Muuttuvan tilanteen kuvaaja

µrä

Moikka excel-gurut, tarvitsisin apua seuraavanlaiseen ongelmaan:

Minulla on dataa tuhansista nimikkeistä. Jokaisella nimikkeellä joko on tai ei ole ominaisuutta x. Olen tehnyt summarivin, joka laskee kuinka monella nimikkeellä on x, ja saanut tuloksen a. Dataa aletaan päivittää niin, että yhä useammille nimikkeille tulee ominaisuus x, eli a:n arvo kasvaa.

Miten saan piirrettyä päivitysten edistymisestä kuvan niin, että excel lukitsee alkuarvon a ja piirtää seuraavat arvot suhteessa aikaan? Tällä hetkellä saan piirrettyä vain muuttuvan pisteen...

Tai vaihtoehtoisesti, miten tätä ongelmaa kannattaa lähestyä loogisemmin...

Kiitos!

2

56

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • päivittäjä

      Onko sinulla siinä päivämäärä saraketta, johon laitat päivämäärän aina kun nimike saa x-arvon. Jos on, niin laske LASKE.JOS-funktiolla kuinka monta "äksää" on tullut vaikka kuukausittain tai miten usein päivitystä sitten tarvitsekkaan.

    • simppeli ratkaisu
      oletetaan, että sulla vaikka 2000 nimikettä sarakkeessa A1:A2000 ja ja luvut sarakkeessa B1:B2000(vain esimerkkinä, voi olla kuinka monta vaan )

      Kuvaajan tiedot vastaavasti E1:F20000
      Kun aloitat kuvaajan tekoa niin laita soluun E1 =1 tai montako niitä lukuja onkaan alkuhetkellä ja vastaava summa soluun F1

      tee kaavio data-alueesta esim. E1:F2000
      Ala sitten syöttömään lukuja nimikkeille ja kaavio päivityy sitä mukaan.

      mallikoodissa lisää nyt pvm ja kpl, mutta hipsaamalla sen rivin ja poistamalla riviltä
      ' Range("E10000").End(xlUp).Offset(1, 0) = Application.WorksheetFunction.Count(Range("B:B"))

      hipsun, saat kpl ja summakaavion.

      taulukon moduuliin...

      Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
      If Not Intersect(Target, Range("B:B")) Is Nothing Then
      ' eiintymien määrä
      ' Range("E10000").End(xlUp).Offset(1, 0) = Application.WorksheetFunction.Count(Range("B:B"))
      ' päivämäärä
      Range("E10000").End(xlUp).Offset(1, 0) = Date
      Range("E10000").End(xlUp).Offset(0, 1) = Application.WorksheetFunction.Sum(Range("B:B"))
      End If
      End Sub


      Keep EXCELing
      @Kunde

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      148
      2845
    2. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      94
      1569
    3. Anna minulle anteeksi

      Anna minulle anteeksi. Minä pyydän.
      Ikävä
      140
      1474
    4. Peräti 95 % persujen kannattajista rasisteja

      Kertoo EVA:n teettämä kysely. Pakollista yhdenvertaisuuskoulutusta tarvitsee siis paljon laajempi joukko kuin pelkästää
      Maailman menoa
      361
      1360
    5. Kun viimeksi kohtasitte/näitte

      Mitä olitte tekemässä? Millainen ympäristö oli? Löydetään toisemme...
      Ikävä
      117
      1314
    6. Olet kyllä vaarallisen himokas

      Luova, kaunis, määrätietoinen, pervo, mielenkiintoinen, kovanaama, naisellinen ja erikoinen.
      Ikävä
      99
      1165
    7. Anna vielä vähän vihreää valoa

      Teen sitten siirtoni, nainen. Tiedän, että olet jo varovaisesti yrittänyt lähestyä, mutta siitä on jo aikaa. Jos tunnet
      Ikävä
      15
      881
    8. On minulla suunitelma

      Siitä ei vain tiedä kukaan muu kuin tällä hetkellä minä. Suunnitelma ja varasuunnitelma. Sinun takiasi nainen. Vain s
      Ikävä
      47
      840
    9. Palstan ylivoimaisesti suosituin keskustelunaihe

      Palstan suosituin keskustelunaihe näyttää olevan homoseksuaalisuus. Otsikoiden perusteella voisi kuvitella olevansa Seks
      Luterilaisuus
      254
      787
    10. Mikä elokuva kuvaa ikävöityä henkilöä ja sinua?

      Otsikossa aloitus.
      Ikävä
      55
      754
    Aihe