Liikenneonnettomuuksia tapahtuu !!

Olen miettinyt tässä katsoessani tositilanteisiin perustuvaa ohjelmasarjaa "Toistaiseksi tuntemattomasta syystä"!! Miten uskovaisten mielestä voi olla sellainen kuin Jumala olemassa, jos ihmisille tapahtuu onnettomuuksia ja kaikenlaista muuta pahaa elämässä!?!? Tietenkin on olemassa kristillinen käsitys siitä että ihmisen pitäisi kärsiä (mitä elämää sellainen on?), kun ei se tainnut riittää mitä se Jeesuksenne Raamatun tarinan mukaan jo kärsi (joka tuskin on ollut olemassa) teidän puolestanne!?

Jos Jumala olisi olemassa, niin eihän minkäänlaisia onnettomuuksia voisi ihmisille sattua niin eikö se ole todistettua, että Jumalaa ei voi olla olemassa kun niitä onnettomuuksiakin tapahtuu.

Kaikki on täyttä sattumaa. Sekin, että ihminen syntyi Maapallolle on vain sattumaa ja evoluution kehitystä, eikä siihen voi liittyä mikään Jumala. Ihmiselle voi tapahtua onnettomuus tai se syy joka johtaa siihen onnettomuuteen voi tapahtua vain luonnollisista syistä: "väärässä paikassa väärään aikaan"!

Jos joutuisin pahaan onnettomuuteen ja minulla ois todettu neliraajahalvaus niin vaatisin oitis eutanasiaa. Napin painamisen tekisin vaikkapa suullani tai nenänpäälläni aivan sama kunhan minun ei tarvitsisi kärsiä kuin joku kristitty!

Uskovat Jaakob ja Pertsa: Älkää vaivautuko vastaamaan!!

41

109

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ateisti=ääliö

      Osaatko lukea?

      Olet aivan väärällä palstalla, ateisteille on omat TV-sarjapalstat.

      • Jep, kaltaiselle ääliölle TV7, joka tosin ei ole "tositilanteisiin perustuva" kanava!?


    • luulen näin

      "Jos joutuisin pahaan onnettomuuteen ja minulla ois todettu neliraajahalvaus niin vaatisin oitis eutanasiaa."


      Olen aika varma, että tuollaisen tilanteen kohdallesi sattuessa et vaatisi eutanasiaa. Sen sijaan vaatisit kivutonta elämää ja kaikki mahdolliset apuvälineet ja avustajat helpottamaan elämääsi. Nauttisit vielä monista asioista.

      • 4u68u

        vähemmästäkin halutaan päästä pois. mene itse ja kokeile mille tuo tuntuu ja avaa turpasi vasta sen jälkeen.


      • Olen eutanasian puolestapuhuja, joten tuskin oman neliraajahalvannuksen jälkeen tahtoisin elää tai olla kenenkään taakkana...tai puhumattakaan yhteiskunnan elättinä! Ihmiselämän "pyhyys" loppuu oitis silloin kun ihminen joutuu kärsimään esimerkiksi silloin kun todetaan neliraajahalvaus (eli ollessaan rumasti sanottuna "vihannes" lopun ikänsä). Eutanasian tulee saada Suomessa ihminen eikä pelkästään ihmisen lemmikkieläimet !!

        Mainitsemasi "kivuton elämä" merkitsee sitä että pystyy itse kävelemään ja kädet toimivat ilman apuvälineitä tai avustajia!!

        Monelle kristitylle "eutanasia" tarkoittaa samaa kuin "itsemurha", mutta kuitenkin kristityt joskus päättävät "murhata" lemmikkieläimensä eutanasialla. Eikö tällöin kristityn pitäis ajatella lemmikkinsäkin puolesta että "kärsi, kärsi, kärsi" jne. saati ettei antaisi lemmikillensä eutanasiaa!! Kuten olen sanonut niin ihminen on eläin (tai nisäkäs) siinä missä jokin koira tai kissa jne. Me ollaan kyetty vain perustamaan yhteiskuntia ja siviilisaatioita. Se on osa evolutiota, kuten sekin että ihminen osaa puhua eikä äännellä kuin apina. Ei ihminen sen kummallisempi elukka ole!!


      • ateisti1982 kirjoitti:

        Olen eutanasian puolestapuhuja, joten tuskin oman neliraajahalvannuksen jälkeen tahtoisin elää tai olla kenenkään taakkana...tai puhumattakaan yhteiskunnan elättinä! Ihmiselämän "pyhyys" loppuu oitis silloin kun ihminen joutuu kärsimään esimerkiksi silloin kun todetaan neliraajahalvaus (eli ollessaan rumasti sanottuna "vihannes" lopun ikänsä). Eutanasian tulee saada Suomessa ihminen eikä pelkästään ihmisen lemmikkieläimet !!

        Mainitsemasi "kivuton elämä" merkitsee sitä että pystyy itse kävelemään ja kädet toimivat ilman apuvälineitä tai avustajia!!

        Monelle kristitylle "eutanasia" tarkoittaa samaa kuin "itsemurha", mutta kuitenkin kristityt joskus päättävät "murhata" lemmikkieläimensä eutanasialla. Eikö tällöin kristityn pitäis ajatella lemmikkinsäkin puolesta että "kärsi, kärsi, kärsi" jne. saati ettei antaisi lemmikillensä eutanasiaa!! Kuten olen sanonut niin ihminen on eläin (tai nisäkäs) siinä missä jokin koira tai kissa jne. Me ollaan kyetty vain perustamaan yhteiskuntia ja siviilisaatioita. Se on osa evolutiota, kuten sekin että ihminen osaa puhua eikä äännellä kuin apina. Ei ihminen sen kummallisempi elukka ole!!

        Siis kärsimys on kristitylle "normaali asia", mutta minulle täysin väärin (="harhaoppinen") että ihminen joutuisi kärsimään ja eutanasiaa ei olla hyväksytty ihmisille Suomessa joka on hyvin paljon ihmisoikeuskysymys, jota ei myöskään kristityt voi hyväksyä yleensäkään että ihmisillä olisi jokin ihmisoikeus olemassa (tehdä jotakin oman päänsä mukaan joka koskisi henkilöä itseään)!!

        Eutanasiaa en saisi tehdä Suomessa, jos olisin saanut neliraajahalvauksen vain sillä Raamatullisella perusteella että "ihminen on arvokas". Kuinka paljon on arvoa neliraajahalvauksen saaneella ihmisellä suhteessa terveeseen ihmiseen? Kyllähän siinä jonkinlainen asteikko on!! Kristinusko vääristelee todellisuutta!


    • ;:;

      "Jos Jumala olisi olemassa, niin eihän minkäänlaisia onnettomuuksia voisi ihmisille sattua.."

      Miksei voisi, kun ihminen on kapinassa Jumalaa vastaan? (Kapina on ainakin omasta tekstistäsi hyvin nähtävissä.)

      • 47747

        taivaassa ajatellaan että onnettomuuksia ja pahoja asioita ei voisi sattua. siellä jumalankin sanotaan olevan läsnä ihmisille. kyllä fakta on se ettei täällä maassa jumala vaikuta.


      • Vai niin

        "Miksei voisi, kun ihminen on kapinassa Jumalaa vastaan?"

        Onnettomuudet johtuvat siis kapinasta. Siispä onnettomuuksia ei satu niille, jotka eivät ole kapinassa. Onko sinulla jotain tilastotietoa siitä että uskoville sattuu vähämmän onnettomuuksia?


      • Maria- Elisabet
        Vai niin kirjoitti:

        "Miksei voisi, kun ihminen on kapinassa Jumalaa vastaan?"

        Onnettomuudet johtuvat siis kapinasta. Siispä onnettomuuksia ei satu niille, jotka eivät ole kapinassa. Onko sinulla jotain tilastotietoa siitä että uskoville sattuu vähämmän onnettomuuksia?

        Jumala ei erottele ihmisiä tämän elämän aikana. Aurinko paistaa yhtä paljon uskovalle kuin uskottomallekin, ja jos, niin tsunami vie kummankin tai säästää uskottoman! Tunnen monta uskovaa, jotka ovat hyvin sairaita ja uskottomia ,joilla menee tosi hyvin, ja päinvastoin.
        Elämme langenneessa maailmassa ja täällä on surua, kipua ja kaikkinaista pahoinvointia,vaikka elämmekin "hyvinvointivaltiossa"!
        Täällä ei tapahdu Jumalan hyvä tahto, vaan hän sallii tapahtumisen, ts Saatana ei voi vielä tehdä ihan mitä haluaa, mutta sekin aika tulee,kun Jumalan kärsivällisyys on loppu! Hän on odottanut jo yli 2000 vuotta!
        Uskon ,että Jumala kuitenkin on toistaiseksi pitänyt suojelevan kätensä Suomenmaankin yllä. Mutta kun katselee maailman tilannetta sotineen, kriiseineen ja luonnon- ym. katastrofeineen, jotka tuntuvat olevan vain lisääntymään päin,niin Ilmestyskirja alkaa elää!


    • Mirka ... ,...

      Uskovaisilla on suojelusenkelit, jotka ei käytännössä suojele yhtään mitään.
      Uskisten suojeluenkeli höpötykset todistaa taas sen että uskonnot saastuttaa aivotoiminnot ja pahasti.

    • Väärin.

      Tämä on maailma, missä Jumala on antanut ihmisille vapaat kädet toimia, ajatella, valmistautua ja uskoa tai olla uskomatta. Tämä ei ole paratiisi, jossa mitään pahaa ei sattuisi. Täällä jyllää myös Saatana ja hänen demoninsa koko ajan. Sitten kun Herra luo uuden taivaan ja uuden maan, ei Saatanaa enää ole eikä meille voi tapahtua mitään pahaa koska olemme Herran luomassa uudessa ''ruumiissa'', millainen se sitten koskaan onkaan.

      • Eli mitä hyötyä siitä uskonpaasamisesta täällä maan päällä on - paasatkaa niistä Raamatuistanne ja Jumalistanne sitten vasta siellä paratiisissanne, älkääkä sotkeko ihmisten elämää typerillä uskonpaasaamisillanne täällä maan päällä!!


      • Realistirealisti

        Saatanako tai ihmsen vapa tahto aiheutaa tulivuorenpurkaukset, tsunamit ja maanjäristykset joissa hirvittäviin tuskiin kuolee tuhansia mm. viattomia pikkulapsia. Älkää nyt ääliöt viitsikö puhua puhdasta p:kaa.


    • 1 + 20

      Neliraajahalvauksen takia eutanasia? Etkö tiedä, että moni neliraajahalvautuneista toipuu ja pystyy kuntouduttuaan kävelemään?

      • "Etkö tiedä, että moni neliraajahalvautuneista toipuu ja pystyy kuntouduttuaan kävelemään?"

        Faktoja kiitos!!

        Kylhän sitä monella on taitoa kävellä vedenkin päällä, vai mitä!?


      • 13 11
        ateisti1982 kirjoitti:

        "Etkö tiedä, että moni neliraajahalvautuneista toipuu ja pystyy kuntouduttuaan kävelemään?"

        Faktoja kiitos!!

        Kylhän sitä monella on taitoa kävellä vedenkin päällä, vai mitä!?

        Työllistävä trolli,

        Etsi itse. Googleen mars!


    • Hei ateisti1982,
      kirjoitat kärsimyksestä, ihmisen arvosta, auto-onnettomuuksista ja eutanasiasta. Sinua tuntuu häiritsevän kovasti se, miten kristinuskon näkökulmasta näitä asioita katsotaan.

      Kristinuskon keskeinen ajatus on, että jokainen on arvokas ulkonaisista merkeistä huolimatta. Siitä voidaan toki keskustella, mikä on "totta" - kuka saa määritellä ihmisen arvon? Määritteleekö sen kilpailuarvoilla toimiva yhteiskunta, vai saako sen määritellä kristinuskon käsitys ihmisestä Jumalan kuvana?

      Kristityissä on myös paljon eutanasian kannattajia. Itse ajattelen, että nykymaailmassa ihmisellä on enemmän valtaa elämän ja kuoleman asioissa kuin mitä on hyväksi. Meillä on mahdollisuus pitää elämää keinotekoisesti yllä liian pitkään. Sen vallan mukana tulee vastuu päättää siitä, miten näitä keinoja käytetään. Ei ole helppoa ei.

      Toivon kuitenkin, että haaveesi eutanasiasta juontaa juurensa kivun ja tuskien välttämiseen, ei ajatukseen siitä että elämä neliraajahalvaantuneena olisi arvotonta. Neliraajahalvaantunutkin pystyy rakastamaan läheisiään ja myös olemaan näihin kosketuksessa, puhumaan heidän kanssaan, jne. Minun silmissäni neliraajahalvaantuneella on yhtä paljon arvoa kuin terveellä ihmisellä. Miksei muidenkin silmissä tulisi olla?

      Sinikka-pappi

      • "Kristinuskon keskeinen ajatus on, että jokainen on arvokas ulkonaisista merkeistä huolimatta."

        Ihminen ei pidä jäädä kärsimään, eikä kitumaan. Jos hirvikolarissa hirvi kituu eihän sitäkään aleta parantelemaan vaan silloin tulee joku metsästäjä tai poliisi ja ampuu sitä kuulan kalloon, mutta ihmisen pitää kärsiä ja kitua sairaalassa esim. neliraajahalvauksesta ja puhallella sellaisella pyörätuolilla koko lopun ikänsä. Itte ainakin toivoisin, että kaikki olisi kerralla selvää jo siellä kolaripaikalla!

        "Siitä voidaan toki keskustella, mikä on "totta" - kuka saa määritellä ihmisen arvon?"

        Minä itse määrittelen ihmisarvoni, eikä kukaan muu eli henkilö itse! Uskovaisilla ei ole mitään moraalia tulla sanelemaan mikä minun tai toisen ihmisen arvo on!! Ihminen voi tehdä kuolintestamentin lääkärille eli jollei ole mitään tehtävissä tai paluuta ei ole entiseen kuntoon niin kyllä se on parempi että lääkäri laittaa letkut irti hengityskoneesta ja vie sen häkkyrän jonnekin sellaiseen paikkaan jossa sitä tarvitaan. Isovanhemmillani oli mainitsemani kuolintestamentti, mutta niitä ei jouduttu koskaan käyttämään sillä kumpikin kuolivat luonnollisesti.

        "Toivon kuitenkin, että haaveesi eutanasiasta juontaa juurensa kivun ja tuskien välttämiseen, ei ajatukseen siitä että elämä neliraajahalvaantuneena olisi arvotonta. "

        Voit tietty rauhassa toivoa, mutta meneppäs joskus esimerkiksi vanhainkotiin (olen aikoinaan työskennellyt vanhainkodissa) katsomaan niitä kaikkein sairaimpia ja kipeimpiä ihmisiä (usein niitä esiintyy erikoisgeriatriaosastolla sairaalassa, mutta vanhainkodissakin), joita lykätään silloin ruokapöytään ja syötetään/juotetaan kun on ruoka-aika tai kahviaika ja sit sen jälkeen lykätään takaisin huoneeseensa. Suusta pääsee vaan: "ääääääh" ja elämästä eivät tiedä yhtään mitään!! Onko tuollainen kovinkaan arvokasta elämää!? Minusta ei..ainakin mulla on sen verran moraalista järkeä päässä, etten mä pysty itse sinne menemään tai katsomaan sellaista kovinkaan läheltä. Teiltä kristityiltä puuttuu näköjään moraali, jota vaaditte muilta.


      • ateisti1982 kirjoitti:

        "Kristinuskon keskeinen ajatus on, että jokainen on arvokas ulkonaisista merkeistä huolimatta."

        Ihminen ei pidä jäädä kärsimään, eikä kitumaan. Jos hirvikolarissa hirvi kituu eihän sitäkään aleta parantelemaan vaan silloin tulee joku metsästäjä tai poliisi ja ampuu sitä kuulan kalloon, mutta ihmisen pitää kärsiä ja kitua sairaalassa esim. neliraajahalvauksesta ja puhallella sellaisella pyörätuolilla koko lopun ikänsä. Itte ainakin toivoisin, että kaikki olisi kerralla selvää jo siellä kolaripaikalla!

        "Siitä voidaan toki keskustella, mikä on "totta" - kuka saa määritellä ihmisen arvon?"

        Minä itse määrittelen ihmisarvoni, eikä kukaan muu eli henkilö itse! Uskovaisilla ei ole mitään moraalia tulla sanelemaan mikä minun tai toisen ihmisen arvo on!! Ihminen voi tehdä kuolintestamentin lääkärille eli jollei ole mitään tehtävissä tai paluuta ei ole entiseen kuntoon niin kyllä se on parempi että lääkäri laittaa letkut irti hengityskoneesta ja vie sen häkkyrän jonnekin sellaiseen paikkaan jossa sitä tarvitaan. Isovanhemmillani oli mainitsemani kuolintestamentti, mutta niitä ei jouduttu koskaan käyttämään sillä kumpikin kuolivat luonnollisesti.

        "Toivon kuitenkin, että haaveesi eutanasiasta juontaa juurensa kivun ja tuskien välttämiseen, ei ajatukseen siitä että elämä neliraajahalvaantuneena olisi arvotonta. "

        Voit tietty rauhassa toivoa, mutta meneppäs joskus esimerkiksi vanhainkotiin (olen aikoinaan työskennellyt vanhainkodissa) katsomaan niitä kaikkein sairaimpia ja kipeimpiä ihmisiä (usein niitä esiintyy erikoisgeriatriaosastolla sairaalassa, mutta vanhainkodissakin), joita lykätään silloin ruokapöytään ja syötetään/juotetaan kun on ruoka-aika tai kahviaika ja sit sen jälkeen lykätään takaisin huoneeseensa. Suusta pääsee vaan: "ääääääh" ja elämästä eivät tiedä yhtään mitään!! Onko tuollainen kovinkaan arvokasta elämää!? Minusta ei..ainakin mulla on sen verran moraalista järkeä päässä, etten mä pysty itse sinne menemään tai katsomaan sellaista kovinkaan läheltä. Teiltä kristityiltä puuttuu näköjään moraali, jota vaaditte muilta.

        Ei mene enää läpi että "te kristityt" olette kaikki sitä samaa massaa. Eivät ole myöskään ateistit.


      • 8 + 16

        "Minun silmissäni neliraajahalvaantuneella on yhtä paljon arvoa kuin terveellä ihmisellä."

        Entäpä jos olisit jääkiekkojoukkueen valmentaja?

        "Miksei muidenkin silmissä tulisi olla?"

        Tuskinpa voit halvaantuneelle itselleen sanella millaista arvoa hänellä omasta mielestään "tulisi" olla.


      • Mirka ....-.....

        Yli 1200 000 lasta kuolee vuosittain nälkään. Luulis että edes joku kristitty olisi rukoillut jumalaltansa apua.

        Ai niin, rukoukset ei toimi. HEH HEH HEH ...


      • Mirka ....-..... kirjoitti:

        Yli 1200 000 lasta kuolee vuosittain nälkään. Luulis että edes joku kristitty olisi rukoillut jumalaltansa apua.

        Ai niin, rukoukset ei toimi. HEH HEH HEH ...

        Mirka kysynkin sinulta montako olisi kuollut ellemme olisi rukoilleet?

        Samoin kuin tuossa ateisti1982 kieltää Jumalan olemassaolon ja perustaa totuutensa sattumaan. Lainkaan vastaamatta, mikä puuttuu jos Jumalaa ei ole hänen ajattelussaan? Mitä silloin ei ole jos Jumalaa ei ole? Kai nyt jokainen tietää ettei hän tarkoita olkiukkoa jossain pilvenpäällä.

        Hänen ajattelussaan on käsitys että Jumalaa ei ole. Mitä siihen voi lisätä. Ei mitään.
        Sinun käsityksesi rukouksen vaikutuksesta on jotakin sinun mielessäsi. Hyvä niin. Mutta missä on totuus?
        Kuka sanoo miten asiat todella ovat. Eihän pelkkä väittäminen todista muuta kuin intoa pelkkään väittämiseen.


      • hellin63 kirjoitti:

        Ei mene enää läpi että "te kristityt" olette kaikki sitä samaa massaa. Eivät ole myöskään ateistit.

        Jos pitää itseään kristittynä, niin kaikkien kristityiden tulee noudattaa Raamattua samalla sovitulla tavalla, muutoinhan ei voi sanoa olevansa mikään kristitty eli siksi sanon "te kristityt" yleistäen. Teillä kaikilla kristityillä on sama sovittu dogma ja oppijärjestelmä jne.

        Meillä ateisteilla taas ei ole mitään yhteistä dogmaa tai oppijärjestelmää, joten ateisti voi olla siinä mielessä eri syistä, joten meitä ei voi yleistää että "me ateistit" olisimme samaa mieltä kaikessa, mutta "teidät kristityt" voi....vai pitäiskö erotella tekokristitty ja kristitty!?

        Ainut mikä ateisteilla on yhteistä on vain "Jumalan uskon puute".

        Mielestäni ei ole mitään agnostikkoja olemassakaan. On olemassa vain teisti (=kristitty) tai ateisti!!


      • hellin63 kirjoitti:

        Mirka kysynkin sinulta montako olisi kuollut ellemme olisi rukoilleet?

        Samoin kuin tuossa ateisti1982 kieltää Jumalan olemassaolon ja perustaa totuutensa sattumaan. Lainkaan vastaamatta, mikä puuttuu jos Jumalaa ei ole hänen ajattelussaan? Mitä silloin ei ole jos Jumalaa ei ole? Kai nyt jokainen tietää ettei hän tarkoita olkiukkoa jossain pilvenpäällä.

        Hänen ajattelussaan on käsitys että Jumalaa ei ole. Mitä siihen voi lisätä. Ei mitään.
        Sinun käsityksesi rukouksen vaikutuksesta on jotakin sinun mielessäsi. Hyvä niin. Mutta missä on totuus?
        Kuka sanoo miten asiat todella ovat. Eihän pelkkä väittäminen todista muuta kuin intoa pelkkään väittämiseen.

        "Samoin kuin tuossa ateisti1982 kieltää Jumalan olemassaolon ja perustaa totuutensa sattumaan."

        Jumalan olemassa oloa on turha kieltää koska ei ole olemassa Jumalaa. Miten sellaisen mitä ei ole olemassa voisi kieltää?! Minä vain totean sinulle ja muille kristityille ettei Jumalaa ole olemassa ja se on vain Jumalan puutetta!!

        Siihen riittää aivan hyvin sellainen vaatimaton todistaminen teiltä kristityiltä että samanaikaisesti kaikki ihmiset havaitsevat silmillään sen Jumalanne samaan aikaan samassa paikassa, mikäli tällainen ei ole mahdollista niin Jumalaa ei ole olemassa!!

        Oletko täysin laho päästäsi? Rukoileminen ei vaikuta mitenkään siihen että onnettomuuksia tai muita ihmisten loukkaantumisia tapahtuu tai jäisi tapahtumatta!! Sitä nimitätte joksikin "Jumalan johdatukseksi" että onnettomuuksia tapahtuu tai jäisi tapahtumatta, vaikkei sen Jumalan olemassa oloa ole konkreettisesti todistettu...kaikki todisteet mitä on tehty niin kumoavat Jumalan olemassa olon!! Esim. kaasun arvot kyetään tutkimaan mittareilla tai mahdollisesti havaitsemaan hajuaisteilla (esim. pierun tuntee hajusta ja se on selitetty mistä se pieru johtuu).

        Hyvä esimerkki mitä kristitty/kreationisti voi tehdä rukoillessaan on tuottaa vahinkoa työkaverillensa (=minulle) kun alkaa ratin takana rukoilemaan kun ajelee pitkin pikatietä ja kaveri istuu apukuskin paikalla ja rukoilee sen takia että bensa riittäisi sille tietylle bensa-asemalle josta muutoinkin bensansa autoonsa tankkaa, vaikka bensa-asemia on pikatien varsi täynnä ja muutenkin se kiihkoilee työpaikalla kuin jokin hihhulilahkon saarnamies. Kun ihmiset eivät häneen ala uskomaan, enkä minäkään käänny ateistina uskoon niin hän joutui mielisairaalan vuodeosastolle, eikä koskaan kuulemma tule työkykyiseksi tai häntä ei tulla ottamaan enää töihin, koska heilläkin irtisanotaan väkeä.

        Richard Dawkins: "Uskonto on irrationaalista ja se aiheuttaa yhteiskunnalle vahinkoa"


      • 11 + 9
        hellin63 kirjoitti:

        Mirka kysynkin sinulta montako olisi kuollut ellemme olisi rukoilleet?

        Samoin kuin tuossa ateisti1982 kieltää Jumalan olemassaolon ja perustaa totuutensa sattumaan. Lainkaan vastaamatta, mikä puuttuu jos Jumalaa ei ole hänen ajattelussaan? Mitä silloin ei ole jos Jumalaa ei ole? Kai nyt jokainen tietää ettei hän tarkoita olkiukkoa jossain pilvenpäällä.

        Hänen ajattelussaan on käsitys että Jumalaa ei ole. Mitä siihen voi lisätä. Ei mitään.
        Sinun käsityksesi rukouksen vaikutuksesta on jotakin sinun mielessäsi. Hyvä niin. Mutta missä on totuus?
        Kuka sanoo miten asiat todella ovat. Eihän pelkkä väittäminen todista muuta kuin intoa pelkkään väittämiseen.

        "Mirka kysynkin sinulta montako olisi kuollut ellemme olisi rukoilleet?"

        Sitähän ei tietenkään voi tietää mutta rukoilkaa nyt ihmeessä vähän tasaisemmin. Nälkäkuolemat eivät tunnu jakautuvan maapallon mittakaavassa millään lailla oikeudenmukaisesti.

        "Sinun käsityksesi rukouksen vaikutuksesta on jotakin sinun mielessäsi. Hyvä niin. Mutta missä on totuus?"

        Totuuden saa selville helposti koska Raamattu onneksi auttaa meitä siinä. Siellähän sanotan että takuuvarmasti toteutuu sellainen rukous, jonka kaksi henkilöä tekee. Eikö se ole aika helppo kokeilla?


      • Mirka ... ...
        11 + 9 kirjoitti:

        "Mirka kysynkin sinulta montako olisi kuollut ellemme olisi rukoilleet?"

        Sitähän ei tietenkään voi tietää mutta rukoilkaa nyt ihmeessä vähän tasaisemmin. Nälkäkuolemat eivät tunnu jakautuvan maapallon mittakaavassa millään lailla oikeudenmukaisesti.

        "Sinun käsityksesi rukouksen vaikutuksesta on jotakin sinun mielessäsi. Hyvä niin. Mutta missä on totuus?"

        Totuuden saa selville helposti koska Raamattu onneksi auttaa meitä siinä. Siellähän sanotan että takuuvarmasti toteutuu sellainen rukous, jonka kaksi henkilöä tekee. Eikö se ole aika helppo kokeilla?

        Nälkäkuolemia esiintyy siellä eniten, missä on suhteellisesti eniten uskovaisia.


      • Maria-Elisabet
        Mirka ....-..... kirjoitti:

        Yli 1200 000 lasta kuolee vuosittain nälkään. Luulis että edes joku kristitty olisi rukoillut jumalaltansa apua.

        Ai niin, rukoukset ei toimi. HEH HEH HEH ...

        Kun valtava joukko ihmisiä oli seurannut Jeesusta, häntä kuullakseen, toiselle puolen Galilean järveä, ja oli jo myöhä, niin opetuslapset sanoivat Jeesukselle,että lähetä heidät kotimatkalle. Jeesus vastasi , että eivät he syömättä voi niin pitkää matkaa taittaa, vaan nääntyvät matkalle! Antakaa TE heille syötävää! Ja niin sen pikkupojan 2 kalaa ja 5pientä leipää ruokki 5000 päisen miesjoukon naiset ja lapset!
        Opetus: kun annat omastasi kykyjesi mukaan ja pyydät Jeesusta siunaamaan, niin ruokimme nälkäiset!
        Jumala ei tarvitse meidän eurojamme, sillä hänen ovat kullat ja hopeat,me olemme ne vain lahjaksi saaneet, siis lahjaksi antakaamme!


      • Maria-Elisabet
        Mirka ... ... kirjoitti:

        Nälkäkuolemia esiintyy siellä eniten, missä on suhteellisesti eniten uskovaisia.

        Se tutkimus tähän ja heti !


      • Maria-Elisabet
        ateisti1982 kirjoitti:

        "Kristinuskon keskeinen ajatus on, että jokainen on arvokas ulkonaisista merkeistä huolimatta."

        Ihminen ei pidä jäädä kärsimään, eikä kitumaan. Jos hirvikolarissa hirvi kituu eihän sitäkään aleta parantelemaan vaan silloin tulee joku metsästäjä tai poliisi ja ampuu sitä kuulan kalloon, mutta ihmisen pitää kärsiä ja kitua sairaalassa esim. neliraajahalvauksesta ja puhallella sellaisella pyörätuolilla koko lopun ikänsä. Itte ainakin toivoisin, että kaikki olisi kerralla selvää jo siellä kolaripaikalla!

        "Siitä voidaan toki keskustella, mikä on "totta" - kuka saa määritellä ihmisen arvon?"

        Minä itse määrittelen ihmisarvoni, eikä kukaan muu eli henkilö itse! Uskovaisilla ei ole mitään moraalia tulla sanelemaan mikä minun tai toisen ihmisen arvo on!! Ihminen voi tehdä kuolintestamentin lääkärille eli jollei ole mitään tehtävissä tai paluuta ei ole entiseen kuntoon niin kyllä se on parempi että lääkäri laittaa letkut irti hengityskoneesta ja vie sen häkkyrän jonnekin sellaiseen paikkaan jossa sitä tarvitaan. Isovanhemmillani oli mainitsemani kuolintestamentti, mutta niitä ei jouduttu koskaan käyttämään sillä kumpikin kuolivat luonnollisesti.

        "Toivon kuitenkin, että haaveesi eutanasiasta juontaa juurensa kivun ja tuskien välttämiseen, ei ajatukseen siitä että elämä neliraajahalvaantuneena olisi arvotonta. "

        Voit tietty rauhassa toivoa, mutta meneppäs joskus esimerkiksi vanhainkotiin (olen aikoinaan työskennellyt vanhainkodissa) katsomaan niitä kaikkein sairaimpia ja kipeimpiä ihmisiä (usein niitä esiintyy erikoisgeriatriaosastolla sairaalassa, mutta vanhainkodissakin), joita lykätään silloin ruokapöytään ja syötetään/juotetaan kun on ruoka-aika tai kahviaika ja sit sen jälkeen lykätään takaisin huoneeseensa. Suusta pääsee vaan: "ääääääh" ja elämästä eivät tiedä yhtään mitään!! Onko tuollainen kovinkaan arvokasta elämää!? Minusta ei..ainakin mulla on sen verran moraalista järkeä päässä, etten mä pysty itse sinne menemään tai katsomaan sellaista kovinkaan läheltä. Teiltä kristityiltä puuttuu näköjään moraali, jota vaaditte muilta.

        Sinä et määrittele ihmisen arvoa! Sen määrittelee hän,joka voi elämän antaa ja hän sanoo:"Ihmisen hinta on ylen korkea ja jää häneltä itseltään iankaiken suorittamatta!"
        Sinusta on maksettu suunnaton hinta ja siksi sinun elämäsi voi ottaa vain se, joka sen antoi ja hinnan maksoi! Olipa elämäsi päältä katsoen millainen tahansa!


      • Maria-Elisabet
        ateisti1982 kirjoitti:

        "Samoin kuin tuossa ateisti1982 kieltää Jumalan olemassaolon ja perustaa totuutensa sattumaan."

        Jumalan olemassa oloa on turha kieltää koska ei ole olemassa Jumalaa. Miten sellaisen mitä ei ole olemassa voisi kieltää?! Minä vain totean sinulle ja muille kristityille ettei Jumalaa ole olemassa ja se on vain Jumalan puutetta!!

        Siihen riittää aivan hyvin sellainen vaatimaton todistaminen teiltä kristityiltä että samanaikaisesti kaikki ihmiset havaitsevat silmillään sen Jumalanne samaan aikaan samassa paikassa, mikäli tällainen ei ole mahdollista niin Jumalaa ei ole olemassa!!

        Oletko täysin laho päästäsi? Rukoileminen ei vaikuta mitenkään siihen että onnettomuuksia tai muita ihmisten loukkaantumisia tapahtuu tai jäisi tapahtumatta!! Sitä nimitätte joksikin "Jumalan johdatukseksi" että onnettomuuksia tapahtuu tai jäisi tapahtumatta, vaikkei sen Jumalan olemassa oloa ole konkreettisesti todistettu...kaikki todisteet mitä on tehty niin kumoavat Jumalan olemassa olon!! Esim. kaasun arvot kyetään tutkimaan mittareilla tai mahdollisesti havaitsemaan hajuaisteilla (esim. pierun tuntee hajusta ja se on selitetty mistä se pieru johtuu).

        Hyvä esimerkki mitä kristitty/kreationisti voi tehdä rukoillessaan on tuottaa vahinkoa työkaverillensa (=minulle) kun alkaa ratin takana rukoilemaan kun ajelee pitkin pikatietä ja kaveri istuu apukuskin paikalla ja rukoilee sen takia että bensa riittäisi sille tietylle bensa-asemalle josta muutoinkin bensansa autoonsa tankkaa, vaikka bensa-asemia on pikatien varsi täynnä ja muutenkin se kiihkoilee työpaikalla kuin jokin hihhulilahkon saarnamies. Kun ihmiset eivät häneen ala uskomaan, enkä minäkään käänny ateistina uskoon niin hän joutui mielisairaalan vuodeosastolle, eikä koskaan kuulemma tule työkykyiseksi tai häntä ei tulla ottamaan enää töihin, koska heilläkin irtisanotaan väkeä.

        Richard Dawkins: "Uskonto on irrationaalista ja se aiheuttaa yhteiskunnalle vahinkoa"

        Mistä sinun käsityksesi uskovista oikein tulevat!? Noin tyhmiä, naiveja ja älyttömiä mielipiteitä en olisi kellään uskonut olevan!
        Ei Jumala estä sinua hurjastelemasta autosi kanssa tai ajelemasta bensa-asemien ohi ! Hän antoi sinulle aivot ajattelemista varten, hajuaistin haistamista varten, silmät näkemistä varten jne!
        Sinun Dawkinsisi ei ole ,niinkuin ei kukaan muukaan, pystynyt selostamaan, miksi solut erikoistuvat niihin tehtäviin, jotka niillä ovat. Ensialussa kun on vain 2!
        Kysyppäs evoluutioltasi!


    • Raamatussa on monenlaista jopa ristiriitaiselta näyttävää. Tähän onnettomuuteen on kuitenkin aivan alkulehdillä ainakin yksi johdannainen.

      Jumala kielsi syömästä siitä yhdestä puusta.

      Kuitenkin siitä syötiin. Siinä on siis osoitus Jumalan kiellon voimasta. Kyseessä olisi pikemminkin ohje koska se voitiin jättää huomiotta.

      Entäpä jos nyt toimisin rakkauden ja yhteisymmärryksen ohjeiden mukaisesti. Entäpä jos olisin aikaisempien elämieni aikana toiminut (rakasta lähimmäistä niin kuin itseäsi)

      Kyselen sillä nöyryydellä jonka olen oppinut, kun poliisi tuli pyytämään että tulisitko terveyskeskukseen tunnistamaan puolisosi. Hänet oli tuotu kuolleena maantienojasta yliajettuna.

      Tietenkin aluksi syyllistin itseni ja koin kaikki helvetinesikartanot kysellessäni syytä, miksi hänelle ja minulle, meille piti näin tapahtua. Kukaan ei kuole sattumalta. Kenenkään elämä/kuolema ei ole sattuma. Sattumaa ei ole. Meidän oli sopivaa tässä elämässä kokea tämä.

      Muusikkon motto: On kaksi hetkeä elämässä. Yksi kun synnyn, toinen kun ymmärrän miksi.

      • Sattuma nyt vain on olemassa, mutta Jumalaa ei ole!


    • Onpa meillä erilainen näkökulma ihmisen arvoon, ateisti 1982. Olemme ymmärtääkseni samaa mieltä siitä, ettei ole ihmisen arvoista elämää maata vanhainkodissa tajuamatta juuri kuusta tai maasta. Ero mielipiteissämme taitaa olla siinä, mikä on mielestämme moraalista tai moraalitonta. Minusta on oikein käydä katsomassa tällaisia ihmisiä. Emme voi tietää, mitä he kuitenkin ymmärtävät. Useimmat tai kaikki ymmärtävät kosketuksen. Moni jo vuodepotilas tapailee mukana tuttujen virsien sanoja, kun niitä heille laulaa. Minä ainakin toivoisin, ettei minua jätettäisi yksin makaamaan, vaan joku koskettaisi ja olisi vierellä.

      Ja edelleen siitä ihmisen arvosta - todellako ajattelet niin, että jos olisit vaikka neliraajahalvaantunut, sinulla ei olisi enää mitään arvoa? Ja sinua loukkaisi, jos joku muu olisi sitä mieltä, että sinulla voi vielä olla arvoa? Kuulisin mielelläni lisää näkökulmastasi, koska en oikein vieläkään ymmärrä sitä.

      Sinikka-pappi

      • "Ero mielipiteissämme taitaa olla siinä, mikä on mielestämme moraalista tai moraalitonta."

        Ei siinä ole mitään moraalia, ettei Suomessa hyväksytä ihmisille tarkoitettua eutanasiaa. Kissanikin saavat kuolla sitten vaan tulevaisuudessa vanhuuteen ja vaikka olisi kuinka kipeitä tahansa niin en hyväksy lemmikeillekään eutanasiaa, koska ihminen on käsityksineen julma ja antaa kaikkien raihnaisten ihmistenkin kärsiä!! Hirven kyllä tapetaan jatkossakin välittömästi jos jää kolarin jälkeen kitumaan.

        Ihmisellä pitää olla vaihtoehtoja, eikä ihmisen elämä tulisi olla rajoittunutta. Ihmisellä tulisi olla oikeus päättää omasta elämästään!

        "Emme voi tietää, mitä he kuitenkin ymmärtävät. Useimmat tai kaikki ymmärtävät kosketuksen."

        Jopa on arvokasta elämää!

        "Ja edelleen siitä ihmisen arvosta - todellako ajattelet niin, että jos olisit vaikka neliraajahalvaantunut, sinulla ei olisi enää mitään arvoa?"

        Kyllä, olisin silloin vain yhteiskunnan elättinä ja yhteiskunnan pitäisi tehdä niin paljon työtä sen eteen että voisin elää. En oikein ymmärrä, mikä tässä on niin vaikeata sun ymmärtää, etten mä elä minkään Raamatun oppien mukaan, enkä hyväksy niitä kenellekään muulle ihmiselle joka on Eutanasiaa vastaan!!

        "Eutanasia on monissa maissa laitonta, ja monissa sen laillisuus tai laittomuus on epäselvää. Parantumattomasti sairaiden avustettu itsemurha on sallittu vain Alankomaissa, Sveitsissä, Belgiassa ja Yhdysvalloissa Oregonin osavaltiossa, joissa lainsäädäntö sallii eutanasian tarkoin määritellyissä tapauksissa."

        Suomessa sen laittomuus on täysin selvää -> Kristinusko/Raamattu/Konservatismi/Irrationaalisuus/"Ihmiskeskeisyys" jne.

        "Passiivinen eutanasia sallittiin Ruotsissa huhtikuussa 2010. Ensimmäinen passiivinen eutanasia suoritettiin saman vuoden toukokuussa."

        Lähde Eutanasia: http://fi.wikipedia.org/wiki/Eutanasia


      • ateisti1982 kirjoitti:

        "Ero mielipiteissämme taitaa olla siinä, mikä on mielestämme moraalista tai moraalitonta."

        Ei siinä ole mitään moraalia, ettei Suomessa hyväksytä ihmisille tarkoitettua eutanasiaa. Kissanikin saavat kuolla sitten vaan tulevaisuudessa vanhuuteen ja vaikka olisi kuinka kipeitä tahansa niin en hyväksy lemmikeillekään eutanasiaa, koska ihminen on käsityksineen julma ja antaa kaikkien raihnaisten ihmistenkin kärsiä!! Hirven kyllä tapetaan jatkossakin välittömästi jos jää kolarin jälkeen kitumaan.

        Ihmisellä pitää olla vaihtoehtoja, eikä ihmisen elämä tulisi olla rajoittunutta. Ihmisellä tulisi olla oikeus päättää omasta elämästään!

        "Emme voi tietää, mitä he kuitenkin ymmärtävät. Useimmat tai kaikki ymmärtävät kosketuksen."

        Jopa on arvokasta elämää!

        "Ja edelleen siitä ihmisen arvosta - todellako ajattelet niin, että jos olisit vaikka neliraajahalvaantunut, sinulla ei olisi enää mitään arvoa?"

        Kyllä, olisin silloin vain yhteiskunnan elättinä ja yhteiskunnan pitäisi tehdä niin paljon työtä sen eteen että voisin elää. En oikein ymmärrä, mikä tässä on niin vaikeata sun ymmärtää, etten mä elä minkään Raamatun oppien mukaan, enkä hyväksy niitä kenellekään muulle ihmiselle joka on Eutanasiaa vastaan!!

        "Eutanasia on monissa maissa laitonta, ja monissa sen laillisuus tai laittomuus on epäselvää. Parantumattomasti sairaiden avustettu itsemurha on sallittu vain Alankomaissa, Sveitsissä, Belgiassa ja Yhdysvalloissa Oregonin osavaltiossa, joissa lainsäädäntö sallii eutanasian tarkoin määritellyissä tapauksissa."

        Suomessa sen laittomuus on täysin selvää -> Kristinusko/Raamattu/Konservatismi/Irrationaalisuus/"Ihmiskeskeisyys" jne.

        "Passiivinen eutanasia sallittiin Ruotsissa huhtikuussa 2010. Ensimmäinen passiivinen eutanasia suoritettiin saman vuoden toukokuussa."

        Lähde Eutanasia: http://fi.wikipedia.org/wiki/Eutanasia

        Ihminen ei ole muiden eläinkuntien yläpuolella, vaikka kristinusko sanelisi mitä tahansa tästä asiasta! Siinä on tietynlainen fobia ihmisellä, kun ihminen suojelee ihmiskuntaa, jossa ihminen pelkää että meidät syrjäytttäisi joku jollei me metsästäisi ja pidettäisi muuta eläinkuntaa vähemmän arvokkaampana tai sallittaisi lemmikkieläimille eutanasiaa.

        Lemmikkieläinten eutanasia on lopulta vain meitä ihmisiä varten, koska kukaanhan ei halua pitää sellaista lemmikkieläintä jolla on jokin paha sairaus, jonka kanssa joutuisi käymää eläinlääkärissä vähän väliä (jos unohdetaan se eläinlääkärin ehdottaminen eutanasiaan)!!


      • Elämän arvot
        ateisti1982 kirjoitti:

        "Ero mielipiteissämme taitaa olla siinä, mikä on mielestämme moraalista tai moraalitonta."

        Ei siinä ole mitään moraalia, ettei Suomessa hyväksytä ihmisille tarkoitettua eutanasiaa. Kissanikin saavat kuolla sitten vaan tulevaisuudessa vanhuuteen ja vaikka olisi kuinka kipeitä tahansa niin en hyväksy lemmikeillekään eutanasiaa, koska ihminen on käsityksineen julma ja antaa kaikkien raihnaisten ihmistenkin kärsiä!! Hirven kyllä tapetaan jatkossakin välittömästi jos jää kolarin jälkeen kitumaan.

        Ihmisellä pitää olla vaihtoehtoja, eikä ihmisen elämä tulisi olla rajoittunutta. Ihmisellä tulisi olla oikeus päättää omasta elämästään!

        "Emme voi tietää, mitä he kuitenkin ymmärtävät. Useimmat tai kaikki ymmärtävät kosketuksen."

        Jopa on arvokasta elämää!

        "Ja edelleen siitä ihmisen arvosta - todellako ajattelet niin, että jos olisit vaikka neliraajahalvaantunut, sinulla ei olisi enää mitään arvoa?"

        Kyllä, olisin silloin vain yhteiskunnan elättinä ja yhteiskunnan pitäisi tehdä niin paljon työtä sen eteen että voisin elää. En oikein ymmärrä, mikä tässä on niin vaikeata sun ymmärtää, etten mä elä minkään Raamatun oppien mukaan, enkä hyväksy niitä kenellekään muulle ihmiselle joka on Eutanasiaa vastaan!!

        "Eutanasia on monissa maissa laitonta, ja monissa sen laillisuus tai laittomuus on epäselvää. Parantumattomasti sairaiden avustettu itsemurha on sallittu vain Alankomaissa, Sveitsissä, Belgiassa ja Yhdysvalloissa Oregonin osavaltiossa, joissa lainsäädäntö sallii eutanasian tarkoin määritellyissä tapauksissa."

        Suomessa sen laittomuus on täysin selvää -> Kristinusko/Raamattu/Konservatismi/Irrationaalisuus/"Ihmiskeskeisyys" jne.

        "Passiivinen eutanasia sallittiin Ruotsissa huhtikuussa 2010. Ensimmäinen passiivinen eutanasia suoritettiin saman vuoden toukokuussa."

        Lähde Eutanasia: http://fi.wikipedia.org/wiki/Eutanasia

        "Suomessa sen laittomuus on täysin selvää"

        Karmeinta on että se on Suomessa laitonta vain paperilla. Ei ole epätavallista että potilas kidutetaan kuoliaaksi esimerkiksi lopettamalla nesteytys kun vuodepaikalle on tunkua. Tämän tietävät suunnilleen kaikki, varmasti myös palstan papit, jotka näistä elämän arvoista haastelevat.


    • EL:ak:IM

      ateisti1982

      Ajatuksesi on aika torso.

      Ei missään ole luvattu KAIKILLE suojelua.

      Mut on kolmisen kertaa haettu kuoleman porteilta takaisin. Varmasta kuolemasta.

      Mutta mä olisin kyllä ollut valmis jatkamaan matkaa himaan. Sijaitsee se sitten missä vain.

      Ei onnettomuus ole välttämättä onnettomuus. Se voisi olla vaikka lohdutus. Itse koin pikkupoikana ihan shokin, kun en kuollutkaan. Just kun olin valmis lähtemään.. Jälkeenpäin ajatellen, hyvä niin. Hyvän elämän olen saanut elää. Mutta mua vi-tutti silloin, ettei kuolema tullut.

      • Onpa kovin lohdullista kiduttaa ihmisiä kivusta ja särystä !! Sitähän se kristinusko on!!


    • poiespotkittu

      Kerron lyhyesti omia ajatuksia.
      Väitteet Jumalan olemassa olosta tai ei, ovat uskon asioita. Uskon asioita myös heidän kohdalla jotka väittävät ettei Jumalaa ole.
      On yhtä vaikeaa vahvistaa Jumalan oloa kuin olemattomuuttakin ellemme näe luontoa ja uskoa, että jostakin se on tullut.
      Mutta se on varmaa, että kerran uskomme vahvistetaan ja tullaan näkemään uskomme totuus. Onko se huomenna, ehkä tänään tai tuhannen vuoden kuluttua - ei sen ole väliä.
      Itse olen todistettavasti pelastanut kolme henkilöä kuolemasta, näin sanovat lääkärit ja poliisi.
      Mutta tosiasiasiassa, kuolema on sellainen kumppani jonka käsistä ei pelasteta ketään. Se ei neuvottele - eikä anna lisäaikaa. Vaan näiden ihmisten aika ei ollut kuolla.
      Näin uskon, enkä sen vuoksi ole kumartanut yhtään hengenpelastusmitallia rintaani pantavaksi.
      Itsemurha yritys voi olla hätähuuto, kyllästyminen elämään ja uskomattomuus tuonpuoleiseen. Mutta myös henkinen sairaus jossa ihminen uskoo olevansa kuolematon tai lintu tai kala ja mitä lie.
      Mutta toivon, että ateistikin voisi kunnioittaa uskovia - sillä ainakin minä kunnioitan ja pelastan uskovana ateistinkin mikäli tilanne niin vaatii.
      En ole koskaan Jumalaa kieltänyt, ja voin sanoa, että paremman tuen ja avun olen saanut istuessani kirkonpenkillä virsikirja kädessä kuin kapakassa kolpakko käsissä. Molemmat koettu

      • "Väitteet Jumalan olemassa olosta tai ei, ovat uskon asioita"

        Toiseen liittyy usko, mutta ateismiin ei liity. Jumalan uskon puute eli ateismi on perusteltavissa näyttöihin, jossa kyetään todistamaan sen ettei Jumalasta ole minkäänlaista todisteita/näyttöä olemassa, joten siitä saadaan tuloksena se ettei Jumalaa ole olemassa. Kaikkein vaatimattomin tapa todistaa sulta Jumalan olemassa olo on sellainen jossa kaikki maailman ihmiset ovat havaitsemassa omilla silmillään Jumalan samassa paikassa ja samaan aikaan?! Onnistuisiko sulta tällainen järjestely!?

        Jos ateismi olisi uskonto, niin kaljukin olisi tukan väri?!

        "Itsemurha yritys voi olla hätähuuto, kyllästyminen elämään ja uskomattomuus tuonpuoleiseen."

        Eutanasia ei ole itsemurha! Ne ovat täysin 2 eriasiaa. Toiseen tarvitaan oma päätös ja toiseen omaehtoinen toiminta. Itsemurha voi tapahtua myöskin harkitsematta, kun joku kävelee sillan kaiteella ja astukin harhaan ja siitä putoaa sillan alittavalle asfalttitielle.

        Tekisin itsemurhan, jos tulisin uskoon. On itsepetosta valehdella itselleen ja muille Jumalan olemassa olosta tai Raamattu opin todenperäisyydestä, varsinkin kun ne uskonasiat olisivat jatkuvasti ihmisen mielessä.

        "Mutta toivon, että ateistikin voisi kunnioittaa uskovia - sillä ainakin minä kunnioitan ja pelastan uskovana ateistinkin mikäli tilanne niin vaatii."

        Just tällaistä tekstiä teiltä hihhuleilta miltein jatkuvasti pääsee...pelastuskumipaatillako vai uimarenkaalla meinasit pelastaa. pelastusvälineet pitää olla konkreettisia eikä "uskon pulputtamisia".

        Minä en voi kunnioittaa sellaista uskovaa, joka on "piilolauseensa" kanssa käännyttämässä ihmisiä uskoonsa? En ota apua vastaan yhdeltäkään uskovalta, joka on asiatonta! Periaatesyistä ennemmin valitsen toisenlaisen "hengenpelastuksen", jossa luopuisin jopa eräänlaisesta "pasifismistani". En hyväksy väkivaltaa missään muodossa, mutta silloin lienee parempi toimia toisin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Se ääni ja

      Olemus vaan, kyl teis jotain samaa on ja samoja luonteenpiirteitäkin löytyy vaikka paljon on höpöäkin mukana 😍😂🤭 vaik
      Ikävä
      27
      2678
    2. Täytyy tunnustaa

      että olet kauneinta mitä olen nähnyt. Käteni tärisevät vieläkin. Olen tosiaan ihastunut. Tästäkin vaikenen.
      Ikävä
      130
      2255
    3. Vanhempi mies

      Minä rakastan sua. Ja tiedän, että sullakin on tunteita mua kohtaan. Tätä elämää ei pitäisi tuhlata enää päivääkään. J
      Ikävä
      84
      1585
    4. Jorma Uotinen jakoi hämmentävän kuvan tiukoissa trikoissa - Jopa Vappu Pimiä häkeltyy: "No wau"

      Jorma! Ei huono! Aikamoisen häkellyttävä kuva totta tosiaan! Lue lisää ja katso kuva: https://www.suomi24.fi/viihde/jo
      Suomalaiset julkkikset
      15
      1451
    5. jos saat yhden

      Toiveen esittää niin mikä olisi
      Ikävä
      120
      1444
    6. Hallitus heitti kymmeniä miljoonia

      Yksityislääkäri kela korvauksiin. Ei ole mikään ihme, että se ei lyhentänyt terveyskeskusjonoja niinkuin hallitus väitti
      Maailman menoa
      97
      1360
    7. Anna anteeksi

      Olen rikkonut sinua vastaan tavalla, josta minäkin kärsin. Syitä tutkiskellessani löydän vain itseni. Minä kuulin jokais
      Ikävä
      80
      1132
    8. Huomenta päivää

      Somen ihmeelliseen maailmaan. 🤗☕🌞💞
      Ikävä
      201
      1128
    9. Tänään kun näin sinut

      olit kuin taideteos. Arat ja väsyneet silmäni kaipaavat lepoa sinussa, mutta en voinut katsoa sinua niin paljon kuin hal
      Ikävä
      70
      1118
    10. HUS näyttää, kuinka paljon turhaa tai vähemmän tarpeellista tehdään verorahoilla

      HUS on laskeskellut, että sieltä voidaan vähentää melkein tuhat ihmistä ilman, että se toiminta häiriintyy, johon verora
      Hallitus
      59
      1069
    Aihe