Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Harjoituselämä

jainalaina

Haluaisin täten ilmoittaa, että toivon saavani uuden elämän. Koen, että tämä nykyinen elämäni on ollut vasta harjoitusta. En ole osannut elää tätä elämää. Olen toisaalta kaihtanut riskejä ja toisaalta ottanut niitä liikaa. Täysin päätöntä ja juuri päinvastaisissa asioissa kuin olisi pitänyt.
Olen tehnyt virheitä virheiden perään ja käyttäytynyt ikätasoani vastaamattomasti.

Minkä takia ihmiset haluavat lopettaa samsaran ja valaistua? Minä haluan elää ihmisenä.

174

2002

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pi-ne

      Kyllä minulle riittää tämä yksi ja ainut.
      En jaksaisi enempää.
      Tuskinpa uutta elämää osaisi sen paremmin elää, kuin tätäkään.

      "En päivääkään vaihtaisi pois", minä kyllä vaihtaisin montakin.
      Mutta mennyt on mennyt, tässä päivässä on tarpeeksi.

      Voisihan sitä syntyä uudestaan, vaikka pikkulinnuksi, joka kesäiltana livertelisi jonkun piilipuun oksalla.

      • jainalaina

        Yksi typerimmistä valinnoistani oli päätyä kerrostaloasukiksi silloin, kun lapset olivat pieniä. Minä, joka olen maalla syntynyt! Minä vain tyhmänä menin yhteen kauheaan kolhoosiin asumaan enkä edes käynyt asunnossa ennen vuokrasopimuksen tekoa.
        Ihan hirveä paikka lapsillekin, mutta minä vain juntturana jäin sinne. Eivät lapset olisi ansainneet niin kurjaa asuinympäristöä. Nykyään he asuvatkin okt:ssa.


      • pi-ne
        jainalaina kirjoitti:

        Yksi typerimmistä valinnoistani oli päätyä kerrostaloasukiksi silloin, kun lapset olivat pieniä. Minä, joka olen maalla syntynyt! Minä vain tyhmänä menin yhteen kauheaan kolhoosiin asumaan enkä edes käynyt asunnossa ennen vuokrasopimuksen tekoa.
        Ihan hirveä paikka lapsillekin, mutta minä vain juntturana jäin sinne. Eivät lapset olisi ansainneet niin kurjaa asuinympäristöä. Nykyään he asuvatkin okt:ssa.

        Ihmisen pitää viisastuakseen myös erehtyä. Itse muistelen kauhulla muutamaa vuotta kerrostalossa.
        Mutta ainahan ei ole vaihtoehtoa, ja liekö täydellisä asumismuotoakaan.
        Itse olisin halunnut nyt ajatellen elää rohkeammin, mutta kun on liika(inho)realisti, ei onnistu olla luonnettaan vastaan.

        Minen silti usko mihinkään sielun aateloitumiseen, vaikka saisin elää kuinka monta elämää, varmasti aina hakkaisin samalla lailla päätäni samaan petäjään.


      • jainalaina
        pi-ne kirjoitti:

        Ihmisen pitää viisastuakseen myös erehtyä. Itse muistelen kauhulla muutamaa vuotta kerrostalossa.
        Mutta ainahan ei ole vaihtoehtoa, ja liekö täydellisä asumismuotoakaan.
        Itse olisin halunnut nyt ajatellen elää rohkeammin, mutta kun on liika(inho)realisti, ei onnistu olla luonnettaan vastaan.

        Minen silti usko mihinkään sielun aateloitumiseen, vaikka saisin elää kuinka monta elämää, varmasti aina hakkaisin samalla lailla päätäni samaan petäjään.

        En voi allekirjoittaa omaa elämääni. Olen elänyt muiden saneluiden pohjalta ja uhrannut itseni ja lapseni.


      • rakastan elämää
        jainalaina kirjoitti:

        Yksi typerimmistä valinnoistani oli päätyä kerrostaloasukiksi silloin, kun lapset olivat pieniä. Minä, joka olen maalla syntynyt! Minä vain tyhmänä menin yhteen kauheaan kolhoosiin asumaan enkä edes käynyt asunnossa ennen vuokrasopimuksen tekoa.
        Ihan hirveä paikka lapsillekin, mutta minä vain juntturana jäin sinne. Eivät lapset olisi ansainneet niin kurjaa asuinympäristöä. Nykyään he asuvatkin okt:ssa.

        Asun kolmikerroksisessa kuuden asunnon kerrostalossa, enkä ole katunut tähän muuttamista silloinkaan kun lapset olivat vielä kotona. Heillä oli aina kavereita samassa rapussa ja olivat kuin sisaruksia keskenään.

        Nyt omat lapset ovat lentäneet pesästä ja tuntuu mukavalle, kun rapusta ja pihalta kuuluu siitä huolimatta iloisia lasten ääniä. Välillä oli sellainen kausi, että talo oli lapseton ja tuntui niinkuin olisi asunut sargofagissa, liian hiljaista.


      • jainalaina
        rakastan elämää kirjoitti:

        Asun kolmikerroksisessa kuuden asunnon kerrostalossa, enkä ole katunut tähän muuttamista silloinkaan kun lapset olivat vielä kotona. Heillä oli aina kavereita samassa rapussa ja olivat kuin sisaruksia keskenään.

        Nyt omat lapset ovat lentäneet pesästä ja tuntuu mukavalle, kun rapusta ja pihalta kuuluu siitä huolimatta iloisia lasten ääniä. Välillä oli sellainen kausi, että talo oli lapseton ja tuntui niinkuin olisi asunut sargofagissa, liian hiljaista.

        Eräänkin kerran poikani kädet oli sidottu selän taakse erään naapurin lapsen toimesta. Samaan aikaan toinen veti nyrkillä naamaan. Sukulaiseni tapasivat itseteossa, kun olivat tulossa kylään.
        Minun olisi pitänyt suojella lapsiani ja viedä heidät pois tuollaiselta hullujenhuoneelta.
        Nämä lapset olivat paatuneita kolhoosiasukkeja ja kieroilivat karkkipussitkin pois, kun itse niitä naiivina omilleni ostin.


      • Pirre*
        jainalaina kirjoitti:

        Yksi typerimmistä valinnoistani oli päätyä kerrostaloasukiksi silloin, kun lapset olivat pieniä. Minä, joka olen maalla syntynyt! Minä vain tyhmänä menin yhteen kauheaan kolhoosiin asumaan enkä edes käynyt asunnossa ennen vuokrasopimuksen tekoa.
        Ihan hirveä paikka lapsillekin, mutta minä vain juntturana jäin sinne. Eivät lapset olisi ansainneet niin kurjaa asuinympäristöä. Nykyään he asuvatkin okt:ssa.

        Mekin asuimme kerrostalossa lasten ollessa pieniä, ja kun rakensimme ensimmäisen makotitalon lapsista oli vaikea muuttaa "sinne keskelle ei mitään" (9v ja 12v), no kaksivuotias ei ollut moksiskaan, niin siis..miksi ette muuttaneet asuinmuotoa jos kerostaloelämä oli "elämän suurin virhe"?

        Nyt taas asumme kerrostalossa kahden eri ok -talon jälkeen, eli ympyrä on sulkeutunut, ja hyvin viihdymme..ainakin talvella, ja toivottavasti Puruvesi luopuu jääkannesta että päästäisiin mökille saareen.

        Miusta elämässä ei toinna jumittua tehtyihin päätöksiin loppuiäkseen, pitää olla valmis muutokseen..siis minusta vain.


      • jainalaina
        Pirre* kirjoitti:

        Mekin asuimme kerrostalossa lasten ollessa pieniä, ja kun rakensimme ensimmäisen makotitalon lapsista oli vaikea muuttaa "sinne keskelle ei mitään" (9v ja 12v), no kaksivuotias ei ollut moksiskaan, niin siis..miksi ette muuttaneet asuinmuotoa jos kerostaloelämä oli "elämän suurin virhe"?

        Nyt taas asumme kerrostalossa kahden eri ok -talon jälkeen, eli ympyrä on sulkeutunut, ja hyvin viihdymme..ainakin talvella, ja toivottavasti Puruvesi luopuu jääkannesta että päästäisiin mökille saareen.

        Miusta elämässä ei toinna jumittua tehtyihin päätöksiin loppuiäkseen, pitää olla valmis muutokseen..siis minusta vain.

        En osannut toimia. Jäin vain ajelehtimaan samoille nurkille, vaikka olisi ollut mahdollisuuksia paljon parempaan. Ex ja hänen sukulaisensa veivät rahanikin ja minä hölmönä maalaisena vain alistuin ja tottelin.


      • rakastan elämää
        jainalaina kirjoitti:

        Eräänkin kerran poikani kädet oli sidottu selän taakse erään naapurin lapsen toimesta. Samaan aikaan toinen veti nyrkillä naamaan. Sukulaiseni tapasivat itseteossa, kun olivat tulossa kylään.
        Minun olisi pitänyt suojella lapsiani ja viedä heidät pois tuollaiselta hullujenhuoneelta.
        Nämä lapset olivat paatuneita kolhoosiasukkeja ja kieroilivat karkkipussitkin pois, kun itse niitä naiivina omilleni ostin.

        Hyi! No se nyt kyllä oli jo liian julmaa. Oli meidänkin talossa joskus lapsilla jotain kähinää keskenään, mutta se vain opetti heitä pitämään puoliaan. Ja sitten oltiin taas kavereita. Ei se nyt kuitenkaan koskaan ihan tappeluksi mennyt.


      • Pirre*
        jainalaina kirjoitti:

        En osannut toimia. Jäin vain ajelehtimaan samoille nurkille, vaikka olisi ollut mahdollisuuksia paljon parempaan. Ex ja hänen sukulaisensa veivät rahanikin ja minä hölmönä maalaisena vain alistuin ja tottelin.

        Olen pahoillani, - taisin neuvoa vastoin parempaa tietoa, sorry :/


      • jainalaina
        rakastan elämää kirjoitti:

        Hyi! No se nyt kyllä oli jo liian julmaa. Oli meidänkin talossa joskus lapsilla jotain kähinää keskenään, mutta se vain opetti heitä pitämään puoliaan. Ja sitten oltiin taas kavereita. Ei se nyt kuitenkaan koskaan ihan tappeluksi mennyt.

        Pyörät rikottiin, vaatteet sotkettiin, tavaroita varastettiin. Jopa naapurin aikuiset kävivät uhkailemassa hakkaamisella.


      • jainalaina kirjoitti:

        Yksi typerimmistä valinnoistani oli päätyä kerrostaloasukiksi silloin, kun lapset olivat pieniä. Minä, joka olen maalla syntynyt! Minä vain tyhmänä menin yhteen kauheaan kolhoosiin asumaan enkä edes käynyt asunnossa ennen vuokrasopimuksen tekoa.
        Ihan hirveä paikka lapsillekin, mutta minä vain juntturana jäin sinne. Eivät lapset olisi ansainneet niin kurjaa asuinympäristöä. Nykyään he asuvatkin okt:ssa.

        Asumismuoto elämäntilanteen mukaan.

        Asuimme alkuun kahdestaan kahdessa kerrostalossa, työsuhdeasunnoissa.
        Sittemmin, ensin yhden, sen jälkeen kahden pienen lapsen kanssa 4:ssä kerrostalon työsuhdeasunnossa.
        4 paikkakunnan vaihtoa joihin vaimo lopulta kypsyi.
        Viimeinen oli katutason liikehuoneuston yläpuolen ylin = ainoa asunto.

        Lasten ollessa 2 ja 4-vuotiset muutimme itse rakentamaamme rinnetaloon.
        Talo sijaitsi 1200m keskustasta, kaavoitusalueen laidassa, umpikadun päässä.
        Ala-asteelle oli kevyen liikenteen raittia pitkin matkaa noin 500m..

        Siitä muutimme, 26:n vuoden jälkeen nykyiseen ydinkeskustan kolmioon.
        Ainoana ikävänä puolena tässä on ollut viimeisen kahden vuoden aikana maksettavat taloyhtiön remontit. Meidän osuutemme yli 40000€

        Olemme tyytyväisiä valintoihimme ja mahdollisuuksiimme.


      • 999990. l
        jainalaina kirjoitti:

        Pyörät rikottiin, vaatteet sotkettiin, tavaroita varastettiin. Jopa naapurin aikuiset kävivät uhkailemassa hakkaamisella.

        Mutta jostakin syystä vain jumitit tuossa ikävässä ympäristössä, jossa ei ollut mitään mukavaa? Ihminen tekee valinnan silloinkin, kun hän ei tee muutosta. Sinun valintasi on ollut jäädä paikoilleen.


      • aina voi muuttua
        jainalaina kirjoitti:

        En voi allekirjoittaa omaa elämääni. Olen elänyt muiden saneluiden pohjalta ja uhrannut itseni ja lapseni.

        Vielähän kerkeät viisastua ja ottaa elämän haltuun. Jos et pysty siihen nyt, et pysty uudessa elämässäkään...


      • Ja sitten eräänä

        päivänä olisi muutto etelään ja italialaiset ottais verkolla kiinni ja heittäis uuniin.


      • jainalaina
        999990. l kirjoitti:

        Mutta jostakin syystä vain jumitit tuossa ikävässä ympäristössä, jossa ei ollut mitään mukavaa? Ihminen tekee valinnan silloinkin, kun hän ei tee muutosta. Sinun valintasi on ollut jäädä paikoilleen.

        Niin tein. Kokonaisuus hahmottui vasta jälkikäteen.

        Haluaisin kuitenkin tietää, ovatko muut viisaampia ja muuttavat, jos lapsi tulee hakatuksi?


      • hääh
        jainalaina kirjoitti:

        Niin tein. Kokonaisuus hahmottui vasta jälkikäteen.

        Haluaisin kuitenkin tietää, ovatko muut viisaampia ja muuttavat, jos lapsi tulee hakatuksi?

        mitä lapsi ajattelee jos häntä hakataan joka päivä, ja vanhemmat sanovat ettei tästä nyt muuteta kun siitä on niin paljon vaivaa?


      • Näin se vain on
        jainalaina kirjoitti:

        Yksi typerimmistä valinnoistani oli päätyä kerrostaloasukiksi silloin, kun lapset olivat pieniä. Minä, joka olen maalla syntynyt! Minä vain tyhmänä menin yhteen kauheaan kolhoosiin asumaan enkä edes käynyt asunnossa ennen vuokrasopimuksen tekoa.
        Ihan hirveä paikka lapsillekin, mutta minä vain juntturana jäin sinne. Eivät lapset olisi ansainneet niin kurjaa asuinympäristöä. Nykyään he asuvatkin okt:ssa.

        Mitä merkitystä on menneisyydellä, se on ollutta ja mennyttä. Vain tällä hetkellä ja tulevaisuudella on merkitystä.


      • jainalaina
        hääh kirjoitti:

        mitä lapsi ajattelee jos häntä hakataan joka päivä, ja vanhemmat sanovat ettei tästä nyt muuteta kun siitä on niin paljon vaivaa?

        Minä olin jotenkin siinä uskossa, että on pelkurimaista paeta.


      • asun kerrostalossa v
        jainalaina kirjoitti:

        Yksi typerimmistä valinnoistani oli päätyä kerrostaloasukiksi silloin, kun lapset olivat pieniä. Minä, joka olen maalla syntynyt! Minä vain tyhmänä menin yhteen kauheaan kolhoosiin asumaan enkä edes käynyt asunnossa ennen vuokrasopimuksen tekoa.
        Ihan hirveä paikka lapsillekin, mutta minä vain juntturana jäin sinne. Eivät lapset olisi ansainneet niin kurjaa asuinympäristöä. Nykyään he asuvatkin okt:ssa.

        Joo ihan hirveetä. missäs slummissa olitte? sossun tuella vai? ei varmaan ollut edes kavereita naapurissa?


      • Sekatyömies1

        Nykyajan maailma on aivan liian monimutkainen ja täynnä niin suuria vaatimuksia ja aivan mieletöntä kilpailua että ei ole mikään ihme jos yhä useammat "putoavat pulkasta", eivätkä löydä omaa vihreää oksaansa koskaan. Toisin oli vielä 1-2 sukupolvea taaksepäin kun oli työpaikkoja vapaana joka puolella ja ihmissuhteetkin paljon terveemmällä pohjalla.


      • Gone.with the wind
        aina voi muuttua kirjoitti:

        Vielähän kerkeät viisastua ja ottaa elämän haltuun. Jos et pysty siihen nyt, et pysty uudessa elämässäkään...

        Aivan takuulla tekisin toisin monta asiaa jos saisi uuden mahiksen! Paljon jäi ottamatta hyviä asioita vastaan ja muutaman tekemisistäni haluaisin perua. Tosiaan, toivon, että tämän maallisen taivalluksen jälkeen saisi vielä toisen elämän ja kaikki mahdollisuudet uudelleen. Ei paljon kuolema ja hauta houkuta. Tässä kun alkaa olla yli 60 vee, niin alkaa todella ahistaan mieltä.


      • jos ei äly riitä

        Itse toisella kerralla nussisin enemmän enkä tekis töitä. Muurahaisena olo jotta valtiolla menee hyvin on perseestä. Tekisin valtavan määrän rahaa jo alle 20 vuotiaana ja sitten vaan lököttelisin joku luxusnainen kainalossa lopun elämää.


      • ajatus
        jainalaina kirjoitti:

        En voi allekirjoittaa omaa elämääni. Olen elänyt muiden saneluiden pohjalta ja uhrannut itseni ja lapseni.

        Niiin,itse uskon siihen että ihmisellä on sielu joka vaeltaa sielujenmaan(joillekin taivaan)väliä,Ennen kuin sielu on lähtee maan päälliselle matkalleen,hän käy oppaansa kanssa lävitse,mitä ottaa opintehtävkseen ihmisenä.
        Tätä tehtävää meistä jokainen suorittaa,oman sielunsa henkisen tason mukaan.Toiset ovat korkeammalla asteella kuin toiset.Tämä eii kuitenkaan tarkoita että toiset olisivat ns.parempia kuin toiset vaan kehittyneempiä.
        Lopulta,kun ihminen kuolee,sielu irtaantuu ruumista ja menee takaisin sielunmaahan(taivaaseen joillekkin),ja käy lävitse,oppiko ne tehtävät mitä lähti opiskelemaan.

        Tämän ajatuksen mukaan,ap:kin on elänyt jo monta kertaa ja saa vielä uudenkin mahdollisuuden,taas kohdaten uudet haasteet taikka vanhat,jolleii ensinmäinen kierros riitä.


      • merestä maahan
        aina voi muuttua kirjoitti:

        Vielähän kerkeät viisastua ja ottaa elämän haltuun. Jos et pysty siihen nyt, et pysty uudessa elämässäkään...

        Monissa itämaisissa uskonnoissa uskotaan jälleensyntymiseen tai sielunvaellukseen, mutta valitettavasti en usko niihinkään. Jumaliin en usko, yritän uskoa ihmisyyteen, mikä on välillä todella vaikeaa.
        Jokaisen ihmisen pitää vain yrittää elää tämä oma, ainutkertainen elämänsä. Nauttia siitä ja tehdä jotain hyvää toisille, vahingoittamatta muita elollisia.


      • jainalaina kirjoitti:

        En osannut toimia. Jäin vain ajelehtimaan samoille nurkille, vaikka olisi ollut mahdollisuuksia paljon parempaan. Ex ja hänen sukulaisensa veivät rahanikin ja minä hölmönä maalaisena vain alistuin ja tottelin.

        En lukenut ketjua, mutta älä huoli. Eräs hollantilainen ystävämme lähtee Marokkoon auttamaan ystävätärtään, 70-vuotiasta naista pääsemään eroon tehdyistä tyhmistä ratkaisuista.

        Nainen rakastui marokkolaiseen taksikuskiin noin kolmekymppiseen. Möi asuntonsa, meni naimisiin ja muutti miehen kotimaahan. He ostivat talon. Mies sai omistuoikeuden taloon. Elämä ei einää hymyile ja rakkauskin taisi olla harhaa. Nainen haluaa takaisin Hollantiin, mutta saako hän mitään mukaan jää nähtäväksi.

        Miksi naiset ovat tyhmiä ja antavat miesten vetää heitä nenästä. Miksi miehesi ja sukusi vei rahasi, käsittämätöntä elämänhallinnan puutetta. Mutta nyt pois linjoilta, liian kaunis päivä istua Haarlemin kirjaston lukusalissa.

        Koeta pärjätä.

        Ihminen tekee elämästään juuri sellaisen kuin haluaa ; )


      • Pirre*
        korppis kirjoitti:

        En lukenut ketjua, mutta älä huoli. Eräs hollantilainen ystävämme lähtee Marokkoon auttamaan ystävätärtään, 70-vuotiasta naista pääsemään eroon tehdyistä tyhmistä ratkaisuista.

        Nainen rakastui marokkolaiseen taksikuskiin noin kolmekymppiseen. Möi asuntonsa, meni naimisiin ja muutti miehen kotimaahan. He ostivat talon. Mies sai omistuoikeuden taloon. Elämä ei einää hymyile ja rakkauskin taisi olla harhaa. Nainen haluaa takaisin Hollantiin, mutta saako hän mitään mukaan jää nähtäväksi.

        Miksi naiset ovat tyhmiä ja antavat miesten vetää heitä nenästä. Miksi miehesi ja sukusi vei rahasi, käsittämätöntä elämänhallinnan puutetta. Mutta nyt pois linjoilta, liian kaunis päivä istua Haarlemin kirjaston lukusalissa.

        Koeta pärjätä.

        Ihminen tekee elämästään juuri sellaisen kuin haluaa ; )

        Mutku, rakkaus ei ole mikkää peruna..he, viisaskin voi mennä vipuun. :)


      • jainalaina
        korppis kirjoitti:

        En lukenut ketjua, mutta älä huoli. Eräs hollantilainen ystävämme lähtee Marokkoon auttamaan ystävätärtään, 70-vuotiasta naista pääsemään eroon tehdyistä tyhmistä ratkaisuista.

        Nainen rakastui marokkolaiseen taksikuskiin noin kolmekymppiseen. Möi asuntonsa, meni naimisiin ja muutti miehen kotimaahan. He ostivat talon. Mies sai omistuoikeuden taloon. Elämä ei einää hymyile ja rakkauskin taisi olla harhaa. Nainen haluaa takaisin Hollantiin, mutta saako hän mitään mukaan jää nähtäväksi.

        Miksi naiset ovat tyhmiä ja antavat miesten vetää heitä nenästä. Miksi miehesi ja sukusi vei rahasi, käsittämätöntä elämänhallinnan puutetta. Mutta nyt pois linjoilta, liian kaunis päivä istua Haarlemin kirjaston lukusalissa.

        Koeta pärjätä.

        Ihminen tekee elämästään juuri sellaisen kuin haluaa ; )

        Eivätkä ainoastaan naiset ole tyhmiä.

        http://www.iltalehti.fi/uutiset/2013012416595832_uu.shtml

        http://www.ksml.fi/uutiset/kotimaa/jyvaskylalaiseen-naiseen-rakastunut-menetti-rahansa/862431

        http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/116448-mies-tiesi-tulleensa-petetyksi-–-antoi-rahaa-naiselle

        http://www.poliisi.fi/poliisi/krp/home.nsf/pages/5aba1cd4b1d3b896c22570fb0057ca71

        jne.


      • Pirre* kirjoitti:

        Mutku, rakkaus ei ole mikkää peruna..he, viisaskin voi mennä vipuun. :)

        Rakkaus on sokea sanotaan, mutta miksi joku haluaa tieten tahtoen olla sokea?.

        Monilla meistä on kokemuksia useammasta kuin yhdestä rakastumisesta. Rakastuahan saa, mutta ei sokeutua. Järki on sitä varten, että ihminen vetää rajan harhan ja toden välille.

        Moni rakastuu rakkauden tunteeseen ja kun se rakkauden tunne ei ole läpielämän samanlaista hömppää kuin alkuvaiheessa. Rakkauden tunne muuttuu ajan oloon. Pitkän liiton myötä rakkauden tunne muuttuu ystävyyden tunteeksi.

        Jos yhteinen tulevaisuus on sumun peitossa kantsii vetää suitset tiukalle ja unohtaa koko juttu vaikka kuinka sattuisi.

        On oltava realisti, mietittävä onko suhteelle onnistumisen mahdollisuutta ja yhteistä tulevaisuutta.

        Siis viisaskin voi mennä vipuun, mutta viisas puhaltaa uhkapelin poikki. kipeää tekee, mutta aika parantaa haavat. Kokemusta on ; ))

        On huomattavasti helpompaa huokaista jälkeenpäin, onneksi lopetin suhteen ajoissa kuin, että surisi sitä, että tuli pahasti kusetetuksi.

        Järjen puutetta on jatkaa tietoisesti elämää tyhjän päällä. Kuinka moni yli viiskymppinen elää rakkauden harhassa. Sanoisin hyvin moni.

        Eletään kaikilla mausteilla eletään täysillä, ei takerruta rakkauden hömpän harhaan. Eletään aikuisten syvää ystävyyttä, ystävyyttä johon kuuluu luottamus ja toisen kunnioitus.

        Amen ; )


      • jainalaina kirjoitti:

        Eivätkä ainoastaan naiset ole tyhmiä.

        http://www.iltalehti.fi/uutiset/2013012416595832_uu.shtml

        http://www.ksml.fi/uutiset/kotimaa/jyvaskylalaiseen-naiseen-rakastunut-menetti-rahansa/862431

        http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/116448-mies-tiesi-tulleensa-petetyksi-–-antoi-rahaa-naiselle

        http://www.poliisi.fi/poliisi/krp/home.nsf/pages/5aba1cd4b1d3b896c22570fb0057ca71

        jne.

        Muotoilen lauseeni uudestaan.

        Miksi ihminen on tyhmä ja antaa toisen ihmisen vetää itseään nenästä.

        En avannut linkkejäsi, mutta kiitos kuitenkin.


      • zeen
        korppis kirjoitti:

        Rakkaus on sokea sanotaan, mutta miksi joku haluaa tieten tahtoen olla sokea?.

        Monilla meistä on kokemuksia useammasta kuin yhdestä rakastumisesta. Rakastuahan saa, mutta ei sokeutua. Järki on sitä varten, että ihminen vetää rajan harhan ja toden välille.

        Moni rakastuu rakkauden tunteeseen ja kun se rakkauden tunne ei ole läpielämän samanlaista hömppää kuin alkuvaiheessa. Rakkauden tunne muuttuu ajan oloon. Pitkän liiton myötä rakkauden tunne muuttuu ystävyyden tunteeksi.

        Jos yhteinen tulevaisuus on sumun peitossa kantsii vetää suitset tiukalle ja unohtaa koko juttu vaikka kuinka sattuisi.

        On oltava realisti, mietittävä onko suhteelle onnistumisen mahdollisuutta ja yhteistä tulevaisuutta.

        Siis viisaskin voi mennä vipuun, mutta viisas puhaltaa uhkapelin poikki. kipeää tekee, mutta aika parantaa haavat. Kokemusta on ; ))

        On huomattavasti helpompaa huokaista jälkeenpäin, onneksi lopetin suhteen ajoissa kuin, että surisi sitä, että tuli pahasti kusetetuksi.

        Järjen puutetta on jatkaa tietoisesti elämää tyhjän päällä. Kuinka moni yli viiskymppinen elää rakkauden harhassa. Sanoisin hyvin moni.

        Eletään kaikilla mausteilla eletään täysillä, ei takerruta rakkauden hömpän harhaan. Eletään aikuisten syvää ystävyyttä, ystävyyttä johon kuuluu luottamus ja toisen kunnioitus.

        Amen ; )

        'korppis'

        Hienosti, elämää oivaltaen, kirjoitettu!
        ... niin teemme ... (minä ainakin:)
        Hugs!


    • Pohjassa asuva mies.

      Muuta semmoseen järven pohjaan niin saat mukavan elämän. Mie kokeilin meren pohjalla mutta ei onnistunut. Mutta järvessä toimii.

      • Mitäähh

        Kuka nyt sinne haluaisi?


      • jainalaina

      • Luolamies5
        Mitäähh kirjoitti:

        Kuka nyt sinne haluaisi?

        Pohjalta on hyvä ponnistaa, kun alemmas ei enää pääse, paitsi jos kaivautuu pohjamutaan. Minä asustelen isossa perunakellarissa ja kyllä on mukavat olot kun ei vaadi liikoja. Oon ollut jo kauan sitä mieltä että maan alle pystyisi tekemään vaikka minkälaisia trendikkäitä asumuksia köyhille. Siellä on tilaa maapallon keskipisteeseen asti, tosin jos liian syvälle kaivaa niin tulee kuumat oltavat. Asennekysymys.


      • lehtilaatikolta
        Luolamies5 kirjoitti:

        Pohjalta on hyvä ponnistaa, kun alemmas ei enää pääse, paitsi jos kaivautuu pohjamutaan. Minä asustelen isossa perunakellarissa ja kyllä on mukavat olot kun ei vaadi liikoja. Oon ollut jo kauan sitä mieltä että maan alle pystyisi tekemään vaikka minkälaisia trendikkäitä asumuksia köyhille. Siellä on tilaa maapallon keskipisteeseen asti, tosin jos liian syvälle kaivaa niin tulee kuumat oltavat. Asennekysymys.

        Vieläkö remontit on kesken? Ikuisuusprojekti,luulen. Junat kulkee edestakas.


    • ....................

      alottajalle,

      ---- uudessa elämänvaiheessa on myös rajat,
      ihminen ei koskaan ole täysin vapaa jos haluaa elää elämää suhteelisen onnellisena,
      jos ylittää ja rikkoo rajoja, siitä seuraa aina jotain hankalaa, joskus suurta kärsimystä,
      joten jokainen kantaa oman taakkansa omallatavallaan itselleen sopivalla tavalla.
      aina on pakko ottaa huomioon ympristö läheiset, ja itsensä mahdollisuudet.

      • jainalaina

        Minulla oli säästössä rahaa asuntoa varten, mutta naiivina lainasin nekin rahat enkä saanut takaisin.


      • heinä vihreämpää?
        jainalaina kirjoitti:

        Minulla oli säästössä rahaa asuntoa varten, mutta naiivina lainasin nekin rahat enkä saanut takaisin.

        Jos samoilla aivoille menet siihen uuteen annettuun mahdollisuuteen, et osaa toimia sen paremmin...


    • Jaa-a, on asioita jotka vain tulevat eteen eikä niitä harjoitella. Elämä on yksi niistä.

      On parempi vain tyytyä valintoihinsa ja nauttia siitä mihin ne ovat johtaneet. Tietysti on aina mahdollisuus jatkossa valita paremmin mutta mennyttä se ei muuksi muuta.

      • jainalaina

        Lapsuus olisi pitänyt olla sitä harjoitteluaikaa, mutta ei se ihan niinkään mennyt.


      • jainalaina kirjoitti:

        Lapsuus olisi pitänyt olla sitä harjoitteluaikaa, mutta ei se ihan niinkään mennyt.

        Eipä se lapsuuskaan sitä harjoittelua ole.

        Luonnossa juuri alussa karsitaan porukkaa eniten, ja kyllä ihmisilläkin edelleen lapsuus on monin paikoin äärimmäisen karua. Täällä lapsuus on maailmanlaajuisesti katsoen erittäin onnellista ja turvattua aikaa...


      • jainalaina
        yohuuhkaja kirjoitti:

        Eipä se lapsuuskaan sitä harjoittelua ole.

        Luonnossa juuri alussa karsitaan porukkaa eniten, ja kyllä ihmisilläkin edelleen lapsuus on monin paikoin äärimmäisen karua. Täällä lapsuus on maailmanlaajuisesti katsoen erittäin onnellista ja turvattua aikaa...

        Lapsuutta kun ei voi elää maailmanlaajuisesti, niin väitän, että suomalaiset insestin uhrit ovat kärsineet riittävästi.
        Perheessä ei tarvita kuin yksi alkoholisti tuhoamaan koko perheen elämän.
        Jne.

        Suomalainen elämä voi olla kuin parhaasta kidutusfilmistä.


      • jainalaina kirjoitti:

        Lapsuutta kun ei voi elää maailmanlaajuisesti, niin väitän, että suomalaiset insestin uhrit ovat kärsineet riittävästi.
        Perheessä ei tarvita kuin yksi alkoholisti tuhoamaan koko perheen elämän.
        Jne.

        Suomalainen elämä voi olla kuin parhaasta kidutusfilmistä.

        Insestin uhrit ovat täällä lopulta aika harvinaisia, harvinaisempia kuin maailmassa yleensä. Alkoholia täällä käytetään edelleen vähemmän kuin useimmissa muissa maissa, vaikka tuossa naapurissa.

        Jos kaipaa uutta elämää, sekin menee hukkaan jos aina valittaa kaikesta.


      • jainalaina
        yohuuhkaja kirjoitti:

        Insestin uhrit ovat täällä lopulta aika harvinaisia, harvinaisempia kuin maailmassa yleensä. Alkoholia täällä käytetään edelleen vähemmän kuin useimmissa muissa maissa, vaikka tuossa naapurissa.

        Jos kaipaa uutta elämää, sekin menee hukkaan jos aina valittaa kaikesta.

        Et voi tietää insestin uhrien lukumäärää. Sanotaan, että heitä on 2 per jokainen koululuokka.
        Missä kohtaa insestin uhrin pitäisi lakata valittamasta, kun tiedossa on, että siitä ei toivu koskaan?


      • jainalaina kirjoitti:

        Et voi tietää insestin uhrien lukumäärää. Sanotaan, että heitä on 2 per jokainen koululuokka.
        Missä kohtaa insestin uhrin pitäisi lakata valittamasta, kun tiedossa on, että siitä ei toivu koskaan?

        Tiedän miten ihminen pilaa elämänsä, valittamalla kaikesta mahdollisesta. Se on sitä samsaraa ja valaistuminen on sitä, että oppii olemaan kaivelematta kaikkea mahdollista vänkäyksen aihetta ja nauttimaan tästä olosta täällä.

        Elämäsi on pilalla koska sinä olet sinä, ainainen vänkäri. Eikä uusi elämä ole sen parempi ellet muutu itse paremmaksi.


      • yohuuhkaja kirjoitti:

        Tiedän miten ihminen pilaa elämänsä, valittamalla kaikesta mahdollisesta. Se on sitä samsaraa ja valaistuminen on sitä, että oppii olemaan kaivelematta kaikkea mahdollista vänkäyksen aihetta ja nauttimaan tästä olosta täällä.

        Elämäsi on pilalla koska sinä olet sinä, ainainen vänkäri. Eikä uusi elämä ole sen parempi ellet muutu itse paremmaksi.

        Ja jatkanpa tuohon että tunnen joitakin ihmisiä jotka ovat miulle avautuneet ja sanoneet kuka tulleensa joskus raiskatuksi, kuka olleensa insestin uhri. He kaikki ovat kyllä olleet paljon sinua positivisempia eivätkä ole pitäneet elämäänsä mitenkään epäonnistuneena, oikeastaan päinvastoin.


      • jainalaina
        yohuuhkaja kirjoitti:

        Ja jatkanpa tuohon että tunnen joitakin ihmisiä jotka ovat miulle avautuneet ja sanoneet kuka tulleensa joskus raiskatuksi, kuka olleensa insestin uhri. He kaikki ovat kyllä olleet paljon sinua positivisempia eivätkä ole pitäneet elämäänsä mitenkään epäonnistuneena, oikeastaan päinvastoin.

        Eli sinulla on päässäsi joku mitta-asteikko, joka kykenee laittamaan raiskatut ja insestin uhrit 'paremmuusjärjestykseen'. No se on hieno tunne varmaankin.

        Ja sinä siis tunnet henkilökohtaisesti kaikki Suomen raiskatut ja insestin uhrit, kun tiedät heitä olevan vain vähän.
        Taidat työskennellä Tukinaisessa.


      • jainalaina kirjoitti:

        Eli sinulla on päässäsi joku mitta-asteikko, joka kykenee laittamaan raiskatut ja insestin uhrit 'paremmuusjärjestykseen'. No se on hieno tunne varmaankin.

        Ja sinä siis tunnet henkilökohtaisesti kaikki Suomen raiskatut ja insestin uhrit, kun tiedät heitä olevan vain vähän.
        Taidat työskennellä Tukinaisessa.

        Vaikka sata elämää saisit, suunta taitaa olla vain alaspäin.

        Taidat olla ihan palkollinen provokaattori, koskapa aloituksesi nousi saman tien etusivulle. Siinä mielessä ymmärrän kyllä sinua, elämäsi voisi tosiaan olla parempaa, mutta itsehän tuon olet valinnut.


      • yohuuhkaja kirjoitti:

        Vaikka sata elämää saisit, suunta taitaa olla vain alaspäin.

        Taidat olla ihan palkollinen provokaattori, koskapa aloituksesi nousi saman tien etusivulle. Siinä mielessä ymmärrän kyllä sinua, elämäsi voisi tosiaan olla parempaa, mutta itsehän tuon olet valinnut.

        Ja huomautanpa tuohon huvikseni, että insestin kohteeksi joutuu yhtä paljon poikiakin. Eivätkä ne pojatkaan tunnu sitä aikuisina kovin paljon surevan. Kehuvat vain miten panopuuhat tuli aloitettua jo heti toisella kymmenellä jonkun vanhemman 'opettajan' kanssa. Ja kun kysyin, kärsivätkö he siitä että joutuivat insestin uhreiksi, sanoivat vain että sen jälkeenkin on naisia riittänyt. Ja mie kun kysyin johtuuko tuo promiskuiteetti siitä insestistä, eivät vastanneet mitään, vaikka ilmeistähän se on, ainakin naiset niin valittavat (julkisuudessa, eivät kahden kesken)...

        Mutta valita sie miulle insestiä, toiselle rahattomuutta, kolmannelle kerrostaloja, neljännelle petollisuutta, viidennelle viinaa, kelle mitäkin, kunhan valitat vain, ketju venyy ja saat siekin siitä jonkun sentin...


      • jainalaina
        yohuuhkaja kirjoitti:

        Ja huomautanpa tuohon huvikseni, että insestin kohteeksi joutuu yhtä paljon poikiakin. Eivätkä ne pojatkaan tunnu sitä aikuisina kovin paljon surevan. Kehuvat vain miten panopuuhat tuli aloitettua jo heti toisella kymmenellä jonkun vanhemman 'opettajan' kanssa. Ja kun kysyin, kärsivätkö he siitä että joutuivat insestin uhreiksi, sanoivat vain että sen jälkeenkin on naisia riittänyt. Ja mie kun kysyin johtuuko tuo promiskuiteetti siitä insestistä, eivät vastanneet mitään, vaikka ilmeistähän se on, ainakin naiset niin valittavat (julkisuudessa, eivät kahden kesken)...

        Mutta valita sie miulle insestiä, toiselle rahattomuutta, kolmannelle kerrostaloja, neljännelle petollisuutta, viidennelle viinaa, kelle mitäkin, kunhan valitat vain, ketju venyy ja saat siekin siitä jonkun sentin...

        Olet sadisti ja vihainen, koska en alistu ja nöyrry edessäsi.


      • Paljon banaaneita
        yohuuhkaja kirjoitti:

        Tiedän miten ihminen pilaa elämänsä, valittamalla kaikesta mahdollisesta. Se on sitä samsaraa ja valaistuminen on sitä, että oppii olemaan kaivelematta kaikkea mahdollista vänkäyksen aihetta ja nauttimaan tästä olosta täällä.

        Elämäsi on pilalla koska sinä olet sinä, ainainen vänkäri. Eikä uusi elämä ole sen parempi ellet muutu itse paremmaksi.

        Jokainen päivä on uusi elämä ja jokainen yö sen odotus. Nyt on vain hetki ennen menneisyyttä ja tulevaisuutta.


      • Tunnistinko sinut?
        jainalaina kirjoitti:

        Olet sadisti ja vihainen, koska en alistu ja nöyrry edessäsi.

        Mahdatko olla se ulkomailla lomaileva ja tulee pian kotiin?


      • jainalaina kirjoitti:

        Olet sadisti ja vihainen, koska en alistu ja nöyrry edessäsi.

        Kovin nopeasti siulta eväät aina loppuvat ja siirryt herjaamaan.

        Hyvältä trollilta vaaditaan kärsivällisyyttä, pitää jankuttaa samaa sitkeästi kuin kollegasi H. Yritähän uudestaan...


      • jainalaina
        yohuuhkaja kirjoitti:

        Kovin nopeasti siulta eväät aina loppuvat ja siirryt herjaamaan.

        Hyvältä trollilta vaaditaan kärsivällisyyttä, pitää jankuttaa samaa sitkeästi kuin kollegasi H. Yritähän uudestaan...

        Ainut, joka tässä ketjussa herjaa, olet sinä. Vähättelet ja pilkkaat raiskattuja ja insestin uhreja.


      • jainalaina kirjoitti:

        Ainut, joka tässä ketjussa herjaa, olet sinä. Vähättelet ja pilkkaat raiskattuja ja insestin uhreja.

        Vastauksesi on edelleen niin huono ettei se ansaitsisi vastausta, mutta säälistä annan, jatka...


      • jainalaina
        yohuuhkaja kirjoitti:

        Vastauksesi on edelleen niin huono ettei se ansaitsisi vastausta, mutta säälistä annan, jatka...

        Väität ettei Suomessa ole insestin uhreja juurikaan. Silti tunnet heitä henkilökohtaisesti useampia ja molempaa sukupuolta. Sinä keräät heitä ympärillesi, koska... saat siitä sadistista tyydytystä?

        Hyvän päivän tutuille ei insestistä kerrota. Minua ei näin ollen kiinnosta kuulla enempää S/M -harrastuksestasi.

        Älä kirjoita enää tähän ketjuun, kiitos.


      • jainalaina kirjoitti:

        Väität ettei Suomessa ole insestin uhreja juurikaan. Silti tunnet heitä henkilökohtaisesti useampia ja molempaa sukupuolta. Sinä keräät heitä ympärillesi, koska... saat siitä sadistista tyydytystä?

        Hyvän päivän tutuille ei insestistä kerrota. Minua ei näin ollen kiinnosta kuulla enempää S/M -harrastuksestasi.

        Älä kirjoita enää tähän ketjuun, kiitos.

        Voi siuta, yrität ja yrität, mutta et onnistu. Muista nyt, ei henkilökohtaisuuksia, vain sitä jankutusta. Yritä vielä...( montako senttiä olet jo tienannut... )


      • jainalaina
        yohuuhkaja kirjoitti:

        Voi siuta, yrität ja yrität, mutta et onnistu. Muista nyt, ei henkilökohtaisuuksia, vain sitä jankutusta. Yritä vielä...( montako senttiä olet jo tienannut... )

        Älä kirjoita enää tähän ketjuun, kiitos.


      • jainalaina kirjoitti:

        Älä kirjoita enää tähän ketjuun, kiitos.

        Sait ohjeet hyvään elämään, sait runsaasti oikeata keskusteltavaa, mutta valitsit henkilökohtaisen herjaamisen tien.

        Joka päivä siulla on uusi elämä, mutta kerta toisensa jälkeen valitset vanhan. Et sie tarvitse ohjeita saati uutta elämää, etsit vain uhreja kaunasi purkamiseksi.


      • jainalaina
        yohuuhkaja kirjoitti:

        Sait ohjeet hyvään elämään, sait runsaasti oikeata keskusteltavaa, mutta valitsit henkilökohtaisen herjaamisen tien.

        Joka päivä siulla on uusi elämä, mutta kerta toisensa jälkeen valitset vanhan. Et sie tarvitse ohjeita saati uutta elämää, etsit vain uhreja kaunasi purkamiseksi.

        Älä kirjoita enää tähän ketjuun, kiitos.

        En tunne sinua enkä haluakaan tuntea.


      • jainalaina kirjoitti:

        Älä kirjoita enää tähän ketjuun, kiitos.

        En tunne sinua enkä haluakaan tuntea.

        Et tunne mutta silti katsot voivasi herjata täysin perusteetta, vain parin viestin toivossa. Et taida pitää muita ihmisiä yleensäkään minkään arvoisina.


      • jainalaina
        yohuuhkaja kirjoitti:

        Et tunne mutta silti katsot voivasi herjata täysin perusteetta, vain parin viestin toivossa. Et taida pitää muita ihmisiä yleensäkään minkään arvoisina.

        Älä kirjoita enää tähän ketjuun, kiitos.


    • laina iltarusko

      En haluaisi elää uudelleen. Elämäni on ollut harvinaisen vaikea, olen itsekin mennyt "tulta päin" ja polttanut siipiäni usein.
      Onneksi olen oppinut kaikesta, nyt elämäni on juuri sellaista kuin haluan, taloudellisesti ja henkisesti.
      Toivottavasti tätä jatkuu kauan, olen kuitenkin valmis luovuttamaan kun aika on.

    • sitroen.

      Kuinka monta elämää sinä aloittaja haluat harjoitella? Oletko ikuinen harjoittelija? Saattaa olla, että sinulla on nyt jo vaikka kuinka mones elämä menossa, mutta oletkos oppinut mitään? Miten luulisit seuraavalla kerralla osaavasi paremmin? Se edellisen kerran muistaminen kun taidetaan ottaa pois aina kun uuteen yritykseen aletaan.
      Ja onko sitä uutta kierrosta olemassakaan vai onko kaikki pelkkää mielikuvitusta?
      Jollakin jotakin muistoja saattaa olla, mutta löytyykö todisteita?
      Ja jos löytyy todisteita, löytyy myös vaihtoehtoisia selityksiä. Enemmän kuin yksi.
      Oli miten oli, niin näillä näkymin minä ainakaan en uudelle kierrokselle halua. Mikäli mielikuvitus tai muu muistamiselta tuntuva asia paikkaansa pitää, en olisi halunnut tälle kierrokselle ollenkaan, mutta valinta ei ollut minun. Oli vain lähdettävä. Hyvät eväät luvattiin ja kaksi asiaa evättiin. Syyn muistaminen otettiin pois heti, kun olin itse todennut näin olevan oikein ja kohtuullista. Silti koen epäonnistuneeni liian monessa asiassa...

    • Elämän tarkoitus on kehitys, mihin?, sitä ei voi saada tietää.
      Elämä osaa vain haku-ammuntaa ja siksi se roiskii haulikolla liikaa ja ylen-määrin.
      Ei sen ole järkevää antaa ihmisen syntyä tietoisena uudelleen, muutenhan ihminen tekisi ihan samaa kuin ennenkin, mitä nyt noukkisi elämän pullasta enemmän Rusinoita.
      Ehkäpä siksi Elämä loi myös kuoleman pelon, ohjaamaan ihmistä mahdollisimman hyvään suoritukseen vaivaisen madon matkallaan maassa.

      Kaiken arvo syntyy vain eri-arvoisuudesta.
      Miksi olisi eliitti-koulussa, jos siellä ovat kaikki muutkin?
      Miksi ostaa öky-vene, jos muillakin on samanlainen?
      Miksi opiskella maisteriksi, jos muutkin ovat maistereita ja palkkansa on sama?

      Kenraali/sotamies
      Kuningas/kerjäläinen
      Pankkiiri/pätkä-työläinen
      G5-maa, kehitysmaa
      Kaunis/ruma
      Lihava/kaunis-vartaloinen

      jne.

      H.

    • no niin no

      Niin.. Ja sitten kun olet mielestäsi täysin varautunut siihen, että nyt on kaikki henkisessä matkalaukussa pakattuna seuraavaa elämää varten, niin synnytkin uudelleenkierrossa sisiliskona ja suurin saavutuksesi on sanoa "blup" työntäessä kieli ulos ja osaat katkaista häntäsi jos tulee liian jännä fiilis.

      Joskin silloin en haluaisikaan muistaa itse varmaan kaikkia hienoja vuosikymmenten suunnitelmia edellisessä harjoituselämässä...:)

    • Tämä on ikävä kyllä ainut elämä jonka tule muistamaan,

      oikeasti.

    • keski-ikä kolkuttaa

      Uudelleen eläessä jättäisin väliin ensimmäisen tupakan ja nuoruuden kännisekoilut, opiskelisin säntillisemmin, jättäisin huonosti valitun puolison aiemmin ja olisin ymmärtävämpi lapsille.

      • "keski-ikä kolkuttaa"

        "Ei sen ole järkevää antaa ihmisen syntyä tietoisena uudelleen, muutenhan ihminen tekisi ihan samaa kuin ennenkin, mitä nyt noukkisi elämän pullasta enemmän Rusinoita."

        Tämä huomautus vain siksi, että oppisit lukemaan mitä aiemmin on kirjoitettu.
        Niinkusta että ei ketju venyisi turhista jutuista :)

        H


      • elämä on

        Löytyyköhän monta keski-ikäistä joka ei ajattele täsmälleen samoin kuin sinä. Sitä aviota myöten...Oletan ettet ole ainut.


      • keski-ikä kolkuttaa
        hunksz kirjoitti:

        "keski-ikä kolkuttaa"

        "Ei sen ole järkevää antaa ihmisen syntyä tietoisena uudelleen, muutenhan ihminen tekisi ihan samaa kuin ennenkin, mitä nyt noukkisi elämän pullasta enemmän Rusinoita."

        Tämä huomautus vain siksi, että oppisit lukemaan mitä aiemmin on kirjoitettu.
        Niinkusta että ei ketju venyisi turhista jutuista :)

        H

        Tuollaiset höpinät jätän suosiolla lukematta, enkä joudu katumaan. Luen aloituksen ja se riittää.

        Ihminen tuskin syntyy uudestaan mutta se olis kyllä hienoa.


      • keski-ikä kolkuttaa
        elämä on kirjoitti:

        Löytyyköhän monta keski-ikäistä joka ei ajattele täsmälleen samoin kuin sinä. Sitä aviota myöten...Oletan ettet ole ainut.

        Niinpä! Enimmäkseen siis surraan tavallisia virheitä, joiden miettiminen vain peittää kaiken hyvän. Ja sitä onnellista eloa on ollut minulla enemmän kuin kurjaa, pelkästään siksi tämän elämän vois elää uudestaan.


      • keski-ikä kolkuttaa kirjoitti:

        Tuollaiset höpinät jätän suosiolla lukematta, enkä joudu katumaan. Luen aloituksen ja se riittää.

        Ihminen tuskin syntyy uudestaan mutta se olis kyllä hienoa.

        "keski-ikä kolkuttaa"

        Oppia ikä kaikki.

        H.


    • Kohti haaveita

      Minulla on sitten vissiin käynyt tuuri, kun tunnen eläväni juuri sellaista elämää kuin nuorena toivoinkin.

      Elämäni on ollut kuin matka. Päämäärä on aina ollut selvillä, mutta mutkia on tullut tehtyä. Tulevaisuudesta ei koskaan voi olla varma, mutta on minulla päämäärä, jota kohti pienin askelin ponnistelen.

      Kun vielä muistaa, ettei tehtyä kannata katua vaan tekemätöntä. Mitäänhän ei voisi tehdä, jos ei ole virheiden suhteen itselleen armollinen.

      • "Kohti haaveita"

        Ehkäpä siksi Elämä loi myös kuoleman pelon, ohjaamaan ihmistä mahdollisimman hyvään suoritukseen vaivaisen madon matkallaan maassa

        H.


      • Kohti haaveita
        hunksz kirjoitti:

        "Kohti haaveita"

        Ehkäpä siksi Elämä loi myös kuoleman pelon, ohjaamaan ihmistä mahdollisimman hyvään suoritukseen vaivaisen madon matkallaan maassa

        H.

        Jep. Terve pelko auttaa ihmistä suojelemaan itseään. Kunhan se ei mene liiallisuuksiin ja estä ihmistä elämään toivomallaan tavalla.


    • jainalaina

      Saako myrkkysieniä vetämäläl lisäeLämän, kuten Supermario1 - meitä on opettanu?!

      t. Avaaja

      • jainalaina

        Täällä on sitten feikki-jainalaina kirjoittanut.


    • edari

      Mitäs jos sä olet idiootti ?? Tässä elämässä ja seuraavassa,mieti sitä!

      • jainalaina

        Haluaisin tietää, olinko idiootti jo syntyessäni vai kasvatettiinko minut idiootiksi.


      • turha tieto
        jainalaina kirjoitti:

        Haluaisin tietää, olinko idiootti jo syntyessäni vai kasvatettiinko minut idiootiksi.

        Syntyessään jokainen on idiootti. Kasvatus voi vain parantaa tasoa.


      • Vaiko tiedoton
        turha tieto kirjoitti:

        Syntyessään jokainen on idiootti. Kasvatus voi vain parantaa tasoa.

        Väärin. Mitään niin puhdasta, viatonta ja alkuperäistä ei ole olemassakaan kuin uusi, pieni ihmistaimi. Joka sitten liian usein pilataan kasvatuksella, harhaopeilla, -käsityksillä ja väärillä tiedoilla. Niillä, joita sinäkin näköjään olet sisääsi imaissut.

        "Synnymme originaaleina, mutta kuolemme kopioina." (Thomas Thorild)


    • eläömä 500-1000 v

      Olen miettinyt usein, että miksi ihmisen elämä on yleensä alle 100v ja alku menee opetteluun eli n.20v ja loppu 20v onkin sitte kitumista eri sairauksien parissa. Aktiivista aikaa siis on maksimissaan hyvällä onnella ja terveydellä 60v.
      Ihmisen pitäisi elää vähintään 500 vuotta, jotta ehtisi oppia virheistään ja kokeilla eri asioita esim. työelämässä voisi huomatakkin vasta satavuotiaana jotta hei olin ekat 80v aivan väärällä alalla!. 500 vuodessa Ehtisi tienata ja saada unelmien asunnon ja matkustaa ja nähdä monia eri paikkoja kun nyt ihmiset eivät ehdi töiltään edes lomalle ja rahat ei koskaan joillakin riitä edes viikon etelänmatkaan jne. Lapsia saisi miettiä vasta joskus 300 vuotiaana jotta viittiikö niitä hommata lainkaan vai hommaako monta kertaa.
      Ihmiset ovat täysin hölmöjä, kun muutaman kymmenen elinvuoden vuoksi juoksevat, kuin päättömät kanat ja yrittävät maksaa kalliita lainojaan, kun ensin tyhmyyksissään hommaavat liian kalliita taloja ja autoja joiden maksamiseen monella tämä lyhyt elämä ei riitä. Ajatelkaa kuinka hulluja ihmiset ovatkaan ja monet eivät sitä edes itse tajua.

      • "eläömä 500-1000 v"

        Tienata...töitä...?
        Kuinka vanha/nuori olet?
        Kirjoituksesi kuulostaa menneeltä ajalta tai haihattelulta tulevaisuudesta.

        H.


      • sama pää kesät jne

        Ei se noin mene. Vaikka ikää tulsi 500 vuotta, demarit haluavat pitää eläkeiän entisellään eikä kukaan opi mitään. Niksipirkka täyttyy itsarivinkeistä.


    • KALLE KELLO

      Ihminen on ihminen, eikä opi ensimmäisestä, ei toisestaakaan kerrasta. Jos saisit uuden elämän, tekisit samat virheet uudelleen, ainakin jossain muotoa. Sellaista tämä elo on. Päätä lyödään seinään

      • "KALLE KELLO"

        Hei, mä kirjotin jo:

        "Ei sen ole järkevää antaa ihmisen syntyä tietoisena uudelleen, muutenhan ihminen tekisi ihan samaa kuin ennenkin, mitä nyt noukkisi elämän pullasta enemmän Rusinoita."

        H.


      • hfdxhfjg
        hunksz kirjoitti:

        "KALLE KELLO"

        Hei, mä kirjotin jo:

        "Ei sen ole järkevää antaa ihmisen syntyä tietoisena uudelleen, muutenhan ihminen tekisi ihan samaa kuin ennenkin, mitä nyt noukkisi elämän pullasta enemmän Rusinoita."

        H.

        Tukehdu pullaas


    • Yritystä!

      Eipä taida uutta mahdollisuutta tulla, joten tähän nykyiseen on jokaisen tyytyminen, halusi tai ei. Positiivisuus pintaan ja ajatusten kääntäminen pois "omasta navasta"! Voi, kun itsekin oppisin tuon!

    • Olemme vaimoni kanssa asuneet kahdeksalla paikkakunnalla avioliiton
      26:n ensimmäisen vuoden aikana, yleensä omakotitalossa, usein keskel-
      lä metsää. Viimeiset 40 v. kaupungissa rivitalossa. Lapset (4 kpl) ovat
      oppineet monenlaista elämmä ja ovat menestyneet mukavasti.
      Elämämme on aina vaan parempaa vaikkei tulotaso 0le ihmeellinen.
      Perheen sisäinen henki on tärkei!
      Isomummu ja -ukki

    • Ei virheitä elämässä

      Mä olen funtsannut, että tulevaisuudessa ihmisillä pitäisi olla otsassa digitaalinäyttö, jossa näkyisi prosenttina ihmisen kokonaisvaltainen onnistumisprosentti elämässä. Se kattaisi kaiken, parisuhde-erot, rikokset, epäonnistuneet maalipaikat lätkämatsissa, ihan kaikki kumuloituisivat pudottavina tekijöinä onnistumisprosenttiin. Vastaavasti onnistumiset kasvattaisivat.

      Siihen lukuun sitten perustuisi kaikki. Työhaastattelussakin riittäisi kun kävelisit sisään ja prosentti otsassa olisi kohdallaan, niin se olisi tervetuloa. Sen sijaan pohjaprosenteilla et saisi mitään toimeentulotukia, etkä mitään.

      Olisi kaiken maailman yh-äitejäkin paljon vähemmän, kun olisi pakko onnistua.

      No, eipä tää taida ihan äkkiä toteutua, mutta tekisivät tästä edes tieteiselokuvan!

      • "Ei virheitä elämässä"

        "Elämän tarkoitus on kehitys, mihin?, sitä ei voi saada tietää.
        Elämä osaa vain haku-ammuntaa ja siksi se roiskii haulikolla liikaa ja ylen-määrin."

        Taidat antaa nyt ihmiselle liian ison vallan arvioimiseen.
        Mikä ihmis-luokka saisi mielestäsi muuttaa tuota otsa-numeroa?

        H.


      • bessie*
        hunksz kirjoitti:

        "Ei virheitä elämässä"

        "Elämän tarkoitus on kehitys, mihin?, sitä ei voi saada tietää.
        Elämä osaa vain haku-ammuntaa ja siksi se roiskii haulikolla liikaa ja ylen-määrin."

        Taidat antaa nyt ihmiselle liian ison vallan arvioimiseen.
        Mikä ihmis-luokka saisi mielestäsi muuttaa tuota otsa-numeroa?

        H.

        Piti oikein lukemani uudelleen tuo yksi viestisi, kun tunnut pitävän sitä jankuttamisen arvoisena.

        "Kaiken arvo syntyy vain eri-arvoisuudesta."

        Tiedä sinusta, mutta eiköhän ihmisillä yleensä ole muutakin arvoa ja muitakin arvoja kuin markkina-arvot.


      • bessie* kirjoitti:

        Piti oikein lukemani uudelleen tuo yksi viestisi, kun tunnut pitävän sitä jankuttamisen arvoisena.

        "Kaiken arvo syntyy vain eri-arvoisuudesta."

        Tiedä sinusta, mutta eiköhän ihmisillä yleensä ole muutakin arvoa ja muitakin arvoja kuin markkina-arvot.

        "bessie*"

        Arvo on arvojen erotus.
        Ei se ole pelkkää rahaa tai asemaa.
        Pelkkä ero vain.

        Surkimus arvokas = tuotto.
        Arvo arvo = 0

        Potentiaalit eivät saa koskaan olla samalla tasolla.
        Saat käyttää tuota kaavaa niin paljon kun haluat.

        H.


    • outo sana

      mikä on samsara?

      • bessie*

        Samsara on Guerlainin ihana parfyymi, hyvin sensuelli. Voisin antaa lähes täyden pullon, jos kelle kelpaa. Olin pyytänyt tuomaan itselleni Shalimaria, mutta tuoja muisti väärin ja toi Samsaraa. Ei oikein ole "tilaisuuksia", joissa sitä käyttäisin.

        Muita merkityksiä sanalle löydät varmasti netistä?


      • ei tajua
        bessie* kirjoitti:

        Samsara on Guerlainin ihana parfyymi, hyvin sensuelli. Voisin antaa lähes täyden pullon, jos kelle kelpaa. Olin pyytänyt tuomaan itselleni Shalimaria, mutta tuoja muisti väärin ja toi Samsaraa. Ei oikein ole "tilaisuuksia", joissa sitä käyttäisin.

        Muita merkityksiä sanalle löydät varmasti netistä?

        mut avauksessa sanotaan että ihmiset haluavat lopettaa samsaran? Lopettaa hajuvedenkö?


      • bessie*
        ei tajua kirjoitti:

        mut avauksessa sanotaan että ihmiset haluavat lopettaa samsaran? Lopettaa hajuvedenkö?

        Kirjoitinkin mitä Samsara minulle ilman muuta ja ensimmäisenä ajatuksena tarkoittaa.
        Varmaan monetkin toivoisivat hajuvesien lopettamista.

        Onhan samsara sanana kauniimpi kuin vaikkapa nyt kärrynpyörä, mutta ei se minussa mitään ajatuksia (paitsi hajuvedestä mieleeni johtuvia), herätä, pelkkä tavallinen kärrynpyöräkin enemmän. Esim. miksi elokuvissa näyttää kuin pyörät pyörisivät vastapäivään.

        Taidanpa yleensäkin ajatella suhteellisen suoraviivaisesti.


    • Pirre*

      Oisihan se metkaa jos voisi aloittaa alusta, ja tällä kokemuspohjalla, mutta tyytyväinen pitää olla, elämäähän tämä on ollut, terveytensä kun vain saisi pitää..

    • meediux

      Ilmoitan täten, että kyllä sinä sen uuden elämän saat. Uudessa elämässäsi et kuitenkaan muista tätä nykyistä, vaan elät uutta ja ainutkertaista. Saatat jopa toistaa samoja virheitä ja teemoja kuin nytkin.

      • jainalaina

        Tuohan tarkoittaisi, että minut on ohjelmoitu toimimaan tietyllä tavalla.


      • "meediux"

        Älä kopioi toisten nimmareita.
        Älä myöskään kopioi aikaisempia ajatuksia.

        "Ei sen ole järkevää antaa ihmisen syntyä tietoisena uudelleen, muutenhan ihminen tekisi ihan samaa kuin ennenkin, mitä nyt noukkisi elämän pullasta enemmän Rusinoita."

        H


      • 20-8

        On tapauksia jotka muistavat USA:ssa yksi 100% varma vanhemmat tutkivat asian tarkkaan on ollut TV:ssä. Tuli esille noin 2 vuoden iässä, hän ei tänään paljon muista eikä se häiritse hänen elämää.


    • Armoton totuus

      "Haluaisin täten ilmoittaa, että toivon saavani uuden elämän. Koen, että tämä nykyinen elämäni on ollut vasta harjoitusta. En ole osannut elää tätä elämää. Olen toisaalta kaihtanut riskejä ja toisaalta ottanut niitä liikaa. Täysin päätöntä ja juuri päinvastaisissa asioissa kuin olisi pitänyt.
      Olen tehnyt virheitä virheiden perään ja käyttäytynyt ikätasoani vastaamattomasti.

      Minkä takia ihmiset haluavat lopettaa samsaran ja valaistua? Minä haluan elää ihmisenä."

      Kyllä kai sitä jokainen päälle kuuskymppisenä tahtoisi aloittaa parikymppisenä uudestaan. Elämä olisi edessä, nyt se on takanapäin ja kuolema lähestyy hurjaa vauhtia. Parempi nuori ja köyhä kuin vanha ja rikas. Rahalla ei nuoruutta saa!

      • "Armoton totuus"

        "Ei sen ole järkevää antaa ihmisen syntyä tietoisena uudelleen, muutenhan ihminen tekisi ihan samaa kuin ennenkin, mitä nyt noukkisi elämän pullasta enemmän Rusinoita."

        H


      • hääh

        samsara on luomuleipää, miksi siitä pitäisi luopua?


    • Rakkaampi rakas maa

      Älä luoväuta, sillä sain uuden elämän. Elin aikoinaan parisuhteessa "vakavassa, niinkuin pitikin" ja sitten kaikki meni pieleen ja sen jälkeen koin niin hyviä kuin huonojakin jaksoja elämässäni. Nyt olen jaa en tiedä "Onnellinen" "tyyvyväinen" tai mitä lienenkään. Asun ok-talossa, pari rekkua, ihanna siippa ja ei pahempia huolia. Lähden luxus lomalle kohta puoleen. Älä vaadi liikoja vaan ota irti pienistä asioista kaiken minkä saat. Odotin liki puolet elämästäni, siis kotoa lähdön jälkeen, että päätyisin edes tähän. Mikä on sitten se hyvä, kiva olo. Määritä itse. Tee päämäärä itsellesi ja lähde sitä kohden rakentamaan elämääsi. Toki pitää ottaa huomioon elämän realiteetit. Itselle se tilaisuus tuli ja hyppäsin pois oravan pyörästä ja nyt olen tyytyväinen ja tasapainoinen. Enempää en voi ehkä saada mutta aina voin toivoa. On valoa, lämpöä, rakkautta, eläimiä joita silittää jne. Siis älä pyydä liikaa. KAIKKEA EI VOI SAADA.

    • että sellaista

      Minä olen alkanut ajattelemaan siten, että olemme syntyneet tänne oppimaan elämänoppitunteja. Kun olemme oppineet tämän elämän läksymme, siirrymme oppimaan seuraavaa, seuraavassa elämässä. Toiset eivät opi, joten he joutuvat jäämään luokalle useitakin kertoja, ja käymään oppitunnin uudelleen lävitse, ehkä jopa tippumaan luokalta.

      Kun olemme "valmistuneet", en tiedä mitä sitten olemme, ehkä valaistuneita? Emmekä sitten tarvitse enää oppitunteja.

    • JKKOO

      NIINKKÖ

    • 6+13

      Toivottavasti synnyn seuraavassa elämässä kunnon panomieheksi kun en tässä elämässä saa naisia.

      • varro vaan

        Todennäköisesti synnyt naiseksi jolla on panomiehen ulkonäkö.


    • Matti on Matti Jne.

      Tuskinpa se harjoittelemalla paranee. Paljon kun riippuu siitä, että minkälaiset ominaisuudet on jaossa saanut. Onhan sitä aikaa kääntää kurssia tämänkin elämän aikana, mutta jokainen tietää miten vaikeaa se on. Lähes mahdotonta.

    • viisas10

      Minä olen oppinut paljon, vaikka olen vielä aika nuori! Oma tavoite on elää mahdollisimman "mukavaa" elämää niin pitkälti kuin mahdollista. En stressaa koko nuoruutta suoritusten pakosta. En huoli huonoa kumppania enkä väkisin pyöräytä lapsia maailmaan, vain koska "naisten kuuluu tietyssä iässä..." Olen muuttanut elintavat kokonaan uuteen uskoon mm. ravinnon suhteen ja vaivat on tiessään!

      Ainut mitä olisi täytynyt tehdä paremmin, oli läksyt aikanaan koulussa! Yliopisto olisi ollut enemmän minun paikkani kuin sekatyöt sekavissa ympäristöissä. Toinen seikka on liikunta, jota en pahemmin tykkää harrastaa. Oman terveyden tähden se olisi tärkeää. En todellakaan halua joutua sairaalan kanta-asiakkaaksi laiskuuden ja liikunnan puutteen takia.

      Raha ja omaisuus on kaksipiippuinen juttu. Valtava määrä materiaa tuo mukanaan paineita saada säilytystilaa ja on vaikeampaa siivota. Mukavaa olisi kuitenkin asua rauhallisessa ympäristössä. Kerrostalolähiöt ei ole mukavimpia paikkoja elää, mutta onhan niissäkin etunsa, kuten helppo viemäröinti ja lämmitys talvisin. Joskus olisi mukavaa päästä vaikka palmujen alle lmatkustamaan. Pitkä kylmä ja pimeä talvi alkaa masentamaan välillä.

    • GuruMeditoi. .

      Käyttämällä sitä mitä on, hyödymme siitä mitä ei ole.
      Yrittämällä hyötyä siitä mitä ei ole, jäämme paitsi siitä mitä on.

      Tartu hetkeen.

      Jokainen päivä on uusi päivä, jokainen aamu uusi aamu.
      Jokainen hetki kaikki uusiutuu, ihmiset myös.
      Et voi elää jo elämääsi mitä et ole viellä elänyt.

    • Hyviä uutisia sulle ja muille tämän kysymyksen pohtijoille!

      Sä saat jo tässä elämässäsi aloittaa puhtaalta pöydältä, jos uskallat antaa elämäsi ihanan Yeshua Nasaretilaisen johtoon ja jättää kaikki epäonnistumisesi ja syntitaakkasi Hänen harteilleen.

      Silloin ihmeellinen taivaallinen rakkaus alkaa virrata sisimpääsi ja koet, että Hän, joka sinut on alunperin luonutkin, rakastaa sinua edelleen muuttumattomalla ja ikuisella rakkaudellaan. Ikääntyminen ei vaikuta Hänen rakkautensa suuruuteen, sillä se on ääretön!

      • "ryssä"

        Minä olen aikasti tuttu Jessen kanssa.
        Aikasti varmasti tiedän myös että jutullesi hän nauraa.
        Hän myöntää kyllä, että faijan kirja ei enää sovi tähän aikaan, mutta haluaa kuitenkin muistuttaa, että kirjassa on asiaakin.

        Hän vihjaisi kerran, että uusi kirja alkaa lauseella:

        Faijan ja mun mielet on nyt aikasti tyhjät, emme valoa paljon nää...
        Oon liian vanha rakkauteen..., paljon muuta tehtävää.... koita hoitaa tuo juttu sää.
        Jesse oli todennut: Voi heevetti tätä elämää, enks mä vois taas kuolla?
        Jesseä harmitti kuulla, kun Saara taas nauroi ja faija kääntyi hytkyen selin.

        H.


      • hunksz kirjoitti:

        "ryssä"

        Minä olen aikasti tuttu Jessen kanssa.
        Aikasti varmasti tiedän myös että jutullesi hän nauraa.
        Hän myöntää kyllä, että faijan kirja ei enää sovi tähän aikaan, mutta haluaa kuitenkin muistuttaa, että kirjassa on asiaakin.

        Hän vihjaisi kerran, että uusi kirja alkaa lauseella:

        Faijan ja mun mielet on nyt aikasti tyhjät, emme valoa paljon nää...
        Oon liian vanha rakkauteen..., paljon muuta tehtävää.... koita hoitaa tuo juttu sää.
        Jesse oli todennut: Voi heevetti tätä elämää, enks mä vois taas kuolla?
        Jesseä harmitti kuulla, kun Saara taas nauroi ja faija kääntyi hytkyen selin.

        H.

        russakaksi meni...

        H.


      • Shalom Shalom

        siunaa sinua ja minua ja aabrahamin iisakin jaakobin jumala mutta haemme uuden voiman Herra .... siunaa kansoja ja siunaa uutta alkamista ja siunaa todeta harjoittelemalla rukouksin, johdattajasi on rukouksin, johdattajasi on oikea saada sinut tekemisiin ihmeellisyyden todentuntua/epätodellista .... kieliopillisissa Jumalan tuntemisissa siunaa .... kansaasi... rukoilemme iankaikkisuuden sukupuolelin-verkostoa- mailmankaikkeus Jumalan yhteyttä - ilmoitusta, ohjausta kansoille valtakunnalle Eurooppalaisia ja valtakuntia ... into name of yeeshua ... Herra avarra kansasi kohtaamaan Israelin maa Israel, kohtaamaan


      • kusta ja kusta
        hunksz kirjoitti:

        russakaksi meni...

        H.

        ... kuten ne kymmenet viestit jo aiemmin.

        Tämä huomautus vain siksi, että oppisit lukemaan mitä aiemmin on kirjoitettu.
        Niinkusta että ei ketju venyisi turhista jutuista :)


      • kusta ja kusta kirjoitti:

        ... kuten ne kymmenet viestit jo aiemmin.

        Tämä huomautus vain siksi, että oppisit lukemaan mitä aiemmin on kirjoitettu.
        Niinkusta että ei ketju venyisi turhista jutuista :)

        "kusta ja kusta"

        Niin, rinnallas kuljen mä lopun elämää, rantaa en toivon, kanssais koskaan nää.
        Mutta mä kerran, huulistasi luen, jatkamme jankuttaen.

        H


      • hunksz kirjoitti:

        "ryssä"

        Minä olen aikasti tuttu Jessen kanssa.
        Aikasti varmasti tiedän myös että jutullesi hän nauraa.
        Hän myöntää kyllä, että faijan kirja ei enää sovi tähän aikaan, mutta haluaa kuitenkin muistuttaa, että kirjassa on asiaakin.

        Hän vihjaisi kerran, että uusi kirja alkaa lauseella:

        Faijan ja mun mielet on nyt aikasti tyhjät, emme valoa paljon nää...
        Oon liian vanha rakkauteen..., paljon muuta tehtävää.... koita hoitaa tuo juttu sää.
        Jesse oli todennut: Voi heevetti tätä elämää, enks mä vois taas kuolla?
        Jesseä harmitti kuulla, kun Saara taas nauroi ja faija kääntyi hytkyen selin.

        H.

        Tekstistäsi päätellen olet juonut liikaa ja liian vahvaa simaa(?)

        Ehkä jo tänään olet alkanut toipua siitä :)

        Mun ryyppyajat loppuivat yli 40 vuotta sitten, kun löysin paljon tämän maailman litkuja väkevämpää ja parempaa juotavaa: IKUISEN ELÄMÄN VETTÄ! Sitä löytyy vain Raamatusta ja vain siinä kerrotuin ehdoin.

        Adonai Yeshuan ollessa Pääsiäisjuhlilla Hän seisoi, huusi ja sanoi: "Jos joku janoaa, niin tulkoon minun tyköni ja juokoon!" (Mutta sen Hän sanoi Hengestä, jonka niiden piti saaman, jotka uskovat Häneen.)

        Riennä Hänen luokseen, kun vielä voit!

        HalleluYah!


      • Shalom Shalom kirjoitti:

        siunaa sinua ja minua ja aabrahamin iisakin jaakobin jumala mutta haemme uuden voiman Herra .... siunaa kansoja ja siunaa uutta alkamista ja siunaa todeta harjoittelemalla rukouksin, johdattajasi on rukouksin, johdattajasi on oikea saada sinut tekemisiin ihmeellisyyden todentuntua/epätodellista .... kieliopillisissa Jumalan tuntemisissa siunaa .... kansaasi... rukoilemme iankaikkisuuden sukupuolelin-verkostoa- mailmankaikkeus Jumalan yhteyttä - ilmoitusta, ohjausta kansoille valtakunnalle Eurooppalaisia ja valtakuntia ... into name of yeeshua ... Herra avarra kansasi kohtaamaan Israelin maa Israel, kohtaamaan

        Sullee 'Shalom Shalom':

        Juuri siunausta (armoa ja totuutta Adonai Yeshuassa) ja varjelusta (Pyhän Hengen suojaavaa läsnäoloa) me kaikki tässä maailmanajassa elävät tarvitsemme enemmän kuin mitään muuta, sillä kaikki maallinen rikkaus ja kunnia ovat roskaa niiden rinnalla!

        Ole siunattu ja varjeltu Adonai Yeshuan Nimeen!


      • Yakov kirjoitti:

        Tekstistäsi päätellen olet juonut liikaa ja liian vahvaa simaa(?)

        Ehkä jo tänään olet alkanut toipua siitä :)

        Mun ryyppyajat loppuivat yli 40 vuotta sitten, kun löysin paljon tämän maailman litkuja väkevämpää ja parempaa juotavaa: IKUISEN ELÄMÄN VETTÄ! Sitä löytyy vain Raamatusta ja vain siinä kerrotuin ehdoin.

        Adonai Yeshuan ollessa Pääsiäisjuhlilla Hän seisoi, huusi ja sanoi: "Jos joku janoaa, niin tulkoon minun tyköni ja juokoon!" (Mutta sen Hän sanoi Hengestä, jonka niiden piti saaman, jotka uskovat Häneen.)

        Riennä Hänen luokseen, kun vielä voit!

        HalleluYah!

        "Yakov"

        Sinä taidat olla ns. epäluuloinen tulokas? :)
        Tuomaan lapsonen.

        Kun ja jos minä otan, otan Perjantaisin. Säännöstä on paljon poikkeuksia.

        Minä olen jo siellä, mihin herrani ovat minut luoneet, ja he ovat katsoneet minut hyväksi, niin hyväksi että kutsu käy viini-juhliin enää harvoin, olen opettanut heitä hyvään Olueeseen.
        Joskus joudun ottamaan luudan ja lakaisemaan temppeli-kaksioni eteisen.

        Hyvä on että etsikko-aikasi on alkanut, sitä sit jatkuukin hamaan tuonelaan asti.
        Ole siis valmis, ettet kompastu portaissa, jatkuvat ne sitten alas tai ylös.
        Toivottavasti kauneimman Oscarin saat.
        Muista myös huolehtia puvustasi, kuten tiedät, Jesse on naisten mies.

        Tyyppi on oikeassa! Huudahti Obelixkin.

        H.


      • hunksz kirjoitti:

        "Yakov"

        Sinä taidat olla ns. epäluuloinen tulokas? :)
        Tuomaan lapsonen.

        Kun ja jos minä otan, otan Perjantaisin. Säännöstä on paljon poikkeuksia.

        Minä olen jo siellä, mihin herrani ovat minut luoneet, ja he ovat katsoneet minut hyväksi, niin hyväksi että kutsu käy viini-juhliin enää harvoin, olen opettanut heitä hyvään Olueeseen.
        Joskus joudun ottamaan luudan ja lakaisemaan temppeli-kaksioni eteisen.

        Hyvä on että etsikko-aikasi on alkanut, sitä sit jatkuukin hamaan tuonelaan asti.
        Ole siis valmis, ettet kompastu portaissa, jatkuvat ne sitten alas tai ylös.
        Toivottavasti kauneimman Oscarin saat.
        Muista myös huolehtia puvustasi, kuten tiedät, Jesse on naisten mies.

        Tyyppi on oikeassa! Huudahti Obelixkin.

        H.

        Sulle 'hunksz':

        Sulla näytttää olevan 'pitkä putki' päällä.
        Juo välillä vettä, niin helepottaa :)

        Voit myös kuunnella tän biisin ja unohtaa maalliset murheet:
        http://www.youtube.com/watch?v=CJX43l9-Qx0


      • hunksz kirjoitti:

        "Yakov"

        Sinä taidat olla ns. epäluuloinen tulokas? :)
        Tuomaan lapsonen.

        Kun ja jos minä otan, otan Perjantaisin. Säännöstä on paljon poikkeuksia.

        Minä olen jo siellä, mihin herrani ovat minut luoneet, ja he ovat katsoneet minut hyväksi, niin hyväksi että kutsu käy viini-juhliin enää harvoin, olen opettanut heitä hyvään Olueeseen.
        Joskus joudun ottamaan luudan ja lakaisemaan temppeli-kaksioni eteisen.

        Hyvä on että etsikko-aikasi on alkanut, sitä sit jatkuukin hamaan tuonelaan asti.
        Ole siis valmis, ettet kompastu portaissa, jatkuvat ne sitten alas tai ylös.
        Toivottavasti kauneimman Oscarin saat.
        Muista myös huolehtia puvustasi, kuten tiedät, Jesse on naisten mies.

        Tyyppi on oikeassa! Huudahti Obelixkin.

        H.

        Tässä lisää hyvää kuunneltavaa:
        http://www.youtube.com/watch?v=8fSyL7hlppk&list=RD02G_O6ewnJrf0


    • mess1

      Voihan Hunksz, oletko juuttunut ilmeisesti hyväksi kokemaasi hokemaasi - Pullat ja rusinat. Voi voi ei kaikki ole kotona sinulla

      • "mess1"

        Siltä se varmaan taas tuntuu.
        Mutta katsoin aloituksen aiheen olevan niin vakava, että päätin antaa sille kaikkeni, jopa moneen kertaan.
        Edelleen, tunnen muinaisen tippaleivän murenevan kourassani.

        H.


    • Makre1

      Tämä ei ole ainoa elämä.

      Henkemme eli ennen tätä elämää. Taivaassa, Jumalan luona. (heaven, ei sky-:)

      Synnyimme tänne.

      Henki erkanee henkimaailmaan.

      Henki ottaa uudesaan ruumiin (ylösnousemus) eli "synnymme" tälle pallolle, muuttuneelle pallolle uudestaan (suuri osa).

      Ja monta asiaa laitetaan kohdalleen. Ja lapsia kasvatetaan.

      Sitten tulee "tuomio" arvio ja sitten taas jatketaan..

      Rauhassa vaan. Täällä opimme.

      Tämä on Kristittyjen oppi. Tämä on pelastussuunnitelma. Jeesuksen Kristuken evankeliumi.

      Rukoilkaa sitä, miettikää sitä, etsikää sitä. Se on totta. (halusi tai ei)

      • Pah!

        Minä olen aikasti tuttu Jessen kanssa.
        Aikasti varmasti tiedän myös että jutullesi hän nauraa.
        Hän myöntää kyllä, että faijan kirja ei enää sovi tähän aikaan, mutta haluaa kuitenkin muistuttaa, että kirjassa on asiaakin.

        Hän vihjaisi kerran, että uusi kirja alkaa lauseella:

        Faijan ja mun mielet on nyt aikasti tyhjät, emme valoa paljon nää...
        Oon liian vanha rakkauteen..., paljon muuta tehtävää.... koita hoitaa tuo juttu sää.
        Jesse oli todennut: Voi heevetti tätä elämää, enks mä vois taas kuolla?
        Jesseä harmitti kuulla, kun Saara taas nauroi ja faija kääntyi hytkyen selin.

        Kyllä se menee niin, että kun vanha kuolee, niin nuori nuolee.
        Mutta muistot vain jää...

        Jesse kertoi että aikanaan heillä oli sijaa majatalossaan, mutta suunnitteluvirheen vuoksi alkoi kauhea kansain-vaellus ja vedenpaisumusta vaativa yli-kansoitus.
        Älä siis unia nää, olet vain hiukkanen maailman elämää.
        Ei sua elo koskaan kaipaa, oot osa suurenpaa suunnitelmaa.

        H.


    • a nigth to night

      koen tässä kielisilmukoita ja ne kaikki voi olla vaarallisia ja ei tee oikeutta pyrinnöilleni uudesta ja koetusta, se mitä minulle olisi yksistään naintia nainnin perään ja rentoutumista ja aikaa viettää missä sukupuoli elinverkostoissa saisi elatuksen ja vaatteet ... ottaisin terveydenhoidon vakavammin kuin vapaa-ajanvieton käytön liikuntaan ohjattuun yhdessä olemiseen

      • "a nigth to night"

        Olen pahoillani, epäonnistuit surkeasti.
        Ajatusten siirto lauseisiin ei nyt onnistunut.
        Odota aikaasi, se tulee vuosien vieriessä.

        H.


      • tyhjä tynnyri
        hunksz kirjoitti:

        "a nigth to night"

        Olen pahoillani, epäonnistuit surkeasti.
        Ajatusten siirto lauseisiin ei nyt onnistunut.
        Odota aikaasi, se tulee vuosien vieriessä.

        H.

        Myönnän epäonnistuneeni elämässäni täydellisesti. Kaikki on mennyt päin vittua. Onnistumiset ja oikeat valinnat ovat yhden käden sormilla laskettavissa. Menneisyys on yhtä täydellistä epäonnistumista, vääriä valintoja ja säntäilyä. En voi olla kaveri kenenkään kanssa, sillä en halua puhua menneisyydestäni. En voi avioitua koskaan tai hankkkia lapsia, koska he häpeäisivät minua menneisyyteni takia.

        Kun on tehnyt kaikki virheet on edessä vain tyhjyys.


      • tyhjä tynnyri kirjoitti:

        Myönnän epäonnistuneeni elämässäni täydellisesti. Kaikki on mennyt päin vittua. Onnistumiset ja oikeat valinnat ovat yhden käden sormilla laskettavissa. Menneisyys on yhtä täydellistä epäonnistumista, vääriä valintoja ja säntäilyä. En voi olla kaveri kenenkään kanssa, sillä en halua puhua menneisyydestäni. En voi avioitua koskaan tai hankkkia lapsia, koska he häpeäisivät minua menneisyyteni takia.

        Kun on tehnyt kaikki virheet on edessä vain tyhjyys.

        "tyhjä tynnyri"

        Yksikään elämä ei mene hukkaan, paitsi eläjän mielestä.
        Eläjä katsoo elämäänsä elämänsä ympyröiden mukaan.
        Ja niiden mukaan hän myös masentuu.
        Miksi ovet ei aukene mulle, oonko tosiaan surkee mää?
        Ja niin se vain on, monet ovat surkeita, ja tuomittu tuhoamaan, itsensä tai muita.
        Siksi sossun terapeutit vaativat lisää virkoja, etteivät he tuhoutuisi työttömyyteen ja turhuuteen.
        Kuten luonnossa, heikot kaatuvat kuin heinät Serengetissä.

        H.


      • tyhjä tynnyri
        hunksz kirjoitti:

        "tyhjä tynnyri"

        Yksikään elämä ei mene hukkaan, paitsi eläjän mielestä.
        Eläjä katsoo elämäänsä elämänsä ympyröiden mukaan.
        Ja niiden mukaan hän myös masentuu.
        Miksi ovet ei aukene mulle, oonko tosiaan surkee mää?
        Ja niin se vain on, monet ovat surkeita, ja tuomittu tuhoamaan, itsensä tai muita.
        Siksi sossun terapeutit vaativat lisää virkoja, etteivät he tuhoutuisi työttömyyteen ja turhuuteen.
        Kuten luonnossa, heikot kaatuvat kuin heinät Serengetissä.

        H.

        En ole heikko. Kestän mitä vaan. Olen vahvempi kuin moni. Se ei silti poista sitä, että elämäni meni päin vittua ja sitä voi hyvällä syyllä kutsua epäonnistumiseksi. Elämäni meni niin hukkaan kuin vaan voi eikä sitä faktaa poista hurskastelu. Monien mielestä ja itsenikin mielestä, olisi ollut minun ja kaikkien etu, että olisin jäänyt syntymättä.


      • tyhjä tynnyri kirjoitti:

        En ole heikko. Kestän mitä vaan. Olen vahvempi kuin moni. Se ei silti poista sitä, että elämäni meni päin vittua ja sitä voi hyvällä syyllä kutsua epäonnistumiseksi. Elämäni meni niin hukkaan kuin vaan voi eikä sitä faktaa poista hurskastelu. Monien mielestä ja itsenikin mielestä, olisi ollut minun ja kaikkien etu, että olisin jäänyt syntymättä.

        "tyhjä tynnyri"

        Paljon on Kuusia, jotka katsovat käpyjensä matkaa alas.
        Katsovat hampaiden purevan lapsiaan.
        Varmaan moni niistä haluaisi huiskasta oksaansa ylös.
        Käpynä sinulla ei ollut vaihto-ehtoja, saatoit vaan pudota.
        Sinä kaadut ja maadut, mutta sukusi elää.
        Lopeta siis hankojesi narina, ja pakkasen pauke sisälläsi.
        Katso sieltä missä paikkasi on, alas Sieniin, tai kauas vaarojen taa.

        H.


      • aina vaan samaa
        hunksz kirjoitti:

        "tyhjä tynnyri"

        Paljon on Kuusia, jotka katsovat käpyjensä matkaa alas.
        Katsovat hampaiden purevan lapsiaan.
        Varmaan moni niistä haluaisi huiskasta oksaansa ylös.
        Käpynä sinulla ei ollut vaihto-ehtoja, saatoit vaan pudota.
        Sinä kaadut ja maadut, mutta sukusi elää.
        Lopeta siis hankojesi narina, ja pakkasen pauke sisälläsi.
        Katso sieltä missä paikkasi on, alas Sieniin, tai kauas vaarojen taa.

        H.

        Massapostaus on kielletty.


      • täysi raakki
        tyhjä tynnyri kirjoitti:

        Myönnän epäonnistuneeni elämässäni täydellisesti. Kaikki on mennyt päin vittua. Onnistumiset ja oikeat valinnat ovat yhden käden sormilla laskettavissa. Menneisyys on yhtä täydellistä epäonnistumista, vääriä valintoja ja säntäilyä. En voi olla kaveri kenenkään kanssa, sillä en halua puhua menneisyydestäni. En voi avioitua koskaan tai hankkkia lapsia, koska he häpeäisivät minua menneisyyteni takia.

        Kun on tehnyt kaikki virheet on edessä vain tyhjyys.

        Sama täällä. Kaikki viisaat valintani ovatkin olleet mitä suurinta tyhmyyttä. Kaikki kaatuu päälle, minä en saa mitään valmista aikaan. Kaikki särkyy, rikkoutuu, tuhoutuu. Kaikki varastaa, ryöstää, sortaa. Oikeutta ei ole olemassakaan, se on vain keino huijata yhä enemmän.
        Kunpa saisin itsekin vaipua olemattomuuteen, tyhjyyteen, ilman muistoja ja tunteita, mistään. Haipua olemattomuuteen ihan jokaista ajatustakin myöten. Niin, ettei minusta jäisi muillekaan mitään muistoja.
        Olen täysin epäonnistunut koko elämäni ajan, vaikka joskus muuta kuvittelin. Totuus on valjennut vasta nyt.


    • juu...

      Samoin. Minua vaivaa erityisen huono tuuri varsinkin työasioissa. Kaikenlaista sotkua on ollut johon olen tahtomattani joutunut. Tuntuu kuin iusin toisten keittämissä sopissa.

    • sieppo3

      Ei tainnut minunkaan elämä mennä hienon käsikirjoituksen tai suunnitelman mukaisesti. Välillä meinasin jo luovuttaa. Onneksi en tehnyt niin, sillä huonojenkin aikojen aikana jaksoin sinnitellä ja toivoa ja uskoa parempaan. Se kannatti. Nyt elän selllaista elämää, joka on suurimmaksi osaksi tyydyttävää, jopa onnellista.
      Jos elämän tasapainoa ajatellaan, vielä olen paljon saatavan puolella. Sitä onkin ilo odotella.
      Jos lähtee valittamaan joka asiasta, muuta ei ehtisi tekemäänkään. Jollain saattaa asiat olla huonommin, mutta säilyttävät silti positiivisen asenteen elämään. Mistä voi tietää olisiko asiat paremmin, vaikka elämä olisi mennyt toisin.?

    • Kuka osaa ?

      Otin kerran ylös jonkun minulle tuntemattoman ihmisen muistokirjoituksen, jonka haluan sitten joskus omaan kuolinilmoitukseeni:

      "Päätteeksi eloni maisen tien, elon mattoni Luojani eteen vien ja kuiskaan nöyrästi; Jumalain, minä kutoa osasin tämän vain."

      Olisi hienoa, jos tätä maallista taaperrusta voisi harjoitella, mutta toisaaltahan tämä voikin olla harjoitus seuraavaa varten. Siksi täytyy kovasti yrittää pitää itsensä ihmisenä ja huomata muutakin kuin pintaa ja materiaa - eli valaistua.

    • "tsiikaa Jesse sä kiveä maista, varmaan olet nähnyt monenlaista.
      Mun sydämeni tänne jää, ei voi se enää järähtää"

      On minulla toinenkin toivomus kivesten järsimiseen.
      Se on Tolkienilta.
      Kuka osaa?

      H.

    • ilpo11

      Kun synnymme tänne meiltä ei kysytä haluatko tulla tänne. Mutta tämän elämän aikana elämän antaja kysyy tahdotko elää? Ja se millaisen vastauksen hänelle annamme ratkaisee ikuisen kohtalomme.

      Kaiken hyvän vihollinen pyrkii antamaan elämästä ja Jumalasta niin kielteisen ja väärän kuvan, että mahdollisiman moni katkeroituisi ja menettäisi sen ihanan kodin jossa ei ole surua eikä tuskaa, joka on varattu ylösnousemuksessa Jumalan omille tämän elämän jälkeen.

      "Mitä silmä ei olenähnyt, mitä korva ei ole kuullut, mikä ei ole ihmisen sydämmeen noussut kaiken sen Hän on varannut niille jotka Häntä raksatavat"

      • "ilpo11"

        Hyvin seuraat minua.
        Tosin oikein-kirjoituksesi ontuu.
        Minä kysyin kerran Jesseltä: Miks heevetissä sä laitat meidät enste syntymään, ja vasta sit kysyt onks kivaa? Haluatko jatkaa ja ostaa vokaalin?
        Pashamaisen hurskaasti hän loi silmänsä ylös taivaisiin.
        Ukkonen kyllä jyrähti, vaan ei Jesse vavahtanut. Hän seisoi kuin kallio.
        Faija, peehele....
        Minä kuulen, mutta hän ei nää...taaskaan.
        H.


    • sepe - vuosi

      pois se minusta ....

    • mitä mieltä olette ?

      Kovimpa on suomen kansa elämäänsä pettynyttä porukkaa,
      olisko niin että meillä kaikilla on ollu aivan liian suuret tavoitteet, ja meiltä on lähiomaiset odottanu aivan liikaa,
      ei ihme jos olemme itseemme pettyneitä,
      myönnän, joskus tuntuu ja olen toivonu etten olisi ikinä syntynykkää,
      jos nyt kuitenki olen rehellinen itselle, niin oikeestaan ole onnistunu yliodotusten,
      ainaki jälkeläisteni suhteen, vaikka saankin joskus kylmää kyytiä päin pläsiä sanojen muodossa,
      nyt alkaa tuntuntua että hekin vihdoin ovat kasvaneet aikuiseksi,
      syynä siihen on heidän omat lapset, ne taas kasvattavat heitä aikuisuuteen ja reaalimaalimaan,
      niin se maailma kiertää samaa kehää ikuisuudesta ikuisuuteen.
      mitäs tuumaatte jos mä muuttaisin elämäni aivan uusiksi,
      puoliso kuoli,
      nyt aluun jättää kaiken entisen taakse,
      katse suuntautuu uuteen ja tuntemattomaan, suunittelen jopa paikkakunalta muutoa,
      en tiedä onko elinaikaa paljonkaa, mutta muuttaa tahdon, jättää kaiken entisen,
      kiva olisi jos joku komentoisi ajatusta, ikää on jo lähempänä sataa kuin neljääkymmentä,

      • 17-20

        Ehkä on kuin kirjoitit. Puolison kuoltua oli tyhjää noin 2,5 vuotta aloin netti tapaamisilla niistä ei tullut muuta kuin pahamieli.
        Aloin käydä tansseissa ja tapaamisia tuli 100% varmuudella tosin olivat vähän liian kaukana, nyt vain 20km päässä pääasiassa luonani koska on puutarhoja vähän suurempia.
        Mitä lapsiin tulee (2) ovat saaneet hyvän koulutuksen, asuvat omissa taloissa tosin vähän liian kaukana.
        Huomaan että olen alkanut katsella kuolin ilmoituksia, sillä aika kulkee nopeasti.
        Pitäisi kai vielä tehdä sitä mitä nuorempana purjehtia, tosin sekin kallista tänään.

        Paikkakunnalta tuskin tulee muutettua, eihän sitä kuitenkaan koskaan tiedä


    • Löysin Jeesuksen.

      Minä etsisin oikean tien jo nuorena enkä lähes kuuskymppisenä.
      Virheitähän ihminen tekee ja vääriä valintoja, eikä tämä elämä ole
      niin tärkeä vaan tämän elämän jälkeinen elämä, viettääkö sen
      taivaassa vai helvetissä sillä elämä on ikuinen.
      Elämiä on vain yksi sen aikana on ratkaisu tehtävä.

      On vain yksi usko, kristinusko joka vie perille, muut "uskonnot"ja
      valaistumiset
      johtavat kadotukseen.
      Jeesus: "Minä olen tie, totuus ja elämä. Ei kukaan mene Isän luo muuten
      kuin minun kauttani". Joh 14:6.

      Eli elämme ikuisuutta varten.

      • 4-17

        Ei ole taivasta eikä helvettiä, erosin kirkosta viime vuonna, tosin nykyään lähettää rovasti terveisiä.


    • elämää vain

      Jokainen täältä lähtee.Paluuta ei ole!!!!

    • enemmän arvostaisin

      Jos olisi mahdollisuus revanssiin elämän suhteen, niin kuuntelisin tarkemmin mitä äiti jutteli. Oli se vaan niin hyvä tyyppi.

    • passer by

      " Minä haluan elää ihmisenä. " ja tehdä lisää virheitä.

    • vitututututs

      Täysin samaa mieltä aloittajan kanssa, samaa monet kerrat manannut.
      Olisipa ollut joku sellainen viisas ihminen lapsuudessani ja nuoruudessa, joka olisi osannut lukea minua ja olisi kertonut mitä minun tässä elämässä kannattaa tehdä, millaiset arvot rakentaa ja miten identiteettini rakennetaan siten ettei myöhemmin lähestulkoon kaikki tekemäni vituta tolkuttomasti..

      • Sisäistämisjuttu

        Tarkoitat varmaan: ... joka olisi osannut tukea minua ... ehkä kertoakin tästä elämästä. Mutta ihmisen arvot ja identiteetti tulee omasta sisimmästä ja omasta kasvusta, niitä ei kukaan ulkopuolinen voi sulle sepustaa.

        Kuunnella, katsella, opiskella, opetella, huomata, havaita ... voi, mitä maailmassa tapahtuu, sen jälkeen pitää tapahtua omassa päässä ja syrämessä. Ja mieluummin jotain muutakin kuin vitututututsta.


    • enpä tiiä?

      Olin eräässä muistotilaisuudessa jossa pappi siteerasi erään tunnetun henkilön muistopuhetta. Nyt tilaisuudessa saateltiin erästä henkilöä joka oli tunnettu työteläisyydestään. Näin pappi sanoi. Silloin se elämä on parasta ollut kun se on työtä ja tuskaa ollut.

      • näin se oli

        Ei ihan noin vaan "Silloinkin kun se elämä on..."


    • Löysin Jeesuksen.

      Vaikka tekisit mitä ja vaikka kuinka hyvää koko ajan olisit tehnyt niin mitä siitä sinulle jää käteen kun kuolema tulee?, ei mitään jos olet valinnut väärän tien, omalla hyvyydellä ei taivaaseen mennä.

    • kaikkionmahdollista

      Harjoituselämä? Niinpä niin jos saisin elää uudestaan niin on monia asioita jotka tekisin toisin. Enkä tekisi samoja virheitä joita olen katunut. Joskus olen ajatellut,että kumpa olisi mahdollisuus syntyä uudelleen. On kyllä ihmisiä jotka muistavat entisen elämänsä? Itse uskon kuoleman jälkeiseen elämään ja siihen vaikka ruumis maatuu niin henki jatkaa elämää aaveena jos ei ole päässyt valoon niin se jatkaa välitilassa kiusaten eläviä. No ken uskoo?? Minä kyllä uskon.

    • kuolematon sielu

      Kyllä se sieltä edestäpäin tulee. Jälleensyntyminen on totta.
      Itsekki nyt kuuskakkosena jo suunnittelen seuraavaa inkarnaatiotani.
      Kouluahan tässä käydään ja välillä ollaan kesälomalla. Syksyllä aloitetaan uudelta luokalta ja karman laki on opettajamme.

    • jossain mua odottaa

      vielä elämä, näin luulen.




      Nuorena naimisiin, avioliitto kesti kunnes kuolema erotti,
      luultavasti mitään en tekis toisin,
      aikoinaan mummoni oli opettajani, hän opetti että jokaisen on kannettava taakkansa loppuun asti,
      jumala ei anna kenellekkään suurempaa taakkaa kuin jaksaa kantaa,
      usein elämän varrella meinasin lyyhistyä takkani alle, mutta luoja kannatteli aina eteenpäin,
      joten olen tyytyväinen elämääni, en muuttais nuoruudestani mitään, ,
      nyt uudet tuule puhaltaa, olen uuden erilaisen loppuelämäni kynnyksellä,
      lähden pieni askelin tutustumaan mitä elämä vielä antaa ikääntyvälle uteliaalle,
      tahdon vaihtaa maisemaa,
      saapas nähdä toteutuuko haave.

    • eräs vainen

      Täytän ensi vuonna 30. En vaihtaisi elämästäni mitään, vaikka paljon on mahtunut ei niin hyviä juttujakin... jokaisesta olen jotain oppinut ja tullut sellaiseksi mitä olen! Olen tyytyväinen. Toivottavasti olen tyytyväinen vielä kun loppu alkaa häämöttää. Olen itseasiassa todella onnellinen, elän varmasti elämäni parasta aikaa, lapset on pieniä ja vielä yhden toivoisin... Saan olla parisen vuotta kotiäitinä, ihanaa aikaa rakkaiden lasten kanssa! Ihanaa! Enää ei haittaa aikaiset herätyksetkään, kuten ensimmäisen kanssa, ne on vain lisätunteja ihaniin päiviin!

      Kyllä asioiden hyväksyminen on se, joka tekee ihmiset onnellisiksi! Todella negatiivisetkin asiat voi hyväksyä ja tulla niiden kanna sinuiksi. Ei onni ole sitä, että aina kaikki on mennyt hyvin; vastainkäymisten takia ainakin minä osaan arvostaa hyviä juttuja!

      Kyllähän sitä huomaa että vanhenee. Omat vanhemmat vanhenee ja tiedän että aika heistäkin vielä jättää...ikävä kyllä. Nyt pitää nauttia tästä ajasta! Ja lapsuudesta on lämpimät muistot, vaikka isäni on sairas ollutkin. Vanhemmille olemme siskoni kanssa olleet niitä rakkaimpia. Toivottavasti pystyn tarjoamaan omille lapsille yhtä rakastavan lapsuuden!

      Negatiivinen asenne on kaikista pahinta, mitä voi sattua, ihan oikeasti!

      • Siunauksin.

        Hienoa että elämäsi hyvin, ja muista että elämä on ikuinen, elämme ikuisuutta varten, tee valintasi oikein. Hyvää jatkoa sinulle ja siunausta elämääsi, koko perhekuntasi elämään.


    • voi ja au

      Me eletään täällä tuhansia elämiä, jollei ole kotoisin arkkienkeli Mikaelin joukoista, kuten minä ja olen ensi kertaa maan päällä :(

    • Mä täytin just kaksyks.
      Inhoon fadee ja mudee, mitä ne on sanoon mistä mun pitäs digata.
      Hei haloo! Mun Nokialaiseen mä haen just sellasii kuvii että musta tuntuu hyvältä.
      Mutsiki, narisee aina kun lakanoita joutuu vaihtaan nii usein, ja sit faija taas virnistelee.
      Dorkaa on kans se, että ne jankuttaa jostain skolesta tai duunista, mä oon laittanut jo monta kuvaa musta feissiin ja nettii...ei kuule me kauaa kun Hollywood kutsuu...
      Joka kameran taa tai, mikä parempi, sen etee...
      Must tulee sit kuolematon, ku jostai Chaplinist...
      Lainaisko se niitä stifloja, jos mä kutsun sen kaveriks?

      H.

      • Rimmir tänään

        Olitpas sää vitsikkäällä päällä. kevät tekee ihmeitä aika monelle. : D


    • 20-10

      Elämästä kun kirjoitetaan, muistuu mieleen lapsuus joka oli köyhää yleensä koko suomenaikainen olo, tosin mutkien kautta pääsin vähän lukemaan 2 vuodessa keskikoulun lähes kaikki aiheet.
      Moni asia vieläkin ottaa negatiivisella tavalla muistiin jotka liittyvät vanhempiin erityisesti äitiin.
      Hyvinhän Suomessakin olisi voinut olla, mutta en koskaan ole käyttänyt toisia hyväksi tai suoraan sanottuna avioliiton kautta.

      Näkisin elämän olevan sitä harjoitusta loppuun asti myös tässäkin elämässä.
      Tosin jo pienenä lapsena kuuntelin ruotsalaista radio ohjelmaa miksi sen tein, tosin kaikki päätökset olen aikaisemmin tehnyt nopeasti, ei kuitenkaan tänään. Muistan kun 1978 ostin talon vain kuvan perusteella lähes, todella kuitenkin se oli toinen talo ja niitä on tullut kaksi lisää jotka ovat jäljellä.

      Pakko on uskoa elämän jatkuvuuteen ihmisillä, tosin kaikki on jatkuvaa koko avaruus mukaan lukien.

      Jotkut tievät ovat ennustaneet uuden kylmän kauden alkavan 2030 tosin ei niin kylmää kuin 1650-1850, monet meistä ovat silloin poistuneet elämän kierrossa.

    • katinkontti3

      Minä olen elänyt elämäni täysillä.
      Kaikki, mitä olen kokenut, on tehnyt minusta sen ihmisen joka nyt olen.
      Aina ei ole ollut helppoa, mutta kuka on sanonut että elämä on helppoa.
      Ystäväni pyytävät minua kirjoittamaan kirjan elämästäni, niin paljon siinä on kiehtovaa, välillä on ollut jännitystäkin, ja suurta rakkautta.
      Toivottavasti saan loppuelämäni elää yhtä rikkaasti.

      • 10-2

        Kysymys oli uudesta elämästä????

        Oletko nolla???


      • katinkontti3
        10-2 kirjoitti:

        Kysymys oli uudesta elämästä????

        Oletko nolla???

        En todellakaan halua elää elämää uudestaan, minulle riittää tämä yksi ainoa elämä.


    • 2-15

      60 on harhaa, siis Suomi harhaa kuin finni elämä---venäjä on Suomi tänään ja tulee olemaan..

      kaikessa näkyy täällä erityisesti. Da --- voitit.

      • 12-10

        missä pillut kehiin???

        Suomi ja Saksa?


    • 11-12

      Suomalainen on nolla tässäkin?

      • 7-8

        Tuskin kansalaisuudessa--- vähän lensi asiaa hän tietää...


    • tiede--

      Vielä kerran kaikki elämä on harjoitusta, sillä tulevaa ei kukaan tiedä huominen voi muuttaa kaiken.

      Vuodet kulkee vanhat kuolee, ei ole varmaa siitä milloin uusi "elämä" tulee ja siitä joku tietäisi- kaikki on aukkoja joita ei saisi olla mutta on.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      70
      2307
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2103
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1718
    4. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1536
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1520
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1447
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1419
    8. 52
      1288
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      64
      1226
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      30
      1209
    Aihe