiksi, koska Efraim ovatkin romaanit, domaanit ja lomaanit, eli mustalaiset.

Toinen ryhmä, joka alkaa vihata tätä Jumalan suunnitelmaa ja sen kannattajia.

siunausta! t. raimo

lue rukoillen Jeremiaa, Hesekieltä ja Jesajaa!

• weijo
        raimo kirjoitti:

Juutalaiset ovat ne Juudan valtion heimojen, eli
        Juudan ja Benjaminin heimojen asukkaat, jotka
        Babylonian kuningas Nebukadnesar vei Baabelin vankeuteen 70:ksi vuodeksi, mutta he saivat palata Persian kuningas Kooreksen luvalla takaisin maahansa, mutta hajotettiin v. 70 jKr
        uudelleen kaikkien kansojen keskuuteen. 1900-luvulla on n, 40 % heistä palannut nykyisen Israelin valtion alueelle.

En ole heitä mihinkään rinnastanut, vaan huomaa,
        että vahan Israelin kuningaskunnan asukkaita, jotka kuuluivat Israelin 10:een pohjoiseen heimoon, ei kutsuttu juutalaisiksi, vaan nimellä
        israelilaiset, israel tai Efraim. Vanhan Israelin kuningaskunnan asukkaista tuhoutui n. 90
        % assyrialaisten hyökkäyksessä ja loput n. 10 %
        vietiin Halahiin, Gosaniin Habur-joen varsille ja
        Meedian kaupunkeihin (rajalta n. Suomen mitta Indus-virralle)

Nämä asukkaat eli Israelilaiset eivät koskaan palanneet, mutta Jumala on luvannut tehdä vielä Isralista ja´Juudasta yhden kansan.

Juutalaiset eivät ole romaanien kantaisiä, mutta
        israelilaiset sen sijaan ovat.

Älä sotke käsitteitä. Lähitulevaisuudessa kristittyjä on kahdenlaisia: Yksi ryhmä tunnustaa, että nyt menee Raamatun profetioiden tulkinta aivan uusiksi, koska Efraim ovatkin romaanit, domaanit ja lomaanit, eli mustalaiset.

Toinen ryhmä, joka alkaa vihata tätä Jumalan suunnitelmaa ja sen kannattajia.

siunausta! t. raimo

lue rukoillen Jeremiaa, Hesekieltä ja Jesajaa!

Siunausta.
        Huomasin täällä erittäin mielenkiintoisen keskustelun.
        Pitääpä alkaa tutkia.
        Siunausta kaikille meille.

En oikein ole vielä perehtynyt ko. asiaan,
        mutta näin äkkiseltään Raamatusta nousevana
        ajatuksena olisin myös sitä mieltä, että
        Israel ja juutalaiset ovat UT. sama käsite.
        Näitä ei UT. erotella.

Esim. Room. 9:3,4,5. Paavali toteaa omasta kansastana (hän oli Benjaminin sukukuntaa), että "ovat israelilaisia,... ja heistä on Kristus"
        Kristushan nousi Juudan sukukunnasta, Daavidin sukuhaarasta, ja oli siis israelilainen.
        Paavali pitää Israelia juutalaiskansana (Room. 11:1-).

Nuo käsitteet tuntuvat menevän vähän kaikilla tässä keskustelussa sekaisin.
        Uskon Paavalin olevan parhaiten selvillä tästä kysymyksestä.
        On hyvä käyttää samoja termejä ja käsitteitä hänen kanssaan.

• raimo
        weijo kirjoitti:

Siunausta.
        Pitääpä alkaa tutkia.

Näitä ei UT. erotella.

Esim. Room. 9:3,4,5. Paavali toteaa omasta kansastana (hän oli Benjaminin sukukuntaa), että "ovat israelilaisia,... ja heistä on Kristus"
        Kristushan nousi Juudan sukukunnasta, Daavidin sukuhaarasta, ja oli siis israelilainen.

puhuvat Salomonin jälkeen Israelin ja Juudan ningaskunnista. Juudan valtioon kuuluivat Juudan ja benjaminin heimon asukkaat. Israelilaisia olivat tämän jälkeen 10 pohjoista heimoa, joita
        kutsutaan profetioissa myös Efraimiksi ja Samariaksi.

Juutalaiset tulevat sanasta Juuda. Israelin nimi
        oli alkujaan Jumalan Jaakobille antama nimi.

Kun Messiaan valtakunta tulee, sen nimi on jälleen
        israel ja tulee käsittämään kaikkien heimojen
        asukkaat yhdessä. Tätä valtiota on odotettu juutalaisten ja israelilaisten keskuudessa Jeremian päivistä asti. Opetuslapsetkin odottivat ja siksi siellä puhutaan Israelin pelastumisesta. Ei Raamattu ole ristiriitainen.
        Nimet ovat hisrotiallisia ja profeetallisia.

• raimo
        weijo kirjoitti:

Siunausta.
        Pitääpä alkaa tutkia.

Näitä ei UT. erotella.

kun pohjoiset 10 heimoa olivat kadonneet historiasta ja uskonnosta, alettiin taas Israel-
        nimeä käyttää lähes synonyyminä juutalaisille.

mainitsemissasi UT:nraamatunkohdissa on esim. engl.
        kielen sana "jews" käännetty "israelilaiset" eli
        käsitteet ovat taas kuten nykyäänkin, mutta Jeremialla ja Hesekielillä on selvästi Juuda ja
        Israel tai Efraim ja juutalaiset!

• olli olematon
        weijo kirjoitti:

Siunausta.
        Pitääpä alkaa tutkia.

Näitä ei UT. erotella.

Onko tämä kaikki Jumalan valetta? Mitä raamattu sanoo. Eikö vanha testamenti puhukaan totta?

Eikö Jumalan sana olekaan pyhä, Sitä saa näköjään väänellä minne itse kukin haluaa.
        Ei nyt kyllä mättää jossain.

4. Moos. 23:19 Ei Jumala ole ihminen, niin että hän valhettelisi, eikä ihmislapsi, että hän katuisi. Sanoisiko hän jotakin eikä sitä tekisi, puhuisiko jotakin eikä sitä täyttäisi?

5. Moos. 7:9 Ja tiedä siis, että Herra, sinun Jumalasi, on Jumala, uskollinen Jumala, joka pitää liiton ja on laupias tuhansiin polviin asti niille, jotka häntä rakastavat ja pitävät hänen käskynsä,
        . Tim. 2:13 jos me olemme uskottomat, pysyy kuitenkin hän uskollisena; sillä itseänsä kieltää hän ei saata.

Hes. 37:16 "Sinä, ihmislapsi, ota puusauva ja kirjoita siihen: 'Juudalle ja häneen liittyneille israelilaisille.' Ota sitten toinen puusauva ja kirjoita siihen: 'Joosefille; Efraimin ja kaiken häneen liittyneen Israelin heimon sauva.'

Hes. 37:19 niin puhu heille: Näin sanoo Herra, Herra: Katso, minä otan Joosefin sauvan, joka on Efraimin kädessä, ja häneen liittyneet Israelin sukukunnat, ja minä asetan ne yhteen Juudan sauvan kanssa ja teen niistä yhden sauvan, niin että ne tulevat yhdeksi minun kädessäni.

Hes. 37:22 Minä teen heidät yhdeksi kansaksi siinä maassa, Israelin vuorilla, ja yksi kuningas on oleva kuninkaana heillä kaikilla. Eivätkä he enää ole kahtena kansana eivätkä enää jakaantuneina kahdeksi valtakunnaksi.

Jer. 3:11 Ja Herra sanoi minulle: "Luopiovaimo Israel on osoittautunut vanhurskaammaksi kuin Juuda, tuo uskoton.
        Jer. 31:31 Katso, päivät tulevat, sanoo Herra, jolloin minä teen Israelin heimon ja Juudan heimon kanssa uuden liiton;

Jer. 33:14 Katso, päivät tulevat, sanoo Herra, jolloin minä täytän sen hyvän lupauksen, jonka minä olen lausunut Israelin heimosta ja Juudan heimosta

Jer. 33:24 "Etkö ole huomannut, mitä tämä kansa puhuu sanoen: 'Ne kaksi sukukuntaa, jotka Herra valitsi, hän on hyljännyt'? Ja he halveksivat minun kansaani, niinkuin se ei enää olisikaan kansa heidän silmissänsä.

Jer. 31:31 Katso, päivät tulevat, sanoo Herra, jolloin minä teen Israelin heimon ja Juudan heimon kanssa uuden liiton;
        Jer. 31:32 en sellaista liittoa kuin se, jonka minä tein heidän isäinsä kanssa silloin, kun minä tartuin heidän käteensä ja vein heidät pois Egyptin maasta, ja jonka liittoni he ovat rikkoneet, vaikka minä olin ottanut heidät omikseni, sanoo Herra.
        Jer. 31:33 Vaan tämä on se liitto, jonka minä teen Israelin heimon kanssa niiden päivien tultua, sanoo Herra: Minä panen lakini heidän sisimpäänsä ja kirjoitan sen heidän sydämiinsä; ja niin minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani.

Jer. 31:35 Näin sanoo Herra, joka on pannut auringon valaisemaan päivää, kuun ja tähdet lakiensa mukaan valaisemaan yötä, hän, joka liikuttaa meren, niin että sen aallot pauhaavat - Herra Sebaot on hänen nimensä:
        Jer. 31:36 Jos väistyvät nämä lait minun kasvojeni edestä, silloin myös lakkaavat Israelin jälkeläiset olemasta kansa minun kasvojeni edessä ainiaan.
        Jer. 31:37 Näin sanoo Herra: Jos voidaan mitata taivaat ylhäällä ja tutkia maan perustukset alhaalla, silloin vasta minä hylkään Israelin jälkeläiset kaikki, kaiken sen tähden, mitä he ovat tehneet, sanoo Herra.

Mitä
        meillä on tekemistä Daavidin kanssa?Vieras on meille Iisain poika,palatkaa
        majoillenne,Israelin miehet!Pidä itse huoli asioistasi,Daavidin
        suku!"(1.Kun.12:16)
        Ja niin Daavidin ja Salomon aikainen Israelin yhdistynyt valtioliitto
        hajosi Israeliksi ja Juudaksi
        Älkää lähtekö sotimaan veljiänne
        israelilaisia
        vastaan.Palatkaa kaikki kotiin,sillä se,mikä on tapahtunut,on tapahtunut
        minun tahdostani."He tottelivat Herran sanaa ja palasivat kotiin,niin
        kuin Herra oli heitä käskenyt."(1.kun.12:24)

Hes. 37:16 "Sinä, ihmislapsi, ota puusauva ja kirjoita siihen: 'Juudalle ja häneen liittyneille israelilaisille.' Ota sitten toinen puusauva ja kirjoita siihen: 'Joosefille; Efraimin ja kaiken häneen liittyneen Israelin heimon sauva.'
        Jer. 3:11 Ja Herra sanoi minulle: "Luopiovaimo Israel on osoittautunut vanhurskaammaksi kuin Juuda, tuo uskoton.

Jer. 33:14 Katso, päivät tulevat, sanoo Herra, jolloin minä täytän sen hyvän lupauksen, jonka minä olen lausunut Israelin heimosta ja Juudan heimosta

Jer. 33:24 "Etkö ole huomannut, mitä tämä kansa puhuu sanoen: 'Ne kaksi sukukuntaa, jotka Herra valitsi, hän on hyljännyt'? Ja he halveksivat minun kansaani, niinkuin se ei enää olisikaan kansa heidän silmissänsä.

Raakelilla oli vain kaksi lasta Joosef, ja Bejamin, siksi paavaliin käy sekä juutalainen että israelilainen. Hän oli molempia.

Matt. 19:28 Niin Jeesus sanoi heille: "Totisesti minä sanon teille: siinä uudestisyntymisessä, jolloin Ihmisen Poika istuu kirkkautensa valtaistuimella, saatte tekin, jotka olette minua seuranneet, istua kahdellatoista valtaistuimella ja tuomita Israelin kahtatoista sukukuntaa.

Luuk. 2:36 Ja oli naisprofeetta, Hanna, Fanuelin tytär, Asserin sukukuntaa. Hän oli jo tullut iälliseksi. Mentyään neitsyenä naimisiin hän oli elänyt miehensä kanssa seitsemän vuotta,

Luuk. 22:30 niin että te saatte syödä ja juoda minun pöydässäni minun valtakunnassani ja istua valtaistuimilla ja tuomita Israelin kahtatoista sukukuntaa.
        Ap. t. 26:7 ja jonka meidän kaksitoista sukukuntaamme, yötä ja päivää herkeämättä palvellen Jumalaa, toivovat heille toteutuvan; tämän toivon tähden, kuningas, juutalaiset minua syyttävät

Jaak. 1:1 Jaakob, Jumalan ja Herran Jeesuksen Kristuksen palvelija, lähettää tervehdyksen kahdelletoista hajalla asuvalle sukukunnalle.

Hoos.9:17
        My God will cast them away, because they did not hearken unto him: and they shall be wanderers among the nations.
        Eli tässä oikekeja käännös. "Minun Jumalani on hykkäävä Efraimin, koska se ei ole kuunnellut häntä.KANSOJEN SEASSA SE JOUTUU KIERTELEMÄÄN

Pyydä Pyhää Henkeä valaisemaan nämä asiat sinulle. siunausta kovasti, vastaa myös raamatun sanasta, ei lihasta

• olli olematon
        weijo kirjoitti:

Siunausta.
        Pitääpä alkaa tutkia.

Näitä ei UT. erotella.

"Esim. Room. 9:3,4,5. Paavali toteaa omasta kansastana (hän oli Benjaminin sukukuntaa), että "ovat israelilaisia,... ja heistä on Kristus"

Paavali pitää Israelia juutalaiskansana (Room. 11:1-)".

Ei, Israelia juutalaiskansana, vaan juutalaisia
        israelilaisena kansana. Siinä on selvä ero. Koska se on totta. Samaten Kristus oli juutalainen, mutta myös israelilainen, kanta isän Jaakobin kautta.

Mutta Eframilainen ei voi olla juutalainen, mutta juutalainen on myös israelilainen Jaakobin kautta.

Tämä on hiukan vaikea tajuinen juttu, mutta täysin totta Raamatun mukaan.Kaikki Jaakobin lapset on israelilaisia, tämä on aivan selvää Raamatun mukaan, jos emme kääntele emmekä vääntele.

• Weijo
        olli olematon kirjoitti:

"Esim. Room. 9:3,4,5. Paavali toteaa omasta kansastana (hän oli Benjaminin sukukuntaa), että "ovat israelilaisia,... ja heistä on Kristus"

Paavali pitää Israelia juutalaiskansana (Room. 11:1-)".

Ei, Israelia juutalaiskansana, vaan juutalaisia
        israelilaisena kansana. Siinä on selvä ero. Koska se on totta. Samaten Kristus oli juutalainen, mutta myös israelilainen, kanta isän Jaakobin kautta.

Mutta Eframilainen ei voi olla juutalainen, mutta juutalainen on myös israelilainen Jaakobin kautta.

Tämä on hiukan vaikea tajuinen juttu, mutta täysin totta Raamatun mukaan.Kaikki Jaakobin lapset on israelilaisia, tämä on aivan selvää Raamatun mukaan, jos emme kääntele emmekä vääntele.

Juuri niin on kuin viimeksi kirjoitit.

Uusi liitto kieltää enää erottelemasta yhdeksi tehtyä kansaa, israelilaisia ja pakanoita (Efes. 2:11-22). Mutta tässä on kysymyksessä Jeesuksen ja ristin työn kautta pelastettu Jumalan kansa.

Mutta jo Hesekiel ennustaa, että Israel omaan maahansa palanneena (Hesek. 37:12-14) on tuleva 1. yhdeksi Israeliksi (Hesek. 37:15-22).
        - Luethan tarkkaan laittamani Raamatun kohdat ?

Päämäärä koko Israelin kohdalla on, että se pelastuu, että Jaakobin jäännös löytää Kuninkaansa Jeesuksen (Daavidin, Hesek. 37:24).
        Room. 11:25-27.

Siunausta

• olli olematon
        Weijo kirjoitti:

Uusi liitto kieltää enää erottelemasta yhdeksi tehtyä kansaa, israelilaisia ja pakanoita (Efes. 2:11-22). Mutta tässä on kysymyksessä Jeesuksen ja ristin työn kautta pelastettu Jumalan kansa.

Mutta jo Hesekiel ennustaa, että Israel omaan maahansa palanneena (Hesek. 37:12-14) on tuleva 1. yhdeksi Israeliksi (Hesek. 37:15-22).

Päämäärä koko Israelin kohdalla on, että se pelastuu, että Jaakobin jäännös löytää Kuninkaansa Jeesuksen (Daavidin, Hesek. 37:24).

Siunausta

Kyllä minä nämä kaikki kyseiset raamatun kohdat tiedän, nmutta nyt minä ymmärrän mitä ajat takaa.
        Mutta se ei pidä paikaansa. Juudan heimo on palanut, mutta ei eframilaiset eli israelilaiset.
        kuinka voit noin ajatella että kaikki israelilaiset on palanut Israeliin. Ei tämä on edessä päin. On niin monta profetiaa jotka EI OLE VIELÄ TAPAHDUNNUT.Nyt vasta huomaan mitä sinä ajattelet. Sanon suoraan että olet hyvin paljon hakoteillä, jos noin ajattelet. Sinä luulet että kaikki on jo palanut, myös eframilaiset, eli toisin sanoen sinä et tunnusta että mustalaiset on Eframilaisia. Vai kuinka?
        Eli Hosea valehtelee (9:17). Niinkö? Eikö Mustalaiset täydä tätä Hosean lukua? Ei varmaan kannata keskustella jos sinulla on Raamatun vastaiset ajatukset.
        Niin kun tässä sinä laidat Paavalin Jumalan edelle
        ""Uskon Paavalin olevan parhaiten selvillä tästä kysymyksestä.
        On hyvä käyttää samoja termejä ja käsitteitä hänen kanssaan"""
        Eiköhän Jumala tiedä paremmin kuin Paavali
        Siunausta vain

• Weijo
        olli olematon kirjoitti:

Kyllä minä nämä kaikki kyseiset raamatun kohdat tiedän, nmutta nyt minä ymmärrän mitä ajat takaa.
        Mutta se ei pidä paikaansa. Juudan heimo on palanut, mutta ei eframilaiset eli israelilaiset.
        kuinka voit noin ajatella että kaikki israelilaiset on palanut Israeliin. Ei tämä on edessä päin. On niin monta profetiaa jotka EI OLE VIELÄ TAPAHDUNNUT.Nyt vasta huomaan mitä sinä ajattelet. Sanon suoraan että olet hyvin paljon hakoteillä, jos noin ajattelet. Sinä luulet että kaikki on jo palanut, myös eframilaiset, eli toisin sanoen sinä et tunnusta että mustalaiset on Eframilaisia. Vai kuinka?
        Eli Hosea valehtelee (9:17). Niinkö? Eikö Mustalaiset täydä tätä Hosean lukua? Ei varmaan kannata keskustella jos sinulla on Raamatun vastaiset ajatukset.
        Niin kun tässä sinä laidat Paavalin Jumalan edelle
        ""Uskon Paavalin olevan parhaiten selvillä tästä kysymyksestä.
        On hyvä käyttää samoja termejä ja käsitteitä hänen kanssaan"""
        Eiköhän Jumala tiedä paremmin kuin Paavali
        Siunausta vain

Etkö siis tunnusta apostoli Paavalin kirjoituksia Jumalan Sanaksi?
        - - -
        Juutalaisia ei pidä haukkua mustalaisiksi.
        Se on lähinä törkeää.

• raimo
        Weijo kirjoitti:

- - -
        Se on lähinä törkeää.

ole mustalaisia Weijo! Etkö ymmärrä, että juutalaiset ovat historiallisesti ja profeetallisesti Juudan ja Benjaminin heimon asukkaita, mutta Israelin eli 10:n muun heimon
        jälkeläiset ovat hukassa, tai ovat nyt löytyneet,
        eli ovat israelilaisten jälkeläisiä; domaanit,
        lomaanit ja romaanit!

Juutalaiset eivät ole mustalaisten kantaisiä vaan
        israelilaiset!

Uudessa Testamentissa ei käsitellä tällä tavalla
        sanoja israelilaien ja juutalainen.

• hevosmies
        Weijo kirjoitti:

- - -
        Se on lähinä törkeää.

Just niin, mustalaiset han ei ole mitään. Niitä saa haukkuva ja sortaa, ja tappaa. Minusta tuntuu että sinä katsot ylen heitä, et paljon mustalaisista piitaa. Yhdeiskunnan pohja sakkaa. Olisi vain hitleri tappanut kaikki mustalaiset vai mitä? Tulet joskus vielä hämmästymään

Jes. 53:3 Hän oli ylenkatsottu, ihmisten hylkäämä, kipujen mies ja sairauden tuttava, jota näkemästä kaikki kasvonsa peittivät, halveksittu, jota emme minäkään pitäneet.

• ateisti45
        hevosmies kirjoitti:

Just niin, mustalaiset han ei ole mitään. Niitä saa haukkuva ja sortaa, ja tappaa. Minusta tuntuu että sinä katsot ylen heitä, et paljon mustalaisista piitaa. Yhdeiskunnan pohja sakkaa. Olisi vain hitleri tappanut kaikki mustalaiset vai mitä? Tulet joskus vielä hämmästymään

Jes. 53:3 Hän oli ylenkatsottu, ihmisten hylkäämä, kipujen mies ja sairauden tuttava, jota näkemästä kaikki kasvonsa peittivät, halveksittu, jota emme minäkään pitäneet.

saa ketään , kaikki olemme ihmisinä tasa-arvoisia. Tästä ei ole kyse.
        Romanit ovat kansa joilla on oma historia, yhteinen etninen alkuperä, oma kulttuuri , kieli jne. juutalaisilla taas omansa , ei niitä voi ympätä yhteen millään, vaikka olisi mikä uskonnollinen halu tai tarve siihen. Toisten historiaan ei voi omalla päätöksellä hypätä.

• hevosmies
        Weijo kirjoitti:

Siunausta

Nämä on kaikki Jeesuksen Kristuksen sanoja.
        Valehteleeko Hän?

22:29 Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Te
        eksytte, koska te ette tunne kirjoituksia ettekä Jumalan voimaa.

Matt. 5:17 Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään.

Matt. 5:18 Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.

Matt. 5:19 Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa.

Matt. 5:20 Sillä minä sanon teille: ellei teidän vanhurskautenne ole paljoa suurempi kuin kirjanoppineiden ja fariseusten, niin te ette pääse taivasten valtakuntaan.

Luuk. 8:17 Sillä ei ole mitään salattua, mikä ei tule ilmi, eikä kätkettyä, mikä ei tule tunnetuksi ja joudu päivän valoon.

Luuk. 8:18 Katsokaa siis, miten kuulette; sillä sille, jolla on, annetaan, mutta siltä, jolla ei ole, otetaan pois sekin, minkä hän luulee itsellään olevan."

• hevosmies
        ateisti45 kirjoitti:

Romanit ovat kansa joilla on oma historia, yhteinen etninen alkuperä, oma kulttuuri , kieli jne. juutalaisilla taas omansa , ei niitä voi ympätä yhteen millään, vaikka olisi mikä uskonnollinen halu tai tarve siihen. Toisten historiaan ei voi omalla päätöksellä hypätä.

Sinäkin pöliset kuin papukaija, mutta et ole vastanut yhteenkään kysymykseen mitä Raamatusta on sinulta kysytty. Niin, eipä tiedenkään kun et ymmärrä siittä mitään.
        Jh 3:27 Johannes vastasi ja sanoi: "Ei ihminen voi ottaa mitään, ellei hänelle anneta taivaasta.

1Kr 2:14 Mutta luonnollinen ihminen ei ota vastaan sitä, mikä Jumalan Hengen on; sillä se on hänelle hullutus, eikä hän voi sitä ymmärtää, koska se on tutkisteltava hengellisesti.

1Kr 2:15 Hengellinen ihminen sitä vastoin tutkistelee kaiken, mutta häntä itseään ei kukaan kykene tutkistelemaan

• ateisti45
        hevosmies kirjoitti:

Sinäkin pöliset kuin papukaija, mutta et ole vastanut yhteenkään kysymykseen mitä Raamatusta on sinulta kysytty. Niin, eipä tiedenkään kun et ymmärrä siittä mitään.
        Jh 3:27 Johannes vastasi ja sanoi: "Ei ihminen voi ottaa mitään, ellei hänelle anneta taivaasta.

1Kr 2:14 Mutta luonnollinen ihminen ei ota vastaan sitä, mikä Jumalan Hengen on; sillä se on hänelle hullutus, eikä hän voi sitä ymmärtää, koska se on tutkisteltava hengellisesti.

1Kr 2:15 Hengellinen ihminen sitä vastoin tutkistelee kaiken, mutta häntä itseään ei kukaan kykene tutkistelemaan

en tunne, juutalaisuutta vain. En liioin muista että olisit minulta kysynyt raamatusta yhtään mitään. Jos olet sen tehnyt toisella nikillä olen kyllä useimpiin vastannut, jos kysymyksissä on ollut järkeä.

• simo
        ateisti45 kirjoitti:

en tunne, juutalaisuutta vain. En liioin muista että olisit minulta kysynyt raamatusta yhtään mitään. Jos olet sen tehnyt toisella nikillä olen kyllä useimpiin vastannut, jos kysymyksissä on ollut järkeä.

miten kauvan efraimilaiset on olut erossa juutalaisista .joku 2400v eikö olenko värässä tai oliko 2300v .tämä on pitkää aika eikös onko see asialista sanova etää heilä tulle oleman sammat vanhat tappat kuin ennen.kuin ramattu sano selvästi etää efraim ei tulle muista jumalan nimeä . sen takia efraimilaa ei pidäkää olla vanhat tappat .hei sua joku ajaa takaa vasemasta minnet mennet mennkö vasempaa suoran kohti.toi on sinun resonemangi minne efraim menni assyrian vankeuden jälken median kaupunista .ei olle järkeä .minä löyin sinut kieli asiassa jaa minnä voitaan sinut tällä.jegar saha duta galeed on 3500-4000 vuotta vanhaa hebrea .

• olli olematon
        simo kirjoitti:

miten kauvan efraimilaiset on olut erossa juutalaisista .joku 2400v eikö olenko värässä tai oliko 2300v .tämä on pitkää aika eikös onko see asialista sanova etää heilä tulle oleman sammat vanhat tappat kuin ennen.kuin ramattu sano selvästi etää efraim ei tulle muista jumalan nimeä . sen takia efraimilaa ei pidäkää olla vanhat tappat .hei sua joku ajaa takaa vasemasta minnet mennet mennkö vasempaa suoran kohti.toi on sinun resonemangi minne efraim menni assyrian vankeuden jälken median kaupunista .ei olle järkeä .minä löyin sinut kieli asiassa jaa minnä voitaan sinut tällä.jegar saha duta galeed on 3500-4000 vuotta vanhaa hebrea .

katos simo mitä toi väärä profetta weijo juttelee

• ateisti45
        olli olematon kirjoitti:

Weijo.

• olli olematon
        ateisti45 kirjoitti:

Weijo.

häh nyt en ymmärrä meninkö väärälle. kelle tarkoitit

• Weijo
        olli olematon kirjoitti:

Kyllä se tinalo löytyy monesta täällä kirjoittelevasta.

• ateisti45
        simo kirjoitti:

kuin teillä, halachan määräyksiin pohjautuvat. Yksittäisiä samoja tapoja on kaikilla kansoilla. Jos olisitte israelilaisia ei teillä silloinkaan voisi olla samoja tapoja koska suullinen oppi kehittyi juutalaisuuteen vasta pohjoisen valtakunnan tuhon jälkeen.

Jegar sahaduta on arameaa, oli sitä 2000 vuotta sitten ja on yhä tänään, et näköjään millään usko, mutta näin vain on. Gal'ed on sama hepreaksi, yksi sana, kurkkuäänne keskellä.

Tässä viimeisimmät tutkimustulokset romanien alkuperästä: olette intialaisperäinen kansa. Geenit eivät valehtele. http://www.abc.net.au/science/news/stories/s1191889.htm

• olli olematon
        Weijo kirjoitti:

Kyllä se tinalo löytyy monesta täällä kirjoittelevasta.

sinä hän se tinalo olet kun tohit vääntää raamattua. Ei mustalainen tohi laittaa Jumalaa valehtelijaksi, niin kuin sinä teet, oletko nukunyt mustalais akan vieressä kun osasit sanoa tinalo? Sinä olet lapeenrannasta. Sano minulle miksi sinä väännät Jumalan sanaa, olet tinalo.
        Eri rokea olet. etko sinä raukka tiedä että sinä joudut vastuuseen, kun sanot Jumalaa valehtelijaksi. ei mustalainen koskaan tohdis tehdä noin, se pelkää niin paljon , ja kunnioitta Jumalaa. Tämä mene jo Jumalan pilkas mitä sinä juttelet.

• hevosmies
        ateisti45 kirjoitti:

kuin teillä, halachan määräyksiin pohjautuvat. Yksittäisiä samoja tapoja on kaikilla kansoilla. Jos olisitte israelilaisia ei teillä silloinkaan voisi olla samoja tapoja koska suullinen oppi kehittyi juutalaisuuteen vasta pohjoisen valtakunnan tuhon jälkeen.

Jegar sahaduta on arameaa, oli sitä 2000 vuotta sitten ja on yhä tänään, et näköjään millään usko, mutta näin vain on. Gal'ed on sama hepreaksi, yksi sana, kurkkuäänne keskellä.

Tässä viimeisimmät tutkimustulokset romanien alkuperästä: olette intialaisperäinen kansa. Geenit eivät valehtele. http://www.abc.net.au/science/news/stories/s1191889.htm

sinä kanssa papukaija, ei nyt puhuta kaikista juutalaisista, vaan vaan vaan,vielä kerran vaan
        ortodoksi-juutalaisista, sinä et poju niistä tavoista tiedä mitään.
        , mikset vastaa mitä olli kysyi sinulta raamatusta, menikö herne nenään,
        minä sanon vielä sinulle että elä puhu mustalais säänöistä eikä ortodoksi juutalaiseten säännöistä koska sinä et niistä tiedä mitään.
        Lopeta poju aikanaa ettei hukka tule ja vie sinua

• olli olematon
        ateisti45 kirjoitti:

." Jos olisitte israelilaisia ei teillä silloinkaan voisi olla samoja tapoja koska suullinen oppi kehittyi juutalaisuuteen vasta pohjoisen valtakunnan tuhon jälkeen."

katsos taaskin sinä valehtelet. Minähän sanoin että ne säännöt mitkä Mooses antoi eramaassa. siis 2-5 Moseksen kirjat ei ollut vielä mitään valtiota. minä kaveri en puhu juutalaisista, vaan israelilaisista. olen kyllä kyllästynyt sinuun jo

• ateisti45
        hevosmies kirjoitti:

sinä kanssa papukaija, ei nyt puhuta kaikista juutalaisista, vaan vaan vaan,vielä kerran vaan
        ortodoksi-juutalaisista, sinä et poju niistä tavoista tiedä mitään.
        , mikset vastaa mitä olli kysyi sinulta raamatusta, menikö herne nenään,
        minä sanon vielä sinulle että elä puhu mustalais säänöistä eikä ortodoksi juutalaiseten säännöistä koska sinä et niistä tiedä mitään.
        Lopeta poju aikanaa ettei hukka tule ja vie sinua

tavat juuri perustuvat suulliseen oppiin , maallistuneet eivät niitä noudata, eivät liioin konservatiivit kuin osittain ja liberaalit eivät senkään vertaa. Tätä aluettahan olen juuri opiskellut. Kashrut, shabat, moadim, taharat mispacha jne näitä ei ole muilla kuin juutalaisilla.
        Tässä koko keskustelussa ei ole järkeä, sinä intät, nimittelet, haukut minua aivan syyttä suotta. Et puhu hepreaa, jiddishiä, arameaa et tunne juutalaisuutta et sen historiaa et sen syntyä. Annettaisiinko jo asian olla?

• ateisti45
        olli olematon kirjoitti:

." Jos olisitte israelilaisia ei teillä silloinkaan voisi olla samoja tapoja koska suullinen oppi kehittyi juutalaisuuteen vasta pohjoisen valtakunnan tuhon jälkeen."

katsos taaskin sinä valehtelet. Minähän sanoin että ne säännöt mitkä Mooses antoi eramaassa. siis 2-5 Moseksen kirjat ei ollut vielä mitään valtiota. minä kaveri en puhu juutalaisista, vaan israelilaisista. olen kyllä kyllästynyt sinuun jo

ovat myöhäinen osa VT:tä eikä sitä juutalaisuudessa ole milloinkaan noudatettu muuten kuin suullisen opin tulkitsemana. Ja tätä oppia ei vielä ollut Israelin valtakunnan ollessa olemassa ts ne tavat joita on juutalaisilla nyt, niitä ei vielä tuolloin ollut.

• raimo
        ateisti45 kirjoitti:

historian ja profetian käsitettä Juudan kuningas
        kunnan ihmisiä sanottiin "juutalaisiksi" ja
        Israelin kuningaskunnan ihmisiä israelilaisiksi
        tai Efraimiksi suurimman heimon mukaan. Israelilaiset tuhottiin Assyrian toimesta ja vain
        pieni osa 1/10 vietiin Assyriaan, josta vain muutama palasi. he jäivät kierolaisiksi kaikkien
        kasojen sekaan, kuten Hoosea ennusti. Juutalaiset
        kokivat myäs pakkosiirron Baabeliin, mutta he palasivat takaisin kotimaahansa. v. 70 jKr juuta-
        laisista taas suurin osa hajotettiin ympäri maailmaa ja sitten he olvat hiljalleen palanneet.
        Juutalaiset ovat kuitenkin asettuneet paikoilleen.
        He ovat liike-elämässä ja heillä on omat synagogat jne. Mutta israelilaiset, efraimilaiset
        kietelevät ilman rauhaa, kirottuina kaikessa, mutta Herra on luvannut yhdistää nämä kaikki jäl-
        leen yhdeksi Israeliksi. Todennäköisesti se tapahtuu lopullisesti vasta Harmagedonin taistelun jälkeen 1000-vuotisessa valtakunnassa!

Siunatkaa juutalaisia ja mustalaisia, abrahamin
        jälkeläisiä, siunatkaa, älkää hyvät kristityt kirotko heitä ja vetäkö Jumalan vihaa niskoillenne!

• olli olematon
        ateisti45 kirjoitti:

KIITOS PALJON KIITOS KIITOS tämähän vahvistaa vain asiaa, että emme ole intialaisia. Tässä hiekan käännettyä textiä.
        Tutkittu yli 1100 testiä mustalaisista europasta. Löytyi samanlaisia geenejä, antoi tukea sitä mitä ollaan kauan luultu, että he tulevat yhdestä
        heimosta(tuhannen ihmisen ryhmä).Tutkijat olivat heti yhdistetty yhdelle idealle, että mustalaiset
        polveutuu yhdestä tuhanen ihmisen heimosta.
        Ja geenit sanoo, että tämä ryhmä ei ole sukua kantaväestölle. Kun ollaan odettu kantaväestöstä
        tänä päivänä geeni testejä, niin menty taaksepäin sukupolvi sukupolven perään yli tuhat vuotta, eivät ole geenisesti sukua tälle tuhanen ihmisen ryhmälle mistä mustalaiset polveutuu .

• ateisti45
        raimo kirjoitti:

historian ja profetian käsitettä Juudan kuningas
        kunnan ihmisiä sanottiin "juutalaisiksi" ja
        Israelin kuningaskunnan ihmisiä israelilaisiksi
        tai Efraimiksi suurimman heimon mukaan. Israelilaiset tuhottiin Assyrian toimesta ja vain
        pieni osa 1/10 vietiin Assyriaan, josta vain muutama palasi. he jäivät kierolaisiksi kaikkien
        kasojen sekaan, kuten Hoosea ennusti. Juutalaiset
        kokivat myäs pakkosiirron Baabeliin, mutta he palasivat takaisin kotimaahansa. v. 70 jKr juuta-
        laisista taas suurin osa hajotettiin ympäri maailmaa ja sitten he olvat hiljalleen palanneet.
        Juutalaiset ovat kuitenkin asettuneet paikoilleen.
        He ovat liike-elämässä ja heillä on omat synagogat jne. Mutta israelilaiset, efraimilaiset
        kietelevät ilman rauhaa, kirottuina kaikessa, mutta Herra on luvannut yhdistää nämä kaikki jäl-
        leen yhdeksi Israeliksi. Todennäköisesti se tapahtuu lopullisesti vasta Harmagedonin taistelun jälkeen 1000-vuotisessa valtakunnassa!

Siunatkaa juutalaisia ja mustalaisia, abrahamin
        jälkeläisiä, siunatkaa, älkää hyvät kristityt kirotko heitä ja vetäkö Jumalan vihaa niskoillenne!

tuskin riittää sitten Israelin valtiolle kun valtaosa lähi-idän kansoista "kootaan" Israeliin. Eurooppakin kokee valtavan väestökadon , esim Saksassa kääntyi aivan hiljattain 1800-luvulla noin 2-300000 juutalaista kristinuskoon emansipaation jälkeen. He menivät naimisiin saksalaisten kanssa ja miljoonat saksalaiset saivat siten juutalaisen esivanhemman. Juudan heimo kai kootaan myös kokonaan? Tämä on sentään vielä todistettava tapahtuma aikaakin on kulunut hyvin vähän.

Myös muualla Euroopassa oli paljon kääntymisiä ja myöhemmin muitakin seka-avioliittoja. Espanjassa inkivisition aikaan kääntyi todella suuri määrä juutalaisia ja sulautui muuuhun väestöön. Paljonkohan Iberian niemimaalta lähtee Juudan heimoa? Nimet Franco ja Castro ovat esim. alunperin juutalaisia. Tuleeko mitään mieleen?Euroopasta kootaan vähintään 10 miljoonaa -luku todella alakanttiin.

Jos ajattelen Suomessakin niitä jotka ovat assimiloituneet heti juutalaisasutuksen alussa -vaikkapa Veikkasia ja muita samaan sukuun kuuluvia yksin heitäkin lähtee satoja.
        Juudan heimoakin on siis pilvin pimein jo sadan vuoden sulautumisen takaa, entä sitten Israelin kuningaskunnan entisestä asujaimistosta lähtöisin olevia? Joukkoa joka on täysin sulautunut jo 2500v sitten? Lopuksi:geenitutkimuksessa on löydetty juutalaisille(kin) sukua olevia kansoja/ryhmiä- (tautiperimä ym muita yhteisiä markkereita esim tietyt erikoisuudet kohenien y-kromosomissa)romanit eivät ole tähän kuuluneet. Uusin geenitutkimus osoittaa sekin heidät alkuperältäänkin intialaisiksi .
        "[The research] is the best evidence yet of the Indian origins of the Gypsies," the researchers write in an article published online ahead of print in the American Journal of Human Genetics

• simo
        olli olematon kirjoitti:

KIITOS PALJON KIITOS KIITOS tämähän vahvistaa vain asiaa, että emme ole intialaisia. Tässä hiekan käännettyä textiä.
        Tutkittu yli 1100 testiä mustalaisista europasta. Löytyi samanlaisia geenejä, antoi tukea sitä mitä ollaan kauan luultu, että he tulevat yhdestä
        heimosta(tuhannen ihmisen ryhmä).Tutkijat olivat heti yhdistetty yhdelle idealle, että mustalaiset
        Ja geenit sanoo, että tämä ryhmä ei ole sukua kantaväestölle. Kun ollaan odettu kantaväestöstä
        tänä päivänä geeni testejä, niin menty taaksepäin sukupolvi sukupolven perään yli tuhat vuotta, eivät ole geenisesti sukua tälle tuhanen ihmisen ryhmälle mistä mustalaiset polveutuu .

Data provided by the social sciences as well as genetic research suggest that the 8-10 million Roma (Gypsies) who live in Europe today are best described as a conglomerate of genetically isolated founder populations. The relationship between the traditional social structure observed by the Roma, where the Group is the primary unit, and the boundaries, demographic history and biological relatedness of the diverse founder populations appears complex and has not been addressed by population genetic studies.

http://www.biomedcentral.com/1471-2350/2/5

tässä tarkemin sanotan etää tämä 1000 ihmisen heimo ei olle sukva kantaväestölle.

• ateisti45
        olli olematon kirjoitti:

Romany Gypsies came out of India
        Legend has it that European Gypsies came from Egypt but a new genetic study has shown they came from a small population that emerged from ancestors in India around 1000 years ago.
        The research] is the best evidence yet of the Indian origins of the Gypsies," the researchers write in an article published online ahead of print in the American Journal of Human Genetics
        An Indian origin

As well as looking at over 1100 samples of Romany from Europe, they studied six samples from India and found that the similarity in genetic markers supported the theory that the founder group, of perhaps under 1000 people, came from India.

The idea that Romany people came from India was first proposed 200 years ago based on similarities between their language and the Indian language Sanskrit, said Kalaydjieva. But such studies were inconclusive.

"There are quite a few examples where a population adopts a language but this does not necessarily mean its biological roots belong to the same place as the larger population that speaks this language," she said.

"So from the biological point of view we have provided we have provided the best evidence so far that this is indeed a population that derives from the Indian subcontinent."

Kalaydjieva and team's analysis of disease genetic markers supported the scientists' previous research on male and female genetic markers.

"It all points in the same direction," she said.

Intialainen kantaväestöhän oli vertauskohta, biologisesti ja kielellisesti olette intialaisia.

• simo
        ateisti45 kirjoitti:

Legend has it that European Gypsies came from Egypt but a new genetic study has shown they came from a small population that emerged from ancestors in India around 1000 years ago.
        The research] is the best evidence yet of the Indian origins of the Gypsies," the researchers write in an article published online ahead of print in the American Journal of Human Genetics
        An Indian origin

As well as looking at over 1100 samples of Romany from Europe, they studied six samples from India and found that the similarity in genetic markers supported the theory that the founder group, of perhaps under 1000 people, came from India.

The idea that Romany people came from India was first proposed 200 years ago based on similarities between their language and the Indian language Sanskrit, said Kalaydjieva. But such studies were inconclusive.

"There are quite a few examples where a population adopts a language but this does not necessarily mean its biological roots belong to the same place as the larger population that speaks this language," she said.

"So from the biological point of view we have provided we have provided the best evidence so far that this is indeed a population that derives from the Indian subcontinent."

Kalaydjieva and team's analysis of disease genetic markers supported the scientists' previous research on male and female genetic markers.

Intialainen kantaväestöhän oli vertauskohta, biologisesti ja kielellisesti olette intialaisia.

As well as looking at over 1100 samples of Romany from Europe, they studied six samples from India and found that the similarity in genetic markers supported the theory that the founder group, of perhaps under 1000 people, came from India. missä luke tämän texstin peräsää ei lue came from India sinä itee pannit sen sihen .lue minun tutkimus mee romanit 1000 joukostaa jaa tämä joukoo ei olle sukova indialasia esi isäsle

• simo
        ateisti45 kirjoitti:

An Indian origin

(Gypsies) who live in Europe today are best described as a conglomerate of genetically isolated founder populations has not been addressed by population genetic studies.
        mustalaiset tulle pienstä heimosta mikä on isoleratuu kantaväöstelltä mihin heidä ei voi geeni mukan yhdistää .lue paremin.ja tutkijat on aina sanonut etää tullemee koko indiasta .mutta näin ei olle vain yhestää heimosta.joka ei olle geeni mukan sukva kantaväöstelle .lue paremin

• raimo
        ateisti45 kirjoitti:

An Indian origin

Legend has it that European Gypsies came from Egypt but a new genetic study
        has shown they came from a small population that emerged from ancestors
        in India around 1000 years ago.

Kommentti:
        Vaikka geneettinen tutkimus voisikin yhdistää väitetyllä tavalla mustalaiset Intiassa n. 1000 vuotta sitten asuneisiin esi-isiinsä, asia ei vielä selitä heidän alkuperäänsä eikä kumoa teoriaa, että nämä esi-isät puolestaan olisivat niiden Median kaupunkeihin, Halahiin ja Habur-joen varsille, reilun 1000 km:n päähän Panjubista ja Indus-virrasta, assyyrialaisten 720-luvulla eKr. pakkosiirtämien isralilaisten jälkeläisiä.

Kyseinen geenitutkimus ei siis selitä, keihin romaaneja on verrattu ja mistä nämä puolestaan ovat kotoisin. Mikäli heidän juurensa ovatkin Israelissa ja ovat israelilaisten jälkeläisiä, on heitä osa mahdollisesti vielä Intiassa. Onko missään todistettu, että kaikki mustalaiset ovat lähteneet pois vielä tuolloin Panjubista? Eihän tutkimuksessa puhuta intialaisesta kantaväestöstä, vaan oletetuista
        mustalaisten esi-isistä!

Eikö kuka tahansa voi havaita, geeniperimää, tummat hiukset, ruskeat silmät jne. Jos intialaiset ja juutalaiset pukeutuisivat mustalaisiksi, jokainen voisi nähdä selvästi, että monet juutalaisetkin muistuttavat enemmän mustalaisia.
        Katso esim. tätä Israelilaista naisministeriä ja ajattele hänen päälleen romaaninaisen puku, jota suomessa käytetään. Miltä näyttäisi? Siis kuin ilmetty romaani. Olisi mielenkiintoista tietää, mistä Jaakobin heimosta tämä ministeri on kotoisin eli onko suku alun perin Juudasta vai Israelista.

The researchers were first alerted to the idea that the Romany may be descended
        from a small founder population when they discovered that certain genetic mutations in the population were shared in people who were not directly related.

This occurs in other groups that have developed from small founder populations such as the Finns, Ashkenazi Jews, the population of Quebec in Canada and possibly the Australian island state of Tasmania, Kalaydjieva, told ABC Science Online.

kommentti:

Kun tietty geneettinen muunnostekijä, jota on mustalaisilla, löytyy myös muiden kansojen ihmisiltä, askenaasi-juutalaiset mukaan lukien, eivät tutmukset edelleenkään kumoa mustalaisten israel-jälkeläisyyttä. Onhan eri kansojen ihmisille Jumala varmasti laittanut geeniperimään samanlaisiakin tekijöitä, perinnöllisiin sairaudentorjuntamekanismeihin jne. Joten samoja
        elementtejä voi löytyä kaikkialta. koska ovathan kaikki yhdestä ihmisestä, Aadamista perittyä, Jumalan asettamaa.

The idea that Romany people came from India was first proposed 200 years
        ago based on similarities between their language and the Indian language
        Sanskrit, said Kalaydjieva. But such studies were inconclusive.

"There are quite a few examples where a population adopts a language but
        this does not necessarily mean its biological roots belong to the same place
        as the larger population that speaks this language," she said.

kommentti: Siis englanninkielinen tekstikään
        ei pidä kielisukulaisuustutkimusta todisteena
        siitä, että romanit olisivat Intiasta, koska
        kielen voi omaksua ilman, että se todistaa
        biologista alkuperää.

Miksi Raamatun alkutekstistä löytyy mustalaiskielen sanoja: jeger, saha, dutha, galed, massa, meriba jne. Miksi isän sängyn päällä ei saa istua, kuten Ruben teki jne.
        Tällaisia asioita vilisee Raamatussa ja romanikulttuurissa! Miksi? Vain siksi, että
        juuret ovat Pohjois-Israelissa!

Kaikki mitä Vanhan Testamentin profeetat puhuvat Efraimista ja efraimilaisista, liittyvät mustalaisiin!

Tutkitaan rukoillen! Siunatkaa mustalaisia ja juutalaisia! Kertokaa heille laki, että tulisi synnintunto ja käskekää tehdä parannus ja ottaa
        vastaan armo ja evankeliumi Jeesuksen Kristuksen
        nimessä ja veressä, käydä synnintunnon hädässä
        läpi ahtaasta portista ja saada anteeksi varkautensa, noituutensa, petoksensa ja kaikki synnit ja uudistus Pyhän Hengen voimasta ja voitelusta ja jota ei ole kastettu, ottaa kaste!

Siunatkaa mustalaisia ja juutalaisia, kertokaa, että heidän vaivanaivakansa päättyy ja Jumala kokoaa omansa takaisin Aabrahamille, Iisakille,
        Jaakobille eli Israelille lupaamaan maahan!

siunauksin t.raimo

• raimo
        ateisti45 kirjoitti:

tuskin riittää sitten Israelin valtiolle kun valtaosa lähi-idän kansoista "kootaan" Israeliin. Eurooppakin kokee valtavan väestökadon , esim Saksassa kääntyi aivan hiljattain 1800-luvulla noin 2-300000 juutalaista kristinuskoon emansipaation jälkeen. He menivät naimisiin saksalaisten kanssa ja miljoonat saksalaiset saivat siten juutalaisen esivanhemman. Juudan heimo kai kootaan myös kokonaan? Tämä on sentään vielä todistettava tapahtuma aikaakin on kulunut hyvin vähän.

Myös muualla Euroopassa oli paljon kääntymisiä ja myöhemmin muitakin seka-avioliittoja. Espanjassa inkivisition aikaan kääntyi todella suuri määrä juutalaisia ja sulautui muuuhun väestöön. Paljonkohan Iberian niemimaalta lähtee Juudan heimoa? Nimet Franco ja Castro ovat esim. alunperin juutalaisia. Tuleeko mitään mieleen?Euroopasta kootaan vähintään 10 miljoonaa -luku todella alakanttiin.

Jos ajattelen Suomessakin niitä jotka ovat assimiloituneet heti juutalaisasutuksen alussa -vaikkapa Veikkasia ja muita samaan sukuun kuuluvia yksin heitäkin lähtee satoja.
        Juudan heimoakin on siis pilvin pimein jo sadan vuoden sulautumisen takaa, entä sitten Israelin kuningaskunnan entisestä asujaimistosta lähtöisin olevia? Joukkoa joka on täysin sulautunut jo 2500v sitten? Lopuksi:geenitutkimuksessa on löydetty juutalaisille(kin) sukua olevia kansoja/ryhmiä- (tautiperimä ym muita yhteisiä markkereita esim tietyt erikoisuudet kohenien y-kromosomissa)romanit eivät ole tähän kuuluneet. Uusin geenitutkimus osoittaa sekin heidät alkuperältäänkin intialaisiksi .
        "[The research] is the best evidence yet of the Indian origins of the Gypsies," the researchers write in an article published online ahead of print in the American Journal of Human Genetics

juutalaiset ja israelilaiset jää suinkaan henkiin
        lopun ajan vainoissa. Israelin tulevan valtion
        rajat ovat samat kuin Salomoninkin kuningaskunnan!
        Eli ne, jotka jumala lupasi jo Abrahamille: Egyptin purosta Eufrat virtaan. Nykyinen juutalaisvaltio tulee syntipukiksi 3.:een maailmansotaan, koska heidän on pakko iskeä rajusti lähiaikoina. Raamatun mukaan Jumala panee ensin toimeen tuomiot kaikille naapureille ja
        esim. Obadja 17-21 on selvä profetia, jossa palestiinalaiskysymys ratkaistaan "ikävästi" juutalaisten hirmuaseilla. Harmagedonin taistelun
        yhteydessä kuolee paljonkin juutalaisia ja tulevissa vainoissa vielä,mutta israelilaisia alettan koota Jesajan viimeisen luvun mukaan ja
        jopa hartioilla heitä kannettaa, mustalaiset saavat parhaimman kohtelun 1000-vuotisen valtakunnan aikana, koska ovat olleet pahiten kohdelluita tässä armon ajassa!

Kyllä luvatusta maasta löytyy tilaa kuten Obadja
        toteaa, israelilaisille ja juutalaisille!

• mediheli02
        teuvo kirjoitti:

Viestistä oli luettavissa kuinka, ajatuksesi olivat rasistisia romaneita kohtaan... se on totta ettei juutalaiset ole romaneja ... mutta mietippä olisiko romanit Israelin yks sukukunta sitä paitsi sana juutalaiset tulee juudan sukukunnat mukaan eikä koske kaikkia israelilaisia :)

• markus

Eräät ovat venäjämiehittääsuomen -uskossaan joutuneet sivuraiteelle raamatullisesta uskosta.
      Samoin kuin suomi irti EU.sta -uskoiset vouhottavat yhtä ja samaa.

Muistan 70 -luvun lopulla kun neuvostoliittomiehittääsuomen -uskoiset olivat fanaattisimmillaan. Eräs pakeni Ruotsiin, ja uskalsi muuttaa takaisin kotimaahan vasta pari vuotta sitten. Monet keräsivät kuivamuonaa kotiin ja varastoihin, että olisivat muka hyvin varustautuneet kun tuo asia tapahtuu. - Minullekin sellaista ehdotettiin.

Viktor Klimenkon kirja lisäsi tuota henkivaltojen uskontoa, ja monet menivät siihen eksytykseen mukaan.
      Nyt vieläkin siinä uskossa olevat näkevät näkyjä ja profetoivat siitä. He ovat sen uskon valtaamia.
      Pyhä Henki on heille vieras.

• raimo

Venäjä-miehittää-Suomen-ajatuksesta ja mielelläni, jos Pyhä Henki niin kirkastaa,
        tähän asti aina ovat rukousvastaukset olleet
        tuon näyn mukaisia.

Todella hieno asiahan se olisi, jos koskaan enää ei itärajan takaa tulisi vihollisia!

Rukoillaanko yhdessä tästä asiasta!

• medborgare

Tämä ketju on huolestuttava esimerkki siitä, miten käy kun uskoo tulevansa toimeen ilman säännöllistä lääkitystä. Amen.

• varning

Jumalan miestä.

• raimo

mitä epäsotilaallisia ryysyläisiä olivat tuon
        koulukaappauksen yhteydessä toimineet venäjän sisäministeriön erikoisjoukot. Hyvä, että kalashnikovit pysyivät käsissä ja vaatteet repsotti miten sattui ja oli kirjavia kuteita.

Yhtä sekavaa, kurjaa ja köyhää oli kaikki, mitä
        venäläiset tekivät, koko operaation aikana, mutta
        se johtuu köyhyydestä.

Mihin tämä ryysyläisarmeija lähtee, jos olosuhteet
        vielä huonontuvat. Tshrinovsky kirjoitti kirjan
        "Viimeinen retki Etelään", jossa selitetään, että
        Venäjällä ei tulevaisuudessa ole juuri muuta mahdollisuutta päästä sekavasta ja kurjasta tilastaan kuin tehdä invaasio Lähi-Itään ja Intian valtamerelle. Vanhojen Raamatun selitysten
        mukaan tämä alkaa Pohjolassa. Ennen Googin hyökkäystä etelään, Goog käy Pohjolassa. Se tapahtuu todennäköisesti jonakin syksynä, kun vilja, peruna ym. sato on korjattu.

Jos tämä tapahtuu, mitä kukaan ei kuitenkaan toivo, on se rakastavan Isämme kurittava käsi homouteen ym. syntiin vajonneelle kansallemme!

Herra armahda meitä!

• Weijo

Eräskin sisar rukoili johonkin asiaan vahvistusta näin:
      "Herra, jos tämä asia on näin, niin anna seuraavan vastaan tulevan auton olla punainen."

Tuon kaltaisia epäraittiita höynähtänäisyysrukouksia menee taivaaseen Jumalan harmiksi paljon.

• hevosmies

Olet tosi sika, aivan rypeet ravassa. sinä et tunne Jumalaa

• simo

ennen saai metsästää joka vuosi joku 20-30kpl .jaa tämä on olut yhtääkiä iso ylätys yhtääkiä noussut 200% karhuut tällä kesänä .

• Weijo

Niin ne muutamat nyt ovat siis laittaneet vakavaksi merkiksi, että jos jossain tulee eteen nimi karhu tai jotakin sinne päin, niin siitä tiedämme, että Venäjä miehittää Suomen.
        Aika vahva argumentti sinänsä. Jos joku näkee jossakin karhun kuvan niin se sitten on jo selvää menoa.

Kävin tänään Turussa kopiolikkeessä, ja miten kävikään... liikkeen nimi on Karhu-kopio.
        Tilasin sieltä sata kpl Taivassanomia. Mutta voi kun ei tullut kirjoitettua tätä karhuasiaa siihen.

PS. Lähetän Taivassanomat maksutta jokaiselle, joka lähettää minulle osoitetietonsa.
        http://[email protected]
        / Weijo Lindroos

• raimo
        Weijo kirjoitti:

Niin ne muutamat nyt ovat siis laittaneet vakavaksi merkiksi, että jos jossain tulee eteen nimi karhu tai jotakin sinne päin, niin siitä tiedämme, että Venäjä miehittää Suomen.
        Aika vahva argumentti sinänsä. Jos joku näkee jossakin karhun kuvan niin se sitten on jo selvää menoa.

Kävin tänään Turussa kopiolikkeessä, ja miten kävikään... liikkeen nimi on Karhu-kopio.
        Tilasin sieltä sata kpl Taivassanomia. Mutta voi kun ei tullut kirjoitettua tätä karhuasiaa siihen.

PS. Lähetän Taivassanomat maksutta jokaiselle, joka lähettää minulle osoitetietonsa.
        http://[email protected]
        / Weijo Lindroos

Tämä Suomen osa Pohjolassa!

Muitellaampa v.1323 eli Pähkinäsaaren rauhan
        jälkeenm keskimäärin 60 vuoden välein on tämä
        kansa joko yksin tai Ruotsin kanssa joutunut so-
        timaan. Nyt on kulunut jo n. 60 vuotta jatko-
        sodasta. Raamatun mukaan kansa on Jumalan kä-
        dessä toiselle kansalle vitsa ja jota Jumala ra-
        kastaa. sitä hän kurittaa.

1600-luvulla oli maassamme yleinen tapainturmelus, jopa pappiloissa ryypättiin ja pelattiin korttia. Suomalaiset olivat kovia kiroilemaan sillä naisen ruumiinosalla, jonka kautta olemme äidistämme tänne syntyneet. V-sanalla kirottiin oma elämä. Silloin Jumalan viha
        syttyi ja tulivaltavat katovuodet ja pian Suuri
        Pohjan sota ja miehitys, Isovihan aika. Tuhansia
        suomalaisia ja ruotsalaisia sotilaita ja paljon muutakin kansaa joutui Siperiaan ja muuallekin
        pakkotyöhön. Tobolskissa puhkesi suuria pietistisiä herätyksiä ja lopulta vankeudesta palanneet sotavangit toivat herätyksen siunauksen
        tullessaa. Kaikki suuret herätykset 1700- 1800-luvuilla, joiden jälkimaininkeja on vieläkin kirkkohistoriassa ja monenlaisia yhdistyksiä löy-
        tyy kirkollisista linkeistä. Kaikki tämä hengellinen rikkaus ja monimuotoisuus on ankarien
        vaiheiden kautta tullutta. 1600-luvun puolivälissä suomalaisia oli puolisen miljoonaa ja
        1700-luvun pulivälissä enää 250 000. Jumalan ankara isällinen kuritus kävi maamme ylitse.

Mitä nyt! Sodoman syntiä joka palstalla! Rooman sseurakuntaankin oli sodomalaisuus pesiytynyt, mikä käy ilmi roomalaiskirjeen alusta. Ja nyky-Suomi rehottaa kohta homouden kourissa. Mitä Jumala, jonka silmissä homous on iljettävyyttä, voi tehdä! Ajatteleeeko joku, että kun rukoillaan
        herätystä, Jumala noin vain herättää suomalaiset!

Kyllä Jumala herättää, mutta miten! Jumala on pyhä
        ja kiivas! Kuopion hiippakunnan piispa P. Kortekangs sanoi reilut 30 vuotta sitten, että suomalaisilta on kadonnut Jumalan pyhyyden tunto ja Jumalan pelko. Ei herätys tule noin vain tuosta kaatumalla ja parantumalla. Sellaisia herätyksiä on ollut useita ja tulee olemaan. Jumalan herätys tulee ruton, nälän tai miekan kautta. Kun Ihmisille ei kelpaa Jumalan Pojan veren sovitus, silloin alkaa syntisten ihmisten
        veri vuotaa. Hyvä elintaso on suomalaisille epäjumala, ihmiset palvovat mammonaa. Jumala ei
        ole hyvyydellä saanut kansaamme kääntymään ja etsimään varhurskasta elämää. Jumalan on laitettava tehokkaammat keinot täytäntöön, että
        kansamme kääntyisi pois synnistä, tulisi synnintuntoon tuntiessaan Jumalan pyhän vihan, että ihmiset tässä maassa tekisivät totista parannusta ja saisivat uskoa Jeesuksen veren tähden syntinsä anteeksi ja puhdistua kaikesta
        pahuudesta ja epäjumalanpalveluksesta.

Oliko 100 000 suomalaisten talvija jatkosodassa kuolleiden ja haavoittuneiden yhteismäärä. Voi kuinka paljon on ristejä sankarihaudoilla. Ne tahtovat unohtua. Se olisi suuri ristimeri, jos ne kaikki olisivat samalla alueella. Olisikohan 30:n hehtaarin pelto täynnä ristejä. Loppuisiko
        synnissä rypeminen, jos saisi kulkea ristipellon
        halki!

En toivo miehitystä, mutta olen rukoillut monesti
        Jumalalta varmuutta siitä ja aina on vastaus ollut sellainen, että synnin tähden Jumala tulee
        rankaisemaan kansaamme. Muurlan kirkkoherra Oiva Salli kirjoitti aikoinaan pääministerille kirjeen, jossa puhuttiin näystä ja tiedon sanoista, joiden mukaan koko Suomi joutuu venäläisten sotilaiden miehittämäksi, idästä län-
        sirajaan asti. Profetiaan liittyy sellaista, että
        tämä tapahtuu sen jälkeen, kun puhutaan, että "kaikki on toisin". Ilmeisesti Salli ei itsekään ihmisenä ymmärtänyt tätä, mutta nythän
        on 11.09.2001 New Yorkin terrori-iskun vuosipäivänä taas sanottu, että tuo päivä oli käännekohta, jonka jälkeen kaikki on toisin!

Herra armahda tätä maata, armahda Pohjolaa!

Tämä karhuasia oli vain henkilökohtainen yhden
        reilun viikon aikainen rukousvastaus! Kyllähän
        Jumala tieis noidenkin päivien aikana kaiken luomakunnastaan, myös karhujen liikkeet! En en-
        sin löytänyt mistään uutisia karhuista ja tuli jo
        helpottunut mieli, mutta sitten löytyi tuon rukousviikon ajalle useita tapauksia. Ei siitä
        sen enempää!

Jumala tietää! Jumala siunaa! Jumala varjelee!
        Kuitenkin Herra on pyhä Jumala, jolla on omat
        aikansa ja keinonsa!

• ateisti45

sopivat luuloihisi. Lopetan. Jääkää laskemaan karhuja ja odottamaan että Venäjä miehittäisi Pohjolan, siinä riittänee odotusta ja puuhaa...

• ateisti45

jokainen uskoo mitä haluaa ei siinä mitään. Ehkä kuitenkin ihan pikkuisen realismia olisi hyvä säilyttää niin noissa raamatuntulkinnoissa kuin muussakin elämässä?

• simo

sinä osaat 3500-4000 vanhaa hebrea kuin ett edes osaa routsia tai saksa joka on sukulais kieli ruotsin .sinä vain haveilet etää osaat hebrea .minä osaan saksa ja italia ranska niin miten sinä osaat hebrea.anna todistee etää osaat

• ateisti45
        simo kirjoitti:

sinä osaat 3500-4000 vanhaa hebrea kuin ett edes osaa routsia tai saksa joka on sukulais kieli ruotsin .sinä vain haveilet etää osaat hebrea .minä osaan saksa ja italia ranska niin miten sinä osaat hebrea.anna todistee etää osaat

mahdollista oppia hepreaa osaamatta ruotsia, siksi esim Israel opettaa aina siirtolaisille ensin ruotsia. Ensin on ulpan "po lomdim shveedit" ja sitten -jos osaa laulaa vi äro glada musikanter -saa vasta siirtyä heprean alkeisiin. Moni israelilainen on kyllä jäänyt pelkän ruotsintaitoiseksi...men vad kan man göra?

• mannen som vet
        ateisti45 kirjoitti:

mahdollista oppia hepreaa osaamatta ruotsia, siksi esim Israel opettaa aina siirtolaisille ensin ruotsia. Ensin on ulpan "po lomdim shveedit" ja sitten -jos osaa laulaa vi äro glada musikanter -saa vasta siirtyä heprean alkeisiin. Moni israelilainen on kyllä jäänyt pelkän ruotsintaitoiseksi...men vad kan man göra?

gå din apa till din egen sida,i dej lever satan.sluta nu innan nåt ont händer dej.Gud ser vad du gör.

• Kauhee kiire

Nyt vasta paha kiire onkin!

• Kiirettäpitää

Kyllä pitää kiirettä kun koko ajan kauhiaa profetiaa pukkaa.

• No eipä tule ei

Toistaiseksi jokainen ennustettu miehitys on jäänyt tulematta.

• Miehitystä pukkaa

Joka vuosi tulee ihan satavarma miehitys.

Ja joka vuosi se jääkin toteutumatta.

Mitä tästä opimme? Jotkut oppivat paljonkin, toiset toivottamat eivät koskaan mitään.
        Ja tänä keväänä, kesänä ja syksynä taaskin ihan satavarmat miehitykset tulossa.

Jotka taaskin kaikki jäävät satavarmasti toteutumatta.

• Ei tule miehitys
        Miehitystä pukkaa kirjoitti:

Joka vuosi tulee ihan satavarma miehitys.

Ja joka vuosi se jääkin toteutumatta.

Mitä tästä opimme? Jotkut oppivat paljonkin, toiset toivottamat eivät koskaan mitään.
        Ja tänä keväänä, kesänä ja syksynä taaskin ihan satavarmat miehitykset tulossa.

Jotka taaskin kaikki jäävät satavarmasti toteutumatta.

No eipä tule miehitys taaskaan eikä vieläkään.

Korkeintaan tulee hilpeitä selityksiä sille, miksi ei vieläkään tullut.

• Jeesuksen_oma65

Itse voisin uskoa että p-pilvi tulee venäjältä jokin kaunis päivä tänne suomeen! ydinvoimalaonnettomuus rakkaassa naapurimaassa ei olisi mikään ihme juttu:( sen verran paljon on ollut siellä läheltä piti tilanteita!

• Joka vuosi

Joka vuosi tulee ihan satavarma miehitys, keväällä ja kesällä ja syksyllä.
      On nyt tullut yhtäjaksoisesti jo vuodesta 2004 joka kevät, kesä ja syksy.

paitsi että.

• No mutta

Missäs viipyy se miehitys?

• Ei koskaan mitään

Näin on ollut ja näin on aina oleva.

• Huomenna tulee
        No mutta kirjoitti:

Missäs viipyy se miehitys?

Aina vaan tulee se miehitys. Huomenna tulee, ihan varmasti.

• Urhukaatiset.

Se miehitys viipyy varmaan siksi,että joillain on lääkitys edelleenkin kesken joten selkeitä enneunia ei pystytä näkemään.

Tai sitten he ovat edelleenkin,ja ihan yksin armosta,sillä Danielin paastolla.

• Usikuutiset.

No,tuleeko se eräiden odottama miehitys vaikkapa tämän vuoden kesäkuussa?

Täh?

• Taas tullaan

Taas se miehitys tulee!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kelekkakisat

Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.
      Nivala
      34
      11311
    2. Aivan kauheaa

Veikö koskiuoma taas ihmishengen? Se pitää kieltää!
      Imatra
      62
      9202
    3. Onko kaivattusi

…mielestäsi älykäs, tai kenties tyhmä? Oma mielipide.
      Ikävä
      137
      5455
    4. Kuinka pitkä välimatka

on teidän kotien välillä?
      Ikävä
      144
      3754
    5. Epäilen ettet edes

Kehtaisi liikkua kanssani.
      Ikävä
      75
      3690
    6. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      37
      3609
    7. Oletko huomannut

Yhden muutoksen?
      Ikävä
      40
      3348
    8. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      63
      2723
    9. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      72
      2440
    10. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      16
      2268
    Aihe