Opistotason hyvin menestyvät naiset

missä ovat?

Mistä nettipalstalta löytää opistotasoisia, hyvässä ammatissa olevia 30 naisia? Olen itse sellainen mies ja ihmettelen kun akateemiset on kokonaan vallanneet entisen sinkut.net -palstan.

Minusta akateemisissa naisissa ei ole muuta vikaa kuin ylimielisyys eli turha niille on vastailla ellei itse ole akateeminen. Ei auta hyvä palkka ja hyvä ammatti, kun ei ole akateeminen. Oikeastaan pahin vaihtoehto on akateeminen ja kaunis nainen. Sellaiset leijuu vaatimuksineen jossain ihan pilvissä.

Ilmoitteleeko tai vastaileeko opistotasoiset, hyvin menestyneet naiset yleensä netissä ollenkaan? Jos oman ilmoituksen laittaa, niin siihen vastaa yleensä sihteerit ja sairaanhoitajat. Eihän niissäkään mitään vikaa ole ja niitähän olen netin kautta tapaillutkin, kun muita ei löydy. Onko niin että nettipalstoilta puuttuu kokonaan sihteerien ja akateemisten naisten välimaasto ja kaikki paremmin menestyneet opistotasoiset naiset ovat jo varattuja?

63

4579

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jep

Akateeminen nainen ei kelpuuta huonommin koulutetua meistä! Akateemisten naisten arvot ovat liian pinnalliset ja kovat. Vain titteleillä ja menestyksellä on merkitystä ja sit pidetään miehen mittana!

• Henna

mikä asenne! Olisiko niin että kaikki pehmeämmillä arvoilla ladatut akateemiset naiset on jo varattuja ja sinkuiksi ovat päätyneet vain ne naiset jotka ovat aikanaan olleet nirppanokkia ja ovat sitä vieläkin...? Itse suoritan jo toista akateemista tutkintoa enkä kyllä arvosta miehessä titteliä enkä kukkaroa. Kyllä se on tärkein mitä korvien välistä löytyy... Naisen saa hurmattua muullakin kuin ulkoisilla asioilla!!

• uncle dirty

Itse tosin joudun jonkin verran jääväämään itseäni akateemisena, mutta en koe akateemisia naisia pinnallisiksi. Tietenkin on luonnollista, että kumppania etsitään karkeasti saman tasoisista ehdokkaista, niistä kun ei pulaa ole.

Menestys voi olla yksi miehen mitta, toiselle se on 23,5senttiä jne... Mitään pahaa ei tässä mielestäni pitäisi olla.

• uncle dirty

Itse tosin joudun jonkin verran jääväämään itseäni akateemisena, mutta en koe akateemisia naisia pinnallisiksi. Tietenkin on luonnollista, että kumppania etsitään karkeasti saman tasoisista ehdokkaista, niistä kun ei pulaa ole.

Menestys voi olla yksi miehen mitta, toiselle se on 23,5senttiä jne... Mitään pahaa ei tässä mielestäni pitäisi olla.

• niin se on

En ainakaan itse haluaisi ei-akateemista miestä, sillä kova alemmuuskompleksi siinä vain on edessä.

Nimimerkki "Been there, done that"

• Alkuperäinen
        niin se on kirjoitti:

En ainakaan itse haluaisi ei-akateemista miestä, sillä kova alemmuuskompleksi siinä vain on edessä.

Nimimerkki "Been there, done that"

Hyvä että joku nainen myöntää asian suoraan, eikä kiertele. Tuon totuuden olen itekin huomannut ja se on nimenomaan niin että naiselle ei kelpaa muu kuin akateeminen. Minun itsetuntoni kestää akateemisen naisen, koska teen ihan samaa työtä mitä moni akateeminenkin.

• lässyluuseri

Turhaa ajan tuhlausta noihin akateemisiin sekaantua kun pitää olla itsekkin akateeminen että kelpaa.

• sihteerikkö

Mikäs ammatti sulle sitten kelpais?Ihmettelen asennoitumistas että pitäis löytyä joku ihminen ammatin perusteella?Luuletko että sihteeri on joku joka istuskelee vaan pomon polvella.Juu,voi olla ja se ottaa luonnon päälle vai?
      Täytyy kyllä sanoa,että sihteerillä on paljon parempi ammattitaito kuin esim.pomolla.
      Niin,ja jos nyt oli kyse siitä,että sihteeri on sun mielestä liian korkeasti koulutettu ja kattelee nenänvarttaan pitkin niin sanonpa sulle että kyllä heiltä vaaditaan aivan erilaisia odotuksia nykypäivänä kuin ennen. Esim. tuo luultu nirppanokkaisuus ei kovin pitkälle vie,tämän päivän sihteeriltä odotetaan myös huumorintajua.Tiedätkö miksi?Juuri tuollaisten pilkunviilaja tyyppien vuoksi!

• alkuperäinen

Jaahas, eipä näköjään tullut kunnolla viestiäni luettua. Jos tässä jotain oion, niin ymmärtänet senkin omalla tavallasi. Niitä nirppanokkaisia pilkunviilaajia ovat juuri ne akateemiset naiset, jotka tuntuu pitävän itseään muita parempina. Tiedän aika hyvin mitä sihteerit tekee, onhan niitä tässäkin firmassa ja tuon ammattikunnan otin vain esimerkiksi. Onko sinulla jotenkin huono itsetunto valitsemasi ammatin vuoksi, kun noin suutuit?

Minulle on todellinen ihmetyksen aihe mihin ovat opistotasoiset, vaikkapa teknisellä tai kaupallisella alalla työskentelevät naiset netistä kadonneet? Haen vain suunnilleen itseni kaltaista naista, joka on jonkin verran panostanut uraansa ja opintoihinsa, oli hän sitten akateeminen tai ei. Mutta kun akateemisille kelpaa kuitenkin vain akateeminen, niin en jaksa heihin aikaani enää haaskata. Kai minullakin voi olla jotain vaatimuksia, kun kerran akateemisille naisille ei kelpaa kuin akateeminen mies.

• sihteeri ei ole

..ammatti. Juuri te amk-laiset kuvittelelette olevanne niin korkeakoulua, että, mutta todellisuudessa olette samanlaisia amiksia kuin ennenkin, nimi vaan vaihtunut. Siivojatkin käyvät nykyisin amk:n :D

• Just

Pakkoko niitä naisia sitten on Internetin kautta tavata? Ja mitä väliä sillä on miten hyvin menestyy? Kuollessa menestymisellä ei enää ole mitään väliä, kerranhan täällä vaan eletään. On sitä tärkeämpiäkin asioita elämässä kuin "menestyminen"!

• saman arvoiset koulut

ei ole sinänsä välimaastoa.
        sairaanhoitajien koulutus on varmasti vaativampaakin kuin inssien mikä melko varmasti olet.
        olisit sielt¨ä tekustas napannut jonkun inssitytön jos se sun elämäs valo olis!

• Tane
        saman arvoiset koulut kirjoitti:

ei ole sinänsä välimaastoa.
        sairaanhoitajien koulutus on varmasti vaativampaakin kuin inssien mikä melko varmasti olet.
        olisit sielt¨ä tekustas napannut jonkun inssitytön jos se sun elämäs valo olis!

koulutus ole vaativampaa kuin toisen ihmisen pukemisen opettelu tai "turhan päiväisen alentuvan puheen" harjoittelu nukkepotilaalle.

Mitä sairaanhoitajan työ on - lääkkeiden antoa ja potilaiden hoitoa, jota tekee hyvällä tuloksella useimmat äiditkin vieläpä ilman koulutusta.

• tuotatuota
        Tane kirjoitti:

koulutus ole vaativampaa kuin toisen ihmisen pukemisen opettelu tai "turhan päiväisen alentuvan puheen" harjoittelu nukkepotilaalle.

Mitä sairaanhoitajan työ on - lääkkeiden antoa ja potilaiden hoitoa, jota tekee hyvällä tuloksella useimmat äiditkin vieläpä ilman koulutusta.

Olet tainnut sekoittaa sairaanhoitajan perhepäivähoitajaan... :D

• opistoinssi
        Tane kirjoitti:

tekee rutiinitöitä ei mitään luovuutta vaativaa, pyöritetään jotain nappuloita että tehtaasta tulee tavaraa, vaativaa todella.

mitäs sairaanhoitaja tekee pelastaa ihmishenkiä.

inssipoju luulet olevasi jotain mutta mistään et oikeasti mitään tiedä!

• sairaanhoitaja
        Tane kirjoitti:

että joudut joskus sairaalaan. Oppisit arvostamaan varmasti. Sairaanhoitajan työ ei todellakaan ole pelkkää lääkkeiden jakamista ja ihmisten pukemista. Työ on erittäin vastuullista, vaatii laajaa tietämystä ja jatkuvaa kouluttautumista. Uskomatonta, että joku voi olla noin tietämätön asiasta!

• sairaanhoitaja
        Tane kirjoitti:

sairastuppa ite vakavasti tai joku läheisesi (jos sinulla edes sellaisia on) niin osaat arvostaa sairaanhoitajan koulutusta ja työtä!

• Akateeminen mies

Itse olen akateeminen, niin mistä löytäisin akateemisen naisen.. olisi mukava keskustella, kun on mahdollisuus yllättyä toisen älykkäistä päätelmistä.

• Kaisa-Lotta

Minä olen syvästi ja vahvasti akateeminen ja vielä nainenkin!

• Kaisa-Lotta
        Kaisa-Lotta kirjoitti:

Akateemisuudestani huolimatta aion nyt leikkiä taikauskoista, koska siihen tarjoutui sopiva tilaisuus ja tilaisuus tekee varkaan. Sitä paitsi taikauskoisuus kenties antaa minusta hömpemmän ja siten houkuttelevamman kuvan. *ihmettelee, ketä varten*. Huomasin nimittäin, että edeltävä viestini oli ketjun kolmastoista vastaus. *huudahtaa kevytmielisen kauhistuneena*

No juu. Hauskaa viikonloppua!

• Akateeminen mies
        Kaisa-Lotta kirjoitti:

..me törmättiin taas :). No, kai se on uskottava, että olemme hyvinkin samanlaisia, joten otan sitten sinut.

Kirjoittelin tuonne aiemmin nimimerkillä "Komea Mies ;)"

• Kaisa-Lotta
        Akateeminen mies kirjoitti:

..me törmättiin taas :). No, kai se on uskottava, että olemme hyvinkin samanlaisia, joten otan sitten sinut.

Kirjoittelin tuonne aiemmin nimimerkillä "Komea Mies ;)"

Pitäiskö kiittää? =D

• Akateeminen mies
        Kaisa-Lotta kirjoitti:

Pitäiskö kiittää? =D

En tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa. Tämä on mahtava homma!

Ajattelepa yhteistä tulevaisuuttamme: kaksi akateemista komeaa/kaunista ihmistä nauttivat toinen toisistaan ja ovat onnellisia :D

• Kaisa-Lotta

En tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa. Tämä on mahtava homma!

Ajattelepa yhteistä tulevaisuuttamme: kaksi akateemista komeaa/kaunista ihmistä nauttivat toinen toisistaan ja ovat onnellisia :D

lähteä juuri, mutta jätän kysymyksen ilmaan: pitäisiköhän meidän tehdä lapsia? Elintaso vois kärsiä, mutta ne geenit...

• Akateeminen mies
        Kaisa-Lotta kirjoitti:

lähteä juuri, mutta jätän kysymyksen ilmaan: pitäisiköhän meidän tehdä lapsia? Elintaso vois kärsiä, mutta ne geenit...

Siis lapset ehdottomasti pitää olla. Mielestäni ihmisen yksi tärkeimmistä tehtävistä on välittää geenit jälkipolville. Ja jos geenit ovat hyvää alkuperää, kuten tässä tapauksessa ilmeisesti on, niin siinähän vain tekee palveluksen ihmisen evoluutiolle, kun hyvät ominaisuudet jäävät tänne jatkamaan.

Elintasosta on siis turha huolehtia.. varsinkaan kahden akateemisen ihmisen.

Mutta tsekkaan tämän viestiketjun huomenissa!

• Kaisa-Lotta

Siis lapset ehdottomasti pitää olla. Mielestäni ihmisen yksi tärkeimmistä tehtävistä on välittää geenit jälkipolville. Ja jos geenit ovat hyvää alkuperää, kuten tässä tapauksessa ilmeisesti on, niin siinähän vain tekee palveluksen ihmisen evoluutiolle, kun hyvät ominaisuudet jäävät tänne jatkamaan.

Elintasosta on siis turha huolehtia.. varsinkaan kahden akateemisen ihmisen.

Mutta tsekkaan tämän viestiketjun huomenissa!

on mahdollista, että jompikumpi meistä haluaisi jäädä kotiin, jos saisimme lapsia. Minä oikeastaan pitäisin sitä hyvänä asiana, että lapset hoidetaan kotona, mikäli mahdollista - elintason laskemisen kustannuksellakin. Miten sinä suhtautuisit siihen?

Luettuani tämän päivän Hesarissa olevan arvion Juha Siltalan kirjasta "Työelämän huonontumisen lyhyt historia" aloin entistä vankemmin ajatella, että lapset, mikäli niitä siis on, pitäisi kasvattaa lähellä ja hellästi, että he oppisivat rakastamaan ja kunnioittamaan kaikkea elämää. Muuten he eivät jaksa, ja muuten tämä maailma ei jaksa. Huomaan yhtäkkiä ajattelevani vakavia! Johtuu tuosta kirjoituksesta.

Kevennettäköön: aina on mahdollista, että minä vaan tykkäisinkin olla kotona, ja nokkelana ihmisenä keksin näennäisen syvällisiä perusteita preferensseilleni.

Hilpeää lauantaita!

• Akateeminen mies
        Kaisa-Lotta kirjoitti:

on mahdollista, että jompikumpi meistä haluaisi jäädä kotiin, jos saisimme lapsia. Minä oikeastaan pitäisin sitä hyvänä asiana, että lapset hoidetaan kotona, mikäli mahdollista - elintason laskemisen kustannuksellakin. Miten sinä suhtautuisit siihen?

Luettuani tämän päivän Hesarissa olevan arvion Juha Siltalan kirjasta "Työelämän huonontumisen lyhyt historia" aloin entistä vankemmin ajatella, että lapset, mikäli niitä siis on, pitäisi kasvattaa lähellä ja hellästi, että he oppisivat rakastamaan ja kunnioittamaan kaikkea elämää. Muuten he eivät jaksa, ja muuten tämä maailma ei jaksa. Huomaan yhtäkkiä ajattelevani vakavia! Johtuu tuosta kirjoituksesta.

Kevennettäköön: aina on mahdollista, että minä vaan tykkäisinkin olla kotona, ja nokkelana ihmisenä keksin näennäisen syvällisiä perusteita preferensseilleni.

Hilpeää lauantaita!

..haluaisin jäädä kotiin hoitamaan lapsia, vaikka oma hommansa siinäkin varmasti on.

Katsoin muuten tuon Juha Siltalan haastattelun tällä viikolla tv:stä. Siinä käsiteltiin myös tuota samaa aihetta. Ihmettelen samoin kuin Siltala siinä, että miksi emme ota hyötykäyttöön teknologiaa? Senhän pitäisi helpottaa elämistämme, joten työajan pitäisi olla lyhyempi, kun laitteet hoitaa hommat mutta ei.. entistä pitempiä päiviä pusketaan.

Mitenkähän elintasomme käy, jos molemmat jäämme hoitamaan lapsia kotiin?

• Kaisa-Lotta

..haluaisin jäädä kotiin hoitamaan lapsia, vaikka oma hommansa siinäkin varmasti on.

Katsoin muuten tuon Juha Siltalan haastattelun tällä viikolla tv:stä. Siinä käsiteltiin myös tuota samaa aihetta. Ihmettelen samoin kuin Siltala siinä, että miksi emme ota hyötykäyttöön teknologiaa? Senhän pitäisi helpottaa elämistämme, joten työajan pitäisi olla lyhyempi, kun laitteet hoitaa hommat mutta ei.. entistä pitempiä päiviä pusketaan.

Mitenkähän elintasomme käy, jos molemmat jäämme hoitamaan lapsia kotiin?

Minulla on kaksi mahdollista ratkaisua tilanteeseen, jossa kumpikin haluamme jäädä kotiin lasten kanssa. Esitän ne kummatkin; itse pidän parempana vaihtoehtoa (b):

(a) Pisteytämme palkan, työsuhteen keston/vakinaisuuden ja halumme jäädä kotiin. Palkka ja työasuhteen kesto pisteytetään siten, että korkeammasta palkasta ja pitemmästä työsuhteesta saa matalammat pisteet. Sitten laskemme halu- ja kesto- ja palkkapisteiden keskiarvon: korkeamman pistemäärän saanut jää kotiin. Koska olen humanisti, tämä saattaisi olla minulle edullinen vaihtoehto. En kuitenkaan pidä sitä parhaana, koska tiedän, miten voimme kumpikin jäädä kotiin elitasomme kärsimättä:

(b) Koska olemme kaunis ja akateemisen älykäs pari, teemme itsemme mediassa tykö oman elämämme sankareina; tuotteistamme elämäntapamme ja myymme medialle kauniiden ja oppineiden ihmisten vaihtoehtoisen, mutta menestyksekkään elämäntavan. Lanseerattuamme itsemme voimme osallistua myös keskusteluohjelmiin ja kirjoittaa kolumneja kotoa käsin. Toisin sanoen ryhdymme elämään median kustannuksella.

(Kun lapsemme ovat riittävän vanhoja, olemme oletettavasti taanneet itsellemme jo poliittisenkin uran, jolloin voimme uudelleen neuvotella siitä, kumpi asettuu ehdokkaksi ja kumpi tukijaksi. Tai ehkä voisimme asettua yhdessä ehdokkaiksi. Noh, tämä mennee jo turhan pitkälle tulevaisuuteen.)

En siis oikeastaan näe mitään ongelmaa siinä, että olisimme kumpikin kotona. Suloisempi siellä kaksin on olla.

Käsittääkseni Siltala kritisoi myös sitä, että vaikka tuotamme enemmän ja tehokkaammin nykyisin, tuotosta hyötyvät yhä harvemmat. Osa ihmisistä on työttömiä ja vähävaraisia, osa raataa ylipitkää päivää keskinkertaisella palkalla ja pienen pieni, taloutta pyörittävä osa korjaa potin. Koska tuotta jakautuu yhä harvemmille kilpailu kovenee ja pelko kasvaa, mikä entisestään lisää niiden työtaakka, joilla vielä on töitä. Suuri ongelma lienee solidaarisuuden puute, mikä tilanteesta seuraa. Työkaveri muuttuu kilpailijaksi, jonka tulospisteet on ylitettävä ehdoilla millä hyvänsä, koska hollilla ovat joko sinun tai hänen työpaikkansa. Pitää varmaan lukea se tutkimus. Positiivista siinä on Siltalan johtopäätös: nykyinen meno ei voi jatkua, koska ihmisillä ei riitä paukut. Saapi nähdä.

• Akateeminen mies
        Kaisa-Lotta kirjoitti:

Minulla on kaksi mahdollista ratkaisua tilanteeseen, jossa kumpikin haluamme jäädä kotiin lasten kanssa. Esitän ne kummatkin; itse pidän parempana vaihtoehtoa (b):

(a) Pisteytämme palkan, työsuhteen keston/vakinaisuuden ja halumme jäädä kotiin. Palkka ja työasuhteen kesto pisteytetään siten, että korkeammasta palkasta ja pitemmästä työsuhteesta saa matalammat pisteet. Sitten laskemme halu- ja kesto- ja palkkapisteiden keskiarvon: korkeamman pistemäärän saanut jää kotiin. Koska olen humanisti, tämä saattaisi olla minulle edullinen vaihtoehto. En kuitenkaan pidä sitä parhaana, koska tiedän, miten voimme kumpikin jäädä kotiin elitasomme kärsimättä:

(b) Koska olemme kaunis ja akateemisen älykäs pari, teemme itsemme mediassa tykö oman elämämme sankareina; tuotteistamme elämäntapamme ja myymme medialle kauniiden ja oppineiden ihmisten vaihtoehtoisen, mutta menestyksekkään elämäntavan. Lanseerattuamme itsemme voimme osallistua myös keskusteluohjelmiin ja kirjoittaa kolumneja kotoa käsin. Toisin sanoen ryhdymme elämään median kustannuksella.

(Kun lapsemme ovat riittävän vanhoja, olemme oletettavasti taanneet itsellemme jo poliittisenkin uran, jolloin voimme uudelleen neuvotella siitä, kumpi asettuu ehdokkaksi ja kumpi tukijaksi. Tai ehkä voisimme asettua yhdessä ehdokkaiksi. Noh, tämä mennee jo turhan pitkälle tulevaisuuteen.)

En siis oikeastaan näe mitään ongelmaa siinä, että olisimme kumpikin kotona. Suloisempi siellä kaksin on olla.

Käsittääkseni Siltala kritisoi myös sitä, että vaikka tuotamme enemmän ja tehokkaammin nykyisin, tuotosta hyötyvät yhä harvemmat. Osa ihmisistä on työttömiä ja vähävaraisia, osa raataa ylipitkää päivää keskinkertaisella palkalla ja pienen pieni, taloutta pyörittävä osa korjaa potin. Koska tuotta jakautuu yhä harvemmille kilpailu kovenee ja pelko kasvaa, mikä entisestään lisää niiden työtaakka, joilla vielä on töitä. Suuri ongelma lienee solidaarisuuden puute, mikä tilanteesta seuraa. Työkaveri muuttuu kilpailijaksi, jonka tulospisteet on ylitettävä ehdoilla millä hyvänsä, koska hollilla ovat joko sinun tai hänen työpaikkansa. Pitää varmaan lukea se tutkimus. Positiivista siinä on Siltalan johtopäätös: nykyinen meno ei voi jatkua, koska ihmisillä ei riitä paukut. Saapi nähdä.

Ensinnäkin pidän loogisesta päättelykyvystäsi. Tämän näkee kohdasta (a) ..siis noinhan se menee. Enemmän tienaava saa vähemmän pisteitä, koska hänen on järkevämpää jatkaa töissä perheen saadessa isompaa tuloa. (Mikäli rahaa arvostetaan enemmän kuin jotain muuta arvoa)

(b) Media saattaa olla arvaamaton ja raadollinen. Tämä johtunee siitä, että uutiset, joissa on tapahtunut jotain pahaa, myyvät paremmin kuin uutiset, joissa on tapahtunut hyvää. Toki emme varmaankaan tähtää iltalehden etusivun lööppeihin. Paitsi esim. Jari Sarasvuo esiintyy menestyneenä, eikä hänestä mitään lööppejä ole juurikaan näkynyt.

Minkä tahansa mediasektorin valitsemmekin niin julkisuudesta on iso plussa poliittiselle uralle ponnistettaessa.

Kieltämättä nykyaikana on aistittavissa ristiriita tavallaan niiden kahden välillä, että valitsee suloisen elämän kotona tai sitten kyräilevän hektisen elämän työpaikalla, jossa sivussa lapsetkin jäävät vaille huomiota.

Itse valitsisin tuon suloisen elämän, sillä elintasosta ei välttämättä tarvitse tinkiä, koska se saattaa jopa olla korkeampi kuin mitä olisi kuvitellutkaan. Johtuen siitä, että arvostaa sitä että on hyvä olla.

• Kaisa-Lotta

Ensinnäkin pidän loogisesta päättelykyvystäsi. Tämän näkee kohdasta (a) ..siis noinhan se menee. Enemmän tienaava saa vähemmän pisteitä, koska hänen on järkevämpää jatkaa töissä perheen saadessa isompaa tuloa. (Mikäli rahaa arvostetaan enemmän kuin jotain muuta arvoa)

(b) Media saattaa olla arvaamaton ja raadollinen. Tämä johtunee siitä, että uutiset, joissa on tapahtunut jotain pahaa, myyvät paremmin kuin uutiset, joissa on tapahtunut hyvää. Toki emme varmaankaan tähtää iltalehden etusivun lööppeihin. Paitsi esim. Jari Sarasvuo esiintyy menestyneenä, eikä hänestä mitään lööppejä ole juurikaan näkynyt.

Minkä tahansa mediasektorin valitsemmekin niin julkisuudesta on iso plussa poliittiselle uralle ponnistettaessa.

Kieltämättä nykyaikana on aistittavissa ristiriita tavallaan niiden kahden välillä, että valitsee suloisen elämän kotona tai sitten kyräilevän hektisen elämän työpaikalla, jossa sivussa lapsetkin jäävät vaille huomiota.

Itse valitsisin tuon suloisen elämän, sillä elintasosta ei välttämättä tarvitse tinkiä, koska se saattaa jopa olla korkeampi kuin mitä olisi kuvitellutkaan. Johtuen siitä, että arvostaa sitä että on hyvä olla.

Jäämme siis kumpikin kotiin. Hyvä.

Median kanssa pitää todellakin olla varovainen. Ajattelin itse lähinnä naistenlehtiä ja elämäntapalehtiä (Anna, Me Naiset, Gloria, Avotakka, Kodin Kuvalehti, Miesten Gloria). Suloista, liikunnallista elämäämme voimme myydä Fitness-lehdessä, ja akateemista, tietoisen vaihtoehtoista ja kantaaottavaa elämäntapaamme Suomen Kuvalehdessä.

Vaikka onnettomuudet lööpeistä päätellen myyvät iltapäivälehtiä, niin positiivisuuskin myy, vaikkei välttämättä Iltistä (esim. Marco Bjurström). Luulen, että ihmisillä voisi olla suorastaan tarve sellaisille suloisen elämän, lohdun ja toivon airueille, jollaisiksi nyt ryhdymme.

Periaatteena voisi olla, että ei iltapäivälehtiä. Muina periaatteina voisi pitää sellaista, että ei lasten kasvokuvia lehtiin eikä parisuhdeongelmia julkisuuteen. (Realistina tiedän, että niitäkin tulee.)

Voisimme myös kotoa käsin pitää omaa "Suloinen elämä" -nimistä nettisaittia, mainostajien sponsoroimana tietenkin. Ja jossain vaiheessa voimme kirjoittaa elämäntapaoppaan tai perhesuhdekirjan "Suloinen elämä".

Pari asiaa vielä pitäisi ratkaista: pitääkö perheellä olla sama nimi ja kastetaanko lapset kirkossa?

Johtuneeko lyhyeksi jääneestä lomasta vai mistä, mutta olen itse viime aikoina rankahkosti kyseenalaistanut työn mielekkyyden. Tyhmää, koska periaatteessa pidän työskentelystä. Nykymenossa työn ilo ja tarkoitus vaan tahtoo hukkua turhanpäiväisiin kiireisiin ja paineisiin. Ja tuntuu, että ei jää riittävästi henkistä tilaa pohtia niitä näitä ja vähän hullujakin. Niitä pitäisi kuitenkin ehtiä ja jaksaa pohtia; oman työnsäkin ymmärtää paremmin, jos ymmärtää maailmaa, jossa sitä tekee. No, tuloksena on se, että haaveeni tällä hetkellä on keittää hilloa!

• Akateeminen mies
        Kaisa-Lotta kirjoitti:

Jäämme siis kumpikin kotiin. Hyvä.

Median kanssa pitää todellakin olla varovainen. Ajattelin itse lähinnä naistenlehtiä ja elämäntapalehtiä (Anna, Me Naiset, Gloria, Avotakka, Kodin Kuvalehti, Miesten Gloria). Suloista, liikunnallista elämäämme voimme myydä Fitness-lehdessä, ja akateemista, tietoisen vaihtoehtoista ja kantaaottavaa elämäntapaamme Suomen Kuvalehdessä.

Vaikka onnettomuudet lööpeistä päätellen myyvät iltapäivälehtiä, niin positiivisuuskin myy, vaikkei välttämättä Iltistä (esim. Marco Bjurström). Luulen, että ihmisillä voisi olla suorastaan tarve sellaisille suloisen elämän, lohdun ja toivon airueille, jollaisiksi nyt ryhdymme.

Periaatteena voisi olla, että ei iltapäivälehtiä. Muina periaatteina voisi pitää sellaista, että ei lasten kasvokuvia lehtiin eikä parisuhdeongelmia julkisuuteen. (Realistina tiedän, että niitäkin tulee.)

Voisimme myös kotoa käsin pitää omaa "Suloinen elämä" -nimistä nettisaittia, mainostajien sponsoroimana tietenkin. Ja jossain vaiheessa voimme kirjoittaa elämäntapaoppaan tai perhesuhdekirjan "Suloinen elämä".

Pari asiaa vielä pitäisi ratkaista: pitääkö perheellä olla sama nimi ja kastetaanko lapset kirkossa?

Johtuneeko lyhyeksi jääneestä lomasta vai mistä, mutta olen itse viime aikoina rankahkosti kyseenalaistanut työn mielekkyyden. Tyhmää, koska periaatteessa pidän työskentelystä. Nykymenossa työn ilo ja tarkoitus vaan tahtoo hukkua turhanpäiväisiin kiireisiin ja paineisiin. Ja tuntuu, että ei jää riittävästi henkistä tilaa pohtia niitä näitä ja vähän hullujakin. Niitä pitäisi kuitenkin ehtiä ja jaksaa pohtia; oman työnsäkin ymmärtää paremmin, jos ymmärtää maailmaa, jossa sitä tekee. No, tuloksena on se, että haaveeni tällä hetkellä on keittää hilloa!

Kukapa haluasi kieltää onnellisen elämän, ei kukaan. Mutta aina vain harvemmin sitä nykyään tapaa. Me kertoisimme ihmisille, miten se tapahtuu ja mitä siihen tarvitaan.. ikään kuin tämän uuden ajattelun lähettiläät. Ihmiset ovat kyllästyneet teknologiaan ja päämärättömään kehitykseen, he haluavat kehitystä siinä, miten elämästä saadaan mahdollisimman hyvä.

Toki elämään kuuluu parisuhdeongelmat mutta hetkellinen paha olo ei tee koko suhteesta onnetonta.

Perheen nimessä olen saman nimen kannalla. Tosin sen suurempaa vakaumusta ei tämän asian suhteen ole.

Kastamisesta kirkossa ole sikäli lasten puolella niin, että ihminen pienenä vauvana ei voi tietää haluaako kyseiseen järjestelmään vai ei. Mielestäni ihminen tulisi liittyä siihen uskontokuntaan, mihin kokee haluavansa, vasta aikuisena.

Ai että, näin syksyisin olisi mahtavaa, kun jo taloon sisään astuessa kantautuisi suloinen vastakeitetyn hillon tuoksu, jota lapset posket punaisena ahmivat.

• Kaisa-Lotta

Kukapa haluasi kieltää onnellisen elämän, ei kukaan. Mutta aina vain harvemmin sitä nykyään tapaa. Me kertoisimme ihmisille, miten se tapahtuu ja mitä siihen tarvitaan.. ikään kuin tämän uuden ajattelun lähettiläät. Ihmiset ovat kyllästyneet teknologiaan ja päämärättömään kehitykseen, he haluavat kehitystä siinä, miten elämästä saadaan mahdollisimman hyvä.

Toki elämään kuuluu parisuhdeongelmat mutta hetkellinen paha olo ei tee koko suhteesta onnetonta.

Perheen nimessä olen saman nimen kannalla. Tosin sen suurempaa vakaumusta ei tämän asian suhteen ole.

Kastamisesta kirkossa ole sikäli lasten puolella niin, että ihminen pienenä vauvana ei voi tietää haluaako kyseiseen järjestelmään vai ei. Mielestäni ihminen tulisi liittyä siihen uskontokuntaan, mihin kokee haluavansa, vasta aikuisena.

Ai että, näin syksyisin olisi mahtavaa, kun jo taloon sisään astuessa kantautuisi suloinen vastakeitetyn hillon tuoksu, jota lapset posket punaisena ahmivat.

Mä tajusin juuri, että me ollaan tehty vähän tyhmästi, kun ollaan paljastettu hieno konseptimme julkisesti ennen sen täytäntöönpanoa. Vaikka luulen kyllä, että meidän valovoimamme päihittää mennen tullen mahdolliset plagiaattikilpailijat.

Lapsen kastamisesta kirkkoon olemme samaa mieltä, mistä olen kovin mielissäni. Nimiasia... minustakin on mukavaa, jos perheellä on yhteinen nimi. En ole aivan varma, olisinko valmis luopumaan omastani, mutta ei minulla mitään kauhean jyrkkää kantaa tähän ole. Voisimme myös keksiä ihan uuden, oman nimen.

Yhdessä asiassa olen ehdoton: lasten ei 364 päivänä vuodessa pidä syödä vatsan täydeltä hilloa ennen kuin he ovat syöneet oikeaa ruokaa. Mutta yksi päivä vuodesta on hillopäivä, jolloin he saadat syödä pelkkää hilloa vaikka aamiaiseksi, jos niin tahtovat.

Seuraavaksi pitää varmaan opetella se hillonkeitto :)

• Akateeminen mies
        Kaisa-Lotta kirjoitti:

Mä tajusin juuri, että me ollaan tehty vähän tyhmästi, kun ollaan paljastettu hieno konseptimme julkisesti ennen sen täytäntöönpanoa. Vaikka luulen kyllä, että meidän valovoimamme päihittää mennen tullen mahdolliset plagiaattikilpailijat.

Lapsen kastamisesta kirkkoon olemme samaa mieltä, mistä olen kovin mielissäni. Nimiasia... minustakin on mukavaa, jos perheellä on yhteinen nimi. En ole aivan varma, olisinko valmis luopumaan omastani, mutta ei minulla mitään kauhean jyrkkää kantaa tähän ole. Voisimme myös keksiä ihan uuden, oman nimen.

Yhdessä asiassa olen ehdoton: lasten ei 364 päivänä vuodessa pidä syödä vatsan täydeltä hilloa ennen kuin he ovat syöneet oikeaa ruokaa. Mutta yksi päivä vuodesta on hillopäivä, jolloin he saadat syödä pelkkää hilloa vaikka aamiaiseksi, jos niin tahtovat.

Seuraavaksi pitää varmaan opetella se hillonkeitto :)

Periaatteesi lasten ruokkimisesta on järkeenkäypä ja pidetään siitä kiinni. Mutta odotan joka vuosi yhtä innolla lasten kanssa hillopäivää, sillä se on iloinen päivä se. :p

• Kaisa-Lotta

Periaatteesi lasten ruokkimisesta on järkeenkäypä ja pidetään siitä kiinni. Mutta odotan joka vuosi yhtä innolla lasten kanssa hillopäivää, sillä se on iloinen päivä se. :p

voidaan keksiä kaikkea muutakin: tänään ei puhuta vaan pelkästään kosketetaan -päivä (kukin saa omien fiilistensä mukaan viettää, milloin huvittaa), ihanimmat vaatteet -päivä, tanssipäivä, siivouspäivä (:D), kakunkoristelukilpailupäivä, maalauspäivä, kaikkien syntymäpäivät, puutarhan kätketyt aarteet -päivä, vesieläinpäivä, ...

...ja nyt alkaa leffa.

Kaunista yötä!

• Akateeminen mies
        Kaisa-Lotta kirjoitti:

voidaan keksiä kaikkea muutakin: tänään ei puhuta vaan pelkästään kosketetaan -päivä (kukin saa omien fiilistensä mukaan viettää, milloin huvittaa), ihanimmat vaatteet -päivä, tanssipäivä, siivouspäivä (:D), kakunkoristelukilpailupäivä, maalauspäivä, kaikkien syntymäpäivät, puutarhan kätketyt aarteet -päivä, vesieläinpäivä, ...

...ja nyt alkaa leffa.

Kaunista yötä!

ja ratsastamme yhdessä kohti punertavaa auringolaskua.

Hyviä unia!

• Akateeminen mies
        Kaisa-Lotta kirjoitti:

...ja nyt alkaa leffa.

Kaunista yötä!

Noh, minut unohdettiin tyystin tänne.

Miten sotasuunnitelmamme rakentuu tästä eteenpäin, että pääsemme tuottamaan niitä lapsia..

Koska menemme naimisiin jne..

• Kaisa-Lotta

Miten sotasuunnitelmamme rakentuu tästä eteenpäin, että pääsemme tuottamaan niitä lapsia..

Toivottavasti et säiky omistusmuotoa, jota käytin. Käytin sitä silkan metaforisesti. Olen ehdottoman uskollisen parisuhteen kannalla; en kuitenkaan ole omistushaluinen, vaan minusta ihmisilla pitää olla omaa tilansa, oma yksityisyytensä, myös omat salaisuutensa.

En suinkaan ole hyljännyt sinua tai suloista tulevaisuuttamme, olen vain kovin kovin kiireinen juuri nyt. Ajatus ihanasta tulevasta tuo toivoa ja iloa tähän konreettisten esineiden ja Akateemisten Papereiden kaaokseen, jonka keskellä parhaillani olen, ja joihin yritän luoda järjestystä. Samalla suunnittelen tulevaa.

Palaan kaaoksen keskeltä huomenna illalla.

• Akateeminen mies

..on puoliksi tehty, hiljaa hyvä tulee ja tärkeimmät asiat ensin.

Eli suunnitelmat ja paperit iskuun ennen lähtölaukausta!

• Kaisa-Lotta

Miten olisi, jos menisimme naimisiin vuoden päästä syksyllä? Itse en välttämättä halua perinteisiä häärituaaleja; minusta olisi hienoa, jos voisimme tehdä kodin valmiiksi ja kutsua sine tuomarin/papin vihkimään meidät vailla yleisöä. Minä en ymmärrä, miksi uskollisuus ja sitoutuminen pitäisi julistaa kaiken kansan edessä, kyse on meidän kahden välisestä asiasta. Etenkin, koska vaikka avioliitto on yhteiskunnallinen instituutio, en suostu näkemään sitä yhteiskunnan perustavana instituutiona.

Olen siis itse agnostikko enkä välttämättä halua mennä vihille papin edessä. Jos sinä kuitenkin olet tässä asiassa vakaumuksellinen, voin joustaa. Voin hyvin joustaa myös hääjärjestelyissä, jos haluaisitkin kirkkohäät. Yhdessä asiassa olen kuitenkin ehdoton: jos menemme kirkossa naimisiin, kukaan ei saata minua alttarille, vaan kävelen sinne aivan yksin, vapaana ihmisenä.

Vaikka vihkimisemme tapahtuisikin hiljaa, haluaisin joka tapauksessa järjestää juhlat ystävillemme: hyvää ruokaa, puheita(!), ex tempore esityksiä, musiikkia ja tanssia, värivaloja, riemua, lämpöä, arvoituksia, aarteita. Juhlat voidaan pitää joskus vähän vihkimisen jälkeen, kuitenkin syksyllä. Voisimme myös ottaa tavaksi kutsua rakkaat ihmiset kerran kuussa syömään, juomaan, juttelemaan, inspiroitumaan ja nauttimaan toistensa seurasta.

Mitä mieltä olet näistä aatoksista?

Pitäisikö meidän muuttaa omakotitaloon (puutarha) vai kävisikö kaupunkiasunto, jossa olisi iso parveke? Itse haluasin puutarhan, mutta sitten en taas tiedä. Haluaisin myös asua meren läheisyydessä...

Pyykkitupa kutsuu!

• Akateeminen mies

Ehdottomasti omakotitalo, jossa puutarha. Pidän puutarhan hoidosta ja siellä oleskelusta. Kerrostaloon en suostu.

Talon sijainti meren läheisyydessä on plussaa. Puutarhan kasvitkin menestyvät paremmin, koska meri tasoittaa lämpötilan vaihteluita. Sijainti kaupungissa tai sen läheisyydessä olisi hyvä palvelujen vuoksi.

Itse ole myös agnostikko joten sen puoleen ei vakaumusta ole. Varmasti kaksi ihmistä tietävät haluavatko toisensa, joten perinteiset rituaalit eivät asiaa muuksi muuta. Tosin, jos jotain rituaaleja järjestämme, niin minulla olisi auto, joka sopisi todella hyvin hääautoksi. Ja olenkin unelmoinut, että sitä voisi tähän tehtävään käyttää.

Ja kun puhuit "vapaasta ihmisestä" niin haluasin laajentaa sen koko suhteen ajaksi. Niin että olisit aina vapaa ajattelemaan niin kuin ajattelet, muuttamaan ajattelutapaasi niin kuin oikeaksi katsot, tekemää ratkaisuja kulloinkin siihen suuntaan mihin oma järkesi näyttää. En halua/enkä voisi milloinkaan kahlita ketään. Toki parisuhteeseen kuuluu tietyt pelisäännöt mutta luulen, että olemme suhteessa siksi että saamme siitä jotain enemmän kuin erillään ollessa.

Joten ensi syksynä sitten!

• Kaisa-Lotta

Nyt mulle tuli vähän paha mieli tuosta viestiketjun alimmaisesta viestistä: on kovin kummallinen se tarve, mikä joillakin ihmisillä on uskoa omiin kuvitelmiinsa toisten elämästä ja sitten kommentoida omia uskomuksiaan.

Mutta yö olkoon meille lempeä!

• Akateeminen mies

välillä julkisuus lyö kasvoille.

Mutta unelmiemme ja haaveidemme siltaa se ei voi murtaa sillä sitä ei ole tehty kivestä eikä tiilestä.. vaan ihmisen tahdosta!

• Kaisa-Lotta

hyvää harjoitusta tulevan varalle. Sinulla on suloinen ja vankka olkapää!

Taas on kovin, kovin kiire. Silti muistin tulla ajatelleeksi, että kaikkea ei pidä suunnitella, muuten emme avarru ja opi. Sitä paitsi jos elämä on pelkkää toteutusta, intuitio surkastuu.

Edeltävistä sanoistani huolimatta paljastan nyt, että pidän nimistä Ilona, Kivi ja Pyry.

• Akateeminen mies

..sillä kiireys tekee tärkeäksi ja tärkeys taasen on miellyttävä olotila.

Elämä siis on jatkuvaa suunnittelemisen ja toteuttamisen vuorottelua. Jos suunnitelmat on tehty kaikki valmiiksi ja jäljelle jää vain toteuttaminen, johtaa tämä toisen osa-alueen surkastumiseen.

Nimet ovat omaperäiset.. hauskat ja omaperäiset.

• Kaisa-Lotta

on tuntea itsensä tarpeelliseksi sellaisenaan,ei suorittamiensa tekojen kautta. Ihmiset eivät tule rakastetuiksi teoistaan, vaan siitä, että he ovat mitä ovat. Ihminen palaa loppuun, jos mieltää olemassaolonsa merkitykseksi suorittamiensa toimien määrän ja laadun.

Siltalalaisittain voisi varmaan ajatella, että nykyajan yläluokkaa ovat ne, joilla on varaa sanoa, että aion nyt pitää vapaata, koska olen sen tarpeessa.

Joskus on kiva olla kiireinen, koska niin monet asiat ovat kiinnostavia ja työskentely on mukavaa. Mutta pitää pystyä ymmärtämään, että kaikkeen ei ehdi, vaikka mieli tekisi. Ja pitää pystyä muistamaan, että työ ja kiire ovat mukavia juuri niin kauan, kun ne eivät muodostu oman itsen merkityksen mitaksi.

Muista, suloisista asioista myöhemmin. Sade on lakannut!

• Akateeminen mies

havaita, että jopa itse Siltalakin rämpii suorittamisen upottavassa suossa. Tällä viikolla (olikohan maanantaina) hän oli jo toistamiseen lyhyen ajan sisään tv:ssä ja katsoin myös tämän haastattelun.

Kun Siltalalta kysyttiin omasta työstään yliopistossa, niin hän hieman ylpeähkösti mainitsi sen olevan raskasta. Ja vähän vastentahtoisesti sanoi että "ehkä pitäsi tyytyä pienempään valtaan ja palkaan".

Tuntuu siis siltä, että nykyajan trendin mukaan raskaampi työ takaa suuremman kunnian. Yläluokka taasen tunnetusti on erittäin kunnianhimoista joten heidän on kohtalokasta ainakaan julkisesti rummuttaa helppouden perään.

Tästä viisastuneena sanommekin, että elämämme on suloista mutta se on kovan työn tulosta!

• Kaisa-Lotta

Taidamme olla asioista vähän eri mieltä...

Ei suloinen elämä ole palkkio tai saavutus; se on olotila ja asenne. Luulen, että ihmiset lankeavat liian helposti siihen, että luulevat elävänsä suloista elämää sitten joskus kestettyään ensin hirmuisen määrän työtä ja paineita. Ja turhan moni ei ehdi ikinä suloiseen elämään. Tällainen ajattelu vääristää minusta työn ja elämän. Työn pitäisi olla osa suloista elämää, olipa se sitten mitä työtä tahansa. Ja työ on osa suloista elämää vain, jos se ei nakerra tilaa elämän muilta ulottuvuuksilta.

En nähnyt Siltalan maanantaistakaan haastattelua. Jäin ihmettelemään, miksi tulkitsit hänen olevan ylpeä työnsä raskaudesta? En usko hänen kärsivän suorittamisesta vaan pikemminkin velvollisuudentunnosta: vain todella typerä ihminen ryhtyy akateemiselle uralle, jos haluaa tienata paljon rahaa. Olkoonkin, että professorien palkat ovat hyvät, niin muiden palkat ja apurahat eivät sitten kummoisia olekaan. Professoreiksi päädytään vasta iässä, jossa muissa töissä olisi jo professorin koulutuksella ehtinyt säästää sievoisen summan.

Vallantahtoa hänellä varmaan on jossain mielessä. Tieto on valtaa, mutta tieto on myös velvollisuus. Kun tutkija huomaa tai keksii uusia asioita, hänellä on velvollisuus valistaa muuta yhteisöä; tutkija tietää, että kukaan muu ei oletettavasti muuten huomaisi asiaa, koska kukaan muu ei ole niin perehtynyt juuri kyseiseen asiaan. Tämä lienee yksi yliopiston yhteiskunnallisista tehtävistä. Etenkin Siltalan tapauksessa tieto tuo myös vastuuta, onhan hän perehtynyt arkeamme aivan konkreettisesti muovaaviin yhteiskunnallisiin ilmiöihin. Sitä paitsi tieteellisen tiedon periaatteisiin kuuluu avoimuus, myös muuta kuin tiedeyhteisöä kohtaan.

Olen yhä sitä mieltä, että nykyaja yläluokkaa ovat ne, jotka voivat olla niin varmoja kykyjensä ainutkertaisuudesta tai työsuhteensa jatkuvuudesta, että uskaltavat kieltäytyä töistä. Jollain tavalla tämä heijastuu myös mediaan: vielä 90-luvun alussakin oli lehdistössä sankaritarinoita huippuammattilaisita, jotka nukkuivat työpaikallaan neljä tuntia yössä. Tuollaisia juttuja ei enää ole: julkkikset ja johtajatkin kuvataan kotonaan tai vapaa-ajan harrastusten parissa, ehkä suosituimpia kliseitä ovat "perhe on kaikista tärkein" ja että "perheelle pitää jäädä aikaa" ja "erhe on tärkein tuki". Juu, ihan tärkeitä asioita. Mutta luulen, että tuonkaltaiset lausunnot ovat nykyisiä Rolexeja.

Juttuni ydin on kuitenkin se, että työ ja suloinen elämä eivät minusta ole syy - seuraus -suhteessa toisiinsa. Toki ihmisen pitää tehdä työtä elättääkseen itsensä, ja myöskin siksi, että työ on parhaassa tapauksessa kivaa, haastavaa, kehittävää ja sen sellaista. Aina niin ei ole eikä aina ole etenemismahdollisuuksia, mutta silloinkin on mahdollista elää suloista elämää, koska työ ei ole ihmisen arvon mitta.

Huomaan kirjoittaneeni pitkästi; toivottavasti en kuitenkaan kovin sekavasti. Olen yhä kovin kovin kiireinen, mutta olen tällä hetkellä myös kovin kovin väsynyt. En kuitenkaan työhön, elämään tai olemiseen yleensä, vaan silkasti pitkästä, keskittymistä vaatineesta päivästä.

• Akateeminen mies

sen kaavan mukaan, että mitä suurempi kärsimys sitä suurempi nautinto.

Vaan työ on osa suloista elämää niin, että se olennaisena osana kuuluu siihen, ei tuottaen kärsimystä vaan nautintoa. Raskas työ voi olla voimia vaativaa ja uuvuttavaa mutta se ei merkitse, että se olisi näistä johtuen kärsimystä tuottavaa.

Se miksi tulkitsin Siltalan olevan ylpeä työnsä raskaudesta, johtuu kahdesta seikasta. Ensinnäkin hän kuvaili sanoin tähän suuntaan ja toiseksi eleet, ilmeet ja kehon kieli viestivät tästä. Toki tämä on oma tulkintani asiasta ja voi olla että arvioin tilanteen väärin. Joka tapauksessa hänen työn raskaus ei välttämättä merkitse kärsimystä hänelle tai että se olisi paha asia (kuten edellä todettiin yleisesti ja tässä kohdennetaan yksittäiseen).

Olkoon työ meille hyvä renki, eikä huono isäntä!

• Aulikki

huoli itseäsi huonommin menestyvää opistotasoista naista, vaan perään kuulutat menestyvää naista.

Miksi akateemisten naisten pitäisi hyväksyä alemman koulutustason mies?

• Little sinner

Koulutustaso ei kerro yhtään mitään ihmisen älystä. Ja jos muuten synkkaa niin pitäisikö hyvä mies heivata kuuseen siksi, että koulutus ei vastaa neidin vaatimustasoa? Kasva aikuiseksi.

• haaveilija

koulutus ei kerro ihmisestä yhtään mitään. Se on vaan nimi paperissa. Jos pitää itseään jotenkin älykkäänä (tiedän tunteen), se älykkyys taitaa jäädä siihen. Itselleni kelpaisi itseäni korkeammin koulutettu tai päinvastoin, kunhan muuten vain synkkais. Toivottavasti vastapuolikin tajuaisi tämän niin säästyttäis turhilta katkeruus/ylimielisyys puuskilta. En minä rupea pelkäämään kun esim. fudiksesta kohdataan joku Italia tai en rupea ylimielistelemään kun kohdataan joku kääpiövaltio. En minä jaottele ihmisiä joihinkin kategorioihin sen mukaan mitä titteleitä todistuksisssa lukee. Todellinen itsevarmuus löytyy ihmisestä itsestään, ilman ulkopuolisia empiirisen maailman vaikutteita.

• akatakka

ovat kaikkein halutuimpia ja heitä on hyvin vähän koska:
      a) he laittautuvat nätisti, "sihteerityyliin" eivätkä ole räjähtäneen näköisiä kuten akateemiset (paitsi kauppakorkean)
      b) ovat kumminkin tyhmempiä kuin mies, jolloin mies saa loistaa
      c) ovat menestyneitä vaikka ovatkin käyneet vain opistotason

Jos haluat ollenkaan naisen niin etsi omanlaistasi ja -tasoistasi.

• Akateeminen kaunotar

Huh huh!
        Onko "sihteerityyli" sitten niin tavoiteltavaa? Ja mitä se on? Erin Brokowitz -munahaukkahame ja palanut permis?
        Itse joudun asemani vuoksi pukeutumaan jakkupukuun, mikä ei kuitenkaan tarkoita, ettenkö olisi tyylikäs ja trendikäs. Minua ei vaan nuorena vastavalmistuneena ja nättinä naisena otettaisi vakavasti, jos en pukeutuisi kuten kollegani. Enkä muuten ole kauppiksesta valmistunut, vaan ihan vaan valtsikalainen.

• isabella

taisitpa nyt kompastua omaan nokkeluuteesi. Ensin haukut akateemisia tyttöjä ylimielisiksi kun haluavat oman "tasoistaan" seuraa, sitten syyllistyt itse tasan samaan syntiin tuossa kirjoituksesi loppuosassa! Ei kelpaa sairaanhoitajat... Heh, no, ainakin sait tänne päähän hymyn huulille. ;)

Joten, ehkä voimme päätellä että kyse ei ole ylimielisyydestä, vaan siitä että ihmiset parhaiten viihtyvän aika samanlaisten seurassa, siihen vaikuttaa tietty hyvin monet tekijät (kieli, kulttuuri, asuinpaikka, ikä, savuttomuus, samantyyppinen huumori, jne, koulutus vain yksi monista siis). Itsekin mieluiten ottaisit kumppaniksesi sellaisen jonka ajatukset liikkuvat aika samalla "tasolla", ja ehkä on olllut samantyyppinen nuoruus ja opiskeluaika, joka on ehkä tuottanut teille sitten samantyyppisiä arvoja ja elämänkatsomusta. Niin se vain on että tietty samanlaisuus saa ihmiset kiinnostumaan toisistaan, ja koulutushan on helppo kriteeri, paljon helpompi netissä käsiteltävä kuin ulkonäkö, huumorintaju, luonteenpiirteet ja sen semmoiset jotka ovat täysin makuasioita ja vaikeasti mitattavissa (muutoin kuin tapaamalla livenä).

Joten anna kunkin valita itselleen mieluisa puoliso ihan niillä kriteereillä kuin kukin haluaa ja tee itsekin samoin. Kyllä niitä akateemisia tyttöjä tuon tuosakin näkee myös alemminkoulutettujen kanssa, ei pidä yleistää. Eivät ehkä ole netissä tavanneet, vaan todellinen vetovoima todellisessa elämässä on tuonut heidät yhteen. Kyllhän kaikki tietävät että se on se millä on loppujen lopuksi merkitystä. Netti on vain yksi monista paikoista tavata ihmisiä, ja siellä nyt vaan on niin että ensisijaisesti käytetään eri kriteerejä kuin esim baarista seuraa bongatessa.

• varmaan mistään

koska olet tyhmääkin tyhmempi!

• Alkuperäinen

Yllättävän paljon näyttää viestini herättäneen keskustelua, mutta se on eksynyt ihan väärille raiteille kinasteluksi opistotasoiset vastaan akateemiset. Lisäksi vain esimerkkinä käyttämäni ammattiryhmät näyttävät ottaneen nokkiinsa. Kumpikaan ei ollut minun viestini tarkoitus, vaan esitin vaan yksinkertaisen kysymyksen mistä voisi löytää kaipaamiani naisia. Luetun ymmärtäminen on vaikea laji selvästi joillekin. En ole myöskään mikään opistoinssi, vaan koulutukseni on hankittu muuta kautta eli en halua osallistua myöskään kinasteluun inssit vastaan sairaanhoitajat.

Olen IT-alalla jolle voi hakeutua monen koulutuksen kautta ja koulutuksella, osaamisella ja palkkatasolla ei ole alallani mitään tekemistä keskenään. Ihmisen oma osaaminen ja halu kehittyä ja oppia uutta ovat ratkaisevat ja akateemiset ja opistoihmiset ovat ihan samalla viivalla ja ihmisistä on mahdotonta ulkoapäin tietää kuka on minkäkin koulutuksen hankkinut.

Olen tehnyt sen havainnon että akateemiset ovat vallanneet sinkut-palstan ja todisteeksi esitän hakutulokseni omilla kriteereilläni. Akateemisia 13, opistotasoisia 3, ammattikorkeakoulu 0.

Perustelkaa tätä minulle jotenkin ja kertokaa joku mihin ovat opistotasoiset hävinneet netistä. On turha haaskata aikaa akateemisiin, joista jo suurin osa mainitsee kriteereikseen akateemisen miehen. Lisäksi olen huomannut että nämä nippa nappa jonkun kauppaopiston selvittäneet naiset ovat harvoin kanssani samalla aaltopituudella, joten miksi haaskata aikaa heihinkään. Sitä samalla aaltopituudella oloa minä haen ja en esitä itse tuollaista akateemisten naisten karsinointia A ja B-kansalaisiin sen mukaan, onko akateeminen vai ei.
      Kiitos myöskin näille tavanomaisille kommentoijille nettihaun typeryydestä, mutta en ole kaivannut heidänkään vakiokommenttejaan. Tiedän jo tässä iässä itse mitä kautta haluan seuraa hakea ja se ei ole todellakaan savuinen baari.

• sää että

ammatikorkeakoulu on entinen opistotaso?
        tietysit kun sä et ole käynyt mitään oikeita kouluja, vaan ehkä suhteilla edennyt niin sä et ymmärrä näitä koulutusjuttuja ollenkaan...

• Alkuperäinen
        sää että kirjoitti:

ammatikorkeakoulu on entinen opistotaso?
        tietysit kun sä et ole käynyt mitään oikeita kouluja, vaan ehkä suhteilla edennyt niin sä et ymmärrä näitä koulutusjuttuja ollenkaan...

Joo juuri tuollaisia hölmöjä kommentteja tässä kaivattiinkin. Oliko vielä muuta ...

• mittakirvesmies

Hyvässä ammatissa olevien opisto"tasoisten" menestyvien 30 naisten ei tarvitse etsiä seuraa netistä. Heillä on vientiä muutenkin. Harmi.

Täällä netissä pyörii seuraa etsimässä syystä tai toisesta syrjäytynyt joukko, jolla ei ole reaalielämässä juurikaan mahdollisuuksia luoda kontakteja. Jokaisella on omanlaisensa syy, mutta yhtäkaikki: jossain mättää, jos nettiin päätyy seuraa etsimään. Useilla on syynä epäsosiaalisuus. Monilla on syynä "notredamen" ulkomuoto. Suurella joukolla toivottoman tolkuttomat vaatimukset kummpanistaan ajavat nettiin etsimään ihmettä. Kodin, lasten ja työpaikan ympyrään jumittuneet yksinhuoltajat ovat muuan surullinen joukko. Poikkeus vahvistaa säännön ja sattumalta täälläkin törmää ihan tavallisen normaaliin kulkijaan, joka liikahtaa deiteissä yhtä sujuvasti kuin baaritiskien pikkukänneissä, tanssipaikkojen letkajenkkaletkoissa tai harrastepiirien jälkipeleissä. Tiedän kokemuksesta, sillä olen treffannut monia vähintäänkin kiinnostavia naisia deittien kautta ja kiinnostusta olisi löytynyt toisinkin puolin, mutta... :(

Minulla mättää se, että asun keskellä ei-mitään. Silkkaa sattumaa ja sattuman persauksille itse oikeaa suuntaa potkimaani etenemää, että tällaisessa korvessa löytyy hyvä työpaikka kohtuussa matkassa kulkea. Ihan turha edes haaveilla, että tänne saisi seurakseen "opistotason menestyvän 30 naisen" - ei löydy uraa ja työpaikkaa, jossa menestyä. Joskus koulujen ja opiskelujen aikaan kaukosuhdekin meni, mutta ei nyt enää nelikymppisenä ole mitään älyä jatkaa jotain viikonloppusuhdetta satojen kilometrien takaa. Aikuisella on hieman arkirealistisemmat odotukset suhteelta.

Näiltä taustoilta olen sitten alkanut miettiä hieman toisenlaisen kumppanin etsintää. Ehkäpä voisin sittenkin hyväksyä lehmänpaskalta lemahtavan lomittajan tai omavaraistaloutta kannattavan ja harrastavan ekonaisen - onhan minulla hevonen ja kasvatan&pyydystän jo muutenkin osan eväistäni.

Kannattaisiko sinunkin pistää kehiin pientä aivoriihtä siitä, mitkä ovat reaaliset saumat ja mitkä ovat omat vaatimuksesi?

• nainen

ja jälleen kerran haaskausta. Huomaan et Alkuperäinen ja Kaisa-Lotta OVAT todella aktateemisia. Jaarrittelevat koko viikonlopun netissä illuusiota luomassa, ilmeisesti ei teko aidosti kiinnosta.

Itse olen aktaaamisesti koulutettu ja rakennusmestarin kanssa naimisissa, onnellisesti ja älykkäästi. Tietenkin tapa tuokin saada tylsä ja tyhjä viikonloppu kulutetuksi. Säälittää.....

Mut hauskaa sysksyä Teille netti keskustelun lomassa. Itse jatkan elämääni eläen ja unelmia tehden sekä niitä toteuttaen.

ps. lapset kasvavat ja tuovat jo iloa elämääni.

• Akateeminen mies

En ole tämän viestiketjun luoneen ja tuon alkuperäisen viestin kirjoittaja mutta kyllä todella olen akateeminen.

Jotenkin hassua tuo, kun sanoit että "OVAT todella" akateemisia. Näkeekö sen jotenkin kirjoitustyylistä..

En ole illuusiota luomassa vaan olen tosimielellä matkassa.

Ja onnea teille, kun olette jo saaneet lapsiakin.

• Kaisa-Lotta

Sinun viikonloppusi on muuten todella lyhyt, jos se todellakin on vain se aika, mikä on kulunut minun nettikirjoittelussani.

Mutta mitä sitten, luommeko illuusiota vai todellisuutta. Nettikirjoitteluhan on joka tapauksessa julkista illuusiota tai julkista todellisuutta, mikä on yhtä kuin illuusio sen lukijan mielessä, joka ei tunne alkuperäistä kirjoittajahenkilöä. (Miten voit muuten olla varma, että Kaisa-Lotta ja Kaisa-Lotta tai Kaisa-Lotan Akateeminen mies ovat joka kerta sama kirjoittajahenkilö?) Ja illuusio lukijan mielessä voi vaikuttaa lukijan elämään, tulla osaksi lukijan todellisuutta. Minun ja Akateemisen miehen kirjoittama todellisuus/illuusio on mielestäni suloinen ja hyvä. Miksi pidät sen tekemistä pahana?

Ja miksi kytket nettikirjoittelun ja akateemisuuden yhteen? Akateemisuudessahan ei välttämättä ole kyse todellisuudesta vieraantuneisuudesta (mikä on valitettava ennakkoluulo - ja mistä minun ja Akateemisen miehenkään jutussa ei ole kyse), vaan todellisuuden analyysistä, mikä perustuu aivan empiiriseen havainnointiin ja kokemukseen.

• voi

Ensinnäkin; ei varmaan kantsi etsiä puolisoa tuollaisin perustein, taidat järkeistää hieman liikaa. Ja toiseksi; sairaanhoitajat ovat amk-tutkinnon suorittaneita eli ylikkin sen sinun opistotason!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki

"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."
      Maailman menoa
      68
      2342
    2. Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille

Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.
      Maailman menoa
      244
      2304
    3. Onko kivaa jättää

elämän suurin rakkaus hiljaisuuteen?
      Ikävä
      120
      1528
    4. Jopa Espanjassa talous kasvaa, Purra vain irvistelee

Huomaa kuinka Purra on Suomen historian huonoin miniseteri, joka ei ole saanut aikaiseksi kuin tuhoa, Siis jopa vasemmis
      Maailman menoa
      30
      1346
    5. Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti

Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj
      Maailman menoa
      58
      1340
    6. Mitä haluaisit sanoa hänelle tänään?

Kerro tähän viestisi. 🍭🍡🍦
      Ikävä
      133
      1299
    7. En kerro nimeäsi nainen

Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin
      Ikävä
      71
      1220
    8. Auta mua mies

Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.
      Ikävä
      81
      998
    9. Olet kiva ihminen

En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli
      Ikävä
      73
      989
    10. Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma

Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki
      Kaste
      102
      989
    Aihe