SOL Turku

Morjes!

Millanen firma, mitä tekee ja millä tavalaa kohtelee työntekijöitä?
Entä minkälainen on heidän mitoituksensa eli onko tiukkaa vai voiko tehdä ihan omaan tahtiin?

9

399

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sohbgahgf

      Riippuu kohteesta ja esimiehestä. minulla hyvä esimies mutta kohteen työmäärä vaihtelee, joten välillä saa juosta koko päivän ja välillä ihan omaan tahtiin

      • Ongelmani on seuraava: olen tällä hetkellä L&T:llä siivoojana. Minulla on hyvä työsuhde, hyvät esimiehet ja ihan menee hyvin töitä riittää ainakin toistaiseksi.
        Varjopuolena on se että olen ollut viikon sisässä kahden kohteen osalta yt-neuvotteluissa kohteista jotka saatetaan menettää kilpailijalle.
        Toistaiseksi ei ole merkkejä siitä miten paljon vaikuttaisi mikäli molemmat kohteet siirtyisivät kilpailijalle, joten tilanne on epävarma voi olla että täydet työviikot jatkuvat mutta nyt ensimmäistä kertaa on pelko että viikoista voi tulla vajaita ainakin syksyllä.
        SOLilla olisi mahdolisuus päästä palveluvastaavan työhön, työ olisi täysiaikaista eli minulla olisi varmat 35 tuntia viikko, tällä hetkellä varmoja on 20 tuntia viikossa ja mikäli molemmat kohteet jäävät pois varmoja on enää 10 h/viikko.


    • näinon

      Ihan vaan kokemuksesta en vaihtaisi SOL-palvelulle, tietty riippuu esimiehistä ja työkavereista paljon. Tein aikoinaan kyseisessä firmassa kolmisen vuotta ja sain aina kysellä palkan perään ja työajat määrättiin toiselta paikkakunnalta, tämä länsisuomessa tiedä sitten muualla miten on. Eikö ole L&T tarjota sulle toista paikkaa kyseisen menetyksen takia, jos olet vakkari niin sulle kuuluu ne tunnit järjestää mitä sopimuksesa lukee...

    • No siis tuuraus ja keikkatöitä on tarjottavana jonkin verran, mutta kaipaisin vakaampaa elämää eli enemmän vakaita töitä.

      • 3+10

        Paikkakunnasta riippumatta mitoitus on tiukkaa. Samaa työtä Helsingissä ja Utsjoella.
        SOL käyttää hienoja titteleitä. Palveluvastaava on sama kuin siivooja muissa firmoissa.


      • 9+20

        Ihmettelen miksi et tuolla kokemuksella haen kaupungille töihin?


    • Ei Sollille

      Sol Kajaani on ainakin ihan pehvasta tullut suoraan sanottuna. Sekä muita Sol ketjuja täällä lukemalla voi huomata ettei tilanne ole muuallakaan Suomessa yhtään sen parempi. Itse aloitin Solilla tämän vuoden alussa ja nyt tuossa muutama päivä sitten vein Sollin toimistolle viikonpituisen sairaslomatodistuksen jonka johdosta sitten sainkin kenkää. Muutenkin esimiesten toiminta on hyvin kummallista. Esimerkiksi, eräälle ystävälleni luvattii 30h/viikko töitä kesän ajalle ja mitäs työlistalla lukikaan. n. 6h/viikko. Hän ''hieman'' tuohtuneena asiasta meni sitten pomon kanssa neuvottelemaan asiasta, koska ei tuommoisilla tuntimäärillä makseta vuorkaa plus eletä edes peruselämää. Toinen esimerkki, itselleni kävi niin, että en kertaakaan saanut omia avaimia siivouskohteisiin ja jouduin toimistolle sekä muille työntekijöille soittelemaan joka kerta ennen työvuoroa, josko jostain irtoasi avaimet.

      • Ei Sollille

        Jatkoa edelliseen. Helppoahan se olisi jonkun ollut tuoda avaimet minulle/minun hakea avaimet jostain. Muttakun aina tuntui,ettei kukaan vastaa ja sitten ihan hädässä joutuu juoksemaan ympäri kaupunkia, että jostain ne avaimet irtoasi muutamaksi tunniksi. Eikä todellakaan mitään kilometrikorvauksia maksettu avaintenperässä juoksemisesta.
        Kolmanneksi, ainakin meidän tiimin pomo oli aloittanut työnsä suhteilla eikä tällä kolmikymppisellä heitukalla ollut tuontaivaallista tietoa esimiehenä olosta. Koskaan ei mitään asiaa hoidettu kunnolla. Tämä rumba alkoi jo silloin, kun olin työhaastattelussa. Työhaastattelu oli sovittu päivälle X ja kun saavuin sovittuun aikaan toimistolle ilmoittikin tuleva esimieheni, että pitää mennä viereiseen kahvioon pitämään haastattelua, kun ei hän tiennyt, että sinä päivänä toimistolla pidetään koulutuspäivä. Minkälainen esimies ei tiedä mitä omalla piirillä tapahtuu? Esimiehen työpäivinä olikin sitten lähes mahdotonta saada häntä kiinni, sillä puhelut menivät suoraan vastaajaan ja vaikka jätti vastaajaan soittopyynnön ei puhelua koskaan saapunut. Tosin muutaman kerran sain tekstiviestiä esimieheltä noin kello 23 tyylillä, olit soittanut, oliko jotain asiaa? Ihankuin siinä vaiheessa iltaa huvittaisi työasioita alkaa enään järjestelemään. Muutaman kerran piti saada työavaimetkin ennen työpäivän alkua, muttei niitäkään koskaan näkynyt vaan piti muilta työntekijöiltä ruikuttaa avaimia.. Huhhuh ja mitä ties muuta. Paljoa hyvää en kyllä tuosta firmasta keksi.. Anteeksi epäselvä ajatuksenjuoksu näissä teksteissä.


      • Ei Sollille kirjoitti:

        Jatkoa edelliseen. Helppoahan se olisi jonkun ollut tuoda avaimet minulle/minun hakea avaimet jostain. Muttakun aina tuntui,ettei kukaan vastaa ja sitten ihan hädässä joutuu juoksemaan ympäri kaupunkia, että jostain ne avaimet irtoasi muutamaksi tunniksi. Eikä todellakaan mitään kilometrikorvauksia maksettu avaintenperässä juoksemisesta.
        Kolmanneksi, ainakin meidän tiimin pomo oli aloittanut työnsä suhteilla eikä tällä kolmikymppisellä heitukalla ollut tuontaivaallista tietoa esimiehenä olosta. Koskaan ei mitään asiaa hoidettu kunnolla. Tämä rumba alkoi jo silloin, kun olin työhaastattelussa. Työhaastattelu oli sovittu päivälle X ja kun saavuin sovittuun aikaan toimistolle ilmoittikin tuleva esimieheni, että pitää mennä viereiseen kahvioon pitämään haastattelua, kun ei hän tiennyt, että sinä päivänä toimistolla pidetään koulutuspäivä. Minkälainen esimies ei tiedä mitä omalla piirillä tapahtuu? Esimiehen työpäivinä olikin sitten lähes mahdotonta saada häntä kiinni, sillä puhelut menivät suoraan vastaajaan ja vaikka jätti vastaajaan soittopyynnön ei puhelua koskaan saapunut. Tosin muutaman kerran sain tekstiviestiä esimieheltä noin kello 23 tyylillä, olit soittanut, oliko jotain asiaa? Ihankuin siinä vaiheessa iltaa huvittaisi työasioita alkaa enään järjestelemään. Muutaman kerran piti saada työavaimetkin ennen työpäivän alkua, muttei niitäkään koskaan näkynyt vaan piti muilta työntekijöiltä ruikuttaa avaimia.. Huhhuh ja mitä ties muuta. Paljoa hyvää en kyllä tuosta firmasta keksi.. Anteeksi epäselvä ajatuksenjuoksu näissä teksteissä.

        kuulostaa aivan erilaiselta kuin meillä L&T:llä. Ainakin toistaiseksi olen saanut tunteja aivan kivasti. Sopimuksessa lukee 10-37.5 h/viikko, mutta kertaakaan ei ole ollut alle 20 tuntia viikko ja vain kerran alle 30 tuntia viikossa.
        Enkä tosiaankaan haluaisi vaihtaa paikkaa, olen saanut vähitellen kourallisen omia kohteita ja pyrin tekemään kohteen kuin kohteen täysillä. Oli kohde sitten kauppakeskus tai porraskäytävä, samalla innolla panostan työhön ja työnlaatuun.
        Mutta se että viimeistään syksyllä on pientä epävarmuutta. Kahdessa isossa kohteessa on kilpailutukset ja se herättää pientä epävarmuutta. Kummankaan kohteen poistuminen ei toisi potkuja mutta varsinkin toinen näistä vapauttaa monta siivoojaa, tosin osa heistä tulee saamaan potkut mutta osasta voi tulla minulle kilpailija.
        Minulla on jonkin verran omia kohteita, mutta osa työstä on keikkatyötä sekä tuurausta, joten yksikin kohteesta vapautunut työntekijä voi vähentää puolestaan minun työtäni.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      141
      2052
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1928
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1868
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1680
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1478
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1266
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1170
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1168
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1147
    Aihe