pitäisikö jättää ja olla sinkku vai jatkaa?

elämänsärkijä

Varoitan jo tässä alussa että tässä on aika sekavaa luettaavaa, mutta toivon että joku viitsisi lukea ja antaa neuvoa.

Elikkäs..

Olen 18 vuotias nainen ja seurustelen itseäni lähes tasan vuoden nuoremman pojan kanssa. Olemme olleet yhdessä jo vähän yli puolivuotta mutta nyt tilanteeseen on tullut muutamia mieltäni raastavia asioita.

Tämä nykyinen suhteeni alkoi ns. salasuhteena, eli petin silloista, 5 vuotta minua vanhempaa poikaystävää deittailemalla nykyiseni kanssa.(plus samaan aikaan oli myös sutinaa kahden muun pojan kanssa) Nykyinenkään ei tiennyt asiasta mitään vaan luuli minua sinkuksi. About 3 kk tasapainottelin näiden kahden suhteen välissä kunnes meinasin tulla hulluksi ja tunnustin exsälleni mitä olin tehnyt. Hän ei suuttunut siitä vaan vaati selityksiä ja, halusi jatkaa kanssani, kunhan vain jättäisin toisen. Suostuin ja paljastin nykyselle olleni jo suhteessa ja että meidän pitäisi erota ( kännykällä viestitellen, lapsellista kuin onkin..).
Noh, poika otti siitä pahasti siipeensä ja varmaan puoliksi vihasikin minua. paljastukseni jälkeen tunsin niin pahaa oloa että jätinkin eksänikin ja halusin pyytäää anteeksi ja yrittää sittenkin vielä uudestaan tämän nykyisen kanssa ja hän ottikin ja olemmekin olleet yhä yhdessä.
Kuitenkin nyt minua on alkanut kaduttaan hieman että halusin hänet takaisin. Meillä on ihanaa yhdessä ja hän on kiltti minua kohtaan ja muutenkin meillä on aina kaikesta puhuttavaa. Hän kuitenkin haluaisi nähdä vanhempani ja täten viedä suhteemme vakavammalle tasolle. Nyt kuitenkin panikoin etten haluakkaan sellaista. Ehkä onkin väärin että olemme vielä yhdessä.

Tietenkin tämän kaiken tekee vaikeaksi nykyinen poikystäväni. Suoraan sanottuna olen hänen ensirakkaus ja vein hänen poikuutensakin. Hän suorastaan näkee sielunsa silmin että me olemme ikuisesti yhdessä, ja onkin ikionnellinen että tulin takaisin. Hän onkin ihana mutta jollain tapaa en tiedä näenkö samalla tavalla kuin hän.
Toisaalta haluaisin sillä hän on juuri sellainen josta voisikin uskoa että voisin viettää oppuelämäni hänen vieressään. Toisaalta ahdistun ja ajattelen ettei sellainen onnistu, ja se kahlitsee minua liiaksi. Kuitenkin mainittakoon että olen kaiken tämän suhdesopan keskellä silti pitänyt säätöä muidenkin kanssa tähän päivään asti.
Samalla olen pikkuhiljaa ärsyyntynyt hänen pienistä mitättömistä virheistään ja joskus jopa haluaisin vältellä häntä. Ihan kuin yrittäisin vakuutella ajatuksen tasolla miksen haluaisi olla hänen kanssaan.

Mutta jos aikoisinkin erota niin tiedän että se satuttaisi häntä liikaa, omien sanojensa mukaan veisin hänen sydämmeltään kodin. Joskus ajattelen että olisi helpompi antaa hänellekin mahdollisuus löytää minua parempi tyttö, vaikka hän itse väittää kivenkovaan ettei ikinä edes aio etsiä ketään muuta rinnalleen ellen pysy hänen vierellään.
En ole silti varma että katuisinko sitä päätöstä itsekkin kuitenkin myöhemmin.

Olemmehamme me molemmat vielä nuoria mutta kyllä se kirpaisee jo nyttenkin.

13

552

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lifemocker

      "Tämä nykyinen suhteeni alkoi ns. salasuhteena, eli petin silloista, 5 vuotta minua vanhempaa poikaystävää deittailemalla nykyiseni kanssa"

      sä et ole tarpeeksi kypsä vielä seurustelemaan

    • Äläs nyt tuolleen.

      Otat liikaa syyllisyyttä tunneasioistasi.
      Se johtaa tuohon pettämiskierteeseen, yrität mahdollisesti? miellyttää miehiä etkä saa sanotuksi mitä tunnet..ajaudut kenties noihin tilanteisiine ttä olet luvannut miehille yhtä sun toista.
      sitten kun et sano ensimmäistäkään asiaa, päädyt pettämään vielä pahemmin.
      Eli teet oikein kun yrität nyt edes toimia "oikein", mutta jos olet jonkun jätkän saanut itsellesi ja seurustelet, niin ei sun enää tarvi joka asiasta miettiä menneisyyttä tai katua tekojasi. Riittää että sillähetkellä kun olet, niin koitat ihan ITSESI takia pitää hommat yksinkertaisena, ja jos joku mies kiinostuu niin ajattele niin että voihan se sun jätkäski jättää sut, ja saat myöhemmin tilaisuuden,ainakin miehistä ei pulaa tule tuollamenolla, mikäli et suututa koko jalkapallojoukkuetta kerralla.

      Sinä teit kuten parhaaksi näit, sitten kun saat uuden tilaisuuden niin opi entisistä virheistäsi ja koita olla rehellinen. ei sun ole pakko kenenkään kanssa olla, ja suhteita voimyös neuvotella esim jso suhde hiostaa, niin voit sanoa siitä miehelle että nähdään vaikka harvemmin, näin ei tule tarvetta pettää heti ongelmien tullessa.

      Mutta liika rehellisyyskään ei aina palkitse, eli turha sun on miettiä niidenmiesten hyväksi asioita joita et itsekään enää ole kiinnostunut miettimään. Tai kertomaan heille yksityiskohtia liikaa.
      Hyvä ett sulle on annettu anteeksi, mutta on eri asia ottaa vastuu teoista, kuin ladata ne toisten silmille aina pelkän oman syyllisyyden takia.
      jos teet virheen, korjaa se, mutta älä tee uusia virheitä kokoajan sentakia, että kadut edellisiä virheitä.

    • zzzzzz,zzzzzzzzzzzzz

      ...zzzz...sori en jaksanu lukee loppuun....

    • Kasva aikuiseksi

      Olet selvästi aivan liian epäkypsä ja itsekäs parisuhteeseen. Et ajattele käytännössä muita kuin itseäsi.
      Sanot olevasi suhteessa, mutta petät jatkuvasti jokaista miestä säätämällä selän takana muiden kanssa.
      Miten oikeutat tuon? Miten perustelet sen että sinulla on lupa säätää muiden miesten kanssa vaikka olet suhteessa?
      Onko vain sinun mielihaluillasi merkitystä, eikä miesten tunteilla ole mitään väliä? Totta hemmetissä se exäsi vihasi tuollaista naista.

      Miksi edes yrität seurustella, jos olet noin itsekäs ja **sipäinen miehiä kohtaan? Ole sinkkuna ja säädä niin monen miehen
      kanssa kuin haluat, mutta älä ala leikkimään seurustelua vain siksi että haluat sanoa olevasi suhteessa, kun et selvästi
      pysty olemaan uskollinen.

      Suoraan sanottuna olet minusta itsekeskeinen ja huonosti käyttäytyvä mukula. Kasva muutama vuosi ja yritä sitten uudestaan.

    • elämänsärkijä

      Monissa näissä kommennteissa on hyvinkin perää, en kiellä yhtään.

      Pettämiset varmasti ovat ehkä seurausta siitä miten eka poikaystäväni kohteli minua. Suoraansanoen ensimmäinen ihminen kenen luulin pitävän itsestäni petti luottamukseni valehtelemalla ensin päin naamaa ja sitten haukkui maan rakoon ja petti häpeilemättä ja tämän jälkeen pari muutakin henkilöä joihin yritin kunnolla tutustua yrittivät vain käyttää hyväksi.
      Sen jälkeen hyppelinkin itse monissa irtosuhteissa jossa en antanut kenenkään sen kummemmin kenenkään tuntea minua persoonana, kunnes nyt kahden viimeisen kanssa olen ollut enemmän oma itseni sekä samalla loukannut heitä enemmän.

      En silti puolustele omaa käytöstäni tällä, vaan ymmärrän itsekkin olevani suoraansanottuna hirveä lutka käytökselläni...

      Itsekin olen ihan oikeasti miettinyt että olen liian itsekäs suhteeseen. Mutta nyt vain mietin miten tehdä oikein sekä nykyisen että itseni kannalta.

      • ~c~

        Älä viitsi. Olet 18-vuotias, et mikään lutka. Tossa iässä sählätään ja sillä hyvä. Älä ikinä lutkittele itseäsi äläkä ole turhaan nöyrä. Kun ensin pidät puolesi ja tunnet rajasi et edes joudu tollasiin tilanteisiin, joissa muka syyllistät itseäsi ja oikeesti oot ihan kypsä kaikkiin noihin poikaystäviin.

        Ilman miestäkin on ihan luvallista ja jopa suotavaa edes joskus olla. Mukavaakin se on.


      • Lapsellinen olet.
        ~c~ kirjoitti:

        Älä viitsi. Olet 18-vuotias, et mikään lutka. Tossa iässä sählätään ja sillä hyvä. Älä ikinä lutkittele itseäsi äläkä ole turhaan nöyrä. Kun ensin pidät puolesi ja tunnet rajasi et edes joudu tollasiin tilanteisiin, joissa muka syyllistät itseäsi ja oikeesti oot ihan kypsä kaikkiin noihin poikaystäviin.

        Ilman miestäkin on ihan luvallista ja jopa suotavaa edes joskus olla. Mukavaakin se on.

        "Tossa iässä sählätään ja sillä hyvä."

        Ei todellakaan ole "sillä hyvä", kaikki eivät "sählää" 18-vuotiaana, iällä ei pettämistä voi selittää. Et taida tekstistäsi päätellen olla kovin vanha vielä itsekään. Kunpa teitäkin jonain päivänä petettäisiin, jotta tietäisitte miltä se tuntuu - voitte sitten rauhassa kokeilla näiden ikään ym. perustuvia selityksiänne.


      • Y.O.L.O

        kaikki tekevät välillä pahoja tekoja, mutta ei se tee meistä pahoja! Virheitä tapahtuu ja niistä vaan oppii lisää. Ei toisia saa tuomita virheiden tai jonkun teon takia. Välillä kaikki tekevät jotain mitä katuu, mutta minkäs sille mahtaa kunhan ei tahallaan loukkaa toisia! :)


    • prinsessatuittu

      Millainen lapsuudenkotisi oli? Suhde isään, suhde äitiin? Ovatko muistot lapsuudestasi onnellisia vai ahdistavia? Millainen olo, tunne itsestäsi sinulla on enimmän osan aikaa? Koetko pystyväsi olemaan oma itsesi muiden seurassa?
      Niin nuori kuin oletkin, minusta sinun olisi hyvä päästä juttelemaan näistä asioista jonkun tunne-elämän ja ihmissuhteiden asiantuntijan kanssa. Se voisi olla seurakunnan perhetyön ihminen, tai psykologi tai pariterapeutti. Jostakin syystä et suostu olemaan rakastettu, vaan tarvittaessa pilaat itse suhteen uskottomuudella ja tuittuilulla.
      Hyvän miehen arvon ymmärtää vasta menetettyään, eikö?

      • elämänsärkijä

        Lapsuuteni oli suht normaali, molemmat vanhemmat asuvat samankaton alla. Äitini kanssa välit ovat hyvät, isän kanssa ihan ok. vanhempani tosin ovat olleet tähän asti yhdessä minun vuoksi ja nytten vain koska erosta aiheutuisi ongelmia liikaa tällähetkellä. Välissä ovat sovussa keskenään, välissä tiuskivat ja haukkuvat toisiaan.

        Taustalla on monia juttuja mutten kerro niistä tässä sen enempää, sillä siitä tulisi liian pitkä ja helposti väärinymmärretty romaani. Puhuminen saattaisi auttaa hieman, mutta kynnys mennä on liian korkea tällaisen pikkujutun takia joten yritän tässä saada jonkun järkevän ratkaisun omin neuvoin.


    • annaaikaaelämälle

      Tuosta ensimm. avautumisesta tulee mieleen että et seurustele sen vuoksi että haluat hänet vaan siksi että se kuuluu asiaan. ONKO sinulla tyttöystävä joka seurustelee myös--- vähän kilpailua näen tuossa sun sooloilussa. Todellisuudessa sun ei kannata olla kenenkään kanssa jota et rakasta. Et ole tainnut rakastua koskaan vielä. KUN ikää tulee lisää huomaat mitä rakkaus on ja nuo kokeilut vähän jokaisen kanssa vähenee.

    • oppeliini1

      Sinä et ymmärrä kaveri- ja seurustelukummpanin eroa.
      Kavereitä kuuluukin olla, hyviä ystäviä joiden kanssa vietetään aikaa, yhdessä ja erikseen.

      Seurustelussa seurusteluystävä otetaan mukaan yhteisiin tapaamisiin muiden kavereiden kanssa.

      "suhteen, seurustelun, pitäminen " monen eri ihmisen kanssa: sillä on ammattinimi jonka jokainen tietää. Alkaa H.lla
      Saadessaan tuon ammatiarvon, ystävät kaikkoavat ja tilalle tulee vain "ammatiystäviä"

    • Tiedostumaton

      Ei syytä huoleen.

      Sinuna olisin sinkku jonkun aikaa ja antaisin itseni tasoittua ja rauhoittua. Ei ole mitään kiirettä vakinaiseen suhteeseen. Voit huoletta antaa itsellesi aikaa tutustua ensiin itseesi ja siihen mitä haluat.
      Oma ongelmani tuossa iässä oli se, että oli niin monia mukavia mutta hieman yksinäisen epätoivoisia poikia, jotka olisivat halunneet olla kanssani. Tavallaan tuntui hyvältä saada huomiota, mutta oli se hirveääkin, kun ei millään olisi raskinut sanoa ei. Varsinkin sellaiset nuoret miehet, jotka todellakin näkivät minussa "sydämensä kodin", oli kaikkein vaikeinta kohdata, koska tiesi, että heillä olisi yksin kurjaa. Mutta ihmissuhdetta ei voi rakentaa sen varaan, että pitää olla toisen kanssa, koska hän ei pärjää yksin tai koska olen hänelle niin tärkeä. Siitä seuraa aina ongelmia.

      Vaikutat myös itse olevan hieman epävarma ja hämmennyksessä, kun on viritelmiä usean kanssa. Mielestäni se ei tee sinusta lutkaa tai edes epärehellistä, olet vain hieman eksyksissä, etkä tiedä mitä haluat. Vaikka elämme suhteellisen vapaassa kulttuurissa, vallisee kuitenkin meillä outo odotus, että tietyn ikäisen pitää jo seurustella ja olla parisuhteessa, vaikka mielestäni se on oiva ja oikein oleellinen vaihtoehto että elelee sinkkuna itsekseen. On turhaa sitoutua liian aikaisin. Etkä ole sellaiseen vielä valmis.
      Myöskin tuo viritelmäsi useiden kanssa yhtäaikaa voi tarkoittaa myös sitä, että kenties et olekaan kohdannut vielä kertaakaan ketään itsellesi todella sopivaa, sillä kun sellaisen kohtaat, ei siinä tule mieleenkään viritellä mitään toisten kanssa. Ihan mukavia ja melkein sopivia miehiä on yllättävän paljon. Ainakin itseni kohdalle jatkuvasti edelleenkin tulee paljon aloitteita miehiltä. Silloin se oli hankalaa, kun oli sinkku ja kaipasi jotakuta, mutta kun miehet olivat vaan niitä ihan kivoja, ei tiennyt oisko pitänyt olla niiden vai ei.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      50
      3576
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      12
      2088
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1584
    4. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      15
      1424
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      11
      1381
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      20
      1292
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1208
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      8
      1134
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      9
      1073
    10. 23
      1059
    Aihe