Fiilistelyä vai

tylsää junnausta

Osaavatko miehet tulkita musiikkia tanssiessaan, vai vievätkö he naista koko illan pelkällä vaihtoaskeleella eteenpäin tehden aina silloin tällöin muutaman käännöksen?

28

370

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kokobodylla

      Monet osaavat tulkinnan. Itseasiassa suosin naistentunnilla vain näitä miehiä joilla on myös mielikuvitusta. Koska tulkitsen itsekkin ;))

      • tangotaituri.

        Voiko nainen tulkita musiikkia tanssiessaan? Minä olen luullut, että se on mies joka vie ja nainen seuraa (vikisee) :))


      • mie vikisen
        tangotaituri. kirjoitti:

        Voiko nainen tulkita musiikkia tanssiessaan? Minä olen luullut, että se on mies joka vie ja nainen seuraa (vikisee) :))

        Näin kait se minustakin on. Siten mennään, miten viedään. Jos mies fiilistelee, nainenkin fiilistelee, mutta jos mies ei fiilistele, on naisen turha lähtä venkoilemaan omiaan.


      • Maarit Maitolaituri
        tangotaituri. kirjoitti:

        Voiko nainen tulkita musiikkia tanssiessaan? Minä olen luullut, että se on mies joka vie ja nainen seuraa (vikisee) :))

        Kaikkea sitä ihminen kuvittelee.


      • ei vitun vikinöitä
        mie vikisen kirjoitti:

        Näin kait se minustakin on. Siten mennään, miten viedään. Jos mies fiilistelee, nainenkin fiilistelee, mutta jos mies ei fiilistele, on naisen turha lähtä venkoilemaan omiaan.

        Kädenalitansseissa kun mies päästää irti voi nainen tehdä ihan mitä huvittaa kunhan pysyy tahdissa ja palaa kun mies ojentaa kätensä. Sorry vaan ette todellakaan tiedä tanssista yhtikäs mitään.


      • Perinteisellä tyylillä
        ei vitun vikinöitä kirjoitti:

        Kädenalitansseissa kun mies päästää irti voi nainen tehdä ihan mitä huvittaa kunhan pysyy tahdissa ja palaa kun mies ojentaa kätensä. Sorry vaan ette todellakaan tiedä tanssista yhtikäs mitään.

        Niin no joo, nämä helikopteritanssit ovat ihan oma lajinsa.


      • ei sen vikinöitä
        ei vitun vikinöitä kirjoitti:

        Kädenalitansseissa kun mies päästää irti voi nainen tehdä ihan mitä huvittaa kunhan pysyy tahdissa ja palaa kun mies ojentaa kätensä. Sorry vaan ette todellakaan tiedä tanssista yhtikäs mitään.

        Miehen tähtävä on saada nainen kukoistamaan käsivarsillaan. Ei tanssi ole mitään herra - orja leikkiä, missä nainen olisi alistettu miehen tanssin ilmentäjäksi.

        Koko "tulkinta" -termi on jotain hämärää kurssituksessa kuultua, josta kenelläkään ei tunnu olevan kovin selvää käsitystä. Mies tulkitsee musiikkia naiselle, koska nainen on kuuro.


      • Naurattaa vieläkin
        Perinteisellä tyylillä kirjoitti:

        Niin no joo, nämä helikopteritanssit ovat ihan oma lajinsa.

        Todellakin. Sain eilen mahtavat kicksit yhden tuntemattoman herran kanssa joka todella antoi minulle tilaa fuskussa tai oikeastaan se tanssi oli meille mahtava show.

        Kiitos!!


      • Himohumppaajamies
        Naurattaa vieläkin kirjoitti:

        Todellakin. Sain eilen mahtavat kicksit yhden tuntemattoman herran kanssa joka todella antoi minulle tilaa fuskussa tai oikeastaan se tanssi oli meille mahtava show.

        Kiitos!!

        On se mahtavaa, kun tanssiminen antaa naiselle noin paljon ;)


      • Himomies
        Himohumppaajamies kirjoitti:

        On se mahtavaa, kun tanssiminen antaa naiselle noin paljon ;)

        Ja nainenkin antaa paljon, kun hänet ensin hurmaa tanssimalla.


      • Himohumppaajamies
        Himomies kirjoitti:

        Ja nainenkin antaa paljon, kun hänet ensin hurmaa tanssimalla.

        Tiedän sen.


    • Tulkintaa tämäkin

      Onko se syvennetyn jalan kapajaminen sitä tulkintaa. Nainen ei ymmärrä musiikin kieltä, mutta mies tulkitsee sen hänelle. Baby I love you.

    • Tähän on menty

      Ajatellaanpa henkilöä joka käy läpi nykymallisen tanssiopetuksen.
      Ensin hänet opetetaan liikkumaan lajinmukaisesti opettajan hokiessa rytmiä.
      Sitten siirrytään harjoittelemaan kaikennäköisiä liikkeitä käännöksiä yms.
      Jatkokursseillakin kekkitytään erinlaisiin liikesarjoihin yms.

      Tällaisesta koulutusputken toisesta päästä tulee ulos henkilöitä jotka toistavat kurssilla opittuja orjallisesti.
      Miten tällainen henkilö voisi tulkita musiikkia?

      Tanssinopetuksessa pitäisi keskittyä enemmän heti alussa musiikkiin ja siihen mikä musiikissa rytmin lisäksi liikuttaa.
      Daamini pisti kanssa aikoinaan hanttiin rytmin muutoksia ja erinlaisia kikkailuja.

      Kerran tanssiessani kerroin hänelle että nyt seuraan tuota kitaraa, hetken päästä tuli kiva melodia ja kerroin siitäkin että melodia kertoo mulle että nyt tehdään toisenlaisia juttuja jne.
      Tämän jälkeen daamini suhtautuikin myönteisemmin tähän minun fiilistelyihin.

    • FSKR

      Musiikin tulkinta on mahdollista sitten kun tanssitaito on sillä tasolla, että osataan viedä ja seurata vapaata vientiä.
      Ennen sitä on käytettävä opeteltuja peruskuvioita. Niillä voi koristella tanssiansa mutta sitä ei voi kutsua tulkinnaksi.
      Vapaata vientiä ei vaan lavoilla osaa seurata kuin harvat daamit ja siitä johtuen kunnollinen tulkinta on harvoin mahdollista.

      • FISAKARIS

        Voisiko musiikin ilmentäminen olla parempi ilmaisu tuolle rautalangasta väännetylle tulkinnalle.


      • FSKR
        FISAKARIS kirjoitti:

        Voisiko musiikin ilmentäminen olla parempi ilmaisu tuolle rautalangasta väännetylle tulkinnalle.

        Koko tulkinta on vähän epämääräinen asia tanssissa vaikka sitä sanaa paljon käytetään.
        Periaatteessa jokainen tanssija tanssiessaan tulkitsee musiikkia omalla tavallaan.
        Hän ilmentää itseään tanssin keinoin musiikin inspiroimana.
        Eli siis jokaisen tanssijan tanssima tanssi on hänen oma tulkintansa musiikista käyttää hän siinä mitä tanssillisia keinoja tahansa, vaihtoaskelta tai vapaata vientiä


    • Tulkitkaa itse

      Ongelma juontanee juurensa osittain siitä, että tanssikurssien tarkoitus on mahdollisimman kauan rahastaa ja pitää "opissa", olla antamatta tilaa maksajan omalle tulkinnalle ja sen myötä kehittymiselle tanssin saralla...kuvioita kuvioiden perään vain...missä tunne? Sekä miehistä että naisista näkee näiden tanssipakkoliikekurssien kävijät... Ehkä aloittelijan kannattaisi käydä vain sen verran, että saa perusaskeleesta kiinni ja alkaa sitten ihan omilla aivoilla miettiä miltä musiikki maistuu, miten sen aistii ja mitä siitä ottaa omaan tanssiinsa... Tanssikurssien pitäjät kyllä osaavat koukuttaa..hymyä ja kannustusta...tulehan uudelleen jatkokurssille ja sitten konkareihin ja ja ja ... ...Hooohhoijaa.
      Monellako parhaista tulkitsijoista on ikinä koskaan ollut tanssikoulun mainoshupparia päällään?!
      Älkää menkö kalliiseen halpaan...ajatelkaa ja kuunnelkaa musiikkia...älkää suorittako musiikkia ja tanssia!

      • Ei tuo tanssin "fiilistely" tai oikeammin improvisointi eroa juurikaan improvisoinnista soitossa.

        Jotta sä pystyisit sooloilemaan = improvisoimaan, soittamaan ns hatusta, on sulla oltava tietyt peruspalikat kasassa ja soittotekniikka (tanssiasento, perusaskel) tietysti kunnossa. Tiettyjä kuvioita on oltava nippu takataskussa ja niitä opittuja kuvioita varioimalla sä saat soittoon (tanssiin) omaa persoonallista otetta. Kun olet tarpeeksi kehittynyt, voit alkaa kehitellä ihan omia juttuja, ottaa vaikutteita eri musiikkityyleistä (tanssilajeista) ja jos sinussa on mestariainesta, saatat luoda jopa uuden, oman tyylin.

        Tanssikurssilla tai vastaavasti soitonopetuksessa kannattaa käydä, jotta oppii ne perusasiat oikein. Jatko on silloin paljon helpompaa.

        Luomusoittajat on niitä pitkä tien kulkijoita, usein yrityksen ja erehdyksen avulla oppinsa hankkineita, monet tosi lahjakkaita. Opetusta saaneina, heistä olisi saattanut tulla vielä parempia. Tosin se opetus ja mahdollinen palaute pitää myös osata ottaa vastaan.


    • Vaikea kysymys

      Kysyjän kannattaisi kertoa kenestä miehestä on kysymys nimittäin vaikahan tähän on kirjoittaa listoja niistä miehistä jotka tulkitsevat ja jotka eivät tulkitse. Melkein helpommalla pääset kun harjaannutat silmää ja seurailet tanssimista. Kyllä sen oppii näkemään.

    • luojanluoma.

      Millainen on mielestänne "luova tanssija"?
      Tulkitseeko hän musiikkia?

      • Luova tanssija

        tulkitsee musiikkia mutta sitä ei aina tiedä
        onko se solistia, kitaraa tai komppia mukaillen.
        Nykyiset ns uudemmat bändit harrastavat
        luovaa musiikkia toiset pitää, toiset ei siitä.


      • luojanlyömä

        Hän ei tulkitse musiikkia, musiikki tulkitsee häntä.


      • Susa 22
        Luova tanssija kirjoitti:

        tulkitsee musiikkia mutta sitä ei aina tiedä
        onko se solistia, kitaraa tai komppia mukaillen.
        Nykyiset ns uudemmat bändit harrastavat
        luovaa musiikkia toiset pitää, toiset ei siitä.

        Juu tiedän yhden. Minua haki kerra semmonen tulkitsija, selosti kaiken aikaa mitä hän milloikin tulkitsi ja itse tanssi oli ihmeellistä toikkarointia.
        Askeleet menivät menivät miten sattuu ja yllättäviin suuntiin eikä hommassa ollu päätä ei häntää.


      • eki234
        Susa 22 kirjoitti:

        Juu tiedän yhden. Minua haki kerra semmonen tulkitsija, selosti kaiken aikaa mitä hän milloikin tulkitsi ja itse tanssi oli ihmeellistä toikkarointia.
        Askeleet menivät menivät miten sattuu ja yllättäviin suuntiin eikä hommassa ollu päätä ei häntää.

        Mutta jos tämä mies olikin suuri tunteiden tulkki, ja sinä et vaan osannut seurata häntä.


    • 155cm mittani

      Vien junnauksella eteenpäin ,en pysty 100kg naista kuin junnaamaan ,
      itse olen 60kg pieni mies.

      • Erkka.

        Eipä tuossa tilanteessa pysty paljon fiilistelemään :)


      • Luontoaktivisti

        Niin kuin palokärki kannon kimpussa.


    • Jokainenhan sit` vie omalla tyylilläns` fiilistellen tai sit` ei.....

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      287
      3192
    2. 202
      2898
    3. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      71
      2484
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      223
      1958
    5. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      14
      1392
    6. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      42
      1371
    7. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1327
    8. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      24
      1298
    9. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      51
      1267
    10. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      162
      1231
    Aihe