galaxy xcover s5690 käyttäjät!

hannespulla34

Sain tällaisen lahjaksi. Kokeneemmille muutama kysymys:

1 kuinka yleinen ongelma on että tekstiviestit ei saavu perille? Onko sinulle käynyt niin?
2 miten saan mms-viestit liikkumaan? Onko dataverkko oltava aina silloin päällä, vai pitääkö muutella itse (elisan) asetuksia?
3 En ole ennen käyttänyt puhelimessa nettiä, mutta nyt voisin kokeilla jotain sivuja, hotmailin lukemista tai karttapalveluja -vai kannattaako näillä taidoilla/tällä puhelimella?

Olen ihan kädetön tämän kanssa -vastatkaa!

12

705

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • No morjesta hannespulla34 :)

      1. googlasin ja löysin ainakin yhden ketjun jossa oli samanlaista ongelmaa viestien kanssa kuin sulla. Kurkkaappa toi, siellä oli myös vinkki mukana -> http://bit.ly/17oHIO9

      2. Dataverkon on oltava päällä, ja käsittääkseni myös dataverkkovierailun. Kurkkaappa että onhan mms-asetukset tuon sivun mukaiset --> http://bit.ly/14jkB39 (tuota sivua koitin tulkata tässä asetusasiassa). Siellä taulukon lopussa on mm. Saunalahti-akselille vinkkejä.

      3. Mä näkisin että kannattaapi kaikilla puhelimilla millä vain nettiin pääsee. Varmistathan kuitenkin ihan alkuun että liittymässäsi on nettipaketti, se on se tärkein juttu tässä, ilman sitä voit saada isot laskut joten tsekkaa se ihan ekana :)

      Oliko näistä apua :)

      Tero@SoneraPartio

      • hannespulla34

        Kiitosta vaan, ainakin tuo 2 kysymyksen sivusto vaikutti oikein hyvältä. En oletosin vielä kokeillut joten jää nähtäväksi.


    • hannespulla34

      Tarkennan vielä, jos saisin lisää vastauksia, että

      1 tekstiviestiongelmasta vaan luin tuolta jostain, enkä todellakaan halua sitä itselleni, joten pelkään vaan että kuinka yleistä se oikein on?!

      3 luin myös, että puhelin ei ihan kauheasti jaksa kuitenkaan pyöritellä ylimääräisiä, että mitä sillä sitten 'kannattaa' tehdä,kun en tiedä mikä vaatii paljon ytyä ja mikä vähemmän (esim karttajutut).

      Semmoisia pohdintoja :).

      • Tekstariongelman yleisyyteen on osaa sanoa, mutta uskoisin että se on sellainen homma johon sinä et pysty itse mitenkään vaikuttamaan :) Eli vikaa on tai sitten ei, en usko että se on käyttäjästä kiinni.

        Kannattaa kokeilla noita sovelluksia, kuten kirjoitit niin osa on raskaampia ja osa kevyempiä. Jos näyttää siltä että puhelin alkaa hidastumaan niin sit vaan sovellus pois luurista. Siinä on meinaan myös sellainen, että ongelmia voi tulla vasta sitten kun niitä sovelluksia on jo reilummasti siellä, joten voi olla että jos kokeilet vaikka vain paria niin hommat voipi toimia ihan ok sulla :) Ei noita kannata etukäteen silleen varoa tai pelätä :)

        Ainoa mihin kyllä kannattaa kiinnittää huomiota, on se että jos lähdet noita sovelluksia asentamaan ja kokeilemaan, kantsii ladata sellaisia jotka ovat saaneett paljon hyviä arvosteluita -> ei kannata ladata sellaisia joilla on paljon haukkuja tai eivät arvosteluita ollenkaan. Suositut ja hyväksi havaitut sovellukset eli appsit voi ja kannattaa kokeilla.

        Tero@SoneraPartio


    • xc25533

      1. Se vähän vaihtelee, toisinaan se vastaanottaa kaikki tekstarit, sitten toisinaan vain tietyiltä henkilöiltä. Monesti ihmettelen että miksi en saa vastausta ollenkaan, sitten 2 - 3 päivän päästä saapuu kaikki viestit kerralla. Toinen juttu on semmonen että minä pystyn soittamaan kaikille mutta myös puhelutkaan ei saavu perille, moni luullu että minun puhelin on kiinni kun ei pysty soittamaan.

      2. voit käyttää Wi-fi yhteyttä tai datapakettia. aluksi minulla oli vaikeuksia saada mms viestejä.

      3. netti toimiii hyvin ja karttapalvelukin. puhelimessa on vakiona gmail postilaatikko sovellus. hotmail/outlook sovelluksesta ei ole kunnon versiota tällä hetkellä joten kannattaa käyttää hotmail/outlook mobiilisivua.

      • hannespulla34

        Kiitosta vaan vastauksista. Auttoi kun otin puhelimen käyttöön, nyt jo tajuan siitä jotain :)! Taisi olla vähän tyhmiäkin kysymyksiä mutta vastaukset oli fiksuja.

        Vielä kysyisin xc25533, jos olet kuulolla, että saatko sitten kuitenkin viestit lopulta myöhässä vai jääkö osa täysin tulematta? Kuulostaa ikävältä ongelmalta, ja mistäs sitä aina tietää mikä tulee mikä ei :(.


      • xc25533
        hannespulla34 kirjoitti:

        Kiitosta vaan vastauksista. Auttoi kun otin puhelimen käyttöön, nyt jo tajuan siitä jotain :)! Taisi olla vähän tyhmiäkin kysymyksiä mutta vastaukset oli fiksuja.

        Vielä kysyisin xc25533, jos olet kuulolla, että saatko sitten kuitenkin viestit lopulta myöhässä vai jääkö osa täysin tulematta? Kuulostaa ikävältä ongelmalta, ja mistäs sitä aina tietää mikä tulee mikä ei :(.

        no itselläni viestit saapui myöhässä tuohon xcoveriin, mielestäni ne ei jää tulematta. Minulla kun ei viestiä tullut ollenkaan niin vaihdoin kokeilu mielessä vanhan nokian kännykkäni käyttöön noin klo 18.00 ja vasta klo 02.50 tuli kaikki pari päivää aiemmin saapuvat tekstiviestit. En edelleenkään tiedä onko tämä puhelimen vai liittymän vika. käytän saunalahtea ja minä kirjoitin sen saunalahden foorumille joka linkattiin tuolla aikaisemmin.

        Toisella kaverillani on samana Xcover ja dna liittymä mutta hänellä ei ole minkäälaisia ongelmia.


    • Hei! Vaikuttaisi siltä, että vika on itse liittymässä, koska toisen puhelimen testauskaan ei ole auttanut ongelmaan. Suosittelen olemaan asiakaspalveluumme yhteydessä niin liittymä voidaan tarkistaa ja tehdä tarvittavat korjaustoimenpiteet.


      Matias / Saunalahden Palstatiimi

      http://palsta.saunalahti.fi

    • Paahtoleipä

      Yleensähän puhelimet ovat heikkoja erilaisten liittymien kanssa. Omat samsungini ovat toimineet dna:lla mainiosti, kun taas Elisalla nokia on tökkinyt kauheasti. Ystävälläni oli ongelmia Xcoverin kanssa, mutta hoitui liittymää vaihtaessa. :)

    • Tuo Xcover malli on monien mukaan ollut aika tökkivä.

    • padetsi

      Pari päivää on kapula yehny sen että kun esim joku soittaa ja puhelu loppuu niin näyttö pimenee, mikään ei onnistu ennen kuin sammuttaa tai täs tapauksessa käynnistää ton rakkineen. Kertokaa viisaammat mitä tehä

    • puhelin1

      oletko vienyt puhelimen huoltoon

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      11
      1635
    2. Muistutus t-Naiselle.

      Olet ilkeä ja narsistinen k-pää. Annat itsestäsi kiltin kuvan ulospäin kelataksesi ihmiset ansaan. Sitten päsmäröit, hau
      Ikävä
      151
      1312
    3. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      282
      1226
    4. Oho! Varmistusta odotellaan.

      Pitäneekö paikkansa? "🇺🇦Ukrainian drones hit a 🇷🇺Russian Tu-22M3 bomber at the Olenya airfield,"
      NATO
      111
      1059
    5. Mää oikeasti vielä kuolen

      Tämän tilanteen takia. Minä tosissani yritin ja tiedän että tämä tilanne sattuu sinuunkin. Molemmat taidetaan olla niin
      Ikävä
      42
      897
    6. Oiskohan se aika

      Selvittää pää vihdoin ja viimein. Minun kaivattu ei todellakaan käy täällä ja piste. Ei ole mitään järkeä enää tuhlata t
      Ikävä
      4
      815
    7. Kun Suomen uutisiin ei voi luottaa?

      Kertoisitteko te uutismaailmasn perehtyneet ASIANTUNTIJAT nyt sitten sen, mihin voi?
      Maailman menoa
      218
      797
    8. Mikä kaivatullasi on WA tai Insta profiilikuva?

      Millainen ?!? asiallisesti häh ?!?
      Ikävä
      24
      729
    9. Mies, kysyisin vaan

      Että aiotko koskaan ottaa minuun yhteyttä? 🥺 Kerro suoraan sekin, jos et.
      Ikävä
      42
      711
    10. Olen etsinyt sinua

      Jokainen päivä olet sydämeni. En voinut käsittää silloin kun ensimmäisen kerran sinut näin, että hän, tuo kauniin ihana
      Ikävä
      20
      694
    Aihe