Vuoden ikäinen kissa rokottamatta...

Mitä olette mieltä kun on suunnilleen vuoden ikäinen tyttökissa (iästä ei voi olla ihan varma koska on navetasta/tallista kotoisin) jota ei ole rokotettu koskaan, madotettu on säännöllisesti ja nyt oli ensimmäinen kiima tuossa viikko sitten. Rokotusta ja sterilointia ei kai voi suorittaa samalla käynnillä? Onko kuinka paha juttu kun ei ole niitä ensimmäisiä rokotuksia edes saanut? Terveen oloinen on kisu kyllä, hirmu ujo vaan :)
Niin ja ihan sisäkissa on kyseessä, ei ole ollut meillä alusta asti, tuli toisen kodin kautta..

5

334

Vastaukset 5

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sfinx yli vuoden

Kannattaa kuitenkin rokottaa kissa, sillä ei ikinä tiedä, minkä pöpön ihmiset kengissään tietämättään kotiisi tuovat!
      Käsittääkseni riippuu ihan eläinlääkäristä, rokottaako ja leikkaako kissasi samalla kertaa?!

• rokotus/leikkaus

Kumpi on ensisijaisempi hoitaa leikkaus vai rokotus? Tautien varalta tietysti rokotus ja leikkaus sitten kun rokotussuoja on kunnossa. Yhtäaikaista toimenpidettä ei suositella vaikka sitä tehdäänkin aika usein. Syynä on se, että leikkauksessa kissa nukutetaan ja jos rokotus aiheuttaa allergisen reaktion, ei sitä nukutetussa kissassa huomaa ja kissa voi kuolla siihen.

Lähtisin siitä, että rokotus kuntoon ja myöhemmin leikkaus. Kun kissa on sisäkissa, ei vaaraa tiineydestä ole, joten sillä leikkauksella ei niin kiirettä. Rokotus taas estää sinun kengistäsi mahdollisesti tulevat taudit, joten sen pistäisin ensin kuntoon. Jos lääkäri tekee molemmat, niin ainakin tiedät riskit jos suostut nukutetun kissan rokotukseen.

• litakitkitty

eikö sitä voisi tehdä toisinpäin? ensin leikkaus sitten rokotus? onko sisäkissan oltava rokotettu muuta kuin kissaruttoa vastaan? miten el suhtautuu kissaan jota ei ole rokotettu ennen leikkausta? mun kissat nyt 4kk ja ei rokotettu, leikkauttamaan ajattelin viedä n. 6kk iässä

• litakitkitty

tarkoitan siis kun samalla kertaa tehtäessä ensin leikkaus sitten rokotus?

• Niin siis rokottaminen on kyllä suunnitelmissa, en missään vaiheessa ole aikonutkaan jättää rokottamatta! Muutkin kissat ja koirat on meillä aina rokotettu, lähinnä vaan mielipiteitä kaipasin juuri siitä kummin päin kannattaa tehdä.. Ja joo tietysti eläinlääkärikohtaista on tuo että leikkaako rokottaako yhtä aikaa mutta itse en antaisi tehdä niin juuri noiden riskien takia. :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mulla on ikävä sua

Pakko se on myöntää, mulla on ikävä sua 🥺💔.. En kyllä haluaisi sitä myöntää kun tämä tilanne on niin hankala. Oon yri
      Ikävä
      57
      1483
    2. Väleistä

Minkälaiset välit sinulla on kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      90
      973
    3. Koska tulet minulle näkyväksi

Koska astut piilostasi esiin? Miksi pysyttelet niin kaukana? Etkö voisi tulla päättämään tämän ikävöinnin? Saisin vihdoi
      Ikävä
      44
      767
    4. Nainen, olet ihanin maan päällä

Ei ole toista. Olet ihanteellinen, kaikkien mittapuitteni täyttymys. Sisäinen kauneutesi sinetöi ulkoisen ja juuri se sa
      Ikävä
      40
      750
    5. Poliis. Poliisi osoitti aseella Tampereella kun mies avasi oven

Poliisi Poliisi osoitti aseella Tampereella, kun mies avasi siviili­poliisiauton oven Mies kuvasi keski­viikkoiltana bus
      Maailman menoa
      280
      714
    6. Mikä on mielestäsi keskustelupalstan tarkoitus?

Tuolla toisessa ketjussa kävi ilmi jotain minkä itse koen hieman hassuksi. Nykypäivänä yllättävän moni ilmeisesti kokee,
      Sinkut
      228
      611
    7. Romanttisinta

Mitä hän on tehnyt sinulle?
      Ikävä
      49
      589
    8. " Hae roolisi miljardien Pyhäjärveltä"?

Perjantain 14.8. viesti TV:ssä oli hätkähdyttävän todellista kuultavaa. Tähän on tultu. Pyhäjärvi- selvitykseen, tied
      Pyhäjärvi
      65
      551
    9. Lääkäri Ari Miettinen kuollut 50-vuotiaana

Sillähän on Youtubessa paljon videoita.
      Maailman menoa
      43
      533
    10. Nyt aletaan terveydenhuollossa karsimaan "turhista" operaatioista

Eräitä toimia ei enää tehdä, vaan yritetään korvata halvemmilla. Nykyään esimerkiksi polven tähystysleikkaukset lähes l
      Maailman menoa
      111
      530
    Aihe